-
Evrensel doğrulara nasıl ulaşılır?
Brain kendine iyi bak dostum.Son 1-2 gündür ailemden çok seninle konuşuyorum :)Sanada bu konudaki tavsiyemi ilettim.Allah kulunun zannı üzeredir denir.Gönlüm kilitli,gözüm kapalı diyorsan......!Eğer öyle ise ben davul zurna ile gelsem faydası yok.Kaldıki derd kendi anladıklarımı anlatmak... Umarım tavsiyelerimi dikkate alırsın..
-
Evrensel doğrulara nasıl ulaşılır?
Yazılan ayet ile ilgili yanlış anladığınızı düşündüğüm yerleri yazdım zaten yukarıdaki en az 4-5 yazıda...
-
Evrensel doğrulara nasıl ulaşılır?
Allah'ın kendi zatını anlattığı sureyi sana yazdım.Zaten çok kısa bir sure.Yapman gereken orada geçen ehad, samed gibi kavramları derinlemesine araştırmak.Meallerdeki doğmamış/doğurmamış,bölünmemiş gibi tabirler ile yetinmeyip ve biraz zaman harcayıp o tabir ve sure ile ilgili Rasulullah sav hadislerde ne dediğine bakmak.Ve sonuçta tabirlerin işaret ettiğini sure bütünlüğü içinde düşünmek.Ve elde ettiğiniz sonuçlada Kur'an da Allah ismi geçen ayetleri bu elde ettiğiniz sonuç çerçevesinde değerlendirmek.Böylece hem benim anladığım ile sınırlanmamış olursunuz hemde kendi kapasitenizi en iyi şekilde değerlendirmiş olursunuz diye düşünüyorum.Hem zaten ben ihlas suresindeki hangi kavramların benim bu ayeti bu şekilde anlamama engel olduğunu yazdım.Öğrenmek istediğiniz şeyi o sure zaten en iyi şekilde anlatıyor.Tavsiyem yukarıda yazdıklarım ve ön yargısız bir şekilde o sureyi araştırmanız.Benim size anlatacağımdan çok daha geniş ve derinlemesine anlayacağınızı ümid ediyorum..Kolay gelsin..
-
Evrensel doğrulara nasıl ulaşılır?
İhlas suresi ile birlikte o soruyu düşünürseniz cevabının güneş gibi ortada olduğunuda görürsünüz.Kur'an dan delil getirdiğiniz bir ayetin cevabını, Kur'an in red ettiği bir şekilde dışarıdan bir tanrının (mekansal,sınırlı vs..) müdehalesi şeklinde alarak Kur'an çelişiyor demenin alemi yok.Zira o düşünce şeklinizdeki dışardan birinin dilemesi Zaten Kur'an da red ediliyor.Ne çelişkisinden bahsediyorsunuz!Allah'ı bir tanrı gibi hayal edip bir yerlerden sizin yerinize dilediğini ve bir dileyen birde kendisinin yerine dilenen şeklinde alamayacağınızı Kur'an daha ilk şiarında red eder.La ilahe illallah der.O dilemenin nasıl bir dileme olduğunu anlamanız için Allah ile anlatılanın ne olup ne olmadığını bilmeniz gerektiğini söylüyorum.Ve onun için mekan/zaman/şahıs gibi şeylere dikkatinizi çektim.Bunun anlaşıldığında zorlanarak cebri bir şekilde dışarıdan bir müdehalenin olamayacığını Bizzat görebileceğiniz için bunu yaptım. Tekrar ediyorum düşüncemi, La ilahe yi anlamadan bu ayeti bir ilah gibi düşündüğüz için kafanızda bu soru oluşuyor.La ilaheyi anlamadanda bunu anlayamassınız.Anladığınızı idda ettiğiniz şey tanrının bir dilemesi ve ondan ayrı bağımsız olanın kötülükleri böyle yaptığı şeklindedir ki.Bunu böyle anladığınızda ihlas suresi size yanlış anladığınızı söyler. Ve ma teşaune illâ en yeşaAllah innAllahe kâne Aliymen Hakiyma...ayetini anlamak istiyorsanız.Orada bahsedilen Allah ihlas suresinde açıklanıyor.Bunun cevabını oraya göndermek bu yüzden gerekli.Ondan sonrada İnsan denilen ile Kur'anın ne kast ettiğini anlamanız gerekecek zira insan ile neden bahsettiğini anlamadan da anlaşılamaz.Bunlara vurgu yapma nedenim budur.Düşünülmesi gerektiğini söylememde bundandır. Bu konuda diyebileceklerimde bu kadardır...
-
Evrensel doğrulara nasıl ulaşılır?
Birşey değil..Ben teşekkür ederim
-
Evrensel doğrulara nasıl ulaşılır?
Yahu direk cevap veriyorum zaten.Sen diyorsun tanrıya Allah'a taktın.Lütfen yazdıklarımı DÜŞÜN! Bu ayrıntı değil.Sana dediğim şey İSLAM DİNİN TEMELİ.Bunu anlamadığın için sorduğun sorudaki temelsizliği görmüyorsun.Bu temeli anlamadan sorunun cevabını anlayamassın. Bir tanrı birde karşında yaptıran var hangisi yaptırdı sebep hangisi diyorsun.Bu düşünce şekli şirk diyorum.Sen ayrıntı diyorsun Ve net cevap diyorsun.İki cüz kabul edip birini seç diyorsun.El cevap bu şirktir.Mekan ve ikilik izafe etmektir Allah'a.Allah adı ile beraber düşünülmez!Bir Allah var birde yaptırtılan dediğinde sınır konmuştur.Allahın sıfatını kaldırmak olur.Soru kendiliğinden düşer.Daha açığı var mı bunun? Daha anlaya bileceğin gibi cevaplayayım ya da başka bir bakış açısından.Ey benden ötede dışarda bir yerde tanrı var sanan o tanrı yok.Sende o kötülük dediğin şeyi ellerin ile işliyorsun!Kötülük benliğindendir.
-
Evrensel doğrulara nasıl ulaşılır?
Çok güzel ama dediklerimi okumuyorsun.Allah dilerse onun önüne hiç bir engel gelemez.Ama Allah kötülüğü dilemez.Sen bir kötülük görüyorsan o senin benliğindendir.Allah'ı ve sünetullahı(sistemi/düzeni) anlamamandandır.Her şeyde Allah'ın dilemesi iledir senin gördüğün yanlış iş oluş hareket var dediğin her şeyde benliğindendir!Okudun mu !!!Bunu bir kez daha yazmıştım sana daha değişik bir şekilde. Allah tanrı mı ki dışardan gelip bir insana karışsın.Sorun bir kere ihlas suresinin açıkladığı Allah'a ters.Şirk bakışıdır bu.İslamı doğru varsayıyorum dediğinde gelip karışacak bir tanrı anlayışı nerede kaldı?Mekan koydun ikilik koydun sonrada biri birine karıştı dedin ya da karışmadı dedin.Bu açıkça islama aykırıdır.Bu soruda islamı doğru VARSAYIYORUM dediğinde varsayamadığını gösterir.Bu sorunu tanrı kabul eden birine sorarsaın bende bir yerlerden gelip başka bir şeye karışacak tanrı anlayışı yok!!!Dolayısı ile karışmak karışmamak kavramıda!!!Bu sorun temelinde mekansal zamansal cüzlere ayrılmış bir tanrı kavramını kabul edildiğinin göstergesidir.Anlata bildim mi? Biraz daha net anlatmaya çalışayım bildiklerimi.Düşünüyorsun ki;Bir tanrı var benim dileyeceklerimi o dilemeden ben dileyemem.Bir tanrı var bir de sen varsın!Nerden diliyor bu tanrı?Bir yerden bir şekilde sana diliyor!Sende diyorsun ki ben kötülük yaptı isem oradaki!!!tanrı diledi.Benim bir şeyim yok bunda.Yaptığım kötülük ama dileyen ben değilim.Bu ifadelerdeki yaratıcı inancı tanrıdır.Allah değil.Bu şekilde suçladığında Allah olmaz.Zira mekanını çizdin en azından kendin ile sınırlayıp şirk koştun cüzlere ayırdın.Artık anladığın şey bir tanrı.Sen Allah dilemeden siz dileyemessinizdeki Allah'ı bu tanrı şeklinde anladığında bu islamın anlattığı dilemede olmaz islamın anlattığı yaratıcıda olmaz.Bu şekilde yorumladığında tanrı ve şirk kabulune girersin ve cevabıda alırsın Allah kötülüğü emretmez Allah hakkında bilmediğiniz şeylerimi söylüyorsunuz!!!Umarım düşünürsünüz..
-
Evrensel doğrulara nasıl ulaşılır?
"Ve ma uberriu nefsiy innen nefse leemmaretun Bissui illâ ma rahıme Rabbiy inne Rabbiy Ğafurun Rahîym" (Yusuf Suresi, 52) ŞÜPHESİZ Kİ NEFS KÖTÜLÜĞÜ EMREDER Bununla ilgili sana 2 yerde cevap verdim bu 3. oluyor İnsanları cehennemde çatır çatır yakan "Elleri ile işledikleridir." Nefsinin dilediği kötülükleri Allah diledi ben dileyemem diyerek Allah'a kötülük mü isnad ediyorsun?Buna çok güzel bir cevap var Kur'anda bir daha yazayım sana. "...De ki: Allah kötülügü emretmez. Allah'a karsi bilmediginiz seyleri mi söylüyorsunuz?" (A'raf, 27-28) Benliğini temize çıkarıp kötülükleri Allah diletiyor diyenlere ne güzel bir cevap olmuş.. önceki cevaplara da bakarsan biraz daha iyi anlaya bilirsin diye ümid ediyorum
-
Dini cinayetler
İsimle kelime ile alakası yok.Kutsallıklada alakası yok içerikleri farklı.Seni 20 oldu bu konuda uyarıyorum.Hani maymun olma meselsi.. Hayır cimri değillerdi canım.Senin aman ellemeyin dediğin kafirler medineye saldırmış şehre yiyecek içecek girişi olmuyordu.Tüm şehir hemen hemen aynı durumdaydı.Çoluğu çocuğu kadını vs.Yani kafirler müslümanlara açlıktan ****** diyordu. Rasulullah öldüğünde evet bir beyaz katır ve zırhı vardı sadece ardındanda miras bırakmadı ailesine.Evinde de o günün yemeği dışında yemek bulunmazdı.(hata çoğunlıkla oda bulunmazdı)Hz. Aişe 2-3 gün aç kaldıklarını böyle günlerin çok olduğunu söylüyor.Evet Allah Rasulu vefatında senin zenginlik sandığın parası altınları olmadan öldü?Yaşarkende evinde bir iki kilim bir kaç kap kaçak 1 deve dışında kayda değer bir şey ile yaşamadı.senin o diline sakız ettiğin 5/1 nereye gitti dersin?Rasulullah(sav) tanıdığını sanan sen O sav bu halde yaşarken senin o hani farklı olsun diyorsun ya ebu süfyana sürü bağışlıyordu.Bunları para şan şöhret makam için yaptı sandığın kişinin yaşamı bu.Senin o cimri dediğin sahabeler.Müslümanlara ambargo uygulanırken servetlerinin tamamını hrcıyordu.Hz.Ebu Bekrin serveti 4 ken 1 e düştü.Çoğuda gününü 1-2 hurma yiyerek geçirirdi.Şan şöhret para peşinde yaşasaydı mekke ve medinede saraylarını kat kat altın kaplama kıtafetlerini bir öğünde yediği yemeğin methini duyardın.Ama amaç o değildi.2 kat elbisesinden başkasıda olmadı.Öz be öz kızı elleri çalışmaktan parçalanmış bir halde gelip baba yanıma bir hizmetçi alacak kadar para versen dediğinde mescidin içindeki sahabileri gösterip bunlar burada aç dururken ben sana bunumu vereceğim diyendir O (sav) Gandi bu dünyadan ayrı bir yerde mi yaşıyordu?Gandi Atatürke kurtuluş savaşında destek vermemişmiydi? Bir pasfist olan Gandi halkını sömüren İngilizlere asker toplamadı mı? Hristiyanlar Romalılarahz.İsa'nın (as)anlattığını değil iznikte aralarından kralla oturup seçtikleri incili benimsetti.O sayfalara o kralın başkanlığında karar verildi.O senin sevdiğini idda ettiğin adamlar banada dedlil diye getirdiğin şahıslar Hz.Muhammedin yolunun tozudur.Değil Hz.Muhammed sav dediğine karşı laf etmek onu diyenden yani senden de beridirler.Hz.Muhammed sav ne dedi ise onlarda onu demiştir. Yahu sen ne sanıyorsun.Bütün kafirlerin kılıçtan geçirilip tek bir tane bile bırakılmadığını mı?Mekke feth edildiğinde 1-2 kişi haric kimsenin kılına bile zarar verilmedi.Ne evlerinden atıldılar ne mallarına el konuldu.Ne de açlığa terk edildiler.Oysa orada yaşayanların yaptıklarını defalarca anlattım.Onlar öldürmüşlerdi de açta bırakmışlardı,işkencede etmişlerdi ama 1-2 kişi haric(Ki onlarda bir şahsa hakaret ettikleri için değil direk olarak inanca gelen vahye küfredip müslümanların geneline yaptıkları ağır muameleler için..)tüm mekke halkına bu merhamet gösterilmiştir.İstenilseydi yağma edilebilirdi.İstenilseydi tümü öldürül bilirdi.İstenilseydi açta bırakılabilirlerdi.Mekkede bunlar olmadı.Hatta Rasulullah orada da kalmadı medineye geri döndü.Orada yaşadı. Yaptıkları işkencelerde,Vahye müslamanlara ağır hakaretlerde bulunanlar ya da bir şekilde suikast düzenlemeye kalkan kişilerden bazılarıda öldürülmüştür.Aynısı ile karşılık verilseydi mekkede bir tane kafir kalmazdı.Ebu sufyan tutulmuş özel katillerce öldürülmeye kalkılır hanımının kalbi sökülür ve çiğ çiğ yenirdi.Mekke sokaklarında da a diyen kafir bir sürü insanın tekmeleri ile komaya sokulur.İnsanların kulakları kılıçlarla kesilip alınırdı.Aynısı ile karşılık vermek böyle olurdu.
-
Dini cinayetler
Ahhh Brain Ahhh... Hayır peygamber demiyorum.Tanrının elçiside demiyorum.Rasulullah ve Allah Rasul ve Nebisi diyorum.Peygamberide Tanrıyıda tanımıyorum. Ütopik bir dünya hayal ediyorsun.Ve kafandaki bu ütopik dünyanda ütopik tanrının ve onun elçisinin nasıl olması gerektiğini kodluyorsun.Kendine göre,ya da insana göre ya da insan türüne göre iyi olanın tüm evren içinde iyi olacağını ve zaten olması gerekeninde bu olduğunu hayal ediyorsun.Sen insan türüne ait olduğun için kendi türünden olmayan hayvanları her gün öldürüp yiyorsun.Bitkilerin cansız olduklarını düşünüp haşlıyorsun.Gece yolda yürürken biri sana saldırsa belkide refleksle onu öldüreceksin.Ama ne haşladığın bitkileri ne öldürüp yediğin hayvanları hesaba katmadan iyikliği ve güzelliği tanımladın.Kendine göre insana göre insan değerlerine göre.Hatta evrende yaşamakta olan milyarlarca canlıyıda hesaba katmadan.Sonrada Tanrı ve elçisi diye adlandırdığın kişinin nasıl davranması gerektiğini söyledin.Kendini dünyanın yaşam koşullarından dünyayıda evrensel bağlarından koparmadan gerçekçi olarak bakmak gerek. Gerçek yaşamdan kopmuş,sistemin şartlarını anlamamış bir Allah Rasulu hayal ediyorsun.Hümanist bir yaklaşım ile insanlar ölmesin kuşlar kelebekler uçabilsin diyorsun.Böyle bir dünya yok hiç olmadı.Rasulullah bir rahmet Rasuludur.Ama hümanist bir rasul değil!!"O" zulm etmeyiniz ama zulmede boyun eğmeyiniz buyurmuştur.Gerçekçi ve içinde yaşanılan sistemi anlatan Allah Rasulu olarak.Size işkence edilsin haklarınız ellerinizden alınsın öldürülün ama öldürmeyin deseydi O'nu ilk inkar edenler Allahu alem yine böyle olsun diyenler olurdu.O ilk olarak sabrı,tavsiyeyi son sınıra kadar kullanmayı buyurmuştur.İlk planda her zaman affederseniz daha iyi olur demiştir.Amcasının kalbini çıkaran Hz. Vahşiyede defalarca mektup yazarak müslüman olmasını telkin etmiş ve teredütsüz afetmiştir.Aynı şeyi o kalbi yiyen hanımada yapmıştır.Kendi şahsı adına asla intikam almamıştır. Savaş ganimetleri ile yaşadığını idda ettiğiniz Allah Rasulunun tüm mal varlığı müslümanlar amborgodayken o müslümnlara akmıştır.Tarihi kayıtlar ile sabittir ki istendiğinde bir tek kez yok dememiştir.Açlıktan karnına taş bağlayanda O dur.Öldüğünde de beyaz bir katır ile emanette bir zırhından başka bir şeyi yoktu.Kendini düşünmek ve narsist olmakla suçladığınız Allah Rasulunun... Fark arıyorsanız;Azdıkça azan,tavsiyelere kulak tıkayıp insanları zulme boğan ve onlara taşlara tapmayın dediği için linç edilmeye kalkılan,kafasından aşağıya hayvan pislikleri boşaltılan katiller ordusu gönderilip mızraklanmak istenen insanın yinede o insanların selameti için gösterdiği sabırda arayın.Asla yalan söylememesinde arayın.İnancını paraya pula satmamasında ve kendisine para makam teklif edenlerin küstahlığını elinin tersi ile itip yinede onlara hak olanı söylemesinde arayın.10 yıllarca bu hayata katlanıp of bile dememesinde arayın.Ama adalet yerini bulup zulmeden zulmunun karşılığını aldığında adaletin gerçekleştiğini ve Allah cc adil olduğunuda unutmayın.O (sav)hayallerin ve hümanistlerin Rasulu değil.Gerçeklerin anlatıcısı.Gerçekleri kabul edemeyenlerin hayali dünyaları gerçekleri engellemiyor..Onlar olanları ve adaleti zulum ve haksızlık olarak görsede Gerçek Gerçektir.
-
Evrensel doğrulara nasıl ulaşılır?
Sen hangi iletinden bahsediyorsun?Açıkça tekrar yaz onu buraya... Sana delil yazdım ya.Ayet yazdım ya sana bununla ilgili.Ne delili istiyorsun daha?Bunlar kötülük oluyorsa bırakalaım.Kafirler müslümanları öldürsünler aç bıraksınlar diyelim değil mi?O ayetler geldiğinde müslümanlar yıllarca işkence çekmemişmiydi?o ayetlerde masum hiç bir şey yapmamış insanları mı öldürümn diyor.Yoksa kafirleri mi?Hem o kafirlerin neler yaptıklarınıda tek tek sayıyor.Bırakın öldürsünler.Bırakın sizi aç bıraksınlar bırakın çocuklarınız ölsün asla karşılık vermeyin sizi konuştuğunuz için linc etsinler dese adalet olacak öylemi Sizin adalet anlayışınızda bir garip ha Bu ayetler gelmeden önce müslümanlar sadece söz ile uyarıda bulunur ve inançlarını yerine getirirlerdi karşılığında da işkence alırlardı.Kulakları kesilir.Linç edilirlerdi.Hele soyu sopu varlıklı olmayanları?Onlara bunu yapanları öldürün artık sabretmeyin diyende vahşi acımasız ha?Bnece vahşi bencil aşağılık olanlar onları bu halde görmeyip o ezilenler haklarını almaya kalktığında onlara vahşi katil diyenlerdir..
-
Dini cinayetler
Ne o bilmiyor musun yoksa neyden arınman gerektiğini?Evet bilmiyorsun.Ama hala biliyormuş gibi yapıyorsun.Bunu bilmeden nasıl arındın? Senin bunları ispatladığına kim karar veriyor.Yine kendin mi karar veriyorsun?Hem hakim hem savcı hem davacı Ohh ne ala o ne güzel mahkeme Benim kimseyi suçladığım yok.Sadece görmen için burnunun ucuna getiriyorum Seni maymun etme gibi bir niyet yok.Yalan/yanlış yazdığın şeyleri ben anladığım kadarı ile öyle olmadığınıda anlatıyorum zaten.Defaatle diyorum ki.Bütünlüğü kavramadan hatta bir bütünlük olduğunu kabul etmeden eleştiri getiriyorsun.Kur'an daki öldürme/savaş gibi tabirleri bir adım öncesinde ve şartlara bakmadan kana susamış bir adam tavrında aktarıyorsun.O ayetler gelmeden önceki ortamı,o ortama gelene kadar alınan tavrı tamamen görmezden geliyorsun.Sana arınmaktan ne anladığını soruyorum.Bana alaycı bir cevap sunuyorsun?Müslümanların sadece konuştukları için yıllarca işkence gördüklerini.Anne babalarını kaybettiklerini açlıktan çocuklarının öldüğünü evlerinden memleketlerinden kovulduklarını mallarının ellerinden alındığını hiç olmamış kabul ediyor ve Allah boyunlarını vurun dedi öldürün dedi işte vahşet diyorsun..Sonrada beni maymun et diyorsun..Maymun etmek değil ama bu manzarayı görmeni isterdim..
-
Evrensel doğrulara nasıl ulaşılır?
Bunlara kötülük mü diyorsun? Hani yazdığım işkenceleri müslümanlara yapanlara öldürün dediği için bunlar kötülük mü oldu?Yıllarca işkence görmüş insanlara artık sabrınıza gerek yok onlar ile savaşın yakalıdığınızda öldürün boyunlarını vurun demek kötülük mü oluyor?Kötülük anlayışına bak.İyilik nasıl oluyor?Gene yazmışssın öldürün yazan yerleri kopyalamışssın sonrada adına okumak demişssin..Şaşmadım
-
Dini cinayetler
O zaman put perset ailelerin çocukları olan sahabeler put perst.Yahudi anne babadan doğan havariler yahudi oluyor demi? :)Hem sonra çoğunluk bir şeyi yapıyor olsa bile bu diğer hakkı ile yapmaya çalışanları neden zan altında bıraksın..Bu saçma olur. Tabi bu yüzden polyannacılık diyorum ya.Mükemellik sadece haz alınn hallere ve kişinin hiç zarar görmediği ve her şeyin istediği gibi gittiği durumlara deniyor değil mi?Bu hayal ve ütopya ülkesi nerede?Sakın cennette deme.. Suudi Arabistanın islamı nasıl yaşayıp anladığı hakkında senden çokta farklı fikirlere sahip değilimdir belkide.Ama Arabın Arap olmayana bir üstünlüğü olmadığı gibi kimseninde başka bir ulusu küçük görmeye hor hakir görmeye hakkı yok.Olamaz. Orada polemik yok yanlış temellendirdiğin bir Kur'ani kavrama vurgu yaptım ki olur a düşünülür diye.Bunun gibi pek çok kavramı bir birine olaki bağlayan çıkar diye.. Arındın demek!Peki neyden arındın?Arınmaktan ne anladında ondan arındın?Bunu çok merak ettim.. Bunu sana anlatmanın en güzel yolu benim seni anlatmam.O zamanda hakaret olmaz ben seni anlatmış olurum.Ama sen kişilik haklarından söz etmeye başlarsın Atatürkün miras bıraktığı gençleride görüyoruz...Türkiye ne halde.Suçlu Atatürk mü? Namaz kılmayan biri Kur'an dan delil getirmiş.Kur'an da namaza yaklaşmayın diyor demiş..:)seninkide o hesap.Abdestsiz namaza yaklaşmayın....!
-
Evrensel doğrulara nasıl ulaşılır?
Bir tanrıya inanıyorsunuz demek.Ben tanrıya inanmıyorum.Size anlattığımda bir tanrı değil. İslam dinini doğru varsayacaksanız.İlk önce bir tanrı olmadığını anlamanız ve şirki anlamış olmanız gerekir.Siz yukarıdaki ve önceki ifadelerinizde insanı bir yere koyuyorsunuz tanrıyı bir yere bu islamda şirktir!!!Yaklaşımlarınızda da bir teklik boyutundan bir şirk boyutundan yaklaşıyorsunuz bunu yaptığınızda her iki yaklaşımıda tam olarak bütünlemediğinizden bir düşüncede ortadan kalkması gereken kavramları hala varmış olrak devam ettiriyorsunuz.Birinin yaptuğı işi kötü çirkin olarak görüyorsunuz ama İslamda Allah kötülüğü emretmez kuralını es geçiyorsunuz!Siz işlerde iyi/kötü,güzel/çirkin gibi insani duygu ve algılamaları esas alıp değerlendirdiğiniz müddetçe muhattap olacağınız ayet "Allah kötülüğü emretmez"olacaktır.Yok ben bu yaklaşımla Allah'ı anlarım derseniz..anlayamassınız.Zira kalıba (her ne şekilde olursa olsun) sokamasınız.İnsani değer yargılarının kalıpları ile onu sınırlamak işine başlamış olursunuz ki bu bırakın Allah'ı tanrı anlayışı için bile kabul edile bilir bir şey olamaz.!!! ya o ya o...
ali-ilmek
Φ Üyeler
-
Katılım
-
Son Ziyaret