Etkinlikler
17:00
-
20 Ekim 2009 17:00
Müşteriyi Hangi “Gizli Güçler”in Etkilediği Perakende Günleri 09’da Ortaya Çıkıyor…
Dünyaca Ünlü Davranış Ekonomisi Profesörü Dan Arıely, Tüketici Davranışlarının Altında Yatan İrrasyonel Sebepleri Açığa Çıkarıyor…
Müşteriyi Hangi “Gizli Güçler”in Etkilediği Perakende Günleri 09’da Ortaya Çıkıyor…
Tarih : 21-22 Ekim 2009
Yer : Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı
Şehir : İstanbul Avrupa
Dünyanın en önemli Davranış Ekonomisi Profesörlerinden biri olan ve “iş dünyasında bilinmesi gereken 10 isimden biri” olarak nitelendirilen Dan Ariely, 21 Ekim 2009’da Perakende Günleri için Türkiye’ye geliyor. İş dünyasında “müşterilerin karar verme sürecine ilişkin” araştırmaları ve “tuzak teorisi”yle çığır açan Ariely, tüketici davranışlarının gizemini çarpıcı araştırmalarıyla Perakende Günleri 09’da paylaşacak…
Perakende sektörünün yönünü belirleyen ve tüm sektörü aynı çatı altında bir araya getiren “Perakende Günleri 09” dünyaca ünlü konukları ağırlamaya devam ediyor. Bu yıl 21–22 Ekim’de gerçekleşecek Perakende Günleri’nin en önemli konuşmacıları arasında yer alan ve “Müşteri Kararlarını Etkileyen Gizli Güçler”i ortaya çıkaran Dan Ariely, “tuzak teorisi” gibi satış ve pazarlamadaki kuralları değiştirecek metotlarıyla iş dünyasında büyük yankı uyandıracak.
Müşterilerin karar verme sürecine ilişkin çok önemli araştırmalara imza atan Dan Ariely, “akıldışı davranışların” önceden kestirilebilir olduğunu belirtirken, Perakende Günleri’nde iş dünyası için benzersiz çözümlemeler sunacak.
Ariely, Satışta “Tuzak Teorisi”nin Sırlarını Aktaracak
“İnsanlar satın alma kararını nasıl veriyor, ‘tuzak teorisi’yle müşteriye ürününüzü nasıl kabul ettirebilirsiniz, müşterinin “yanlış karar verme riskini sıfıra indirmenin” formülü nedir” gibi birçok soruyu Perakende Günleri’nde cevaplayacak olan Ariely, satışları artırmada bilinen yolların dışına çıkmanın formüllerini aktaracak.
Yaptığı araştırmalara dayanarak müşterilerin “mantıksız” davrandığını ve bu mantıksızlıkların da belli “sistematiği” olduğu sonucuna vararak sosyal bilimler ve davranış ekonomisinde yeni bir çığır açan Ariely, “iş dünyasında tanınması gereken 10 kişiden biri ” olarak adlandırılıyor.
Alışverişten tasarrufa, hile yapmaktan kaybetme korkusuna, günlük yaşamda alınan kararların temeline yönelik çarpıcı sonuçları ortaya koyan kitabı “Predictably Irrational” (Tahmin Edilebilir İrrasyonalite) ile iş ve ekonomi dünyasında büyük yankı uyandıran ve 2008 New York Times Best Seller listesinde ilk sıraya yerleşen Ariely’nin araştırma sonuçları New York Times, Wall Street Journal ve CNN’de yayınlanarak büyük ilgi gördü. Bilimsel deneylerle insan davranışlarını çözümlemeye yönelik çalışmalarını Duke ve MIT Üniversiteleri’nde akademisyen olarak sürdüren Ariely, halen Boston Federal Reserve Bank, P&G gibi dünya markalarına tüketici beklentileri ile ilgili danışmanlık veriyor.
Markaların tercih edilme ve sadık müşteri yaratma konusunda stratejilerini belirlerken kritik noktalara ışık tutacak olan Ariely, 21 Ekim 2009 Perşembe Günü Perakende Günleri 09 ana konuşmacılarından biri olarak Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda iş dünyası ile buluşacak.
Yakın Etkinlikler
-
30 Ağustos Zafer Bayramı
30 Ağustos Zafer Bayramı
- 0 yorum
-
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
- 0 yorum
-
10 Kasım Atatürk'ü anma günü ve Atatürk haftası
10 Kasım Atatürk'ü anma günü ve Atatürk haftası
- 0 yorum
-
24 Kasım Öğretmenler Günü
24 Kasım Öğretmenler Günü....
Bütün öğretmenlerimize yaşamları boyunca mutluluklar diliyoruz...
- 0 yorum
-
25 Aralık Christmas Day - Dini Gün (Noel)
Christmas Day - Noel Dini Gün
Noel Baba Vikipedi, özgür ansiklopedi
Noel BabaNoel Baba (aslen Santa Claus,Saint Nicholas, Saint Nick, Father Christmas, Kris Kringle, Santy veya Santa) Noel gecesi (24 Aralık'ı 25 Aralık'a bağlayan gece) çocuklara hediye dağıtan yerel bir kahramandır. Türkiye'de ise Noel Baba yılbaşı gecesi hediye dağıtan kişiye dönüşmüştür. Kökeni Saint Nicholas`a dayanır, fakat kültüre göre farklılık gösterir. Noel Baba dünya çapında daha çok sevilmiş ve Santa Claus isminin yerini almıştır. Örnek olarak "Santa" yerine İtalya`da "Babbo Natale", Brezilya`da "Papai Noel", Çek Cumhuriyeti`nde "Deda Mráz", Portekiz`de "Pai Natal", Romanya`da "Moş Crăciun", Almanya`da "Weihnachtsmann", İrlanda`da "Daidí na Nollag", Fransa`da "Le Père Noël", İspanya ve Meksika`da "Papa Noel", Türkiye`de "Noel Baba" olmak üzere farklı isimler kullanılır.
Hikaye Türkiye doğumlu tarihsel bir figür olan psikopos Saint Nicholas`ın (Nikola) fakirlere hediye dağıtmasına dayanır. Bilinen en meşhur yardımı da, üç kızı olan bir babayla arasında geçenlerdir. Bu olayın 320'li yıllarda gerçekleştiğine inanılır. Fakir bir baba kızlarına çeyiz parası karşılayacak durumu yoktur, bu yüzden hiçbir erkek onlarla evlenmek istemez. Böyle bir durumda da kötü yola düşmek zorunda kalabilirler. Oldukça eğitimli ve zengin bir aileden gelen Nikola da üç kızı için üç külçe altını geceleyin gizlice fakir adamın penceresinden içeri atar. Hikayenin bu noktada birçok versiyonları mevcuttur.Bu üç külçe altının 3 gün arayla ya da 3 yıl ard arda atılması ile ilgili; ancak sonu aynıdır. Fakir adam çıkıp kendisini görünce şaşırır ve o'na teşekkür eder; bir rahip olan Nikola da "Bana değil, Tanrı'ya teşekkür et." der. Bu olayın ortaya çıkmasından sonra, o yörede birçok gizlice yapılan yardımların aslında Nikola tarafından yapıldığı anlaşılır. Nikola'nın ölümünden sonra da yöre halkı birbirlerine gizlice hediye vermeye başlarlar ve bir gelenek oluşur.
320 yılından önce Jermen kültüründen mevcut olan senelik hediye verilmesi ise, Odin'e dayanır. Odin'in uçan atı Sleipnir için çocuklar patiklerinin içine havuç ve şeker koyup duvara (ya da kapıya) asarlar. Odin de bu iyiliği karşılığında çocuklara hediyeler, tatlılar, ve şekerlemeler verir.
Bu olay mitolojik bir karakter olan Sinterklaas'a esin kaynağı olmuştur. Hollanda, Belçika ve Almanya'da (ölüm tarihi 6 Aralık bir gece önce 5 Aralık'ta kutlanmaktadır) Sinterklaas adına büyük kutlamalar düzenlenir. Aslında Flemenkçe "Sinterklaas" kelimesinin New Amsterdamlılar(sonradan New York) tarafından yanlış telaffuz edilmesiyle Santa Claus şekline dönüşmüştür.
Noel Baba, batılı ülkelerde, Japonya'da ve Asya'nın doğusunda bir Noel geleneği olarak varlığını sürdürmektedir.
İnanışa göre, Noel Baba kır saçlı, uzun kır sakallı, sevimli, koca göbekli, tonton birisidir. Beyaz tüyleri olan kırmızı bir cüppe giymekte aynı görüntüde bir de kukuleta takmaktadır. Noel gününe geçilen gecede uçan geyiklerin çektiği kızağı ile evden eve hediyeler dağıtır; evlere bacadan girip, şömineden ulaşır. Yılın geri kalan zamanlarını ise eşi ve elfleri ile birlikte bir sonraki Noel için oyuncaklar hazırlayarak geçirir. Evinin yeri ülkelerin geleneklerine göre değişiklik göstermektedir. Kuzey Kutbu, Finlandiya'daki Korvatunturi, İsveç'teki Dalecarlia veya Grönland bunlardan bazılarıdır.
Noel Baba, sevimli görünüşü ve hediye dağıtmasından dolayı çocukların çok sevdiği bir karakterdir. Büyükler arasında da Noel yaklaşınca, Noel Baba'ya olan saygı ve sevgi ifadesi olarak, kukuletasını takanlara sıkça rastlanır.
1875 te Kanada'daki bir gazetede Noel BabaBir iddiaya göre günümüzdeki Noel Baba imajının (kır sakallı, koca göbekli, kırmızı cübbeli, kukuletalı) kaynağı, 1931'de Haddon Sundblom adlı çizerin Coca Cola reklamları için yaptığı çizimlerdir. Ne var ki Coca Cola reklamlarından çok önce, 19. yüzyılın başında Noel Baba'nın çeşitli çocuk kitaplarında ve karikatürlerde günümüzdeki Noel Baba imajına benzer şekilde resmedildiği görülmüştür. 1862 Noel'inde Noel'in henüz ABD'de tatil dönemi olmadığı ve Noel Baba figürünün kullanılmadığı dönemde Thomas Nast adlı Amerikalı karikatürist Harper's Weekly adlı derginin kapağında Noel Baba figürünü kullanmış ve kimilerince Noel Baba'nın mucidi kabul edilmiştir.
- 0 yorum