Gönderi tarihi: 11 Kasım , 2024 Kas 11 Admin Bu Yeni Süper Motosiklet Ducati ve Aprilia'nın Tüylerini Diken Diken Etmek İstiyor Uzun zamandır, Ducati ve Aprilia süper motosiklet segmentinde İtalyan bayrağını dalgalandırdı. Hem Panigale V4 hem de RSV4, litre sınıfındaki en yüksek özelliklere sahip makinelerden ikisidir ve içgüdüsel bir V4 deneyimi sunar. Şimdi, iki markanın tüylerini diken diken etmeyi amaçlayan başka bir İtalyan motosiklet üreticisi alana giriyor. Yeni KB998 Rimini süper motosikletini tanıtan Bimota'dan bahsediyoruz. Bimota KB998 Rimini, Özel Bir Şasi Etrafında Üretildi Odadaki fili ele almak gerekirse, evet, 998 büyük ölçüde Kawasaki Ninja ZX-10RR'den esinlenmiştir. Ancak ne kadar yakından bakarsanız, işler o kadar sulu hale gelir. Bimota modern zamanlarda zorluklar yaşamış olabilir, ancak markanın sahip olduğu övgüleri hepimiz biliyoruz. Özellikle başlangıcından bu yana şasi tasarımında mükemmellik gösterdi ve bu haklı olarak KB998'de de görülüyor. Şasinin ön yarısı, birçok eski okul Bimota süper motosikletini anımsatan oval kesitli boru şeklindeki çelik konstrüksiyondan oluşuyor. Başlık aracılığıyla alüminyum üçlü kelepçeye bağlanıyor. Öte yandan, ikinci yarıda salıncak kolunu motora ve arka süspansiyona cıvatalamak için CNC işlenmiş bir bölüme sahip benzersiz kütük alüminyum alaşım plakalar bulunuyor. Salıncak kolu, ters yapısından da anlaşılacağı üzere güzel ve yarıştan türetilmiş. Bu şeyler ne kadar özel olsa da, gövde yapısı da özel bir övgüyü hak ediyor. Çoğu, yan kaporta, kuyruk bölümü veya aerodinamik kanat donanımlı ön kaporta olsun, karbon fiberden oyulmuş gibi görünüyor. Aynı şekilde, yakıt deposu kapağı karbon fiberden oyulmuş gibi görünüyor ve TFT gösterge panelinin etrafındaki paneller de öyle. Bu arada ön cam, bir homologasyon özelinde olması gerektiği gibi uzun ve kıvrımlı. Her şeyin üstünde, beyaz, kırmızı ve siyah kaplamalardan oluşan Bimota boyası var. Hızlı bir bakışta, Ninja ZX-10R'ye çok az veya hiç benzemiyor gibi görünüyor. Bimota KB998 Rimini Önemli Öne Çıkanlar Billet alüminyum plakalı özel şasi Karbon fiber gövde Alüminyum üçlü kelepçe Yarıştan türetilen salıncak kolu Bimota KB998'in Kaplamasının Altında Kawasaki Türevi Sıralı Dörtlü Motor Yatıyor Kaputun altına baktığınızda işler değişiyor. KB998R, Kawasaki kaynaklı 998cc, sıralı dörtlü bir motor kullanıyor. Bimota'dan resmi olarak iddia edilen bir sayı yok, ancak ZX-10RR'nin RAM havası devreye girdiğinde 207 beygir gücü ve 82 pound-feet ürettiğini biliyoruz. Bu Akrapovic uç tenekesine sahip olduğundan, KB'de birkaç ekstra beygir bekleyebilirsiniz. Alt yapı bölümünde de aynı hikaye. En üst raf Showa USD çatalları ve dövme jantlarla eşleştirilmiş bir Showa monoshock elde edersiniz. Frenleme, Brembo Stylema kaliperleri tarafından sıkıştırılan üstteki çift rotorla yapılır. Ayrıca Bimota'nın burada 430 poundluk bir boş ağırlık iddia ettiğini biliyoruz - ZX-10RR'den neredeyse 25 pound daha az. Ancak dingil mesafesi, koltuk yüksekliği ve depo kapasitesi gibi diğer ayrıntılar bir soru işareti olmaya devam ediyor. Bimota Tera, Multistrada V4 RS ve M 1000 XR'den daha fazla torka sahip Bilinmeyen şeylerden bahsetmişken, fiyat ve bulunabilirlik bir soru işareti. WSBK homologasyon kurallarına göre Bimota'nın 2025'in başlarından önce en az 120 adet satması gerektiğini biliyoruz, ancak toplam kaç adet satılması planlanıyor ve MSRP bilinmiyor. Bimota, bunun küresel bir ürün olup olmadığı veya Avrupa ile sınırlı olup olmadığı konusunda da bir açıklama yapmadı. Bimota KB998 Rimini Özellikleri Motor 998cc, sıralı dörtlü Güç RAM Air ile 207 HP (beklenen) Tork 83 LB-FT (beklenen) Şasi Bütün alüminyumlu boru çelik Ön süspansiyon Showa USD çatal (tamamen ayarlanabilir) Arka süspansiyon Showa monoshock (tamamen ayarlanabilir) Jantlar 17/17 inç (dövme) Ağırlık ~430 pound Kaynak: TopSpeed
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.