Gönderi tarihi: 14 Kasım , 2024 Kas 14 Admin Çin'in CATL Şefi Elon Musk'ı Eleştirdi: 'Pil Nasıl Yapılır Bilmiyor' CATL, dünyanın en büyük pil üreticisidir. Kurucusu ve başkanı Robin Zeng, Musk ile birkaç konuda aynı fikirde değildir. CATL, dünyanın en büyük pil üreticisidir. Kurucusu ve başkanı Robin Zang, Tesla CEO'su Elon Musk'ın 4680 tipi silindirik hücreye olan bahsini yerden yere vurdu. CATL, Tesla'nın Şanghay Gigafactory'sine hücre tedarik ediyor ve LFP pillerinde uzmanlaşıyor. Tesla, 2020'de yeni bir pil hücresi formatı geliştirdiğini duyurduğunda büyük bir bahis oynadı. Bilindiği gibi 4680 pili, Cybertruck'a güç veriyor ve geçmişte sınırlı sayıda Model Y crossover'ına girdi. Silindirik hücrenin, sırasıyla Model Y ve Model 3 ile Model S ve Model X'te bulunan 2170 ve 1865 tipi ünitelerden daha enerji yoğun olduğu öne sürülmüştü. Ayrıca üretiminin daha ucuz ve montajının daha kolay olması gerekiyor. Tesla yakın zamanda 100 milyonuncu 4680 hücresini ürettiğini duyurdu. Bu büyük bir başarı ve şirketin tescilli hücrenin üretimini önemli ölçüde artırarak günde ortalama 495.000 hücrelik bir üretim oranına ulaştığının bir işareti. Bu 368 Cybertruck için yeterli. Ancak dünyanın en büyük pil üreticisi olan Contemporary Amperex Technology Limited, daha çok CATL olarak bilinir, silindirik hücre yoluna gitmenin çıkmaz bir yol olduğuna inanıyor. CATL'nin kurucusu ve başkanı Robin Zeng, Tesla CEO'su Elon Musk'a bunu yüzüne söyledi. Tepki sessizlik oldu. Reuters ile konuşan Zang, Tesla'nın başkanına 4680 silindirik piline yaptığı bahsin "başarısız olacağını ve asla başarılı olmayacağını" söylediğini söyledi. Zeng, "Çok büyük bir tartışma yaptık ve ona gösterdim," dedi. "Sessizdi. Pil yapmayı bilmiyor. Elektrokimyayla ilgili. Çipler, yazılım, donanım ve mekanik şeyler konusunda iyi." Ama hepsi bu değil. Zang ayrıca Musk'ın yaklaşan ürünler için gerçekçi olmayan zaman çizelgeleri belirleme eğilimi hakkında bazı yorumlarda bulundu. "Sorununun aşırı vaatlerde bulunması olduğunu düşünüyorum. Kendisiyle konuştum," dedi Zeng. "Belki bir şeyin beş yıla ihtiyacı vardır. Ama o iki yıla ihtiyacı olduğunu söylüyor. Kesinlikle nedenini sordum. Bana insanları zorlamak istediğini söyledi." Musk, Tesla araçlarının kendi kendine gidebileceği anlatısını yaklaşık on yıldır sürdürüyor. Bu vaat, direksiyon simidi veya pedalları olmadan 2026'da satışa sunulacağı söylenen Cybercab robotaksisinin duyurulmasıyla doruğa ulaştı. Zang, Reuters'a verdiği demeçte, "Muhtemelen kendisi de beş yıla ihtiyacı olduğunu düşünüyor ama iki yıl dediğine inanırsanız başınız büyük belaya girer," dedi. "Yön doğru." Zeng, Nisan ayında Pekin'de Musk ile bir araya geldi ve ikisi sık sık çeşitli konularda konuşuyor, Reuters'a göre. Bağlam için, CATL, yerel ve uluslararası pazarlar için Model 3 ve Model Y EV'lerini bir araya getiren Tesla'nın Şanghay fabrikasının önemli bir tedarikçisidir. Tesla ayrıca, önümüzdeki yıl faaliyete geçmesi beklenen Nevada'daki yaklaşan pil üretim tesisi için CATL teknolojisini lisansladı. Tesla'nın 4680 silindirik hücresi, nikel-kobalt-manganez (NCM) katotlu bir lityum iyon kimyası kullanır. Bu arada, CATL lityum demir fosfat (LFP) prizmatik hücreler üretme konusunda uzmanlaşmıştır. Son zamanlarda, Çin devi, LFP hücrelerinden bile daha ucuza üretilebilen tüketici sınıfı bir sodyum iyon pili tanıttı. Kaynak: Inside EVs
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.