Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

arosode

Φ Yeni Üyeler
  • İçerik Sayısı

    3
  • Katılım

  • Son Ziyaret

arosode - Başarıları

Acemi

Acemi (1/14)

  • İlk İleti
  • Birinci Hafta Tamamlandı
  • Bir Ay Sonra
  • Bir Yıl İçinde

Son Rozetler

0

İçerik İtibarınız

  1. Görüyoruz ki kürşat hala bir ilerleme kaydememiş... ''dünyanın en zor sorusu'' dediğin soruya bir şekilde hep cevap veriliyor ama sen hep kendi başına gitmek istiyorsun her neyse..ben o konuya direkt girmeyeyim.. şimdi istersen senin yukardaki tanımınla yola çıkalım (tabi bu tanımı sen yazdığına göre -alıntı da olsa- doğruluğuna en azından ihtimal veriyorsun.) demişsin ki: zaman hareketin miktarıdır. o halde bir hareketin olması gerekir. hareket nedir: bir kuvvetin etkisiyle bir ''şey'' in durumu veya işte durumundaki değişiklik diyelim. o halde aynı zamanda bir kuvvet sahibi ve bir ''şey'' olmalıdır. kuvvet sahibi Allah ((c.c) ise bir ''şey'' de Allah ın yarattığı bir varlık olmalı ki bu varlık fiziki veya metafiziki bir varlıktır. demekki bir varlık yaratılmalı. nitekim: ''Allah var idi ve onunla beraber hiç bir şey yok idi.'' kaidesince Allah dışında ki herşey yani alem sonradan yaratıldı. bu ''sonradan'' kelimesinin altını çizelim. zira bunda yine bir zaman belirteci var. bu zaman meselesi, arkadasların da dediği gibi madde ile veya fizikötesi birşey ile kaimdir. tabi tüm bunları söylerken Allah ın başlangıcının olmadığını kabul ediyoruz. şimdi senin tanımına döncek olursak, bir şey var edildi ve ona kuvvet etkidi ve o şey hareket etti. ve o hareketinin miktarına da zaman dedik. yani gördüğün gibi bir şey var edildi, o şeye kuvvet etkidi ve o şey hareket etti. ve bu hareket süresince bir zaman gecti. şimdi bundan sonra şuna gelelim: bu zaman o ''şey'' için geçerken Allah için geçemezmi? cevap: geçemez. neden? çünkü Allah, asla ve kat'a yarattıığı şeylere nispet edilemez. eğer Allahı yarattığı şeylere nispet edebiliyor olsaydık dediğin gibi alem ile Allah arasında bir zaman farkının olması gerekirdi. bu durumda da senin bir türlü içinden çıkamadığın soru hasıl olurdu. ve yine içinden çıkamazdın. işte senin problemin: ALLAHI YARATTIĞI ŞEYLERE NİSPET ETMEYE ÇALIŞMANDAN İLERİ GELİYOR. Burda şöyle sorabilirsin: Allah neden yarattığı şeylere nispet edilemez. Yukarda bu soruna cevaplar verildi ama ben farklı bir noktaya daha dikkatini çekeyim. bir şeyi bir şeye nispet edebilmen için o şeyler arasında denklik, benzerlik veya aynılığın olması gerekir. oysa Allah yarattığı hiç bir şeye benzemez ve hiç bir şey Allaha denk olamaz. neden olamaz? çünkü akıl şunu kabul eder ki: Bir şeyi yoktan var eden ile var edilen birbirlerine kıyaslanamaz. Kıyaslanamz çünkü elbette şeylerei var eden, o var ettiği şeylerden kesinkes ÜSTÜN ve YETKİNDİR. Şüphesiz Allah yegane kudret sahibidir. O EHADDİR. ve her şeyi en doğru ve hakkıyla bilen Allah'tır.
  2. Şimdi ne demek bu, 1-Allah ın birden fazla sıfatının bulunması onun birliğine aykırımıdır? 2-İlim kendisidir, derken bizim rabbimiz ilim mi oluyor? 3-Sen kendi kafana göre din mi yaratıyorsun, zira bildiğin gibi -anladığım kadarıyla sen bunu bilsende buna inanmıyorsun-Allah ın zati ve subuti sıfatları vardır? 4-Benim inancıma göre Allah sonsuz sıfata sahiptir. bu Onun herşeyi kapsayıcılığından ve sınırsız oluşundan kaynaklanır. Söz gelimi, Allah ın kudreti sonsuzdur. Yani Kadir Onun sıfatıdır. Şimdi soru: hiç bir sıfata sahip olmayan bir varlık olabilir mi, olsa dahi bu nasıl bir Rab olabilir?
  3. soru: madem diyorsun: Allah'ın sıfatı yok, ilmi var. peki ilim aynı zamanda sıfatı olmuyor mu?
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.