Bütün Eylemler
- Bugün
-
Trump-Putin görüşmesi rafa kalktı: 'Boşa harcanan bir toplantı istemiyorum'
Beyaz Saray, ABD Başkanı Donald Trump ve Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'in Ukrayna'daki savaşa ilişkin yüz yüze görüşmesinin "yakında gerçekleşmeyeceğini" duyurdu. Trump ise "boşa harcanan bir toplantı" istemediğini söyledi. Kaynaklara göre Beyaz Saray, Alaska'daki sonuçsuz zirvenin benzerini yaşamaktan kaçınıyor.Habere Gitmek için Tıklayın
- Dün
-
En Son Basketbol Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
Beşiktaş uzun sürede geride kaldığı maçta son saniye üçlüğüyle ratiopharm Ulm'u 101 - 99 yendi
-
En Son Güvenlik - Virüs - Security - Güvenlik - Gizlilik ve Dolandırıcılık Haberleri
- Eğer Bilgisayar korsanları, virüsler ve dolandırıcılık konusunda endişeliyseniz, kendinize şu 10 soruyu sorun
Eğer Bilgisayar korsanları, virüsler ve dolandırıcılık konusunda endişeliyseniz, kendinize şu 10 soruyu sorun 1. Arama parametresi enjeksiyonu nedir? Arama parametresi enjeksiyonu saldırıları, suçluların verilerinizi ele geçirmek veya hatta bilgisayarınıza erişmek için kullandıkları yeni ve gelişmiş bir yöntemdir. Suçlular, Google'a "destek" kelimesini ve "Netflix desteği" gibi belirli bir şirketi aradıklarında görüntülenen reklamlar yerleştirir. Reklam, ilk arama sonucunun hemen üzerinde görünür ve Netflix'in kendisinden geliyormuş gibi görünecek şekilde tasarlanmıştır. Bu reklama tıklayan herkes (ve bu dolandırıcılığın özelliği de budur) sahte bir web sitesine değil, orijinal Netflix destek web sitesine yönlendirilir. Ancak saldırganlar, destek sayfasındaki arama işlevine kendi telefon numaralarını girmişlerdir (resme bakın). Bu numarayı arayan bir kurban, Netflix oturum açma şifresi gibi verilerini suçlulara ifşa eder. Bazı durumlarda, kurbanlar destek yazılımı gibi görünen bir yazılımı yüklemeye de ikna edilir. Ancak bu, aslında saldırganların bilgisayara erişmesini sağlayan bir Truva atıdır. Bu dolandırıcılıktan yalnızca Netflix etkilenmez; HP, Dell ve diğerleri gibi diğer büyük şirketlerin web siteleri de suçlular tarafından ele geçiriliyor. Kendinizi nasıl korursunuz: Birçok güvenlik paketi, tarayıcı için bir web filtresi sunar. Bu, bu tür saldırıları tespit etmelidir. Mevcut kötü amaçlı yazılım saldırısı, antivirüs uzmanı Malwarebytes tarafından keşfedildi. Dolayısıyla Malwarebytes web sitesi filtresi, bu saldırıları güvenilir bir şekilde engellemelidir. 2. Defender yeterli mi? Microsoft Defender antivirüs programı, Windows'a standart olarak entegre edilmiştir. Kullanımı ücretsizdir, kendini otomatik olarak günceller ve Windows ile entegrasyonu daha da mükemmeldir; sonuçta araç, Windows üreticisinin kendi ürünüdür. Ayrıca, Microsoft Defender'ın virüs algılama özelliği geçmiş testlerde neredeyse her zaman çok iyi performans göstermiştir. Bu nedenle Defender, e-postalara ve web sitelerine karşı sağlıklı bir güvensizlik düzeyine sahip, BT ile ilgilenen tüm kullanıcılar için yeterlidir. Ancak, BT güvenliğiyle hiç ilgilenmeyen ve kimlik avı e-postaları ve tehlikeli web siteleri hakkında hiçbir şey duymamış olanların, daha fazla ek koruma işlevi sunduğu için kapsamlı bir antivirüs paketi kullanmaları daha iyi olacaktır. 3. Parolalar gerçekten daha mı güvenli? Parolalar, çevrimiçi hizmetlere güvenli giriş söz konusu olduğunda yeni süperstarlardır. Kendinizi bir parola ile doğrulamak yerine, bir parola kullanırsınız. Bu, uyumlu bir cihazda (herhangi bir mevcut akıllı telefon veya bilgisayar) saklanır ve parmak izi, yüz taraması veya PIN doğrulaması (Windows Hello) kullanılarak serbest bırakılır. Parola ile giriş yaparken parola olmadığı için çalınamaz. Parolalar ayrıca kimlik avı saldırılarına karşı da çok iyi koruma sağlar. Yani: Evet, parolalar parolalardan çok daha güvenlidir. Mümkün olan her yerde, bir hizmete giriş yapmak için parola kullanmalısınız. Ancak akıllı telefonunuzu kaybederseniz, parolanızı da kaybedersiniz. Böyle bir durumda, bir çevrimiçi hizmetin bir kullanıcıyı güvenilir bir şekilde tanımlaması, yani hesaplarına tekrar erişim izni vermesi zordur. Bu nedenle, yalnızca bir parola kullanarak kimliğinizi doğrulamanıza izin veren çok az hizmet vardır. Giriş yapmak için hala bir parola mevcut. Bu yıl itibarıyla parolasız kullanılabilen Microsoft hesabı bunun tek istisnası. Ayrıca, parola kullanımı birçok kişinin düşündüğü kadar basit değil. Örneğin, parolalarınızı hem işletim sisteminde (Android gibi) hem de bir parola yöneticisinde kaydettiyseniz sorunlar yaşanabilir. 4. Kripto madencilerinden kendimi nasıl koruyabilirim? Kripto madencileri, dijital parayı hesaplamak için bilgisayarınızı kullanan kötü amaçlı yazılımlardır. Tehdit iki şekilde ortaya çıkar: ・Birincisi, bilgisayarınıza yerleşen klasik bir kötü amaçlı yazılımdır. Bu kötü amaçlı yazılımı iyi bir antivirüs yazılımıyla engelleyebilirsiniz. ・İkincisi, kripto madencileri internette pusuda bekler: Javascript tabanlı madencilik, hazırlanmış web sitelerine yerleştirilir ve sayfa açıldığında doğrudan etkinleşir. Bu durumda, kötü amaçlı yazılım yalnızca tarayıcı oturumu açıkken çalışır ve sayfa kapatıldığında kaybolur. Kendinizi nasıl koruyabilirsiniz: Tarayıcıda madenciliği önlemek için, bilinmeyen ve muhtemelen virüslü web siteleri için Opera tarayıcısını kullanın. Madencilik kodunu otomatik olarak engeller. 5. Yapay zeka saldırıları ne kadar tehlikeli? Yapay zeka, dakikalar içinde ikna edici metinler, klonlanmış sesler, sahte videolar ve işlevsel program kodları oluşturur. Yazılım ve sunucu hizmetlerindeki güvenlik açıklarını bulur ve son derece ucuzdur. Siber suçlular da bundan faydalanır. Ancak, yapay zeka saldırılarının ne kadar tehlikeli olduğu sorusu değişkenlik gösterir. Ancak bazı uzmanlar, önümüzdeki yıllarda son derece tehlikeli saldırıların artacağını öngörüyor. Aşağıda, yapay zekanın siber saldırıları nasıl değiştirdiğine dair birkaç somut örnek verilmiştir. Yapay zeka, mevcut saldırıları iyileştirir ve suçluların işini kolaylaştırır. Kimlik avı e-postaları, gerçek e-postalardan biraz şüpheyle bile kolayca ayırt edilebilirken, yapay zeka ile oluşturulan mevcut kimlik avı e-postalarının bazıları aldatıcı bir şekilde gerçek gibi görünmektedir. Bu, biçim ve içerik açısından gerçek e-postalardan ayırt edilemedikleri anlamına gelir. İnternet kullanıcıları ayrıca deepfake olarak adlandırılan sahte içerikler tarafından da tehdit edilmektedir. Bunlara örnek olarak, bir haber spikeri gibi tanınmış kişilerin yer aldığı videolar verilebilir. Ancak bu kişi bir web sitesindeki haberleri okumuyor, bunun yerine şüpheli kripto para birimleri ve hisse senetlerinin reklamını yapıyor. Üstelik bu tür saldırılar, yeni yapay zeka araçlarının suçlulara yardımcı olmasıyla günümüzde çok daha hızlı gerçekleşiyor. Bu araçlara FraudGPT, WormGPT, AI Phish veya ScamGPT adı veriliyor. Suçluların günlerini alacak yeni saldırıları dakikalar içinde gerçekleştiriyorlar. Kendinizi nasıl korursunuz: Geliştirilmiş kimlik avı e-postalarındaki gönderici adresini ve bağlantıları dikkatlice kontrol etmek faydalıdır. Bu konuda daha fazla bilgiyi rehberimizde bulabilirsiniz. Deepfake saldırılarla mücadele etmek için şüpheci olmak ve söz konusu fotoğraf veya videoya dikkatlice bakmak faydalıdır. Dolandırıcılığı nasıl tanıyacağınızı deepfake saldırıları rehberimizde öğrenebilirsiniz. Aşağıdaki rehberde ise sahte seslerle yapılan saldırılara karşı ipuçları sunuyoruz. 6. Sıfırıncı gün güvenlik açıkları neden bu kadar tehlikeli? Sıfır gün açığı, yazılımda veya henüz güncellemesi olmayan bir işletim sisteminde daha önce bilinmeyen bir güvenlik açığıdır. "Sıfır gün" terimi, üreticinin keşfedilen güvenlik açığına tepki vermek için sıfır gün süresine sahip olduğu gerçeğini ifade eder. Ya henüz bildirilmemiştir ya da halihazırda aktif olarak istismar edilmektedir. Aynı zamanda, yazılımlardaki güvenlik açıkları (en azından ciddi güvenlik açıklarıysa) bilgisayar korsanları için gerçek bir nimettir. Çünkü bunları, kullanıcıyı kandırmak zorunda kalmadan sisteme erişmek için kullanabilirler. Kendinizi nasıl koruyabilirsiniz: Yazılımın kendisi, ilgili güncelleme henüz mevcut olmadığı için sıfır gün açıklarına karşı kendini koruyamaz. Ancak, antivirüs yazılımlarının sezgisel yöntemleri genellikle kötü amaçlı kodu tanıyabilir. Ancak, yüksek riskli sıfır gün açıklarında, güvenlik açığına karşı bir güncelleme mevcut olana kadar etkilenen sistemin internet bağlantısını kesmek de gerekebilir. 7. Çevrimiçi bir virüs tarayıcısını nerede bulabilirim? Aslında, artık tüm sabit diskinizi kötü amaçlı yazılımlara karşı tarayabilecek çevrimiçi virüs tarayıcıları yok. Bunun nedenlerinden biri, tarayıcı kodunun artık bilgisayarda, yaklaşık 20 yıl öncesine kıyasla önemli ölçüde daha az yetkiye sahip olması. O zamanlar birçok çevrimiçi virüs tarayıcısı tarayıcıda ActiveX aracılığıyla çalışıyordu. Ancak günümüz tarayıcıları artık ActiveX desteği sunmuyor. "Çevrimiçi virüs tarayıcısı" terimi varlığını sürdürdü, ancak bugün bu ad altında bulabileceğiniz programlar basit antivirüs programlarıdır. Bunlar bilgisayarınıza .exe dosyası olarak indirilir. Bazılarının yüklenmesi gerekirken, bazılarının yüklenmesine gerek kalmadan başlar. Zaten yüklü olan antivirüs programınızın sonuçlarına bir alternatif olarak, bunların kesinlikle haklı olduğunu söyleyebiliriz. Bu tür virüs tarayıcılarına Eset, Trend Micro ve F-Secure örnek olarak verilebilir. "Çevrimiçi virüs tarayıcısı" terimi altında, sınırlı sayıda şüpheli dosyanın yüklenebildiği web siteleri de bulunmaktadır. Bunlar daha sonra tehlikeli olup olmadıklarını belirlemek için analiz edilir. Bu türün en bilinen temsilcisi, bir dosyayı 40'tan fazla antivirüs aracıyla tarayan VirusTotal'dır. Eğer önünüzde şüpheli bir dosya varsa, servise mutlaka uğramanızda fayda var. 8. Fidye yazılımı tarafından şifrelenen dosyaları kurtarabilir miyim? Birçok fidye yazılımı virüsü için uygun şifre çözme araçları mevcuttur. Ancak, fidye yazılımı virüsü kullanılan kodu ifşa etmediği için doğru aracı bulmak genellikle kolay değildir. Burada bir şey bulamazsanız, ID Ransomware'i deneyin. Orada da herhangi bir yardım sunulmazsa, şifrelenmiş dosyaları saklamalı ve birkaç ay sonra tekrar kontrol etmelisiniz. Güvenlik araştırmacıları genellikle fidye yazılımlarının şifreleme kodlarını ancak bir süre sonra kırarlar veya suçlular ana anahtarı yayınlarlar; en azından geçmişte böyle olmuştur. 9. Kendimi fidye yazılımlarına karşı nasıl koruyabilirim? İdeal olarak, güvenilir bir antivirüs yazılımı, kötü amaçlı yazılım etkinleşmeden ve kişisel verileri şifrelemeden önce fidye yazılımını tanımalı ve engellemelidir. Ancak, modern koruma çözümleri bile yüzde 100 güvenlik sağlamaz. Bu nedenle, fidye yazılımlarına karşı en etkili koruma, güncel ve harici olarak güvence altına alınmış bir yedeklemedir. Daha fazla bilgi edinmek için Windows için en iyi yedekleme yazılımları derlememize göz atın. Windows 11 ayrıca birkaç yıldır fidye yazılımlarına karşı özel koruma sağlıyor. 10. Dosyalarım bulutta güvende mi? Bulut depolama güvenli değildir, ancak güvenli hale getirilebilir. Buluttaki hassas veriler için çeşitli tehditler vardır: Bilgisayar korsanları buluta erişebilir. Bulut sağlayıcısı, devlet kurumları gibi verilere erişebilir. Bulut sağlayıcısı, örneğin kuralları ihlal ettiğinizden şüphelenirse hesabınızı kilitleyebilir. Bu durumun Microsoft'ta bu yıl daha sık yaşandığı bildiriliyor. Kendinizi nasıl korursunuz: İyi bir uçtan uca şifreleme ile kendinizi casusluğa karşı koruyabilirsiniz. Örneğin, Cryptomator aracını öneriyoruz. Android ve iOS için uygulamaların yanı sıra Windows, Linux ve Mac OS için araçlar da mevcuttur. Cryptomator'ın Windows yazılımı bağış yazılımıdır. Android ve iOS uygulamalarının her biri 19 avro. Bir bulut hesabına erişiminizin engellenmesini önlemenin en iyi yolu, kendi bilgisayarınızda verilerinizin bir yedeğini oluşturmaktır. Örneğin, bu işlem Cryptsync aracıyla oldukça kolay bir şekilde yapılabilir. Kaynak: PC World- En Son Cep Telefonları Haberleri
Admin şurada cevap verdi: Admin başlık Cep Telefonu, Akıllı Telefonlar, Dijital Saatler, Gözlükler ve TabletlerApple Harita Uygulaması büyük bir güncelleme aldı ve bu beni Google Haritalar'ı silmeye itebilir. Hatırlamıyor olabilirsiniz ama Apple Haritalar, iPhone'larda Google Haritalar'ın yerini alan iOS 6 ile ilk piyasaya sürüldüğünde tam bir felaketti. Google kullanıcılarının hafife aldığı birçok özelliğin yanı sıra, kapsamı da sınırlıydı. Bu kapsam çoğu zaman yanlış, hatta tehlikeliydi; canlı bir şekilde hatırladığım bir haberde, Avustralyalı sürücülerin Avustralya'nın ücra köşelerinde mahsur kalmasıyla ilgiliydi. Kurtarılmaları gerekti; bu, bir uygulamaya verilebilecek en ağır eleştiri olabilir. Ben ve birçok kişi bundan sonra uzun bir süre Apple Haritalar'dan uzak durduk. Ara sıra gelişimini kontrol etmek için uygulamadan uzak duruyordum, ancak hemen ardından Google'a (veya belki de Waze'e) geri dönüyordum. Yazılım "felaket" aşamasını hızla atlattı, ancak özellikle uluslararası seyahat ediyorsanız veya çok sayıda yer iminiz varsa Google'ı bırakmak için hiçbir sebep yoktu. Austin için yer imlerime bakmalısınız; şehir neredeyse yıldızlarla kaplı. iOS 26'nın piyasaya sürülmesinden bu yana, kendimi Apple Haritalar'ı daha fazla kullanırken buldum, aynı zamanda onu varsayılan navigasyon uygulamam haline getirmeyi de düşündüm. Birkaç nedenden dolayı bu aşamada garanti değil, ancak Apple en azından bu fikri düşünmek için yeterli ilerleme kaydetti. iOS 26'daki Apple Haritalar'ı bu kadar özel kılan ne? Aslında nasıl sürdüğünüzü anlamak Aslında çok fazla değişiklik yok. Bazı kişiler, yıllar içinde nerede olduğunuzu görmenizi sağlayan Google Haritalar Zaman Çizelgesi'nden ilham alan yeni Ziyaret Edilen Yerler özelliğini beğeniyor. Nostalji dışında her iki aracı da özellikle kullanışlı bulmuyorum; sık seyahat ettiğim için Ottawa veya Osaka'da ziyaret edilecek en iyi yerleri unutmuyorum. Uygulamanın yeni Apple Intelligence tabanlı Siri aramalarında daha büyük bir potansiyel var, çünkü varsayımsal olarak "ücretsiz Wi-Fi sunan barbekü restoranları bul" gibi bir soru sorup anlamlı sonuçlar alabiliyorum. Pratikte ise bu şekilde arama yapmaya pek ilgi duymuyorum. Ya belirli bir adrese gidiyorum - spor salonu, havaalanı, doktor vb. - ya da uygulamanın temel filtreleme düğmelerini kullanıp yakındaki bir yere göz atmaktan memnunum. Yakınlık genellikle en önemli kriter ve olmadığında, temel kategorilerden, olanaklardan veya derecelendirmelerden çok daha fazlasını araştırabilirsiniz. iOS 26'da dikkatimi çeken şey Tercih Edilen Rotalar adlı bir özellik. Apple Haritalar uzun zamandır belirli bir zamanda nereye gideceğinizi tahmin edebiliyor. Uygulamanın iOS 26 sürümü, sizi yalnızca ilgili gecikmeler konusunda uyarmakla kalmıyor, aynı zamanda normalde izleyeceğiniz rotayı navigasyon seçeneklerinizden biri olarak öneriyor. Bu büyük bir sorun gibi görünmeyebilir. Çoğu durumda da öyle olmayacaktır - Haritalar'ın bunu fark etmesi için aynı rotada bir süre gitmeniz gerekir ve normal rotanız genellikle diğer önerilerle uyumlu olacaktır. Hepimiz, bir uygulamanın genel rotalarının bizi nereye götürdüğünün gerçeklerini kabul etmediği anlar yaşadık. Sola dönüş, güvenli bir şekilde ulaşmak için yeterli açıklığa sahip olmayan bir yoldan geçmek anlamına gelebilir; bu arada, arka yol lastiklerinize veya ön camınıza zarar verecek kadar kötü durumda olabilir. Eskiden yaşadığım Austin'de, insanlar kağıt üzerinde en iyi seçenekler olmalarına rağmen, mümkünse I35 veya MoPac'ten kaçınırlar. Tercih Edilen Rotalar, bu tür tuzaklara düşmeden gezinmenizi sağlamalıdır. Google Haritalar'da henüz bu özelliğin bir karşılığı yok. Zaman Çizelgesi verilerinden çıkarım yapmak çok zor olmadığı için mümkün olmalı. Ancak o zamana kadar, Tercih Edilen Rotalar benim ve diğerleri için potansiyel olarak oyunun kurallarını değiştirecek bir avantaj olabilir. Direksiyon başında biraz daha zaman geçirene kadar kesin sonuçlara varmayacağım. Kümülatif yükseltmelerin etkisi Sıkı çalışma sonunda meyvesini veriyor Apple Haritalar'a geri dönmek, uygulamanın bir süredir daha iyi yaptığı diğer şeyleri bana hatırlattı. Belki de en sevdiğim şey, daha detaylı sesli talimatları. Siri, "400 metre sonra sağa dönün" gibi bir şey söylemek yerine, gerçek dünyadaki işaretlere atıfta bulunacak; örneğin son komutu "dur işaretinden sonra sağa dönün" veya "bir sonraki ışıkta sağa dönün" olarak değiştirecek. Sizin için durum nasıl bilmiyorum ama ben şehir içi sürüşte ham mesafe rakamlarının anlamsız olduğunu düşünüyorum; ok simgesinin yaklaşan bir dönüşe ne kadar yakın olduğunu izlemekten daha çok keyif alıyorum. Apple Haritalar ayrıca Apple Watch ile de entegre. Bir dönüş yaklaşırken bileğim titriyor. Arabadan indiğimde ve hala biraz uzakta olduğumda, yol tarifleri Watch'ta görüntülenmeye devam ediyor ve watchOS 26, uygulama açık olsun ya da olmasın, Waypoint saat kadranında yakındaki Haritalar varış noktalarını bile vurgulayabiliyor. Bunların hiçbiri, aynı düzeyde cihaz erişimine sahip olmayan Google için adil değil, ancak yine de bir avantaj. İşler daha iyi olmasa da, en azından (çoğunlukla) Google Haritalar ile aynı seviyede hissettiriyorlar. Her iki uygulama da şu anda yaşadığım Edmonton'ı, 3 boyutlu binalar ve temel işletme bilgileri de dahil olmak üzere oldukça kapsamlı bir şekilde kapsıyor. Ayrıca olay raporlaması ve yoğun trafik gecikmelerinden sizi kurtaracak rotalar sunuyorlar. Ancak yakınlardaki bisiklet yollarını vurgulama konusunda ikisi de tam olarak güvenilir değil; bu, artık EUC'mi evimden uzakta kullandığım için benim için çok önemli. Google Haritalar'ın cazibesi Geçişin henüz mümkün olmayabileceği durumlar Apple Haritalar'ın en büyük dezavantajı, ayrıcalıklı olması. Beta bir web arayüzüne sahip olsa da, hem Google Haritalar'ın hem de Apple cihazlar için olan sürümün çok gerisinde kalıyor; Apple Hesabınıza bile giriş yapamıyorsunuz ve bahsedilecek bir yerel Android uygulaması yok. Bu durum, planlamayı Google Haritalar'a göre çok daha az kullanışlı hale getiriyor ve bağlantı gönderdiğiniz kişi aynı zamanda bir iPhone sahibi olmadığı sürece paylaşım yapmak büyük ölçüde anlamsız. Apple ürünlerinden vazgeçmeye cesaret ederseniz, yer imleriniz aktarılmaz. Esneklik açısından bakıldığında, Google Haritalar'dan kalıcı olarak vazgeçmeyi haklı çıkarmak çok zor. Apple, daha fazla ülkeye özellik getirme konusunda Google'ın gerisinde kalıyor. Google Street View'ın çalışmadığı bir yer bulmak garip olsa da, Apple'ın eşdeğeri (Look Around) her büyük ABD şehrinde mevcut değil, Meksika veya Jamaika'ya yapılacak bir seyahat için bile güvenebileceğiniz bir uygulama değil. Apple'ın öncelikleri genellikle tuhaf. Kanada'nın büyük bir şehri olan Edmonton'da artırılmış gerçeklikli yürüyüş yol tarifleri alamıyorum, ancak Birleşik Krallık'ta Wigan veya Southend-on-Sea'de alabiliyorum. Google'ın topladığı ekstra işletme bilgileri de büyük bir fark yaratabilir. Neredeyse her zaman bir Google restoran listesinde menü olduğunu düşünebilirim, oysa Apple sizi üçüncü taraf web sitelerine veya uygulamalara yönlendiriyor. Google konum sayfaları ayrıca aktivite seviyelerini ve ziyaretçi yorumlarını da gösterme eğilimindedir. Tüm bunları bir araya getirdiğimizde, Google Haritalar'ın karar vermede ne kadar daha faydalı olduğunu görmezden gelmek zor. Herhangi bir tatili planlarken otomatik olarak tercih ettiğim araç. En iyi ihtimalle, indiğimde adım adım yürüyüş yol tarifleri için Apple Haritalar'a yönelebilirim. En azından bir süre daha Apple Haritalar'ı kullanmaya devam edeceğim. Ancak uzun vadede, Apple'ın beni tamamen ikna etmek için bazı stratejik iyileştirmeler yapması gerekeceğini düşünüyorum. Kaynak: Pocket-lint- En Son Kadın Erkek İlişkileri Hakkında Haberler
- "Taht", yürek burkan yeni bir flört trendi. Sosyal medya, Z kuşağının romantizmini mahvetti mi?
"Taht", yürek burkan yeni bir flört trendi. Sosyal medya, Z kuşağının romantizmini mahvetti mi? Dikkat edin, flört edenler: "Kral" veya "kraliçe" aradığını söyleyen herkesin niyeti iyi değil. Throning - Taht "Taht" adı verilen yeni bir flört terimi var; bu, sosyal statünüzü yükseltmek için biriyle çıkmak anlamına geliyor. Taht sahiplerinin amacı, nüfuzlu bir partner bulup kendi imajlarını güçlendirmek. Karşısındaki kişinin size daha iyi davranması umuduyla aşağılarda biriyle çıkmayı içeren "Shrekking"in aksine, tahtta oturmak, tamamen yanlış nedenlerle yukarılarda biriyle çıkmayı içeriyor. Bir TikTok kullanıcısı bir videoda, "Temelde, randevu, tahtta oturan kişiyi yüceltmek için kullanılan bir tahttır," diye açıklıyor. "Senaryo yalnızca sosyal etki veya statüye odaklanıyor, gerçek bir duygusal bağ kurmaya değil." TikTok kullanıcısı uyarıyor: "Bir kişi statünüze veya sosyal çevrenize aşırı odaklanmış gibi görünüyorsa ve halka açık veya özel olmanıza bağlı olarak size karşı davranışlarını değiştiriyorsa... bu tahtta oturmanın bir göstergesi olabilir." Taht kurma geçmişte farklı isimlerle anıldı ("altın avcılığı", "ün peşinde koşma" vb.). Ancak yeni olan, sosyal medyanın taht kurma üzerindeki etkisi. Taht sahipleri insanlarla sadece paraları veya güçleri için çıkmıyor; aynı zamanda takipçileri ve çevrimiçi nüfuzları için de çıkıyorlar. "İnsanlar içerikleri düzenledikleri gibi ilişkileri de düzenliyorlar," diyor flört koçu ve "Bekarlıktan Kurtulmak: Daha Akıllıca Nasıl Flört Edilir ve Uzun Süreli Bir Aşk Yaratılır" kitabının yazarı Amy Chan. "Taht kurmanın yükselişi aynı zamanda öz imaja ve dışarıdan onaylanmaya artan bir odaklanmayı da yansıtıyor. Sosyal medya bunu daha da güçlendirdi ve ilişkilerimizin gerçekte nasıl hissettirdiğinden çok nasıl göründüğüne önem vermemizi sağladı." 'Taht kurma', hipergami ve flörtün bir performansa dönüşmesi Hepimiz aşk istiyoruz - ama bazıları daha fazlasını istiyor. Bazıları aşk ve statü istiyor. Ve eğer birini seçmek zorunda kalırlarsa, sonunda ikincisini seçecekler. Chan, "Taht kurmak, birinin partnerini bir statü sembolü olarak konumlandırmasıdır," diyor. "Bu, özellikle imajınızı yükselttiği için biriyle çıkmakla ilgilidir. Adı, kendi nüfuzunuzu/sosyal sermayenizi artırmak için birini 'tahta' oturtma fikrinden gelir." Bu terim aynı zamanda hipergami ve romantik ilişkilerin sözde doğası hakkındaki çevrimiçi tartışmaların özellikle tartışmalı olduğu bir zamanda ortaya çıkıyor. İnternetin bazı köşelerinde -örneğin "kırmızı hap" ve "erkekler dünyası" topluluklarında- insanlar (çoğunlukla erkekler) sık sık kadınları yalnızca belirli bir şekilde daha yüksek statüye sahip olarak gördükleri kişilerle ilişki kurmakla suçluyor -bu uygulamaya "hipergami" deniyor. Bazı çevrimiçi kişiler, bu tür ilişki dinamiklerini açıkça benimseyerek, flört koçlarından ve hipergami konusunda uzmanlaşmış web sitelerinden tavsiye alıyor. Yine de, bu uygulamanın ne kadar yaygın olduğuna dair söylem, verilerle çelişiyor gibi görünüyor: Pew Araştırma Merkezi'nin 2023 tarihli bir raporuna göre, eşlerin her birinin çiftin toplam kazancının yaklaşık yarısını karşıladığı eşitlikçi evlilikler yükselişte. Chan, taht kurmayı geçmişteki flört tartışmalarından ayıran şeyin sosyal medya unsuru olduğunu söylüyor. Chan, "Flört etme fikri yeni değil," diyor. "İnsanlar her zaman yaşam tarzlarını veya statülerini yükseltebilecek partnerler aradılar. Şimdi farklı olan, şeylerin internette nasıl göründüğüne ne kadar önem verdiğimiz. Optik çağında yaşıyoruz. Sosyal medya, aşkı, partnerinizin yalnızca hayatınızı değil, kişisel markanızı da geliştirebileceği kamusal bir performansa dönüştürdü." İnsanlar 'taht kurma' konusunda ne yapmalı? Taç kurma trendi sizi rahatsız ediyorsa, yapabileceğiniz en iyi şey partnerinizle bu konuda iletişim kurmaktır. Bir konuşma başlatın. Sonuçta Chan, "Birinin niyetleri hakkındaki endişe, aşırı analiz yaparak veya oyun oynayarak çözülemez." diyor. "Sorular sorun, nasıl hissettiğinizi paylaşın ve nasıl tepki verdiklerine dikkat edin." diyor. "Duygusal güvenlik, dürüstlük olmadan var olamaz." Ve tüm taht sahiplerine, Chan içe bakmayı öneriyor. Bir ilişkide sizin için gerçekten neyin önemli olduğunu kendinize sorun. Aradığınız nüfuza sahip olmadıkları için potansiyel olarak harika partnerleri göz ardı etmiş olabilir misiniz? "Kendinize gerçekten neye değer verdiğinizi ve davranışlarınızın olmak istediğiniz kişi ve partner türünü yansıtıp yansıtmadığını sorun." diyor. "Eğer yansıtmıyorsa, yönünüzü değiştirin." Kaynak: USA TODAY- En Son Güvenlik - Virüs - Security - Güvenlik - Gizlilik ve Dolandırıcılık Haberleri
- Ev cihazlarınız sizi gizlice gözetliyor mu?
Ev cihazlarınız sizi gizlice gözetliyor mu? Akıllı cihazlar sessizce nasıl veri toplar? Akıllı cihazlar, sesli komutlar, kullanım kalıpları ve davranış takibi yoluyla her gün büyük miktarda kişisel veri toplar. Akıllı termostatınızdan güvenlik kameralarına kadar bu cihazlar, hizmetleri iyileştirmek veya kişiye özel reklamlar sunmak için bilgi toplar. Her zaman kötü amaçlı olmasa da, bu veriler şirketlerin paylaştığı veya üçüncü taraflara sattığı ayrıntılı profilleri destekler. Birçok bağlı cihaz, bazen şeffaf kullanıcı onayı veya kolayca erişilebilen gizlilik ayarları olmadan arka planda veri toplanmasına katkıda bulunur. Cihazlarınızın her gün paylaştığı verilere daha yakından bakın. Gizli ses kayıtları Sesle etkinleştirilen asistanlar bazen konuşmaları istemeden veya kullanıcıların açık izni olmadan kaydeder. Bu ses parçacıkları, ses tanıma teknolojisini geliştirmek için üçüncü taraf yükleniciler tarafından incelenebilir, ancak özel aile anlarını ifşa etme riski taşır. Kullanıcılar kayıtları cihaz ayarları aracılığıyla silebilseler de, cihazların beklenmedik sesleri yakalaması önemli gizlilik riskleri oluşturur. Birçok kullanıcı, cihazlarının ne zaman aktif olarak dinlediğini veya kayıt yaptığını bilmez. Akıllı TV'ler gelişmiş izleme teknolojisi kullanır. Birçok akıllı TV, izleme oturumlarınız boyunca ekran hareketlerini tekrar tekrar yakalamak için Otomatik İçerik Tanıma özelliğini kullanır. Bu teknoloji, izlediğiniz içeriğin ekran görüntüsünü alır ve bu verileri ayrıntılı kullanıcı profili oluşturma amacıyla reklamverenlere gönderir. ACR, şirketlerin izleme alışkanlıklarını basit geçmiş kayıtlarının ötesinde ayrıntılı olarak izlemesine olanak tanır ve bu da izinsiz veri toplama olasılığını artırır. Teknoloji, belirgin kullanıcı bildirimleri olmadan arka planda sessizce çalışır. IoT cihazlarındaki artan güvenlik açıkları Akıllı buzdolapları veya fitness takip cihazları gibi Nesnelerin İnterneti cihazları, üretim aşamasında genellikle güçlü güvenlik özelliklerinden yoksundur. Bu durum, onları kişisel bilgiler veya ev fonksiyonları üzerinde kontrol arayan bilgisayar korsanları için çekici hedefler haline getirir. Güvenlik açığı bulunan akıllı cihazlar, kullanıcıları gizlilik ihlallerine, dolandırıcılık faaliyetlerine veya cihazlar üzerinde yetkisiz kontrol gibi risklere maruz bırakabilir. Zayıf güvenlik uygulamaları, bağlantılı teknoloji kullanan ev sahipleri için hem güvenliği hem de rahatlığı etkiler. Cihazlarınız veri aracısı pazarını besler Akıllı ev cihazlarınız bilgi topladığında, bu bilgiler her zaman onları üreten şirkette kalmaz. Veriler genellikle paylaşılır veya satılır ve veri aracıları tarafından yönetilen geniş bir pazara katkı sağlar. Bu aracılar, günlük rutinleriniz, tercihleriniz ve hatta ne zaman evde veya dışarıda olduğunuzun samimi bir profilini oluşturmak için birden fazla cihazdan gelen bilgileri birleştirir. Cihazlarınızın gözetlendiğini nasıl tespit edersiniz? Bu sorunların birden fazla nedeni olabilirken, veri kullanımında sürekli ve açıklanamayan artışlar, pil tüketimi veya cihazın rastgele yeniden başlatılması, olası gizlilik sorunları için daha yakından incelemeyi gerektirebilir. Bilinmeyen uygulamalar veya şüpheli ağ bağlantıları da önemli uyarı işaretleridir. Ev ağınızda aniden açılan pencereler, rahatsız edici reklamlar veya şüpheli etkinlikler, olası gizlilik ihlalleri konusunda anında şüphe uyandırmalıdır. Bu uyarı işaretleri genellikle yetkisiz erişim veya kötü amaçlı yazılımlara işaret eder. Güvenlik ihlalleri özel hayatları açığa çıkarır Evlerinde şüphelenmeyen kullanıcıları gözetlemek için cihazların hacklendiğine dair gerçek vakalar mevcuttur. Aileleri tehdit etmek için bebek telsizleri ele geçirilmiş, termostatlar evlerin boş olduğunu ortaya çıkarmış ve sesli asistanlar özel konuşmaları yanlışlıkla paylaşmıştır. Bu belgelenmiş olaylar, güçlü güvenlik önlemleri olmayan bağlı cihazların gerçek risklerini vurgulamaktadır. Bu ihlaller, akıllı ev teknolojilerinin kişisel gizliliği ne kadar kolay tehlikeye atabileceğini gösteriyor. Verilerinizi güçlü parolalarla koruyun Benzersiz ve karmaşık parolalar, yetkisiz cihaz erişimine karşı ilk savunma hattınızdır. Üreticilerin sağladığı varsayılan kimlik bilgilerinden kaçının ve güvenlik etkinliğini korumak için parolaları düzenli olarak güncelleyin. Parola yöneticileri, bu uygulamanın tutarlı bir şekilde sürdürülmesine yardımcı olarak, davetsiz misafirlerin cihazlarınıza veya hesaplarınıza kolayca erişememesini sağlar. Güçlü kimlik doğrulama, kötü niyetli kişilerin istenmeyen veri erişimi riskini önemli ölçüde azaltır. Güvenlik için ağ segmentasyonunu kullanın Akıllı cihazlarınız ve hassas ekipmanlarınız için ayrı WiFi ağları oluşturmak, bir ağ segmentinin tehlikeye girmesi durumunda maruz kalma riskini azaltır. Bu pratik adım, savunmasız IoT cihazlarını kritik sistemlerden izole ederek genel ev güvenliğini artırır. İster aile ister iş kullanımı için olsun, ağ segmentasyonu güçlü bir gizlilik koruma aracıdır. Bu ayrım, bilgisayar korsanlarının tek bir ele geçirilmiş giriş noktasından tüm cihazlara erişmesini engeller. Cihaz yazılımını düzenli olarak güncelleyin Üreticiler, güvenlik açıklarını gidermek ve ortaya çıkan tehditlere karşı cihaz işlevselliğini iyileştirmek için yazılım güncellemeleri yayınlar. Akıllı cihazlarınızın yazılımlarını güncel tutmak, bilgisayar korsanlarının başarıyla kullanabileceği güvenlik açıklarını kapatır. Otomatik güncellemeler, korumayı sürdürmek için idealdir, ancak kullanıcılar yamaların zamanında yüklendiğinden emin olmak için ayarları iki kez kontrol etmelidir. Güncel yazılım, cihazlarınızın bilinen güvenlik açıklarına karşı korunmasını sağlar. Kullanılmayan özellikleri devre dışı bırakın Gerekmediğinde mikrofonları, kameraları veya kullanılmayan işlevleri kapatmak, bağlı cihazlar tarafından yanlışlıkla veri toplanmasını en aza indirir. Web kameralarındaki fiziksel kapaklar ve sesli asistanların sesini kapatmak, ek gizlilik koruma katmanları ekler. Sürekli dinleme özelliklerini kapatma olanağına sahip olmak, istenmeyen gözetim faaliyetlerini önlemeye yardımcı olur. Basit donanım anahtarları veya yazılım kontrolleri, akıllı cihazlardan kaynaklanan gizlilik açığını önemli ölçüde azaltabilir. Gizliliğe önem veren cihazlar seçin Bazı üreticiler, veri toplamayı sınırlayarak veya tüketiciler için şeffaf gizlilik politikaları sunarak kullanıcı gizliliğine öncelik verir. Satın alma kararları vermeden önce markaları ve belirli modelleri dikkatlice araştırın. Tanınmış üçüncü tarafların bağımsız gizlilik derecelendirmelerini veya sertifikalarını arayın. Güçlü gizlilik itibarına sahip ürünler, genellikle kullanıcı verilerini tehlikeye atan müdahaleci izleme özelliklerinden yoksundur. Bu gizlilik odaklı cihazları seçmek, yerleşik gözetim özelliklerinden veya veri kötüye kullanımı uygulamalarından kaynaklanan maruz kalma risklerinizi azaltır. Güçlü siber güvenlik araçları kullanın Ev ağınızdaki tüm bağlı cihazlarda antivirüs programları, güvenlik duvarları ve kötü amaçlı yazılım tespit yazılımları kullanın. Kapsamlı koruma yazılımları, kişisel bilgilerinizi ele geçirmeyi amaçlayan kötü amaçlı tehditleri tespit eder ve ortadan kaldırır. Düzenli güvenlik taramaları ve güvenli tarama uygulamaları, harici aktörlerin casusluk girişimlerine karşı savunmanızı güçlendirir. Çok katmanlı koruma, gizlilik ihlallerine karşı daha güçlü bariyerler oluşturur. Şifreleme için VPN kullanmayı düşünün VPN'ler, veri aktarımlarını şifreleyerek ve bilgileri dinleyicilerden ve veri izleyicilerden koruyarak internet trafiğinizi güvence altına alır. Ev ağınızda VPN koruması uygulamak, bilgisayar korsanlarının veya veri toplayıcılarının istismar edebileceği boşlukları kapatır. Bu teknolojik bariyer, temel cihaz düzeyindeki korumaların ötesinde çevrimiçi etkinlikler sırasında kişisel bilgileri korur. Şifreli bağlantılar, yabancıların internet kullanım alışkanlıklarınızı izlemesini çok daha zor hale getirir. Sık sık cihaz denetimleri gerçekleştirin Bağlı ekipmanların farkında olmak için ev ağınıza bağlı tüm cihazları düzenli olarak inceleyin. Kullanılmayan veya şüpheli cihazları kaldırmak, saldırı yüzeyinizi ve olası casusluk giriş noktalarını azaltır. Ağınıza neyin bağlandığının farkında olmak, dijital ortamınız üzerinde kontrol sahibi olmak için önemlidir. Düzenli denetimler, unutulmuş veya güvenliği ihlal edilmiş cihazlardan kaynaklanan gizlilik tehditlerini en aza indirmeye yardımcı olur. Gizlilik ayarlarınızın kontrolünü elinize alın Gereksiz veri paylaşımını devre dışı bırakmak veya mümkünse bilgi toplama kapsamlarını azaltmak için cihaz gizlilik tercihlerini inceleyin. Birçok üretici, ev ortamınızdan ne kadar kişisel bilgi çıkacağını sınırlamak için seçenekler sunar. Bu ayarları aktif olarak yönetmek, gizlilik seviyelerini kişisel konfor ve güvenlik gereksinimlerinize göre ayarlamanıza olanak tanır. Kullanıcıların veri paylaşımı üzerindeki kontrolü, temel bir gizlilik koruma stratejisini temsil eder. Coğrafi sınırlamanın akıllı kilidinizi yalnızca daha kullanışlı değil, aynı zamanda daha güvenli hale nasıl getirebileceğini merak ediyor musunuz? Bu özelliğin evinize nasıl ekstra bir koruma katmanı eklediğini keşfedin. Kaynak: AYL- En Son Bilim Haberleri
- Kurbağa kaçabilir mi? Kuantum çalışması, sıkışmış elektronlar için gizli çıkışları ortaya koyuyor
Kurbağa kaçabilir mi? Kuantum çalışması, sıkışmış elektronlar için gizli çıkışları ortaya koyuyor TU Viyana'dan bir araştırmacı ekibi, katı bir malzemeden kaçan elektronların davranışlarına yeni bir ışık tuttu. Araştırmaları, yoğun madde fiziğinde uzun süredir devam eden bir gizemi çözüyor. Bir malzeme elektron bombardımanına tutulduğunda, bu enerji transferi gerçekleşir ve katı malzeme içindeki diğer elektronların kaçmasına olanak tanır. Bu ikincil elektron emisyon mekanizması, günümüzde fotoçoğaltıcı tüpler, taramalı elektron mikroskopları ve katot ışın tüpleri dahil olmak üzere birçok teknolojide kullanılmaktadır. Ancak şimdiye kadar bilim insanları, belirli bir malzemeden hangi elektronların kaçacağını tahmin edememişti. Yeni çalışma, katı bir malzemeden hangi elektronların kaçabileceğini belirleyen "kapı giriş durumları"nın kritik rolünü ortaya koyuyor. Elektron emisyonu gizemi Katı bir malzeme içinde elektronların farklı enerjileri vardır. Belirli bir enerji eşiğinin altında kalırlarsa, malzemeden kaçamazlar. Örneğin, yüksek ağızlı bir kutunun içinde duran bir kurbağayı düşünün. Kurbağanın kutudan kaçabilmesi için zıplayacak kadar enerjiye sahip olması ve çıkışı bulması gerekir. İşte bu kadar basit. Bilim insanları başlangıçta elektronların bir malzemeden kaçarken de aynı basitlik seviyesini izleyeceğine inanıyorlardı. Bir elektronun enerjisi ile emisyon -veya kaçış- olasılığı arasında doğrudan bir ilişki olduğunu varsaydılar. Ancak deneysel gözlemler bu varsayımı defalarca çürüttü. Bu tutarsızlıklar, elektron emisyonunu yönlendiren tek faktörün elektron enerjisi olmadığını gösteriyordu. TU Viyana'daki Atom ve Plazma Fiziği grubunun başkanı Prof. Richard Wilhelm bir basın açıklamasında, "Yeterli enerjiye sahip olduklarında tüm bu elektronların malzemeden çıktıkları varsayılabilir," diye açıkladı. "Eğer bu doğru olsaydı, işler basit olurdu: Malzemenin içindeki elektronların enerjilerine bakar ve hangi elektronların dışarıda görünmesi gerektiğini doğrudan çıkarırdık. Ancak görünen o ki, olan bu değil." Çalışmanın baş yazarı Anna Niggas, teorik tahminlerin ve deneysel sonuçların cevaplardan çok soru ortaya çıkardığını ekledi. "Farklı katman miktarlarına sahip grafen yapıları gibi farklı malzemeler, çok benzer elektron enerji seviyelerine sahip olabilir, ancak yayılan elektronlarda tamamen farklı davranışlar gösterebilir," diye açıkladı. "Kapı Durumlarını" Keşfetmek Tu Wien ekibi, Physical Review Journals'da yayınlanan araştırmaları sayesinde, enerjinin elektron emisyonunu belirleyen tek faktör olmadığını buldu. Elektronların kaçması için gereken enerji eşiğinin üzerinde belirli kuantum durumları mevcuttur. Ancak bunlar emisyona izin vermez. Ekip, önceki çalışmalarda bu durumları modellerinde hesaba katmadıklarını belirtti. Çalışmaya katılan bilim insanlarından Richard Wilhelm, "Enerjisel açıdan bakıldığında, elektron artık katıya bağlı değil. Serbest bir elektronun enerjisine sahip, ancak katının bulunduğu yerde uzamsal olarak konumlanmış durumda," diye açıkladı. Teorik Fizik Enstitüsü'nden Prof. Florian Libisch, "Elektronlar çok spesifik durumlarda bulunmalıdır - sözde kapı durumları," diye ekledi. "Bu durumlar, katıdan gerçekten dışarı çıkan durumlarla güçlü bir şekilde bağlantılıdır. Yeterli enerjiye sahip her durum böyle bir kapı durumu değildir - yalnızca dışarıya 'açık kapı'yı temsil eden durumlar." Bilim insanları ayrıca, bu durumlardan bazılarının yalnızca beşten fazla malzeme katmanı üst üste konulduğunda ortaya çıktığını keşfettiler. Bu, teknoloji ve araştırmada katmanlı malzemelerle ilgili hedefli tasarım için yeni olanaklar sunuyor. Niggas, "İlk kez, elektron spektrumunun şeklinin yalnızca malzemenin kendisine değil, aynı zamanda bu tür rezonanslı kapı durumlarının var olup olmadığına ve nerede olduğuna da bağlı olduğunu gösterdik," diye açıkladı. Kaynak: IE- En Son Basketbol Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
Ülker Spor ve Etkinlik Salonu'nda günün idmanı başlarken Kayla'dan bir mesajınız var! "Merhaba canımlar, ben Kayla! Sizlerle birlikte yeniden burada olmaktan dolayı çok heyecanlıyım. Fenerbahçe'de, evimdeyim! Yarın büyük salonda çok önemli bir maçımız var. Tribünleri sizlerle dolu görmek, desteğinizi hissetmek istiyoruz. Sizi seviyoruz ve sizleri görmek için sabırsızlanıyoruz. Haydi Fener!"- Nasıl İş Bulabilirim Hakkında Genel Bilgiler
- Günümüzün En Kârlı 10 İşletmesi
Günümüzün En Kârlı 10 İşletmesi Bir iş kurduğunuzda, yalnızca her gün yapmaktan keyif alacağınız işin türünü değil, aynı zamanda uzun ömürlü ve size gelir sağlayabilecek bir iş türünü de düşünmeniz gerekir. Bir işletmenin ne kadar kârlı olabileceği, nihayetinde onu nasıl yönettiğinize bağlıdır; ancak bazı işletme türlerinin yüksek kârlılık potansiyeli diğerlerinden daha fazladır. Bu rehberde, 10 son derece kârlı iş fikrini, bir işletmeyi kârlı kılan unsurları ve büyüdükçe işletmenizin kârlılığını nasıl artırabileceğinizi ele alacağız. Aşırı işletme giderleri olmadan yüksek gelir potansiyeline sahip, düşük başlangıç maliyetleriyle başlayabileceğiniz 10 iş fikri aşağıdadır. 1. Temizlik Hizmeti Nispeten az sayıda malzeme ve ek personel olmadan bir ev temizlik işi kurabilirsiniz. Tam zamanlı bir gelir elde etmek için tek başınıza yeterli sayıda evi temizleyemeyebilirsiniz, ancak küçük adımlarla başlayıp daha fazla müşteri kazandıkça ekibinizi oluşturabilirsiniz. Pazar araştırma ve iş danışmanlığı şirketi 360iResearch'ün 2025 tarihli raporuna göre, ev temizlik hizmetlerine olan talebin 2030 yılına kadar %52 oranında artmaya devam etmesi bekleniyor. Ana maliyetlerinizin arasında paspas, süpürge, bez ve kova gibi temizlik malzemeleri ve sarf malzemeleri yer alacak. Ayrıca şantiyelere ulaşım da sağlamanız gerekiyor. Personeliniz varsa, bir şirket aracı satın alabilir veya kişisel araçlarıyla kat ettikleri kilometreler için ücretlendirebilirsiniz. İşgücü nedeniyle, bir temizlik işletmesinin maliyetleri büyüdükçe hızla artabilir; Çalışma İstatistikleri Bürosu'na göre, ev temizlikçilerinin ortalama ücreti saat başına 16,08 ABD dolarıdır (yılda 33.450 ABD doları). Bunu iş planınızda aklınızda bulundurun; daha hızlı büyümek illa ki daha fazla kârlılık anlamına gelmez. 2. Dropshipping Dropshipping, çok düşük bir başlangıç maliyetine sahip basit bir e-ticaret işletmesidir. Siparişleri sizin için siparişleri karşılayan bir tedarikçiye ileten bir çevrimiçi perakende mağazası kurarsınız. Dropshipping genellikle tek kişilik bir işlemdir, bu nedenle işçilik maliyetleri konusunda endişelenmenize gerek yoktur. Ayrıca, tipik bir perakende mağazasının aksine, envanteri kendiniz stoklamazsınız; yalnızca sipariş verildiğinde üreticiye veya tedarikçiye ödeme yaparsınız. Tek yapmanız gereken web sitesini yönetmek, müşteri çekmek ve hizmet sunmaktır. Web sitenizi ve reklam maliyetlerinizi düşük tuttuğunuz sürece, dropshipping garantili ve öngörülebilir bir kâr sağlar: Ürünler için toptan fiyatınız ile müşterilerden aldığınız perakende fiyatı arasındaki fark. 3. Evcil Hayvan Bakımı İlgi alanınıza ve alanınıza bağlı olarak, evcil hayvan sahiplerinin artan talebini karşılamak için çeşitli evcil hayvan bakımı hizmetleri sunabilirsiniz. İş fikirleri şunlardır: Yürüyüş Evcil hayvan bakıcılığı Gündüz bakımı Gecelik konaklama Bakım Eğitim Çeşitli evcil hayvan bakımı hizmetlerinden ne kadar kâr elde edebileceğiniz, başlamak için önceden ne kadar harcama yapmanız gerektiğine ve personel mi işe alacağınıza yoksa kendi başınıza mı çalışacağınıza bağlıdır. Evcil hayvan sahibinin evinde köpek gezdirmek ve evcil hayvan bakıcılığı yapmak, başlanması en kolay işlerdendir. Evcil hayvan bakımı ve eğitimi için herhangi bir ön maliyet gerekmez, sadece evcil hayvanlarınızla vakit geçirme isteğiniz yeterlidir. Evinizde zaten yeterli alanınız varsa, mama, oyuncak ve bazı küçük ekipmanlar dahil olmak üzere küçük maliyetlerle birlikte gündüz bakımı veya gecelik konaklama için daha fazla ücret talep edebilirsiniz. Evcil hayvan bakımı ve eğitimi daha özel bir hizmet olduğundan daha yüksek ücretler gerektirir. Ayrıca özel ekipman ve alan gerektirdiğinden maliyetleri de daha yüksektir. 4. Peyzaj ve Çim/Bahçe Bakımı Peyzaj ve çim bakımı, önemli başlangıç maliyetleri gerektiren işletmelerdir, ancak ekipmanlar zamanla gelir olarak kendini amorti edebilir. Çimler ve bahçeler sürekli bakım gerektirir, bu nedenle işletmenizde yıllarca kalabilecek düzenli bir müşteri tabanı oluşturabilirsiniz. Sunabileceğiniz en basit hizmetler, müşterilerin farklı mevsimlerde ihtiyaç duyması nedeniyle iyi bir ikili olan çim biçme ve yaprak temizleme hizmetleridir. Kışları karlı geçen bir bölgede yaşıyorsanız kar temizleme hizmetini de ekleyin. Başlangıç maliyetlerine çim biçme makinesi, yaprak üfleyici, tırmık, kar küreme makinesi ve kar küreği dahildir. Taşıma ve nakliye ekipmanları için halihazırda bir kamyonetiniz yoksa, bu yüksek bir başlangıç maliyeti anlamına gelir. Tek başınıza işe başlayabilir ve daha sonra işletmeyi büyütmek için müteahhitler veya çalışanlar ekleyebilirsiniz. Peyzaj düzenleme, deneyim veya eğitim, ek araçlar ve potansiyel olarak daha fazla personel gerektiren daha özel bir beceridir. Peyzajcılar çim serer, dış mekan alanları tasarlar ve yerel iklimde gelişebilecek bitki ve malzemeleri seçer. 5. Etkinlik Planlama Detaylı bilgileri organize etmekten ve birçok hareketli parçayı koordine etmekten hoşlanıyorsanız, etkinlik planlama başlamak için mükemmel bir iş olabilir. Çok fazla ek masraf olmadan, sadece organizasyon becerileriniz ve bir tedarikçi listesiyle başlayabilirsiniz. Etkinlik planlamacıları, kâr amacı gütmeyen kuruluşlar için büyük bağış toplama etkinliklerinden gösterişli düğünlere, kurumsal etkinliklere ve konferanslara kadar her şey için deneyimler yaratmaya odaklanır. Bir etkinlik planlama işi, düşük ek masraflarla küçük bir başlangıç yapabilir; sadece hizmetlerinizi sunun ve işe koyulun. İşletmeyi, maliyetleri artıracak ancak müşteri tabanınızı önemli ölçüde büyütebilecek çeşitli şekillerde büyütebilirsiniz: Aynı anda birden fazla etkinlik üstlenebilmeniz için yardımcı planlamacılar tutun Etkinlik sahiplerine kiralamak üzere masa, çadır, sahne ve ses ekipmanı stoklayın Hizmetlerinizi genişletmek için ikram ekipmanı satın alın ve ikram personeli işe alın 6. Danışmanlık İş geliştirme, siyaset, iletişim veya pazarlama gibi bir alanda uzmanlığınız varsa, evden danışmanlık işi karlı bir girişim olabilir. İsterseniz hiçbir başlangıç maliyeti olmadan başlayabilirsiniz; tek ihtiyacınız olan uzmanlığınız ve profesyonel ağınız. Bir danışmanlık işinde para harcayabileceğiniz birçok şey var: bir web sitesi ve diğer pazarlama materyalleri, profesyonel üyelikler, asistanlar ve erişiminizi veya ofis alanınızı genişletmek için ek danışmanlar. Ancak bu, hiçbir genel gider olmadan gerçekten yönetebileceğiniz ve size olağanüstü bir kâr marjı bırakacak bir iş. 7. Muhasebe ve Defter Tutma Diğer işletmelerin sürekli olarak finans ve vergilerini yönetmesi gerektiğinden, muhasebe ve defter tutma genellikle yüksek talep görmektedir. Bir muhasebeci olarak, bir işletmenin gelir ve giderlerini takip etmenize ve finansal durumunu gösteren periyodik raporlar hazırlamanıza yardımcı olursunuz. Bir muhasebeci olarak, aynı takip ve raporlamayı yapabilirsiniz, ancak aynı zamanda finansal tahminler yapmak ve işletme sahiplerine işletme büyümesi ve gelişimi için en iyi adımlar konusunda tavsiyelerde bulunmak için raporları analiz edersiniz. Birçok muhasebeci ve muhasebeci, şirketlerini tek başına yönetir. Ne kadar genel gider üstlenmek istediğinize bağlı olarak, işletmeyi evden yönetebilir veya yerel bir ofis alanı kiralayabilirsiniz. Muhasebeciyseniz, devam eden raporlamaları yönetmeleri için muhasebeciler kiralayabilir, böylece daha fazla müşteriyle çalışabilir ve yalnızca genel projeksiyonlara ve vergi beyannamelerine odaklanabilirsiniz. 8. Dijital Pazarlama Dijital pazarlama, evinizden çok düşük bir maliyetle kendi başınıza başlayabileceğiniz uzmanlaşmış bir danışmanlık ve hizmet işidir. Beceri seviyenize ve ilginize bağlı olarak, bir dijital pazarlamacı olarak şunları yapabilirsiniz: Web sitelerinde ve sosyal medyada ücretli reklamları yönetin Satış e-postaları ve e-posta bültenleri yazın ve gönderin Dijital içerik için grafikler oluşturun ve/veya videoları düzenleyin Bir işletmenin görsel marka kimliğini ve logosunu geliştirin Squarespace ve WordPress gibi platformlarda web siteleri tasarlayın Tek başınıza çalışıp müşterilerinize doğrudan hizmet verebilir veya bir ekip olarak bir dizi hizmet sunmak üzere uzman yükleniciler veya çalışanlar kiralayabilirsiniz. İkinci yaklaşım önemli işçilik maliyetleri gerektirir, ancak daha büyük firmalar genellikle çok daha fazla müşteriye hizmet verebilir ve hizmetleri için yüksek ücretler ve peşinatlar talep edebilir. 9. Dikiş ve Tadilat Terzilik, doğrudan hizmet sunan başka bir iştir. Sadece becerileriniz ve birkaç malzemeyle küçük bir başlangıç yapabilir ve istediğiniz gibi büyütebilirsiniz. Terziler, giyim için dikiş, tamir ve tadilat hizmeti sunar, bu nedenle nasıl dikileceğini bilmeniz, bir makineniz, birkaç ipliğiniz ve muhtemelen yama yapmak için birkaç malzemeniz olması gerekir. Bu işe evinizden başlayabilirsiniz, yeter ki temiz, sigara içilmeyen ve evcil hayvan bulunmayan bir alanınız olsun. Becerileriniz ve ilginiz geliştikçe, smokin ve gece elbisesi gibi lüks giysilerin tadilatı ve kişiselleştirilmesi de dahil olmak üzere özel hizmetler sunacak şekilde işletmenizi büyütebilirsiniz. Yaya trafiğini çekmek için fiziksel bir alana yatırım yapabilirsiniz, ancak terziler genellikle müşterilerle çevrimiçi bağlantı kurmak için bir web sitesiyle de aynı başarıyı elde ederler. 10. Yemek Kamyonu Restoran işletmelerini kârlı hale getirmek zordur, ancak bir yemek kamyonu sektöre giriş yolunuz olabilir. Mobil işletme, daha düşük başlangıç maliyetleri ve daha az genel giderler sunar, böylece yemek yapmaya ve müşteri çekmeye odaklanabilirsiniz. Ancak, yemek kamyonları yine de yemek servisi sektöründe faaliyet göstermek zorundadır ve bu sektörün düzenleyici maliyetlerine tabidir. İşletme düzenlemelerine karşı lobi faaliyetleri yürüten özel bir kuruluş olan ABD Ticaret Odası'na göre, bir yemek kamyonu işletmesini bir yıl boyunca kurmak ve sürdürmek ortalama 28.276 dolarlık izin, lisans ve sürekli yasal uyumluluk gerektirir. Bir yemek kamyonu, herhangi bir restoranda olduğu gibi yemek maliyetleri getirir, ancak perakende alanı veya mobilya için ödeme yapmanız gerekmez ve onu çalıştırmak için çok sayıda çalışan (varsa) işe almanız gerekmez. Bir İşletmeyi Kârlı Kılan Nedir? Kârlı bir işletme, gelirinin giderlerinden fazla olduğu, yani işletme sahibi(leri) için günün sonunda para kalan bir işletmedir. İşletmenin kârlılığı, iki ana faktör arasında bir denge gerektirir: Gelir: İşletme potansiyel olarak ne kadar para kazanabilir? Maliyetler: İşletmeyi ayakta tutmak için ne kadar harcamanız gerekiyor? Bazı işletmeler (lüks restoranlar gibi) her yıl etkileyici miktarda gelir elde edebilir. Ancak bu geliri elde etmek için mekan, çalışanlar, mobilyalar, ekipman ve malzemeler için ödeme yapmak zorundadırlar ve bu da gelirin yalnızca küçük bir yüzdesini kâr olarak bırakır; Ulusal Restoran Birliği'nin 2022 tarihli bir analizine göre, tipik bir restoran için yaklaşık %5. Buna karşılık, bir çevrimiçi danışmanlık şirketi, evinizden düşük maliyetli bir yazılım kullanarak ve minimum düzeyde, genellikle sözleşmeli personel ile faaliyet gösterebilir. Gelirin çok daha yüksek bir yüzdesi kâr olarak kalır. Göz önünde bulundurulması gereken bir diğer önemli faktör de ölçektir; yani maliyetleri orantılı olarak artırmadan geliri artırma yeteneğidir. Örneğin, birçok çevrimiçi ve yazılım işletmesinin odak noktası budur: Kursunuzu iki veya 100 kişi satın alsa veya yazılımınızı indirse de maliyetleriniz aynı kalır. Buna karşılık, bir perakende işletmesi 100 ürün satmak için (en az) 100 ürün satın almak zorundayken, iki ürün satmak için yalnızca iki ürün satın almak zorundadır. Ölçeklendirme, genel giderleri yüksek işletmeler için de geçerlidir. Örneğin, ürün veya malzemelerdeki toplu indirimler, işletmeniz büyüdükçe ürün başına maliyetinizi düşürür. Artan verimlilik, ekipman ve işçilik maliyetleri olan hizmet işletmelerini ölçeklendirmenize yardımcı olabilir. Bazı işletme türleri doğası gereği diğerlerinden daha kârlıdır, ancak restoranlar gibi genel giderleri yüksek işletmeler bile büyük bir hızla başarıya ulaşır. Hem geliri artırmaya hem de maliyetleri düşürmeye odaklanarak ve bu ikisini her zaman dengede tutarak herhangi bir işletmeyi kârlı hale getirin. Geliri Artırma Geliri artırmaya odaklanmak için şunları göz önünde bulundurun: Tamamlayıcı hizmetler ekleyin. Ürün tekliflerinizi genişletin. İkincil bir müşteri tabanına pazarlayın. Stratejik ek satış için hizmetleri birleştirin. Eğitim veya sertifika yoluyla becerilerinizi geliştirin. Müşteri sadakatini ödüllendirin. Müşteri yönlendirmelerini teşvik edin. Maliyetleri Azaltma/Koruma Maliyetleri azaltmak için şu alanlara bakın: İşgücü: Deha alanınızda çalışın (örneğin, doğrudan müşteri hizmeti sağlayın) ve sahip olmadığınız becerilere sahip çalışanları işe alın. Muhasebe ve pazarlama gibi profesyonel hizmetler için öncelikle taşeronlarla çalışın. Yarı zamanlı ve tam zamanlı çalışanlar için, sadakati teşvik etmek, üretkenliği artırmak ve işten ayrılmayı azaltmak için rekabetçi ücretler ödeyin. Mekan: İşletme izin verdiği sürece evden çalışın. Mümkünse bir mağazaya güvenmek yerine çevrimiçi pazarlama yapın. İşletme kurulduktan sonra, aylık maliyetlerinizi düşürmek için bina sahipleriyle uzun vadeli kiralama sözleşmeleri görüşün. Ekipman: Düşük kaliteli ve kullanılmış ekipmanlarla başlayın ve işletme geliri üst düzey ekipman satın almaya yetecek kadar büyüdükçe ekipmanın ömrünü artırın. Ekipmanın ömrünü bilin ve kaç iş çıkaracağınıza göre iş başına maliyeti tahmin edin; ardından buna göre fiyatlandırın. Malzemeler: Yaygın olarak kullanılan malzemeler için toplu fiyatlandırmadan yararlanın, ancak nadiren kullanılan malzemeler için aşırı stok yapmayın. Ürettiğiniz her ürünün malzeme maliyetini bilin ve istediğiniz kâr marjına ulaşmak için fiyatları belirleyin. Müşterilere her seçeneği sunup çok fazla malzeme stoklamak yerine, birkaç malzeme türünden en iyi şekilde yararlanmak için ürün yelpazenizi daraltın. Yazılım: Gereksiz yazılımlara para ödemekten kaçının. POS sistemleri ve proje yönetim yazılımları gibi seçenekleri araştırın, neler yapabileceklerini öğrenin ve işletmenizin ihtiyaçlarını mümkün olduğunca az abonelikle birleştirin. Ürünler: Nişinizi bilin ve müşterilerin yalnızca sizden satın alabileceği bir ürünün en iyi versiyonunu sunun. Mağazanızı, müşterilerinizi hiçbir şey almaya zorlayacak kadar çok ürünle doldurmayın. En çok satan ürünleriniz için toplu indirimlerden yararlanın. Sonuç Hangi türde kârlı bir iş seçerseniz seçin, sürdürülebilir ve başarılı bir girişim kurmak için gelir akışlarınızı artırmaya ve giderlerinizi stratejik olarak en aza indirmeye odaklanın. İş modelinizi sürekli değerlendirmeyi, pazar değişikliklerine uyum sağlamayı ve büyüme ve verimlilik fırsatları aramayı unutmayın. Kaynak: Forbes- En Son Politik Haberler (Türkiye ve Dünyadan)
Fenerbahçe Mattia Ahmet Minguzzi için bir mesaj yayınladı...- ABD Başkan Yardımcısı Vance İsrail'de: 'Türkiye yapıcı bir rol üstlenebilir'
ABD Başkan Yardımcısı J.D. Vance, Gazze ateşkesiyle ilgili endişelerin gölgesinde İsrail'e yaptığı ziyarette Türkiye'nin süreçteki rolüne ilişkin açıklamalar yaptı. Dışişleri Bakanı Hakan Fidan da Katar'da Hamas yöneticileriyle buluştu.Habere Gitmek için Tıklayın- En Son Voleybol Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
Voleybol 2025 Erkekler AXA Sigorta Şampiyonlar Kupasında oynanan maçta Ziraat Bankkart 3 - Mahalle Takımı Fenerbahçe Medicana Erkek Voleybol Takımı: 1 Gelelim maça: Fenerbahçe ruhsuz bir takım. Sanki oyuncular hayalet gibi oynuyorlar. Nerede o büyük tantanalarla aldığınız oyuncular. Hiç biri bir varlık göstermediği gibi Fabian Drzyzga oyunun en kötüsüydü. Adis Lagumdžija'ya bir tane düzgün top atamadı. Adam servis kaçırma uzmanı kesildi maçta. Adis hiç top alamadığı için bir şey diyemiyorum.- Gümüşteki artış trendi devam edebilir mi?
Gümüş fiyatları son aylarda büyük bir artış yaşadı. Rallisine 2024'te başlayan gümüşün onsu Nisan 2025'te 36 dolar oldu, 16 Ekim'de ise 54 doları görerek yatırımcısına altı ayda %50 kazandırdı. Peki bu artış sürebilir mi? Uzmanların gümüş yorumlarını aktarıyoruz.Habere Gitmek için Tıklayın- Asgari ücret maratonu başlıyor: Sendikalar ne diyor?
Gelecek yılki asgari ücreti belirleme maratonu bugün Üçlü Danışma Kurulu'nun toplantısıyla başlıyor. Sendikalar, Asgari Ücret Tespit Komisyonu'nun yapısından ve işleyişinden şikayetçi. Habere Gitmek için Tıklayın- Ahmet Minguzzi davasında iki sanığa 24'er yıl hapis cezası verildi
On beş yaşındaki Mattia Ahmet Minguzzi'nin İstanbul'da bıçaklanarak öldürülmesi davasında iki sanığa en üst sınırdan 24'er yıl hapis cezası verildi. Aile ve savcılık diğer iki sanığın tahliye edilmesine itiraz ediyor.Habere Gitmek için Tıklayın- En Son Internet Haberleri - (Türkiye ve Dünyadan)
- Herkesle aynı interneti görmüyorsunuz ve her şey tek bir seçime bağlı
Herkesle aynı interneti görmüyorsunuz ve her şey tek bir seçime bağlı Seçtiğiniz tarayıcının size sadece internet erişimi sağlamadığını biliyor muydunuz? Bundan çok daha ciddi bir konu: Gördüğünüz internet sürümünü belirliyor. Bu biraz kafa karıştırıcı gelse de, her yeni sekme açtığınızda bir arama çubuğu, önerilen makaleler ve belki de trend olan haberlerle karşılaşıyorsunuz. Bunlar harika çünkü size bir sonraki adımınıza ilham verebilecek daha fazla seçenek sunuyorlar. Bazen bu, ilginç bir makaleye tıklamak veya ilginizi çeken bir şeyi Google'da aramak anlamına gelir. Ancak, bu varsayılan seçeneklerin her birinin arkasında tarayıcının yaptığı anlaşmalar ve ortaklıklar vardır. Bu anlaşmalar sonunda sizi bir yöne veya diğerine yönlendirir ve gördüğünüz internet sürümünü kontrol eder. Windows veya başka bir işletim sistemi için en iyi tarayıcıyı bulma arayışındaysanız, belki de tarayıcıların dahil olduğu anlaşmalara da dikkat etmeye başlamalısınız. Ticari bekçiler Tarayıcı anlaşmaları ilk neyi bulacağınıza nasıl karar veriyor? Tüm ana akım tarayıcılar, milyarlarca dolar değerindeki ortaklıklar ve anlaşmalar ağı üzerine kuruludur ve genellikle ilk gördüğünüz şeyi belirlerler. Wired'a göre Google, Safari için Google'ı varsayılan arama motoru olarak tutmak için Apple'a yılda yaklaşık 20 milyar dolar ödüyor. Chrome, aramayı Google ekosistemi içinde tutarken Microsoft sizi Bing Arama'ya yönlendiriyor. Bu özel anlaşmalar son yıllarda yasal incelemelere tabi tutuldu ve mahkeme kararları, tarayıcıları varsayılan arama motorlarında daha fazla seçenek sunmaya zorlayabilir. Bunların hiçbiri kilitli varsayılanlar olmasa da, çoğu kişi bunları değiştirme zahmetine girmediği için yine de önemli bir rol oynuyorlar. Etkisi muazzam: tarayıcı üreticilerinin finansal çıkarları tarafından şekillendirilen öngörülebilir trafik akışları. Bir tarayıcıdaki yeni sekme özelliği bile sizi gelişmelerden haberdar etmeye yardımcı olur. Boş bir sayfa yerine, genellikle haber kartları, önerilen siteler ve trend olan içerikler görürsünüz. Edge'de ise MSN ve Microsoft Start akışına yönlendirilirsiniz; Google, Discover makalelerini öne çıkarırken, Opera ile içerik ortaklarından gelen "Akıllı Haberler"i öne çıkarıyor. Bu akışlar genellikle istediğiniz türde bilgiler sunar, ancak tarayıcının ekosistemini, hizmetlerini ve reklamverenlerini de gizlice öne çıkarır. Tarayıcınızı başlattığınızda, elde ettiğiniz bu kişiselleştirilmiş deneyim, sizi tarayıcı ve ortakları lehine ekonomik olarak optimize edilmiş bir yola yönlendirir. Tarayıcının amacı etkileşimdir. Tarafsız gibi görünen öneriler, aslında içeriği sıralamak ve filtrelemek için kullanıcı verilerine dayanan tescilli algoritmalar tarafından üretilir. Bu akışlar, hangi haberlerin, sitelerin ve trend içeriklerin önce görüneceğine karar vererek, dikkati gizlice tarayıcının ekosistemine çekerken, gördüğünüz web sürümünü de şekillendirir. Gizlilik uçurumu Tarayıcınız hangi web sitesinin hayatta kalacağına nasıl karar veriyor? Gizlilik ayarları, günümüz internetinde büyük bir rol oynar. Neyin karlı veya görünür olduğuna karar vermede önemli bir faktör haline geldiler. Gizlilik, Safari ve Firefox için temel bir satış noktasıdır. Varsayılan olarak siteler arası izleme, parmak izi betikleri ve üçüncü taraf çerez engelleme sunarlar. Bu unsurların kaldırılması, daha az reklam, daha az pop-up ve daha az kişiselleştirilmiş hedefleme içeren bir web sitesi sunar. Ancak aynı zamanda küçük web sitelerinin gelir elde etmek için kullandığı veri kanallarını da keser. Chrome'un yaklaşımı biraz farklı. Yeni Gizlilik Korumalı Alanı çerçevesi, daha geniş kapsamlı izleme ve kişiselleştirilmiş reklamcılığa olanak sağlamaya devam ediyor. Google bunu bir ilerleme olarak pazarlıyor çünkü kişiselleştirilmiş reklamcılığı korurken doğrudan izlemeyi sınırlamak için tasarlanmış yeni ilgi alanına dayalı tanımlayıcılar, geleneksel çerezlerin yerini alıyor. Bu model, Google'ın geniş ekosistemini yönlendiren reklam ekonomisini koruyor. Bu gizlilik modelleri, hangi web sitelerinin mevcut olması gerektiğini belirleyerek tarama deneyiminizi şekillendirir. Bir makale Chrome'da sorunsuz yüklenirken, Safari'de reklam envanteri veya analizleri kaybolabilir ve bu da bir içerik oluşturucunun bu içerikten nasıl para kazanabileceğini veya siteyi nasıl sürdürebileceğini değiştirebilir. Tarayıcınız tarafından ayarlanan gizlilik varsayılanları artık yalnızca veri koruyucuları değil; web'in hangi sürümünün hayatta kalacağını belirleyen temel unsurlardır. Tarayıcı motoru monokültürü Bir şirketin kodu neden herkesin web'ini şekillendiriyor? Tarayıcı motorları, açtığınız her web sitesini filtreleyen görünmez bir yazılım katmanıdır. Kodu sessizce yorumlar ve ekranınızda görüntülenen şeye dönüştürürler. Chromium'un Blink motoru, Chrome, Edge, Opera, Brave ve diğerlerine güç sağlar. StatCounter'a göre bu, neredeyse tüm büyük tarayıcıları kapsar ve küresel trafiğin dörtte üçünden fazlasını oluşturur. Pratikte, tek bir motor web'in ne kadarının oluşturulup görüntülendiğini belirler. Web geliştiricileri için işleri kolaylaştırır. Tek yapmaları gereken Chrome için test yapmaktır ve kullanıcılarının çoğunu kapsamışlardır. Bu durum doğal olarak öncelikleri yeniden şekillendiriyor ve bu nedenle Blink'te kusursuz çalışan özellikler Firefox'un Gecko'sunda veya Safari'nin WebKit'inde bozulabiliyor; ne yazık ki daha küçük tarayıcılar, kendi yaratmadıkları uyumluluk sorunlarını devralıyor. Web, önce Chromium için optimize edildiğinde ve diğer motorlar sonradan düşünüldüğünde, başka yerlerdeki yenilikler yavaşlıyor ve web çeşitliliğini sınırlıyor. Dolayısıyla, açık web hala var olsa bile, yalnızca Chromium tabanlı tarayıcılardaki Blink motorunun neler yapıp yapamayacağına bağlı olarak belirlenen merkezi bir temel üzerinde varlığını sürdürüyor. Sonunda, Chromium'un sizi yönlendirdiği web sürümünü alıyorsunuz. Yapay Zeka Aracısı Tarayıcınızın Asistanı Bilgiyi Nasıl Yeniden Çerçeveliyor? Tarayıcılar, yalnızca web'e açılan bir pencere olmaktan çıkıp web'in yorumlayıcıları haline geldi. Edge'in Copilot'u, Opera'nın Aria'sı ve Chrome'un Help me write özelliği (henüz tam olarak kullanıma sunulmadı), tarayıcıların özet çıkarmasına, yeniden yazmasına veya tavsiye vermesine olanak tanıyor. Bu, taramanın anlamını yeniden tanımladı ve her ne kadar incelikli olsa da, tarayıcınız artık internetin hangi sürümünün gösterileceğini tanımlayabiliyor. Bu, gücü geleneksel aramadan uzaklaştırdı. Bir yapay zeka asistanı makaleyi özetlemiş veya doğrudan ekranınızda bir soruyu yanıtlamışsa, artık bir web sitesini ziyaret etmenize gerek yok. Ekonomik bir etkisi olsa da, daha da derin olanı, tarayıcının bilmeniz gerektiğini düşündüğü şeye dayalı bir yorum alıyor olmanız. Farklı seslerle konuşan farklı tarayıcılar elde edersiniz. Copilot, Bing ve OpenAI modeline dayanır; Aria, Opera'nın ortaklarından gelen verilerden yararlanarak kendi GPT tabanlı sistemiyle size hizmet verirken, Google'ın yapay zekası, Gemini modelinin yanı sıra kendi arama dizinine göre eğitilmiştir. Sonuç olarak, aynı soruyu iki farklı tarayıcıya sorduğunuzda farklı vurgu, ton veya ima edilen gerçekle yanıtlar alabilirsiniz. Yapay zeka aracısı sayesinde, günümüz tarayıcıları bağlamı şekillendiriyor ve bilgi ve otoritenin nasıl dağıtılacağını etkiliyor. İnternette kendi şartlarınızda gezinmek son derece zordur. Ekonomik anlaşmalar, gizlilik varsayılanları ve tarayıcı motorlarıyla mücadele ediyorsunuz. Bunların hepsi, farklı şekillerde, internette yolunuzu bulmaya çalışıyor. Yapabileceğiniz en iyi şey, varsayılan ayarları bilinçli bir şekilde kırmak için çaba göstermektir. Tarayıcınızı daha gizli hale getirmek için adımlar atabilirsiniz. Örneğin, Google Arama yerine gizliliğe saygılı bir arama motoru seçin. Asıl mesele, varsayılan ayarları sorgulamak ve tarayıcı deneyiminiz mümkün olduğunca kişiselleştirilmiş hissettirene kadar kişiselleştirmeyi öğrenmektir. Kaynak: MUO- Windows 11 Hakkında Bilmeniz gereken her şey
Microsoft, 24H2 ve 25H2 işletim sistemine sahip bilgisayarlardaki kurtarma sorunlarını gidermek için acil durum dışı Windows 11 güncelleştirmesi yayınladı Microsoft, 14 Ekim'de KB5066835 olarak yayınlanan en son Windows 11 güncelleştirmesinin, bir hata veya hatalı sürücü nedeniyle çevrimdışı olan Windows bilgisayarların fabrika ayarlarına sıfırlanmasına veya kurtarılmasına yardımcı olmak için kullanılan Windows Kurtarma Ortamı'nı (WinRE) yanlışlıkla bozduğunu doğruladı. Bu sorun, Windows Kurtarma Ortamı'nın klavye veya farelerden gelen girdileri yok saymasına neden oldu; bu da kullanıcıların bilgisayarlarını geri yüklemek veya sıfırlamak için Windows tarafından sağlanan kurtarma araçlarını kullanamamasına yol açtı. Tahmin edebileceğiniz gibi, bu oldukça büyük bir sorundu ve Microsoft sorunu hemen kabul edip bir çözüm üzerinde çalışmaya başladı. Şimdi, bir haftadan kısa bir süre sonra, Microsoft, KB5070773 olarak bilinen ve Windows 11 sürüm 24H2 ve 25H2 kullanan kullanıcılar için Windows Update aracılığıyla kullanıma sunulan Windows Kurtarma Ortamı sorununu gidermek için acil durum dışı bir güncelleştirme yayınladı. İşte yamanın değişiklik günlüğü: Düzeltildi: 14 Ekim 2025'te (KB5066835) yayınlanan Windows güvenlik güncelleştirmesini yükledikten sonra, klavye ve fare gibi USB aygıtları Windows Kurtarma Ortamı'nda (WinRE) çalışmıyor. Bu sorun, WinRE içindeki kurtarma seçeneklerinden herhangi birinde gezinmeyi engelliyor. USB aygıtlarının Windows işletim sisteminde normal şekilde çalışmaya devam ettiğini unutmayın. Bant dışı bir güncelleştirme, yalnızca Microsoft'un olağan güncelleştirme programının dışında acil olarak ele alınması gereken bir sorun olduğunda yayınlanır. Microsoft, önemli bir hata veya sorunu gidermek için ek bir güncelleştirmenin gerekli olduğu nadir durumlar dışında, zorunlu Windows güncelleştirmelerini ayda bir kez yapmaya çalışır. Bir Windows bilgisayarını sıfırlayamamak veya kurtaramamak büyük bir sorun olarak kabul edilir ve bir sonraki Salı Yaması'nı beklemek, daha fazla bilgisayarın Windows Kurtarma Ortamı'nda ilerleyememesine neden olur. Bu nedenle, Microsoft'un bu sorunu çözmek için şimdi bant dışı bir güncelleştirme yayınlaması mantıklıdır. Windows 11 sürüm 24H2 ve sürüm 25H2 için bant dışı güncelleştirme hakkında daha fazla bilgiyi Microsoft Update web sitesinde okuyabilirsiniz. Kaynak: WC- Nasıl İş Bulabilirim Hakkında Genel Bilgiler
Trump, Nitelikli İşçi Vizelerine Büyük Bir Ücret Getiriyor Başkan Donald Trump, ilk H-1B vize başvurularına tek seferlik 100.000 dolarlık bir ücret getiren yeni bir politika başlattı. Bu politika, sponsor işverenlerin başvuru öncesinde ödeme belgesi sunmasını gerektiriyor. Gelir elde etmeyi ve yüksek vasıflı göçmenliği düzenlemeyi amaçladığı bildirilen bu önlem, yabancı yeteneklerin işe alınmasını engelleyebileceğini savunan sektör grupları ve teknoloji şirketlerinden büyük tepki aldı. ABD Ticaret Odası, ücretin küresel teknoloji pazarında ABD'nin rekabet gücüne zarar verebileceği konusunda uyarıda bulunarak, politikaya yönelik olası yasal itirazlar hakkında tartışmalara yol açtı. Trump, girişimi savunarak, "Bence çok mutlu olacaklar. Ve ülkemizde çok üretken insanlar olacak insanları tutabileceğiz ve çoğu durumda bu şirketler bunun için çok para ödeyecek ve bundan çok memnunlar." dedi. Beyaz Saray, ücretin yalnızca yeni H-1B başvuruları için geçerli olduğunu ve mevcut vize sahiplerinin Amerika Birleşik Devletleri'ne yeniden girişini etkilemediğini açıklayarak, vize işlemlerini denetleyen kurumlara yol gösterdi. Beyaz Saray Basın Sözcüsü Karoline Leavitt, "Halihazırda H-1B vizesi sahibi olan ve şu anda ülke dışında bulunan kişilerden yeniden giriş için 100.000 dolar tahsil edilmeyecek. H-1B vizesi sahipleri, normalde olduğu gibi ülkeden ayrılıp tekrar giriş yapabilecekler; dünkü duyurudan bu konuda herhangi bir kısıtlama getirilmeyecek." dedi. ABD Vatandaşlık ve Göçmenlik Hizmetleri'nden (USCIS) alınan veriler, uzatmalar, transferler ve tavan muafiyetli başvuruları içeren H-1B başvurularının önde gelen sponsorları arasında büyük teknoloji şirketlerinin yer aldığını gösteriyor. Kongre, yıllık 65.000 yeni H-1B vizesi üst sınırı belirliyor ve başvurular bu sınırı aştığında piyango sistemi uygulayarak ABD kurumlarından ileri derece alan kişilere 20.000 ek vize tahsis ediyor. Sektör savunucuları, yüksek ücretin uzman yabancı profesyonellerin işe alınmasını engelleyebileceği ve potansiyel olarak inovasyonu ve ekonomik büyümeyi etkileyebileceği endişesini dile getirirken, yönetim vize programının kötüye kullanılmasını önleyeceğini ve Amerikalı çalışanlara öncelik vereceğini savunuyor. Beyaz Saray Sözcüsü Taylor Rogers, "Başkan Trump, Amerikalı çalışanları her şeyden önce tutacağına söz verdi ve bu sağduyulu eylem, şirketleri sisteme spam göndermekten ve ücretleri düşürmekten caydırarak tam da bunu yapıyor." dedi. Kaynak: BH- Asgari ücret maratonu başlıyor, sendikalar Asgari Ücret Komisyonu'nun işleyişinden şikayetçi
Gelecek yılki asgari ücreti belirleme maratonu bugün Üçlü Danışma Kurulu'nun toplantısıyla başlıyor. Sendikalar, Asgari Ücret Tespit Komisyonu'nun yapısından ve işleyişinden şikayetçi. Habere Gitmek için TıklayınÖnemli Bilgiler
Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.
- Eğer Bilgisayar korsanları, virüsler ve dolandırıcılık konusunda endişeliyseniz, kendinize şu 10 soruyu sorun
Navigation
Configure browser push notifications
Chrome (Android)
- Tap the lock icon next to the address bar.
- Tap Permissions → Notifications.
- Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
- Click the padlock icon in the address bar.
- Select Site settings.
- Find Notifications and adjust your preference.
Safari (iOS 16.4+)
- Ensure the site is installed via Add to Home Screen.
- Open Settings App → Notifications.
- Find your app name and adjust your preference.
Safari (macOS)
- Go to Safari → Preferences.
- Click the Websites tab.
- Select Notifications in the sidebar.
- Find this website and adjust your preference.
Edge (Android)
- Tap the lock icon next to the address bar.
- Tap Permissions.
- Find Notifications and adjust your preference.
Edge (Desktop)
- Click the padlock icon in the address bar.
- Click Permissions for this site.
- Find Notifications and adjust your preference.
Firefox (Android)
- Go to Settings → Site permissions.
- Tap Notifications.
- Find this site in the list and adjust your preference.
Firefox (Desktop)
- Open Firefox Settings.
- Search for Notifications.
- Find this site in the list and adjust your preference.