Zıplanacak içerik

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Kia EV9, Tesla ve Rivian'ın Yapamadığını Yapıyor ve Yapmaya Devam Edecek

Kia'nın üç sıralı EV'si inanılmaz bir araba ve büyük bir başarı. Bu onu zafere taşımak için yeterli miydi?

kia-ev9-suv.jpeg

Elektrikli araçların inişli çıkışlı büyümesinin son yılı bir şeyi kanıtladıysa, o da Amerikalıların sadece elektrikli bir araba satın almak için büyük tavizler vermeyi bırakmış olmalarıdır. Eğer piyasadakiler yeterli menzile sahip değilse, doğru boyutta değilse veya çok pahalıysa, muhtemelen sadece bir hibrit veya tamamen benzinli bir araba satın alıp işi bitireceklerdir.

Zengin geek'lerin elektrikli her şeyi satın almak için sıraya girdiği günler geride kaldı.

Alıcılar için iyi haber şu ki, elektrikliye geçmek için katlanılması gereken ödünlerin listesi her geçen gün kısalıyor. Kanıt olarak, tek başına EV dünyasına yepyeni bir alıcı türü getiren şık üç sıralı SUV Kia EV9'a bakmanız yeterli.

Kokusunu aldınız mı? Bu bir atılımın kokusu.

(Breakthrough Ödülleri'ne hoş geldiniz, InsideEVs'in temiz enerji geçişimizin yolunu açan EV'leri, insanları ve teknolojileri tanıyan yıl sonu ödül programı. Aşağıda ödüller ve diğer adaylar hakkında bilgi edinin.)

EV9 Neden Bir Çığır Açıyor

Elektrikli üç sıralı SUV arayan Amerikalı ailelerin EV9 piyasaya çıkana kadar pek fazla seçeneği yoktu. Her şey ya tuhaftı, pahalıydı, o kadar da geniş değildi ya da bu üçünün bir kombinasyonuydu. Yumurta şeklindeki Tesla Model X'i, pahalı Rivian R1S'i ve pahalı ve yumurta şeklindeki Mercedes-Benz EQS SUV'yi düşünün.

InsideEVs Kadrolu Yazarı Kevin Williams, "Her üç sıralı EV'nin garip bir uyarısı olması çılgınca," diyor.

Kia Telluride veya Toyota Highlander'ını seven ve böyle bir şey isteyen insanlar için ana akım, uygun fiyatlı bir seçenek yoktu. Ve bu bizi EV9'un çığır açan buluşuna getiriyor: Kitlesel çekiciliğe sahip ilk üç sıralı elektrikli SUV olarak, kendisinden öncekilerin yapmadığı bir şekilde son derece popüler bir araç segmentini elektriklendiriyor.

Kia EV9, üç sırada da yetişkinler için yer sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda birçok ekipmanı için de yer sağlıyor.

Daha geniş EV benimsemesinin önündeki en kritik ancak göz ardı edilen engellerden birini ele almayı amaçlıyor. Alıcılar, satın almak istedikleri temel form faktöründe bir EV bile bulamazlarsa, şarj altyapısı, menzil veya sahip olma maliyetiyle ilgili endişeleriyle yüzleşmeye bile başlamayacaklar.

Bazı segmentler pille çalışan seçeneklerle aşırı doymuş durumda. Bugün Amerika'da, tam boy benzinle çalışan seçenekler kadar çok sayıda elektrikli pikap kamyon modeli var. Audi, Porsche, Lexus ve daha fazlası gibi markalardan yaklaşık 20 adet premium elektrikli crossover var. Tam boy elektrikli üç sıralar acınacak şekilde göz ardı edildi.

Kia, 56.395 dolardan başlayan ve altı ve yedi koltuklu geniş konfigürasyonlarda gelen 2024 EV9 ile bu açığı kapattı. Bu tam olarak ucuz değil - buna daha sonra geri döneceğiz - ancak gelişiyle üç sıralı bir EV'nin giriş fiyatı bir gecede yaklaşık 20.000 dolar düştü. Ve paranızın karşılığında çok şey elde ediyorsunuz. EV9'un çarpıcı stili, mükemmel teknolojisi, sağlam menzili ve sektör lideri şarj hızları onu hem benzinli hem de elektrikli rakiplerine kıyasla oldukça çekici kılıyor.

"Bugün, herhangi bir türde üç sıralı bir SUV istiyorsanız, en iyi tasarıma ve en iyi teknolojiye sahip ana akım seçenek Kia EV9'dur," diyor InsideEVs Yardımcı Editörü Mack Hogan. "Elektrikli olması bir bonus."

Patrick George haklı: Bu, sürüşü zahmetli olmayan ilk üç sıralı aile crossover'ı.

Özellikle Rivian R1S ile karşılaştırıldığında, geniş üçüncü sırasını çok sevdik. Birçok kişi, şerit çizgilerini sorunsuz bir şekilde takip eden ve çoğu durumda çevredeki trafiğe ayak uyduran otoyol sürücü yardım teknolojisini övdü. Bir olumsuz yanı: Ford'un BlueCruise veya GM'nin Super Cruise'undan farklı olarak, hala uygulamalı bir sistem. Kia'ya göre, EV9 da şarj şampiyonu ve uzun menzilli modeller 24 dakikada %10-80'e kadar şarj edebiliyor. Bir yolculukta, test cihazımı 22 dakikada %18-80'e kadar şarj ettim ve 216 kilowatt'a ulaştım ve otomobil üreticisinin iddialarını doğruladım.

Genel olarak, EV9'un rahat ve sessiz bir sürüş sağladığını ve bu konuda büyük şikayetlerimiz olmadığını düşündük. InsideEVs Genel Yayın Yönetmeni Patrick George, hangi güç kaynağından güç aldığına bakılmaksızın, test ettiği tüm büyük SUV'lar arasında en iyi sürüşü yaptığını söyledi.

"Size üç sıralı crossover hakkında kirli sırrı söyleyeyim: Amerikalılar bunları sevebilir, ancak sürüşü kesinlikle berbat," dedi. "Bunun tek istisnası Kia EV9."

Bir kereden fazla ortaya çıkan şikayetler vardı. Dokunmatik tabanlı klima kontrol paneli çekici olsa da, direksiyon simidi tarafından tamamen gizlenmiş. Temel görünümde, EPA tarafından tahmin edilen 230 mil menzil fena değil. Ancak bu küçük şikayetler, ilk Breakthrough EV of the Year yarışmamızda EV9'a karşı karar vermemizin nedeni değil.

Neden Bizim Kazananımız Değil

EV9, önemli bir segment için ciddi bir sıçramayı temsil etse de, benzinle çalışan rakipleriyle karşılaştırıldığında fiyatını göz ardı etmek zor. Bir Telluride size varış ücreti dahil 37.585 dolara mal olacak. Bu, federal EV vergi kredisindeki "kiralama açığı" sayesinde çoğalan muhteşem kiralama fırsatlarını bir kenara bırakırsak, en ucuz EV9'dan yaklaşık 20.000 dolar daha ucuz.

Olmazsa olmaz özellikler farkı daha da açıyor. Uzun menzilli pil takımının eklenmesi SUV'nin menzilini 304 mile ve fiyatı 60.000 doların biraz üzerine çıkarıyor. Dört tekerlekten çekiş için ikinci bir motor taktığınızda 65.000 doların üzerine çıkıyorsunuz. Örneğin, test ettiğim tam donanımlı GT-Line varyantı 80.000 doları zorladı.

EV9'un fiyat etiketi onu Chevy Tahoe gibi arabalarla karşılaştırıyor. Kesinlikle Kia'yı alırdık, ancak diğer üç sıralı crossover'lar çok daha ucuz.

EV9 birçok nedenden dolayı harika bir seçim olsa da, çok daha az parayla neredeyse aynı işi yapan birçok hibrit ve benzinli SUV var. Tüm bunların üstüne, kazananımızın değer teklifi gün gibi ortadaydı.

Kia EV9 Özellikleri

Temel Fiyat 56.395 $
EV Menzili 230-304 mil
Sürüş Tipi RWD veya AWD
Çıkış 215 - 379 hp
Maksimum tork 258 - 516 lb-ft
Yük Hacmi 20,2 kübik feet (tüm koltuklar katlandığında 81,7 kübik feet)

Kaynak: Inside EVs Global

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.