Gönderi tarihi: 11 Aralık , 2024 Ara 11 Admin Londra'dan New York'a 19 trilyon dolarlık tünel planı açıklandı Londra'dan New York'a sadece bir saatte ulaşabildiğinizi hayal edin. Şehirleri birbirine bağlayan 3.000 mil uzunluğunda bir transatlantik tren tüneli inşa etme planları çevrimiçi olarak yeniden ortaya çıktıktan sonra bu rüya bir gün gerçek olabilir. Öneri yeni değil, ancak bir zamanlar inşa etmek için gereken uzunluk ve para miktarı nedeniyle imkansız olarak görülüyordu Vakum tüpü teknolojilerinden basınçlı araçlara kadar uzanan teknolojideki son gelişmeler, yolculuğun sonunda gerçeğe dönüşebileceği anlamına geliyor, ancak büyük bir fiyat etiketiyle. Atlantik Okyanusu'ndan geçen bir tünelin inşaat maliyetinin tahminleri 15 trilyon sterlini (19 trilyon dolar) aştı Proje fikirleri sonunda ilerlerse, Londralılar New York'a giden bir trene binip sadece bir saatte okyanusun karşısına geçebilir. Ayrıca daha çevre dostu olabilir ve hava yolculuğunun yarattığı yoğun hava kirliliğini azaltabilir. Önerilen trenler, rüzgar direnci olmadan 3.000 mil hıza ulaşabilecekleri basınçlı tünellerden geçecekti Teknoloji, İsviçreli mühendislerin denediği ve 'seyahatin geleceğini değiştirebileceğini' iddia ettiği süper döngü trenlerinin teknolojisine benziyor. Yıllar boyunca birçok farklı sağlayıcı hiper döngü teknolojisini geliştirmeye çalıştı ve başarısız oldu. Engellerden bazıları vakum sisteminin, kapsül tahrik sistemlerinin, ölçeklenebilirliğin, güvenliğin ve ekonomik uygulanabilirliğin korunmasıdır Önerilen su altı tren tünellerine benzer ancak çok daha az yüksek teknolojili bir yapı, İngiltere ve Fransa'yı birbirine bağlayan Kanal Tüneli'dir. 40 milden daha kısa olmasına rağmen inşa edilmesi altı yıl sürdü Bazı mühendisler önerilen Atlantik tünelinin kalın okyanus tabanının altına inşa edilmesini önerdi, diğerleri ise onu kablolar veya kazıklarla askıya almanın daha iyi olacağına inanıyor. Kanal Tüneli yüzeyin sadece 245 fit altına ulaşır, ancak önerilen transatlantik tren çok daha derine gidebilir Sualtı tünelleri için benzer fikirler ilk olarak 1800'lerde ortaya çıktı. 1802'de Fransız maden mühendisi Albert Mathieu-Favier, Fransa ile İngiltere arasında yağ lambalarıyla aydınlatılan ve hatta kanallar arasında 'at değiştirmek' için yapay bir adadan bahseden bir tünel fikrini ortaya attı. Ancak Kanal basınçlı değildir ve yaygın inancın aksine, suyu pompalamadan önce içeri sızmasına izin verir Kaynak: Metro
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.