Zıplanacak içerik
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Tartışma ve Paylaşımların Merkezi - Türkçe Forum - Turkish Forum / Board / Blog

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bütün Eylemler

Bu akış otomatik olarak güncellenir

  1. Dün
  2. Ve Houston Rockets kendi X hesabından bunu yayınladı... @alperennsengun (Alperen Sengun), bugün Jokić ve Sırbistan Takımı'na karşı yeri göğü inletti. 28 SAYI | 13 RİB | 8 AST | 10-17 SAH | 4-7 3 SAYI ustalık sınıfı.
  3. CBS sport maçtan sonra Alperen Şengün hakkında bir makale yayınladı EuroBasket 2025: Alperen Şengün, Sırbistan karşısında Türkiye'nin Nikola Jokić'i ezici bir üstünlükle yenmesini sağladı Sengun, maçı 28 sayı, 13 ribaund ve 8 asistle tamamladı ve son dakikada iki önemli sayıya imza attı. Houston Rockets'ın uzun forveti Alperen Sengun, Denver Nuggets yıldızı Nikola Jokić ile sıkça karşılaştırılırdı ve Çarşamba günü, üç kez NBA MVP'si seçilen Jokić'i geride bırakarak Türkiye'yi EuroBasket 2025'te Sırbistan'a karşı 95-90'lık kritik bir galibiyete taşıyarak bunun nedenini tam olarak gösterdi. Turnuvanın grup aşamasının hem takım hem de bireysel düzeyde en çok beklenen eşleşmelerinden birinde Sengun, 17'de 10 saha içi isabetiyle 28 sayı, 13 ribaund ve 8 asist üretti. Jokić ise 16'da 10 şut isabetiyle 22 sayı, 9 ribaund ve 4 asistle sağlam bir performans sergilerken, Çarşamba günü Sırbistan ile birlikte ikinci en iyi performansı sergiledi. Sengun, Türkiye adına hücumda oyunu kontrol etti (eski New York Knicks ve Boston Celtics guardı Shane Larkin'den de 23 sayı aldı) ve son dakikada iki önemli oyuna imza attı. Jokić, Sırbistan'ı maçın bitimine bir dakikadan biraz fazla bir süre kala bir sayı öne geçirdikten sonra, Türkiye oyuna girdi ve Segnun ve Larkin ile ikili oyuna geçti. Ortada pek bir şey yoktu, bu yüzden Larkin sonunda Sengun'a kanatta topu verdi ve Sengun, Jokić ile karşı karşıya kaldı. Sengun sola doğru sürdü, ardından ortaya döndü ve Jokić'e faul aldı. Sakin bir şekilde çizgiye geldi ve iki serbest atışı da sayıya çevirerek Türkiye'yi bir sayı öne geçirdi. Sırbistan'ın karşılık vermek için hâlâ bolca zamanı vardı, ancak sonraki hücumda Segun, Jokić'in topu almasını engellemekte iyi bir iş çıkardı. Ardından Marko Gudurić'e geçti ve Sırp guard'dan topu kaptı. Sırbistan faul yapmak zorunda kaldı ve Larkin'i iki serbest atış için çizgiye göndererek Türkiye'yi üç sayı öne geçirdi. Sırbistan bir sonraki maçta Jokić'in skoru eşitleyecek potansiyel üçlüğü kaçırmasının ardından, Şengün ribaundu aldı ve iki serbest atış daha atarak maçı bitirdi. Şengün, turnuvada %65,6 şut yüzdesiyle 20 sayı, 8,8 ribaund ve 6,5 asist ortalamaları yakaladı. Sayı ortalamasında dokuzuncu, ribaundda dördüncü, asistte dördüncü ve şut yüzdesinde üçüncü sırada yer alıyor. Türkiye ve Sırbistan, Letonya'nın Riga kentindeki mücadelelerine 4-0'lık mükemmel bir dereceyle girmiş ve eleme turuna kalmayı garantilemişlerdi. Ancak, kazananın B Grubu'nda zirveye yerleşeceği ve Final Four'a daha kolay bir yol kat edeceği için hala risk çoktu. Bu galibiyetin ardından Türkiye, Son 16 Turu'nda İsveç (FIBA sıralamasında 49. sırada) ile karşılaşacak ve FIBA Dünya Kupası'nın son şampiyonu Almanya ile aynı grupta yer alacak. Sırbistan ise Son 16 Turu'nda Lauri Markkanen ve Finlandiya (FIBA sıralamasında 20. sırada) ile karşılaşacak ve Almanya tarafında yer alacak. Sırbistan ayrıca, geçen hafta hamstring sakatlığı yaşayan ve turnuvanın geri kalanında forma giyemeyecek olan guard Bogdan Bogdanović'ten de yoksun. Türkiye ve Sırbistan, Cumartesi günü Son 16 turunda tekrar karşı karşıya gelecek. Türkiye, TSİ 05:00'te İsveç'e karşı, Sırbistan ise TSİ 02:45'te Finlandiya'ya karşı mücadele edecek. Kaynak: CBS Sport
  4. Türkiye Voleybol Federasyonu bugün Kadın A Milli Takımımız Hakkında Teet atmış
  5. 12 Dev Adam, FIBA 2025 Avrupa Şampiyonası A Grubu beşinci maçında Sırbistan'ı 95-90'la geçerek grup etabını 5'te 5 yaparak namağlup tamamladı ve son 16 turunda B Grubu dördüncüsü İsveç ile eşleşti. Türkiye 95-90 Sırbistan
  6. A Milli Erkek Basketbol Takımımızın, FIBA 2025 Avrupa Şampiyonası A Grubu'nu lider tamamlayarak son 16 turunda B Grubu dördüncüsü İsveç ile eşleşiyor! 6 Eylül 2025, Cumartesi 12.00 Arena Riga
  7. Bir önceki maça kıyasla en yüksek verimlilik artışı yakalayan oyuncularımız! Shane Larkin + 21 Kenan Sipahi +10
  8. Alperen Şengün, Sırbistan karşısında da double-double performansı sergileyerek bir kez daha maçın oyuncusu oldu! 18 Sayı 8 Asist 13 Ribaunt 1 Top Çalma 37 Verimlilik
  9. NOT BABY JOKIC. CALL HIM DADDY ŞENGÜN.
  10. Alperen Şengün ve Nikola Jokiç Düellosu
  11. Türkiye: 95 - Sırbistan: 90 Jokić'li Sırbistan'ı devirdik ve grup birincisi olduk A Erkek Milli Takımımız Namağlup Lider FIBA 2025 Avrupa Şampiyonası’nda mücadele eden A Erkek Milli Takımımız, A Grubu’ndaki son maçında Sırbistan’ı 95-90'lık skorla mağlup ederek grubundaki beşinci maçını da kazandı ve namağlup grup lideri olarak son 16 turuna yükseldi. Riga Arena'da oynanan ve TRT Spor’dan naklen yayınlanan müsabakayı Türkiye Basketbol Federasyonu (TBF) Başkanı Hidayet Türkoğlu, TBF Yönetim Kurulu Üyeleri ve TBF yöneticileri takip etti. Ay-yıldızlılarımız müsabakaya Shane Larkin, Kenan Sipahi, Cedi Osman, Ercan Osmani ve Alperen Şengün beşiyle başladı. Maçın ilk çeyreğini millilerimiz 19-18 önde bitirirken, karşılaşmanın ilk yarısını 49-46’lık skorla Sırbistan önde tamamladı. Üçüncü periyot ise A Erkek Milli Takımımızın 74-73 üstünlüğüyle noktalandı. A Erkek Milli Takımımızda Alperen Şengün 28 sayı – 13 ribaund – 8 asist – 1 top çalma ve Shane Larkin 23 sayı – 2 ribaund – 9 asist ile oynadı. Sırbistan’da Nikola Jokic 22 sayı kaydetti. Millilerimiz son 16 turunda 6 Eylül Cumartesi günü İsveç ile karşı karşıya gelecek. Çeyrek finale grup birincisi olarak gidiyoruz
  12. İstanbul Cumhuriyet Savcısı Ercan Kayhan, Çekmeköy'deki bir lokantada yemek yerken uğradığı bıçaklı saldırı sonucu hayatını kaybetti. Habere Gitmek için Tıklayın
  13. İstanbul 45. Asliye Hukuk Mahkemesi, CHP İstanbul 38. Olağan İl Kongresi'ni iptal etti ve İl Başkanı Özgür Çelik ile birlikte yönetimini görevden aldı. Peki bu karar hukuken ne anlama geliyor? Burak Abatay'ın haberiHabere Gitmek için Tıklayın
  14. Gürsel Tekin, CHP'de sırasıyla İstanbul İl Başkanı, milletvekili, genel başkan yardımcısı ve genel sekreter olarak görev yapmış tecrübeli bir siyasetçi. Tekin 13 Şubat 2024'te CHP'den istifa ettiğini açıklamış ancak daha sonra parti üyeliğinin sürdüğü ortaya çıkmıştı. Habere Gitmek için Tıklayın
  15. Dünya Kadınlar Voleybol 2025 Voleybol Şampiyonasında İkinci Çeyrek Final Maçında İnanılmaz Bir Maçın Ardından İtalya Polonya'yı 3-0 yenerek yarı finale yükseldi...
  16. Dünya Kadınlar Voleybol 2025 Voleybol Şampiyonasında İlk Çeyrek Final Maçında İnanılmaz Bir Maçın Ardından Japonya Hollanda'yı 3-2 yenerek yarı finale yükseldi ve kuvvetle ihtimal yarı finalde rakibimiz olacak gibi görünüyor
  17. Sosyal medyadaki ifşa kampanyasına gelen bazı yorumlar Türkiye'de flört ve taciz arasındaki farkın çok da iyi anlaşılmadığına işaret ediyordu. Peki flört nerede biter, cinsel taciz ve saldırı nerede başlar? Berza Şimşek'in haberi.Habere Gitmek için Tıklayın
  18. Tek Pedallı Sürüşün Artıları ve Eksileri Nelerdir? Çoğu elektrikli araçta bulunan tek pedallı sürüş özelliği, yalnızca gaz pedalını kullanarak hızlanıp yavaşlamanıza olanak tanır. Ayağınızı pedaldan çektiğinizde, motoru yavaşlatıp enerjiyi geri kazanmak için kullanan ve genellikle aracı tamamen durdurabilen rejeneratif frenleme devreye girer. Başlıca avantajları artan menzil ve azalan fren aşınması iken, başlıca dezavantajları uyum süresi ve doğru şekilde uygulanmadığında olası güvenlik riskleridir. Tek Pedallı Sürüşün Artıları Enerji verimliliğini ve menzili artırır. Tek pedallı sürüş, kinetik enerjiyi akü için tekrar elektriğe dönüştüren rejeneratif frenlemeyi en üst düzeye çıkarır. Bu, geleneksel frenlerde genellikle ısı olarak kaybedilen enerjiyi geri kazanarak aracın sürüş menzilini uzatır. Fren aşınmasını ve bakımını azaltır. Çoğu frenleme için elektrik motoruna güvenerek, sürücüler geleneksel sürtünmeli frenleri çok daha az kullanır. Bu, fren balatalarının, disklerin ve disklerin ömrünü önemli ölçüde uzatır ve aracın kullanım ömrü boyunca bakım maliyetlerini azaltır. Sürüş deneyimini basitleştirir. Özellikle dur-kalk şehir trafiğinde çoğu hız ayarlaması için tek bir pedal kullanmak, alıştıklarında birçok sürücü için daha rahatlatıcı ve sezgisel olabilir. Sürücü yorgunluğunu azaltır. Tek pedallı sürüşte, sürücünün sağ ayağının iki pedal arasında sürekli hareket etmesine gerek kalmaz, bu da uzun yolculuklarda veya yoğun trafikte yorgunluğu azaltabilir. Daha yumuşak bir yavaşlama sağlar. Birçok sürücü, fren pedalına geçmek yerine gaz pedalındaki basıncı değiştirerek daha yumuşak ve daha kontrollü bir frenleme elde edebildiğini fark eder. Tek Pedallı Sürüşün Eksileri Bir alışma süreci gerektirir. Geleneksel araçlara alışkın sürücülerin kas hafızalarını yeniden eğitmek için zamana ihtiyaçları vardır. Yeni kullanıcılar için güçlü rejeneratif frenleme, pedalı düzgün bir şekilde ayarlamayı öğrenene kadar ani veya sarsıntılı duruşlara neden olabilir. Otoyolda daha az verimlidir. Sabit bir otoyol hızında, güç veya fren uygulamadan süzülme (sürüş sırasında kayma), tek pedallı sürüşte meydana gelebilen tekrarlanan, hafif rejeneratif frenlemeden genellikle daha verimlidir. Başkaları için potansiyel güvenlik tehlikeleri. Rejeneratif frenleme sırasında bir aracın fren lambaları yanmazsa, arkadaki sürücüler elektrikli aracın yavaşladığının farkında olmayabilir. Birçok üretici, fren lambalarını önemli bir yavaşlama sırasında yanacak şekilde programlayarak bu sorunu çözmüş olsa da, düzenlemeler tek tip değildir. Acil durumlarda kaza riskini artırabilir. Tek pedallı sürüşe alışkın bir sürücü, acil bir durumda geleneksel fren pedalına geçmekte tereddüt edebilir ve bu da fren mesafesini artırabilir. Kaygan yollarda veya dik yokuş aşağı inişlerde olduğu gibi belirli durumlarda, yalnızca tek pedallı frenlemeye güvenmek güvenli olmayabilir. Araç değiştirirken kafa karıştırıcı olabilir. Tek pedallı bir elektrikli araç ile geleneksel iki pedallı bir araç arasında sürekli geçiş yapmak kafa karışıklığına neden olabilir ve yanlışlıkla pedal çevirme riskini artırabilir. Dikkat Edilmesi Gerekenler Günlük işe gidiş gelişleriniz: Tek pedallı sürüşün avantajları, dur-kalk trafiğinin rejeneratif frenleme için sık sık fırsat sunduğu şehir içi sürüşlerde en belirgindir. Boşta sürüşe kıyasla daha düşük verimlilik gibi dezavantajlar ise otoyol sürüşü için daha önemlidir. Araç uygulaması: Tüm tek pedallı sistemler aynı değildir. Bazıları, sürücülerin rejeneratif frenlemenin agresifliğini ayarlayarak daha fazla kontrol sağlamasına olanak tanır. Tesla gibi bazı elektrikli araçlar, tek pedallı sürüşün tamamen devre dışı bırakılmasına izin vermez ve bu da adaptasyon gerektirir. Kişisel tercih: Tek pedallı sürüşün "artı" mı yoksa "eksi" mi olduğu, büyük ölçüde sürücünün kişisel tercihlerine bağlıdır. Kimileri basitleştirilmiş kontrolleri hemen tercih ederken, kimileri ise deneyimi doğal bulmuyor ve geleneksel bir aracı taklit eden bir modda sürüşü tercih ediyor. Kaynak: AI
  19. Toyota ve Mazda, Elektrikli Araç Pillerinin Geri Dönüşümü İçin Yeni Bir Çözüm Geliştiriyor Elektrifikasyon ve yeni nesil sürdürülebilir otomotiv savunucuları, özellikle de kullanım ömürleri sona eren aküler söz konusu olduğunda uzun zamandır kabus görüyorlar. Araç verimliliği hâlâ başlı başına bir zorluk teşkil ediyor, ancak OEM'lerin kullanım ömürleri sona eren elektrikli araç akülerini bir imha tesisine göndermek zorunda kalması genel tablo açısından pek de iyi görünmüyor. Toyota ve Mazda, sessizce bir çözüm üzerinde birlikte çalışıyorlar. Eski araç akülerini etkili bir şekilde yeniden kullanarak yeni güç üreten şebeke ölçeğinde bir depolama sistemi geliştirdiler. Bu durumda, eski Toyota Prius'unuzdaki akü, Mazda'nın Hiroşima'daki genel merkezine güç sağlamaya yardımcı olabilir ve bu şu anda nispeten küçük bir deney olsa da, büyük sonuçları olabilir. Bu, gerçek bir döngüsel akü ekonomisinin başlangıcını temsil edebilir mi? Birinci Adım - Yeniden Kullanın ve Geri Dönüştürün Elektrikli araç aküleri zorlu bir mücadeleyi temsil eder çünkü sadece ölmezler veya çalışmayı bırakmazlar, aynı zamanda hızlı şarj ve performans gereksinimleri için aşırı verimsiz hale gelirler. Birçoğu hala bol miktarda "kullanılamaz" enerji depolayabilir, bu nedenle buradaki ilk yaklaşım bu kalan kapasitenin bir kısmından yararlanmaktır. Bu nedenle Toyota, geri dönüşümü düşünmeden önce yeniden kullanıma odaklanmaya karar verdi ve bu eskiyen aküleri güneş enerjisini depolayıp gece boyunca tekrar üretim hattına geri besleyen bir araca dönüştürdü. Ardından Toyota, kullanılmış akü paketlerinin ayrıldığı kapalı bir geri dönüşüm döngüsü oluşturmak için Redwood Materials ile ortaklığına odaklandı. Manganez ve kobalt gibi değerli metaller, yeni nesil aküler için doğrudan döngüye geri döner. Sonraki: Sweep Enerji Depolama Çözümü Toyota, Sweep Enerji Depolama Sistemi adlı bir çözüm geliştirdi. Bu sistem, mikrosaniyeler içinde her bir akünün güç akışını hızla açıp kapatabiliyor, bu da mevcut zayıf hücrelerin atlanmasına yardımcı olarak daha güçlü olanların yükün daha büyük bir kısmını ele almasını sağlıyor. Bu da, belirli bir ünitedeki yaşlanma ve bozulma sorununu çözmeye yardımcı olur; aksi takdirde güç üretimi dengesiz olabilirdi. Verimliliğe dayalı bu sistem sayesinde Toyota ve Mazda, Mazda'nın Hiroşima fabrikası için kampüste ikincil güç sağlayabildi. Buradaki amaç, özellikle tesisin ihtiyaçları belirli bir gün içinde çok değiştiğinden, tesisin güç arzını ve talebini düzenlemektir. Böylece Sweep sistemi, belirli bir akü akışını, o akış içinde yeni aküler aşırı derecede bozulmuş veya hatta farklı kapasiteli ünitelere bağlandığında bile hızla açıp kapatabilir. Bir şebeke olarak ele alındığında, çözüm genel olarak olağanüstü bir istikrar sağlar. Tüm kurulum, Prius gibi hibritlerden tam elektrikli araçlara kadar farklı kimyasallara ve sağlık durumlarına sahip aküleri bir araya getirir. Mühendisler, tüm bu farklı aküleri tek bir modüler ve kullanışlı ana ünitede birleştirir. Uygulamadaki Çözüm Hiroşima fabrikası, böyle bir fikir için mükemmel bir test ortamıdır ve bu çözüm, türünün OEM tarafından işletilen tek güç üretim sistemidir. Mazda, Sweep'i çeşitli senaryolarda dikkatlice test edebilir ve çevrimiçi kararlılık ve genel enerji ihtiyaçları üzerindeki kritik etkisini ölçebilir. Sweep sistemi, aksi takdirde maliyetli ve zaman alıcı sonuçlara yol açabilecek büyük voltaj düşüşleri ve yükselmeleri olmadan montaj hatlarını aktif tutabilir. Bu nedenle Sweep, eski akü gruplarını konteynerli depolamaya ve ardından elektrik üretimine dönüştürüyor. Test projesi uzun vadede işe yararsa, benzer bir yaklaşımın diğer tesislerde, lojistik merkezlerinde, bayi lokasyonlarında vb. faydalar sağlamasının önünde hiçbir engel yok. Döngüyü Kapatmak Bu yeniden kullanılan aküler bir noktada arızalanacaktır ve işte tam da bu noktada yüksek verimli geri dönüşüm devreye girmektedir. Toyota, ulusal bir geri alma ve geri dönüşüm programının parçası olarak Redwood Materials ile güçlü bir ilişkiye sahiptir. Görünüşe göre Redwood, bazı lityum iyon akülerden kritik minerallerin %95'ine kadarını geri kazanabilir ve bu da yaklaşımı ekonomik olarak uygulanabilir hale getirir. Redwood, yollardaki elektrikli araç sayısı arttıkça kapasitesini de olabildiğince hızlı bir şekilde artırıyor. Bu durumun otomobil üreticileri, elektrik şebekeleri ve tüketiciler için birçok avantajı var. OEM'ler için, ikinci el depolama çözümleri, enerjiye aç santrallerdeki enerji ihtiyaçlarını kesinlikle azaltabilir ve güneş enerjisi kesintilerinin iniş çıkışlarını dengelemeye yardımcı olabilir. Ayrıca, belirli bir modelin yaşam döngüsü boyunca sağlanan tasarruflar, batarya garantileri ve geri alım programlarıyla bağlantılı maliyetlerin bir kısmını telafi edebilir. En önemlisi, Sweep çözümü uyumsuz paketleri işleyebildiği için, toplama ve dağıtım sırasında daha az ayırma ve seçme işi gerekir. İkinci ömür depolama, şebekelere ve elektrik dağıtımına da yardımcı olabilir. Elektrik sağlayıcılarının, fabrikalarda halihazırda yüzlerce megavat-saat kapasiteye sahip olacakları için, yoğun talep ve yoğun trafo merkezlerinden geçen güzergahlar konusunda çok fazla endişelenmelerine gerek kalmayacak. Otomobil üreticileri artık bu kritik güç üretim çözümlerini kendi bünyelerinde kontrol edebilecekler. Tüketiciler de memnun olmalı, çünkü bu düzeydeki dairesellik, ön saflardaki araç maliyetlerine yansıyabilir. Geri dönüşüm ve yeniden kullanım yeni piller için standart haline gelirse, bu üniteler hammadde fiyat şoklarına eskisi kadar duyarlı olmayacaktır. Bu arada, bu konularda çok hassas olanlar için, elektrikli araç akülerinin atılabilir bir ürün olmaktan ziyade değerli bir ikinci ve hatta üçüncü ömre sahip olduğunu bilmek faydalı olacaktır. Zorluklar Bekleniyor Tüm pil sektörü oldukça dinamiktir ve ikinci ömür depolama çözümü, gerçek dünyada pil üretim sektörüyle rekabet etmek zorundadır. Yepyeni sabit pillerin fiyatlarının düştüğünü ve geri dönüşüm aşamasının kendi başına her şeyi finansal olarak değerli kılmak için büyük bir sermaye yatırımı gerektirdiğini unutmayın. Bu harcama, ilk etapta yeni bir kaynak çıkarmanın maliyetini aşmaya başlarsa, alarm zilleri çalabilir. Garanti sorunları, nakliye lojistiği ve güvenlik kuralları gibi dikkate alınması gereken başka konular da var; ulusal düzenlemelerden bahsetmeye bile gerek yok. Dolayısıyla, bugün ileriye dönük en mantıklı yol gibi görünse bile, düzgün bir dairesel altyapının tamamen geliştirilmesi biraz zaman alabilir. Yine de Toyota ve Mazda'nın pilot projesi sadece bir dipnottan ibaret değil ve karışık, bozulmuş ve uyumsuz pil paketlerinin bir araya gelerek faydalı bir çözüm sunabileceğini gösteriyor. Akıllı güç elektroniği ve akıllı kontroller, Toyota ve Mazda'nın bu sıra dışı pilleri canlı ve kritik bir üretim ortamına bağlamasına olanak tanıyor. Ciddi geri dönüşüm ortaklıklarını da hesaba kattığınızda, bu oldukça zarif, çevreye duyarlı ve ekonomik açıdan akıllı bir çözüm gibi görünmeye başlıyor. Dolayısıyla bugün Toyota ve Mazda Sweep sistemi, bu tartışmalı elektrikli araç pillerinin geri dönüşümü için en kapsamlı çözümü, sabırsız ve hassas bir dünyaya sunuyor. Kaynak: CarBuzz
  20. Federal Yargıç'a Göre Google, Android ve Chrome'u elinde tutabilir Google, ABD Bölge Yargıcı Amit Mehta'nın Salı günü verdiği karar sayesinde tarayıcı ve mobil işletim sistemleri bölümlerini bölüp satmak zorunda kalmaktan kurtuldu. Arama devi, geçen yıl Mehta'ya karşı açtığı bir antitröst davasını kaybetti. Mehta, Google'ın yasadışı bir tekel olarak faaliyet gösterdiğini ve Sherman Yasası'nı ihlal ederek rekabeti engelleyici uygulamalara giriştiğini tespit etti. ABD, davayı 2020 yılında açmış ve yıllarca şirketin küçültülmesi için çaba harcamıştı. Mehta, Salı günkü kararında Adalet Bakanlığı tarafından verilen en ağır cezaları iptal ederek, teknoloji şirketini popüler tarayıcısı Chrome ve Android işletim sistemini satmak zorunda kalmaktan kurtardı. Mehta, "Google'ın Chrome'u elden çıkarması gerekmeyecek; mahkeme de nihai kararda Android işletim sisteminin koşullu elden çıkarılmasını öngörmeyecek" diye yazdı. Mehta, Chrome'un rakiplerine sunduğu arama verilerinin daha fazlasını paylaşması gerektiğine hükmetti. Ayrıca, Google'ın arama ürünü ve üreticilerin cihazlarına Google ürünlerini önceden yüklemesini gerektiren diğer araçlarla ilgili sözleşmeleri artık uygulayamayacağına karar verdi. Mehta, bu zorlama yasağının, Google'ın aramayı neredeyse tamamen ele geçirmesini ve yapay zeka ile ilgili ürünlerde gelecekte hakimiyet kurmasını engellemeyi amaçladığını söyledi. Mehta, davanın kendisini "kristal bir küreye bakıp geleceğe bakmaya" zorladığını, bunun "hiçbir yargıcın uzmanlık alanı olmadığını" düşündüğünü söyledi. Yine de, geleceğin ne getireceğini bilemediği göz önüne alındığında, kararının adil olduğunu düşünüyordu. Mehta, "Mahkemeler, çözüm üretme görevine sağlıklı bir tevazu dozuyla yaklaşmalı," dedi. "Bu mahkeme bunu yaptı." Kaynak: Salon
  21. Z Kuşağı Ekonomik Sorun Yaşıyor: Enflasyon ve Gümrük Vergileri Salgından Bu Yana ABD Tatil Harcamaları İlk Kez Düşecek Z Kuşağı tüketicilerinin enflasyon, gümrük vergileri ve artan yaşam maliyetleri nedeniyle harcamalarını keskin bir şekilde azaltmasıyla, ABD tatil harcamalarının 2024'te yaklaşık %5 oranında düşmesi bekleniyor. Bu, pandemiden bu yana ilk kayda değer düşüş olacak. PwC'nin Çarşamba günü yayınladığı bir ankete göre, 10 tüketiciden sekizinden fazlası önümüzdeki altı ay içinde harcamalarını azaltmayı planladıklarını söyledi. Z Kuşağı (17-28 yaş arası) tatil harcamalarını %23 oranında azaltmayı beklerken, Y kuşağı, X kuşağı ve bebek patlaması kuşağı aynı veya daha fazla harcama yapmayı bekliyor. Geri çekilme, gümrük vergilerinin perakendeciler ve tüketiciler üzerinde daha fazla baskı oluşturmasıyla birlikte geliyor. ABD Başkanı Donald Trump'ın kuralı kaldırmasının ardından, yaklaşık 90 yıldır 800 doların altındaki ithalatlara gümrük vergisiz izin veren ABD'nin "de minimis" muafiyeti Cuma günü sona erdi. Çin e-ticaret platformları Shein, Temu ve Alibaba (BABA), Çin anakarası ve Hong Kong'dan gelen ürünler için muafiyetin Mayıs ayında sona ermesiyle zaten darbe almıştı. 29 Ağustos itibarıyla muafiyet dünya çapında sona ererek fiyat artışlarına ve sınır ötesi satıcıların baskısına yol açtı. Shein ve Temu, Mayıs ayı son tarihinden önce fiyatlarını artırdı. Shein'in satışları Haziran ayında yıllık bazda %23, Temu'nun satışları ise %33 düştükten sonra, kural değişikliği sonrası istikrara kavuştu. Ebay (EBAY) ve Etsy'deki (ETSY) küçük ithalatçılar ve online satıcılar tarife değişikliklerinden olumsuz etkilenirken, Amazon (AMZN), Walmart (WMT), Prologis (PLD) ve DHL gibi devler, daha fazla ürünün yerel tedarik zincirlerine kaymasıyla bundan faydalanacak gibi görünüyor. Walmart CEO'su Doug McMillon, tarifesiz envanterin sonuncusunun da ortadan kalkmasıyla maliyetlerin her hafta arttığı konusunda uyarıda bulunmuştu. Alışveriş yapanlar için bu, iş ve enflasyon endişeleri devam ederken, en iyi değeri sunan ürünleri seçerek dolarlarını idare etmeye daha fazla dikkat etmek anlamına geliyor. Tüketici endişesinin yeni işaretleri geçen hafta, Conference Board'un güven endeksinin Temmuz ayındaki 98,7'den Ağustos ayında 97,4'e düşmesiyle ortaya çıktı. Bu düşüş, işgücü piyasasındaki çatlakları vurgulayan zayıf bir istihdam raporunun ardından gerçekleşti. İş koşullarına ilişkin beklentiler geriledi ve gelecekteki gelir göstergesi biraz düştü. Conference Board kıdemli ekonomisti Stephanie Guichard, "Önemli olan, tüketicilerin mevcut iş olanaklarına ilişkin değerlendirmesinin üst üste sekizinci ay düşüş göstermesiydi," dedi. Stocktwits'te, temel tüketim malları ETF'si XLP etrafındaki görüş bu yıl keskin bir şekilde dalgalandı - Mart ayındaki "son derece yükseliş"ten ay sonuna doğru "son derece düşüş"e, Ağustos ayında tekrar "yükseliş"e ve şimdi tekrar düşüşe geçti. Bu arada, tüketici takdirine bağlı ETF XLY'ye yönelik duygu, yıla 'nötr' başladı, Nisan ayında 'boğa'ya döndü, yıl ortasında yumuşadı, Temmuz ayında toparlandı ve şimdi 'nötr' seviyesinde seyrediyor. Kaynak: StockTwits
  22. Mahkeme Trump'ın gümrük vergilerini reddetti. İşte anlamı: Başkan Donald Trump tarafından yürürlüğe konulan yeni ticaret vergilerinin geniş bir bölümünü iptal eden alt mahkeme kararı, geçen hafta federal bir temyiz mahkemesi tarafından onandı. Kararın ABD Yüksek Mahkemesi tarafından inceleneceği anlaşılıyor. ABD Federal Temyiz Mahkemesi, 7'ye karşı 4 oyla aldığı kararda, ABD Uluslararası Ticaret Mahkemesi'nin bu yılın başlarında Trump'ın ithalat vergileri koyma yetkisinin temeli olarak ulusal acil durumları ilan etmek için 1977 Uluslararası Acil Ekonomik Yetkiler Yasası'na dayanmasının uygunsuz olduğu yönündeki kararına katıldı. Temyiz mahkemesi yargıçları, kararlarında Kongre'nin bu tür vergileri değerlendirme yetkisinin münhasıran elinde olduğunu belirtti. Kararda, "Gümrük vergileri gibi vergileri koyma yetkisinin temel kaynağı, Anayasa tarafından yalnızca yasama organına verilmiştir." ifadesi yer aldı. "Gümrük vergileri, Kongre'nin temel yetkilerinden biridir." Trump, Pazar günü sosyal medya paylaşımlarına ilişkin karara sert tepki göstererek, gümrük vergisi stratejisinin ABD ekonomisini güçlendirdiğini ve uluslararası yatırım taahhütlerinde artışa yol açtığını savundu. Trump, Pazar günü Truth Social'a yaptığı paylaşımda, "ABD'ye 15 trilyon dolardan fazla yatırım yapılacak, bir REKOR," diye yazdı. "Bu yatırımın büyük bir kısmı Gümrük Vergileri yüzünden. Radikal Sol bir Mahkeme'nin bu Gümrük Vergilerini kaldırmasına izin verilirse, bu yatırımın neredeyse tamamı ve çok daha fazlası derhal iptal edilecek! Birçok yönden, bir daha BÜYÜKLÜK umudu olmayan bir Üçüncü Dünya Ülkesi haline geliriz. ZAMAN ÇOK ÖNEMLİ!!! Başkan DJT." Ancak temyiz mahkemesinin kararı, Trump'ın hukuk ekibine ABD Yüksek Mahkemesi'nden kararın bozulmasını talep etmeleri için zaman tanımayı amaçlayan bir madde olan 14 Ekim'de yürürlüğe girecek. ABD Hazine Bakanı Scott Bessent'e göre, bu çaba ilerliyor gibi görünüyor. Bessent, Pazartesi günü Reuters'a yaptığı açıklamada, mahkemenin yönetimin tarifelerini onaylayacağından emin olduğunu, ancak tarifelerin yasal olarak geçersiz kılınması durumunda Beyaz Saray'ın bir yedek planı olduğunu belirtti. Newsweek'in haberine göre, Tarifeleri değerlendirme yetkisi kimde? Mayıs ayında, ABD Uluslararası Ticaret Mahkemesi'nin üç yargıçtan oluşan bir heyeti, Kongre'nin uluslararası ticareti belirleme ve düzenleme konusunda münhasır yetkiye sahip olduğunu ve bu yetkinin bir başkanın olağanüstü hal yetkileri beyanıyla geçersiz kılınamayacağını belirtmişti. Reuters'a göre, heyet kararında, "Mahkeme, Başkan'ın tarifeleri bir kaldıraç olarak kullanmasının akıllıca veya olası etkililiği konusunda karar vermiyor," diye yazdı. "Bu kullanım, akılsızca veya etkisiz olduğu için değil, (federal yasa) buna izin vermediği için izin verilemez." Karar, küçük perakendecilerden oluşan ve işletmelerinin tarifelerden zarar gördüğünü iddia eden bir grup tarafından açılan dava ve 12 Demokrat eyaletten oluşan bir grup tarafından açılan dava olmak üzere iki davaya yanıt olarak alındı. %10 ile %50 arasında değişen çok sayıda yeni uluslararası ticaret tarifesi bu ayın başlarında yürürlüğe girdi. Trump, tarifelerin ABD'de imalat sanayi ürünlerini teşvik etmenin yanı sıra işleri korumak ve tüketicileri yerli ürünler satın almaya teşvik etmek için etkili bir araç olduğunu savundu. Ayrıca, ABD sınırlarından kaçak uyuşturucu ve kaçak göçmen akışını önlemek için tarife artışlarından yararlandı. Ancak ekonomistler, ithalatın ek maliyetinin nihayetinde ABD'li tüketiciler tarafından ödeneceği konusunda uyarıyor. Son federal ekonomik raporlar, yılbaşından bu yana tekrar yükselen enflasyon nedeniyle mal maliyetleri üzerinde şimdiye kadar yalnızca asgari düzeyde etki gösterse de, yeni ticaret vergilerinin hızla artması gelecekteki fiyat artışlarını tetikleyebilir. Tarifelerle ilgili son durum nedir? 7 Ağustos gece yarısından hemen sonra, 60'tan fazla ülke ve Avrupa Birliği'nden gelen mallar en az %10 ve en fazla %50 oranında tarife oranlarına tabi tutuldu. 39 ülkeden ve 27 üyeli AB ülkelerinden gelen mallar artık %15 ticaret vergisiyle karşı karşıya. 11 ülkeden ithal edilen mallara artık %30 veya daha fazla gümrük vergisi uygulanıyor; Brezilya'da ise bu oran en yüksek %50. Daha önce sektöre özgü gümrük vergileri de yürürlükte. Bunlar arasında şunlar yer alıyor: Çelik ve alüminyum ithalatına %50 gümrük vergisi 1 Ağustos'tan itibaren bakır ithalatına %50 gümrük vergisi Yabancı yapımı otomobillere, ithal motorlara ve diğer otomobil parçalarına %25 gümrük vergisi Cuma günkü temyiz kararıyla da onaylanan ticaret mahkemesinin kararı, Trump'ın sektörlere uyguladığı gümrük vergilerini etkilemiyor. Ayrıca, özellikle akıllı telefonlar olmak üzere bir dizi gümrük vergisi muafiyeti de mevcut. ABD'de üretilen bileşenler içeren bazı ithal mallar ve ilaç ürünleri de gümrük vergilerinden muaf tutuluyor; ancak Trump, bu sektöre yeni bir vergi getirmeyi düşündüğünü belirtti. Kaynak: Deseret News
  23. Çin'in başkenti Pekin'in merkezine Çin'in İkinci Dünya Savaşı'nda Japonya'ya karşı zaferinin 80. yılı kutlamalarında ülkenin yeni silahlarının tanıtıldığı dev bir geçit töreni düzenlendi. Törene Rusya lideri Putin ve Kuzey Kore lideri Kim Jong Un'un da aralarında bulunduğu 26 ülkenin devlet ve hükümet başkanları katıldı. Habere Gitmek için Tıklayın

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.