Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

tugra3

Φ Yeni Üyeler
  • İçerik Sayısı

    9
  • Katılım

  • Son Ziyaret

tugra3 - Başarıları

Çırak

Çırak (3/14)

  • İlk İleti
  • İçerik Başlatan
  • Birinci Hafta Tamamlandı
  • Bir Ay Sonra
  • Bir Yıl İçinde

Son Rozetler

0

İçerik İtibarınız

  1. tugra3

    Kulak verin

    Arkadaşlar toplumumuz gün geçtikçe yozlaşmaktadır. Kimileri özellikle gençlerimizi etkileyerek milli,maddi ve manevi duygularımızı sömürüyor.Atalarımızın bizlere miras bıraktığı değerlere zarar vermeye çalışıyorlar. Bizleri dini kültürümüzden uzaklaştırmaya çalışanlara karşı bilinçlenelim ve bilinçlendirelim.. Çözüm ve önerilerinizi lütfen dile getiriniz...
  2. Allah'ın varlığı, mutlak varlık olması bakımından bilinemez. Bilinebilecek olan şey, varlık ile var olan biçimlerdir. Allah'ın zatını, tüm belirişlerden (taayyün) aşkınlığı nedeniyle kavramak imkansızsa da varoluşun mertebelerinde (meratib-i vücud) haricî varlık kazanması nedeniyle kavramak mümkündür. İşte tasavvuf yolcuları bu kavrayışın peşindedirler
  3. selamlar bunu daha sistemli bir şekilde yapmalıyız insanlarımızı cahilliğe,yanlış yönlendirmelere karşı koruyalım değil mi? Birileri bizi Kuran'dan soğutmaya çalışıyor,toplumumuzu ve kültürümüzü yozlaştırmaya çalışıyorlar. Bunları anlatalım,uyandıralım....
  4. Arkadaşlar birileri toplumumuza, dinimizi kötü göstermeye çalışıyor... İslamiyeti yaşayan adamdan kimseye zarar gelmez ama sanki dinini yaşayan insan eline silah alıp ortalığı dağıtacak gibi çekiniliyor. Lütfen birbirimizi seveliim diyalog içerisinde bulunalım. Çözüm ve önerilerinizi bekliyorummm
  5. Evet Kardeşim haklısın birileri toplumu yanlış yönlendiriyor İslamiyeti Dini yaşayışı Kötü Gösteriyor, bunu düzeltmek ve bu oyuna gelmemek ise duyarlı vatandaşlara kalıyor sorunu herkes biliyor acaba çözüm olarak ne önerirsin?
  6. Bedevî Arap çöllerinde seyahat eden adama gerektir ki, bir kabile reisinin ismini alsın ve himayesine girsin-tâ şakîlerin şerrinden kurtulup hâcâtını tedarik edebilsin. Yoksa, tek başıyla, hadsiz düşman ve ihtiyacatına karşı perişan olacaktır. İşte, böyle bir seyahat için, iki adam sahrâya çıkıp gidiyorlar. Onlardan birisi mütevazi idi, diğeri mağrur. Mütevazii, bir reisin ismini aldı; mağrur almadı. Alanı her yerde selâmetle gezdi. Bir kàtıu't-tarîke rast gelse, der: "Ben filân reisin ismiyle gezerim." Şakî def olur, ilişemez. Bir çadıra girse o nam ile hürmet görür. Öteki mağrur, bütün seyahatinde öyle belâlar çeker ki, tarif edilmez. Daima titrer, daima dilencilik ederdi. Hem zelil, hem rezil oldu. İşte, ey mağrur nefsim, sen o seyyahsın. Şu dünya ise bir çöldür. Aczin ve fakrın hadsizdir. Düşmanın, hâcâtın nihayetsizdir. Madem öyledir; şu sahrânın Mâlik-i Ebedîsi ve Hâkim-i Ezelîsinin ismini al. Ta bütün kâinatın dilenciliğinden ve her hâdisâtın karşısında titremeden kurtulasın. Evet, bu kelime öyle mübarek bir definedir ki, senin nihayetsiz aczin ve fakrın, seni nihayetsiz kudrete, rahmete raptedip Kadîr-i Rahîmin dergâhında aczi, fakrı en makbul bir şefaatçi yapar. Evet, bu kelime ile hareket eden, o adama benzer ki, askere kaydolur, devlet namına hareket eder, hiçbir kimseden pervâsı kalmaz. Kanun namına, devlet namına der, her işi yapar, her şeye karşı dayanır. Başta demiştik: Bütün mevcudat lisan-ı hal ile "Bismillâh" der. Öyle mi? Evet. Nasıl ki, görsen, bir tek adam geldi, bütün şehir ahalisini cebren bir yere sevk etti ve cebren işlerde çalıştırdı. Yakînen bilirsin, o adam kendi namıyla, kendi kuvvetiyle hareket etmiyor. Belki o bir askerdir, devlet namına hareket eder, bir padişah kuvvetine istinad eder. Öyle de, herşey Cenâb-ı Hakkın namına hareket eder ki, zerrecikler gibi tohumlar, çekirdekler, başlarında koca ağaçları taşıyor, dağ gibi yükleri kaldırıyorlar. Demek herbir ağaç "Bismillâh" der; hazine-i rahmet meyvelerinden ellerini dolduruyor, bizlere tablacılık ediyor.
  7. Yeni Bir Kuran Mucizesi: Hz. Musa Döneminde Bir Firavun Yaşadı - TÜRKÇE Ağustos 2004 Yüce Rabbimiz'in tüm alemlere bir öğüt ve rahmet olarak indirdiği Kuran, tarihi konulardan evrenin yaratılıına kadar birçok mucizevi gerçeği içermektedir. Bu mucizelerden biri de birçok aratırmacı tarafından iddia edilenin ve muharref Tevrat'ta anlatılanın aksine, Hz. Musa döneminde iki ayrı firavun değil tek firavunun yaamı olduğu gerçeğidir. Ancak 19. yüzyılda okunabilen Mısır hiyerogliflerinin firavun hakkında içerdiği bilgiler, bundan 14 asır önce Kuran'da bildirilen bilgilerle aynı paralelliktedir.
  8. sevgili kardeşim eğer müslüman isen ve gerçekten bir şüphe içeisinde isen senin aydanlatabilecek bilgileri bulacağın ve içerisinde blunduğun şüpheden sıyrılabileceğin ve emnimki rahatlayacağın bir yol gösterebilirim eğer gerçekten öğrenmek istiyorsan lütfen mail yaz [email protected]
  9. Ebû Hanife’nin yöntemine benzer bir şekilde tabiatta gözlenen değişikliği esas alan anlatımlar, Ebü’l-Hasan el-Eş’arî’nin Tanrı’nın varlığını ispatlamak için kullandığı delillerde de görülmektedir. Eş’arî, insanın yaratılış delilini sunarken şu şekilde bir örnek vermektedir : “En mükemmel bir yaratılışa sahip olan insanı ele alalım. Ana karnında önce bir damla meni halinde bulunuyordu. Sonra bir kan pıhtısı şekline girdi, daha sonra da et, kan ve kemikten teşekkül eden bir insan oldu. Şimdi düşünelim, onun, bu merhaleleri kendiliğinden katetmiş olması mümkün müdür? Değildir. Çünkü görüyoruz ki maddî ve mânevî istidatların kemâl devresinde bile kendisi için ne göz, ne kulak, ne de her hangi bir uzuv icad edebiliyor, kemâl devresinde bunları yapmaktan âciz olan insan, ilk çocukluk gibi en zayıf ve en âciz devresinde nasıl yapsın?” Bu hakikati izah eden diğer bir misâl de şudur : “İşlenmemiş bir pamuk kendiliğinden iplik, sonra da dokunmuş kumaş haline gelebilir mi? Pamuğu alıp da, herhangi bir usta ve dokumacı olmaksızın, onun kendiliğinden iplik ve kumaş haline gelmesini bekleyen adam akıl dışı hareket etmiş olur. Yine bomboş bir araziye gidip toprağın, ustası ve yapıcısı olmadan, kendiliğinden tuğla ve bina haline gelmesini bekleyen adamın durumu da aynıdır.”
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.