Bütün Eylemler
- Geçen saat
-
Buick Araba Modelleri Hakkında Her Şey Buraya
Buick Araba Modelleri Hakkında Her Şey Buraya
-
BMW Araba Modelleri Hakkında Her Şey Buraya
BMW Araba Modelleri Hakkında Her Şey Buraya
-
Bentley Araba Modelleri Hakkında Her Şey Buraya
Bentley Araba Modelleri Hakkında Her Şey Buraya
-
Audi Araba Modelleri Hakkında Her Şey Buraya
Audi Araba Modelleri Hakkında Her Şey Buraya
-
Alfa Romeo Araba Modelleri Hakkında Her Şey Buraya
Alfa Romeo Araba Modelleri Hakkında Her Şey Buraya
-
Acura Araba Modelleri Hakkında Her Şey Buraya
Acura Araba Modelleri Hakkında Her Şey Buraya
-
Volvo Araba Modelleri Hakkında Her Şey Buraya
- Volvo'nun Yeni SUV'si Elektrikli Araç Menzili Devrimini Başlatabilir mi? (CX70)
Volvo'nun Yeni SUV'si Elektrikli Araç Menzili Devrimini Başlatabilir mi? (CX70) Markanın yeniden canlanan XC70 modeli, oldukça etkileyici uzun mesafe sürüş yeteneklerine sahip bir hibrit olarak geri dönüyor. Her ürün editörlerimiz tarafından özenle seçiliyor. Bir bağlantıdan satın alırsanız komisyon kazanabiliriz. Daha fazla bilgi edinin. Geliştirilmiş yakıt verimliliği ve günlük kullanım kolaylığıyla, plug-in hibritler, %100 elektrikliye geçmeye hazır olmayan (veya bunu başaramayan) sürücüler için ideal bir uzlaşma sunuyor. Ancak, Amerika Birleşik Devletleri pazarı bu tür araçların tam potansiyelinin ancak küçük bir kısmını deneyimleyebiliyor. Çin'de elektrikli otomobiller her geçen gün daha da mucizevi başarılar sergiliyor. Örneğin, Volvo'nun yeni XC70'ini ele alalım. Uzatılmış Menzil Devrimi Volvo Ölçeklenebilir Modüler Mimari (SMA) platformu üzerine inşa edilen yeni XC70, markanın ilk uzun menzilli plug-in hibrit modeli. Pratikte bu, Çin test döngüsü başına 200 kilometreden fazla tamamen elektrikli sürüş menzili sunduğu anlamına geliyor. Karşılaştırma yapmak gerekirse, markanın Amerika Birleşik Devletleri'ndeki en uzun menzilli PHEV'i, bunun yaklaşık üçte birini tek başına bataryayla yapabiliyor. Ve tek avantajı bu değil. Yeni Volvo XC70, bataryanın yalnızca 23 dakikada sıfırdan yüzde 80'e kadar şarj edilmesini sağlayan hızlı şarj teknolojisine de sahip. Ayrıca, çift yönlü şarj özelliği, aracın taşınabilir elektronik cihazları, kamp aletlerini ve diğer çeşitli cihazları çalıştırmak için mobil batarya olarak kullanılabilmesini sağlıyor. Ancak, Volvo'nun yeni uzatılmış menzilli EV'sinin en etkileyici yönü, menzili olmalı. 1,5 litrelik dört silindirli bir motorun yanı sıra önden çekişli ve dört tekerlekten çekişli elektrikli motor konfigürasyonlarını da bünyesinde barındıran SUV'nin, şarj veya yakıt ikmali yapmadan 1245 kilometreden fazla yol kat edebildiği bildiriliyor. Bir Volvo İkonunu Yeniden Canlandırmak XC70 ismi size tanıdık geliyorsa, bunun nedeni Volvo'nun 2016'da sessizce üretimden kaldırmadan önce bu ismi ürün gamının bir parçası olarak sunmuş olmasıdır. Üretimden kaldırılmadan önce, yüksek bir station wagon'du. Yeni SUV, oldukça farklı bir araç olsa da, yine de Volvo mühendisliğinin güzel bir örneği. Markanın elektrikli araçlarına özgü ayırt edici kapalı ön ızgaranın yanı sıra, çekiç şeklindeki farlar ve C şeklindeki arka lambalar da geliyor. Şık ve güncellenmiş tasarımının yanı sıra, XC70'in yeniden canlandırılması, Volvo'nun en yeni ve en iyi teknolojilerinden de yararlanıyor. Bu, sürücü asistanı gibi güvenlik odaklı özelliklerin yanı sıra, SUV'nin yapay zeka asistanı ve artırılmış gerçeklikli ön cam ekranı gibi kullanıcı arayüzü öğelerine de sahip olduğu anlamına geliyor. İç mekan biraz sade olsa da (ve kaçınılmaz ekran da cabası), neyse ki direksiyon simidinde fiziksel düğmeler bulunuyor. Küresel potansiyel Volvo'nun XC70 lansmanı şimdilik sadece Çin'de. Ancak marka, modeli gelecekte Avrupa'ya getireceğini açıkladı. Umarım bu, bu teknolojinin bir kısmının yakında Amerika Birleşik Devletleri'ne de geleceği anlamına gelir. Eğer gelirse, sürücüler nihayet elektrikli araç menzili devrimini deneyimleyebilirler. Şu anda ön siparişe açık olan aracın fiyatı 299.000 ¥ (yaklaşık 42.000 $) olarak belirlendi. Daha fazla bilgi edinmek isterseniz, Volvo Çin web sitesini ziyaret edebilirsiniz. Volvo XC70 Uzun Menzilli Hibrit Yazar Hakkında: Gray, Gear Patrol'da otomobiller, motosikletler ve tekerlekli diğer tüm araçlar hakkında yazılar yazan bir yardımcı editördür. Sektördeki son gelişmeleri takip etmediği zamanlarda, muhtemelen birçok projeden biriyle uğraşıyordur. İster iyi ister kötü olsun, klasiklerin günlük kullanım için son derece pratik araçlar olduğuna inanıyor. Kaynak: Gear Patrol- Amerika'da Ne Oluyor - Güncel / Politik Haberler
Trump'ın Küresel Tarifeleri Ters Tepiyor: Brezilya ve Hindistan, Kahve ve Deniz Ürünleri İhracatını Çin'e Kaydırıyor ABD'li Tüketiciler Daha Yüksek Fiyatlarla Karşı Karşıya Benzinga'ya göre, Trump'ın kapsamlı tarifeleri Brezilya ve Hindistan'daki ihracatçıları Çin'e yönlendirirken, ABD'li üreticiler ve tüketiciler daha yüksek maliyetlerle karşı karşıya. %50 ABD ithalat vergisiyle karşı karşıya kalan Brezilya, kahve ihracatını 180'den fazla firmanın sevkiyat kaydı yaptığı Çin'in hızla büyüyen kafe pazarına yönlendiriyor. ABD'nin Yeni Delhi'nin Moskova ile petrol ticaretine %50 tarife ve ek vergiler uygulamasının ardından Hintli çay ve deniz ürünleri ihracatçıları stratejilerini değiştiriyor. Çin ve Avrupa alternatif pazarlar olarak ortaya çıkarken, ihracatçılar Afrikalı tedarikçilerden gelecek rekabet konusunda uyarıyor. Trump, Başbakan Narendra Modi'nin Rusya ve Çin ile ilişkilerini eleştirmesine rağmen, bağların güçlü kaldığını söyleyerek Hindistan ile yaşanan gerginliği reddetti. ABD imalat sanayi Ağustos ayında üst üste altıncı ay daraldı ve ISM PMI %48,7 oldu. Gıda, elektronik ve makine sektörlerindeki yöneticiler, artan maliyetler, işten çıkarmalar ve üretimin durmasından tarifeleri sorumlu tutarken, bazı uyarı koşullarının 2008-09 durgunluğuyla yarıştığını belirtti. Kaynak: Benzinga- Amerika'da Ne Oluyor - Güncel / Politik Haberler
"İlk Gümrük Vergisi Faturamı Aldım": İnsanlar "Trump Vergisi"nin Hayatlarına Nasıl Yansıdığını Paylaşıyor 1. Başkan Trump'ın 29 Ağustos'ta yürürlüğe giren ve vergi tarifelerini sona erdiren kararnamesi, daha fazla Amerikalının Trump'ın vergi tarifelerini uygulamada gördüğü anlamına geliyor. Vergi tarifeleri, daha önce 800 doların altındaki gönderileri, birçok kişinin her gün online perakendecilerden sipariş ettiği küçük gönderiler gibi, bu ithalat vergilerine tabi tutmuyordu. Amerika Tüketici Federasyonu temsilcisi NPR'ye, tipik bir günde yaklaşık 4 milyon vergi tarifesi siparişinin işlendiğini söyledi. Yale Bütçe Laboratuvarı'ndan alınan verilere göre, vergi tarifeleri bu yıl şimdiye kadar 88 milyar dolar gelir sağladı ve bunun 23 milyar doları sadece Ağustos ayında geldi. Trump'ın vergilerin maliyetini diğer ülkelerin karşılayacağı yönündeki tekrar tekrar iddia etmesine rağmen, vergiler nihayetinde ABD'deki ithalatçılara yansıtılıyor ve şirketlerin bu ek maliyetleri tüketiciye yansıtması bekleniyor. 2. Şimdi, aşağıdaki ekran görüntüsünü paylaşan Reddit kullanıcısı gibi tüketiciler, gümrük vergileri ve işlem ücretleri ödemek zorunda kalıyor. Bu poster şöyle yazıyordu: "Japonya'dan 100 dolarlık bir ceket için 54 dolarlık gümrük vergisi ödemek zorunda kalıyorum. Akıl almaz ücretler. Bunun 36,50 doları gerçek gümrük vergileri, geri kalanı DHL ücretleri. Yani, ABD'de üretilen ve yalnızca bir Japon eBay satıcısı tarafından satılan bir ceket için %36'nın üzerinde ücret ödemek zorunda kalmak. Yeni gümrük vergileri ticaret için çok kötü. Hükümetin görevi ticareti kolaylaştırmak olmalı. Ne şaka ama. Ama en azından kurtarıcımız Donald Christ, hükümetimizden ve ekonomimizden zimmetine geçirip cebine atabileceği daha büyük bir para kazanacak." İşte daha önce asgari ücret kuralı kapsamında olan ve artık gümrük vergilerine tabi olan bir siparişin başka bir örneği. Tayvan merkezli bir kahve aksesuarı şirketinden gelen toplam 42 dolarlık bu sipariş, DHL tarafından 29,25 dolarlık ek bir ücrete yol açtı. 3. Tayvan'dan yapılan ithalatların çoğu şu anda %20 gümrük vergisine tabi olduğundan, matematiğiniz iyiyse, "Bir dakika, DHL ithalat vergisi neden bu kadar yüksek?" diye düşünebilirsiniz. DHL, UPS ve FedEx gibi kargo şirketleri de tüketicilerden gümrük vergilerini ödemek için gereken evrak işlerini halletme ücreti alıyor. Bu da küçük bir online sipariş için gümrük vergisi ödemenin nihai maliyetinin tahmin ettiğinizden çok daha yüksek olabileceği anlamına geliyor. Daha önce "de minimis" kuralına tabi olan ancak artık gümrük vergilerine tabi olan bir siparişe başka bir örnek daha verelim. Tayvan merkezli bir kahve aksesuarı şirketinden gelen toplam 42 dolarlık bu sipariş, DHL tarafından 29,25 dolarlık ek bir ücrete yol açtı. Tayvan'dan yapılan ithalatların çoğu şu anda %20 gümrük vergisine tabi olduğundan, matematiğiniz iyiyse, "Bir dakika, DHL ithalat vergisi neden bu kadar yüksek?" diye düşünebilirsiniz. DHL, UPS ve FedEx gibi kargo şirketleri de tüketicilerden gümrük vergilerini ödemek için gereken evrak işlerini halletme ücreti alıyor. Bu, küçük bir çevrimiçi siparişte gümrük vergisi ödemenin nihai maliyetinin tahmin ettiğinizden çok daha yüksek olabileceği anlamına gelir. 4. Bazı şirketler, bu sürpriz maliyetlerden kaçınmak için gümrük vergilerinin maliyetini ödeme sepetlerine entegre etti. Bir Reddit kullanıcısı, Noel alışverişi yaparken karşılaştığı aşağıdaki ekran görüntüsünü paylaştı. Gümrük vergileri sepette "vergiler" olarak listelenmiş, ancak kullanıcı bunlara "Trump Vergisi" adını vermiş. Bazı siteler ise gümrük vergilerini "ithalat ücretleri" veya "ithalat vergileri" olarak adlandırmış. Bu Reddit kullanıcısı şöyle yazmış: "Gümrük vergileri, temel bir ekonomi kitabının yanında duran herkesin bildiği gibi tüketicilere uygulanan bir vergidir ve MAGA, Cheetolini'nin 'trilyonlarca dolar ülkemize akıyor' şeklindeki tuhaf fantezisine kanan bir aptallar konfederasyonudur." 5. Bu yeni eklenen maliyetler sonucunda, Avustralya, Hindistan ve Japonya da dahil olmak üzere 30'dan fazla ülke ABD'ye sevkiyatları askıya aldı. Ayrıca, aşağıdaki ekran görüntüsündeki gibi bazı şirketler, ABD'ye sevkiyatları durdurmayı bağımsız olarak seçti. Kararlarını, "Bir perakendeci olarak bu maliyetleri uzun vadede karşılamamız mümkün değil. Şu anda, bu [tarife] maliyetini sevkiyattan önce bize ödeyecek bir hizmet sunamıyoruz." yazarak açıkladılar. 6. ABD'deki küçük işletme sahipleri, bu yılın başlarından beri tarifelerin yükünü çekiyor. Bu sanatçı, yakın zamanda Çinli bir üreticiden sipariş ettikleri iki beyzbol şapkası örneği için aldıkları UPS gümrük faturasını tweetledi. Faturalarında, aynı iki şapkanın toplam 3,96 ABD doları tutarında birkaç farklı tarifeye ve 14,00 ABD doları tutarında bir ödeme ücretine tabi olduğu görülüyor. Bir ürün birden fazla tarifeye tabi olduğunda buna "tarife istifleme" denir ve bu durum, Çin'den ürün ithal eden işletmeler üzerinde en büyük etkiye sahip olmuştur. Kaynak: BF- Suriye, İsrail'i hava saldırıları düzenlemekle suçladı
Suriye Dışişleri Bakanlığı hava saldırılarını, egemenliğinin ve bölgesel istikrarının "açık ihlali" olarak nitelendirerek kınadı. İsrail'den ise herhangi bir açıklama yapılmadı. Habere Gitmek için Tıklayın- En Son Basketbol Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
38. Erkekler Cumhurbaşkanlığı Kupası’nda Dev Buluşma! Fenerbahçe Beko ile Beşiktaş GAİN’in karşı karşıya geleceği derbi mücadelesiyle kupa sahibini bulacak. Fenerbahçe Beko-Beşiktaş GAİN 24 Eylül 2025, Çarşamba Sinan Erdem Spor Salonu 20.30- En Son Basketbol Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
Hazırlık maçında Fenerbahçe Beko 92-93 Dubai Basketball maçı bir sayı farkla kaybetti Fenerbahçe Beko Erkek Basketbol Takımımız, yeni sezon çalışmaları kapsamında Fenerbahçemizin ve ülke basketbolumuzun unutulmaz isimleri arasında yer alan Mehmet Baturalp anısına 18’incisi düzenlenen turnuvanın ikinci maçında Dubai Basketball’u konuk etti. Fenerbahçe Metro Enerji Salonu’nda oynanan maç Fenerbahçe TV ve Fenerbahçe YouTube’dan canlı yayınlandı. Maç kadromuzda Metecan Birsen, Wade Baldwin IV, Melih Mahmutoğlu, Brandon Baston Jr, Tarık Biberovic, Emre Ekşioğlu, Devon Hall, Bonzie Colson ve Khem Birch’ün yanı sıra Fenerbahçe Koleji oyuncuları Yiğit Hamza Mestoğlu, Demircan Demir, Brendan Medley ve Kadir Yiğit Yancı yer aldı. İlk çeyreği 21-29 geride tamamlayan ekibimiz, soyunma odasına da 40-50 skor dezavantajıyla girdi. Üçüncü çeyrekte 15 sayıdan geri dönen takımımız, farkı eritti ve son çeyreğe 68-69 geride girdi. Son çeyrek büyük çekişmeye sahne olurken, ekibimiz mücadeleden 92-93 mağlup ayrıldı. Maçın ardından Mehmet Baturalp’in torunu Defne Baturalp, Takım Menajerimiz Cenk Renda'ya plaket takdim ederken, Renda ise kendisine çiçek verdi. Skor dağılımımız: Melih 17, Baldwin 14, Boston Jr 13, Biberovic 12, Hall 12, Colson 11, Medley 4, Birch 4, Yiğit 2, Emre 2, Metecan 1. Fenerbahçe Beko’nun yeni sezon öncesi oynayacağı diğer hazırlık maçları ise şöyle: 13 Eylül Cumartesi - Esenler Erokspor hazırlık maçı (Sinan Erdem Spor Salonu - 17.00) 17 Eylül Çarşamba - AEK hazırlık maçı (Sunel Arena - 19.30) 19 Eylül Cuma - Kızılyıldız hazırlık maçı - Girit Turnuvası (Heraklion Arena - 18.00) 21 Eylül Pazar - Olympiacos ya da Emporio Armani Milano hazırlık maçı - Girit Turnuvası (Heraklion Arena) Kaynak: Fenerbahçe- Bugün
- CHP'den Taksim çağrısı: 9 Eylül'de neler bekleniyor?
CHP, mahkeme tarafından İstanbul İl Başkanlığı'na atanan Gürsel Tekin'in 8 Eylül Pazar günü polis eşiliğinde binaya girmesinin ardından bugün Taksim çağrısı yaptı. Habere Gitmek için Tıklayın- Banksy'nin Londra'daki yeni resmi neden hemen kapatıldı?
Dünyaca ünlü İngiliz sokak sanatçısı Banksy'nin Londra'da Kraliyet Adalet Mahkemesi binasının duvarına yaptığı resim kısa süre içinde görevlilerce kapatıldı. Banksy'nin haftasonu Londra'da yapılan Palestine Action gözaltılarına gönderme yaptığı düşünülüyor. Habere Gitmek için Tıklayın- Farkındalık nedir ve ruh sağlığımıza nasıl iyi gelir?
İnsanlar geçmiş ve gelecekle ilgili düşünmeye eğilimli ancak ana odaklanmak ruh sağlığımızı iyileştirmenin basit ve kolay bir yoluHabere Gitmek için Tıklayın- Farkındalık nedir ve ruh sağlığımıza nasıl iyi gelir?
İnsanlar geçmiş ve gelecekle ilgili düşünmeye eğilimli ancak ana odaklanmak ruh sağlığımızı iyileştirmenin basit ve kolay bir yoluHabere Gitmek için Tıklayın- Farkındalık nedir ve ruh sağlığımıza nasıl iyi gelir?
İnsanlar geçmiş ve gelecekle ilgili düşünmeye eğilimli ancak ana odaklanmak ruh sağlığımızı iyileştirmenin basit ve kolay bir yoluHabere Gitmek için Tıklayın- Patates neden domatessiz var olamazdı?
Patatesin hikâyesi, insanların ortaya çıkışından milyonlarca yıl önce, çoktan şekillenmeye başlamıştı. Ve onu ortaya çıkaran melezleşme, sıradan bir tesadüften çok daha fazlasıydı.Habere Gitmek için Tıklayın- FENERBAHÇE BEKO İKİNCİ KEZ AVRUPA’NIN KRALI - EN BÜYÜĞÜ! VE TÜRKİYE'NİNDE KRALI OLDU! LİG ŞAMPİYONU
Abu Dabi'de oynanan EuroLeague Şampiyonluk Maçı Fenerbahçe Beko ve Monaco arasındaki maç tam olarak bugün Youtube'da yayınlandı. İşte tam maç:- En Son Voleybol Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
Dünya İkincisi Filenin Sultanlarına Coşkulu Karşılama Tayland'da düzenlenen 2025 FIVB Dünya Şampiyonası finalinde İtalya'ya 3-2 yenilerek dünya ikincisi olan A Milli Kadın Voleybol Takımımız, Türkiye'ye döndü. A Milli Kadın Voleybol Takımımızın oyuncuları ve teknik ekibi ile TVF Başkanı Mehmet Akif Üstündağ'ın yer aldığı kafileyi, TVF Başkan Vekili Alper Sedat Aslandaş, basın mensupları ve voleybol severler karşıladı. İstanbul Havalimanı'nda çiçeklerle karşılanan Filenin Sultanları'na basın mensupları ve voleybol severler yoğun ilgi gösterdi. Havalimanında basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Türkiye Voleybol Federasyonu (TVF) Başkanı Mehmet Akif Üstündağ, tarihi bir başarıya imza attıklarını belirtti. Üstündağ, "2025 Dünya Şampiyonası'nda takımımız final oynamayı başardı ve tarihinde ilk kez gümüş madalya kazandı. Bu süreçte emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Bu ülkeye 2028 Los Angeles Olimpiyatları'nda kürsüde yer alarak bir ilki daha yaşatmak istiyoruz. Bize bu ilki yaşatan takıma sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Dün bütün ülke millilerimizin final maçını seyretti. Destekleriyle yanımızda olan herkese çok teşekkür ediyorum." dedi. A Milli Kadın Voleybol Takımı Başantrenörü Daniele Santarelli de elde edilen başarıdan gurur duyduğunu ifade etti. Santarelli, "Ancak bizim kadar çok çalışanlar neler yapabileceğimizi ve neler başarabileceğimizi anlayabilir. Bütün yaz boyunca çok sıkı çalıştık. VNL ile Dünya Şampiyonası arasında limitlerimizi ne kadar zorladığımızı, ne kadar geliştiğimizi sizler de zaten ekranlarınızın başında bizleri izleyerek fark ettiniz. Bu yolun başında bir hayalimiz vardı. Bu hayalimizi gerçekleştirdiğimiz için çok çok mutluyum. Şu an biraz üzgün olmamızın sebebi şampiyonluğa bu kadar yakınken onu kaçırmamızdı. Onun dışında başardıklarımızdan, başaracaklarımızdan, limitlerimizi zorlamamızdan ve geldiğimiz noktadan bütün takımım adına çok mutluyum. 3 senedir birlikte çalıştığımız herkese teşekkür ediyorum. Çünkü harika işler başardık. Takımımla ve bizimle birlikte olan herkesle gurur duyuyorum." diye konuştu. A Milli Kadın Voleybol Takımımızın kaptanı Eda Erdem ise şunları kaydetti: "Biz dünya şampiyonası hazırlıklarına başlarken bir hedef belirleyerek Tayland'a gittik. Kesinlikle madalya istiyorduk. Şu an hayallerimizin ötesinde bir an yaşıyoruz. Çok mutlu ve gururluyuz. Türk voleybolu için tarihi bir dönemdeyiz. Bu takımın, tarih yazan ekibin parçası olmaktan dolayı çok mutluyum. Bu takımın önünün daha çok açık olduğuna inanıyorum. Tüm ülkeye destekleri için çok teşekkürler." Kaynak: TVF- En Son Spor Haberleri - Magazinsel
Busenaz Sürmeneli çeyrek finalde! Fenerbahçeli milli boksörümüz Busenaz Sürmeneli, Dünya Boks Şampiyonası son 16 turunda Kolombiyalı rakibi Angie Paola Valdes Pana’yı mağlup ederek adını çeyrek finale yazdırdı.- Türkiye Kadın Futbol Süper Ligi Hakkında Her Şey Buraya
Ailemize Hoş Geldin Abigail Paola Chaves Fenerbahçe arsaVev Kadın Futbol takımımız, geçtiğimiz sezon Şili Primera Ligi takımlarından Fútbol Femenino Club Universidad de Chile forması giyen Abigail Paola Chaves’i kadrosuna kattı. Arjantin Kadın A Milli takım forması da giyen 28 yaşındaki kaleci, kendisini 1+1 yıllığına sarı lacivertli renklere bağlayan sözleşmeye imza attı. Oyuncumuza ‘Kulübümüze Hoş Geldin’ diyor; çubuklu formamızla nice başarılar diliyoruz. Fenerbahçe Spor Kulübü- En Son Trafik ve Araç Teknolojileri Haberleri
- Araba Kullanmak İçin Ne Zaman Çok Yaşlısınız? Uzmanlar Tartışıyor
Araba Kullanmak İçin Ne Zaman Çok Yaşlısınız? Uzmanlar Tartışıyor Baby Boomer kuşağı artık 70'li ve 80'li yaşlarında ve yollarda her zamankinden daha fazla yaşlı sürücü var. İstatistiksel olarak konuşursak, 65 yaş üstü sürücülerin kaza yapma olasılığı 20 yaşın altındaki sürücülere göre çok daha düşük olsa da, veriler 70 yaş üstü yetişkinlerde kaza oranlarında artış olduğunu gösteriyor. Elbette, yaşlanmanın araba kullanmayı, özellikle geceleri ve yoğun trafik gibi stresli durumlarda daha zor hale getirmesi şaşırtıcı değil. Ancak araba kullanmayı bırakmak için belirli bir yaş yok. Her şey bireyin zihinsel ve fiziksel sağlığına bağlı. Avukat Mike Agruss, "Araba kullanmayı bırakmaya karar veren yaşlı yetişkinler için çok büyük bir duygusal etki var," diyor. "Bazı yaşlılar ne zaman bırakmaları gerektiğini biliyor gibi görünüyor. Ancak bazıları özgürlüklerini kaybettiklerini veya toplu taşıma araçlarına sınırlı erişimleri olduğunu hissediyor. Doktor randevularına gitme ihtiyacı, genellikle araba kullanmaya devam etmelerine yol açıyor." Neyse ki, Uber Health gibi yeni hizmetler ve yaşlılara yönelik ulaşım firmaları bu diyaloğu değiştirmeye yardımcı oluyor; artık mesele sadece anahtarları teslim etmek değil, güvenli bir şekilde geçiş yapmanın yanı sıra özerkliğinizi ve yaşam kalitenizi nasıl koruyacağınız. diyor sürüş çözümleri uzmanı Anam Barkan. Yaşlandıkça, yoldaki güvenliğinizi nasıl ölçeceğiniz, risklerinizi ve sürüş kısıtlamalarınızı nasıl anlayacağınız ve bunları azaltmak için hangi adımları atacağınız aşağıda açıklanmıştır. Yaşlandıkça Sürüş Riskleri Yaşlandıkça hem fiziksel hem de bilişsel sağlığımız bozulur ve bu da sürüş güvenliğini olumsuz etkiler. İşitme ve görme iki büyük sorundur. Katarakt ve makula dejenerasyonu gibi bariz sorunların yanı sıra, yaşlı gözlerin kontrast hassasiyeti azalır ve bu da farların parlaması ve yağmur gibi zorlu sürüş koşullarına uyum sağlamalarını zorlaştırır. Çevresel görüşümüz de kötüleşir ve bu da yan şeritteki arabaları görme olasılığımızı azaltır. Tepki sürelerimiz yaşla birlikte azalır; bu da bir çocuğun yola fırlaması veya aniden şerit değiştiren başka bir araç gibi tehlikelere karşı aynı hızda tepki veremeyebileceğimiz anlamına gelir, diyor Barkan. "Bilişsel açıdan, hafif bir bozukluk bile yoğun kavşaklarda veya haritası çıkarılmamış yollarda yol almak için gerekli olan çoklu görev, mekansal keskinlik ve hızlı karar alma becerilerini etkileyebilir," diyor. Eklem sertliği, artrit ve zayıflayan kaslar gibi bozukluklar, özellikle kör noktaları aramak için başını çevirme, frene basma ve hızlı dönüşler gibi fiziksel sürüş eylemini daha da zorlaştırabilir. Bu rahatsızlıkların tedavisinde kullanılan bazı ilaçlar, sürüş güvenliğini tehlikeye atan uyuşukluk gibi yan etkilere de neden olabilir. Yaşlandıkça Güvenli Sürüş İçin İpuçları Birçok sürücü için yaşlandıkça güvenli sürüşe devam etmek mümkündür. Bunu yapmanın anahtarları şunlardır: Görme ve işitme için rutin kontroller yaptırmak ve bir doktor tarafından önerildiyse düzeltici lens veya işitme cihazı kullanmak. İlaçlarınızın uyuşukluğa veya kafa karışıklığına neden olup olmadığını düzenli olarak bir doktora danışın. Sınırlarınızı bilin ve gece veya yoğun saatlerde araç kullanmak gibi sizi rahatsız eden durumlardan kaçının. Araba kullanmayı uygun koşulların olduğu zamanlarla sınırlandırın ve bilindik rotalarda kalın. Dikkat dağıtıcı unsurları azaltmak gibi yaygın güvenlik uygulamalarını takip edin. Daha geniş aynalar ve pedal uzatıcılar gibi adaptif ekipmanlar takın. Trafik kuralları ve araç teknolojileri hakkında tazeleme sağlayan ve sigorta indirimlerinden yararlanmanızı sağlayabilecek AARP Akıllı Sürücü programı gibi kıdemli bir sürüş kursuna katılın. Barkan, "Özellikle esneklik ve güç antrenmanı içeren fiziksel egzersizler, uzun süre araç kullanırken başınızı çevirmenize, omuzlarınızın üzerinden bakmanıza ve tetikte kalmanıza yardımcı olabilir," diyor. Son olarak, sınırlarınız konusunda kendinize karşı dürüst olmanız hayati önem taşıyor. Car Talk'un yönetici editörü Julie Bausch Lent, "Araba kullanma bağımsızlığını kaybetmek zor bir deneyim olabilir, ancak kaza yapmak riske değmez," diyor. "Bu durumda, güvenli seçimi yapmak her zaman akıllıca bir seçimdir." Güvenli Araç Kullanmak İçin Kaç Yaşında Olunur? Araba kullanmayı bırakma yaşı, fiziksel sağlığınıza ve bilişsel keskinliğinize bağlıdır. Bazı insanlar 80'li ve 90'lı yaşların sonlarına kadar araç kullanırken, bazıları 70'li yaşlarına geldiklerinde araç kullanmayı riskli bulabilir. Bakan, "İyi bir ölçüt, sık sık tehlikeli kazalar, tanıdık yerlerde kaybolma veya doğru şeritte kalmada zorluk gibi uyarı işaretlerine dikkat etmektir," diyor. "Bunlar olmaya başlarsa, yeniden değerlendirme zamanı gelmiş demektir." Kaynak: fh - Volvo'nun Yeni SUV'si Elektrikli Araç Menzili Devrimini Başlatabilir mi? (CX70)
Önemli Bilgiler
Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.