Gönderi tarihi: 7 OcakOck 7 Admin Elektrikli Bir Aracı Benzinli Araçlardan Daha Yeşil Hale Getirmek İçin Kaç KM Sürmelisiniz? Bir çalışma, elektrikli araçların benzinli muadillerinden daha çevre dostu hale geldiği kritik kilometre noktasını ortaya çıkarıyor. Tesla'dan (TSLA.O) sessizce kayarak çıkıyorsunuz, şık yeni elektrikli Model 3'ünüzle showroom'unuzu açıyorsunuz, harika göründüğünüzden ve gezegen için üzerinize düşeni yaptığınızdan memnunsunuz. Ama devam edin - çevreye benzin yakan bir sedandan daha az zarar vermeniz için 13.500 mil (21.725 km) daha gitmeniz gerekecek. Bu, Reuters'ın, dünyanın dört bir yanındaki hükümetlerin iklim hedeflerine ulaşmak için daha yeşil ulaşım için çabaladığı bir dönemde merkez sahneye çıkan, araçların ömür boyu emisyonlarını hesaplayan bir modelden elde edilen verilerin analizinin sonucudur. Model, Chicago'daki Argonne Ulusal Laboratuvarı tarafından geliştirildi ve bir elektrikli araçtaki metallerin türünden, bir arabadaki alüminyum veya plastik miktarına kadar binlerce parametreyi içeriyor. Argonne'un Sera Gazları, Düzenlenmiş Emisyonlar ve Teknolojilerde Enerji Kullanımı (GREET) modeli artık ABD Çevre Koruma Ajansı (EPA) ve Kaliforniya Hava Kaynakları Kurulu'nda politikayı şekillendirmeye yardımcı olmak için diğer araçlarla birlikte kullanılıyor. Bu kuruluşlar, ABD'deki araç emisyonlarının iki ana düzenleyicisidir. Argonne'daki baş enerji sistemleri analisti Jarod Cory Kelly, EV'lerin üretiminin, esas olarak EV pillerindeki minerallerin çıkarılması ve işlenmesi ve güç hücrelerinin üretimi nedeniyle, içten yanmalı motorlu araçlardan daha fazla karbon ürettiğini söyledi. Ancak bir otomobil ilk satıldığında bu karbon açığının ne kadar büyük olduğu ve EV'ler için ömürleri boyunca "karşılıklı gelir" noktasının nerede geldiğine ilişkin tahminler, varsayımlara bağlı olarak büyük ölçüde değişebilir. Kelly, geri ödeme süresinin daha sonra EV'nin pilinin boyutu, benzinli bir arabanın yakıt ekonomisi ve bir EV'yi şarj etmek için kullanılan gücün nasıl üretildiği gibi faktörlere bağlı olduğunu söyledi. NORVEÇ KAZANAN Reuters, 2021 itibarıyla 43.000'den fazla kullanıcısı olan Argonne modeline bazı cevaplar bulmak için bir dizi değişken yerleştirdi. Yukarıdaki Tesla 3 senaryosu, elektriğin %23'ünün kömürle çalışan santrallerden geldiği Amerika Birleşik Devletleri'nde sürüş içindi, 54 kilovat-saat (kWh) pil ve nikel, kobalt ve alüminyumdan yapılmış bir katot, diğer değişkenler arasında yeni bir sekme açıyor. 2.955 pound ağırlığında, galon başına 33 mil yakıt verimliliğine sahip benzinle çalışan bir Toyota Corolla ile karşı karşıyaydı. Her iki aracın da ömürleri boyunca 173.151 mil yol kat edeceği varsayıldı. Ancak aynı Tesla, elektriğinin neredeyse tamamını yenilenebilir hidroelektrikten üreten Norveç'te kullanılıyor olsaydı, denge noktası sadece 8.400 mil sonra gelirdi. EV'yi şarj etmek için gereken elektrik tamamen kömürden geliyorsa, Çin ve Polonya gibi ülkelerde gücün çoğunu kömür üretiyorsa, Argonne'nin modeli tarafından üretilen verilerin Reuters analizine göre Corolla ile karbon eşitliğine ulaşmak için 78.700 mil yol kat etmeniz gerekirdi. Reuters analizi, orta büyüklükte bir EV sedanının üretiminin, çıkarma ve üretim süreci sırasında mil başına 47 gram karbondioksit (CO2) ürettiğini veya ilk müşteriye ulaşmadan önce 8,1 milyon gramdan fazla ürettiğini gösterdi. Karşılaştırma yapmak gerekirse, benzer bir benzinli araç mil başına 32 gram veya 5,5 milyon gramdan fazla üretiyor. Argonne'un Enerji Sistemleri bölümündeki Sistem Değerlendirme Merkezi'nin kıdemli bilim insanı ve yöneticisi Michael Wang, EV'lerin 12 yıllık bir ömür boyunca genellikle çok daha az karbon yaydığını söyledi. Reuters analizi, bir EV'nin yalnızca kömürle çalışan bir şebekeden şarj edildiği en kötü senaryoda bile yılda 4,1 milyon gram ekstra karbon üreteceğini, buna karşılık benzer bir benzinli aracın 4,6 milyon gramdan fazla karbon üreteceğini gösterdi. 'KUYUDAN TEKERLEĞE' EPA, Reuters'a GREET'i yenilenebilir yakıt ve araç sera gazları standartlarını değerlendirmeye yardımcı olmak için kullandığını, California Hava Kaynakları Kurulu'nun ise modeli eyaletin düşük karbonlu yakıt standardına uyumu değerlendirmeye yardımcı olmak için kullandığını söyledi. EPA ayrıca, ABD'li tüketicilerin bölgelerinde elektrik üretmek için kullanılan yakıtlara göre EV'lerden kaynaklanan emisyonları tahmin etmelerine olanak tanıyan bir çevrimiçi program geliştirmek için Argonne'un GREET'ini kullandığını söyledi. Reuters analizinin sonuçları, araştırma grubu IHS Markit tarafından Avrupa'da yapılan elektrikli ve içten yanmalı motorlu araçların yaşam döngüsü değerlendirmesindeki sonuçlara benzer. IHS Markit'in küresel karbondioksit (CO2) uyumluluğu direktörü Vijay Subramanian'a göre, "kuyudan tekerleğe" çalışması, EV'ler için tipik karbon emisyonlarının denge noktasının ülkeye bağlı olarak yaklaşık 15.000 ila 20.000 mil olduğunu gösterdi. Böyle bir yaklaşımın kullanılmasının, elektrikli araçlara geçişin uzun vadeli faydaları olduğunu gösterdiğini söyledi. Bazıları EV'ler konusunda daha az olumlu. Liege Üniversitesi araştırmacısı Damien Ernst, 2019'da tipik bir EV'nin, karşılaştırılabilir bir benzinli araçtan daha az CO2 yayması için yaklaşık 700.000 km yol kat etmesi gerektiğini söyledi. Daha sonra rakamlarını aşağı doğru revize etti. Şimdi, denge noktasının 67.000 km ile 151.000 km arasında olabileceğini tahmin ediyor. Ernst, Reuters'a Argonne'un modelindekinden farklı bir veri ve varsayım kümesine dayanan bu bulguları değiştirmeyi planlamadığını söyledi. Diğer bazı gruplar da EV'lerin fosil yakıtlı arabalardan mutlaka daha temiz veya daha yeşil olmadığını savunmaya devam ediyor. Petrol endüstrisindeki 600'den fazla şirketi temsil eden Amerikan Petrol Enstitüsü, web sitesinde şöyle diyor: "Birçok çalışma, yaşam döngüsü bazında farklı otomobil güç aktarma organlarının benzer sera gazı emisyonlarına yol açtığını gösteriyor." Kaynak: Reuters
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.