Gönderi tarihi: 12 Aralık , 2024 Ara 12 Admin 10 kat daha fazla kapasite yoğunluğuna, 1000 km menzile ve hızlı şarja sahip EV pili geliştirildi Almanya merkezli bir şirket, Tayvanlı bir firma ile işbirliği yaparak elektrikli araçlar için Büyük Ayak İzi Lityum Seramik Pil (LLCB) geliştirdi. Gelişmiş pilin anodu %100 silikon kompozit malzemeden oluşuyor ve bugüne kadar kullanılan grafit anotlara kıyasla 10 kat daha yüksek kapasite yoğunluğu sunuyor. FEV ve ProLogium tarafından geliştirilen LLCB, maksimum 625 mil (1.000 km) menzil sunuyor. Ancak bu, araç segmentine ve kullanım amacına bağlı olacaktır. Şirketler, mevcut sıvı elektrolitlerin aksine, uygulanan katı hal elektrolitinin yanıcı olmadığını ve termal kaçaklara karşı güvenliği artırdığını iddia ediyor. Ayrıca, bir dökülme durumunda sızan elektrolit sıvısının neden olduğu olası kısa devreleri de önlüyor. Silikon anot, ultra hızlı şarjı mümkün kılar FEV'de Elektrikli Güç Aktarma Organları Küresel Başkan Yardımcısı Dr. Thomas Hülshorst, LLCB çözümü için FEV'in ProLogium'un hücre geliştirme alanındaki bilgi birikimini FEV'in sistemi ve test uzmanlığıyla başarılı bir şekilde birleştirdiğini belirtti. "Pil paketleri ve konsept tasarımlarındaki iş birliğimiz yalnızca düzenleyici standartlara değil, aynı zamanda pazar gereksinimlerine de odaklanıyor. Bunları bile aşıyoruz." LLCB, 300 kg'a kadar ağırlık tasarrufu sağlar. Silikon anot, yaklaşık 30 dakikalık mevcut hızlı şarj aralıklarına kıyasla ultra hızlı şarj sürecini mümkün kılar. Şarj süresini %80'den fazla azaltır. Pil beş dakikada %60 şarj olur Bu, pilin beş dakika içinde %5 ila %60 oranında şarj edilebileceği ve kullanıcının ortalama 300 km'lik bir mesafe kat edebileceği anlamına gelir. Üç dakika daha sonra pil %80'e kadar şarj olur ve 100 km daha kat edebilir. FEV'in bir basın bültenine göre, LLCB bu şekilde, içten yanmalı motorlu araçlar için şarj sürelerini yakıt ikmal sürecinin süresine yakınlaştırmaya yardımcı oluyor. Yeni akünün geliştirilmesi, elektrikli otomobillerin evrimi için müşteri gereksinimlerinin açıkça tanımlandığı bir zamanda geliyor: Ağırlık azaltılmalı, verimlilik ve menzil artırılmalı. Şarj daha hızlı olmalı ve güvenlik her zaman garanti altına alınmalı. Ayrıca, bakım maliyetleri azaltılmalı. LLCB tüm bu gereksinimleri karşılıyor. Bu yeni akü hücreleri ince bir şekilde geliyor, yani akü paketleri için artık yeni, yerden tasarruf sağlayan tasarımlar gerçekleştirilebiliyor ve bu da OEM'ler için birçok ek seçenek sunuyor. Hülshorst, akünün modüler tasarımının bakımı da çok daha kolay hale getirdiğini, maliyet tasarrufu sağladığını ve tek tek hücrelerin değiştirilip geri dönüştürülmesine olanak tanıdığını vurguladı. Bu nedenle, LLCB'lerin olumlu bir çevresel etkisi olduğunu ve gelecekteki elektrikli araçların değerinin korunmasına önemli bir katkıda bulunduğunu iddia etti Hülshorst. Şirketlerin açıklamasına göre FEV ve ProLogium, 2024 Paris Otomobil Fuarı'nda yaptıkları duyuruya göre gelecekte de LLCB'leri birlikte geliştirmeye devam edecek. Kaynak: IE
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.