Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Zahmetsiz 'Tak ve Şarj Et' Yakında Tüm Elektrikli Araçlara Geliyor

volvo-3.jpg

Evrensel bir elektrikli araç şarj protokolü, EV sahibi olma deneyimini çok daha kolay hale getirecek.

ABD'deki tüm halka açık şarj istasyonlarına evrensel bir tak ve şarj çözümü geliyor.

Şu anda şarj şirketleri, sorunsuz olmayan ve farklı uygulamalar ve ödeme yöntemleri gerektiren tescilli kimlik doğrulama sistemlerini kullanıyor.

Yeni sistem basit tak ve şarjı mümkün kılacak. Testler 2025'te başlıyor.

Tesla olmayan bir elektrikli aracı şarj etmek olması gerektiği kadar basit değil. Telefonumda farklı istasyonlarda kimlik doğrulaması yapmak ve şarjı başlatmak için yarım düzine şarj uygulaması var. Yine de, şarj istasyonlarında sık sık sarkan kabloların üzerinden garip açılara kıvrılmak, şarj durumunu kontrol etmek için dağıtıcılardaki zayıf aydınlatılmış ekranlara bakmak zorunda kalıyorum. Bir EV kullanıyorsanız muhtemelen benzer bir deneyim yaşamışsınızdır. Bazen gerçek bir acıdır.

Ancak şarj deneyimi, markadan bağımsız olarak tüm elektrikli araçlar için basit bir "tak ve şarj et" yöntemi oluşturmayı amaçlayan ABD'deki yeni bir ülke çapındaki çerçeve ile yakında iyileştirilebilir. Uygulama yürürlüğe girerse, şarj işlemi benzin pompalamak kadar basit olabilir; sadece çekin ve fişe takın.

Şu anda, otomobil üreticileri ve şarj şirketleri kendi kimlik doğrulama sistemlerini kullanıyor. Temel olarak, hepsi aynı: Bir EV'yi prize taktığınızda, araç ile şarj cihazı arasında bir "el sıkışma" oluyor; şarj işlemi başlamadan önce ikisinin güvenli bir bağlantı sağlamak için iletişim kurduğu bir süreç.

Ancak bu her zaman sorunsuz bir şekilde çalışmıyor ve EV sahipleri gerçek şarj işlemi başlamadan önce bir dizi adımı atlamak zorunda kalıyor. Şimdi bu değişecek.

Otomotiv Mühendisleri Derneği, otomobil üreticileri ve şarj şirketlerinden oluşan bir konsorsiyum ve ABD Hükümeti'nin Ortak Enerji ve Ulaştırma Ofisi, Çarşamba günü sürücülerin uygulama indirmeden veya ödeme sistemleriyle uğraşmadan tüm halka açık şarj istasyonlarında prize takıp şarj edebilmelerini sağlamak için ortak bir çerçeve duyurdu.

SAE, "Sertifika Güven Listesi Gereksinimleri" adı verilen, temelde fişe takıp şarj için belirli teknik ve güvenlik standartlarını karşılaması gereken otomobil üreticileri, şarj şirketleri ve ekipman tedarikçileri için bir kural kitabı olan bir şey belirleyecek. Bu standartları karşılayan tedarikçiler, ağlarına tak ve şarj etme özelliğinin dağıtımı için onay başvurusunda bulunabilirler.

Enerji ve Ulaştırma Ortak Ofisi Baş Teknoloji Sorumlusu Sarah Hipel, "Bugünkü duyuru, sektörü birlikte çalışabilirlik ve güvenliğe odaklıyor" dedi. Tesla, Electrify America, ChargePoint, General Motors, Ford ve Toyota dahil olmak üzere birçok büyük şarj şirketi ve otomobil üreticisi halihazırda bu konsorsiyumun bir parçası ve önümüzdeki aylarda ve yıllarda daha fazlasının katılması bekleniyor.

Söz verildiği gibi devreye girerse, EV sürücülerinin şarj istasyonlarına gitmeleri, fişi takmaları ve uzaklaşmaları yeterli olacak. Ağ, tüm "el sıkışmayı" halledecek ve ödemeleri sorunsuz bir şekilde işleyecek. Bu, şarj istasyonlarında harcanan zamanı azaltacak ve ayrıca EV'lerin kitlesel benimsenmesini yavaşlatan şarj endişesinin bir kısmını hafifletecektir.

"Her EV sürücüsünün sadece fişi takıp şarj edebileceği ve gidebileceği bir geleceğe hızla yaklaşıyoruz; Enerji ve Ulaştırma Ortak Ofisi Yöneticisi Gabe Klein, "Ağ, aracınızla konuşacak ve ödemeyi sorunsuz bir şekilde işleyecek" dedi. "Bu, enerji ve ulaştırma için kutsal kase olan çift yönlü şarj ve gerçek araç-şebeke entegrasyonunu mümkün kılmaya yönelik mimaride temel bir adımdır."

Bu evrensel protokolün testleri 2025'te başlayacak ve halka sunulması bundan daha uzun sürebilir. Her iki durumda da, önümüzdeki birkaç yıl içinde EV sahip olma deneyimini çok daha kolay hale getirebilecek olumlu bir adım.

Kaynak: Inside EVs Global

  • Admin
Gönderi tarihi:

EV şarjı için evrensel bir 'Tak ve Şarj Et' protokolü 2025'te geliyor

Mevcut EV şarj ortamımızın parçalanmış ve sinir bozucu yapısı, yaygın olarak ve doğru bir şekilde, EV benimsenmesinin önündeki en önemli engellerden biri olarak gösterildi. Her taktığınızda başka bir EV şarj uygulamasına kaydolmanız, ödeme bilgilerinizi karıştırmanız, hesabı yetkilendirmeniz ve bunun başarılı bir şarj deneyimiyle sonuçlanması için dua etmeniz gerektiğinde neden bir tak-çalıştır araba satın alasınız ki?

Ya bunun yerine takabilseydiniz ve her şey otomatik olarak çalışsaydı? Bu, otomobil üreticileri ve EV şarj operatörlerinden oluşan bir konsorsiyum olan kar amacı gütmeyen SAE International ile önümüzdeki yılın başlarında resmen yürürlüğe girecek olan "evrensel Tak ve Şarj Et" için yeni bir çerçeve duyuran Biden yönetimi arasındaki ortaklığın amacıdır.

Ortak Enerji ve Ulaştırma Ofisi'nin yöneticisi Gabe Klein, "İstediğiniz yere gidiyorsunuz, pat, takıyorsunuz, buluttaki her şeyi hesaba katıyor, kartınızı şarj ediyor ve gidiyorsunuz," dedi.

“İstediğiniz yere gidiyorsunuz, pat, fişe takıyorsunuz, buluttaki her şeyi hesaba katıyor, kartınızı şarj ediyor ve uzaklaşıyorsunuz.”
SAE International'da yeni teknolojiler standartları proje yöneticisi olan Tim Weisenberger, “Bu, EV şarjı için bir güvenlik çözümü,” diye ekledi.

Çerçeve, her elektrikli aracın araç sahibinden herhangi bir ek adım gerektirmeden herhangi bir genel şarj cihazına takılabileceği gerçekten sorunsuz ve zahmetsiz bir şarj deneyimi sunmayı amaçlıyor.

Bu, aynı zamanda Plug & Charge olarak da adlandırılan ve araç fişe takılır takılmaz otomatik şarj ve ödeme sağlayan resmi uluslararası standardın (ISO 15118) amacıydı. Plug & Charge özelliğine sahip araçlarda, şarj cihazı araçla güvenli bir şekilde iletişim kurar ve uygulama kaydı veya ek faturalama bilgisi gerektirmeden sahibine fatura gönderir.

Teknoloji şu anda düzinelerce modelde mevcuttur ancak evrensel olarak benimsenmemiştir. Tesla, Süper Şarj Cihazlarını en başından itibaren binek araçlarıyla birlikte çalışabilir hale getirerek Plug & Charge deneyiminin ortaya çıkmasına yardımcı oldu. Ancak Tesla, hem araç üreticisi hem de EV şarj operatörü olarak benzersiz bir örnektir.

Çerçeve, gerçekten sorunsuz ve zahmetsiz bir şarj deneyimi sunmayı amaçlamaktadır
Plug & Charge'ı benimsemek için, diğer otomobil üreticilerinin araçlarının şarj şirketlerinin ekipmanlarıyla sorunsuz bir şekilde iletişim kurabilmesini sağlamak için üçüncü taraf şarj şirketleriyle bireysel anlaşmalar yapması gerekir.

SAE International ve ortakları tarafından geliştirilen bu yeni çerçeve, hem güvenli hem de basitleştirilmiş evrensel bir protokol ile ISO standardını tamamlamayı ve geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu, SAE liderliğindeki çabanın, araç fişe takıldığında güvenli, otomatik kimlik doğrulamayı etkinleştirmek için Sertifikalı Güven Listesi de dahil olmak üzere birkaç benzersiz özelliği içermesi nedeniyle işe yarıyor.

Enerji ve Ulaştırma Ortak Ofisi'nde vekil baş teknoloji görevlisi olan Sarah Hipel, "Biraz daha sağlam bir sistem muhtemelen uygun olurdu," dedi. "Bu grup... özellikle bu yetkilendirme ve kimlik doğrulama mekanizmasına odaklanıyorlar ve bu, ISO'ya ait 15118-2 standardıyla ilgili değil."

Ve güven listesi dolaşımı mümkün kılar, yani teknoloji birden fazla PKI veya Açık Anahtar Altyapısı kullanabilir, bu da dijital iletişimleri ve işlemleri güvence altına almaya yardımcı olan bir araç ve prosedür koleksiyonunu tanımlar. Bu PKI'lar birlikte çalışabilir şekilde kullanılabilir, yani pazarda rekabet olabilir. (Mevcut ISO standardı yalnızca bir dolaşım dışı PKI'yı tanımlar.)

"Güven listesi büyük bir dosya klasörü gibidir."

"Güven listesi büyük bir dosya klasörü gibidir," dedi Hipel. "Ve bir kez çapanızı içine koyduğunuzda ve denetlendiğinde - çapanızı oraya koyabilmeniz için çok titiz bir süreçtir - ancak çapanızı oraya koyduğunuzda... ve dosya klasöründeki farklı rotalara erişmek istediklerine dair ticari iş anlaşmalarını imzaladıklarında, o zaman herkesle serbestçe dolaşabilirsiniz."

Hipel, çoğu üreticinin şarj kontrolleri için mevcut ISO standardını ve ardından yetkilendirme ve kimlik doğrulama yoluyla ücreti güvence altına almak için PKI mekanizmasını kullanmasını beklediğini söyledi.

Çerçeve, SAE International'ın Endüstri Teknolojileri Konsorsiyumu, grubun Elektrikli Araç Genel Anahtar Altyapısı Konsorsiyumu ve hem ABD Ulaştırma Bakanlığı hem de Enerji Bakanlığı çalışanlarından oluşan Ortak Enerji ve Ulaştırma Ofisi arasında varılan bir anlaşmaydı. SAE konsorsiyumunun üyeleri arasında BP Pulse, ChargePoint ve Electrify America gibi büyük şarj sağlayıcılarının yanı sıra Ford, General Motors, Tesla, Rivian, Toyota ve BMW gibi otomobil üreticileri yer alıyor. Zamanla daha fazlasının katılması bekleniyor.

Ancak nihayetinde bu, başlangıçta otomobil üreticileri tarafından talep edilen ve onlar tarafından finanse edilen endüstri liderliğindeki bir projedir, dedi Weisenberger. Şimdiye kadar proje yaklaşık 1,5 milyon dolara mal oldu ve gelecekteki finansman katılımcı şirketler tarafından sağlanacak.

"Kimse bedavaya gitmiyor," diye ekledi. "Herkes dahil, sıkı çalışıyor. Hepsinin sadece bunun işe yaraması için içinde olduğunu görmek gerçekten harika."

Ve EV sahipleri için sorunsuz şarjın ötesinde, güvenli araçtan şebekeye (V2G) iletişim ve EV'lerin güç yüklerini dengelemeye yardımcı olmak için şebekeye enerji göndermesini sağlayacak çift yönlü şarj gibi avantajlar olacak. Bu, daha dayanıklı bir şebeke oluşturmaya yardımcı olacak ve ayrıca mevcut enerji sisteminin tamamen elektrikli bir araç filosuna tahammül edemeyeceği yönündeki eleştirileri de önleyecektir.

Ve endüstri liderliğindeki bir proje olduğu için katılımcılar, Başkan seçilen Donald Trump'ın selefinin EV finansman projelerini geri çekme hedefine rağmen, bunun bir sonraki Trump yönetimi boyunca ayakta kalacağına inanıyor.

Klein, "Gemi bir nevi yelken açtı, diyebilirsiniz," dedi. "Ve bence piyasa dinamikleri kontrolü ele geçirdi, bu harika."

Kaynak: The Verge

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.