Bütün Eylemler
- Geçen saat
-
Basketbolcu Berke Büyüktuncel hakkında Her Şey Buraya
Berke Büyüktuncel'den bir triple double daha
-
Basketbolcu Berke Büyüktuncel hakkında Her Şey Buraya
Basketbolcu Berke Büyüktuncel hakkında Her Şey Buraya Berke Büyüktuncel (d. 2 Eylül 2004), kısa forvet pozisyonunda oynayan Türk profesyonel basketbolcu. NCAA ekiplerinden Nebraska'da kolej basketbolu oynamaktadır. Büyüktuncel, basketbol oynayan amcasının etkisiyle, 7 yaşındayken basketbola başladı. Birinci sınıftayken boyu uzun olduğu için, okul takımında kendinden yaşça büyüklerle basketbol oynadı. 12 yaşında Tofaş altyapısına katıldı. Büyüktuncel, yaptığı bir röportajda, Toni Kukoč ve Nemanja Bjelica'nın kasetlerini izlediğini ve onları örnek aldığını belirtti. Büyüktuncel, 5 Haziran 2024'te NCAA ekiplerinden Nebraska ile sözleşme imzaladı. 22 Aralık'ta North Dakota’yı 78-55 mağlup ettikleri karşılaşmada 27 dakikada 12 sayı, 11 ribaund ve 10 asist yaparak ilk triple-double'ını yaptı ve Nebraska tarihinde triple-double yapan dördüncü oyuncu oldu.
-
'Futbolda şike kumpası' soruşturmasında dört gözaltı
Eski TFF Başkanvekili Lütfi Arıboğan, Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi Başkanı Ahmet Gülüm, Avukat Prof. İlhan Helvacı ve eski TFF Genel Sekreteri Ebru Köksal, "FETÖ/PDY Silahlı Terör Örgütüne Yardım" ve "Soruşturmanın Gizliliğini İhlal" şüphesiyle gözaltına alındı.Habere Gitmek için Tıklayın
- Bugün
-
James Cameron'ın 'Avatar: Ateş ve Kül' Filmi İçin İlk Tepkiler
Zoe Saldaña, 'Avatar' filmindeki karakterinin 'ırkçı' olduğunu iddia ettiği için tepkilere neden oldu. Zoe Saldaña, "Avatar" filmindeki karakteri Neytiri hakkında cesur bir açıklamada bulundu. 47 yaşındaki oyuncu, "Avatar: Ateş ve Kül" filminin tanıtımı sırasında CinemaBlend'e verdiği röportajda, "Dürüst olalım, Neytiri ırkçı," dedi. Saldaña sözlerine şöyle devam etti: "Ve bu kör öfke yüzünden olaylara bakış açısını kaybediyor." Oscar ödüllü oyuncu, Neytiri'nin davranışlarının Sam Worthington'ın canlandırdığı Jake Sully ile olan ilişkisini nasıl etkilediğini açıkladı. “Hayatında en çok sevdiği ve saygı duyduğu kişinin kocası olduğunu, onun insan olduğunu, gökyüzü insanı olduğunu gözden kaçırıyor ve bence Jake'in ona karşı dürüst olması ve onu zorlaması çok cesaret gerektiriyor – kırık olduğunu bilse bile, bununla yüzleşmesi gerektiğini biliyor, çünkü onun nereye gittiğini görüyor ve bence Neytiri'nin nereye gittiği Jake için Neytiri'nin kendisinden çok daha tanıdık,” dedi. “Bu çok güçlüydü ve bence oraya gitmemiz gerçekten gerekiyordu,” diye ekledi Saldaña. “Ama size her akşam onu üzerimden atıp bir kenara bırakmanın ve onun ağırlığı olmadan eve gitmenin ne kadar harika olduğunu anlatamam.” Saldaña, "Avatar" serisinde Jake'e aşık olan, beyaz bir insan olan ve daha sonra Na'vi'ye dönüşen Jake'e aşık olan vahşi Na'vi savaşçısı Neytiri'yi canlandırıyor. Üçüncü film 19 Aralık'ta vizyona girdi. Oyuncunun Neytiri hakkındaki yorumları TikTok'ta viral oldu ve hayranlardan tepki çekti. “O neymiş?! O ırkçı değil, sömürgeciliğe karşı,” diye yazdı bir hayran. “Hayır, gezegenini, evini, toprağını, köyünü, ailesini ve kültürünü yok eden sömürgecilere karşı bir karakteri ırkçı olarak adlandırmayı sevmiyorum,” dedi başka bir hayran. Başka biri ise, “Irkçı mı???? Nefretinin ırkla HİÇBİR ilgisi yok….? Çünkü evinin saldırıya uğramasından ve sömürgeleştirilmesinden bıktı ve usandı,” diye savundu. “Neytiri'ye ırkçı demek çılgınlık, o sömürgecilerden nefret ediyor ve buna her türlü hakkı var,” diye belirtti başka bir TikTok kullanıcısı. Farklı bir hayran, Saldaña'yı Neytiri'ye ırkçı dediği için “çılgın” olarak nitelendirdi. “Irkçı doğru kelime değildi,” diye yazdı başka bir yorumcu. “Bu seri çok endişe verici bir yöne gidiyor,” diye yazdı başka biri. Ancak bazı hayranlar Saldaña'yı savundu ve Neytiri hakkındaki açıklamasına hakkı olduğunu savundu. “Zoe Saldaña 18 yıldır Neytiri'yi oynuyor, karakterini herkesten daha iyi tanıyor,” diye yazdı bir kişi. “Arkadaşlar, o gerçekten NAYTIRI. Gerçekler doğrudan kaynaktan geliyorsa, tartışamazsınız,” dedi başka bir hayran. Üçüncü bir TikTok kullanıcısı ise, “Çok açık sözlü ve hiç önyargılı değil. Saygı duyuyorum.” diye ekledi. The Post, Saldaña'nın temsilcisine yorum almak için ulaştı. 2009'dan beri "Avatar" serisinde rol alan ve toplam beş film için anlaşma imzalayan Saldaña, bu yılın başlarında Deadline'a verdiği bir röportajda hayatını değiştiren rol hakkında konuştu. “İlk filmi çektiğimde 28 yaşındaydım ve sanırım her şey planlandığı gibi giderse, beşinci ve son filmde 53-54 yaşında olacağım. Bu bir hediye,” dedi. “Bana bu kadar çok şey veren bir karakteri yeniden canlandırabilmek bir hediye. Sadece benim için değil, dünyadaki birçok insan için de çok büyülü olan bir yeri yeniden ziyaret edebilmek.” “Amazon'daki toplulukların Avatar 1'i izleyebildiğinden ve Jim'in [Cameron] anlattığı hikayelerden etkilendiklerinden ve Jim'in aktardığı hikayede kendilerini temsil edilmiş hissettiklerinden bahsediyoruz,” diye devam etti Saldaña. “Bu kadar etkili bir şeyin parçası olmak güzel.” “Avatar: Ateş ve Kül” şu anda sinemalarda gösterimde. Kaynak: NYP
-
En Son Ev, Bahçe ve Şehir Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
Dakikada 1,73 trilyon parçacık: Tost makinenizin kapalıyken bile yaydığı ağır metaller. Açılır kapanır tost makineleri, hiçbir şey kızartmıyor olsalar bile, dakikada 1,73 trilyon ultra ince parçacık yayıyor. Bu, Pusan Ulusal Üniversitesi araştırmacılarının kontrollü laboratuvar koşullarında günlük ev aletlerini test ederek elde ettiği rahatsız edici bir bulgu. Sabah rutininiz artık çok daha karmaşık hale geldi. Tezgah Üstü Aletlerinizdeki Gizli Tehlike Profesör Changhyuk Kim'in ekibi, gelişmiş parçacık algılama ekipmanları kullanarak saç kurutma makinelerinden, fritözlerden ve tost makinelerinden yayılan emisyonları ölçtü. Bu ultra ince parçacıklar (UFP'ler) 100 nanometreden daha küçüktür; burnunuzun doğal filtrelerinden geçip doğrudan akciğer dokunuza yerleşebilecek kadar küçüktürler. Gerçekten görebileceğiniz toz zerreciklerinin aksine, bu mikroskobik istilacılar izinsiz olarak kan dolaşımınıza girer. Journal of Hazardous Materials dergisinde yayınlanan çalışma, çoğu ekonomik ev aletinde kullanılan fırçalı DC motorların, fırçasız alternatiflere göre 10 ila 100 kat daha fazla parçacık yaydığını buldu. Bunu, yakıt tüketen bir kamyon ile Tesla arasındaki fark gibi düşünün; ancak yakıt verimliliği yerine, kahvaltı yaparken soluduğunuz havadan bahsediyoruz. Metal Parçacıklar Hücrelerinizi Hedef Alıyor Bunlar zararsız toz zerrecikleri değil. Parçacıklar, ısıtma bobinlerinden ve motor bileşenlerinden kazınan bakır, demir, alüminyum, gümüş ve titanyum dahil olmak üzere ağır metaller içeriyor. Kim'e göre, "Bu ilişkili ağır metaller, parçacıklar insan vücuduna girdiğinde sitotoksisite ve iltihaplanma riskini artırıyor." Çocuklar en yüksek risk altındadır, çünkü daha küçük solunum yolları, yetişkin akciğerlerine göre parçacık birikimini daha yoğun bir şekilde yoğunlaştırır. Sağlık etkileri tıbbi bir gerilim filmi gibi: iltihaplanma, hücresel hasar, artan astım riski ve potansiyel kardiyovasküler komplikasyonlar. Mutfak aletleriniz temelde solunum sisteminize yönelik mikroskobik metal konfeti toplarıdır. Fırçasız Motor Çözümü İşte mühendisliğin umut sunduğu nokta. Fırçasız motorlu cihazlar emisyonları önemli ölçüde azaltır; bazen %99'a kadar. Bu tasarımlar, parçacık üreten sürtünmeyi yaratan karbon fırçalar ve metal bileşenler arasındaki fiziksel teması ortadan kaldırır. Üreticilerin sessizce "fırçasız"ı mutfak aletleri için yeni "organik" olarak tanıtmaya başlamasını bekleyin. Araştırma, arabalar için yakıt verimliliği gereksinimlerine benzer şekilde, küçük ev aletleri için emisyon standartlarına ihtiyacımız olduğunu gösteriyor. Yönetmelikler yetişene kadar, en güvenli yol, satın almadan önce motor tiplerini kontrol etmek ve mutfakta yeterli havalandırmayı sağlamaktır. Akciğerleriniz, ince yazıları okuduğunuz için size teşekkür edecek. Kaynak: GR
-
Grönland kime ait, Trump neden adaya ilgi gösteriyor ?
ABD Başkanı Donald Trump, ilhak etmek istediğini söylediği Grönland'a özel bir temsilci atayarak Danimarka ile yeni bir gerginliğe yol açtı.Habere Gitmek için Tıklayın
-
En Son Otomobil - Taşıt - Kamyon - Otobüs - Pikap Araç Haberleri
- Eski arabanızı hurdaya ayırmadan önce bu 11 değerli parçayı kurtarın
Eski arabanızı hurdaya ayırmadan önce bu 11 değerli parçayı kurtarın Bağlantılardan yapılan satın alımlardan komisyon alabiliriz. Arabalar sürekli olarak kaza yapıyor, yasa dışı ilan ediliyor veya basitçe çürüyor. Ve insanlar eski veya bozuk bir arabanın parçalarını satarken, bu kararda bir miktar üzüntü olduğunu varsayabilirsiniz. Ama yine de tünelin sonunda bir ışık var. Hurdaya ayırmayı düşündüğünüz araba kelimenin tam anlamıyla yanıp kül olmadıysa, büyük olasılıkla hala işe yarar parçalar kalmıştır. İşimize yarayacak parçalardan bahsediyoruz ve tünelin sonundaki ışık da para. Eğer tembelseniz, hurdalık yedek parçalarınızı çok düşük bir fiyata alacaktır. Ancak kârı en üst düzeye çıkarmak için, kesinlikle kurtarmak ve şanslı çevrimiçi müşterilere satmak isteyeceğiniz parçaları ele alacağız. Bireysel parçalar son derece değerli olabilir, özellikle de üretici veya satış sonrası desteklerini kaybetmiş belirli bir yaştaki araçlar için. Ancak arabanız orijinal olmasa ve birçok satış sonrası eklentiye sahip olsa bile, bu kategorilerden herhangi birine giriyorsa, bunları kurtarmak, bizim görüşümüze göre en iyi uygulamadır. Daha fazlasını okuyun: Arabanızda Hiç Kullanmadığınız Özellikler Bunlar Jantlar ve Lastikler Jantların en iyi yanı, güvenilirlik veya yaşın önemli olmamasıdır. Aşırı derecede hasar görmemiş veya çukurlarda bükülmemiş oldukları sürece, jantlar sadece bakımını yapmanız gereken metal parçalarıdır. Bu nedenle, doğru bakım yapıldığında değerlerini iyi koruma eğilimindedirler. Yine de, parçaları için hurdaya ayrılan arabalar genellikle kazalara karışmıştır ve jantlar da genellikle bu kazaların kurbanı olur. Ancak sizinkiler hala kullanılabilir durumdaysa, hurdalıkta ölmelerine izin vermeyin. Peki, jantlarınız için ne kadar para kazanabilirsiniz? Cevap birçok farklı şey olabilir. Ama en azından birkaç yüz dolar kazanmanız mümkün. Örneğin, Bring a Trailer'da 13 inçlik bir Mazda RX-7'nin jant setinin 420 dolara satıldığını gördük. Mazda çok sayıda FB modeli üretti, bu nedenle büyük paralar kazanmak yaygın değil. Ama diyelim ki daha cazip bir şeye sahipsiniz, örneğin 1985 model bir Porsche 944'ten kalma bu Fuchs jant seti gibi. Bunlar 2200 dolardan fazla bir fiyata satıldı (ve bu fiyata lastikler dahil değil). Lastiklerden bahsetmişken, jantlarla birlikte satmalı mısınız? İyi bir soru, ancak nihayetinde durumunuza bağlı. Eğer lastikler oldukça yeniyse ve aynı boyutta lastik kullanan başka bir arabanız varsa, lastikleri tekrar takıp paranızın karşılığını alabilirsiniz. Tersine, eğer lastiklere ihtiyacınız yoksa, bunları ayrı ayrı satmak ve tüm işlemden birkaç yüz dolar daha fazla kazanmak iyi bir fikir olabilir. Motor Eğer sağlam durumdaysa, motorunuzda diğer insanların yüksek fiyat ödemeye istekli olabileceği yüzlerce parça bulunur. Silindir kapakları, emme manifoldları, kasnak tertibatları ve iç parçalar gibi büyük kalemler önemli satış noktalarıdır, ancak insanların her zaman ihtiyaç duyduğu daha küçük, daha hassas parçaları da göz ardı etmeyin. Hepsi size para kazandırabilir. Tek tek parçaları satmak uzun vadede size daha fazla toplam para kazandırabilir, ancak komple bir motor sunmak, kolaylık arayan alıcıları cezbedebilir. Her iki durumda da, iyi bakılmış motor bileşenleri en büyük altın madenlerinizden biridir. Bu 138.000 mil yol yapmış 2.2 litrelik Honda Accord motoru bile eBay'de 562,50 dolara satıldı. Tahmin edilebileceği gibi, performans motorları her zaman daha yüksek fiyat talep edecektir; bu BMW S54B32 ve altı vitesli şanzıman kombinasyonunun 9000 dolara satılması da bunu gösteriyor. Ama unutmayın... motor satılmadan önce fiziksel olarak arabadan çıkarılmalıdır. Yerel tamirciler size kesinlikle yardımcı olabilir, ancak bu iş için işçilik ücretleri satıştan elde edeceğiniz kârı önemli ölçüde azaltacaktır. Mümkünse, bir arkadaşınızdan yardım alın ve motoru kendiniz güvenli bir şekilde çıkarın veya daha iyisi, motorun liste fiyatından birkaç yüz dolar indirim yapın ve alıcının kendisinin çıkarmasına izin verin. Ve belki de yanına bir altı paket bira da ekleyin, buna ihtiyaç duyacaklardır. Şanzıman Bir kez daha, bir arabanın yürüyen aksamı, mümkünse kurtarılması gereken en önemli unsurlardan biridir ve şanzımanlar bunun önemli bir parçasıdır. Özellikle eski model araçlar için, çalışır durumda orijinal şanzımanlar günümüzde gerçek birer nadirlik haline geliyor. Bu nedenle, 1980'lerden kalma seri üretim şanzımanınızı düşünmeden çöpe atmadan önce bir kez daha düşünün – inanmayabilirsiniz ama muhtemelen birileri tam da böyle bir şanzıman arıyor olabilir. eBay'de 1980'lerin ortalarına ait Ford kamyon şanzımanları aradık ve bu da tezimizi doğruladı. Bu dört vitesli Ford şanzımanı yaklaşık 800 dolara listelenmişti ve bunun gibi düzinelerce şanzıman da bu fiyat aralığında satışa sunulmuş durumda. Spektrumun tamamen diğer ucuna baktığınızda da aynı şeyi göreceksiniz. Örneğin, yaklaşık 600 dolar civarında satılmaya hazır iki adet Mazda 3 şanzımanı (biri manuel, diğeri otomatik) bulduk. Bu gibi eksiksiz ve tamamen çalışır durumda bir parçayı satarken bazı görünmeyen avantajlarınız da var. Şanzıman onarımı oldukça pahalıdır (ortalama olarak 3.000 ila 7.000 dolar arasında değişmektedir), bu da birinin sizden çok daha düşük bir fiyata komple bir yedek parça satın almasının çok daha cazip olabileceği anlamına gelir. Ayrıca, şanzıman sökme işlemi motor sökme işleminden daha hızlıdır, bu da size işçilikten tasarruf sağlar. Farlar Motorlar ve şanzımanlar genellikle maliyetten tasarruf etmek ve marka bilinirliğini artırmak için birden fazla modelde, hatta bazen birden fazla markada kullanılacak şekilde üretilir. Modeller arasında sorunsuz bir şekilde değiştirilebilen farlar ve stop lambaları ise çok daha nadirdir. Genellikle spor arabalar seri üretim modellerinden parçalar alır, ancak genel olarak her türlü aydınlatma parçası kendi modeline özgüdür. Bu, hurda parçaları satanlar için iyi bir haber. Bir parçayı bulmak ne kadar zorsa, o kadar arzu edilir hale gelir ve fiyatı zamanla artar. Birinci nesil Dodge Viper'ın farlarının bir setinin neredeyse 10.000 dolara mal olabileceğini biliyor muydunuz? Ve bu yerli bir örnek. Daha nadir performans arabalarının farlarının fiyatları bundan çok daha yüksektir. Ne yazık ki, arabanız muhtemelen bu tür fiyatlara ulaşamayacaktır, ancak yine de hurda parçalarından para kazanmak mümkündür. Bu Subaru BRZ'nin yolcu tarafı farı (evet, sadece bir tanesi) 270 dolara listelenmiş ve benzer birçok far da 200 ila 300 dolar aralığında. İkisi için düşük fiyatlı bir seçenek arıyorsanız 400 dolar civarında, mükemmel durumda bir çift için ise 600 dolara yakın bir fiyatla karşılaşabilirsiniz. Eski arabalar da bu durumun dışında değil; dokuzuncu nesil Ford F-250'nin tek bir yolcu tarafı farı yaklaşık 130 dolara listelenmiş. Basit gerçek şu ki, hiçbir şey orijinal ekipman parçası kadar iyi uymaz ve birisi satış sonrası LED'lere çok ihtiyaç duymadığı sürece (kimse böyle bir şey söylemez), basit ve kolay far değişimi için en iyi seçenek sizsiniz. Koltuklar Başka birinin binlerce saat boyunca oturduğu bir şeyi satın almak garip mi? Düşününce, evet. Ama bu durumda, alıcılar onlar ve onları yargılamamalısınız. Deri, metal ve kumaşın bu yumuşak kombinasyonlarını iyi OEM (orijinal ekipman üreticisi) durumunda bulmak her zaman kolay değildir ve onarım veya döşeme gibi hizmetler inanılmaz derecede pahalı olabilir, bu nedenle bu gerçeklerden faydalanmak size kalmış. Genel olarak, iç mekanlar hurdaya ayrılacak araçlarda kurtarılabilecek parçalar bulmak için harika yerlerdir. Tipik olarak, bir aracın içi, dışına göre çarpışmalardan veya diğer hasarlardan çok daha iyi durumda kalır; bu da elektronik aksamları, direksiyon simitlerini ve elbette koltukları kolayca alınabilir hale getirir. Ancak her zamanki gibi, koltuklarınızdan elde edeceğiniz para miktarı, durumuna ve genel talebe bağlıdır. Bu özellikle güzel BMW E36 M3 koltukları 2.700 dolara satıldı çünkü sahibi M3'ü pist aracı haline getirmek istedi. Yarış ucuz değil, biliyorsunuz. Ama sadece kusursuz Alman performans iç mekan parçaları para kazandırmıyor. Peki ya General Motors'un tek parça koltukları? Evet, 1990'ların ortalarından sonlarına doğru üretilen Chevy kamyonları için 650 dolara listelenen bir ön tek parça koltuk ve benzer bir koltuğun 700 dolara satıldığını bulduk. Unutmayın, ikisi de mükemmel durumda değil ve nadir değiller. Ders mi? Önünüzde duran parayı (kelime oyunu kastedilmiştir) çöpe atmayın. Ses Sistemi Daha sonra ele alacağımız katalitik konvertörlerin yanı sıra, radyolar ve ses sistemleri, en eski kurtarılan (ve çalınan) araba parçaları arasındadır. 1990'larda ve 2000'lerde dijital araç teypleri yaygınlaştığında, teyp hırsızlıkları zirve noktasında yılda bir milyondan fazla oldu, ancak arabalar teknolojiyle daha entegre hale geldikçe, birkaç vidayı sökmek ve bazı konektörleri kesmek modern bilgi-eğlence sistemi için çok basit bir işlem haline geldi. Artık bunlar normal bir mal ve bunları internette satmak, sokak köşesinde satmaktan çok daha karlı. Tipik bir ses sisteminde, farklı derecelerde finansal getiri sağlayan birçok bileşen bulunur. Belirli bir neden olmaksızın modern Kia araçlarını hedef aldık ve ses ekipmanlarından neler elde edebileceğinize odaklandık. Amplifikatör konusunda ise, ikisi de 2022-2024 model Kia EV6 parçası olan iki uygun örnek bulduk; biri 281 dolara, diğeri ise 324 dolara listelenmişti. Ana üniteler için ise, birkaç Kia Sorento parçası bulduk; biri 2011-2013 modelden, diğeri ise ondan sonraki nesilden. Her ikisi de 45 ila 75 dolar aralığında listelenmişti. Bunun yanı sıra, 35 dolara satılan bir çift ön kapı Kia Forte hoparlörü de bulduk. Sunduğumuz Kia parçaları listesi birbirine uymayan parçalardan oluşsa da, en yaygın parçalardan bile ne kadar para kazanabileceğinize dair iyi bir fikir veriyor. Son 10-15 yılda üretilen arabalar için, tüm ses sisteminden en az birkaç yüz dolar kazanmayı bekleyebilirsiniz. Batarya - Akü Motoru, şanzımanı, ses sistemini veya farları sökmeyi düşünüyorsanız, muhtemelen zaten aküyü de sökmeniz gerekecektir. Öyleyse neden bu süreçte biraz para kazanmayasınız? Şimdiye kadar listelediğimiz diğer tüm parçalara kıyasla, akü sökme işlemi açık ara en basit olanıdır. İki terminal ve akü sabitleme için birkaç vida veya bağlantı elemanı yeterli, gerisi kolay. Klasik bir çocuk oyuncağı. Ama umutlarınızı çok yüksek tutmayın. Yeni aküler, kullanım alanına bağlı olarak 45 ila 250 dolar arasında satılabilirken, kullanılmış, sıradan 12 voltluk akünüz muhtemelen bu kadar etmeyecektir. Bu gibi durumlarda, akünün modeli ve durumu ile nerede sattığınıza bağlıdır. Oto yedek parça mağazası, geri dönüşüm merkezi veya akü satıcısı yolunu izlerseniz, muhtemelen sadece 5 ila 15 dolar arasında bir değere sahip olacaktır - şanslıysanız belki 20 dolar. Ancak, kullanılmış, daha üst düzey aküler bile neredeyse sıfır perakende fiyatlarına yakın fiyatlara satılabilir. 50 ila 150 dolar arasında bahsediyoruz. 10 dolardan fazla kazanmanın kesin bir yolunu istiyorsanız, akü tepsisini de satmayı düşünün. Bunlar modele özeldir ve OEM parça ihtiyacı olan biri için temin edilmesi çok daha zordur. 2013 model bir Dodge Caravan için yaklaşık 50 dolara listelenen bu akü tepsisini ve benzer fiyatlara satılan diğer birçok Mopar tepsisini bulduk. Egzoz Sistemi Modifiye edilmiş ve satış sonrası egzoz sistemlerinin bu kadar yaygın olduğu bir dünyada, OEM sisteminiz, orijinalliğe her şeyden çok önem veren biri için hayat kurtarıcı olacaktır. İnsanlar, bir parçanın arabalarına uyacağının garantisi için daha fazla para ödeyeceklerdir ve en iyi yanı, tüm sistemi tek başına satmak zorunda kalmamanızdır. Tipik bir egzoz sistemi, manifoldlar veya egzoz boruları, toplayıcılar, orta borular, rezonatörler, susturucular, uçlar ve daha fazlası dahil olmak üzere çeşitli bölümlerden oluşur. Mümkünse, bu bileşenleri ayırmak, daha geniş bir alıcı kitlesini (daha fazla bireysel ilan) çekebilir ve cebinize daha fazla para koyabilir. eBay'de OEM Miata egzoz parçalarına baktık ve bulduklarımızdan bazı örnekler şunlar: NA Miata için 200 dolara satılan bir orta boru tertibatı, erken dönem NB Miata için 99 dolara satılan bir orta boru tertibatı ve ND Miata için neredeyse yepyeni bir susturucu ve egzoz sistemi 250 dolara listelenmiş. Bu, son derece yaygın bir OEM egzoz için oldukça iyi bir fiyat. Her zamanki gibi, spor arabalar ve klasik otomobiller için fabrika çıkışı performans egzozları daha da iyi getiriler sağlayacaktır. Eğer parçalarını sattığınız arabanın orijinal egzozu yoksa, cesaretiniz kırılmasın. Satış sonrası parçalar da OEM fiyatlarına, hatta hafif kullanılmış ve yüksek kaliteli bir markadan ise daha da yüksek fiyatlara satılma potansiyeline sahip. Katalitik Konvertör Katalitik konvertörler, 1975 yılında ABD'de yeni otomobiller için zorunlu hale getirildiklerinden beri varlar. Ancak bugüne kadar, arabanızdaki en iyi kurtarılabilir parçalardan biridir. Daha önce bunların tarihsel olarak yaygın olarak çalınan araba parçalarından biri olduğunu belirtmiştik. Neden? Basitçe, katalitik konvertörün çalışma şeklinden kaynaklanıyor. Motorunuzun egzoz çıkışlarından gelen daha zararlı karbon monoksiti daha az zararlı karbon dioksite dönüştüren rodyum, platin ve paladyum gibi nadir malzemeler kullanırlar. Tahmin edebileceğiniz gibi, bu malzemeler oldukça değerli. Satış yöntemi değişebilir, ancak dürüst olalım, muhtemelen bu değerli metalleri kendiniz çıkarıp bir değişim dükkanına satmayacaksınız. Bunun yerine, çoğu insan tüm sistemi, borularıyla birlikte, arabaları için yenisine ihtiyaç duyan kişilere internet üzerinden satıyor. Katalitik konvertör fiyatları yıllar içinde çeşitli ekonomik faktörlere bağlı olarak birkaç kez değişti, ancak şu an katalitik konvertör işinde olmak için en iyi zaman gibi görünüyor. Son ticaret anlaşmazlıklarından kaynaklanan tedarik zinciri sorunları, nadir metallerin bulunabilirliğini azalttı ve sonuç olarak fiyatlar yükseldi; bu da şimdi katalitik konvertörünüz için daha önce hiç olmadığı kadar fazla para alabileceğiniz anlamına geliyor. Fiyatlar sabit değil, ancak referans olarak, 2010 model bir Mercury katalitik konvertörünün yaklaşık 130 dolara, 2010'ların sonlarına ait bir Hyundai konvertörünün ise 250 dolara listelendiğini gördük. Gövde Panelleri Model özel parçalardan bahsetmek gerekirse, gövde panelleri bunun en tipik örneğidir. Bir aracın tek bir nesli içinde bile, üreticiler stil ve donanımda ince ayarlamalar yaparlar ve bu da biraz daha eski panelleri tamamen kullanılamaz hale getirebilir. Bu da satıcılar için bir avantajdır. Birden fazla model yılı arasında gövde parçalarını fiziksel olarak birleştiremediğinizde, size özel sac parçalar çok daha nadir ve değerli hale gelir. Arz ve talep meselesi, arkadaşlar. Şunu söylemeye gerek yok ama eski arabaların gövde panelleri özellikle iyi satılıyor. Üretici firma klasik yedek parçaları hala üretiyorsa ne ala, aksi takdirde tek seçenek, sizin gibi orijinal gövde panellerini satmaya istekli kişiler oluyor. Ancak şunu da belirtmeliyiz ki, hurdaya ayırma nedeniniz bir kaza ise, iyi durumda bir gövde paneline sahip olma olasılığınız önemli ölçüde azalır. Ama tek bir parça bile sağlam kalmışsa, satmaya değer. Fiyat kontrolü yapmak için, çok yeni olmayan, çok eski olmayan, ancak nadirlik faktörünün değerleri etkilemeyeceği kadar popüler olan bir Lexus LS400 kaputu için biraz araştırma yaptık. eBay'de yaklaşık 300 dolara satılan beyaz bir LS400 kaputu bulduk, ancak bu düşük ila orta fiyat aralığındaydı. Daha yüksek fiyatlı birçok başka örnek de vardı, örneğin yaklaşık 400 dolara satılan bu erken model şampanya rengi LS400 kaputu gibi. Aracınızda varsa, sert tavanlar da dikkate alınması gereken gövde paneliyle ilgili parçalardan biridir. Çoğu insan dönüştürülebilir araçlarını bayiden sert tavanla sipariş etmediği için, iyi durumdaki örnekler (örneğin 6.600 dolara satılan bu Honda S2000 sert tavanı gibi) adeta gömülü bir hazine gibidir. Frenler Frenlerinizi nakit karşılığında hurdaya ayırmanın birden fazla yolu vardır ve bu, kişinin ne kadar zaman ayırmaya istekli olduğuna bağlıdır. Fren sisteminin her parçasını (yani ABS modülü, ana silindir, hortumlar, kaliperler, diskler vb.) sökmek bazıları için çok karmaşık olabilir, bu nedenle sadece kaliperleri ve ana silindiri sökmeyi öneririz. Örneğin, ne yazık ki hurdaya ayrılmış Toyota MR2 Spyder'ınızdan parça söküyorsanız, ön ve arka fren kaliperlerini her biri 100 ila 200 dolar arasında satabilirsiniz. 2001 model bir MR2'den çıkma kullanılmış bir arka setini 180 dolara, aynı araca ait ön kaliper setini ise 120 dolara bulduk. Bu zaten 300 dolar demek. Buna, 2001 model bir MR2 için 68 dolara satılan bu ana silindiri de ekleyin ve hurda presinde yok olacak yaklaşık 400 doları kurtarmış olursunuz. Eğer diğer fren bileşenlerinin (fren hortumları, ABS kabloları, diskler vb.) tamamını sökmek için zamanınız varsa, bunda bir sakınca yok. Ancak, özellikle fren diskleri için bu kadar zaman harcamanıza değmeyebilir. Doğru aletler olmadan sökmek zor olabilir ve birçok kişi kullanılmış disklere güvenmez çünkü disk eğrilmesi kolayca gizlenebilir. En iyi çözüm, hurda deposunda çelik karşılığında birkaç kuruş kazanmak olabilir. Kaynak: Jalopnik- Amerika'da Ne Oluyor - Güncel / Politik Haberler
Yeni Kaliforniya yasaları dalgası 1 Ocak'ta yürürlüğe giriyor. İşte dikkat çekici birkaç tanesi: 1 Ocak'ta, kiralık mülklerdeki mutfak aletlerinden banka aşım ücretlerine, hatta Kaliforniya kedilerinin tırnaklarının kesilip kesilemeyeceğine kadar her şeyi düzenleyen bir dizi yeni eyalet yasası yürürlüğe giriyor. Bazıları yasama organı tarafından hazırlandı; 2025 yılında, mevcut iki yıllık oturumun ilk yılında 790 yasa tasarısı kabul edildi. Diğerleri ise önceki yasama organları tarafından hazırlanmış, ancak eyalet kurumlarının, şirketlerin ve halkın değişikliklere hazırlanabilmesi için yürürlüğe girme tarihleri ertelenmişti. İşte kamuoyunun dikkatini çeken ve Kaliforniyalıların hayatlarında bazı değişikliklere yol açması muhtemel, yürürlüğe girecek birkaç yasa: İşçi hakları ve asgari ücret Yıllar önce kabul edilen yasaların Kaliforniyalıların hayatları üzerinde nasıl büyük etkiler yaratmaya devam edebileceğinin bir göstergesi olarak, 1 Ocak'ta asgari ücrete saat başına 40 sentlik bir artış yapılacak. Eyaletin en düşük ücretli işçileri için yapılan bu ücret artışı, 2016 yılında kabul edilen ve dönemin Valisi Jerry Brown tarafından imzalanan bir yasanın sonucudur. Bu yasa, asgari ücreti 2022 yılında kademeli olarak 15 dolara yükseltmişti. Ancak yasa, eyaletin yaşam maliyetini ölçen Tüketici Fiyat Endeksi'ndeki artışlara yanıt olarak ücreti artırmaya devam etmesi için bir mekanizma da oluşturdu. Bu mekanizma, bu yılki artışla ücretin 16,90 dolara yükselmesinden sorumludur. Mevcut yasama organı, Kaliforniyalı işçiler lehine birkaç yasa daha çıkardı. 1 Ocak'tan itibaren, Kaliforniya çalışma komiseri, işverenler tarafından yapılan bahşiş hırsızlığı iddialarını soruşturma ve suçlulara ceza ve para cezası verme yetkisine sahip olacak. İşverenler ayrıca, yeni işe alınan bir çalışan işten ayrılırsa, eğitim ücreti veya başka bir mali ceza uygulayamayacaklar. Bu yasa, çalışanın kötü davranış nedeniyle işten çıkarılması durumunda eğitim ücretinin geri ödenmesini gerektiren bir sözleşme gibi istisnalar içermektedir. Yeni kiracı yasaları Kaliforniyalı kiracılar için, özellikle yeni yılda yeni bir konut arayanlar için, 1 Ocak'ta yürürlüğe girecek iki yeni yasaya dikkat etmekte fayda var. Ev sahipleri ve emlak yönetim şirketleri artık kiracılarından belirli bir internet servis sağlayıcısı için ödeme yapmalarını isteyemeyecekler; kiracılara artık bu internet hattını satın almaktan vazgeçme seçeneği sunulması gerekecek. Yeni yasa, yılın başından sonra imzalanan veya yenilenen tüm kira sözleşmeleri için geçerli olacak; buna aylık bazda devam eden kiralamalar da dahildir. Ev sahipleri ayrıca kiralık dairelerde çalışan bir buzdolabı ve ocak bulunmasını sağlamak zorunda kalacaklar. Ve bir üretici veya kurum tarafından geri çağrılması durumunda buzdolabını 30 gün içinde onarmak veya değiştirmek zorundalar. Hesap aşımı ve veri sızıntıları Yasama organı üyeleri ayrıca, Kaliforniya'da faaliyet gösteren kredi birliklerinin hesaplarında aşım yapan veya yetersiz bakiye bildirimi alan kişilerden alabilecekleri ücretleri sınırlamak için adımlar attı. 1 Ocak'tan itibaren bu ücretler 14 doları aşamayacak. Ayrıca gelecek yıldan itibaren, finans kuruluşları ve veri toplayan diğer tüm işletmeler, sistem hack'i veya diğer güvenlik ihlali sonucu bilgileri tehlikeye girmiş olabilecek herhangi bir Kaliforniya sakinine 30 gün içinde bildirimde bulunmak zorunda kalacaklar. Bu bildirimde, kolluk kuvvetleri soruşturmasını kolaylaştırmak için bir istisna bulunmaktadır. Yeni yasa ayrıca, veri saklayıcısının, 500'den fazla eyalet sakini etkileyen herhangi bir veri ihlalini, ihlalin gerçekleşmesinden sonraki 15 gün içinde Kaliforniya başsavcısına bildirmesini gerektiriyor. Veri konusunda da, Kaliforniyalılar yakında bir eyalet kuruluşu olan Kaliforniya Gizlilik Koruma Ajansı aracılığıyla bir form göndererek veri aracı web sitelerinden kişisel verilerinin silinmesini talep edebilecekler. Web siteleri, silme işlemini 45 gün içinde gerçekleştirmek ve tamamlandığında ajansa bildirmek zorundadır. Kolluk kuvvetleri ve göçmenlik Hem Kaliforniya Yasama Organı hem de Vali Gavin Newsom, Başkan Donald Trump'ın belgesiz göçmenleri gözaltına alma ve sınır dışı etme yönündeki hızlandırılmış çabalarına karşı koymaya çalıştı; çünkü federal uygulama eylemleri hem burada hem de ülke genelinde toplulukları ve aileleri etkiliyor. Yeni yasalar, 1 Ocak'tan itibaren Kaliforniya ve eyaletteki federal kolluk kuvvetleri memurlarının, kurum üniforması giymedikleri zaman, kurumlarını ve adlarını veya rozet numaralarını gösteren kimlik kartı takmalarını yasal olarak zorunlu kılıyor. Gizli görevde çalışan memurlar bu kuraldan muaftır. Eyalet milletvekilleri ayrıca, bazı istisnalar dışında, kolluk kuvvetleri memurlarının görevlerini yerine getirirken maske veya yüz örtüsü takmasını yasaklayan bir yasa tasarısını da kabul etti. Ancak federal hükümet her iki yasanın da uygulanmasını engellemek için dava açtı, bu nedenle gelecekleri belirsizliğini koruyor. Eyaletin kolluk kuvvetleri de artık polis raporu oluşturmaya yardımcı olmak için yapay zeka programları kullandıklarında bunu açıklamak zorunda kalacaklar. Plastik poşetler ve kedi tırnakları Geniş yankı uyandıran ve 1 Ocak'ta yürürlüğe girecek iki yeni yasa arasında, mağazalarda tek kullanımlık plastik poşetlerin geniş kapsamlı bir şekilde yasaklanması ve veteriner hekim tarafından tedavi amaçlı yapılmadığı sürece kedilerin tırnaklarının kesilmesine yönelik işlemlerin yasaklanması yer alıyor. Hayvan hakları aktivistleri bu adımı övgüyle karşılayarak, tırnak kesme işleminin acı verici ve zalimce olduğunu savunuyorlar. Kaynak: The Sacramento Bee- En Son Basketbol Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
Kraliçelerimiz Kaptanımız Alperi Onar ve oyuncumuz Sevgi Uzun, bugün Emlak Konut karşısında yaptıkları asistlerle, Çubuklu formamızla parkeye çıktıkları tüm yerel organizasyonlarda toplam 5️00 asist barajını aştı! Hep birlikte nicelerine! Tebrikler- Dün
- En Son Otomobil - Taşıt - Kamyon - Otobüs - Pikap Araç Haberleri
- Ölü Anahtar Kumandası Hayatta Kalma Rehberi: Pil Gücü Olmadan Modern Aracınızın Kapısını Nasıl Açarsınız?
Ölü Anahtar Kumandası Hayatta Kalma Rehberi: Pil Gücü Olmadan Modern Aracınızın Kapısını Nasıl Açarsınız? Uzun süredir aynı arabayı kullanıyorsanız, akıllı anahtarınızın veya uzaktan kumandanızın aniden çalışmayı durdurduğu bir durumla karşılaşabilirsiniz; bu durum genellikle anahtar kumandasının pilinin bitmesinden kaynaklanır ve şaşırtıcı olsa da genellikle kolayca çözülebilir. Çoğu akıllı anahtar, basit pil değişimi için tasarlanmıştır ve kasanın dikiş yerinden ayrılması için çekilip hafifçe döndürülebilen metal bir acil durum anahtarı içerir. Metal anahtarı olmayan modellerde ise, aşırı güç kullanılmadığı sürece kasa genellikle dayanıklı olduğundan, ince uçlu bir alet kullanılarak dikkatlice açılabilir. Akıllı anahtarların çoğu, boyut ve şekil olarak neredeyse aynı görünen CR2032 veya CR2025 gibi madeni para tipi lityum piller kullanır; bu nedenle gereksiz masraflardan kaçınmak için satın almadan önce tam model numarasını kontrol etmek önemlidir. Doğru pil takıldıktan sonra, kasa tekrar yerine oturtulup yerine oturana kadar sıkıca bastırılabilir ve böylece servis merkezine gitmeye gerek kalmadan akıllı anahtarın normal çalışması sağlanır. Akıllı anahtar pili tamamen bitmiş ve hemen değiştirilemiyorsa bile, çoğu araç, anahtar kumandasına yerleştirilmiş gizli metal acil durum anahtarı kullanılarak yine de kilit açılabilir ve kapı manuel olarak açılabilir. Tasarım nedenleriyle, birçok modern otomobil fiziksel anahtar deliğini kapı kolunun içine gizler; genellikle kolun alt veya yan tarafında bulunan küçük bir kapağın altına yerleştirilir ve bu kapak bastırılarak veya kaldırılarak kilit ortaya çıkarılabilir. Ortaya çıktıktan sonra, acil durum anahtarı kapıyı normal şekilde açmak için kullanılabilir, ancak tam erişim yöntemi araç modeline göre değişir, bu nedenle sürücülerin acil durumlarda karışıklığı önlemek için kendi araçlarının prosedürünü önceden kontrol etmeleri önerilir. Elektrikli araçlar daha yaygın hale geldikçe, birçok model aerodinamiği iyileştirmek için gömme tip kapı kolları kullanmaktadır; bu kollar akıllı anahtar algılanana kadar içeri çekilmiş halde kalır ve anahtar pili bittiğinde sürücülerin kolu hafifçe bastırarak dışarı doğru itmeleri gerekir. Hyundai araçlarında fiziksel anahtar deliği genellikle kapı kolunun alt kısmında bulunur, Mercedes Benz modellerinde ise genellikle kolun içinde gizlenmiştir. Sürücüler, kapıyı manuel olarak açmanın yetkisiz giriş olarak yorumlandığı için aracın alarm sistemini etkinleştirebileceğini unutmamalıdır, ancak sürücü araca girdikten ve motoru çalıştırdıktan sonra alarm otomatik olarak devre dışı kalacaktır. Akıllı anahtarın pili tamamen bittiğinde, motor standart yöntemle çalıştırılamaz ve acil durum tanıma fonksiyonu kullanılmalıdır; çünkü bu sistem, pil gücü olmadan bile anahtarlığın içindeki çipi doğrudan algılar. Birçok yerli araçta, motor anahtarlığın kendisiyle çalıştırma düğmesine basılarak çalıştırılabilirken, diğer çoğu modelde anahtarı bardak tutucunun yakınına veya açıkça işaretlenmiş bir algılama alanına yerleştirmek aracın anahtarı tanımasını sağlar. En güvenilir yöntem, pilin zayıfladığı fark edildiğinde anahtarlığın pilini hemen değiştirmektir, ancak değiştirme hemen mümkün değilse, sürücülerin akıllı telefon kullanarak araçlarının manuel kilit açma ve acil durum çalıştırma prosedürlerini önceden kontrol etmeleri önerilir. Ayrıca, birçok modern otomobil, fiziksel bir anahtar olmadan uzaktan kilit açma ve motor çalıştırma imkanı sağlayan üretici uygulamaları sunarak bu gibi durumlarda pratik bir yedek çözüm sunmaktadır. Kaynak: Autopost- Jeffrey Epstein'le ilgili bütün haberler Buraya - Donald Trump - Bill Clinton - ve Diğerleri
Bir milyondan fazla potansiyel Epstein dosyası daha ortaya çıktı ABD Adalet Bakanlığı (DOJ), hüküm giymiş cinsel suçlu Jeffrey Epstein'ın davasıyla ilgili olabilecek bir milyondan fazla belge keşfetti. Bakanlık Çarşamba günü yaptığı açıklamada, belgelerin yayınlanmasından önce incelenmesi ve gerekli düzenlemelerin yapılması için birkaç haftaya ihtiyaç duyulacağını belirtti. X'te yaptığı paylaşımda DOJ, New York Güney Bölgesi Savcılığı ve FBI'ın "Jeffrey Epstein davasıyla potansiyel olarak ilgili bir milyondan fazla belge daha ortaya çıkardığını" söyledi. Bakanlık, avukatlarının "mağdurları korumak için yasal olarak gerekli düzenlemeleri yapmak üzere gece gündüz çalıştığını ve belgeleri mümkün olan en kısa sürede yayınlayacaklarını" ekledi. Ancak "çok büyük miktardaki materyal" nedeniyle, DOJ "bu sürecin birkaç hafta daha sürebileceğini" belirtti. Bu açıklama, Salı günü DOJ tarafından Epstein davasıyla ilgili binlerce dosyanın yayınlanmasının ardından geldi. Bakanlık tarafından bugüne kadar Epstein ve suç ortağı Ghislaine Maxwell hakkındaki soruşturmalarla ilgili yaklaşık 100.000 dosya yayınlandı; bunlardan 30.000'i Salı günkü yayınlamada yer aldı. Ancak DOJ, 19 Aralık'a kadar elinde bulunan tüm dosyaları yayınlama son tarihine uymadığı için Epstein'ın iddia edilen mağdurları ve ABD milletvekillerinden tepki çekti. Çarşamba günü, bir düzine ABD senatörü, DOJ'nin denetim organından Cuma günkü son tarihe uymama durumunu incelemesini istedi. 11 Demokrat ve bir Cumhuriyetçiden oluşan grup, Vekil Genel Müfettiş Don Berthiaume'a bir mektup yazarak, DOJ'nin "yasal açıklama gerekliliklerine" uyumu konusunda "tarafsız bir değerlendirme" yapılmasını talep etti. Kaliforniya Demokrat milletvekili Ro Khanna, Cuma günü yaptığı bir video açıklamasında, DOJ'nin Epstein dosyalarının kısmen yayınlanmasının, kendisinin de ortak yazarı olduğu Epstein Dosyaları Şeffaflık Yasası'na uymadığını söyledi. Kongre tarafından kabul edilen ve geçen ay Donald Trump tarafından yasalaştırılan yasa, bakanlığı, mağdurların kimliklerini koruyarak tüm belgeleri 19 Aralık'a kadar kamuoyuyla paylaşmaya zorluyordu. Khanna, X'te yaptığı paylaşımda, "Adalet Bakanlığı'nın yüz binlerce sayfalık belge yığını, [milletvekili Thomas Massie] ve benim hazırladığımız yasaya uymadı" diye yazdı. Kentucky'yi temsil eden Cumhuriyetçi Massie, ABD Başsavcısı Pam Bondi'yi "yasal olarak yayınlaması gereken Epstein dosyalarını sansürlemek, atlamak ve silmek için yoğun bir şekilde çalışmakla" suçladı. X'te yaptığı paylaşımda Massie, "sahte Epstein açıklaması"nın "zenginleri, güçlüleri ve siyasi bağlantıları olanları" koruduğunu söyledi. İki milletvekili de Adalet Bakanlığı yetkililerine karşı yasal işlem başlatma sinyali verdi. Kongre'nin Adalet Bakanlığı'nı dosyaların geri kalanını yayınlamaya nasıl zorlayabileceği sorulduğunda Massie, CBS'e şunları söyledi: "Bu mağdurlar için adaleti sağlamanın en hızlı ve bence en etkili yolu, Pam Bondi'ye karşı içsel hakaret davası açmaktır." Bu arada Khanna, Cuma günü CNN'e şunları söyledi: "Kongre olası azil konusunu görüşüyor. Başsavcı veya başsavcı yardımcısına karşı içsel hakaret davası açmayı konuşuyorlar." Şunları ekledi: "Adaleti engelleyen herhangi bir Adalet Bakanlığı yetkilisi, bu yönetimde veya gelecekteki bir yönetimde yargılanabilir." Adalet Bakanlığı'nın Çarşamba günü yeni belgeleri keşfetmesinden önce Axios, yayınlanmadan önce bakanlık tarafından incelenmesi gereken 700.000 sayfaya kadar belge olduğunu bildirmişti. Adalet Bakanlığı iç kaynaklarına atıfta bulunan haber kuruluşu, dosyaların çoğunun kopyalar olabileceğini, yani yayınlanacak kayıt sayısının binlerce olabileceğini bildirdi. Adalet Bakanlığı, "federal yasaya ve Başkan Trump'ın dosyaları yayınlama talimatına tam olarak uymaya devam edeceğini" taahhüt etti. Başsavcı Yardımcısı Todd Blanche Pazar günü yaptığı açıklamada, tam bir açıklama yapılacağını ve Adalet Bakanlığı yetkililerinin Epstein'ın mağdurlarını korumak için bilgileri sansürlemek için çalıştıklarını söyledi. Blanche, NBC News'e verdiği demeçte, "Yüzlerce avukatın her belgeyi incelediği ve mağdurların isimlerinin ve mağdurlardan gelen bilgilerin korunmasını ve sansürlenmesini sağladığı çok metodik bir süreçten geçiyoruz; bu da Şeffaflık Yasası'nın tam olarak beklediği şeydir" dedi. Kaynak: The i Paper- Epstein davasıyla ilgili olabilecek bir milyon yeni belge bulundu
ABD Adalet Bakanlığı, materyallerin gözden geçirilmesi gerektiğini ve yayımlanmasının "birkaç hafta daha" gecikebileceğini kaydetti.Habere Gitmek için Tıklayın- En Son Magazin Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
Lauren Sánchez Bezos, vücuduna tam oturan tulumuna kalın ve dikkat çekici bir kemer ekleyerek görünümüne daha da şıklık katıyor.- Tesla Modelleri Hakkında Her Şey Buraya
- Sıkışıp kalan Tesla sahibi kapı açma mekanizmasını bulamadı ve şimdi federal yetkililer cevap istiyor
Sıkışıp kalan Tesla sahibi kapı açma mekanizmasını bulamadı ve şimdi federal yetkililer cevap istiyor NHTSA, 2022 Tesla Model 3'teki kapı açma mekanizmasına erişimi araştırıyor. Soruşturma, gizli manuel açma mekanizmalarıyla ilgili iddiaların ardından başlatıldı. Eleştirmenler, acil durum açma mekanizmasının içeride yetersiz etiketlendiğini söylüyor. Kapı kolları bugünlerde önemli bir tartışma konusu ve bu, görünümleriyle ilgili değil. Her yıl daha fazla otomobil elektrikli kapı kilitlerini benimsiyor ve bunlar genellikle tartışmaların merkezinde yer alıyor. NHTSA'nın 2022 Tesla Model 3 ile ilgili yeni bir soruşturması, bunun nedenini vurgulamaya yardımcı oluyor. Bu durum, sorumluluk sınırının nerede olduğu konusunda soruları gündeme getiriyor. Otomobil üreticileri bu sistemleri kusursuz hale getirmek için daha fazlasını yapmalı mı, yoksa araç sahipleri araçlarındaki acil durum özelliklerini anlama konusunda bir miktar sorumluluk taşımalı mı? Bir Rapor, Binlerce Araç Hata Araştırma Ofisi'ne (ODI) yapılan tek bir rapor, 179.071 Tesla Model 3'ü kapsayan bir soruşturmayı tetikledi. Hepsi 2022 model yılına ait, ancak daha sonra daha fazlası eklenebilir. ODI raporu, 11698174 numaralı raporda, bir sürücünün kafa kafaya çarpışmanın ardından yanan Tesla'sından nasıl kaçmakta zorlandığı vurgulanıyor. 2022 Model 3'ün sahibi şikayetinde, "Georgia'da [XXX] adresinde meydana gelen kafa kafaya çarpışma sırasında, 2022 Tesla Model 3'ümün elektrik sistemi gücünü kaybetti ve elektrikli kapı açma mekanizmaları çalışmayı durdurdu. Aracın içi alev aldı ve içeride mahsur kaldım" diye yazıyor. "İçerisi yanarken, arka koltuğa tırmanmak ve arka yolcu camını bacaklarımla kırmak zorunda kaldım. Kalça kırığı, kol kırığı geçirdim ve daha sonra tam kalça protezi ameliyatı geçirdim." Şüphesiz, bu tüyler ürpertici bir hikaye ve incelemeyi hak ediyor. Önemli olan, bir kusur dilekçesinin açılmasının geri çağırmanın yakın olduğu anlamına gelmemesidir. Şimdilik NHTSA, sorunun gerçek bir tasarım kusurundan, yetersiz etiketleme ve eğitimden veya panik, yabancılık ve aşırı koşulların trajik bir kombinasyonundan kaynaklanıp kaynaklanmadığını değerlendiriyor. Bunların hepsi durumun kilit parçalarıdır. Manuel Açma Mekanizmaları ve Yanlış Anlamalar Daha önce de birçok kez belirttiğimiz gibi, sürücü kaçıştan sadece birkaç santimetre uzaktaydı. Tesla, kapı kol dayanağına manuel bir açma mekanizması entegre etmiş durumda. Bu mekanizmayı çalıştırmak için özel bir panelin sökülmesine, aşırı güç kullanılmasına veya başka herhangi bir hileye gerek yok. Kol dayanağının en ucundan yukarı doğru çekmek, kapıyı manuel olarak açmak için yeterli. Ancak şikayetçi, manuel açma mekanizmasından haberdar olmadığını söylüyor. "Gizli mekanik acil durum kapı açma mekanizmasının yerini bilmiyordum çünkü görünür şekilde işaretlenmemişti, teslimat sırasında açıklanmamıştı ve acil bir durumda sezgisel olarak kullanılabilecek bir şey değildi." Bu durumda sürücü, aracın arka tarafına geçerek durumunu çok daha kötüleştirdi. Buna daha sonra döneceğiz. Bu tepki önemli bir soruyu gündeme getiriyor: Manuel açma mekanizmasını daha belirgin hale getirmemek Tesla'nın hatası mıydı, yoksa sorumluluk, kendi aracındaki önemli bir güvenlik özelliğini nasıl kullanacağını öğrenmeyen sürücüye mi ait olmalıydı? Ve sürücü, Tesla'nın yeterli "sürücü eğitimi" sağlamadığını iddia etse de, acil durum çıkış prosedürü aracın kullanım kılavuzunda açıklanmıştır. Gerçek Güvenlik Endişeleri Sorumluluk konusunda hangi tarafta yer alınırsa alınsın, bu soruşturmanın 179.071 arabadan çok daha fazlasını kapsayabileceğini belirtmekte fayda var. Tesla'nın 2017-2022 Model 3 için kendi çevrimiçi kılavuzuna göre, arka koltuk yolcuları için acil durum kapı açma mekanizması bulunmuyor. Bu aşamada, NHTSA'nın bu durumun Tesla'yı harekete geçirmeye yetecek bir neden olup olmadığını tespit edip etmeyeceği belirsiz. Otomobil üreticisi, üretim sırasında büyük olasılıkla Federal Güvenlik Standartlarına uygundu. Aksi takdirde, bu tür bir hikaye on yılın başından önce ortaya çıkardı. Bununla birlikte, bu tür raporlar Tesla için yine de büyük bir baş ağrısına yol açabilir. Model S, bir süre arka koltuk halısının altına gizlenmiş arka koltuk kapı açma mekanizmaları kullanmasıyla oldukça ünlüdür. Belki de otomobil üreticilerinin klasik mekanik kilitlere veya en azından kapı koluyla birlikte çalışan yedek mekanik kilitlere geri dönme zamanı gelmiştir. Birçok otomobil üreticisi zaten bu yaklaşımı kullanıyor. Kaynak: CS- Amerika'da Ne Oluyor - Güncel / Politik Haberler
Editöre Mektuplar: Trump'ın son iddialarından biri sadece şüpheli değil, matematiksel olarak imkansız Sayın Editör: Darrell Huff'ın 1954 tarihli "İstatistiklerle Nasıl Yalan Söylenir" adlı kitabında yazar, grafiklerin, örneklerin, ortalamaların ve diğer verilerin okuyucuları yanıltmak için nasıl kullanılabileceğini açıklıyor. İş dünyası köşe yazarı Michael Hiltzik'in birçok örneği, Başkan Trump'ın sayıları "retorik nesneler" olarak nasıl kullandığını gösteriyor ("Trump şüpheli sayıları kullanarak nasıl paçayı kurtarıyor," 19 Aralık). Sayılar ne kadar büyük olursa, onları anlamaya çalışan insanlar o kadar bunalıyor. Hiltzik'in yazısında dikkatimi çeken bir şey, Trump'ın "ilaç ve eczacılık ürünlerinin fiyatlarını %400, %500 ve hatta %600 oranında düşürdüğü" iddiasıydı. Belki de bir şeyi kaçırıyorum, ama bir fiyatı sadece %100 düşürürseniz, bu fiyat 0 dolara inmez mi? %400 veya daha fazlasını bir kenara bırakın. Bu matematiksel olarak imkansız. Dördüncü sınıf öğrencilerine matematikte yardımcı olmak için gönüllü olurken bazı matematiksel hileler denedim. Onlara maaşımın iki katına çıkarılmasını hak ettiğimi söyledim. Güldüler. Bunun yine 0 dolar olacağını biliyorlardı. Jerry Lasnik, Thousand Oaks Sayın Editör: Trump, şüpheli veya belirsiz ifadelerle paçayı kurtarıyor çünkü gerçek zamanlı olarak sorgulanmıyor. Bu, 2024'teki bir başkanlık tartışması sırasında yaşandı. NBC News'ten Kristen Welker, Trump'a sağlık planını açıklamasını istediğinde, "planla ilgili kavramlarım var" diye yanıt verdi. Bu ifadeden, aslında hiçbir planı olmadığı kolayca anlaşılabilir. Sonradan yapılan gerçek kontrolünün pek bir önemi yok. Trump'ın ilk döneminde Washington Post, yaptığı 30.000'den fazla yanıltıcı veya yanlış ifadeyi belgeledi. Belki de kaynaklara sahip bir gazete, Trump'ın yalanlarının günlük bir kataloğunu tutmalıdır. Domenico Maceri, San Luis Obispo Kaynak: LA Times- En Son Basketbol Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
Bugün oynanan maçta Emlak Konut: 70 - Fenerbahçe Opet: 88 Fenerbahçe Opet Kadın Basketbol Takımımız, Halkbank Kadınlar Basketbol Süper Ligi 12. hafta maçında Emlak Konut’a konuk oldu. Başakşehir Spor Kompleksi’nde oynanan müsabakayı 88-70 kazanan Potanın Kraliçeleri, ligde 11’de 11 yaparak liderliğini sürdürdü. Iliana Rupert 20, Teaira McCowan da kaydettiği 18 sayıyla galibiyete önemli katkı verdi. Alperi Onar, Sevgi Uzun, Gabby Williams, Megan Gustafson ve Iliana Rupert beşiyle maça başlayan ekibimiz, karşılıklı sayılarla geçen çeyreğin son bölümünde art arda bulduğu basketlerle periyodu 23-29 üstün geçti. İkinci çeyreğin ilk dakikalarında farkı çift hanelere çıkaran Potanın Kraliçeleri, soyunma odasına 36-43 önde gitti. İkinci yarıya Teaira’nın sayılarıyla başlayan ekibimiz, skoru 51-43’e getirdi. İlerleyen bölümlerde de Kaptan Alperi’nin üçlükleriyle farkı giderek açan Fenerbahçe Opet, karar çeyreğine 64-47 önde girdi. Dördüncü çeyrekte de yeni transferimiz Meltem Avcı Yılmaz’ın isabetli üçlük atışlarıyla oyuna ağırlığını koymaya devam eden Potanın Kraliçeleri, parkeden 88-70 galip ayrılarak liderliğini sürdürdü. Çeyrek skorları: 1. Çeyrek: 23-29 2. Çeyrek: 13-14 3. Çeyrek: 11-21 4. Çeyrek: 23-24 Skor dağılımımız: Rupert 20, McCowan 18, Alperi 12, Gustafson 12, Meltem 10, Williams 8, Allemand 3, McBride 3, Sevgi 2. Takımımız ligin 13. haftasında 27 Aralık Cumartesi saat 13.00’te Metro Enerji Spor Salonu’nda Orman Spor’u ağırlayacak.- Epstein davasıyla ilgili olabilecek bir milyon yeni belge bulundu
ABD Adalet Bakanlığı, materyallerin gözden geçirilmesi gerektiğini ve yayınlanmasının "birkaç hafta daha" gecikebileceğini kaydetti.Habere Gitmek için Tıklayın- Brüksel lahanası artık bildiğiniz gibi değil: Acı tadı nasıl giderildi?
Bazı insanlar çocukluklarında Brüksel lahanasının acı tadından nefret eder. Fakat bu gösterişsiz ve sağlıklı sebzenin, acılığı engellemek için onlarca yıl süren bir üretme programından geçtiğini biliyor muydunuz?Habere Gitmek için Tıklayın- Brüksel lahanası artık bildiğiniz gibi değil: Acı tadı nasıl giderildi?
Bazı insanlar çocukluklarında Brüksel lahanasının acı tadından nefret eder. Fakat bu gösterişsiz ve sağlıklı sebzenin, acılığı engellemek için onlarca yıl süren bir üretme programından geçtiğini biliyor muydunuz?Habere Gitmek için Tıklayın- Brüksel lahanası artık bildiğiniz gibi değil, acılığı nasıl giderildi?
Bazı insanlar çocukluklarında Brüksel lahanasının acı tadından nefret eder. Fakat bu gösterişsiz ve sağlıklı sebzenin, acılığı engellemek için onlarca yıl süren bir üretme programından geçtiğini biliyor muydunuz?Habere Gitmek için Tıklayın- 'Barış Boyun suç örgütü' davasında örgüt yöneticilerine 12'şer kez müebbet
Barış Boyun'un liderliğini yaptığı belirtilen, 362 sanıklı organize suç örgütü davasında, örgüt yöneticilerine 12'şer kez müebbet hapis cezası verildi. 258 sanık ise bir ila 700 yıl arasında çeşitli hapis cezalarına çarptırıldı.Habere Gitmek için Tıklayın- 'Barış Boyun suç örgütü' davasında örgüt yöneticilerine 12'şer kez müebbet
Barış Boyun'un liderliğini yaptığı belirtilen, 362 sanıklı organize suç örgütü davasında, örgüt yöneticilerine 12'şer kez müebbet hapis cezası verildi. 258 sanık ise bir ila 700 yıl arasında çeşitli hapis cezalarına çarptırıldı.Habere Gitmek için Tıklayın - Eski arabanızı hurdaya ayırmadan önce bu 11 değerli parçayı kurtarın
Önemli Bilgiler
Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.
Navigation
Tarayıcı push bildirimlerini yapılandırın
Chrome (Android)
- Tap the lock icon next to the address bar.
- Tap Permissions → Notifications.
- Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
- Click the padlock icon in the address bar.
- Select Site settings.
- Find Notifications and adjust your preference.
Safari (iOS 16.4+)
- Ensure the site is installed via Add to Home Screen.
- Open Settings App → Notifications.
- Find your app name and adjust your preference.
Safari (macOS)
- Go to Safari → Preferences.
- Click the Websites tab.
- Select Notifications in the sidebar.
- Find this website and adjust your preference.
Edge (Android)
- Tap the lock icon next to the address bar.
- Tap Permissions.
- Find Notifications and adjust your preference.
Edge (Desktop)
- Click the padlock icon in the address bar.
- Click Permissions for this site.
- Find Notifications and adjust your preference.
Firefox (Android)
- Go to Settings → Site permissions.
- Tap Notifications.
- Find this site in the list and adjust your preference.
Firefox (Desktop)
- Open Firefox Settings.
- Search for Notifications.
- Find this site in the list and adjust your preference.