Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 12 Kasım , 2024 Admin Gönderi tarihi: 12 Kasım , 2024 Hyundai Tasarımının Geleceğine Bir Bakış Yaklaşık on yıl önce herhangi birine Hyundai'nin şu anda piyasadaki en çekici arabalardan bazılarını üreteceğini söyleseydiniz, böyle saçma bir fikre işaret edip içtenlikle gülerlerdi. Tamamen haksız da sayılmazlardı, çünkü Hyundai'nin 2014'teki tasarım dili biraz fazla genel ve işe gidip gelmeye yönelikti. Hyundai 2018'de yeni bir tasarım yönü geliştirdi Her şey 2018 civarında "Duyusal Sportiflik" tasarım felsefesini benimsediklerinde daha iyiye doğru bir hal aldı. Tasarım jargonundan sizi kurtarmak için, yeni ürün gamında keskin sportif çizgiler, zarif ve fütüristik tasarım ve oranlara vurgu yer alıyor. Hyundai ayrıca, insanların markalarıyla ilişkilendirdiği tutarlı bir görünüme odaklanmak yerine, ürün gamındaki farklı modeller için farklı tasarımlar sunma isteğinden de bahsetti. BMW'nin böbrek ızgaralarını veya Bugatti'nin oval ızgarasını düşünün. İki önemli satın alma Hyundai'nin ürün gamını tamamen değiştirdi 2015 civarında Hyundai, Volkswagen Group'un tasarım başkanı Luc Donckerwolke'yi bünyesine kattı. Başlangıçta Genesis'in tasarım başkanı olarak atandı ve Hyundai'nin baş tasarımcısı Peter Schreyer ile birlikte çalıştı. Bentley'de onunla birlikte çalışan dış tasarım dehası SangYup Lee de ona katıldı. 2017'de Donckerwolke, Schreyer'in yerini aldı ve Nisan 2020'de istifa edene kadar Hyundai Motor Group'un Baş Tasarım Sorumlusu oldu. Kasım 2020'de Hyundai ve Genesis'e Baş Yaratıcı Sorumlu olarak geri döndü ve Kasım 2022'de Hyundai Motor Group'un Başkanı olurken CCO pozisyonunu korudu. Lee, 2018'de Hyundai Global Tasarım Merkezi'nin başına getirildi ve daha sonra Aralık 2021'de Tasarımdan Sorumlu Başkan Yardımcısı olarak terfi etti. Önceki işverenlerinde sahip olduklarından daha fazla tasarım özgürlüğüne sahip olan ikili, Kore markasını otomotiv pazarında yeniden konumlandırmak için geleneksel tasarımların ötesine geçti. Hyundai'nin yeni tasarım öğeleri hemen fark ediliyor Yeni tasarım öğeleri, ince farları, ızgarası ve her yerde keskin açılarıyla 2017 Hyundai Kona'da görünmeye başladı. 2018 Hyundai Santa Fe benzer tasarım ipuçlarını benimsedi ancak 2019 Hyundai Sonata'ya kadar daha belirgin hale gelmedi. Bir sedan olmasına rağmen, sekizinci nesil Sonata, uzun ve eğimli arka ucuyla daha çok bir fastback gibi görünüyordu. Sürüş farları, C şeklindeki farlardan uzanarak kaputun yukarısına kadar uzanıyordu ve arka lambalar ince bir heckblende ile birleşmişti. Arabanın her yerinde keskin kıvrımlar ve çizgiler var ve bu da ona daha sportif bir görünüm kazandırıyor. 2023 Sonata makyajı tasarım diline farklı bir yaklaşım getiriyor ancak yine de işleri nispeten aynı tutuyor. Arka lambalar ve genel gövde şekli aynı, ancak arka lambalar daha büyük bir heckblende alıyor, ancak arka lambalar artık ön ucun genişliği boyunca uzanan ince bir şerit ve her iki köşede altlarında daha fazla lamba var. Ioniq 5 ve Ioniq 6, Kore markasının gerçekten parlamaya başladığı yer 2021 Hyundai Ioniq 5 ve Ioniq 6 şüphesiz gösterinin yıldızları. 5, farlarda, arka lambalarda ve jantlarda artık ikonik Parametrik Piksel tasarımıyla neredeyse zirve fütüristik Hyundai. Keskin açılar ve kıvrımlar hoş bir geri dönüş sağlıyor ve tüm arabaya 80'lerin retro-fütüristik görünümünü kazandırıyor. Ioniq 5 N ve turuncu vurgulara sahip harika toz mavi boyasıyla işler daha da köşeli hale geliyor. Ioniq 6 kendi sorusunu soruyor ve cevaplıyor: Porsche bir Kore sedanı yaratsaydı ne olurdu? Sonata'nın C şeklindeki farları geri dönüyor, ancak artık kaputa kadar uzanmıyor. Bu fastback arka kısım neredeyse 911 seviyelerine yükseltilmiş ve iki spoyler ve berbat Parametrik Piksel arka farlarla vurgulanıyor. Hyundai'nin SUV'leri de bıçak altına yattı 2023 Hyundai Santa Fe, SUV bölümüne de "Duyusal Sportiflik" getirdi. Sarmalayıcı sera ve keskin gövde hatlarının yanı sıra, farlar ve arka farlar bir tartışma konusu. Her ikisi de dahili "H" şekline sahip ve arka farlar diğer arabalara kıyasla arkada belirgin şekilde daha alçakta duruyor. Genel boyutlar ve şekiller, SUV'ye bazı modern EV SUV'ler gibi aşırıya kaçmadan güçlü ama fütüristik bir görünüm kazandırıyor. Kuzey Amerika, ilk Kore yapımı pikap kamyonetini bile aldı Hyundai, Tucson merkezli Santa Cruz ile pikap kamyonet pazarına bile girdi. Kuzey Amerika'daki şirketin ilk pikap kamyoneti olmasının yanı sıra, ön uç işlemesi entegre ışıklara sahip bıçak benzeri ızgaralarla domine ediliyor. Gövde, serideki diğer modellerden genel olarak daha yuvarlak, ancak kırışıklıklar mevcut. Hyundai'nin N Vision 74'ü, Cyberpunk'tan fırlamış Retro-Fütüristik Bir Hatchback Hyundai'nin şimdiye kadar modellerine entegre edilen her tasarım öğesi N Vision 74'te doruk noktasına ulaşıyor. Bu alçak, retro-fütüristik hatchback, şüphesiz Cyberpunk 2077'den fırlamış. Kare piksel ışıklar, ön ayırıcı ve arka difüzörün üzerinde hoş bir dönüş yapıyor ve hem önde hem de arkada BBS Turbofan'ları anımsatan jantlara ev sahipliği yapan geniş gövdeli çıkıntılar bulunuyor. Buradaki en önemli parça, arkadaki park bankı tarzı spoyler, sportif görünümü çarpıcı bir şekilde mükemmel bir şekilde tamamlıyor. Hyundai'nin uluslararası modelleri tasarım dilini daha geniş bir gövde stili yelpazesine taşıyor Bu, Hyundai'nin tasarım dilinin Kuzey Amerika pazarının ötesine uzanmadığı anlamına gelmiyor. Asya ve Orta Doğu ülkeleri, en iyi ihtimalle kutuplaştırıcı olsa da bana Wall-E'den Axiom uzay gemisinin yol versiyonunu hatırlatan Hyundai Staria ve Stargazer gibi minivanlarla ödüllendiriliyor. İngiltere ayrıca, piksel ışıklar gibi Kuzey Amerika modellerinden tasarım ipuçları alan ve bunları genç bir Citroen Ami'ye benzeyen bir şeye dönüştüren sevimli küçük bir alt kompakt olan Hyundai Inster'ı da alıyor. Geleceğe bakış Hyundai, yeni alternatif yakıtlarla da endüstri "bozulmasını" genişletmeyi hedefliyor. Yeni ortaya çıkan INITIUM hidrojen FCEV konsepti, hidrojen teknolojisindeki son gelişmelerini ve yaklaşan "Art of Steel" tasarım dilini bize gösterdi. Hidrojenle çalışan SUV konsepti, benzer ışıklandırma ve hatchback benzeri şekliyle daha büyük bir N Vision 74'e çok benziyor. Hyundai'nin hidrojeni halk için uygulanabilir bir yakıt alternatifi haline getirip getiremeyeceği henüz belli değil, ancak Toyota bunu Mirai ile denedi ve çoğunlukla başaramadı. Son düşünceler Hyundai, iki üst düzey tasarımcıya tam bir yaratıcı özgürlük tanımaktan, çağdaş tasarım trendlerinden vazgeçip özgün bir yaklaşım benimsemeye kadar öne çıkmak için doğru şeyleri yapıyor. Retro-fütüristik unsurları benimserken arabalarını yine de araba gibi göstermek, modern otomotiv tasarımında nadir görülen bir yetenek gibi görünüyor. Abartılmış bir özdeyiş kullanmak gerekirse, bu, genellikle göz ardı edilen Kore otomotiv endüstrisi için temiz bir nefes ve çok ihtiyaç duyulan bir destek. N Vision 74'ün sınırlı sayıda üretime girmesi planlanırken, Hyundai'deki ustaların başka neler yapacağını görmek için heyecanlanıyoruz. Kaynak: Autoblog Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.