Zıplanacak içerik
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Tartışma ve Paylaşımların Merkezi - Türkçe Forum - Turkish Forum / Board / Blog

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bütün Eylemler

Bu akış otomatik olarak güncellenir

  1. Dün
  2. CHP'nin İstanbul Kadıköy'de düzenlediği ve yoğun katılımın olduğu mitingde, 8 Eylül'de partinin İstanbul İl Başkanlığı'nda yaşanan olaylara tepki vardı. Miting, hem CHP dışındaki grupların çeşitliği hem de yoğun katılımla dikkat çekti. BBC Türkçe'den Mahmut Hamsici'nin izlenimleri. Habere Gitmek için Tıklayın
  3. Almanya Slovenya'yı 99-91 yenerek yarı finalde Finlandiya'nın Rakibi oldu
  4. EuroLeague Fenerbahçe'yi tagledi Tweet şöyle diyor: Şampiyon Sezona Başlıyor 20 gün kaldı...
  5. Fenerbahçeli Kadın Boksörler Boks Dünya Şampiyonasında Tarih yazıyor Fenerbahçeli 3 milli boksörümüz Dünya Şampiyonası’nda yarı finalde! Çeyrek finalde ringe çıkan boksörlerimizden; 75 kiloda Büşra Işıldar, İngiliz rakibi Kate Smith’i 80 kiloda Şeyma Düztaş, Suudi Arabistanlı Noof Alyousef’i 51 kiloda Buse Naz Çakıroğlu ise Hindistanlı Zareen Nikhat’ı mağlup etti. Böylece üç sporcumuz da madalyayı garantileyerek adını yarı finale yazdırdı!
  6. Amerika Birleşik Devletleri'nin en önde gelen muhafazakar aktivistlerinden olan ve başkan Donald Trump'ın da yakın müttefiki Charlie Kirk, Utah Valley Üniversitesi'ndeki konuşması sırasında vurularak hayatını kaybetti. Habere Gitmek için Tıklayın
  7. İngiltere'de Prens Harry, babası Kral Charles ile buluşacağı söylentilerinden sonra, kraliyet ailesinin Londra'daki ikametgahlarından Clarence House'a girerken görüldü. Baba ve oğul, 2024'ten beri görüşmemişti. Habere Gitmek için Tıklayın
  8. Mars’ta keşfedilen “leopar desenli” kayalar, geçmiş yaşamın en güçlü işaretlerini barındırıyor olabilir. Bilim insanları, bu minerallerin mikroplar tarafından üretilmiş olabileceğini söylüyor ancak kesin kanıt için örneklerin Dünya’ya getirilmesi gerekiyorHabere Gitmek için Tıklayın
  9. Cinsel saldırganından kurtulmak için dilini ısıran Choi Mal-ja, 61 yıl sonra yeniden görülen davada beraat ederek adını temize çıkardı.Habere Gitmek için Tıklayın
  10. Cinsel saldırganından kurtulmak için dilini ısıran Choi Mal-ja, 61 yıl sonra yeniden görülen davada beraat ederek adını temize çıkardı.Habere Gitmek için Tıklayın
  11. Saldırı, Türkiye'nin Katar'la ile özel ikili ilişkileri ve Hamas'la düzenli temasları ile bölgede gerilimin artması açısından önemli. Türkiye, İsrail'in saldırısına en sert tepkiyi veren ülkeler arasında. Ankara, tüm imkanlarıyla Katar'ın yanında olacağını ve saldırıya karşı "ortak adımlar" atılacağını duyurdu.Habere Gitmek için Tıklayın
  12. Saldırı, Türkiye'nin Katar'la ile özel ikili ilişkileri ve Hamas'la düzenli temasları ile bölgede gerilimin artması açısından önemli. Türkiye, İsrail'in saldırısına en sert tepkiyi veren ülkeler arasında. Ankara, tüm imkanlarıyla Katar'ın yanında olacağını ve saldırıya karşı "ortak adımlar" atılacağını duyurdu.Habere Gitmek için Tıklayın
  13. Manifest grubunun 6 Eylül'deki Küçükçiftlik Park konserine ait sosyal medya paylaşımlarına erişim engeli getirildi. BBC Türkçe'nin edindiği bilgiye göre başvuru Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'ndan geldi. Habere Gitmek için Tıklayın
  14. Onlar Dünya Şampiyonası’nın ‘En İyileri’ FIVB Dünya Şampiyonası En İyi Orta Oyuncu: Eda Erdem! FIVB Dünya Şampiyonası En İyi Pasör Çaprazı: Melissa Vargas!
  15. Dünün En İyi 10 Hareketi - Şengün her yerde
  16. Elektrikli Araç Pilini Hiç Değiştirmezseniz Ne Olur? Elektrikli araçlar (EV'ler), sürdürülebilirlikleri ve verimlilikleriyle ünlüdür, ancak tüm teknolojiler gibi, optimum şekilde çalışmaları için bakım gerektirirler. Bunun merkezinde, aracın güç merkezi görevi gören akü bulunur. Elektrikli araç akünüzü hiç değiştirmezseniz ne olacağını anlamak çok önemlidir, çünkü ihmal edilmesi hem araç hem de çevre için önemli sonuçlara yol açabilir. Elektrikli Araç Pillerinin İşlevselliği ve Ömrü Pil Bileşimi ve İşlevselliği EV aküleri, yüksek enerji yoğunluğu ve verimliliği nedeniyle tercih edilen bir teknoloji olan lityum iyon hücrelerden oluşur. Bu aküler, elektrik enerjisini depolayarak ve bu enerjiyi elektrik motoruna dönüştürerek aracı ileri iterek çalışır. Bir EV'nin sorunsuz çalışması büyük ölçüde aküsünün sağlığına bağlıdır. Lityum iyon teknolojisi, performansı korurken çok sayıda şarj döngüsünü sürdürebilme özelliği nedeniyle EV tahrik sisteminin temelini oluşturmuştur. Ancak, tüm şarj edilebilir piller gibi, zamanla aşınma ve yıpranmaya maruz kalırlar ve bu da gücü verimli bir şekilde depolama ve iletme kapasitelerini etkileyebilir. Beklenen Ömür Bir elektrikli araç pilinin ortalama ömrü, çeşitli faktörlere bağlı olarak genellikle 8 ila 15 yıl arasındadır. Şarj alışkanlıkları, pilin ömründe önemli bir rol oynar; sık sık hızlı şarj, bozulmayı hızlandırabilir. Aşırı sıcaklıklar gibi çevresel koşullar da pilin sağlığını etkileyerek kullanım ömrünü kısaltabilir. Kapsamlı bir araştırmaya göre, optimum şarj uygulamalarını sürdürmek ve pili zorlu çevresel faktörlerden korumak, ömrünü önemli ölçüde uzatarak aracın daha uzun süre verimli çalışmasını sağlayabilir. Bozulma ve Performans Sorunları Zaman İçinde Kapasite Kaybı Elektrikli araç pilleri yaşlandıkça doğal olarak kapasitelerini kaybeder ve bu da sürüş menzilinin kısalmasına neden olur. Kapasite azalması olarak bilinen bu durum, elektrikli araç sahipleri arasında yaygın bir endişe kaynağıdır. Pilin şarj tutma kapasitesi azalır, bu da aynı seyahat mesafesine ulaşmak için daha sık şarj etmeniz gerekebileceği anlamına gelir. Kapasite kaybı oranı değişiklik gösterebilir, ancak araştırmalar bir elektrikli araç aküsünün ortalama olarak yılda yaklaşık %2,3 kapasite kaybı yaşadığını göstermektedir. Araştırmalar, uygun bakım ve bilinçli şarjın bu etkileri azaltarak akünün etkin ömrünü uzatabileceğini göstermiştir. Araç Performansına Etkisi Bozuk bir akü sadece menzili etkilemekle kalmaz, aynı zamanda genel araç performansını da etkileyebilir. Azalan akü kapasitesi, araç gerekli gücü çekmekte zorlandığı için daha yavaş hızlanmaya ve daha düşük verimliliğe yol açabilir. Ayrıca, akü üzerindeki yük, artan enerji tüketimine yol açarak sorunu daha da kötüleştirebilir. Ciddi durumlarda, hasarlı bir akü, tüm araç sistemlerini optimum şekilde çalıştırmak için yeterli güç sağlayamayabilir ve bu da potansiyel arızalara veya ileride maliyetli onarımlara yol açabilir. Çevresel ve Ekonomik Etkiler Çevresel Etki Bozuk bir aküyü çalışır durumda tutmak, önemli çevresel sonuçlara yol açabilir. Akü verimliliği azaldıkça enerji tüketimi artar ve bu da dolaylı olarak, özellikle fosil yakıtlara bağımlı bölgelerde, enerji santrallerinden daha yüksek emisyonlara yol açabilir. Bu durum, elektrikli araç kullanmanın ekolojik faydalarını baltalar. Bir çalışma, elektrikli araçları geleneksel araçlara göre daha çevre dostu bir alternatif haline getiren enerji verimliliğini korumak için zamanında akü değişiminin önemini vurgulamaktadır. Eski akülerin uygun şekilde bertaraf edilmesi ve geri dönüştürülmesi de çevresel etkiyi en aza indirmek için önemlidir. Ekonomik Hususlar Ekonomik açıdan bakıldığında, akü değişiminin ihmal edilmesi zamanla maliyetlerin artmasına neden olabilir. Azalan kapasite nedeniyle sık sık şarj etmek elektrik faturalarını artırabilir ve aküsü bozulan bir aracın yeniden satış değerinin düşmesi önemli olabilir. Elektrikli araç sahipleri, yeni bir akünün maliyetini, enerji maliyetlerinde uzun vadeli potansiyel tasarruflar ve aracın yeniden satış değerinin korunmasıyla karşılaştırmalıdır. Düzenli bakım ve zamanında değişim genellikle daha ekonomik bir seçenek olabilir. Güvenlik Endişeleri ve Riskler Potansiyel Tehlikeler Eskiyen elektrikli araç aküleri söz konusu olduğunda güvenlik en önemli endişe kaynağıdır. Akülerin ömrü uzadıkça aşırı ısınma riski artar ve bu da yangına yol açabilen tehlikeli bir durum olan termal kaçaklara neden olabilir. Bu durum, hem araçtaki yolcular hem de çevredeki ortam için ciddi bir güvenlik riskidir. Bu riskleri azaltmak için üreticiler ve düzenleyici kurumlar, akü bakımı için yönergeler sunmaktadır. Bu yönergelere uyulması, tehlikeli durumların önlenmesine ve aracın ve yolcularının güvenliğinin sağlanmasına yardımcı olabilir. Düzenleyici ve Üretici Yönergeleri Üreticiler genellikle akü bakımı ve değişim programları hakkında kapsamlı talimatlar sunar. Bu yönergelerin göz ardı edilmesi, yalnızca güvenliği tehlikeye atmakla kalmaz, aynı zamanda garantileri geçersiz kılarak olası mali kayıplara da yol açabilir. Hem üreticilerin hem de sektör uzmanlarının en son düzenlemeleri ve önerileri hakkında bilgi sahibi olmak, araç güvenliğini ve performansını korumak için çok önemlidir. Teknolojik Gelişmeler ve Geleceğe Bakış Akü Teknolojisindeki Yenilikler Elektrikli araç akü teknolojisi hızla gelişmekte ve daha uzun ömür ve gelişmiş performans vaat eden gelişmeler ortaya çıkmaktadır. Katı hal aküler ve geliştirilmiş lityum iyon tasarımları gibi gelişmeler ufukta görünmekte ve bu da akü değişim sıklığını azaltma potansiyeli taşımaktadır. Bu yenilikler, elektrikli araçlar için daha güvenilir ve dayanıklı güç kaynakları sunarak elektrikli araç sektöründe devrim yaratacak ve böylece akü bakımıyla ilgili mevcut endişelerin bir kısmını giderecektir. Sektör Trendleri ve Uygulamaları Otomotiv sektörü, pil ömrünü ve performansını artırmak için yeni trendleri ve uygulamaları aktif olarak araştırıyor. Elektrikli araç kullanımındaki artış, üreticileri sürdürülebilir uygulamalara ve kullanıcı dostu pil yönetimi çözümlerine odaklanmaya teşvik ediyor. Bu trendlerin önünde kalarak, elektrikli araç sahipleri araçlarının bakımı hakkında bilinçli kararlar alabilir, teknolojinin tüm avantajlarından yararlanırken çevresel etkiyi en aza indirebilirler. Kaynak: Morning Overview
  17. Kevin Costner'ın eski eşi Christine Baumgartner, aylık 129.000 dolarlık çocuk desteğinin "yetersiz" olduğunu söyledi Kevin'in daha fazla çocuk nafakası ödemesi gerektiğini söylüyor, "böylece çocuklar onunla birlikteyken benzer tatillere gidebiliyorlar. Bu, çocuk nafakası ödemeleri Christine'in yaşam tarzını iyileştirse bile geçerli."
  18. Rivian CEO'su, Çinli elektrikli araç üreticilerinin daha ucuz araçlar üretmek için 'sihirli' bir şey yapmadığını söylüyor. Rivian CEO'su RJ Scaringe, Çin'deki elektrikli araçların fiyatlarına çok fazla odaklanıldığını söylüyor. Bunun yerine, teknik özelliklerine daha fazla dikkat edilmesi gerektiğini söyledi. Rivian, elektrikli araçlarını Çin'de satmasa bile bu alanda rekabet etmeye çalışıyor. Rivian CEO'su RJ Scaringe, Çinli otomobil üreticilerinin sonsuza dek sürmeyecek kadar yerleşik bir maliyet avantajına sahip olduğunu söyledi. Scaringe, Everything Electric podcast'ine yakın zamanda katıldığı bir programda, "Batı pazarlarının yerli üreticilerinin Çin'de üretim yapmasına izin vermezken, aynı zamanda Çinli şirketlerin Çin'de serbestçe üretim yapıp satış yapmasına izin vermesi düşünülemez," dedi. ABD zaten Scaringe'in tahminine benzer engeller koyuyor. Biden yönetimi, Çin yapımı elektrikli araçlara %100 gümrük vergisi uyguladı. Başkan Donald Trump, otomobil üreticilerini ABD'de daha fazla araç üretmeleri için baskı altına almak amacıyla gümrük vergisi tehditlerini kullandı. Rivian Çin pazarında değil, ancak Scaringe, şirketin teknolojisinin en son teknolojiye sahip olmasını sağlamak için rakiplerini yakından takip ettiğini söylüyor. "Herkesin dikkat etmesi gereken nokta, bunların teknik olarak çok gelişmiş araçlar olduğu ve birçok, hatta Batılı araç üreticisinin çoğundan daha gelişmiş olduğudur," dedi. "Rivian ve Tesla bunun istisnası diyebilirim." Daha düşük maliyet konusuna gelince, Scaringe, sübvansiyonlu geliştirme ve bileşenlerden aracın kendisine kadar her şeyi etkileyen düşük işçilik maliyetlerinin birleşiminin, otomobil üreticilerinin rekabet etmesini nasıl çok zorlaştırdığını anlattı. "Birçok arabayı parçalara ayırdık, her araba üreticisi yapıyor," dedi. "Parçalara ayırdığınızda bu gerçekten etkileyici maliyet yapılarına olanak tanıyan sihirli bir şey yok. 'Aha, bunu yaptılar' dediğiniz gizli bir sihirli şey yok. Daha ziyade, daha düşük sermaye maliyetinin bileşik faydaları." Scaringe, otomotiv dışı olanlar da dahil olmak üzere birçok ürünün ABD'de bol miktarda bulunmayan nadir toprak minerallerine ve diğer bileşenlere dayanması nedeniyle korumacılığın tek başına işe yaramayacağını söyledi. "Geleceğin teknolojilerini düşündüğünüzde, aslında fosil yakıt alanında sahip olduğumuz jeolojik avantajlara sahip değiliz," dedi. "Bu nedenle, zorunlu olarak, tarihsel olarak çok fazla ticaret yapmadığımız ülkelerle ticaret yapmayı gerektiriyor." Scaringe, Rivian'ın pilleri için nikele ihtiyaç duyduğunu, ancak ABD'nin bunu karşılayacak kadar nikel arzı olmadığını söyledi. Aksine, Endonezya dünyanın en büyük nikel üreticisi. Trump yönetiminin birçok şirketin karşı karşıya olduğu ikilemi "gerçekten anladığını" söyledi. "Gerçekten istesek bile, bir düğmeye basıp bir nikel tedarik zinciri kurma imkânımız yok. Amerika Birleşik Devletleri'nde nikel madenleri ortaya çıkıyor. Amerika Birleşik Devletleri'nde arka bahçesinde nikel madeni isteyen çok az topluluk veya bu iş kolunda çalışmak isteyen çok az insan olduğu gerçeğini bir kenara bırakırsak," dedi. "Ve bu tür kısıtlamalarımız var." Kaynak: BI
  19. Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu (Unicef) tarafından yapılan araştırma, dünyada ilk kez obez çocuk sayısının düşük kilolu çocuk sayısından fazla olduğunu ortaya koydu.Habere Gitmek için Tıklayın
  20. Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu (Unicef) tarafından yapılan araştırma, dünyada ilk kez obez çocuk sayısının düşük kilolu çocuk sayısından fazla olduğunu ortaya koydu.Habere Gitmek için Tıklayın
  21. Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu (Unicef) tarafından yapılan araştırma, dünyada ilk kez obez çocuk sayısının düşük kilolu çocuk sayısından fazla olduğunu ortaya koydu.Habere Gitmek için Tıklayın
  22. Görüntü dosyalarında (Resim) gizli kötü amaçlı yazılım bulundu, antivirüs tespitini tamamen atlatabiliyor VirusTotal, tespit edilemeyen SVG kimlik avı kampanyasını keşfetti Ölçeklenebilir vektör grafikleri (.svg) dosyaları, herhangi bir çözünürlükte görüntülenebilen hafif, XML tabanlı görsellerdir. Genellikle zararsızdırlar, ancak etkin kod da içerebilirler ve bilgisayar korsanları, kötü amaçlı yazılımları gizlice dağıtmak için bunlara daha sık güveniyor gibi görünüyor. VirusTotal'ın yeni bir raporu, bu taktiğin ne kadar geliştiğini gösteriyor ve kötü amaçlı yazılımları dağıtmak, bir devlet kurumunu taklit etmek ve antivirüs tespitini tamamen atlatmak için silahlandırılmış SVG'ler kullanan bir kampanyayı ortaya çıkardı. Daha önce tespit edilmemiş 44 kimlik avı SVG'si Google'a ait tarama platformu, 4 Eylül'de yayınladığı raporda, Code Insight sisteminin Kolombiya yargı sisteminden gelen yasal bir bildirim gibi görünen bir SVG dosyasını işaretlediğini belirtti. Dosya açıldığında, tarayıcıda sahte bir ilerleme çubuğu ve indirme düğmesiyle birlikte gerçekçi görünümlü bir web portalı görüntüleniyordu. Bu düğme, imzalı bir Comodo Dragon tarayıcı çalıştırılabilir dosyasının yanı sıra, .exe çalıştırılırsa yan yüklenecek kötü amaçlı bir .dll dosyası içeren kötü amaçlı bir ZIP arşivi gönderiyordu. Bu da sisteme daha fazla kötü amaçlı yazılım yüklüyordu. Saldırı, SVG'lerin gömülü HTML ve JavaScript'i desteklediği bilinen ancak genellikle gözden kaçan bir özelliğe dayanıyordu. Bu, bir e-postaya eklenmiş veya bulut depolamada barındırılmış olsalar bile mini web sayfaları gibi (veya bu durumda olduğu gibi tam kimlik avı kitleri gibi) kullanılabilecekleri anlamına geliyor. VirusTotal'ın geriye dönük taraması, 523 SVG dosyasını aynı kampanyaya bağladı ve bunların 44'ü gönderim sırasında herhangi bir antivirüs motoru tarafından tamamen tespit edilememişti. VirusTotal'ın bulgularına göre, bu SVG'lerin kaynak kodu, kod gizleme teknikleri ve "entropiyi artırmak ve statik algılamayı önlemek için büyük miktarda sahte (çöp) kod" içeriyordu. Münferit bir vaka değil. Bu yılın başlarında IBM X-Force, bankaları ve sigorta şirketlerini hedef alan SVG kimlik avı kampanyalarını belgeledi ve Cloudflare'in Cloudforce One tehdit ekibi, yönlendirici veya tamamen kodlanmış kimlik bilgisi toplayıcı olarak hareket eden SVG'lerde keskin bir artış tespit etti. Bu arada, Sophos gibi güvenlik sağlayıcıları, filtreleri aşan SVG yükleri bulduktan sonra yeni algılama kuralları uygulamaya koydu. Microsoft ise, web için Outlook ve yeni Windows için Outlook'ta satır içi SVG oluşturma desteğini kaldırıyor. Bunlar artık görüntülenmeyecek ve kullanıcılar, normalde görünebilecekleri yerlerde boş alanlar görecek. Bu, etkin içeriği bir mesaj gövdesine gizlice sokmayı uman herhangi bir saldırgan için güçlü bir dağıtım vektörünü kapatıyor. Şimdilik kullanıcılar, bilinmeyen SVG dosyalarına, diğer bilinmeyen dosyalara gösterdikleri aynı düzeyde özen göstermelidir. Kaynak: TH
  23. Bu araç özelliği hayat kurtarabilir – ancak sürücüler kullanmak istemiyor. Arabalar giderek daha akıllı hale geliyor. Günümüz araçları, arkadan çarpmalardan kaçınmak için otomatik olarak fren yapabiliyor, şeritte orta noktada kalabiliyor, kör noktalardaki tehlikeler konusunda uyarı verebiliyor ve hatta öndeki araçla güvenli bir mesafeyi koruyabiliyor. Gelişmiş sürücü destek sistemleri (ADAS) olarak bilinen bu özelliklerin kazaları, yaralanmaları ve sigorta taleplerini azalttığı kanıtlanmıştır. Ancak bir sorun var: birçok sürücü bunları istemiyor. Avustralya'da, bu özelliklere sahip arabalara sahip her beş sürücüden biri en az birini kapatmış. Bazı ülkelerde bu rakam çok daha yüksek. Bu sistemler, yollarımızdaki en yaygın ve maliyetli kazaların bazılarını önlemeye yardımcı oluyor. Peki neden bu kadar çok sürücü bunları kapatmak için elinden geleni yapıyor? Gelişmiş sürücü destek sistemleri neden önemlidir? Gelişmiş sürücü destek sistemleri, kazaları önlemeye veya hafifletmeye yardımcı olan bir dizi araç içi teknolojidir. En yaygın olanlardan bazıları şunlardır: Otonom acil frenleme: Çarpışma kaçınılmazsa otomatik olarak fren yapar. Şerit takip asistanı: Şerit çizgileri içinde kalmanızı sağlamak için direksiyonu uyarır. Kör nokta izleme: Kör noktanızda başka bir araç varsa sizi uyarır. Uyarlanabilir hız sabitleyici: Öndeki araçla güvenli bir mesafeyi korurken ayarlanan hızı korur. Bu sistemler deneysel değildir. Kanıtlanmış güvenlik avantajlarına sahiptirler. Amerika Birleşik Devletleri'nden alınan veriler, otonom acil frenlemenin arkadan çarpma kazalarını %50 oranında azalttığını göstermektedir. Hatta önden çarpışma uyarısı (otomatik frenleme olmadan) bile bu kazaları %27 oranında azaltır. Yakın zamanda yapılan uluslararası bir araştırma şunları ortaya koydu: Şerit takip asistanı, özellikle en ciddi kazaların bazılarında (%19,1 azalma) en büyük kaza oranı azalmasını sağladı. Otomatik acil frenleme, arkadan çarpma ve kavşak kaza oranlarını önemli ölçüde düşürdü (%10,7 azalma). Kör nokta izleme, şerit değiştirme ve birleşme çarpışmalarını orta düzeyde azalttı (%3,5 azalma). Uyarlanabilir hız sabitleyici, bazı çalışmalarda şaşırtıcı bir şekilde daha yüksek kaza oranlarıyla (%8 artış) bağlantılı görünüyor. Bu durum, sürücülerin hız sabitleyiciye aşırı güvenmelerinden, karmaşık trafikte kullanmalarından veya daha az dikkat etmelerinden kaynaklanıyor olabilir. Geleneksel hız sabitleyici, kaza riskinde daha da yüksek bir artışla (%12) ilişkilendirildi. En sevilmeyen özellik, en etkili olanıdır. Şerit takip asistanı, en sık devre dışı bırakılan özelliktir. Sürücülerin yaklaşık %45'i, en yaygın ve ölümcül kaza türlerinden bazılarını (yoldan çıkma ve şeritten ayrılma kazaları) önlemek için tasarlanmış olmasına rağmen, bu özelliği kapattığını bildiriyor. Şerit takip asistanı, şerit işaretlerini tespit etmek ve aracı ortada tutmak için nazikçe direksiyon komutları uygulamak için kameralar kullanır. Pratikte bu, direksiyonun sürücünün ellerine "çektiği" veya "dürttüğü" hissi verebilir. Dönüşlü yollarda, yol çalışmalarında veya işaretlerin kaybolduğu durumlarda, sistem sık sık uyarı verebilir veya gereksiz görünen düzeltmeler deneyebilir. Bazı sürücüler için bu his rahatsız edicidir ve özelliğin sıklıkla kapatılmasının en büyük nedeni budur. Çoğu modern otomobilde, şerit takip asistanı sürüş sırasında kapatılabilir, ancak genellikle araç bir sonraki çalıştırıldığında tekrar açılır. Üreticiler, güvenlik yönetmeliklerine uymak ve Avrupa Yeni Araç Değerlendirme Programı gibi kuruluşlardan aldıkları yüksek çarpışma güvenliği puanlarını korumak için sistemi bu şekilde tasarlıyor. Sürücüler neden şerit takip asistanlarını kapatıyor? Açık güvenlik avantajlarına rağmen, birçok sürücü gelişmiş sürücü destek sistemlerini reddediyor. Sürücüler, hem hayal kırıklıkları hem de güvensizlik yaşadıklarını belirtiyor. Yanlış alarmlar, sürekli bip sesleri ve algılanan "aşırı düzeltme", bazı sistemlerin müdahaleci hissettirmesine neden olur. Diğerleri ise tek bir kötü deneyimden sonra veya sistemin sınırlarını anlamadıkları için (örneğin, şerit takip asistanının kötü işaretlenmiş veya toprak yollarda çalışmayacağı gibi) sistemleri kapatır. Şerit takip asistanı da her zaman mükemmel değildir. Avustralasya Yeni Araba Değerlendirme Programı tarafından yapılan testler, bazı araçların, sürücülerin kontrolden çıkmış hissetmelerine neden olan, kontrol edilmesi zor ani veya sarsıntılı direksiyon tepkileri verdiğini göstermektedir. Gelişmiş sürücü destek sistemi kullanımına yönelik daha ileri davranışsal araştırmalar, daha fazla sorun tespit etmiştir. Birçok sürücü, bu sistemleri resmi talimatlar veya kılavuzlar yerine deneme yanılma ve deneyler yoluyla öğrenir. Dahası, kılavuzları takip etmek zordur. Birçoğu ortalamanın üzerinde okuma seviyesi gerektirir, karmaşık düzenler kullanır ve markalar arasında standartlaşma eksikliği vardır. Birçok araç sahibi, yeni araçlarının güvenlik özellikleri hakkında bilgi sahibi olmadan bayiden ayrılır. Birçok araç satış personeli, gelişmiş sürücü destek sistemleri ve sınırlamaları konusunda sınırlı eğitime sahiptir. Ayrıca, aynı özelliğin markalar arasında bir düzine veya daha fazla farklı adı olabilir. Sürücüler, bu sistemlerin her zaman sezgisel olmadığını kabul eder ve bunları güvenli bir şekilde nasıl kullanacaklarını öğrenmeye büyük ilgi gösterirler. Yol tasarımı ve trafik koşulları da güven ve etkileşim üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Daha az düzenli sürücüler, karmaşık veya alışılmadık durumlarda sistemleri etkinleştirmekten kaçınırken, sık sürücüler denemeye daha isteklidir. Kendilerini teknik olarak gelişmiş gören genç erkek sürücüler gibi bazı gruplar, genellikle bu özellikler hakkında daha az nesnel bilgiye sahip olsalar da bilgilerine daha fazla güvenirler. Şimdi ne olacak? Hem uluslararası kaza verisi analizlerinden hem de davranış araştırmalarından elde edilen kanıtlar, politika, endüstri ve sürücü eğitimi için çeşitli öncelikleri işaret ediyor. Güvenlik düzenlemeleri ve satın alma teşvikleri, en etkili özelliklere öncelik vermelidir: şerit takip asistanı, sürücü izleme ve otonom acil frenleme. Bazı çalışmalar, adaptif ve geleneksel hız sabitleyicinin güvenlik üzerinde nötr veya olumsuz etkileri olduğunu göstermektedir. Bu özellikler, gerçekçi beklentiler oluşturmak için hedefli sürücü eğitimi ve doğru pazarlama ile birleştirilmelidir. Tüketici eğitimi satış noktasında iyileştirilmelidir. Standartlaştırılmış tanıtımlar ve eğitimler bilgi açığını kapatmaya yardımcı olabilir. Daha iyi dokümantasyon da yardımcı olabilir. Basitleştirilmiş, standartlaştırılmış kılavuzlar ve araç içi dijital eğitimler benimsenmelidir. Kanıtlar açıktır: Gelişmiş sürücü destek sistemleri kazaları önleyebilir, ancak bu özelliklerin etkinliği teknolojinin kendisi kadar insan faktörlerine de bağlıdır. Kaynak: TI

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.