Zıplanacak içerik
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Tartışma ve Paylaşımların Merkezi - Türkçe Forum - Turkish Forum / Board / Blog

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bütün Eylemler

Bu akış otomatik olarak güncellenir

  1. Geçen saat
  2. Amazon ormanlarının derinliklerindeki kaçak madenlerde çalışan kadınların hayatı zor, şiddet dolu ve bazen ölümcül olabiliyor. Habere Gitmek için Tıklayın
  3. Herkes sağlıklı görünen ve sağlıklı hissettiren saçlar ister. Bu bazen parlak dalgalar, kabarık buklelerdir, bazense pürüzsüz saç telleri... Peki bunun için para harcadığımız ürünler ne kadar işe yarıyor?Habere Gitmek için Tıklayın
  4. Dünyayı bisikletle dolaşan ilk kişi olan İngiliz gezgin Thomas Stevens, bu seyahati sırasında 1885 yılında Osmanlı'ya gitti. Stevens yaklaşık iki buçuk yıllık gezisinden sonra yazdığı kitapta Anadolu'da gördüklerine de önemli yer ayırdı. Habere Gitmek için Tıklayın
  5. Türkiye'nin 2016'da terk ettiği mevsimsel saat değişikliği uygulaması Avrupa'da sürüyor. Yılda iki kez saat değiştirilmesi konusunda uzun süredir pek gündemde olmayan tartışmalar yeniden alevlendi. Ülkeleri üç saat dilimine yayılan AB, üyelerinin farklı yaklaşımları nedeniyle zor bir tercihle karşı karşıya kalabilir.Habere Gitmek için Tıklayın
  6. Bugün
  7. Bu dört cihazı asla aracınızın USB portlarına takmayın Teknoloji gelişmeye devam ettikçe, USB portları çoğu modern araçta yaygın bir özellik haline geldi. Cihazları şarj etmek, müzik dinlemek ve hatta aracınızın yazılımını güncellemek için kullanışlı bir yol sunarlar. Ancak, tüm cihazlar bu portlar için uygun değildir. İşte aracınızın USB portlarına asla takmamanız gereken dört şey. Güçsüz USB Hub'ları Aracınızın USB portuna birden fazla cihaz bağlamak için bir USB hub kullanmak iyi bir fikir gibi görünse de, bu portların sınırlı güç çıkışına sahip olduğunu unutmamak önemlidir. Güçsüz USB hub'ları, porta aşırı yük bindirerek arızaya hatta hasara yol açabilir. Bunun nedeni, özellikle hub'ın kendi güç kaynağı yoksa, araç USB portlarının aynı anda birden fazla cihazı destekleyecek şekilde tasarlanmamasıdır. Bu nedenle, olası sorunları önlemek için aracınızın USB portlarında güçsüz USB hub kullanmaktan kaçınmak en iyisidir (kaynak). Büyük Harici Sabit Diskler Harici sabit diskler genellikle standart USB portlarının sağlayabileceğinden daha fazla güç gerektirir. Bu sürücüler aracınızın USB portuna bağlandığında düzgün çalışmayabilir veya hatta donanıma yük bindirebilir. Bunun nedeni, standart araç USB portlarının güç dağıtımının büyük harici sabit disklerin çalışmasını desteklemek için yeterli olmayabileceğidir. Bu nedenle, bu tür cihazları doğrudan aracınızın USB portlarına bağlamaktan kaçınmanız önerilir (kaynak). Şüpheli Flash Bellekler Bilinmeyen kaynaklardan gelen USB depolama cihazları önemli bir güvenlik riski oluşturabilir. Tıpkı bir TV'nin donanım yazılımına zarar verebilecekleri gibi, aracınızın yerleşik bilgisayar sistemini tehlikeye atabilecek kötü amaçlı yazılımlar içerebilirler. Bu nedenle, aracınızın USB portlarında yalnızca güvenilir USB depolama cihazları kullanmanız çok önemlidir. Aracınıza taktığınız tüm USB cihazlarının güvenilir bir kaynaktan geldiğinden ve virüs taramasından geçirildiğinden her zaman emin olun (kaynak). Dizüstü Bilgisayarlar Gibi Çok Fazla Güç Tüketimi Gerektiren Aksesuarlar Dizüstü bilgisayarlar gibi yüksek akım çeken cihazlar, araç USB portları için uygun değildir. Bu portlar, bu tür cihazların yüksek güç gereksinimlerini karşılayacak şekilde tasarlanmamıştır. Çok fazla güç tüketen bir cihazı takmak, kısa devreye veya hatta USB portuna zarar verebilir. Bu nedenle, dizüstü bilgisayarlar gibi yüksek güçlü cihazları şarj etmek için aracınızın USB portunu kullanmaktan kaçınmanız en iyisidir (kaynak). Aracınızın USB portlarına ne taktığınıza dikkat ederek, bu portların ömrünü ve aracınızın elektrik sisteminin genel sağlığını koruyabilirsiniz. Kaynak: BGR
  8. Silika jel paketlerini neden asla atmamanız gerektiğini açıklayan adam: "Bu dahiyane bir fikir" Silika Jel nedir? "Ben bir silika paketi istifçisiyim," diye söze başladı TikTok kullanıcısı Peter J. Clarkson (@gatorham). Model, neredeyse her ürüne eşlik eden yaygın silika jel paketlerini yeniden kullanmanın dahiyane bir yolunu paylaştı. Açıklama Silika jel, nem giderici görevi gören gözenekli bir silikon dioksit formudur; yani çevredeki havadan nemi emer ve tutar. Karmaşık mikroskobik gözenek ağı sayesinde silika jel, oldukça geniş bir iç yüzey alanı sunarak su moleküllerini yakalamada oldukça etkilidir. Bu nem emme özelliği, elektronik eşyalar, deri ürünler ve bazı yiyecekler gibi ürünleri nakliye sırasında nemden kaynaklanan hasarlardan korumaya yardımcı olur. Peter'ın tüyosu, bunları bir pirinç torbasına koymaktan ibaret. Kutuları açarken paketleri atmak yerine, olası bir dökülme durumunda tekrar kullanmak üzere saklıyorlar. Nasıl yardımcı oluyor? "Paslanmasını istemediğiniz bir mücevher veya nemin içeri girmesini istemediğiniz bir şey olsun... Elinizde olduğuna çok sevineceksiniz," dedi Peter. Silika jel paketlerinin, özellikle nemli bir ortamda yaşıyorsanız, aletleri, elektronik cihazları ve kıyafetleri nemli koşullardan korumak için de kullanılabileceğinden bahsetti. Bu ipucu, elektronik cihazlardan suyu çekmek için pirinç kullanma ve küçük paketlerin çöplüklerde atık haline gelmesini önleme konusundaki modern halk bilgeliğini yansıtıyor. Genel olarak, berrak ve renksiz silika jel boncukları, çöplükte toprağa sızabilecek zararlı kimyasallar içermez. Yine de, fırsat çıktığında bu inanılmaz derecede faydalı paketleri yeniden kullanmak daha iyidir. Silika jel, hafifçe ısıtılarak yeniden aktive edilebilir ve tekrar kullanılabilir, bu da onu nem kontrolü için sürdürülebilir bir seçenek haline getirir. Herkesin söyledikleri "Akıllıca! Hazırlıklı olmayı severim," diye yazdı bir yorumcu. "Telefonunu suya düşürdüğünü söylemeden bana telefonunu suya düşürdüğünü söyle," diye şaka yaptı bir başkası. "Bu dahiyane," dedi üçüncü bir kullanıcı. Kaynak: TCD
  9. 19 Ekim'de yapılan seçimde yüzde 62 oyla Kuzey Kıbrıs Cumhurbaşkanı seçilen Tufan Erhürman dün yemin etti ve Ersin Tatar'dan görevi devraldı. Erhürman devir teslim töreninde yaptığı konuşmada "Federasyon diyen de, iki devlet diyen de bu adada Kıbrıs Türk halkının eşit egemenliğinde hemfikirdir" dedi. Kuzey Kıbrıs'ta Erhürman'ın devir teslim töreninde yaptığı konuşma nasıl yorumlandı?Habere Gitmek için Tıklayın
  10. Dün
  11. EuroLeague'de Türk Derbisinde Zafer Fenerbahçe'nin Anadolu Efes 69-79 Fenerbahçe Beko Fenerbahçe Beko Erkek Basketbol Takımımız, EuroLeague 2025-26 sezonu altıncı hafta maçında Anadolu Efes’e konuk oldu. Turkcell Basketbol Gelişim Merkezi’nde oynanan maçı 69-79 takımımız, üçüncü galibiyetini elde etti. Mikael Jantunen, Talen Horton-Tucker, Devon Hall,Tarık Biberovic ve Khem Birch beşiyle başladığı maçta ilk çeyreği 24-18 geride tamamlayan Fenerbahçe Beko, üstünlüğü ele aldığı ikinci periyot sonrasında soyunma odasına 43-44 üstün girdi. Üçüncü çeyrek karşılıklı basketlere sahne oldu ve 58-58 eşitlikle noktalandı. Karar çeyreğine 8-0’lık seriyle başlayan takımımız, Wilbekin’in üçlükleriyle skoru korudu. (62-69) Kalan anlarda farkı açan ekibimiz maçtan 10 sayı farkla 69-79 galip ayrıldı. Fenerbahçe Beko, pazar günü ise ligde Türk Telekom'u konuk edecek. Skor dağılımımız: Wilbekin 12, Hall 12, Colson 10, Baldwin 10, Bacot 9, Biberovic 8, Melli 7, Birch 6, Horton-Tucker 5. EuroLeague’de bir galibiyet daha! Tebrikler Fenerbahçe Beko! Maç Sonucu | Anadolu Efes Fenerbahçe Beko: 69-79 Skor dağılımımız: Wilbekin 12, Hall 12, Colson 10, Baldwin 10, Bacot 9, Biberovic 8, Melli 7, Birch 6, Horton-Tucker 5. Bu akşam iki MVP’miz var! Wade Baldwin IV & Devon Hall Always Scottie Wilbekin
  12. Görevden uzaklaştırılan eski İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, İmamoğlu'nun seçim kampanyasının direktörü Necati Özkan ve gazeteci Merdan Yanardağ hakkında "casusluk" suçlamasıyla soruşturma başlatıldı.Habere Gitmek için Tıklayın
  13. CHP'de kurultay davasının reddedildiği gün İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu hakkında "casusluk" soruşturması başlatılması, "yeni bir yıpratma, köşeye sıkıştırma hamlesi" olarak yorumlandı. Ankara'dan Ayşe Sayın'ın haberi.Habere Gitmek için Tıklayın
  14. CHP'de kurultay davasının reddedildiği gün İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu hakkında "casusluk" soruşturması başlatılması, "yeni bir yıpratma, köşeye sıkıştırma hamlesi" olarak yorumlandı. Ankara'dan Ayşe Sayın'ın haberi.Habere Gitmek için Tıklayın
  15. Namibya'da bir grup çöl aslanı, dünyanın denizde beslenen tek aslanları olmak için geleneksel avlanma alanlarını terk etti ve Atlantik kıyılarına gitti. Bir fotoğrafçı bu dramatik davranış değişikliğini yakaladı.Habere Gitmek için Tıklayın
  16. Namibya'da bir grup çöl aslanı, dünyanın denizde beslenen tek aslanları olmak için geleneksel avlanma alanlarını terk etti ve Atlantik kıyılarına gitti. Bir fotoğrafçı bu dramatik davranış değişikliğini yakaladı.Habere Gitmek için Tıklayın
  17. Misafir
    Misafir şurada cevap verdi: rapperxl başlık Pop - Rap
    bu albüm son günlerde bir arkadaş tarafından youtubeda paylaşıldı, bi' 10 saat falan kaldı ytde
  18. Görevden uzaklaştırılan eski İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, Beylikdüzü Belediye Başkanlığı dönemine ilişkin “ihaleye fesat karıştırma” suçlamasıyla açılan davadan beraat etti.Habere Gitmek için Tıklayın
  19. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu'nda (RTÜK) görev süresi dolan Ebubekir Şahin'in yerine Mehmet Daniş geldi.Habere Gitmek için Tıklayın
  20. Fenerbahçe sporcusu milli boksörümüz Buse Naz Çakıroğlu, 51 kiloda dünya sıralamasında ilk sıraya yerleşti! Fenerbahçeli milli boksörlerimiz, Dünya sıralamasında zirvede Kazandıkları madalyalarla, kırdıkları rekorlarla camiamıza ve ülkemize büyük bir gurur yaşatan Fenerbahçeli milli boksörlerimiz, göğsümüzü kabartmaya devam ediyor. Dünyanın En Büyük Spor Kulübü Fenerbahçemizin sporcusu Buse Naz Çakıroğlu, 51 kiloda dünya sıralamasında ilk sıraya yerleşti. World Boxing’in sosyal medya platformu Instagram hesabından yaptığı paylaşımda, sıkletlerinde ilk 10 sırada yer alan kadın boksörler duyuruldu. Milli boksörümüz Buse Naz Çakıroğlu, 51 kiloda zirvede yer alırken, Kazakistanlı Alua Balkibekova ikinci, Finlandiyalı Pihla Kaivo Oja da üçüncü oldu. Dünya sıralamasında derece elde eden Fenerbahçeli diğer boksörlerimizden; Büşra Işıldar 75 kiloda ikinci, Hatice Akbaş 54 kiloda üçüncü, Şeyma Düztaş +80 kiloda dördüncü, Busenaz Sürmeneli 65 kiloda beşinci, Sema Çalışkan da 70 kiloda altıncı sırada yer aldı. Boksörlerimizi tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz. Kaynak: Fenerbahçe
  21. Fenerbahçe Alessia Orro için Nostaljik bir Tweet attı Sono un Italiano - Alessia Orro
  22. Maç günü! - @EuroLeague 6. Hafta: Fenerbahçe Beko - Anadolu Efes - Saat: 20.30
  23. Honda'nın Katı Hal Pil Atılımının Arkasındaki Bilim Toyota katı hal devrimini başlattı, ancak Honda bunu tamamlayabilir. Japon otomobil üreticisi, Ocak 2025'te katı hal elektrikli araç pilleri üretmeye başlayacağını duyurarak otomotiv dünyasını şok etti. Yıllar süren araştırmalara ve milyarlarca dolara rağmen, henüz hiçbir şirket bir üretim hattı kurmayı başaramadı. Honda, son yıllarda katı hal pil (SSB) üretiminin gelişiyle ilgili ipuçları veriyordu ve proje artık resmen başladı. Japonya'daki Sakura tesisinde bulunan yeni tesis, yeni nesil elektrikli araç pillerinin geliştirilmesini desteklemek için gerekli üretim süreçlerini doğrulamaya odaklanıyor. Yaklaşık 43 milyar yen (yaklaşık 287 milyon dolar) toplam yatırımla bu tesis, Honda'ya katı hal teknolojisinin pratik potansiyelini göstermede erken bir avantaj sağlıyor. Katı hal pilleri, Chrysler'in Turbine aracına harcadığı uzun yıllar ve dolarlara benzer şekilde, sektör genelinde maliyetli bir çılgınlık gibi görünmeye başladı. Ancak Honda, birkaç hafta içinde bir fabrikayı faaliyete geçireceğini iddialı bir şekilde duyurdu. Toyota, katı hal devrimini on yıldan uzun bir süre önce başlattı, ancak ilerlemesi neredeyse çıldırtıcı derecede yavaştı. Honda'nın açıklamaları doğruysa, katı hal teknolojisinin ihtişamını Toyota'dan çalabilir. Size mümkün olan en güncel ve doğru bilgileri sunmak için, bu makaleyi derlemek için kullanılan veriler Honda ve diğer yetkili kaynaklardan alınmıştır. Akü Üretiminde Devrim: Honda'nın Tanıtım Hattı Herkes ASSB ile çalışan Honda'lar (kısaltması "Tamamen Katı Hal Akü" anlamına gelir) konusunda çok heyecanlanmadan önce, Honda'nın fabrikası tam boyutlu bir üretim fabrikası olmaktan ziyade bir tanıtım hattıdır. Ancak bu, otomobil boyutundaki SSB'lerin geliştirilmesinde büyük bir adımı temsil ediyor. Başka hiçbir şirket, boyutu ne olursa olsun bir SSB fabrikasını faaliyete geçirmeyi başaramadı. Birçok büyük şirket, inşaat halinde fabrikaları olduğunu iddia etti, ancak hepsi de açılış tarihlerini belirsiz bir gelecekte açıkladı. Seri Üretim İçin Zemin Hazırlanıyor Honda bu tesisi resmi olarak "tanıtım hattı" olarak adlandırıyor. Tochigi Eyaleti, Sakura şehrinde bulunan bu fabrika, 27.400 m² (295.000 ft²) alana sahip. Kısmen, adından da anlaşılacağı gibi bir hükümet girişimi olan Japonya Yeşil İnovasyon Fonu tarafından finanse edildi. Honda, tesisi donatmakta hiç vakit kaybetmedi. Binalar 2024 baharında tamamlandı. Çatı henüz bir yıldır çakılmamış olsa da Honda, üretim ekipmanlarının kurulumunu neredeyse tamamladı. Yine de, Honda'nın katı hal pilleri hakkında sadece basın bültenleri yayınlamak yerine, bunları gerçekten üretmeye hazırlandığı yeterince vurgulanamaz. Bu, Honda'yı sektördeki diğer herkesin önüne geçiriyor. Honda, Gelecek Yılın Pillerini Değil, Geleceğin Pillerini Üretiyor Honda'nın duyurusunun en çarpıcı kısmı tarih. Üretimin Ocak 2025'te başlaması planlanıyor. Honda, seri üretim tekniklerini ve maliyetlerini doğrulamaya odaklanacak. Buna göre, Sakura City tesisi, elektrot malzemelerinin tartılması ve karıştırılması, kaplama ve silindir presleme ve modül montajında kullanılan teknolojileri bünyesinde barındırıyor. Seri üretim, ASSB gelişiminin önündeki en büyük engellerden biri olmuştur. Çeşitli şirketler çalışan pil prototipleri üretti ve birçoğu da fabrikalarının inşaat halinde olduğunu duyurdu. Ancak Honda, üretim tarihi birkaç yıl yerine birkaç hafta sonra olan tek şirkettir. Silindir Presleme: Yeni Nesil Pil Verimliliğinin Anahtarı Honda, akülerini birbirine bastırarak daha iyi çalışmalarını sağlıyor ve üretim maliyetlerini düşürüyor. Honda, katı hal akülerinin başlıca sorunlarından biri olan dendritleri önlemenin bir yolunu geliştirdi. Bu yöntem, kristallerin oluşacağı alanın üzerine plastik bir bariyer koyuyor. Honda'nın bir üretim hattı kurmaya hazır olması şaşırtıcı değil. Diğer otomobil üreticileri, katı hal akülerinin menzili veya tahmini kullanım ömrü hakkında basın bültenleri yayınlarken, Honda zaten üretim tekniklerindeki çeşitli gelişmeleri duyuruyordu. En büyük gelişmelerinden biri, akülerini rulo presleme tekniğiydi; bu teknik hem üretimi kolaylaştırıyor hem de akülerin kendilerini geliştiriyor. Katı Hal İnovasyonuyla İlerlemek Honda'nın katı hal akülerindeki en büyük atılımlarından biri rulo presleme tekniğiydi. Bu, esasen katı hal akülerinin montaj sırasında birbirine preslenmesi anlamına geliyor. Honda'nın rulo presleme tekniği, katı elektrolit katmanlarının yoğunluğunu artırarak enerji verimliliğini artırıyor. "Yoğunluk" ve "elektrot teması", araba büyüklüğündeki YSB'lerin yola çıkmasını engelleyen en büyük iki sorun olmuştur. Çoğu akü türü, enerjisini sıvı veya macun içinde depolar; bu macun, bulunduğu alana doğal olarak uyum sağlar ve elektriğin aktığı elektrotlarla neredeyse mükemmel bir temas sağlar. Katı hal aküler (adından da anlaşılacağı gibi), enerjisini genellikle toz olan katı bir elektrolitte depolar. Tüm tozlarda olduğu gibi, katı hal elektrolitleri de küçük hava boşluklarıyla doludur. Ve elbette, elektrik, akülerin içinde ark oluşturmadığı sürece havadan geçemez; bu da istenmeyen bir durumdur. Aküleri birbirine bastırmak (diğer birleştirme yöntemlerinin aksine), havayı ve boşlukları kelimenin tam anlamıyla sıkıştırır. Sonuç olarak, katı elektrolit, akünün elektrotlarıyla mükemmel (veya mümkün olduğunca mükemmele yakın) bir temas sağlar. Ayrıca, aküleri preslemek üretim süresini hızlandırır. Kaynak ve diğer yöntemler, aküleri birbirine bastıran bir presten geçirmekten çok daha uzun sürer. Honda ayrıca pillerin soğutma yapılarını basitleştirmeyi hedefliyor. Lityum iyon pillerin aksine, ASSB'ler oldukça ısıya dayanıklıdır. Yani ısı onlara kolayca zarar vermez. Elbette, SSB'lerin de soğuk tutulması gerekir. Ancak, doğal ısı dirençleri, Honda'nın pillerin soğutma sistemlerini basitleştirmesine olanak tanır. Honda, Basit Bir Plastik Levhayla Pil Ömrünü Uzatıyor Honda ayrıca dendritleri önlemenin bir yolunu geliştirerek katı hal pillerinin daha uzun süre dayanmasını sağladı. Çözüm o kadar basit ki işe yaramamalı: Dendritlerin büyüyeceği yere (elektriğin içinden akmasına izin verecek kadar ince) bir plastik tabaka koymak. Dendritler, lityumun pilin içindeki çeşitli bileşiklerden ayrılmasıyla oluşan küçük, dikenli lityum kristalleridir. Büyüdükçe, pilin iç yapılarını delerek içeriden tahrip ederler. Dendritler, pilin elektrotlarındaki küçük çatlaklardan büyümeye başlar (Her pilin elektrotları zamanla mikro çatlaklar oluşturur. Bu, metalin sıcaklık değişimleriyle tekrar tekrar genişleyip daralmasının kaçınılmaz bir sonucudur). Honda'nın polimer bariyeri, pilin içindeki lityumun elektrota temas etmesini engeller; bu da dendrit kristallerinin kök salabileceği bir yer olmadığı anlamına gelir. Dendritler, katı hal pillerinin eskiyip ölmesinin temel nedenlerinden biridir. Elbette, ince bir polimerin sonsuza kadar dayanacağını iddia etmek gerçekçi değildir. Yine de, pilin ömrüne yıllar ekleyebilir. Ölçeklendirme: Elektrikli Araçlardan Uçaklara Honda, her yerde bulunan sandık motorları gibi, katı hal güç sistemlerini de karada, denizde, havada ve hatta uzayda kullanıma uygun hale getirmeyi hedefliyor. Honda, ölçek ekonomisi elde etmek için yeterli sayıda katı hal güç ünitesi (SSB) üreterek uygun fiyatlı hale getirmeyi hedefliyor. Honda uzun zamandır "araba üreten bir motor şirketi" olarak tanımlanıyor. Nitekim Honda, motosiklet bölümünü otomobillere açılmadan çok önce geliştirdi. Honda, bugüne kadar tüm otomotiv endüstrisindeki en güçlü sandık motoru bölümlerinden birine sahip. Elbette her otomobil üreticisi sandık motoru üretiyor. Ancak Honda'nın motorları yerin derinliklerinde, uzayda, sayısız elektrikli alette ve bunların arasında her yerde kullanıldı. İçten yanmalı motorlar yerini elektrikli araçlara bırakırken, Honda güç sistemlerindeki gelecekteki hakimiyetini şimdiden garantiliyor. Mobilite Sektörlerinde Uygulamaları Genişletmek Honda, hem karada hem de havada kullanılmak üzere katı hal pilleri geliştiriyor. İşler planlandığı gibi giderse, Honda'nın katı hal pilleri arabalara, kamyonlara, motosikletlere ve uçaklara güç sağlayacak. (Honda ayrıca SSB'leri gemilere uyarlamayı planlıyor olabilir, ancak gemiler batmadıkça nadiren manşetlere çıktığı için bu girişim hakkında basın bültenleri yayınlamaktan kaçınıyor.) Başka bir deyişle, Honda, motorlarının halihazırda gittiği her yere katı hal pilleri yerleştirmeyi planlıyor. Salt Hacimle Maliyeti Düşürmek Elbette, bir diğer SSB engeli (birçok engel var) maliyet. Şu anda, her potansiyel pil üreticisi, SSB'lerin üretiminin maliyetli olduğunu ve muhtemelen bir süre daha böyle kalacağını iddia ediyor. Nitekim Samsung, SSB'lerini yalnızca lüks araçlarda kullanılmak üzere satacağını duyurarak tüm uygun fiyatlılık sorunlarından ustalıkla kaçındı. Honda'nın buna cevabı, herhangi bir ekonomi ders kitabının 1. Ünitesinden fırlamış gibi: ölçek ekonomileri. Bu, şimdiye kadar yola elverişliliği kanıtlanmamış bir teknoloji için etkileyici bir kumar. Honda, henüz hiç kimse katı hal pilli bir araba almamış olmasına rağmen, katı hal pillerini hızla üretmek için yatırım yapmayı planlıyor. Ancak, katı hal pilleri uzun zamandır dile getirilen beklentileri karşılarsa, satılmaları kolay olabilir. TopSpeed'in kendi okuyucuları, insanların elektrikli araçlara geçmemesindeki en büyük nedenin menzil olduğunu, maliyet ve şarj süresinin ise onları hemen takip ettiğini doğruladı. Katı hal pilleri bu iki sorunu da ortadan kaldırabilir. Menzil tahminleri üreticiden üreticiye değişse de her zaman en az 800 kilometredir. Çoğu üretici, şarj başına 950 ila 1450 kilometre arasında menzil sağladığını iddia ediyor; bu da dolu depo yakıtla çalışan herhangi bir içten yanmalı motorlu aracın çok ötesinde. Ayrıca, katı hal pilleri (SSB) hızlı şarja karşı lityum iyon pillerden çok daha dayanıklıdır. SSB ile çalışan bir araç, yakıt pompasında içten yanmalı motorlu bir araçtan neredeyse hiç şarj süresi gerektirmez. 2050'ye Kadar Karbon Nötrlüğü Vizyonu Honda, 2050 yılına kadar karbon nötr olmayı hedefliyor. Honda, 2040 yılına kadar yalnızca elektrikli araçlar (hem bataryalı hem de hidrojenli) üretmeyi planlıyor. Karbon nötrlüğü, kurumsal basın bültenlerindeki en büyük trendlerden biri haline geldi ve Honda da bir istisna değil. Bu, 1970'lerde hem yakıt tasarruflu hem de eğlenceli araçlarla Amerikan otomobil alıcılarını kazanan şirket için doğal bir ilerleme. Bu iki kategori, Amerikan otomobil üreticilerinin asla uzlaştıramadığı iki kategoriydi. (Amerikan otomobil üreticileri, otomobil alıcılarına Chevette gibi cezalandırıcı ekonomik araçlar sunarken, Honda Civic gibi hızlı kompakt araçlar sundu.) 21. yüzyılda bile, Amerikan otomobil üreticileri, tüm bir Küçükler Ligi takımını barındıracak kadar büyük olmayan çoğu aracı elden çıkarmaya devam ediyor. Bu nedenle Honda'nın, belirsiz bir geleceğe kadar uzanan bir son tarih koymadan karbon nötrlüğü hedeflemesi doğaldır. Sürdürülebilir Enerji Çözümleriyle Geleceği Yönlendirmek Honda'nın elektrikli araçlarla olan geçmişi, en yakın rakibi Toyota'nınkiyle büyük ölçüde paralellik gösteriyor. Toyota, birkaç dağınık ve kısa ömürlü elektrikli araç ürettikten sonra, nihayet yetenekli ancak pek de başarılı olmayan bZ4X SUV'yi piyasaya süren Toyota'dan birkaç yıl önce elektrikli araç üretmeye başladı. Bunun yerine Toyota, kazançlı hibrit araçlarına ve bazen de hayalperest hidrojen yakıt hücreli araçlarına daha fazla odaklandı. Honda'nın elektrikli araçlarla olan geçmişi de aynı. Nitekim iki şirket de ilk FCEV'lerini aynı yıl piyasaya sürdü. Ancak Honda (Toyota gibi) şimdi elektrikli araç serisini genişletiyor. Honda, Son ICE Otomobilini Sadece 15 Yıl İçinde Üretebilir Otomobil üreticilerinin yakın (ama çok da uzak olmayan) bir gelecekte tüm içten yanmalı motorları sonlandıracaklarını veya en azından içten yanmalı motorları küçük bir nişle sınırlayacaklarını duyurmaları şu anda moda haline geliyor. Honda da bir istisna değil. Şirket, resmi olarak 2040 yılına kadar tüm bataryalı elektrikli ve yakıt hücreli araçları üretmeyi hedefliyor. Katı hal pilleri, elektrikli araçları birçok kişinin garajından uzak tutan birçok sorunu ortadan kaldırdığı için Honda'nın planının önemli bir parçası. Katı hal pillerinin yüksek ısı toleransı, pil soğutma sorununu basitleştiriyor. Tüm piller, hızlı şarj sırasında veya büyük güç dalgalanmaları gönderirken (örneğin, sürücü gaz pedalına bastığında) ısınır. Ayrıca, elektrikli araçların ömrünün çoğunu açık havada geçirdiğini ve ortam ısısının, kullanılmasa bile pilin ömrünü kısaltabileceğini belirtmek neredeyse gereksiz. Honda Başkanı Keiji Otsu'nun da belirttiği gibi: "Tamamen katı hal piller, elektrikli araç çağında ezber bozan bir unsur ve Honda'nın elektrifikasyonda liderliğe dönüşümünü hızlandırıyor." Herhangi bir şirket yöneticisinin katı hal pillerinden bahsederken en az bir kez "ezber bozan" demeden geçmesi gerçekten imkansız. Ancak Honda, bu değişimi "ezber bozan"a dönüştürebilir. Kaynak: TS
  24. Zeytin adı verilen yavru goril, 22 Aralık 2024'te Nijerya'dan Tayland'a kaçak olarak götürülmek istenirken İstanbul Havalimanı'ndaki kargo biriminde bulunmuş, Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından korumaya alınmıştı. Daha önce Zeytin'in Nijerya'ya geri gönderileceğini söyleyen Milli Parklar Genel Müdürlüğü, 24 Ekim'deki açıklamasında yavru gorilin Türkiye'de bir hayvanat bahçesinde kalacağını açıkladı. Peki bu Zeytin'in gelişimini nasıl etkileyebilir?Habere Gitmek için Tıklayın

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.