Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Charriere

Φ Üyeler
  • İçerik Sayısı

    11
  • Katılım

  • Son Ziyaret

Charriere - Başarıları

Çaylak

Çaylak (2/14)

  • İlk İleti
  • Ortak Nadir
  • Birinci Hafta Tamamlandı
  • Bir Ay Sonra
  • Bir Yıl İçinde

Son Rozetler

1

İçerik İtibarınız

  1. "Sn Charriere, Kurandaki matematik hatası konusunda , bir matemetikçi olarak sizin görüşleriniz nelerdir. AVLİYE konusunda da , matematikçi olarak bilgi verir misiniz. Eğer görüşlerinizi Kurandaki Miras Paylaşımında Matematik hata ... başlığına yazarsanız seviniriz. Saygılar." Şeklinde aldığım mesaja istinaden burada bub cevabımı yayınlıyorum.Konu hakkında fazla araştırma inceleme fırsatım olmamıştır (ki daha önce forumdda yazılmış iletileri de okumadım), kısa bir inceleme sonucu bende oluşan kanaati aktaracağım sadece.Gerçekten ilgilenen arkadaşların konuyu ciddi anlamda bilen müslüman alimlere(devletin prof. ünvanı vermesi o kişiyi alim mertebesine getirmez benim için,devleti bağlarlar,benim kastım değillerdir) danışmasını rica edeceğim. Öncelikle konu başında verilmiş olan çevirinin yetersiz olduğunu düşündüğümden(ki kimin çevirmiş olduğuda gözüme çarpmadı) Elmalılı Hamdi Yazır'ın mealinden aldığım şekilde iki ayeti sunacağım. { (Nisa Suresi) 11. Allah sizlere, miras taksiminde çocuklarınız hakkında, erkeğe iki dişi payı verilmesini emrediyor. Eğer hepsi kız olup da ikiden fazla iseler, bunlara bırakılan malın üçte ikisi; eğer tek bir kız ise o zaman yarısı verilir. Eğer ölen kişinin çocuğu varsa anne-babasından her birine altıda bir, şayet çocuğu yok da anne-babası mirasçı oluyorsa annesine üçte bir, eğer ölenin kardeşleri de varsa o zaman annesine altıda bir verilir. Bunların hepsi ölenin yapmış olduğu vasiyetin yerine getirilmesinden veya borcunun ödenmesinden sonradır. Babalarınız ve oğullarınızdan hangisinin size fayda bakımından daha yakın olduğunu siz bilmezsiniz. Bütün bunlar, Allah tarafından birer fariza olarak takdir edilmektedir; muhakkak Allah bilendir, hikmet sahibidir. 12. Eğer karılarınızın çocuğu yoksa, bıraktığının yarısı sizindir. Eğer çocuğu varsa, o zaman dörtte biri sizindir. Bunlar, ettikleri vasiyetten veya borçları ödendikten sonradır. Eğer çocuğunuz yoksa, sizin bıraktıklarınızın dörtte biri, çocuğunuz varsa sekizde biri ettiğiniz vasiyetten veya borçtan sonra, karılarınızındır. Eğer bir erkek veya kadının çocuğu ve babası yok da kelale yönünden -yan koldan- ana bir erkek veya kız kardeşi bulunuyorsa her birine altıda bir düşer. Eğer bunlar, bundan fazla iseler, zarara uğratma kasdı olmaksızın yapılan vasiyet veya borçtan sonra üçte birinde ortak olurlar. Bütün bunlar, Allah'tan birer emirdir. Allah her şeyi bilen, cezalandırmada acele etmese de ihmal etmeyendir. } Günümüzde gerek avrupa birliği gerek ise medeni olarak bazı kesimlerce kabul gören diğer ülkelerde kanuni miras hesabı toplam mirasçı kütlesi hesaplanıp pay o kütleye bölünerek birim kütle ye düşen üzerinde mirasçılara tanzim edilir.Burada aslında Kur'an da belirtilen metod ile pek bir fark yoktur.Olan farkın sebebide matematiğin gelişimidir.Matematik tarihini incelerseniz geçmiş dönemlerde kesirler üzerinden nasıl hesaplamalar yapıldığını görürsünüz.Bunun nedeni irrasyonel sayıların varlığının(en bastinden) ve ya hesaplanmasının bilinmiyor olması.Ki bize komik gelecek şekilde olayalar dönem bilimcilerinin düştükleri çelişki sonrası ortaya çıkmıştır. Bu hata olduğunu iddia eden arkadaşların yanılgısı sanırım 1/a dendiği zaman 1 i mutlak pay olarak almaları.Halbuki burada mutlak paylaştırma değil göreli paylaştırma yapılmıştır.Kişilerin diğerlerine oranla alacakları belirtilmiştir. bu gün hesaplar genelde % üzerinden yürütülerek yapılıyor ancak o zaman durum farklı olduğundan (tekrarlıyorum hesaplama tekniği farklı idi) hesaplar o şeklide yapılıp, sonuca gidiliyordu. mesela (2/3)+(1/6)+(1/6)+(1/8 )= 27/24 = 1,125 bulunur! (1,0 olmasi gerekirdi!..) denmiş.Burada 1.0 ana miras olarak kabul edilmiş ki bu mutlak pay temeliyle hesaplamadır.Göreli hesaplama yapılmalıydı ki bu da 1.125 in ana miras olarak kabulü olurdu. Yani 150.000 ytl miras var ise 150.000 i 1 x değil 1.125 x kabul etmek gerekir. 150.000/1.125=x işlemi ile x bulunup 1/8x sonuc üzerinden hesaplanır. Sorun kişinin olayları nasıl algılamak istediğinden kaynaklanıyor.Bu güne kadar 1 ayetinin dahi benzerinin yazılamadığı Kur'an ı Hz. Muhammedin yazdığını iddia ediyolar ama bununla beraber böyle basit bir hataylada kendisini suçluyorlar.Bu davranışlar kişilerin acizliğini ve cahilliğini göstermektedir.İddialarının doğru olması Hz. Muhammede ne kazandırırdı.Kendisi teklif edilen saraylar yerine hasırda yattı,elbisesini yamadı da giydi ,işgencelere maruz kaldı.Burada çelişki yok mu?Bir insan çıkarı olmayacak bir şey için,aksine eziyet çekeceği birşey için yalan söyler mi?İnanmadığı bir şeyi söyler mi?Öldükten sonra dirilmeyeceğine inananlar ne için öldükten sonra şanlarının yürümesini,adının biyerlerde yazmasını isterlerde,böyle bir davranışı Hz. Muhammed'den beklerler? Ateist arkadaşlara tavsiyem(Ki temelde herkeze tavsiyem) Tolstoyun itiraflarım adlı kitabını ,Hz.Muhammed adlı kitabını okumalarıdır,içinde kendilerine soracakları çok güzel sorular bulacaklardır.Burada insanlara soru yöneltince inasnlar şahsi olarak algılıyorlar direk beyinlerinde savunma mekanizmasını çalıştırıyorlar bilinçsiz olarak, neticede de amaç doğruyuyu bulmak ,öğrenmek değil üste çıkmak ,haklı çıkmak oluyor. Forumu takip etmemekteyim cevap veren arkadaşlara bildiririm.Zaten cevap kişiye değil düşünceye,fikire verilmelidir kanımca.
  2. Anlamadığın deyimleri illaki bir anlama oturtmak zorunda değilsin , kendine biraz zaman tanı.
  3. Kur'an okumak ,Kur'an ı okumak ikisinin farkını ayırt edebiliyor musun? Cümlende Kur'an okumaktan değil Kur'anı oumaktan bahsettin.Ben kalkıp sana anayasayı okudum dersem bunun anlamı nedir?bütün anayasayı okuduğum anlamına gelir.anayasadan bir bend okuyupta ben anayasayı okudum diyemem. -Savaş ve Barışı okudum -ee nediyor? -bilmem sıkıldım 3. sayfada bıraktım . yanlış savaş ve barışın ilk üç sayfasını okudum veya savaş ve barıştan bi miktar okudum demesi lazımdı . Aradaki farkı anlayabilmşindir sanırım.Daha da örneklendireblirim anlamada zorluk çekiyorsan. "Benim imam hatipi okuduğumdan bahsetmem , Kuranı okuduğumun kanıtı olarak sunulmuştur. Bana kimse Kuranı okumadın diyemez." yukarıda da belirttiğim gerekçelerle ben bunu gayet rahat diyebilirim.
  4. malın ne olduğu nu biliyormusun -metnın ne olduğunu biliyormusun.Mal satılabilir değiştirilebilir vs. bir şeydir. "dininizi blmediğiniz an azından kuranı bilmediğiniz ortada" bu nedir şimdi nasıl neden ortada.Ne ifade eder bu söylediğimn.Ben bir matematikçiyim ve şunuun şuna denk olduğu aşikardır şeklinde bir ispat söz konusu oamaz.Ortada olduğunu idddia ettiğin şeyi ispatla ve ya açıkla en azından kendince ama böyle havada ileri sürümlerde bulunma. "sonra gelşin sizinle islamda kadın(ikinci sınıf varlık)nedir yazışalım" bu ne peki kadının ikinci sınıf varlık olduğu senin kanaatin mi? Ben şahsen böyle bir kanaatte değilim, islamda değil.Bunu Bize ait bir kanatmiş gibisunma , laf oyunu üzerinden kişileri, töhmet altında bırakma. "en azından şunu bilin allah isimli mitolojik (arap mitolojisi al-ilah)ilah kuranda kadınların erkeklerden aşağı olduuğunu açıkça vurgulamakta okuyunuz sonra geliniz" erkeklerden aşağı olduğu açıkça vurgulanmaktaymış. vay vay vay eee şimdi sen güneşin dünyanın etrafında döndüğünü söylersin bu da doğru olmak zorunda olur.Böyle birşey varsa kur'an değişmeyen bir kitap lütfen adam gibi alıntını yap, onun üzerine konuşalım ve de bu alıntında aşığı olma seyimi geçsin, çünkü cümlelerin kişilerce yorumlanması kişileri bağlar cümleyi değiğl.Kalkıpta başörtüsü takması gerekliliğini aşağı olmak olarak yorumlasan bu senin eksikliinden kaynaklanır ,Kur'anın aşağı gördüğünden diil.
  5. İmam hatip lisesi mezunu olmak hiç birşeyi değiştirmez arkadaşım bende imam hatip lisesi mezunuyum ve imamhatipte içki içen bir sürü insan olduğunu biliyorum .New yani benim eskiden ateist olan sonradan müslüman olan arkadaşlarım var onları herhangibir şeye kanıt sunmam doğru olur mu olmaz.Ki imam hatipte hiç kimseye kur'anı hatim et sonra gel anlat bakalım dediğini anlamışmısın den miyor.
  6. "Daha Muhammedin islamı ilk açıklamaya başladıktan bu yana , kendi tarafında olmayaanları susturarak , suikast yaparak , katlederek bu güne kadar geldiler. Kurandaki yanlışları taa ilk günden , daha Muhammed yaşarken , nasih mensup uyutmacası ile değiştirdiler. Muhammed öldükten sonra da KURANDAKİ MATEMATİK HATASINI GÖRDÜLER... Daha Muhemmedin ölümünden 3 yıl geömeden. Ömer AVLİYE denen HİLE ile bunu da düzeltti."Diyen şahıs; Bana iddia ettiğin suikast ve katletmelerden örnek verirmisin.Ben bu güne kadar böööle bir örnek duymadımda.Eğer kastın savaşta anlaşmalı olunan yahudi toplumun düşmana yardım ederek arkadan müslümanlara saldırmasının sonucunda ,müslümanlar savaşı kazandığında öldürülmeleri ise bu bana göre katletme değildir, cezalandırmadır.Çünkü çiğnenmiş bir anlaşma mevcuttur. Kur'an da görülen matematik hatasından bahsetmişsin ,onuda bana lütfen açıkla, nasıl bir hata varmış, bir matematikçi olarak bunu çok merak ediyorum.Haaa bu iddialarınıda jonyynin ,falancanın azından açıklamaya kalkma. *******************
  7. Genelde nedense cinsel noktada ve evlilik noktasında sıkışııp kalınmış. Erkeğin hanımının rızası dahilinde 4 eşe kadar evlenme hakkı vardır, ama bu islam alimlerince(devletten aldığı parayla beslenenler alim olarak kabül görmemekte şahsımca) kesinlikle tavsiye edilmemektedir.Ki yükümlülüğü çok fazladır,mesela birine diğerinden daha fazla gülümsemeyeceksin gibi ağır yükümlülükler vardır. Ha bu konuda kadınlar zaten erkeklerden daha zor tatmin olur erkeğin se sınırlıdır gibi söylemlere rastladım , bu noktada da şunu belirtebilirim avrupada yapılan bi araştırmada kadınların çoğunluğu çikolatayı cinsel ilişkiye terciih etmiş.Yani öncelikler değişebiliyor. İslamda kadının yeri noktasına dönersek benim ayrıntılı bir bilgim bu konuda yoktur, fakat bu detay bir konudur ve kadın için erkek için şeklinde ayrımlar bence hoş değildir, insan için ne demiştir diye bakmak daha doğrudur.Elbette yükümlülükler farklıdır tıpkı varlığı çok olanla ,gücü çok olanın,bilgisi çok olanın yükümlülüklerinin farklı olması gibi.
  8. İslamda kadın erkeğin malı değildir.İslamda herkez eşit haklara sahiptir.Allah hiç kimseden yapamayacağı bir şeyi istemez,her insandan nitelikleri dahilinde ister. Erkeğin malı olmayı neye dayandırıyorsunuz bilemiyorum ama ,kadına verilmiş özelliklerin bir karşılığı olarak bir yükümlülük ,erkeğe verilmiş özelliklerin bir karşılık bir yükümlülük vardır.eşitlik demek , paylaşmak demek ekmeğin yarısını sen al yarısını ben ,bulaşıkları sen yıka çamaşırları ben değildir. Allah kendisine düşman olmayana düşman olmaz.Bunu iyi araştırın.
  9. "ABD'nin müdahalesiyle Taliban rejiminin devrildiği Afganistan'da ..." şeklinde başlıyor konu müslümanlara dokunuyor ucu. Afganistan tam bir şeriat ülkesidir diyen hangi ilim sahibi müslüman merak ettim.Ha ikincisi ABD afgaistana girdikten sonra ihracat patlaması yaptı esrar konusunda biliyosunuz. Yav onu bunu bırakın başka ülkelreide ezanı türkçe okumayı reddettiği için öldürülen insanlar oldu bu ülkede.O konudaki görüşlerini alabilir miyim bu saldırgan ateist arkadaşların. Bilgi:İslamda müslümanlıktan çıkan birisi bundan dolayı öldürülmez.Ama ayrıca idamı gerektiercek bir suç işlediyse idam edilir.Ama bu tür bir olyın haberi ülkemizde islamdan ayrıldı öldürüldü şeklinde olur ,bunu bilmeyen ****** duyurulur. Afganistan -şeriat konusuna gelince Doğu Perinçek-Kominizm alakası kadar alaka kurulabilir.gerçi yandaşları onu kominist oalrak kabul ediyorlar tabi ama koministler öyle görmezler pek.Nasıl gördüklerini onlardan öğrenin kavga çıkmasın burda. ----------Alıntı "(doçent @ 11-09-2008, 15:13) ---------merhaba evren ---------siz saldırgan olmak zorundasınız ---------çünkü inancınız islam bunu emreder ---------saldırmaz bizi yani size göre kafirleri öldürmezseniz iyi müslüman olmazsınız cennete giremezsiniz --------------kaynak:muhammedin hayatı+kuran ayetleri" HZ. Muhammedin hayatını önce bi okumanı tavsiye ederim , gerçi müslüman olmayanların yazdığı bir hayat hikayesini okumuş olabilirsin ama siyer ödüllü bir kitap okuman senin için daha faideli olacaktır. ********** ( E= [m*c+123-(frizbi/F)]*a Kaynak: Beyazıt Kütüphanesi )
  10. Bir fıkra vardı hatırladığım kadarıyla aktarayım. < Bir mühendis ,bir fizikçi ,bir matematikçi İsveçte trende seyahat ediyorlar.dışarıda benekli bir koyun görüyorlar.Mühendis atılıyor; - İsveçteki koyunlar beneklidir. Fizikçi hemen cevaben; - Hayır,İsveçte en az bir tane benekli koyun vardır. Matematikçi; _ İsveçte en az bir tarafı benekli en azından bir tane koyun vardır. > Tabi ki burada meslek grupları vs önemsiz bir nokta,önemli olan doğru tahlil için geniş açılı olaylara yaklaşmak gerektiğidir. öncelikle anlaman etmen gereken iki kelimein anlam farkı var.Bilmek - inanmak Bu ikisi aynı şeyler değildir.Mesela fıkradan örnek vereyim şahıslar koyunun bir tarafının benekli olduğunu biliyorlardır ama öteki yanının benekli olduğuna geçmiş deneyimleri dahilinde inanabilirler sadece (Öteki yanını görmedikleri taktirde tabi ki). Ben Allah'ın varlığına inanıyorum, Allah ise benim varlığımı biliyor. Hissedebilir algılayabilirmisin demişsin, bildiğini hissedebilir misin? olarak cevaplıyorum artık bu soruyu. hissedebiliyor ,agılayabiliyor olsam ve ya olmasam ne ifade edecek.Hissetmekten algılamaktan kastın nedir?bunların benden isapatını isteyeceksin.Ne gibi bir ispatı kabul edeceksin peki.Ben sana diyecem ki geçen şööle şööle oldu hissettim, hemen ardından cevabı yapıştıracan saçmalama yaa, yok rüyadır yok sarhoşsundur vs vs.(Böyle demeyecekte olabilirsin ,ama bu tavır ve fikirde insanlar olacak ,bu düşünceyeistinadendir cevabım).Sorun kişinin kendine karlı bir sorgulamanın haricinde boşta kalıyor o yüzden. "... biliyoruz tabiki biz ona biat ediyor ve inanıyoruz, hergün kendisine dua ediyor, onun farzı karşısında namaz kılıyoruz, oruç tutuyor, kurban kesiyor dediğinizi duyar gibiyim... Peki büyük bir evren içerisinde sizin bunları yapmanız onun için ne anlam ifade edebileceği konusunda en ufak bir fikriniz varmı?...." Demişsin. Tolstoy'un son dönemlerinde yazdığı bir hikaye kitabı var, "insan ne ile yaşar" diye. okumanı tavsiye ederim.sorunun cevabı insan sevgi ile yaşardır.İnsan sevmek için yaratılmıştır ,kulluk etmek için yaratılmıştır, kölelik etmek için değil. Bu tarz davranışların senin için boşta kalıyor , bir anlam taşımıyor olmasının nedeni bilgiyi tembelce edinmiş olmandır.Evet maalesef müslüman olduğunu söyleyen insanlar arasında da bu şekilde yanlış ve ya eksik bilgi edinmiş insanlar var.Farklı kaynaklardan araştırırsan (olumlu - olumsuz) kafanda ki soru işaretlerini daha rahat cevaplandırabileceksindir.Ama lütfen önce birisini taımak istiyorsan o kişiyi kendisinden tanı,sonra başkasına sor.Ve lütfen zekeriya beyaz vb. devlet memuru şahısları referans alma. "Siz sadece hayal ediyorsunuz, görmek istediğinizi, duymak istediğinizi ve kendini ona en yakın biri olabileceğinizi düşünüyorsunuz... Peki öylemidir sizce... İşte bütün mesele bu... Siz ne kadar özelsiniz onun için... Ne anlam ifade ediyorsunuz... Çokmu önemliydiniz bu dünya için..." Demişsin. Burada bir bencillik beklentisi var.Allah'a en yakın olma ,O'nun için özel olma isteğimizin olduğunu sanıyorsun.Evet biz Allah'a yakın olmak,onun sevdiği bir kulu omak istiyoruz ama olduğumuz noktada yanlız biz olalım başkaları bizden aşağıda olsun gibi saçma,bencilce bir duyguya sahip değiliz. "Ne kadar faydalı oldunuz günümüz insanlarına... Neler ürettiğiniz ve geliştirdiniz onların acıları, kederleri ve dertleri için... Evet ne... Sadece biat ettiğiniz için ödüllendirmeyi düşünüyorsunuz öylemiii..." Buradada suçlayıcı bir tavırla bizi önceki çnyargıların üzerinden sorgulamaya başlamışsın. Faydadan kastın nedir?Onların kederleri için yenirakıyı ben bulmadım,ben üretmedim evet,evet evet gidip biraz keyiflensinler diye onlara cinsel muameledede bulunmadım, ama onların acısı birazcık dinsin diye kendi konforundan, rahatından vazgeçen bi sürü insan gördüm, tanıyorum ,biliyorum ve daha nice müslümanın olduğuna da inanıyorum.Ayrıca merakta ediyorumsenin düşünce-dünya hayalin bu insanlara neler sunuyor-sunacak bunu gerçekten merak ediyorum ve sorgulamak istiyorum(Burada kesinlikle diğer ateistlerin düünceleri üzerinden değil senin söylediklern üzerinden önyargısızca davranmak istiyorum). Emin ol ki gerçek bir iman seviyesine ulaşmış bir insan bir ödül peşinden koşmaz ,tek istediği Allah'ın rızası,sevgisidir , cennete ve ya cehenneme gitmenin peşinde değildir. "Bence hile yapıyorsunuz... Haksızlık ediyorsunuz... Çünkü sizden çok daha farklı inanca sahip olsa bile insanlığa kendini adıayrak onların rahat, huzurlu, mutlu ve sağlıklı olabilmesi çin yıllarını vermiş ve bunu gerçekleştirmiş binlerce insanlar var günümüzde...." evet dünyaya yararlı olan ve müslüman olmayan insanlar var,ama müslümanlar da var.Ve bir müslüman kalkıpta insanlara yaralı olacak birşeyi gizlemez,ha tabi sen müslümanlığı şekil üzerinden inceliyorsan , Kur'an ve sünnet üzerinden değilde ,kişilerin kendilerini tanımlamaları üzerinden inceliyorsan ne yapabiliriz.Arabistanda kuydan çıkardığı petrolü zevk ve sefası için harcıyan ,açlıktan ölenlere sırtını dönen insanları 5 vakit namaz kılıyo diye müslüman sayıp bizi bunla mı eleştiriyorsun.Ne yapalım sen namaz kılamazsın diyip o adama namaz kıldırmayalım mı?(elebetteki sadec bir örnek). Ayrıyeten dünyaya yararlı olduğu noktasında insanları doğru derecelendirmek çok zordur.Mesela atom bombasını bulan adam doğru u yaptı yanlış mı yaptı , Radyo aktivite üzerine daha öncesinde keşifler yapanlara ne diyecez peki ,ha kişilerin niyetleri önemli tabii ki, o zaman Cauchy'yi bir araştır.Bir iki bilgi veriiim kendisi çok büyük bir matematikçidir,matematiğe ve bilime çok çok büyük katkıları olmuştur ama düşünceleri neymiş acaba bir araştırmalı, acaba dünya barışından yana mı yoksa çakal mı? İnsanları iyi ve kötü ,yararlı ve yararsız- zaralı olarak ayıramazsın neden mi çünkü görecelidir bunlar hep ,önce kuralları vs. belirlemelisin ondan sonra o kurala göre insanları, olayları vs. ele almalısın ki buradan çıkacak sonuçta o kuralların sonucudur.Benim için sokakta sevişmek yanlıştır, a kişisi için özgürlüktür.Benim için ve aynı a kişisi için sokağa tükürmek ,tuvaletini yapmak yanlıştır b kişisi için özgürlüktür. vs vs. Bu yazıda hiç kimseyi yargılama amacı gütmemişimdir,karşıma şahısları değil düşünceleri almışımdır ,yararlı bir paylaşım olmuş olmasını temenni ederim.
  11. Evde ki ampulden ışık elde etmek için elektriği hergün yeniden keşfetmeye gerek duyuyor musun?Belki de nutfenin ve ya kanın ne olduğu üzerine biraz düşünmen ve ya 'aklına gelen'-'sorulan' soruya cevap vermek yerine ,sorunun doğru cevabı üzerine yoğunlaşman gerekiyordur.
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.