Zıplanacak içerik
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Tartışma ve Paylaşımların Merkezi - Türkçe Forum - Turkish Forum / Board / Blog

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bütün Eylemler

Bu akış otomatik olarak güncellenir

  1. Geçen saat
  2. Hazırlık maçında Fenerbahçe Beko 92-93 Dubai Basketball maçı bir sayı farkla kaybetti Fenerbahçe Beko Erkek Basketbol Takımımız, yeni sezon çalışmaları kapsamında Fenerbahçemizin ve ülke basketbolumuzun unutulmaz isimleri arasında yer alan Mehmet Baturalp anısına 18’incisi düzenlenen turnuvanın ikinci maçında Dubai Basketball’u konuk etti. Fenerbahçe Metro Enerji Salonu’nda oynanan maç Fenerbahçe TV ve Fenerbahçe YouTube’dan canlı yayınlandı. Maç kadromuzda Metecan Birsen, Wade Baldwin IV, Melih Mahmutoğlu, Brandon Baston Jr, Tarık Biberovic, Emre Ekşioğlu, Devon Hall, Bonzie Colson ve Khem Birch’ün yanı sıra Fenerbahçe Koleji oyuncuları Yiğit Hamza Mestoğlu, Demircan Demir, Brendan Medley ve Kadir Yiğit Yancı yer aldı. İlk çeyreği 21-29 geride tamamlayan ekibimiz, soyunma odasına da 40-50 skor dezavantajıyla girdi. Üçüncü çeyrekte 15 sayıdan geri dönen takımımız, farkı eritti ve son çeyreğe 68-69 geride girdi. Son çeyrek büyük çekişmeye sahne olurken, ekibimiz mücadeleden 92-93 mağlup ayrıldı. Maçın ardından Mehmet Baturalp’in torunu Defne Baturalp, Takım Menajerimiz Cenk Renda'ya plaket takdim ederken, Renda ise kendisine çiçek verdi. Skor dağılımımız: Melih 17, Baldwin 14, Boston Jr 13, Biberovic 12, Hall 12, Colson 11, Medley 4, Birch 4, Yiğit 2, Emre 2, Metecan 1. Fenerbahçe Beko’nun yeni sezon öncesi oynayacağı diğer hazırlık maçları ise şöyle: 13 Eylül Cumartesi - Esenler Erokspor hazırlık maçı (Sinan Erdem Spor Salonu - 17.00) 17 Eylül Çarşamba - AEK hazırlık maçı (Sunel Arena - 19.30) 19 Eylül Cuma - Kızılyıldız hazırlık maçı - Girit Turnuvası (Heraklion Arena - 18.00) 21 Eylül Pazar - Olympiacos ya da Emporio Armani Milano hazırlık maçı - Girit Turnuvası (Heraklion Arena) Kaynak: Fenerbahçe
  3. Bugün
  4. CHP, mahkeme tarafından İstanbul İl Başkanlığı'na atanan Gürsel Tekin'in 8 Eylül Pazar günü polis eşiliğinde binaya girmesinin ardından bugün Taksim çağrısı yaptı. Habere Gitmek için Tıklayın
  5. Dünyaca ünlü İngiliz sokak sanatçısı Banksy'nin Londra'da Kraliyet Adalet Mahkemesi binasının duvarına yaptığı resim kısa süre içinde görevlilerce kapatıldı. Banksy'nin haftasonu Londra'da yapılan Palestine Action gözaltılarına gönderme yaptığı düşünülüyor. Habere Gitmek için Tıklayın
  6. İnsanlar geçmiş ve gelecekle ilgili düşünmeye eğilimli ancak ana odaklanmak ruh sağlığımızı iyileştirmenin basit ve kolay bir yoluHabere Gitmek için Tıklayın
  7. İnsanlar geçmiş ve gelecekle ilgili düşünmeye eğilimli ancak ana odaklanmak ruh sağlığımızı iyileştirmenin basit ve kolay bir yoluHabere Gitmek için Tıklayın
  8. İnsanlar geçmiş ve gelecekle ilgili düşünmeye eğilimli ancak ana odaklanmak ruh sağlığımızı iyileştirmenin basit ve kolay bir yoluHabere Gitmek için Tıklayın
  9. Patatesin hikâyesi, insanların ortaya çıkışından milyonlarca yıl önce, çoktan şekillenmeye başlamıştı. Ve onu ortaya çıkaran melezleşme, sıradan bir tesadüften çok daha fazlasıydı.Habere Gitmek için Tıklayın
  10. Abu Dabi'de oynanan EuroLeague Şampiyonluk Maçı Fenerbahçe Beko ve Monaco arasındaki maç tam olarak bugün Youtube'da yayınlandı. İşte tam maç:
  11. Dünya İkincisi Filenin Sultanlarına Coşkulu Karşılama Tayland'da düzenlenen 2025 FIVB Dünya Şampiyonası finalinde İtalya'ya 3-2 yenilerek dünya ikincisi olan A Milli Kadın Voleybol Takımımız, Türkiye'ye döndü. A Milli Kadın Voleybol Takımımızın oyuncuları ve teknik ekibi ile TVF Başkanı Mehmet Akif Üstündağ'ın yer aldığı kafileyi, TVF Başkan Vekili Alper Sedat Aslandaş, basın mensupları ve voleybol severler karşıladı. İstanbul Havalimanı'nda çiçeklerle karşılanan Filenin Sultanları'na basın mensupları ve voleybol severler yoğun ilgi gösterdi. Havalimanında basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Türkiye Voleybol Federasyonu (TVF) Başkanı Mehmet Akif Üstündağ, tarihi bir başarıya imza attıklarını belirtti. Üstündağ, "2025 Dünya Şampiyonası'nda takımımız final oynamayı başardı ve tarihinde ilk kez gümüş madalya kazandı. Bu süreçte emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Bu ülkeye 2028 Los Angeles Olimpiyatları'nda kürsüde yer alarak bir ilki daha yaşatmak istiyoruz. Bize bu ilki yaşatan takıma sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Dün bütün ülke millilerimizin final maçını seyretti. Destekleriyle yanımızda olan herkese çok teşekkür ediyorum." dedi. A Milli Kadın Voleybol Takımı Başantrenörü Daniele Santarelli de elde edilen başarıdan gurur duyduğunu ifade etti. Santarelli, "Ancak bizim kadar çok çalışanlar neler yapabileceğimizi ve neler başarabileceğimizi anlayabilir. Bütün yaz boyunca çok sıkı çalıştık. VNL ile Dünya Şampiyonası arasında limitlerimizi ne kadar zorladığımızı, ne kadar geliştiğimizi sizler de zaten ekranlarınızın başında bizleri izleyerek fark ettiniz. Bu yolun başında bir hayalimiz vardı. Bu hayalimizi gerçekleştirdiğimiz için çok çok mutluyum. Şu an biraz üzgün olmamızın sebebi şampiyonluğa bu kadar yakınken onu kaçırmamızdı. Onun dışında başardıklarımızdan, başaracaklarımızdan, limitlerimizi zorlamamızdan ve geldiğimiz noktadan bütün takımım adına çok mutluyum. 3 senedir birlikte çalıştığımız herkese teşekkür ediyorum. Çünkü harika işler başardık. Takımımla ve bizimle birlikte olan herkesle gurur duyuyorum." diye konuştu. A Milli Kadın Voleybol Takımımızın kaptanı Eda Erdem ise şunları kaydetti: "Biz dünya şampiyonası hazırlıklarına başlarken bir hedef belirleyerek Tayland'a gittik. Kesinlikle madalya istiyorduk. Şu an hayallerimizin ötesinde bir an yaşıyoruz. Çok mutlu ve gururluyuz. Türk voleybolu için tarihi bir dönemdeyiz. Bu takımın, tarih yazan ekibin parçası olmaktan dolayı çok mutluyum. Bu takımın önünün daha çok açık olduğuna inanıyorum. Tüm ülkeye destekleri için çok teşekkürler." Kaynak: TVF
  12. Busenaz Sürmeneli çeyrek finalde! Fenerbahçeli milli boksörümüz Busenaz Sürmeneli, Dünya Boks Şampiyonası son 16 turunda Kolombiyalı rakibi Angie Paola Valdes Pana’yı mağlup ederek adını çeyrek finale yazdırdı.
  13. Ailemize Hoş Geldin Abigail Paola Chaves Fenerbahçe arsaVev Kadın Futbol takımımız, geçtiğimiz sezon Şili Primera Ligi takımlarından Fútbol Femenino Club Universidad de Chile forması giyen Abigail Paola Chaves’i kadrosuna kattı. Arjantin Kadın A Milli takım forması da giyen 28 yaşındaki kaleci, kendisini 1+1 yıllığına sarı lacivertli renklere bağlayan sözleşmeye imza attı. Oyuncumuza ‘Kulübümüze Hoş Geldin’ diyor; çubuklu formamızla nice başarılar diliyoruz. Fenerbahçe Spor Kulübü
  14. Araba Kullanmak İçin Ne Zaman Çok Yaşlısınız? Uzmanlar Tartışıyor Baby Boomer kuşağı artık 70'li ve 80'li yaşlarında ve yollarda her zamankinden daha fazla yaşlı sürücü var. İstatistiksel olarak konuşursak, 65 yaş üstü sürücülerin kaza yapma olasılığı 20 yaşın altındaki sürücülere göre çok daha düşük olsa da, veriler 70 yaş üstü yetişkinlerde kaza oranlarında artış olduğunu gösteriyor. Elbette, yaşlanmanın araba kullanmayı, özellikle geceleri ve yoğun trafik gibi stresli durumlarda daha zor hale getirmesi şaşırtıcı değil. Ancak araba kullanmayı bırakmak için belirli bir yaş yok. Her şey bireyin zihinsel ve fiziksel sağlığına bağlı. Avukat Mike Agruss, "Araba kullanmayı bırakmaya karar veren yaşlı yetişkinler için çok büyük bir duygusal etki var," diyor. "Bazı yaşlılar ne zaman bırakmaları gerektiğini biliyor gibi görünüyor. Ancak bazıları özgürlüklerini kaybettiklerini veya toplu taşıma araçlarına sınırlı erişimleri olduğunu hissediyor. Doktor randevularına gitme ihtiyacı, genellikle araba kullanmaya devam etmelerine yol açıyor." Neyse ki, Uber Health gibi yeni hizmetler ve yaşlılara yönelik ulaşım firmaları bu diyaloğu değiştirmeye yardımcı oluyor; artık mesele sadece anahtarları teslim etmek değil, güvenli bir şekilde geçiş yapmanın yanı sıra özerkliğinizi ve yaşam kalitenizi nasıl koruyacağınız. diyor sürüş çözümleri uzmanı Anam Barkan. Yaşlandıkça, yoldaki güvenliğinizi nasıl ölçeceğiniz, risklerinizi ve sürüş kısıtlamalarınızı nasıl anlayacağınız ve bunları azaltmak için hangi adımları atacağınız aşağıda açıklanmıştır. Yaşlandıkça Sürüş Riskleri Yaşlandıkça hem fiziksel hem de bilişsel sağlığımız bozulur ve bu da sürüş güvenliğini olumsuz etkiler. İşitme ve görme iki büyük sorundur. Katarakt ve makula dejenerasyonu gibi bariz sorunların yanı sıra, yaşlı gözlerin kontrast hassasiyeti azalır ve bu da farların parlaması ve yağmur gibi zorlu sürüş koşullarına uyum sağlamalarını zorlaştırır. Çevresel görüşümüz de kötüleşir ve bu da yan şeritteki arabaları görme olasılığımızı azaltır. Tepki sürelerimiz yaşla birlikte azalır; bu da bir çocuğun yola fırlaması veya aniden şerit değiştiren başka bir araç gibi tehlikelere karşı aynı hızda tepki veremeyebileceğimiz anlamına gelir, diyor Barkan. "Bilişsel açıdan, hafif bir bozukluk bile yoğun kavşaklarda veya haritası çıkarılmamış yollarda yol almak için gerekli olan çoklu görev, mekansal keskinlik ve hızlı karar alma becerilerini etkileyebilir," diyor. Eklem sertliği, artrit ve zayıflayan kaslar gibi bozukluklar, özellikle kör noktaları aramak için başını çevirme, frene basma ve hızlı dönüşler gibi fiziksel sürüş eylemini daha da zorlaştırabilir. Bu rahatsızlıkların tedavisinde kullanılan bazı ilaçlar, sürüş güvenliğini tehlikeye atan uyuşukluk gibi yan etkilere de neden olabilir. Yaşlandıkça Güvenli Sürüş İçin İpuçları Birçok sürücü için yaşlandıkça güvenli sürüşe devam etmek mümkündür. Bunu yapmanın anahtarları şunlardır: Görme ve işitme için rutin kontroller yaptırmak ve bir doktor tarafından önerildiyse düzeltici lens veya işitme cihazı kullanmak. İlaçlarınızın uyuşukluğa veya kafa karışıklığına neden olup olmadığını düzenli olarak bir doktora danışın. Sınırlarınızı bilin ve gece veya yoğun saatlerde araç kullanmak gibi sizi rahatsız eden durumlardan kaçının. Araba kullanmayı uygun koşulların olduğu zamanlarla sınırlandırın ve bilindik rotalarda kalın. Dikkat dağıtıcı unsurları azaltmak gibi yaygın güvenlik uygulamalarını takip edin. Daha geniş aynalar ve pedal uzatıcılar gibi adaptif ekipmanlar takın. Trafik kuralları ve araç teknolojileri hakkında tazeleme sağlayan ve sigorta indirimlerinden yararlanmanızı sağlayabilecek AARP Akıllı Sürücü programı gibi kıdemli bir sürüş kursuna katılın. Barkan, "Özellikle esneklik ve güç antrenmanı içeren fiziksel egzersizler, uzun süre araç kullanırken başınızı çevirmenize, omuzlarınızın üzerinden bakmanıza ve tetikte kalmanıza yardımcı olabilir," diyor. Son olarak, sınırlarınız konusunda kendinize karşı dürüst olmanız hayati önem taşıyor. Car Talk'un yönetici editörü Julie Bausch Lent, "Araba kullanma bağımsızlığını kaybetmek zor bir deneyim olabilir, ancak kaza yapmak riske değmez," diyor. "Bu durumda, güvenli seçimi yapmak her zaman akıllıca bir seçimdir." Güvenli Araç Kullanmak İçin Kaç Yaşında Olunur? Araba kullanmayı bırakma yaşı, fiziksel sağlığınıza ve bilişsel keskinliğinize bağlıdır. Bazı insanlar 80'li ve 90'lı yaşların sonlarına kadar araç kullanırken, bazıları 70'li yaşlarına geldiklerinde araç kullanmayı riskli bulabilir. Bakan, "İyi bir ölçüt, sık sık tehlikeli kazalar, tanıdık yerlerde kaybolma veya doğru şeritte kalmada zorluk gibi uyarı işaretlerine dikkat etmektir," diyor. "Bunlar olmaya başlarsa, yeniden değerlendirme zamanı gelmiş demektir." Kaynak: fh
  15. Yurt dışına çıkacak olan Türk vatandaşlarının ödemek zorunda olduğu çıkış harcı, Cumhurbaşkanlığı kararıyla 1000 TL'ye çıkarıldı. Habere Gitmek için Tıklayın
  16. Bu Elektrikli Araç Bataryası Atılımı, Sadece 12 Dakikalık Şarjla Devasa Bir Menzil Vaat Ediyor Elektrikli bir araca geçmeden önce alıcıların karşılaştığı en büyük ikilemlerden biri menzil kaygısıdır. Yıllar içinde şarj altyapısı önemli ölçüde iyileşmiş olsa da, şarjın yavaş hızı hala önemli bir sorun olmaya devam ediyor. Tesla'nın Süper Şarj Cihazları, 270 km menzilli bataryayı yaklaşık 15 dakikada şarj ederken, evde kullanılan Seviye 2 duvar şarj cihazının tamamen şarj olması 8 ila 10 saat sürebiliyor. Sonuç olarak, yine de 640 km'nin altında maksimum menzil elde ediyorsunuz. Özetle, sorun iki yönlü; biri şarj hızını, diğeri de batarya kapasitesini sınırlıyor. Kore İleri Bilim ve Teknoloji Enstitüsü'nden (KAIST) araştırmacılar, her iki sorunu da tek seferde çözen bir atılım yaptıklarını iddia ediyor. LG destekli Frontier Araştırma Laboratuvarı (FRL) ile ortaklaşa çalışan ekip, lityum bazlı batarya paketlerindeki dendrit oluşumu sorununu çözen yeni bir elektrolit üzerinde çalıştı. Ekip, yeni pil mimarisinin daha hızlı şarj olan, daha fazla menzil sunan ve daha uzun ömürlü pil paketlerinin geliştirilmesine olanak sağladığını belirtiyor. Peki ne kadar? Bir basın açıklamasına göre, piller 700 km'ye kadar menzil sunabilirken, temel anot-elektrolit yenilikleri kullanıcıların pil paketini yalnızca 12 dakikada tamamen şarj etmesini sağlayacak. Ayrıca, bu piller 290.000 km'den fazla yol kat ederken performanslarını koruyabiliyor. Bu, en azından Tesla standartlarına göre, aşağı yukarı yaygın bir yöntem. Otomobil üreticisi, 2023 Etki Raporu'nda, Model 3 ve Y'deki pillerin 320.000 km yol kat ettikten sonra doğal kapasitelerinin yalnızca %15'ini kaybedebileceğini açıkladı. Gizli Sos Elektrolitler KAIST'in son atılımının merkezinde, pil paketinde kullanılan anot malzemesi ve elektrolitte yapılan bir değişiklik yer alıyor. KAIST Kimya ve Biyomoleküler Mühendisliği Profesörü Hee Tak Kim, "Elektrikli araçlar için lityum metal pillerin piyasaya sürülmesinin önündeki en büyük engeli aştık," dedi. Bilim insanları, performanslarını artırmak için grafit anot yerine lityum kullanan piller üzerinde deneyler yapıyorlar, ancak dendrit oluşumunun yalnızca pillerin performansını düşürmekle kalmayıp aynı zamanda yüksek kapasiteli şarjlarda kısa devre riski de oluşturduğu ortaya çıktı. Araştırmalarının bir parçası olarak ekip, dendrit oluşumunun nedeninin, lityum anot üzerine gelişigüzel inorganik madde birikmesi olduğunu fark etti; bu işlem daha yaygın olarak lityum kaplama olarak bilinir. Bu zorluğun üstesinden gelmek için ekip, Nature Portfolio dergisinde yayınlanan bir makalede "kohezyonu engelleyen yeni bir sıvı elektrolit" olarak tanımladıkları yeni bir ortam geliştirdi. Bu özel elektrolitin temel rolü, iyonlar katı lityum anot üzerine biriktiğinde düzgün bir yüzey tabakası oluşturmalarını sağlamaktır. Ekip, yeni elektrolitlerinin, lityum iyonlarına (Li⁺) zayıf bağlanma afinitesine sahip bir anyon yapısına dayandığını ve bu yapının dendrit oluşumunu azaltmaya yardımcı olurken aynı zamanda pil paketini aşırı şarj ettiğini belirtiyor. Ekip, yüksek güç ve yüksek enerji uygulamaları için tasarlanmış kese hücrelerindeki piran bazlı elektrolitlerin verimliliğini analiz etti. Enerji yoğunluğu 321 Wh/kg olan ilk kategorideki elektrolitlerin boştan %70 şarj seviyesine ulaşması 12 dakika sürdü. 386 Wh/kg'a ulaşan ikinci kategorideki elektrolitlerin %80 şarj seviyesine (SoC) ulaşması ise 17 dakika sürdü. Kaynak: SG
  17. Yeni gümrük vergileri, tüketicilere sürpriz vergilerle 'azami kaos' yaşattı Faturalar ani ve sarsıcı: Almanya'dan bir bilgisayar parçası için 1.400 dolar, İsveç'ten bir alüminyum kasa için 620 dolar ve İspanya'dan çantalar için 1.041 dolar. Bazı ABD'li alışveriş yapanlar, Başkan Donald Trump'ın gümrük vergisi hamlesinin bir parçası olarak 800 doların altındaki ürünler için ithalat vergisi muafiyetinin sona ermesiyle, uluslararası nakliye şirketlerinden sürpriz vergilerle karşılaştıklarını söylüyor. Bu durum, hem alışveriş yapanlar hem de nakliyeciler için yurt dışından ürün sipariş eden herkes için yeni bir gerçeklikle başa çıkmaya çalışırken bir miktar hayal kırıklığına ve kafa karışıklığına yol açıyor. Nakliye şirketlerine danışmanlık yapan Kroll firmasının ticaret ve gümrük uygulamaları eş başkanı Nick Baker, "Bu tam bir kaos" dedi. New York'un kuzeyinde 1980'ler ve 1990'lardan kalma eski bilgisayarları restore eden bir işletme işleten Thomas Andrews, DHL'den 750 dolar değerindeki bir parça için yaklaşık 1.400 dolarlık bir gümrük vergisi faturası aldığında şok olduğunu söyledi. Bir hata olduğunu düşündüğünü belirtti. Andrews, "Bu bir gasp," dedi. Cuma günü geç saatlerde, DHL temsilcisi Andrews'a ilk ücretin gerçekten yanlış olduğunu söyledi: Gümrük vergisi faturası sadece yaklaşık 110 dolar olmalıydı. Ancak çok geçti: Andrews, ücreti ödememek için gönderiyi reddetmişti. Düzeltilen ücreti öğrendikten kısa bir süre sonra, DHL'nin ürünü Almanya'ya geri göndermeye başladığını fark etti. Andrews, son can sıkıcı şeyin ise iade kargo ücreti olduğunu söyledi - yaklaşık 50 dolar. 29 Ağustos'ta, neredeyse bir asırdır ilk kez, ABD'ye gelen küçük tutarlı ürünler - aynı zamanda minimis mallar olarak da adlandırılır - ithalat vergileriyle karşılaşmaya başladı. Bu, küçük ve kişisel siparişlerin bile artık ABD ticaret ortaklarına uygulanan önemli tarifelerle karşı karşıya olduğu anlamına geliyor. ABD Federal Temyiz Mahkemesi'nin yakın zamanda verdiği bir karar, Trump'ın birçok yükümlülüğünü anayasaya aykırı bulmuş olsa da, Trump davayı Yüksek Mahkeme'ye temyiz edene kadar bu yükümlülükler yürürlükte kalmaya devam ediyor. Yeni de minimis kurallarına uymak için bir dizi ülke ABD'ye sevkiyatları durdurdu. Birleşmiş Milletler ajansına göre bu durum, ABD'ye giden posta trafiğinin yaklaşık %80 oranında azalmasına neden oldu. Ancak birçok sipariş hala akıyor. Yeni de minimis kuralı yürürlüğe girdiğinden beri, sosyal medya platformları, sipariş verdikleri yabancı satıcıdan ücretler hakkında hiçbir bildirim almamış olan DHL, FedEx ve UPS gibi büyük nakliyecilerden şok faturalar alan ABD'li müşterilerin hesaplarıyla dolu. Göndericiler ise, müşterilerin faturaları ödememek için gönderileri reddetmeleri nedeniyle ücretlere itiraz eden ve göndericiye iade talep eden mesajlarıyla boğuşuyor. DHL temsilcisi, firmanın "son tarife değişiklikleri konusunda müşterilerine destek olmaya ve gönderilerinin verimli bir şekilde yönetilmesini sağlamaya kararlı olduğunu" söyledi. "Müşterilerimizi, alışveriş yaptıkları markaların gönderim politikalarını dikkate almaya ve tarifelerin ABD hükümetine ödeneceğini hatırlamaya teşvik ediyoruz" denildi. Trump yönetimi, tarifelerin sağladığı milyarlarca dolarlık geliri övdü ve yeni "de minimis" kuralı örneğinde, değişikliğin küçük boyutlu yasadışı uyuşturucu paketleri ve uyuşturucu içeriklerinin akışını durdurmak için gerekli olduğunu savundu. ABD Gümrük ve Sınır Koruması, yeni "de minimis" kurallarının yürürlüğe girdiği gün yayınladığı bir açıklamada, lojistik sektörünün "değişikliklere minimum kesintiyle uyum sağladığını" söyledi. Gümrük ve Sınır Koruma Bürosu Ticaret Ofisi'nin vekil yardımcı komiser yardımcısı Susan S. Thomas, "Bu değişiklik aylarca sürdü ve uygulamaya koymaya tamamen hazırız," dedi. "Yabancı taşıyıcılara ve posta operatörlerine net zaman çizelgeleri, ayrıntılı rehberlik ve uymaları için birden fazla seçenek sunuldu. 29 Ağustos'ta sona eren tek şey, suçluların Amerika sınırlarını istismar etmek için kullandığı yoldur." Baker, yabancı tüccarların, gümrük vergisi hesaplamasında kilit öneme sahip olan ürünün sınıflandırması hakkında nakliyeciye bilgi vermekle yükümlü olduklarını, ancak düzenleyici bir bakış açısıyla, kayıtlı ithalatçı olarak müşterinin bu bilginin doğruluğundan nihai olarak sorumlu olduğunu söyledi. Ancak birçok kişi hala hazırlıksız yakalanıyor. İsveç'ten 300 dolarlık bir alüminyum bilgisayar kasası için 620 dolarlık bir gümrük vergisi faturası aldıktan sonra, Robert Wang gönderiyi geri çevirmeye karar verdi. San Francisco Körfez Bölgesi'nde bir yazılım mühendisi olan Wang, siparişini 22 Ağustos'ta lüks bir İsveçli tüccar olan Louqe'ye verdiğini söyledi. Bir haftadan uzun bir süre sonra, UPS'ten faturayla ilgili bir bildirim aldı. Wang, durumu telaşla araştırırken, "Karmaşa gece geç saatlerde paniğe dönüştü," dedi. Sonunda UPS, Trump'ın bazı alüminyum ürünlerine uyguladığı %200 gümrük vergisinin kendisine yansıtıldığını doğruladı. Wang, Louqe'ye ücretle ilgili ulaşmaya çalıştığını, ancak geri dönüş alamadığını söyledi. Şirket, NBC News'in yorum talebine yanıt vermedi. UPS yaptığı açıklamada, yeni ortamda satıcılara yardımcı olmak için tasarlanmış çözümler sunduğunu, ancak müşteri faturalandırması sorununu ele almadığını belirtti. Baker, ABD'li müşterilere bağımlı birçok yabancı işletmenin, başlangıçta doğru bir şekilde muhasebeleştirdikleri varsayılarak, gümrük vergisi maliyetini üstlenmek veya bunu müşterilerine yansıtmak arasında bir ikilemle karşı karşıya olduğunu ve bunun işletmeleri korkutabileceğini söyledi. Yurt dışındaki birçok satıcı, ABD'li müşterilerini gönderilerini askıya aldıkları konusunda uyarmak için sosyal medyada paylaşım yaptı. Bazı ABD'li küçük işletmeler de bedel ödüyor. İspanya'dan yaklaşık 600 dolar değerinde çantalar için bir sevkiyat aldıktan bir gün sonra, Dunedin, Florida'da Avrupa'dan mal satan bir mağaza işleten eşiyle birlikte DHL'den 1.041,44 dolarlık bir gümrük vergisi faturası aldıklarını söyledi. Narciso, "Bu düzeyde gümrük vergileriyle bizi nasıl değerlendirebileceklerini anlayamıyoruz," dedi. İtiraz başvurusunda bulunmayı planladıklarını, ancak yanıtın iki ila dört hafta sürebileceğini söylediler. Narciso, bundan sonra benzer faturalar almaya devam ederlerse mağazalarının son değişiklikleri atlatamayacağından endişe ediyor. Narciso, "Son çeyrek muhtemelen bizi batıracak," dedi. "Bu tür işlerde kâr marjları zaten düşük." Şunu da ekledi: "Bana Amerikan usulü gibi gelmiyor." Kaynak: NBCNews
  18. Kabin Memurları Uçakta Bunları Asla Sipariş Etmemeniz Gerektiğini Söylüyor - İşte Nedeni Elbette moda gaflarına yabancı değilsiniz, ancak jet sosyeteye gelince, kurbanı olmak istemeyeceğiniz birkaç gaf var. Güvenlik kuyruğunda ilk kezmiş gibi davranmak, uçağınız binişe başlamadan önce kapıda beklemek ve aşırı eşya taşıyarak son dakikada valizinizi açıp eşyalarınızı el bagajınıza tıkmak, ne yazık ki olması gerekenden çok daha yaygın olan şeylerden sadece birkaçı. Ancak konu uçaktaki davranışlarınız olduğunda, uygun görgü kurallarına uymanız, kabin memurlarınızın paraşütlerini açıp açmamasında büyük rol oynayabilir. Uçağa kötü kokulu atıştırmalıklar getirmenin yanı sıra, uçakta yemek yeme görgü kurallarında görünenden daha fazlası var. Uçağa kendi yemeğini getiren birçok kişiden biri değilseniz, büyük olasılıkla uçak içi menüden seçim yaparsınız. Ancak, o çağrı düğmesine basmadan önce, uçuş yasağı listenize eklemek isteyebileceğiniz birkaç madde var. Uçakta asla sipariş etmemeniz gereken yiyecek ve içecekleri öğrenmek için kabin memurlarıyla konuştuk... ve haklı sebeplerimiz var. Kahve veya Çay Gece yarısı uyanırsanız veya sabah çok erken bir uçuşunuz varsa, koltuğunuza oturduğunuzda o çok ihtiyaç duyduğunuz kafein desteğini almak içgüdüsel olabilir. Ancak eski kabin memuru Alex Quigley, bir fincan sipariş etmeden önce iki kez düşünmenizi şiddetle tavsiye ediyor. Anlattığına göre, uçaklarda "içilebilir" su depoları kullanılıyor ve bu su genellikle orada uzun süre kalıyor. "Deponun ne sıklıkla veya en son ne zaman temizlendiğini bilmek mümkün değil," diyor. "Bu bir bakteri canavarı. Ayrıca, demlenen kalan kahveyi uçağın giderine dökmemize asla izin verilmiyor ve genellikle kahveyi tuvalete dökmemiz söyleniyordu." Evet, doğru okudunuz. Bu, kahveyi atmak için demliği banyoya götürmek anlamına geliyor. "Dürüstçe söyleyebilirim ki, hiç kimsenin yolculuklar arasında mısır gevreğini boşaltıp doldurduğunu veya yıkadığını görmedim veya tanımadım," diye belirtti. Kusmaya gidiyorum, kusura bakmayın. Kötü Kokulu Atıştırmalıklar Uçuş görevlileri, bazen uçakta servis edilmelerine rağmen mısır gevreğini özellikle eleştirdiler. İsimsiz bir uçuş görevlisi Delish'e, "Oldukça lezzetliler ama bazıları paketi açtığınız anda kokuyor," dedi. "Aslında birinci sınıf atıştırmalık sepetimizde servis ediyoruz. Kızarmış barbekü aroması [en kötüsü]. Paketi açtığınızda, uçakta bir şey yanıyormuş gibi kokuyor." Soğan, sarımsak veya barbekü aromalı diğer cips ve atıştırmalıklardan da kaçınırdık. Kimse kötü kokan bir uçağı sevmez. Et Uçuşunuzda çoğu zaman seçebileceğiniz çeşitli yemek seçenekleri olur. Quigley, et yemeklerinden kaçınmanızı öneriyor. "Et saklama işini uçuş görevlisinin ellerine bırakıyorsunuz ve hepimizin bildiği gibi gecikmeler ve mekanik sorunlar yaşanabiliyor; bu yüzden pişmiş yemeklerin uygun şekilde saklanmadığı veya yemek için ayrılan saklama süresini aştığı bir durumla karşılaşırsanız, başınız belaya girebilir," diyor. "Uçakta gıda zehirlenmesi mi? Hayır, teşekkürler!" Gaz Yapan Yiyecekler Quigley, "Kaçın!" diye haykırıyor. "Uçaktaki hava sirkülasyon halindedir, asla taze değildir. Bu, biri gaz çıkarırsa, onu tekrar tekrar soluduğunuz anlamına gelir, bu yüzden bu daha çok genel nezaket gereğidir," diye açıklıyor. Bu, süt ürünlerini, fasulyeleri, yağlı yiyecekleri, yeşil sebzeleri ve gazlı içecekleri azaltmak anlamına gelir. Ayrıca, gazlı yiyecekler uçaktaki hava basıncıyla birleştiğinde, daha da şişkin hissetmenize ve muhtemelen zaten pek de konforlu olmayan bir uçuşta daha da rahatsız olmanıza neden olabilir. Alkollü İçecekler Anlıyoruz. Bazen sadece arkanıza yaslanıp televizyonunuzu açmak ve elinizde güzel, soğuk bir içecekle rahatlamak istersiniz. Ancak Quigley'e göre, "Uçuşta içki içerek aslında kendinize iyilik yapmıyorsunuz." Yüksek irtifa ve alkolün birleşimi baş dönmesine ve yerde olduğunuzdan daha sarhoş hissetmenize neden olabilir. Quigley, "Uçaktaki basınç azaldığında, vücut oksijeni yeterince ememez," diye açıklıyor ve bu da genel olarak kendinizi pek iyi hissetmemenize yol açıyor. Başka bir uçuş görevlisi özellikle Bloody Mary'lerden bahsediyor. Bunlar genellikle aşırı tuzlu oluyor ve bu da uçakta sizi daha fazla susuz bırakıyor. Ayrıca portakal suyuyla karıştırılmış içeceklerden kaçınmak en iyisidir, çünkü yüksek asitli olma eğilimindedir ve bu da mideyi bozabilir. "İnsanlara her zaman su içmelerini söylerim," diyor. Kaynak: Women's Health
  19. Dün
  20. ABD'de Yapılan hidrojenle çalışan otomobil, 200 Bin saatlik yakıt hücresi ömrüne sahip Otomobil endüstrisi bir dönüşümün eşiğinde. ABD yapımı bir hidrojenli otomobil, 200.000 saatlik şaşırtıcı bir yakıt hücresi ömrüyle çığır açıyor. Bu radikal gelişme, yenilikçi hidrojen yakıt hücresi teknolojisiyle desteklenen sürdürülebilir ulaşımda heyecan verici bir çağın zeminini hazırlıyor. İnovasyon: Hidrojen Yakıt Hücreleri için Yeni Bir Standart Belirleme 200.000 saatlik olağanüstü yakıt hücresi ömrü, hidrojen yakıt hücresi teknolojisinde bir dönüm noktasıdır. Bu olağanüstü sıçrama, yakıt hücrelerinde skandiyum kullanılmasıyla mümkün olmuştur. Skandiyum, düşük sıcaklıklı hidrojen yakıt hücrelerinin etkili bir şekilde çalışmasını sağlayan nadir bir toprak metalidir. Daha verimli enerji transferi sağlayarak daha uzun yakıt hücresi ömrü sağladığı için bu inovasyondaki rolü küçümsenemez. UCLA'daki araştırma ve geliştirme süreci, bu dönüm noktasına ulaşılmasında etkili olmuştur. Ekibin aralıksız inovasyon arayışı, geleneksel yakıt hücrelerini önemli ölçüde geride bırakabilen bir yakıt hücresinin geliştirilmesine yol açtı. UCLA'daki araştırma, sürdürülebilir enerji çözümlerinin geliştirilmesinde önemli bir adım teşkil ediyor. Etki: Temiz ve Uzun Yol Kamyonculuğunun Önünü Açmak Bu çığır açan teknoloji, uzun yol kamyonculuğunda devrim yaratma potansiyeline sahip. Sektör şu anda, çevreye zararlı etkileriyle bilinen dizel yakıta büyük ölçüde bağımlı. 200.000 saatlik yakıt hücresi sayesinde kamyonlar, temiz hidrojen yakıtıyla daha uzun süreler çalışabiliyor ve karbon ayak izlerini önemli ölçüde azaltabiliyor. Kamyonculuk sektörünün ötesinde, hidrojen yakıt hücresi teknolojisinin benimsenmesinin çok kapsamlı çevresel faydaları da var. Küresel ısınmaya en büyük katkıda bulunan sektörlerden biri olan ulaştırma sektöründe karbon emisyonlarını önemli ölçüde azaltabilir. Bu yeniliğin sektörü dönüştürme ve daha yeşil bir geleceği destekleme potansiyeli muazzam. Uygulama: Toyota'nın Hidrojen Yakıt Hücresi Teknolojisine Girişimi Önde gelen bir otomobil üreticisi olan Toyota, bu teknolojiyi benimsemek için şimdiden girişimlerde bulundu. Toyota, karbon emisyonlarını azaltmak amacıyla hidrojen yakıtlı kamyonlar kullanmayı planlıyor. Şirketin bu girişimi, daha temiz ve daha yeşil bir geleceğe doğru atılmış önemli bir adım. Toyota'nın girişimi örnek teşkil etse de, bu teknolojinin diğer otomobil üreticileri tarafından daha yaygın olarak benimsenmesi, tüm potansiyeline ulaşması için kilit önem taşıyor. Ancak bu geçişin zorlukları da yok değil. Hidrojenin üretimi, depolanması ve taşınması gibi konuların ele alınması gerekiyor. Bu engellere rağmen, hidrojen yakıt hücresi teknolojisinin sunduğu fırsatlar önemli ve takip edilmeye değer. Sonuçlar: Otomotiv Endüstrisinde Hidrojen Yakıt Hücrelerinin Geleceği Hidrojen yakıt hücrelerinin otomotiv endüstrisinin geleceğindeki rolü giderek artacak. 200.000 saatlik yakıt hücresi gibi gelişmelerle, hidrojenin yakıt olarak cazibesi giderek artıyor. Bu sadece otomotiv endüstrisiyle sınırlı değil; Toplu taşıma ve lojistiğe de yayılabilir. Bu yenilik, ABD'yi yeşil enerji devriminin ön saflarına da taşıyabilir. ABD yapımı hidrojen yakıt hücresi, ülkenin teknolojik inovasyon ve sürdürülebilir enerji çözümlerindeki yeteneklerinin bir kanıtıdır. Sürdürülebilir enerji arayışında diğer ülkeler için bir yol gösterici görevi görmektedir. Görüşler: Atılımdan Çıkarılan Dersler Bu teknolojik atılımın temel faktörleri, yenilikçi araştırma ve geliştirmeden yakıt hücrelerinde skandiyumun etkili kullanımına kadar uzanmaktadır. Bu faktörler, sürdürülebilir enerji alanında sürekli inovasyon ve araştırmanın önemini vurgulamaktadır. Bu atılım, yaratıcılık ve azmin bir araya geldiğinde neler başarılabileceğinin bir hatırlatıcısı niteliğindedir. Kaynak: Morning Overview
  21. 1,8 milyar iPhone kullanıcısına banka hesaplarını boşaltan yeni dolandırıcılık konusunda acil uyarı Sahte satın alma uyarıları göndermek için kendi sunucularını ele geçiren bir dolandırıcılık hakkında tüm iPhone kullanıcılarına yeni bir uyarı gönderildi. Bleeping Computer'ın bir raporuna göre, bilgisayar korsanları doğrudan teknoloji devinden gelen satın alma bildirimleri gibi görünen sahte e-postalar oluşturuyor. Uyarı, bir kullanıcının sahte bir PayPal ödemesi ve ücretleri görüşmek isterlerse aramaları yönünde bir mesaj içeren şüpheli bir e-postayı paylaşmasının ardından geldi. [email protected] adresinden gelen e-postada, "Merhaba Müşteri, PayPal hesabınızdan 599,00 ABD doları tahsil edildi. Son ödemenizin alındığını onaylıyoruz" ifadesi yer alıyordu. Kimlik avı e-postası aslında bir iCloud Takvim davetiydi ve dolandırıcılık metni Notlar alanına gizlenmiş ve saldırganın kontrolündeki bir Microsoft 365 adresine gönderilmişti. Böyle bir etkinlik oluşturulduğunda, Apple takvim sahibinin adını kullanarak kendi sunucularından ([email protected]) otomatik olarak bir e-posta gönderir. Bu durumda, davet, bir e-posta listesi olduğu düşünülen bir Microsoft 365 hesabına gönderilmiş ve ardından mesaj, daha önceki bir PayPal tabanlı kimlik avı kampanyasına benzer şekilde birden fazla alıcıya iletilmiştir. Saldırganlar, kurbanların geri aramalarını ve hesaplarının ele geçirildiğinin kendilerine bildirilmesini istemiştir. Dolandırıcılar, bu noktadan sonra onları kötü amaçlı yazılım yüklemeleri için kandırmayı ve suçlulara oturum açma bilgilerini çalma veya banka hesaplarını boşaltma erişimi sağlamayı amaçlamıştır. Kaynak: DailyMail
  22. Mahkeme kararıyla CHP İstanbul İl Başkanlığı yönetimine atanan Gürsel Tekin'in polis eşliğinde il başkanlığı binasına girmesinin ardından CHP genel merkezinde de gergin bekleyiş sürüyor. Peki CHP'liler ne düşünüyor, kulislerde ne konuşuluyor?Habere Gitmek için Tıklayın
  23. Türkiye'de X, Instagram, TikTok, YouTube gibi sosyal ağlara ve WhatsApp dahil bazı mesajlaşma uygulamalarına erişimde yaşanan sorunlar 8 Eylül akşamı sona erdi. Peki bant daraltma nedir, VPN ile aşılabilir mi? Habere Gitmek için Tıklayın
  24. Fransa'da Başbakan François Bayrou, mecliste güvenoyu alamadı ve şimdi istifasını Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron'a sunması bekleniyor. Güven oylamasının ardından Cumhurbaşkanlığı Sarayı, Macron'un birkaç gün içinde yeni bir başbakan atayacağını duyurdu.Habere Gitmek için Tıklayın

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.