Zıplanacak içerik
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Tartışma ve Paylaşımların Merkezi - Türkçe Forum - Turkish Forum / Board / Blog

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bütün Eylemler

Bu akış otomatik olarak güncellenir

  1. Bugün
  2. Dünya Kadınlar Voleybol 2025 Voleybol Şampiyonasında İlk Çeyrek Final Maçında İnanılmaz Bir Maçın Ardından Japonya Hollanda'yı 3-2 yenere yarı finale yükseldi ve kuvvetle ihtimal yarı finalde rakibimiz olacak gibi görünüyor
  3. Sosyal medyadaki ifşa kampanyasına gelen bazı yorumlar Türkiye'de flört ve taciz arasındaki farkın çok da iyi anlaşılmadığına işaret ediyordu. Peki flört nerede biter, cinsel taciz ve saldırı nerede başlar? Berza Şimşek'in haberi.Habere Gitmek için Tıklayın
  4. Tek Pedallı Sürüşün Artıları ve Eksileri Nelerdir? Çoğu elektrikli araçta bulunan tek pedallı sürüş özelliği, yalnızca gaz pedalını kullanarak hızlanıp yavaşlamanıza olanak tanır. Ayağınızı pedaldan çektiğinizde, motoru yavaşlatıp enerjiyi geri kazanmak için kullanan ve genellikle aracı tamamen durdurabilen rejeneratif frenleme devreye girer. Başlıca avantajları artan menzil ve azalan fren aşınması iken, başlıca dezavantajları uyum süresi ve doğru şekilde uygulanmadığında olası güvenlik riskleridir. Tek Pedallı Sürüşün Artıları Enerji verimliliğini ve menzili artırır. Tek pedallı sürüş, kinetik enerjiyi akü için tekrar elektriğe dönüştüren rejeneratif frenlemeyi en üst düzeye çıkarır. Bu, geleneksel frenlerde genellikle ısı olarak kaybedilen enerjiyi geri kazanarak aracın sürüş menzilini uzatır. Fren aşınmasını ve bakımını azaltır. Çoğu frenleme için elektrik motoruna güvenerek, sürücüler geleneksel sürtünmeli frenleri çok daha az kullanır. Bu, fren balatalarının, disklerin ve disklerin ömrünü önemli ölçüde uzatır ve aracın kullanım ömrü boyunca bakım maliyetlerini azaltır. Sürüş deneyimini basitleştirir. Özellikle dur-kalk şehir trafiğinde çoğu hız ayarlaması için tek bir pedal kullanmak, alıştıklarında birçok sürücü için daha rahatlatıcı ve sezgisel olabilir. Sürücü yorgunluğunu azaltır. Tek pedallı sürüşte, sürücünün sağ ayağının iki pedal arasında sürekli hareket etmesine gerek kalmaz, bu da uzun yolculuklarda veya yoğun trafikte yorgunluğu azaltabilir. Daha yumuşak bir yavaşlama sağlar. Birçok sürücü, fren pedalına geçmek yerine gaz pedalındaki basıncı değiştirerek daha yumuşak ve daha kontrollü bir frenleme elde edebildiğini fark eder. Tek Pedallı Sürüşün Eksileri Bir alışma süreci gerektirir. Geleneksel araçlara alışkın sürücülerin kas hafızalarını yeniden eğitmek için zamana ihtiyaçları vardır. Yeni kullanıcılar için güçlü rejeneratif frenleme, pedalı düzgün bir şekilde ayarlamayı öğrenene kadar ani veya sarsıntılı duruşlara neden olabilir. Otoyolda daha az verimlidir. Sabit bir otoyol hızında, güç veya fren uygulamadan süzülme (sürüş sırasında kayma), tek pedallı sürüşte meydana gelebilen tekrarlanan, hafif rejeneratif frenlemeden genellikle daha verimlidir. Başkaları için potansiyel güvenlik tehlikeleri. Rejeneratif frenleme sırasında bir aracın fren lambaları yanmazsa, arkadaki sürücüler elektrikli aracın yavaşladığının farkında olmayabilir. Birçok üretici, fren lambalarını önemli bir yavaşlama sırasında yanacak şekilde programlayarak bu sorunu çözmüş olsa da, düzenlemeler tek tip değildir. Acil durumlarda kaza riskini artırabilir. Tek pedallı sürüşe alışkın bir sürücü, acil bir durumda geleneksel fren pedalına geçmekte tereddüt edebilir ve bu da fren mesafesini artırabilir. Kaygan yollarda veya dik yokuş aşağı inişlerde olduğu gibi belirli durumlarda, yalnızca tek pedallı frenlemeye güvenmek güvenli olmayabilir. Araç değiştirirken kafa karıştırıcı olabilir. Tek pedallı bir elektrikli araç ile geleneksel iki pedallı bir araç arasında sürekli geçiş yapmak kafa karışıklığına neden olabilir ve yanlışlıkla pedal çevirme riskini artırabilir. Dikkat Edilmesi Gerekenler Günlük işe gidiş gelişleriniz: Tek pedallı sürüşün avantajları, dur-kalk trafiğinin rejeneratif frenleme için sık sık fırsat sunduğu şehir içi sürüşlerde en belirgindir. Boşta sürüşe kıyasla daha düşük verimlilik gibi dezavantajlar ise otoyol sürüşü için daha önemlidir. Araç uygulaması: Tüm tek pedallı sistemler aynı değildir. Bazıları, sürücülerin rejeneratif frenlemenin agresifliğini ayarlayarak daha fazla kontrol sağlamasına olanak tanır. Tesla gibi bazı elektrikli araçlar, tek pedallı sürüşün tamamen devre dışı bırakılmasına izin vermez ve bu da adaptasyon gerektirir. Kişisel tercih: Tek pedallı sürüşün "artı" mı yoksa "eksi" mi olduğu, büyük ölçüde sürücünün kişisel tercihlerine bağlıdır. Kimileri basitleştirilmiş kontrolleri hemen tercih ederken, kimileri ise deneyimi doğal bulmuyor ve geleneksel bir aracı taklit eden bir modda sürüşü tercih ediyor. Kaynak: AI
  5. Toyota ve Mazda, Elektrikli Araç Pillerinin Geri Dönüşümü İçin Yeni Bir Çözüm Geliştiriyor Elektrifikasyon ve yeni nesil sürdürülebilir otomotiv savunucuları, özellikle de kullanım ömürleri sona eren aküler söz konusu olduğunda uzun zamandır kabus görüyorlar. Araç verimliliği hâlâ başlı başına bir zorluk teşkil ediyor, ancak OEM'lerin kullanım ömürleri sona eren elektrikli araç akülerini bir imha tesisine göndermek zorunda kalması genel tablo açısından pek de iyi görünmüyor. Toyota ve Mazda, sessizce bir çözüm üzerinde birlikte çalışıyorlar. Eski araç akülerini etkili bir şekilde yeniden kullanarak yeni güç üreten şebeke ölçeğinde bir depolama sistemi geliştirdiler. Bu durumda, eski Toyota Prius'unuzdaki akü, Mazda'nın Hiroşima'daki genel merkezine güç sağlamaya yardımcı olabilir ve bu şu anda nispeten küçük bir deney olsa da, büyük sonuçları olabilir. Bu, gerçek bir döngüsel akü ekonomisinin başlangıcını temsil edebilir mi? Birinci Adım - Yeniden Kullanın ve Geri Dönüştürün Elektrikli araç aküleri zorlu bir mücadeleyi temsil eder çünkü sadece ölmezler veya çalışmayı bırakmazlar, aynı zamanda hızlı şarj ve performans gereksinimleri için aşırı verimsiz hale gelirler. Birçoğu hala bol miktarda "kullanılamaz" enerji depolayabilir, bu nedenle buradaki ilk yaklaşım bu kalan kapasitenin bir kısmından yararlanmaktır. Bu nedenle Toyota, geri dönüşümü düşünmeden önce yeniden kullanıma odaklanmaya karar verdi ve bu eskiyen aküleri güneş enerjisini depolayıp gece boyunca tekrar üretim hattına geri besleyen bir araca dönüştürdü. Ardından Toyota, kullanılmış akü paketlerinin ayrıldığı kapalı bir geri dönüşüm döngüsü oluşturmak için Redwood Materials ile ortaklığına odaklandı. Manganez ve kobalt gibi değerli metaller, yeni nesil aküler için doğrudan döngüye geri döner. Sonraki: Sweep Enerji Depolama Çözümü Toyota, Sweep Enerji Depolama Sistemi adlı bir çözüm geliştirdi. Bu sistem, mikrosaniyeler içinde her bir akünün güç akışını hızla açıp kapatabiliyor, bu da mevcut zayıf hücrelerin atlanmasına yardımcı olarak daha güçlü olanların yükün daha büyük bir kısmını ele almasını sağlıyor. Bu da, belirli bir ünitedeki yaşlanma ve bozulma sorununu çözmeye yardımcı olur; aksi takdirde güç üretimi dengesiz olabilirdi. Verimliliğe dayalı bu sistem sayesinde Toyota ve Mazda, Mazda'nın Hiroşima fabrikası için kampüste ikincil güç sağlayabildi. Buradaki amaç, özellikle tesisin ihtiyaçları belirli bir gün içinde çok değiştiğinden, tesisin güç arzını ve talebini düzenlemektir. Böylece Sweep sistemi, belirli bir akü akışını, o akış içinde yeni aküler aşırı derecede bozulmuş veya hatta farklı kapasiteli ünitelere bağlandığında bile hızla açıp kapatabilir. Bir şebeke olarak ele alındığında, çözüm genel olarak olağanüstü bir istikrar sağlar. Tüm kurulum, Prius gibi hibritlerden tam elektrikli araçlara kadar farklı kimyasallara ve sağlık durumlarına sahip aküleri bir araya getirir. Mühendisler, tüm bu farklı aküleri tek bir modüler ve kullanışlı ana ünitede birleştirir. Uygulamadaki Çözüm Hiroşima fabrikası, böyle bir fikir için mükemmel bir test ortamıdır ve bu çözüm, türünün OEM tarafından işletilen tek güç üretim sistemidir. Mazda, Sweep'i çeşitli senaryolarda dikkatlice test edebilir ve çevrimiçi kararlılık ve genel enerji ihtiyaçları üzerindeki kritik etkisini ölçebilir. Sweep sistemi, aksi takdirde maliyetli ve zaman alıcı sonuçlara yol açabilecek büyük voltaj düşüşleri ve yükselmeleri olmadan montaj hatlarını aktif tutabilir. Bu nedenle Sweep, eski akü gruplarını konteynerli depolamaya ve ardından elektrik üretimine dönüştürüyor. Test projesi uzun vadede işe yararsa, benzer bir yaklaşımın diğer tesislerde, lojistik merkezlerinde, bayi lokasyonlarında vb. faydalar sağlamasının önünde hiçbir engel yok. Döngüyü Kapatmak Bu yeniden kullanılan aküler bir noktada arızalanacaktır ve işte tam da bu noktada yüksek verimli geri dönüşüm devreye girmektedir. Toyota, ulusal bir geri alma ve geri dönüşüm programının parçası olarak Redwood Materials ile güçlü bir ilişkiye sahiptir. Görünüşe göre Redwood, bazı lityum iyon akülerden kritik minerallerin %95'ine kadarını geri kazanabilir ve bu da yaklaşımı ekonomik olarak uygulanabilir hale getirir. Redwood, yollardaki elektrikli araç sayısı arttıkça kapasitesini de olabildiğince hızlı bir şekilde artırıyor. Bu durumun otomobil üreticileri, elektrik şebekeleri ve tüketiciler için birçok avantajı var. OEM'ler için, ikinci el depolama çözümleri, enerjiye aç santrallerdeki enerji ihtiyaçlarını kesinlikle azaltabilir ve güneş enerjisi kesintilerinin iniş çıkışlarını dengelemeye yardımcı olabilir. Ayrıca, belirli bir modelin yaşam döngüsü boyunca sağlanan tasarruflar, batarya garantileri ve geri alım programlarıyla bağlantılı maliyetlerin bir kısmını telafi edebilir. En önemlisi, Sweep çözümü uyumsuz paketleri işleyebildiği için, toplama ve dağıtım sırasında daha az ayırma ve seçme işi gerekir. İkinci ömür depolama, şebekelere ve elektrik dağıtımına da yardımcı olabilir. Elektrik sağlayıcılarının, fabrikalarda halihazırda yüzlerce megavat-saat kapasiteye sahip olacakları için, yoğun talep ve yoğun trafo merkezlerinden geçen güzergahlar konusunda çok fazla endişelenmelerine gerek kalmayacak. Otomobil üreticileri artık bu kritik güç üretim çözümlerini kendi bünyelerinde kontrol edebilecekler. Tüketiciler de memnun olmalı, çünkü bu düzeydeki dairesellik, ön saflardaki araç maliyetlerine yansıyabilir. Geri dönüşüm ve yeniden kullanım yeni piller için standart haline gelirse, bu üniteler hammadde fiyat şoklarına eskisi kadar duyarlı olmayacaktır. Bu arada, bu konularda çok hassas olanlar için, elektrikli araç akülerinin atılabilir bir ürün olmaktan ziyade değerli bir ikinci ve hatta üçüncü ömre sahip olduğunu bilmek faydalı olacaktır. Zorluklar Bekleniyor Tüm pil sektörü oldukça dinamiktir ve ikinci ömür depolama çözümü, gerçek dünyada pil üretim sektörüyle rekabet etmek zorundadır. Yepyeni sabit pillerin fiyatlarının düştüğünü ve geri dönüşüm aşamasının kendi başına her şeyi finansal olarak değerli kılmak için büyük bir sermaye yatırımı gerektirdiğini unutmayın. Bu harcama, ilk etapta yeni bir kaynak çıkarmanın maliyetini aşmaya başlarsa, alarm zilleri çalabilir. Garanti sorunları, nakliye lojistiği ve güvenlik kuralları gibi dikkate alınması gereken başka konular da var; ulusal düzenlemelerden bahsetmeye bile gerek yok. Dolayısıyla, bugün ileriye dönük en mantıklı yol gibi görünse bile, düzgün bir dairesel altyapının tamamen geliştirilmesi biraz zaman alabilir. Yine de Toyota ve Mazda'nın pilot projesi sadece bir dipnottan ibaret değil ve karışık, bozulmuş ve uyumsuz pil paketlerinin bir araya gelerek faydalı bir çözüm sunabileceğini gösteriyor. Akıllı güç elektroniği ve akıllı kontroller, Toyota ve Mazda'nın bu sıra dışı pilleri canlı ve kritik bir üretim ortamına bağlamasına olanak tanıyor. Ciddi geri dönüşüm ortaklıklarını da hesaba kattığınızda, bu oldukça zarif, çevreye duyarlı ve ekonomik açıdan akıllı bir çözüm gibi görünmeye başlıyor. Dolayısıyla bugün Toyota ve Mazda Sweep sistemi, bu tartışmalı elektrikli araç pillerinin geri dönüşümü için en kapsamlı çözümü, sabırsız ve hassas bir dünyaya sunuyor. Kaynak: CarBuzz
  6. Federal Yargıç'a Göre Google, Android ve Chrome'u elinde tutabilir Google, ABD Bölge Yargıcı Amit Mehta'nın Salı günü verdiği karar sayesinde tarayıcı ve mobil işletim sistemleri bölümlerini bölüp satmak zorunda kalmaktan kurtuldu. Arama devi, geçen yıl Mehta'ya karşı açtığı bir antitröst davasını kaybetti. Mehta, Google'ın yasadışı bir tekel olarak faaliyet gösterdiğini ve Sherman Yasası'nı ihlal ederek rekabeti engelleyici uygulamalara giriştiğini tespit etti. ABD, davayı 2020 yılında açmış ve yıllarca şirketin küçültülmesi için çaba harcamıştı. Mehta, Salı günkü kararında Adalet Bakanlığı tarafından verilen en ağır cezaları iptal ederek, teknoloji şirketini popüler tarayıcısı Chrome ve Android işletim sistemini satmak zorunda kalmaktan kurtardı. Mehta, "Google'ın Chrome'u elden çıkarması gerekmeyecek; mahkeme de nihai kararda Android işletim sisteminin koşullu elden çıkarılmasını öngörmeyecek" diye yazdı. Mehta, Chrome'un rakiplerine sunduğu arama verilerinin daha fazlasını paylaşması gerektiğine hükmetti. Ayrıca, Google'ın arama ürünü ve üreticilerin cihazlarına Google ürünlerini önceden yüklemesini gerektiren diğer araçlarla ilgili sözleşmeleri artık uygulayamayacağına karar verdi. Mehta, bu zorlama yasağının, Google'ın aramayı neredeyse tamamen ele geçirmesini ve yapay zeka ile ilgili ürünlerde gelecekte hakimiyet kurmasını engellemeyi amaçladığını söyledi. Mehta, davanın kendisini "kristal bir küreye bakıp geleceğe bakmaya" zorladığını, bunun "hiçbir yargıcın uzmanlık alanı olmadığını" düşündüğünü söyledi. Yine de, geleceğin ne getireceğini bilemediği göz önüne alındığında, kararının adil olduğunu düşünüyordu. Mehta, "Mahkemeler, çözüm üretme görevine sağlıklı bir tevazu dozuyla yaklaşmalı," dedi. "Bu mahkeme bunu yaptı." Kaynak: Salon
  7. Z Kuşağı Ekonomik Sorun Yaşıyor: Enflasyon ve Gümrük Vergileri Salgından Bu Yana ABD Tatil Harcamaları İlk Kez Düşecek Z Kuşağı tüketicilerinin enflasyon, gümrük vergileri ve artan yaşam maliyetleri nedeniyle harcamalarını keskin bir şekilde azaltmasıyla, ABD tatil harcamalarının 2024'te yaklaşık %5 oranında düşmesi bekleniyor. Bu, pandemiden bu yana ilk kayda değer düşüş olacak. PwC'nin Çarşamba günü yayınladığı bir ankete göre, 10 tüketiciden sekizinden fazlası önümüzdeki altı ay içinde harcamalarını azaltmayı planladıklarını söyledi. Z Kuşağı (17-28 yaş arası) tatil harcamalarını %23 oranında azaltmayı beklerken, Y kuşağı, X kuşağı ve bebek patlaması kuşağı aynı veya daha fazla harcama yapmayı bekliyor. Geri çekilme, gümrük vergilerinin perakendeciler ve tüketiciler üzerinde daha fazla baskı oluşturmasıyla birlikte geliyor. ABD Başkanı Donald Trump'ın kuralı kaldırmasının ardından, yaklaşık 90 yıldır 800 doların altındaki ithalatlara gümrük vergisiz izin veren ABD'nin "de minimis" muafiyeti Cuma günü sona erdi. Çin e-ticaret platformları Shein, Temu ve Alibaba (BABA), Çin anakarası ve Hong Kong'dan gelen ürünler için muafiyetin Mayıs ayında sona ermesiyle zaten darbe almıştı. 29 Ağustos itibarıyla muafiyet dünya çapında sona ererek fiyat artışlarına ve sınır ötesi satıcıların baskısına yol açtı. Shein ve Temu, Mayıs ayı son tarihinden önce fiyatlarını artırdı. Shein'in satışları Haziran ayında yıllık bazda %23, Temu'nun satışları ise %33 düştükten sonra, kural değişikliği sonrası istikrara kavuştu. Ebay (EBAY) ve Etsy'deki (ETSY) küçük ithalatçılar ve online satıcılar tarife değişikliklerinden olumsuz etkilenirken, Amazon (AMZN), Walmart (WMT), Prologis (PLD) ve DHL gibi devler, daha fazla ürünün yerel tedarik zincirlerine kaymasıyla bundan faydalanacak gibi görünüyor. Walmart CEO'su Doug McMillon, tarifesiz envanterin sonuncusunun da ortadan kalkmasıyla maliyetlerin her hafta arttığı konusunda uyarıda bulunmuştu. Alışveriş yapanlar için bu, iş ve enflasyon endişeleri devam ederken, en iyi değeri sunan ürünleri seçerek dolarlarını idare etmeye daha fazla dikkat etmek anlamına geliyor. Tüketici endişesinin yeni işaretleri geçen hafta, Conference Board'un güven endeksinin Temmuz ayındaki 98,7'den Ağustos ayında 97,4'e düşmesiyle ortaya çıktı. Bu düşüş, işgücü piyasasındaki çatlakları vurgulayan zayıf bir istihdam raporunun ardından gerçekleşti. İş koşullarına ilişkin beklentiler geriledi ve gelecekteki gelir göstergesi biraz düştü. Conference Board kıdemli ekonomisti Stephanie Guichard, "Önemli olan, tüketicilerin mevcut iş olanaklarına ilişkin değerlendirmesinin üst üste sekizinci ay düşüş göstermesiydi," dedi. Stocktwits'te, temel tüketim malları ETF'si XLP etrafındaki görüş bu yıl keskin bir şekilde dalgalandı - Mart ayındaki "son derece yükseliş"ten ay sonuna doğru "son derece düşüş"e, Ağustos ayında tekrar "yükseliş"e ve şimdi tekrar düşüşe geçti. Bu arada, tüketici takdirine bağlı ETF XLY'ye yönelik duygu, yıla 'nötr' başladı, Nisan ayında 'boğa'ya döndü, yıl ortasında yumuşadı, Temmuz ayında toparlandı ve şimdi 'nötr' seviyesinde seyrediyor. Kaynak: StockTwits
  8. Mahkeme Trump'ın gümrük vergilerini reddetti. İşte anlamı: Başkan Donald Trump tarafından yürürlüğe konulan yeni ticaret vergilerinin geniş bir bölümünü iptal eden alt mahkeme kararı, geçen hafta federal bir temyiz mahkemesi tarafından onandı. Kararın ABD Yüksek Mahkemesi tarafından inceleneceği anlaşılıyor. ABD Federal Temyiz Mahkemesi, 7'ye karşı 4 oyla aldığı kararda, ABD Uluslararası Ticaret Mahkemesi'nin bu yılın başlarında Trump'ın ithalat vergileri koyma yetkisinin temeli olarak ulusal acil durumları ilan etmek için 1977 Uluslararası Acil Ekonomik Yetkiler Yasası'na dayanmasının uygunsuz olduğu yönündeki kararına katıldı. Temyiz mahkemesi yargıçları, kararlarında Kongre'nin bu tür vergileri değerlendirme yetkisinin münhasıran elinde olduğunu belirtti. Kararda, "Gümrük vergileri gibi vergileri koyma yetkisinin temel kaynağı, Anayasa tarafından yalnızca yasama organına verilmiştir." ifadesi yer aldı. "Gümrük vergileri, Kongre'nin temel yetkilerinden biridir." Trump, Pazar günü sosyal medya paylaşımlarına ilişkin karara sert tepki göstererek, gümrük vergisi stratejisinin ABD ekonomisini güçlendirdiğini ve uluslararası yatırım taahhütlerinde artışa yol açtığını savundu. Trump, Pazar günü Truth Social'a yaptığı paylaşımda, "ABD'ye 15 trilyon dolardan fazla yatırım yapılacak, bir REKOR," diye yazdı. "Bu yatırımın büyük bir kısmı Gümrük Vergileri yüzünden. Radikal Sol bir Mahkeme'nin bu Gümrük Vergilerini kaldırmasına izin verilirse, bu yatırımın neredeyse tamamı ve çok daha fazlası derhal iptal edilecek! Birçok yönden, bir daha BÜYÜKLÜK umudu olmayan bir Üçüncü Dünya Ülkesi haline geliriz. ZAMAN ÇOK ÖNEMLİ!!! Başkan DJT." Ancak temyiz mahkemesinin kararı, Trump'ın hukuk ekibine ABD Yüksek Mahkemesi'nden kararın bozulmasını talep etmeleri için zaman tanımayı amaçlayan bir madde olan 14 Ekim'de yürürlüğe girecek. ABD Hazine Bakanı Scott Bessent'e göre, bu çaba ilerliyor gibi görünüyor. Bessent, Pazartesi günü Reuters'a yaptığı açıklamada, mahkemenin yönetimin tarifelerini onaylayacağından emin olduğunu, ancak tarifelerin yasal olarak geçersiz kılınması durumunda Beyaz Saray'ın bir yedek planı olduğunu belirtti. Newsweek'in haberine göre, Tarifeleri değerlendirme yetkisi kimde? Mayıs ayında, ABD Uluslararası Ticaret Mahkemesi'nin üç yargıçtan oluşan bir heyeti, Kongre'nin uluslararası ticareti belirleme ve düzenleme konusunda münhasır yetkiye sahip olduğunu ve bu yetkinin bir başkanın olağanüstü hal yetkileri beyanıyla geçersiz kılınamayacağını belirtmişti. Reuters'a göre, heyet kararında, "Mahkeme, Başkan'ın tarifeleri bir kaldıraç olarak kullanmasının akıllıca veya olası etkililiği konusunda karar vermiyor," diye yazdı. "Bu kullanım, akılsızca veya etkisiz olduğu için değil, (federal yasa) buna izin vermediği için izin verilemez." Karar, küçük perakendecilerden oluşan ve işletmelerinin tarifelerden zarar gördüğünü iddia eden bir grup tarafından açılan dava ve 12 Demokrat eyaletten oluşan bir grup tarafından açılan dava olmak üzere iki davaya yanıt olarak alındı. %10 ile %50 arasında değişen çok sayıda yeni uluslararası ticaret tarifesi bu ayın başlarında yürürlüğe girdi. Trump, tarifelerin ABD'de imalat sanayi ürünlerini teşvik etmenin yanı sıra işleri korumak ve tüketicileri yerli ürünler satın almaya teşvik etmek için etkili bir araç olduğunu savundu. Ayrıca, ABD sınırlarından kaçak uyuşturucu ve kaçak göçmen akışını önlemek için tarife artışlarından yararlandı. Ancak ekonomistler, ithalatın ek maliyetinin nihayetinde ABD'li tüketiciler tarafından ödeneceği konusunda uyarıyor. Son federal ekonomik raporlar, yılbaşından bu yana tekrar yükselen enflasyon nedeniyle mal maliyetleri üzerinde şimdiye kadar yalnızca asgari düzeyde etki gösterse de, yeni ticaret vergilerinin hızla artması gelecekteki fiyat artışlarını tetikleyebilir. Tarifelerle ilgili son durum nedir? 7 Ağustos gece yarısından hemen sonra, 60'tan fazla ülke ve Avrupa Birliği'nden gelen mallar en az %10 ve en fazla %50 oranında tarife oranlarına tabi tutuldu. 39 ülkeden ve 27 üyeli AB ülkelerinden gelen mallar artık %15 ticaret vergisiyle karşı karşıya. 11 ülkeden ithal edilen mallara artık %30 veya daha fazla gümrük vergisi uygulanıyor; Brezilya'da ise bu oran en yüksek %50. Daha önce sektöre özgü gümrük vergileri de yürürlükte. Bunlar arasında şunlar yer alıyor: Çelik ve alüminyum ithalatına %50 gümrük vergisi 1 Ağustos'tan itibaren bakır ithalatına %50 gümrük vergisi Yabancı yapımı otomobillere, ithal motorlara ve diğer otomobil parçalarına %25 gümrük vergisi Cuma günkü temyiz kararıyla da onaylanan ticaret mahkemesinin kararı, Trump'ın sektörlere uyguladığı gümrük vergilerini etkilemiyor. Ayrıca, özellikle akıllı telefonlar olmak üzere bir dizi gümrük vergisi muafiyeti de mevcut. ABD'de üretilen bileşenler içeren bazı ithal mallar ve ilaç ürünleri de gümrük vergilerinden muaf tutuluyor; ancak Trump, bu sektöre yeni bir vergi getirmeyi düşündüğünü belirtti. Kaynak: Deseret News
  9. Kim Ju Ae hakkında neler biliyoruz ve onun Kuzey Kore'nin bir sonraki lideri olma ihtimali ne kadar yüksek?Habere Gitmek için Tıklayın
  10. Kim Ju Ae hakkında neler biliyoruz ve onun Kuzey Kore'nin bir sonraki lideri olma ihtimali ne kadar yüksek?Habere Gitmek için Tıklayın
  11. Türkiye İstatistik Kurumu ağustos ayı enflasyon verilerini açıkladı. Habere Gitmek için Tıklayın
  12. Çin'in başkenti Pekin'in merkezine Çin'in İkinci Dünya Savaşı'nda Japonya'ya karşı zaferinin 80. yılı kutlamalarında ülkenin yeni silahlarının tanıtıldığı dev bir geçit töreni düzenlendi. Törene Rusya lideri Putin ve Kuzey Kore lideri Kim Jong Un'un da aralarında bulunduğu 26 ülkenin devlet ve hükümet başkanları katıldı. Habere Gitmek için Tıklayın
  13. Kim Ju Ae hakkında neler biliyoruz ve onun Kuzey Kore'nin bir sonraki lideri olma ihtimali ne kadar yüksek?Habere Gitmek için Tıklayın
  14. Avrupa Birliği (AB) ülkeleri arasında Gazze konusunda görüş ayrılıkları sürüyor. Bununla birlikte AB'nin mevcut politikası olan iki devletli çözümü canlı tutacak unsur olarak değerlendirilen Filistin'i tanıma hamlelerine her gün bir yenisi ekleniyor. Son adım Belçika'dan geldi. Habere Gitmek için Tıklayın
  15. Avrupa Birliği (AB) ülkeleri arasında Gazze konusunda görüş ayrılıkları sürüyor. Bununla birlikte AB'nin mevcut politikası olan iki devletli çözümü canlı tutacak unsur olarak değerlendirilen Filistin'i tanıma hamlelerine her gün bir yenisi ekleniyor. Son adım Belçika'dan geldi. Habere Gitmek için Tıklayın
  16. Bu yeni girişim, hiçbir denetime ihtiyaç duymadan sahip olabileceğiniz tamamen otonom bir araba satmak istiyor - Tensor San Jose merkezli bir girişim olan Tensor, dünyanın ilk kişisel otonom arabasını satmak istiyor. Tensor'un CBO'su, BI'a yaptığı açıklamada, otonom sürüş sisteminin insan gözetimi gerektirmediğini söyledi. CBO, bir coğrafi sınır ve teleoperatörler olacağını söyledi. Silikon Vadisi'nde az bilinen bir girişim, satın alabileceğiniz dünyanın ilk otonom arabasını tanıtıyor. San Jose merkezli bir şirket olan Tensor, bu ayın başlarında otonom aracını tanıttı ve ona "Dünya'nın ilk kişisel Robotik Arabası" adını verdi. Şirket, Business Insider'a yaptığı açıklamada, aracın kutudan çıktığı andan itibaren tamamen otonom olduğunu belirtti. Sürücü, yolcu koltuğunda oturabiliyor; herhangi bir insan gözetimi gerekmiyor. Tensor'un baş işletme sorumlusu Hugo Fozzati, bir röportajda, "Zihin, gözler ve eller serbest" dedi. Fozzati, aracın SAE Seviye 4 sürüş sisteminin (insan gözetimi olmadan sürüş yapabileceğini belirten bir sınıflandırma) yalnızca "onaylı" bölgelerde veya "operasyonel tasarım alanları" (ODD) içinde etkinleştirilebileceğini söyledi; temelde Alphabet'in Waymo'su gibi robotik aksileri kontrol eden coğrafi sınırlar gibi. "Yani ODD'mizdeyken, temel olarak Seviye 4 moduna basabiliyorsunuz ve sonra direksiyon katlanıyor, pedal katlanıyor ve hepsi bu," dedi. Fozzati, otonom sürüş özelliği etkinleştirildiğinde Tensor'un yolda olanlardan tamamen sorumlu olduğunu söyledi. Yani araç bir çarpışmaya karışırsa, Tensor sorumlu olabilir. ABD'de tamamen otonom araçlarla ilgili sorumluluk yasaları büyük ölçüde belirsiz. Tesla'nın insan gözetimi gerektiren gelişmiş bir sürücü destek sistemi olan Otopilot'u içeren son davalar, sürücülerin araca olanlardan en azından bir miktar sorumlu olduğunu gösteriyor. Kaliforniya, Waymo gibi tamamen otonom araç operatörlerini trafik ihlallerinden sorumlu tutacak yasalar uygulamaya başladı. Fozzati, otonom sürüş modu etkinleştirildiğinde "Robocar" bir sorunla karşılaşırsa, teleoperatörlerin veya uzaktan destek temsilcilerinin de devreye girebileceğini söyledi; Waymo ve Tesla robotaksilerinde olduğu gibi. Tensor yöneticileri, ilk otonom bölgelerin nerede bulunacağını söylemedi. Fozzati, şimdilik "bu tür bir teknolojiyi gerçekten hak eden büyük şehirleri" düşündüklerini söyledi. Fozzati, Tensor'un araçlarının ilk olarak 2026'da Dubai'de, ardından 2027'de Avrupa ve ABD'de piyasaya sürüleceğini söyledi. ABD'ye otonom araçları getirmek, otonom araçları düzenleyen federal bir çerçeve olmadığı için daha fazla zorluk yaratıyor. Bunun yerine şirketler, eyalet bazında bir dizi yasayla karşı karşıya kalıyor. Başlangıç fiyatı henüz belirlenmedi. Araçta, ağırlığına ve büyük olasılıkla fiyatına katkıda bulunan birçok sensör bulunuyor: 37 kamera, 5 lidar, 11 radar, 22 mikrofon ve 10 ultrasonik sensör. En dikkat çekici özelliği, aracın Waymo'nun robotaksisine benzemesi ve tavanında şapka gibi bir lidar taşıması. Fozzati, "Sensör odaklı bir yaklaşımımız var," dedi. "Tüm bunların birlikte çalışması, ölçeklenebilirlik ve güvenlik açısından çok kritik." Fozzati, aracın otonom sürüş sisteminin, bir aracın içine yerleştirilebilecek "dünyanın en güçlü süper bilgisayarı" tarafından desteklendiğini iddia ediyor. Robocar'ın beyninin Nvidia GPU'ları tarafından desteklendiğini ve saniyede 8.000 trilyon işlem gerçekleştirebildiğini söyledi. Bir robot şoför Tensor'un Robocar'ın müşteri deneyimi vizyonu, "Jetgiller" veya "Ben, Robot" filmlerinden fırlamış gibi. Araba, sahibine kendini teslim edebilecek ve L4 sürüş sistemiyle ilgili olmayan bir servis (örneğin, lastik rotasyonu) gerektiğinde, sahibi işteyken araç tamirciye kendi kendine gidebilecek. Fozzati, "Geçmişte arabanız için çalışmak zorundaydınız. Şimdi araba sizin için çalışacak," dedi. Tensor'un pazarlama müdürü Amy Luca, BI'a Tensor'un sürücülerinden veri toplamayacağını, bu nedenle güvenlik ve gizliliğin şirketin temel unsurlarından biri haline geldiğini söyledi. Tesla veya Mobileye gibi şirketler, sürücü destek sistemlerini eğitmek için kişisel araçlarından sürüş verileri topluyor. Tensor yöneticileri, araç sahipleri izin vermedikçe Robocar'da bunu yapmayacaklarını söylüyor. Luca, "Arabanın kendi sabit diski var," dedi. "Buluta bağlanmıyor." Tesla, şirketin sonunda tamamen otonom hale geleceğini söylediği gelişmiş bir sürücü destek sistemini (ADAS) eğitmek için milyarlarca mil sürüş verisi topladığını söylüyor. Waymo ise şu anda 100 milyon milden fazla otonom sürüş mesafesine sahip olduğunu belirtiyor. Waymo ve Tesla sözcüleri, yorum talebine yanıt vermedi. Fozzati, Tensor'u farklı kılan şeyin, başından beri otonomluğu göz önünde bulundurarak bir otomobil üreten tek şirket olması olduğunu söyledi; otonom olmaya çalışan ADAS'lı bir otomobil veya otonomiyi destekleyen sensörlerle donatılmış bir araç değil. "Bence, baştan sona Seviye 4 için özel olarak tasarlanmış, kişisel mülkiyet için bir araç, tarihte muazzam bir değişim." dedi. Kaynak: BI
  17. Korkmayın: Kaliforniya Valisi Newsom, Modi, Putin ve Xi videosuyla Trump'la alay etti Kaliforniya Valisi Gavin Newsom, Salı günü Hindistan Başbakanı Narendra Modi'nin Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin ve Çin Devlet Başkanı Şi Jinping ile birlikte çekilmiş bir videosunu kullanarak ABD Başkanı Donald Trump'a göndermede bulundu. X'te paylaşılan klipte, Modi'nin Çin'in Tianjin kentinde düzenlenen Şanghay İşbirliği Örgütü (ŞİÖ) zirvesi sırasında Putin ve Şi ile güldüğü görülüyor. Modi, bir ara Putin ile el ele yürürken ve ardından diğer liderlerle birlikte toplu fotoğraf çektirirken görülüyor. Newsom, videoya Trump'ın son kanun ve düzen söylemine gönderme yaparak, "Ama korkmayın, Trump Muhafızları Chicago'ya gönderiyor," diye yazdı. Newsom, başkanın şehirdeki suç ve yasadışı göçle mücadele etmek için Ulusal Muhafız birliklerini konuşlandırma planına atıfta bulundu. Kaliforniya Valisi, Trump'la sık sık tartışmış ve kendisini başkanın katı politikalarına karşı bir engel olarak görmüştü. Bu sefer, esprili sözlerini söylemek için küresel bakış açısına, yani Modi'nin Putin ve Xi ile sıcak diyaloglarına başvurdu. Başkan Donald Trump Salı günü, ülkenin üçüncü büyük şehri Chicago'yu militarize etmek için olağanüstü bir girişim olan ve yerel yetkililerle hukuki bir mücadeleye yol açması muhtemel olan Chicago'da suçla mücadele etmek için Ulusal Muhafız birlikleri konuşlandıracağını söyledi. Trump, Beyaz Saray'da gazetecilere, "Giriyoruz. Ne zaman gireceğimizi söylemedim ama giriyoruz," dedi. Saatler önce, bir federal yargıç, Trump yönetiminin Kaliforniya'da suçla mücadele etmek için orduyu kullanmasını engellemişti; bu karar diğer eyaletler için geçerli değil. Ancak yargıç, Trump'ın Chicago ve diğer şehirlere asker gönderme isteğinin, kararına destek sağladığını söyledi. Kaynak: India Today
  18. Diyabetin Kontrolünü Zorlaştıran En Yaygın 9 Beslenme Alışkanlığı 1. Öğün Atlama İnsanların kilolarını veya kan şekerlerini kontrol altına alabileceklerini düşünerek öğün atlamalarının ne kadar yaygın olduğunu görmek şaşırtıcı. Gerçekte ise öğün atlamak kan şekeri seviyelerini inanılmaz bir iniş çıkışa sokabilir. Amerikan Diyabet Derneği, öğün atlamanın kan şekeri değişkenliğinin %30'a kadar artmasına neden olabileceğini ve diyabetin yönetilmesini çok daha zor hale getirebileceğini yakın zamanda vurguladı. Düzenli beslenmediğinizde, vücudunuz glikozu sabit tutmakta zorlanır, genellikle aşırı telafi ederek tehlikeli iniş çıkışlara yol açar. Bu öngörülemezlik sadece kendinizi kötü hissetmenize neden olmakla kalmaz, aynı zamanda zamanla vücudunuza ciddi bir stres yükler. Öğün atlamak, günün ilerleyen saatlerinde de ters tepebilir, yoğun açlık ve aşırı yemeye neden olabilir ve bu da bir anda daha fazla şeker alımına yol açar. Uzmanlar, düzenli öğün saatleri belirlemenizi ve bunlara uymanızı şiddetle tavsiye ediyor çünkü tutarlılık, ne yediğiniz kadar önemli olabilir. Diyabet hastaları için düzenli öğünler, şeker dalgalanmalarını kontrol altında tutan bir bariyer görevi görür. 2. İşlenmiş Gıdaların Aşırı Tüketimi İşlenmiş gıdalar, kahvaltılık gevreklerden mikrodalgada pişirilen yemeklere kadar her yerde mevcut ve diyabet yönetimini ciddi bir zorluk haline getiriyor. CDC, işlenmiş gıdaların çoğu Amerikalının tükettiğinin neredeyse %60'ını oluşturduğunu bildiriyor ki bu şaşırtıcı bir rakam. Bu gıdalar, insülin duyarlılığını etkileyebilecek ilave şekerleri, sağlıksız yağları ve koruyucu maddeleri gizlemeleriyle ünlüdür. Çok fazla işlenmiş atıştırmalık yediğinizde, vücudunuz kan şekerini önce yükselten, sonra düşüren ve sizi bitkin hissettiren basit karbonhidratlarla bombardımana tutulur. Beslenme uzmanları, kan şekeri kaosu olmadan kalıcı enerji ve hayati besinler sunan taze meyveler, sebzeler ve tam tahıllar gibi tam gıdalara geçmenin faydalarını sürekli vurguluyor. İşlenmiş gıdaları azaltmak, sevdiğiniz her şeyden vazgeçmek anlamına gelmez; kendinizi daha iyi hissetmenize ve glikoz seviyelerinizin kontrolden çıkmasını önlemenize yardımcı olacak değişiklikler yapmak anlamına gelir. Hızlı bir yemekten sonra kendinizi halsiz hissediyorsanız, bu vücudunuzun alarmı çaldığı anlamına gelir. 3. Porsiyon Boyutlarını Göz Ardı Etmek Porsiyon bozulması gerçektir; çoğumuz, özellikle günümüzün devasa porsiyonlarıyla, fark ettiğimizden çok daha fazla yeriz. Diyabet hastaları için porsiyon boyutlarına dikkat etmemek, çok fazla kalori ve karbonhidrat tüketmeye ve bunların her ikisinin de kan şekeri dengesini bozmasına yol açabilir. Amerikan Diyabet Derneği, ne kadar yediğinizi tam olarak anlamak için ölçü kapları veya mutfak terazisi kullanmanızı önerir. Son araştırmalara göre, porsiyon boyutunda küçük bir azalmanın bile kan şekeri kontrolüne yardımcı olduğu gösterilmiştir. Vücudunuzun ihtiyaç duyduğundan fazlasını yediğinizde, kilo alma riskiyle karşı karşıya kalırsınız; bu da diyabetin yönetimini zorlaştıran bir diğer önemli faktördür. Porsiyonlara dikkat etmek, yoksunlukla ilgili değildir; makul bir porsiyonun neye benzediğini ve vücudunuzu nasıl etkilediğini anlamakla ilgilidir. Bazen, daha küçük bir tabağa geçmek gibi basit bir şey bile, bir şeyleri kaçırıyormuş gibi hissetmeden doğal olarak kilo vermenize yardımcı olabilir. 4. Şekerli İçecek Tüketimi Şekerli içecekler güçlü bir etkiye sahiptir ve bu iyi bir etki değildir. Sadece bir kutu gazoz veya şekerli bir buzlu çay, kan şekerinizi dakikalar içinde yükseltebilir. Amerikan Kardiyoloji Koleji Dergisi, yakın zamanda günde sadece bir şekerli içecek içmenin tip 2 diyabet geliştirme riskini %25 oranında artırabileceğini gösteren bir çalışma yayınladı. Bu içecekler sinsi; bol kalorili, sıfır besinli ve kan şekerinde ani ve keskin artışlara neden oluyorlar. Zaten diyabetle mücadele eden kişiler için bu, ateşe benzin dökmek gibidir. Sağlık uzmanları, bu içecekler yerine su, bitki çayı veya biraz meyveli maden suyu içmenizi öneriyor. Susadığınızda gazoz içmeye alışkınsanız, günde bir bardak bile azaltmak enerjinizde ve kan şekeri dengenizde gözle görülür bir fark yaratabilir. Bu, diyabet kontrolü için büyük faydalar sağlayan küçük bir değişikliktir. 5. Lif Alımını İhmal Etmek Lif, kan şekerinin dengelenmesi için gizli bir silah gibidir, ancak çoğu insan yeterli miktarda lif almaz. Kadınlar için önerilen günlük alım miktarı 25 gram, erkekler için ise 38 gramdır, ancak araştırmalar ortalama bir kişinin bu hedefin oldukça altında kaldığını göstermektedir. Fasulye, mercimek, tam tahıllar ve sebzeler gibi yüksek lifli besinler, şekerin emilimini yavaşlatarak daha dengeli ve istikrarlı glikoz seviyelerine ulaşmanıza yardımcı olur. Lif sadece kan şekerini kontrol etmeye yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda sindirim sağlığını da destekler ve daha uzun süre tok hissetmenizi sağlar. Beslenme uzmanları, sindirim rahatsızlıklarını önlemek ve vücudunuzun uyum sağlamasını sağlamak için lif alımını kademeli olarak artırmanızı önerir. Sadece bir porsiyon sebze eklemek veya beyaz ekmeği tam tahıllı ekmekle değiştirmek, başlamak için ağrısız bir adım olabilir. Zamanla, liflere öncelik vermek kan şekeri yönetimini gözle görülür şekilde kolaylaştırabilir ve yemeklerden sonra kendinizi daha tok hissetmenizi sağlayabilir. 6. Gece Geç Saatlerde Yemek Yemek Birçok kişi, gece geç saatlerde atıştırılan yiyeceklerin diyabet yönetimine ciddi zararlar verebileceğinin farkında değil. Yatmadan hemen önce yemek yemek, vücudun doğal sirkadiyen ritmini ve insülin tepkisini bozarak genellikle sabah kan şekerinin yükselmesine neden olur. Klinik Endokrinoloji ve Metabolizma Dergisi (Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism), yakın zamanda gece geç saatlerde yemek yemeyi artan insülin direnciyle ilişkilendirdi; bu da vücudunuzun şekeri işlemek için daha fazla çalışması gerektiği anlamına gelir. Geç saatlerde yenen yemekler aynı zamanda uyku kalitesini de etkileyebilir; çünkü yetersiz uyku, ertesi gün kan şekeri kontrolünü daha da zorlaştırır. Uzmanlar genellikle yatmadan yaklaşık iki ila üç saat önce yemek için bir sınır belirlemenizi ve böylece vücudunuza uyumadan önce yiyecekleri işlemesi için zaman vermenizi önerir. Gece atıştırmaya alışkınsanız, son öğününüzü daha erkene almayı deneyin ve uykunuzun ve kan şekerinizin nasıl tepki verdiğini görün. Bu, ilk başta zor gelebilecek bir değişikliktir, ancak vücudunuz size teşekkür edecektir. 7. Yemek Planlamamak Yemek konusunda aceleci davranmak, özellikle diyabet hastaları için genellikle kötü seçimlere yol açar. Bir plan olmadan, hazır yiyeceklere yönelmek veya beslenme ihtiyaçlarınıza uymayan ani kararlar almak kolaydır. Amerikan Diyetisyenler Derneği tarafından yakın zamanda yapılan bir anket, yemeklerini planlayan kişilerin sağlıklı beslenme alışkanlıklarına bağlı kalma ve kan şekerlerini etkili bir şekilde yönetme olasılıklarının çok daha yüksek olduğunu ortaya koydu. Yemek planlaması sadece son derece düzenli kişiler için değildir; hafta için birkaç yemek fikri not etmek veya malzemeleri önceden hazırlamak kadar basit olabilir. Bir plana sahip olmak stresi azaltır, son dakika cazibelerini ortadan kaldırır ve açlık bastırdığında elinizin altında sağlıklı seçenekler bulundurmanıza yardımcı olur. Her hafta yemeklerinizi düşünmek için sadece 10 dakika ayırmak bile günlük hislerinizde büyük bir fark yaratabilir. 8. Düşük Yağlı veya Diyet Gıdalara Güvenmek Özellikle daha sağlıklı beslenmeye çalışan kişilere pazarlanan birçok ürün göz önüne alındığında, "düşük yağlı" veya "diyet" gıdaların vaadine kanmak kolaydır. Ancak bu gıdalar genellikle gizli bir tuzakla gelir: Üreticiler, kaybolan lezzeti telafi etmek için sıklıkla ekstra şeker veya yapay içerikler ekler. Harvard Halk Sağlığı Okulu'nun yaptığı bir araştırma, daha düşük yağlı ürünler tüketen kişilerin aslında genel olarak daha fazla şeker tüketme eğiliminde olduğunu ortaya koydu; bu da kan şekeri kontrolü için kötü bir haber. Besin etiketlerini dikkatlice okumak çok önemlidir; sadece paketin ön yüzüne güvenmeyin. Mümkün olduğunca tam, işlenmemiş gıdalara odaklanın ve avokado, kuruyemiş ve zeytinyağı gibi kaynaklardan elde edilen sağlıklı yağlardan korkmayın. Bu yağlar tok kalmanıza yardımcı olur ve hatta kan şekeri düzenlemesine bile yardımcı olabilir. Bazen "en sağlıklı" seçenek, en büyük pazarlama iddialarına sahip olan değildir. 9. Susuz Kalma Su içmek önemli bir sorun gibi görünmeyebilir, ancak diyabetle mücadele eden herkes için kesinlikle hayati önem taşır. Susuzluk, vücudunuzun fazla şekeri idrar yoluyla atmasını zorlaştırır ve kan şekeri seviyelerinin yükselmesine neden olur. CDC, yalnızca susadığınızda değil, gün boyunca su içmenin önemini vurgular. Yeterli su içmek sindirime, enerjiye ve hatta iştah kontrolüne de yardımcı olarak gereksiz atıştırmalıklardan kaçınmanızı kolaylaştırır. Çoğu uzman, her gün en az sekiz bardak su içmeyi hedeflemenizi önerir, ancak ihtiyaçlarınız aktivite seviyenize ve hava durumuna göre değişebilir. Sık sık su içmeyi unutuyorsanız, yanınızda yeniden doldurulabilir bir şişe taşımayı veya telefonunuzda hatırlatıcılar ayarlamayı deneyin. Su içmeyi bir alışkanlık haline getirmek, kan şekerinizi ve genel sağlığınızı desteklemenin en basit yollarından biridir. Kaynak: 24/7
  19. Dün
  20. Türkiye ekonomisinin en popüler kavramlarından biri olan enflasyon tam olarak ne anlama geliyor ve nasıl hesaplanıyor? Habere Gitmek için Tıklayın
  21. Türkiye ekonomisinin en popüler kavramlarından biri olan enflasyon tam olarak ne anlama geliyor ve nasıl hesaplanıyor? Habere Gitmek için Tıklayın
  22. Türkiye İstatistik Kurumu saat 10.00'da ağustos ayı enflasyon verilerini açıklayacak. TÜİK verilerine göre temmuz ayında Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) aylık yüzde 2,06, artmıştı. Aynı verilere göre yıllık enflasyon tüketici fiyatlarında yüzde 33,52 olarak kayıtlara geçmişti.Habere Gitmek için Tıklayın

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.