Etkinlikler
17:00
-
27 Mayıs 2008 17:00
.....17 akademisyen İbn-i Arabiyi anlatacak
23 -28 Mayıs tarihlerinde Türk Kadınları Kültür Derneği Istanbul şubesi tarafından düzenlenecek olan Uluslar arası İbn
Arabi sempozyumu Türkiye’de ilk defa gerçekleştiriliyor
Sempozyumun İstanbul kısmındaki çalışmaları İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültürel ve Sosyal İşler Daire Başkanlığı
Kültür Müdürlüğü, Şam ayağındaki bölümü ise T.C. Kültür Bakanlığı’nın birlikteliği ile gerçekleşiyor.
Sempozyumun açılışı protokol davetlilerinin de hazır bulunacağı 23 Mayıs Cuma günü saat dokuzda, CRR konser
salonunda yapılacak. 24-25 Mayıs tarihlerinde İTÜ Gümüşsuyu kampüsünde devam edecek olan sempozyum, 26-28
Mayıs tarihlerinde Şam’daki kapanış konuşmalarıyla son bulacak.
Günümüzün problemlerine tasavvufun derin ilmiyle açıklayabilen, Allah’ın her yaratılmışın aynasında aksettiğini bize öğreten ve böylece insanları fark gözetmeden sevmenin yollarını gösteren ve günümüzün birlik anlayışını açıklayan Arabi’yi tanımak 21. yüzyılın dünyasına ışık tutacaktır, diye ifade eden Türkkad İstanbul şube başkanı Cemalnur Sargut, "sempozyuma dünyanın çeşitli ülkelerinden İbn-i Arabi uzmanı 17 akademisyen katılıyor" dedi.
Prof. Dr. Mahmud Erol Kılıç ve Prof. Dr. Mustafa Tahralı’dan oluşan Akademik Danışma kurulunun yöneteceği panellerde
yurt içinden ayrıca Doç. Dr. Ekrem Demirli, Dr. M. Mustafa Çakmaklıoğlu, Dr. Semih Ceyhan’da ibn-i Arabi uzmanı olarak
katılacak.
MUHYİDDİN-İ ARABİ KİMDİR ?
1165'de bugün İspanya sınırları içindeki Murcia'da doğdu, 1240'da
Şam'da öldü. İslam düşüncesinin iç boyutunu eksiksiz bir felsefi anlatıma kavuşturan ilk mutasavvıf ve düşünürdür. Eğitimini İslam kültürünün seçkin merkezlerinden Sevilla'da tamamladı. 1198'de doğuya gitmeye karar verdi ve bir daha doğduğu yerlere dönmedi.
İlk önemli durağı Mekke'de en önemli yapıtı ''Fütuhatül Mekkiye''yi yazmaya başladı, kitabı daha sonra Şam'da bitirdi. 560 bölümlük bu dev yapıtı, bütün batini İslam bilimlerini kendi anladığı ve yaşadığı biçimde ele alan, ayrıca iç dünyasıyla ilgili önemli bilgiler içeren kişisel bir ansiklopediydi. Mısır'dan sonra Anadolu'ya da geçen İbn-i Arabi'nin, Konya'da karşılaştığı Sadreddin Konevi doğudaki en önemli öğrencisi oldu. Konevi'nin annesi ile evlenen ünlü düşünür bir süre bu kentte yaşadı. Uzun gezilerinin ardından Şam'a geldiğinde ünü bütün İslam alemine yayılan İbn-i Arabi, yine bu kentte öldü.
SEMPOZYUM PROGRAMI
23 Mayıs 2008, Cuma
Açılış
CRR Cemal Reşit Rey Konser Salonu
Harbiye
9:00 -13:00
AÇILIŞ KONUŞMALARI
T.C. Kültür Bakanlığı adına temsilci
İstanbul Büyükşehir Belediyesi
Kültürel ve Sosyal İşler Daire Başkanlığı adına
Hüseyin Öztürk
Daire Başkanı
İbn Arabî’yle "Zaman'ın Ruhu"nu Okumak
Prof. Dr. Mahmud Erol KILIÇ
Marmara Üniversitesi, İlâhiyat Fakültesi
Türk ve İslâm Eserleri Müzesi Başkanı, TÜRKİYE
Hakîkatin Temelleri ve Mârifetullahtaki Rolü
Prof. Dr. Suad el-HAKİM
Lübnan Üniversitesi, İslâm Felsefesi ve Tasavvuf Bölümü, LÜBNAN
Hayvaniyetin İrfânı
Prof. Dr. William C. CHITTICK
Asya ve Asya-Amerikan Araştırmaları Bölümü
Stony Brook Üniversitesi, ABD
24 Mayıs 2008, Cumartesi
Oturumlar
İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ), Makina Fakültesi, Orhan Öcal Giray Konferans Salonu
Gümüşsuyu, Taksim, İstanbul
I. OTURUM
10:00 - 11:30
Oturum Başkanı: Prof. Dr. Mustafa TAHRALI
Şeyhü’l- Ekber Geleneğinde Nebî’ye Tâbî Olmak: Hz. Cîlî’nin Kabe Kavseyn’i
Dr. Claude ADDAS
İbn Arabi Araştırmacısı ve Yazar, FRANSA
"Ve O Âdem’e bütün isimleri öğretti": İbn Arabî’ye Göre Mânevî Hilâfetin Temeli
Prof. Dr. Denis GRIL
De Provence Üniversitesi, FRANSA
Zıddıyla Yazmak: İbn Arabî Düşüncesinde Özgürlük
Prof. Dr. Mohamed MESBAHI
Mohamed V Üniversitesi, Sanat Fakültesi, Felsefe Bölümü, Rabat, FAS
II. OTURUM
14:00 - 15:30
Oturum Başkanı: Prof. Dr. James W. Morris
Yaradılış ve Aşk Arasında İbn Arabî
Dr. Bakri ALAUDDIN
İbn Arabî Araştırmacısı, Şam, SURİYE
Dinler Arası Diyalog: İslâmiyet ve Hıristiyanlık; İbn Arabî ve Meister Eckhart
Dr. Ghasem KAKAIE
Şiraz Üniversitesi, İlâhiyat ve İslâm Araştırmaları Bölümü, İRAN
Bilginin Geçmişi ve Geleceği: İbn Arabî’nin Eserlerinde İrfanî Bilginin Zamanı
Dr. Pablo BENEITO ARIAS
Sevilla Üniversitesi, Filoloji Fakültesi,
Arap ve İslâm Araştırmaları Bölümü, İSPANYA
III. OTURUM
16:00 - 17:30
Oturum Başkanı: Prof. Dr. William C. CHITTICK
Çin İslâmiyetinde Varlığın Birliği (Vahdetü’l-Vücûd)
Prof. Dr. Sachiko MURATA
Asya ve Asya-Amerikan Araştırmaları Bölümü
Stony Brook Üniversitesi, ABD
İbn Arabî Yeni Çağla Buluşuyor mu?
Çağdaş Batıda Tasavvuf ve Tasavvuf Mâneviyatı: Beshara Hareketi Örneği
Prof. Dr. Suha Taji FAROUKI
Exeter Üniversitesi, Arap ve İslâm Araştırmaları Enstitüsü, Akademik Araştırma ve Yayınlar Bölümü
İsmailî Araştırmaları Enstitüsü, Londra, İNGİLTERE
Modern Çağda Tahayyül Gücünü Yeniden Keşfetmek: İbn Arabî’ye Göre Hayalin Ontolojik ve Epistemolojik Gerçekliği
Dr. Semih CEYHAN
Türkiye Diyanet Vakfı, İslâm Araştırmaları Merkezi (TDV İSAM), TÜRKİYE
25 Mayıs 2008, Pazar
Oturumlar
İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ), Makina Fakültesi, Orhan Öcal Giray Konferans Salonu
Gümüşsuyu, Taksim, İstanbul
I. OTURUM
10:00 - 11:30
Oturum Başkanı: Prof. Dr. Mahmud Erol KILIÇ
Nasr Hâmid Ebû Zeyd’in İbn Arabî ve Modernlik Üzerine Görüşleri
Prof. Dr. Carl W. ERNST
Seçkin William R. Kenan Profesörü
Dinî Etüdler Bölümü Öğretim Üyesi ve Orta Doğu ve Müslüman Uygarlıkları Araştırma Merkezi Müdürü, Kuzey Carolina
Üniversitesi, Chapel Hill, ABD
"Hayret!":Bütünleşmeye Doğru Bir Paradigma Değişimi
Stephen HIRTENSTEIN
Anka Yayınları Kurucu Direktörü ve Muhyiddin İbnü’l Arabî Derneği(MIAS) Dergi Editörü, İNGİLTERE
"İlâhî Rahmetin Araçları": İbn Arabî’nin
Fütuhat-ı Mekkîye’sinde Yol’dan Hakikate
Prof. Dr. James W. MORRIS
Boston Üniversitesi, İlâhiyat Fakültesi, ABD
II. OTURUM
14:00 - 15:30
Oturum Başkanı: Prof. Dr. Carl W. ERNST
İran’da İbn Arabî ve Okulu: Geçmiş ve Şimdi
Prof. Dr. Shahram PAZOUKI
İran Felsefe Enstitüsü, Din Araştırmaları ve Tasavvuf Bölümü, İRAN
Birleşmiş Bir Dünya Görüşüne Doğru: Kürenin Merkezi ve Merkezin Yokluğu
Dr. Pilar Garrido CLEMENTE
Sevilla Üniversitesi, Filoloji Fakültesi,
Arap ve İslâm Araştırmaları Bölümü, İSPANYA
İbn Arabî ve Hayal
Prof. Dr. Karim Douglas S. CROW
S. Rajaratnam Uluslararası Araştırmalar Okulu
Nanyang Teknoloji Üniversitesi, SİNGAPUR
16:00 - 17:30
III. OTURUM
Oturum Başkanı: Prof. Dr. Mustafa TAHRALI
İbnü’l-Arabî’ye Göre Gerçek Mutluluğa Erişmenin Yolu: Kimyâ-yı Saâdet
Dr. M. Mustafa ÇAKMAKLIOĞLU
Erciyes Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi, TÜRKİYE
Tevhid Bilgisinden Îmâna
Prof. Dr. Mustafa TAHRALI
Marmara Üniversitesi, İlâhiyat Fakültesi, TÜRKİYE
"Kendini Bilen Rabbini Bilir": İbnü'l-Arabî’nin İnsan Tasavvurunun Anlaşılması
Doç. Dr. Ekrem DEMİRLİ
İstanbul Üniversitesi, İlâhiyat Fakültesi, TÜRKİYE
26 Mayıs 2008, Pazartesi
Kapanış
Şam Sheraton Oteli Toplantı Salonu
13:00
Kapanış Konuşmaları:
T.C. Kültür Bakanlığı adına temsilci
Stephen HIRTENSTEIN
Anka Yayınları Kurucu Direktörü ve Muhyiddin İbnü’l Arabî Derneği(MIAS) Dergi Editörü, İNGİLTERE
Prof. Dr. Esad Ahmed ALİ
Şam Üniversitesi, SURİYE
Cemalnur SARGUT
TÜRKKAD İstanbul Şubesi Başkanı, TÜRKİYE
27 Mayıs, Salı
Şam turu ve İbn Arabî Hazretlerini Ziyaret
28 Mayıs, Çarşamba
İstanbul’a dönüş
Yakın Etkinlikler
-
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
- 0 yorum
-
10 Kasım Atatürk'ü anma günü ve Atatürk haftası
10 Kasım Atatürk'ü anma günü ve Atatürk haftası
- 0 yorum
-
24 Kasım Öğretmenler Günü
24 Kasım Öğretmenler Günü....
Bütün öğretmenlerimize yaşamları boyunca mutluluklar diliyoruz...
- 0 yorum
-
25 Aralık Christmas Day - Dini Gün (Noel)
Christmas Day - Noel Dini Gün
Noel Baba Vikipedi, özgür ansiklopedi
Noel BabaNoel Baba (aslen Santa Claus,Saint Nicholas, Saint Nick, Father Christmas, Kris Kringle, Santy veya Santa) Noel gecesi (24 Aralık'ı 25 Aralık'a bağlayan gece) çocuklara hediye dağıtan yerel bir kahramandır. Türkiye'de ise Noel Baba yılbaşı gecesi hediye dağıtan kişiye dönüşmüştür. Kökeni Saint Nicholas`a dayanır, fakat kültüre göre farklılık gösterir. Noel Baba dünya çapında daha çok sevilmiş ve Santa Claus isminin yerini almıştır. Örnek olarak "Santa" yerine İtalya`da "Babbo Natale", Brezilya`da "Papai Noel", Çek Cumhuriyeti`nde "Deda Mráz", Portekiz`de "Pai Natal", Romanya`da "Moş Crăciun", Almanya`da "Weihnachtsmann", İrlanda`da "Daidí na Nollag", Fransa`da "Le Père Noël", İspanya ve Meksika`da "Papa Noel", Türkiye`de "Noel Baba" olmak üzere farklı isimler kullanılır.
Hikaye Türkiye doğumlu tarihsel bir figür olan psikopos Saint Nicholas`ın (Nikola) fakirlere hediye dağıtmasına dayanır. Bilinen en meşhur yardımı da, üç kızı olan bir babayla arasında geçenlerdir. Bu olayın 320'li yıllarda gerçekleştiğine inanılır. Fakir bir baba kızlarına çeyiz parası karşılayacak durumu yoktur, bu yüzden hiçbir erkek onlarla evlenmek istemez. Böyle bir durumda da kötü yola düşmek zorunda kalabilirler. Oldukça eğitimli ve zengin bir aileden gelen Nikola da üç kızı için üç külçe altını geceleyin gizlice fakir adamın penceresinden içeri atar. Hikayenin bu noktada birçok versiyonları mevcuttur.Bu üç külçe altının 3 gün arayla ya da 3 yıl ard arda atılması ile ilgili; ancak sonu aynıdır. Fakir adam çıkıp kendisini görünce şaşırır ve o'na teşekkür eder; bir rahip olan Nikola da "Bana değil, Tanrı'ya teşekkür et." der. Bu olayın ortaya çıkmasından sonra, o yörede birçok gizlice yapılan yardımların aslında Nikola tarafından yapıldığı anlaşılır. Nikola'nın ölümünden sonra da yöre halkı birbirlerine gizlice hediye vermeye başlarlar ve bir gelenek oluşur.
320 yılından önce Jermen kültüründen mevcut olan senelik hediye verilmesi ise, Odin'e dayanır. Odin'in uçan atı Sleipnir için çocuklar patiklerinin içine havuç ve şeker koyup duvara (ya da kapıya) asarlar. Odin de bu iyiliği karşılığında çocuklara hediyeler, tatlılar, ve şekerlemeler verir.
Bu olay mitolojik bir karakter olan Sinterklaas'a esin kaynağı olmuştur. Hollanda, Belçika ve Almanya'da (ölüm tarihi 6 Aralık bir gece önce 5 Aralık'ta kutlanmaktadır) Sinterklaas adına büyük kutlamalar düzenlenir. Aslında Flemenkçe "Sinterklaas" kelimesinin New Amsterdamlılar(sonradan New York) tarafından yanlış telaffuz edilmesiyle Santa Claus şekline dönüşmüştür.
Noel Baba, batılı ülkelerde, Japonya'da ve Asya'nın doğusunda bir Noel geleneği olarak varlığını sürdürmektedir.
İnanışa göre, Noel Baba kır saçlı, uzun kır sakallı, sevimli, koca göbekli, tonton birisidir. Beyaz tüyleri olan kırmızı bir cüppe giymekte aynı görüntüde bir de kukuleta takmaktadır. Noel gününe geçilen gecede uçan geyiklerin çektiği kızağı ile evden eve hediyeler dağıtır; evlere bacadan girip, şömineden ulaşır. Yılın geri kalan zamanlarını ise eşi ve elfleri ile birlikte bir sonraki Noel için oyuncaklar hazırlayarak geçirir. Evinin yeri ülkelerin geleneklerine göre değişiklik göstermektedir. Kuzey Kutbu, Finlandiya'daki Korvatunturi, İsveç'teki Dalecarlia veya Grönland bunlardan bazılarıdır.
Noel Baba, sevimli görünüşü ve hediye dağıtmasından dolayı çocukların çok sevdiği bir karakterdir. Büyükler arasında da Noel yaklaşınca, Noel Baba'ya olan saygı ve sevgi ifadesi olarak, kukuletasını takanlara sıkça rastlanır.
1875 te Kanada'daki bir gazetede Noel BabaBir iddiaya göre günümüzdeki Noel Baba imajının (kır sakallı, koca göbekli, kırmızı cübbeli, kukuletalı) kaynağı, 1931'de Haddon Sundblom adlı çizerin Coca Cola reklamları için yaptığı çizimlerdir. Ne var ki Coca Cola reklamlarından çok önce, 19. yüzyılın başında Noel Baba'nın çeşitli çocuk kitaplarında ve karikatürlerde günümüzdeki Noel Baba imajına benzer şekilde resmedildiği görülmüştür. 1862 Noel'inde Noel'in henüz ABD'de tatil dönemi olmadığı ve Noel Baba figürünün kullanılmadığı dönemde Thomas Nast adlı Amerikalı karikatürist Harper's Weekly adlı derginin kapağında Noel Baba figürünü kullanmış ve kimilerince Noel Baba'nın mucidi kabul edilmiştir.
- 0 yorum
-
Yılbaşı - Yeni Yılın İlk Günü
Yılbaşı - Yeni Yılın İlk Günü
- 0 yorum