Zıplanacak içerik
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Tartışma ve Paylaşımların Merkezi - Türkçe Forum - Turkish Forum / Board / Blog

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bütün Eylemler

Bu akış otomatik olarak güncellenir

  1. Bugün
  2. ABD Başkanı Donald Trump, Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin ile Macaristan'da biraraya geleceklerini açıkladı. Trump, gelişmeyi 16 Ekim'de Putin ile yaptığı telefon görüşmesinin ardından duyurdu. Beyaz Saray'ın açıklamasına göre, görüşme iki saatten uzun sürdü. Habere Gitmek için Tıklayın
  3. Rusya'nın Ukrayna'ya yönelik saldırısının ardından sıranın kendisine gelebileceği endişesini taşıyan Avrupa Birliği (AB), olası bir savaş için hazırlıklarını hızlandırıyor. Brüksel, 2030'a kadar olası bir saldırıya karşı hazır hale gelmek için yol haritası hazırladı.Habere Gitmek için Tıklayın
  4. Bulgaristan ve Gürcistan sınavlarından 10 gol atarak ayrılması sonrası Milli Takım play off'lara gözünü dikti. 16 Ekim itibariyle Dünya Kupası için halen 20 takımlık bir kontenjan var ve bunların büyük çoğunluğu Avrupa'dan gelecek.Habere Gitmek için Tıklayın
  5. Bulgaristan ve Gürcistan sınavlarından 10 gol atarak ayrılması sonrası Milli Takım play off'lara gözünü dikti. 16 Ekim itibariyle Dünya Kupası için halen 20 takımlık bir kontenjan var ve bunların büyük çoğunluğu Avrupa'dan gelecek.Habere Gitmek için Tıklayın
  6. Şok Dalgası: Elektrik Şebekesi Kitlesel EV Benimsenmesine Nasıl Hazırlanacak? Daha fazla elektrikli araç ve artan güç talebi, şebekede iyileştirmeler gerektirecek; ancak yeni teknolojiler herkesin elektrik faturalarını düşürebilir. Elektrikli araçların geniş ölçekte benimsenmesinin önünde pek çok engel var: şüpheci tüketiciler tarafından kabul görmemesi, kamusal şarj altyapısının eksikliği ve öngörülemeyen hükümet politikaları. Bir diğeri ise, sıcak hava dalgaları ve soğuk hava dalgaları sırasında elektrik kesintileri veya voltaj düşüklükleri yaşayan bir elektrik şebekesine bağımlılık. Örneğin, 2022'deki bir sıcak hava dalgası sırasında, Kaliforniya valisi Gavin Newsom, eyaletin elektrik şebekesine yük bindirmemek için elektrikli araç sahiplerinden şarj işlemlerini kısıtlamalarını istedi. Ancak, onlarca yıldır genellikle durgun taleple veya şebeke tabiriyle "yüklerle" uğraşan ABD elektrik şebekesine vergi getirmesi beklenen tek şey elektrikli araçlar değil. ABD Enerji Bakanlığı Ulusal Yenilenebilir Enerji Laboratuvarı (NREL) tarafından yapılan bir araştırmaya göre, yeni veri merkezlerinin ihtiyaç duyduğu ekstra güç, ısı pompalarının artan kullanımı ve elektrikli araç kullanımının artması nedeniyle toplam elektrik talebi 2050 yılına kadar %38'e kadar artabilir. Çalışma ayrıca, elektrikli araçların 2050 yılında kat edilen araç millerinin %76'sına kadarını oluşturacağını ve bunları şarj etmek için ekstra güce ihtiyaç duyulacağını öngörüyor. NREL'in elektrikli araç şarjı ve şebeke entegrasyonu baş mühendisi Andrew Meintz, "Güç üretimi, iletimi ve dağıtım gereksinimlerine bakıldığında, gerekli büyümeyi desteklemek için her üç alanda da çalışma yapılması gerekiyor" dedi. Elektrik şebekesi bu elektrikli araç devrimine hazır olacak mı? Meintz, "Şebekenin nasıl tasarlandığı, her bir birimin nasıl yanıt verdiği ve elektrikli araçların ne kadar hızlı benimsendiği nedeniyle bu soruyu cevaplamak gerçekten zor" diye ekledi. "Bunun çoğu, ülkenin neresinde bulunduğunuza ve elektrik dağıtım kuruluşunuzun ek yükleri desteklemek için sistemlerini ne kadar hızlı güncellediğine bağlı olacaktır." Ancak elektrikli araçların şarj esnekliği nedeniyle (esas olarak çok fazla güç depolayan büyük bataryalardır), benimsenme kritik bir kitleye ulaştığında, elektrikli araçlar elektrik şebekesinin bir parçası haline gelebilir ve hatta onu destekleyebilir, bu da potansiyel olarak herkesin elektrik maliyetlerini düşürebilir. Elektrik Şebekesi Nedir? İster bir lambayı yakıp söndürün, ister klimayı açın, ister akıllı telefonunuzu veya elektrikli aracınızı şarj etmek için prize takın, çoğu insan elektrik şebekesinin ihtiyaçları için güç sağladığını düşünmez; ta ki bunu yapmayana kadar. Elektrik şebekesi, enerji arz ve talebini dengeleyen ve düzenleyici kurumlar tarafından denetlenen, geniş, karmaşık ve çoğunlukla tekelci bir elektrik santralleri, iletim hatları ve yerel hizmet sağlayıcıları ağıdır. ABD elektrik şebekesi, 11.000'den fazla enerji santrali, yaklaşık 3.000 bağımsız elektrik dağıtım şirketi ve 3,8 milyon kilometreden fazla elektrik hattından oluşmaktadır. ABD'de elektrik üretimi ve dağıtımı üç ana şebekeye ayrılmıştır. Doğu Bağlantısı, Rocky Dağları'nın doğusundaki eyaletlerde faaliyet gösterirken, Batı Bağlantısı Pasifik Okyanusu'ndan Rocky Dağları'na kadar uzanır ve Teksas Bağlantısı ise Yalnız Yıldız eyaletini yönetir. Üç şebeke büyük ölçüde bağımsız olarak çalışır ve bölgelerindeki yerel elektrik dağıtım şirketleri aracılığıyla elektrik üretimini, iletimini ve tüketimini sürdürüp izler ve aralarında sınırlı bir bağlantı vardır. Yerel elektrik dağıtım şirketleri, eyalet düzeyindeki kamu hizmetleri komisyonları tarafından düzenlenir ve esasen tekel yetkisine sahiptir. Meintz, "Bunun bir kısmı adil fiyatlar sunmak ve gelecek için uygun planlama yapmaktır," dedi. "Şirketlerin gelecekteki yükü ölçmek ve bunları karşılayabileceklerinden emin olmak için planlama çalışmaları yapmaları gerekmektedir. Artan elektrik talebiyle birlikte, şirketlerin yüklerin nasıl değişeceğini anlamaları gerekir." Hazırlık Zamanı Neyse ki, elektrikli araç kullanım oranları benzinli araçlara kıyasla hala düşük olduğundan, şebekenin hazırlık için zamanı var. Meintz, yakın tarihli bir NREL araştırmasının, elektrikli araç kullanım oranının 2032'de yaklaşık %20 olacağını öngördüğünü, ancak elektrik şebekesiyle ilgilenenlerin kapasiteyi artırmanın uzun zaman alması nedeniyle şimdiden planlamaya başlamaları gerektiğini de sözlerine ekledi. Elektrikli araç kullanımı bölgesel olacağı ve başlangıçta Batı Yakası ve kentsel alanlarla sınırlı kaldığı için, farklı kamu hizmetleri kuruluşlarının farklı zaman çizelgeleri de bulunuyor. Meintz, "Evrimin eşit bir şekilde dağılmadığını göreceğimiz için bazı kritik noktalar olacak," dedi. "Kamu hizmetlerinin hızlı bir şekilde adapte olmasının daha zor olacağı darboğazlar olacak, ancak bu bölgelerde halihazırda %20'lik bir benimseme oranına ulaştılar ve iyileştirmeler için çalışıyorlar." Bu durum, ABD'deki her 7 eyaletten yaklaşık 1'ine sahip olan ve bu sayede en fazla elektrikli araca sahip olan Kaliforniya'da geçerli. Bu durum, eyaleti elektrikli araç kullanımında ve bunları şarj etmek için elektrik şebekesini güçlendirme ihtiyacında öncü konuma getiriyor. Pacific Gas & Electric (PG&E), Kuzey ve Orta Kaliforniya'da yaklaşık 16 milyon müşteriye ve çoğu elektrik şirketine kıyasla orantısız derecede fazla sayıda elektrikli araca sahip. PG&E Temiz Enerji Ulaşım Direktörü Lydia Krefta'ya göre, 2024'ün 1. çeyreği itibarıyla 600.000'den fazla elektrikli araç, şarj için elektrik şirketine bağımlı. Bu rakam, 2024'ün 2. çeyreği itibarıyla Kaliforniya'nın yaklaşık 2 milyon kayıtlı elektrikli aracının dörtte birinden fazlasını oluşturuyor. PG&E, 2030 yılına kadar 3 milyon elektrikli araca güç sağlamayı bekliyor ve Krefta, şirketin bu güç ihtiyacını karşılama yolunda ilerlediğini belirtti. Ancak aynı zamanda yetişmeye de çalışıyor. Belirsiz Bir Geleceğe Planlama Neredeyse tüm işletmeler belirsiz bir geleceğe hazırlıklı olmalı, ancak elektrik şirketleri için süreç daha da karmaşık çünkü kamu hizmeti komisyonları tarafından düzenleniyorlar ve önceden belirlenmiş finansman döngülerine bağlılar. PG&E'nin şebeke altyapısı iyileştirmeleri için son finansman talebi 2021'de gerçekleşti ve analiz 2019'dan geldiği için beklentileri karşılayamadı. Krefta, "Daha önceki tahminler elektrikli araç büyümesini öngörmüyordu" dedi. "2023'e girerken, uzun süreli sabit yük döneminden, yeni ve artan yük tahminiyle dolu bir hokey sopasına geçiş noktasındaydık," diye ekledi. "2027 tarife sürecine (elektrik şirketlerinin müşterilerden ne kadar ücret alabileceğini belirlemek için kullanılan süreç) girerken, eyalet düzeyindeki tahminler konusunda kendimizi çok daha rahat hissediyoruz ve ihtiyacımız olan finansmanı gerçekten iyi anlıyoruz." Uygulama oranlarına ek olarak, bölgeler yılın farklı zamanlarında farklı zorluklarla karşılaşıyor. Meintz, "Georgia'da sistem, klima nedeniyle yazın pik yük için tasarlanmış. Minnesota'da ise ısıtma ihtiyacı nedeniyle şebeke kışın daha fazla zorlanacak," dedi. "Bu nedenle, pik yükün arkasındaki itici güce ve bunun gelecekte nasıl değişeceğine büyük ölçüde bağlı olacak." Bu durum, elektrikli araçların ne zaman şarj edilebileceğini de etkileyecek. Örneğin Georgia'da, elektrikli araç sahipleri, şebekeyi zorlamamak için havaların serinlediği gece vaktine kadar şarj etmeyi bekleseler daha iyi olur. Daha Fazla Yeşil Enerjiyi Çevrimiçi Hale Getirmek Son yıllarda, rüzgar ve güneş gibi kaynaklardan elde edilen yenilenebilir enerji, pil depolama sistemleriyle birlikte şebekeye giderek daha fazla eklenerek dağıtılmış bir güç şebekesi olarak bilinen bir yapı oluşturuldu. Güneş enerjisiyle çalışan ev kurulumları da katlanarak büyüdü ve 2022'de toplam 126,1 gigawatt kapasiteye ulaştı; bu da 23 milyondan fazla eve güç sağlamaya yetecek enerji anlamına geliyor. BMW, General Motors, Hyundai ve Tesla gibi otomobil üreticileri, elektrikli araç sahiplerinin yenilenebilir enerji gücünden yararlanıp depolamasına olanak tanıyan güneş panelleri, pil depolama ve aksesuarlar sunuyor. Yenilenebilir enerji kaynaklarının güvenilirliği de bölgeseldir ve elektrikli araç sahiplerinin en verimli ve ekonomik şekilde ne zaman şarj edebileceğini etkiler. Temiz enerji ve akıllı şebeke teknolojilerine odaklanan Austin merkezli kâr amacı gütmeyen bir araştırma kuruluşu olan Pecan Street'in CTO'su Scott Hinson, Teksas'ta genellikle geceleri aşırı rüzgar enerjisi olduğunu söyledi. Hinson, "Bu, bölgeye ve baskın yenilenebilir enerji kaynaklarına göre değişir" dedi. Örneğin, Kaliforniya'da, şebekeye güneş enerjisi eklendiğinde gün içinde şarj etmek daha ucuz. PG&E'den Krefta, "Müşterileri, fazla güneş enerjisinin olduğu gün ortasında elektrikli araçlarını şarj etmeye teşvik etmek için nasıl teşvikler kullanabileceğimizi araştırıyoruz," dedi. "Bir gün, sistemde yeterince yenilenebilir enerji olmadığında, müşteriler elektrikli araçlarını akşam saatlerinde deşarj etmeye teşvik edilebilir." Artık Enerji İsrafı Yok Güneş panelleri gibi yenilenebilir enerji kaynaklarından yararlanarak bir elektrikli aracın bataryasını şarj etmek şu anda "kullan ya da kaybet" mantığıyla yürütülen bir iş. Bu nedenle otomobil üreticileri ve diğerleri, elektrikli araç sahiplerinin fazla enerjiyi daha sonra kullanmak üzere depolayabilmeleri için ayrı depolama bataryaları sunmaya başladı. Ancak elektrikli araçlar için asıl amaç, çift yönlü şarjın benimsenmesi. Bu teknoloji, esasen araçtan şebekeye (V2G) teknolojisini kullanarak elektrikli araç bataryasının enerjisini şebekeye göndermek (acil bir durumda evinize enerji sağlamak, büyük bir erken kullanım olarak değerlendirildi) ve aynı zamanda bu enerjiden enerji elde etmek. Şu anda çok az elektrikli araç çift yönlü şarj yeteneğine sahip, ancak yaygın olarak benimsenirse potansiyeli muazzam. Krefta, "Elektrikli araçların devasa bataryaları var ve tüm gün park halindeler," dedi. "Bir ara, Oakland şehrine üç gün yetecek kadar elektrikli aracın şebekeye bağlı olduğunu hesaplamıştık." Diğer elektrik dağıtım şirketleri gibi PG&E de, elektrikli araçların fazla enerjiyi şebekeye geri göndermesini sağlamak için otomobil üreticileri ve diğerleriyle pilot programlar yürütüyor. Krefta'ya göre şu anda en büyük sorunlardan biri, elektrikli araç sahiplerine bunu yapmalarını sağlayacak uygun ekipmanı sağlamak. (Ford'un çözümünü Ford F-150 Lightning'imizle kurmayı denedik ve kurulumu o kadar maliyetli ve zaman alıcıydı ki sonunda vazgeçtik.) Elektrik şebekesinin karmaşık yapısı nedeniyle, bir V2G çözümünün doğru bir şekilde uygulanması, binlerce yerel elektrik dağıtım şirketi, otomobil üreticisi ve elektrikli araç sahibi arasında koordinasyon gerektiriyor. Bu nedenle PG&E ve diğer elektrik dağıtım şirketleri, otomobil üreticileri, filo operatörleri ve şarj sağlayıcılarıyla birlikte, geçen yıl kâr amacı gütmeyen Elektrik Gücü Araştırma Enstitüsü (EPRI) tarafından yönetilen bir konsorsiyum oluşturdu. Krefta, "Odaklandıkları şeylerden biri, her bir şirket için ayrı ayrı standardizasyon yaratma fırsatlarının olduğu yerler," dedi. "Bu kesinlikle zorlu bir süreç ve üzerinde iş birliği yapabileceğimiz bazı havalı ve benzersiz çözümler olduğunu düşünüyorum." Elektrikli Araçlar Şebeke Esnekliği ve Potansiyel Parasal Ödül Sunuyor Önümüzdeki önemli engellere rağmen, sektördeki uzmanlar arasında, V2G teknolojisinin ABD enerji altyapısının büyük bir bölümünü, pille çalışan araçların da önemli bir parçası olarak dönüştürme potansiyeline sahip olduğu konusunda yaygın bir fikir birliği var; çünkü Meintz'in de belirttiği gibi, "Elektrikli araçlar oldukça benzersiz ve tipik bir yük değil." Örneğin, Hinson'ın Pecan Street şirketinin birlikte çalıştığı birkaç şirket, halihazırda çok sayıda elektrikli aracı bir araya getirip yenilenebilir enerji kaynakları bol olduğunda şarj etmeyi ve enerji üretimi sorunu olduğunda şarjı yavaşlatmayı test ediyor. Ayrıca, şebekenin elektrikli araçların esnekliğinden yararlanmasına ve hatta depolanan ve üretilen fazla enerjiyi paraya çevirmesine olanak tanıyan ve tüm bunları yaparken elektrikli araç sahiplerinin de bu süreçte ödeme almasını sağlayan türden çabalar da mevcut. Örnek olarak: Fazla güneş veya rüzgar enerjisini israf etmek yerine, elektrikli araçlar bunu depolayabilir, gerektiğinde şebekeye geri gönderebilir ve sahipleri bunun karşılığında tazminat alabilir. Meintz, "Bu, daha fazla şebeke altyapısına ihtiyaç duyulmayacağı anlamına gelmiyor," dedi. "Ancak halihazırda sahip olduğumuz enerjiyi daha iyi kullanmak, yükü kritik dönemlerden çıkarıp fazla enerjimizin olacağı dönemlere aktarmak ve böylece ek üretime ihtiyaç duymamak için önemli fırsatlar mevcut. Ayrıca elektrikli araçlar bu enerjiyi şebekeye geri aktarabilir." Herkes İçin Elektrik Maliyetlerini Düşürmek Hinson, kişisel elektrikli araçların şarjının şebekeyi olumsuz etkilemesi konusunda, daha fazla güç gerektiren ve daha az esnek olan diğer yeni teknolojilere kıyasla neredeyse hiç endişeli değil. Örneğin, tek bir Bitcoin'i işlemek için 155.000 kWh'ye kadar güç gerektiğini söyledi. "2024 model bir Volkswagen ID.4 PRO sahibiyim ve kWh başına ortalama 5,2 mil yol kat ediyorum. Eşim ve ben hızlanmayla biraz eğlenmeyi seviyoruz. Bir Bitcoin'in işlem hacmini hesaplamak için gereken miktarla, elektrikli aracımı neredeyse yarım milyon mil sürebilirim," dedi Hinson. Elektrikli araçlar kritik kütleye ulaştığında ve V2G daha yaygın hale geldiğinde, bu durum yalnızca şebekeyi desteklemekle kalmayacak, aynı zamanda herkesin, hatta elektrikli araç sahibi olmayanların bile elektrik maliyetlerini düşürebilir. Krefta, "Elektrikli araçları müşteri fiyatlarını düşürmek için kullanabileceğimizi düşünüyoruz," dedi. "2030'da elektrikli araçlar ve onlardan beklediğimiz yük ve fayda senaryosuna baktık ve bir müşterinin faturasında yüzde 8 ila 10 arasında bir düşüş gördük. Bu sadece bir elektrikli araç sahibi olmanın maliyetini düşürmekle kalmıyor, aynı zamanda herkesin fiyatlarını ve faturalarını da düşürüyor. Bu, gerçekten odaklandığımız ve heyecan duyduğumuz bir konu." Kaynak: MotorTrend
  7. Online Alışveriş Yapmayı Bıraktım - İşte Öğrendiklerim Ah, Online. Tek noktadan alışveriş imkanı sunan bu platformlar, alışveriş sepetinize ürün eklemeyi tek bir tıklama kadar kolay hale getirdi. Peki ya çeşitli nedenlerle bu çevrimiçi devlerle bağlarınızı koparmak istediğinizde ne olacak? GOBankingRates, iki eski Online müşterisiyle perakende devinden ayrılma deneyimleri hakkında konuştu. Online'ın kolaylık ve hızlı kargo konusundaki popülerliğine rağmen, bu müşteriler sonunda şirketlerin alışveriş yapmayı tamamen bırakmaya karar verdi. Böyle köklü bir değişiklik yapmak ilk başta kolay olmadı. Ancak uzun vadede, her iki müşteri de Online alışkanlığından vazgeçtikten sonra para biriktirdiklerini, küçük işletmeleri desteklediklerini ve harcama alışkanlıklarına daha fazla dikkat ettiklerini fark ettiler. Online'dan alışveriş yapmayı neden bıraktıklarını ve bu süreçte neler öğrendiklerini öğrenin. Pasif gelir elde etmek zor olmak zorunda değil. Bu hafta başlayabilirsiniz. Online'ın Kolaylığından Vazgeçmek Kolay Değil Birçok sadık Online müşterisi için, bu kolaylıktan vazgeçmek zor. Eloisa Hife, istediği her şeyi sadece birkaç tıklamayla sipariş edebilme yeteneğinden başlangıçta vazgeçmenin ne kadar zor olduğunu anlattı. Hife gibi çoğu insan, neredeyse her şeye hızlı ve ucuz erişim için Online'a güvenmeye alışmış durumda. Jasmine Charbonier de özellikle Online hızlı kargo hizmetinden aniden vazgeçmenin zorluğunu vurguladı. İnternetten anında ürün satın almak yerine alışveriş gezilerini planlamak için kendini yeniden eğitmek zorunda kaldı. Charbonier'e göre, Online'ın anında tatmini olmadan "ev eşyaları ve kitaplar gibi temel ihtiyaçları nereden satın alabileceğimi yeniden düşünmek" özveri gerektiriyor. Ancak bu uyumun sonunda ona, hayatta istediğiniz şeyler için bazen biraz daha fazla çalışmaya değer olduğunu öğrettiğini fark etti. Alışkanlıktan Kurtulmak, Ani Harcamaları Azaltmaya Yardımcı Oluyor Charbonier için Online'ı bırakmanın en büyük avantajlarından biri, onu anlık harcama alışkanlıklarını azaltmaya zorlamasıydı. Online'ı tek tıkla satın alma seçeneğinin kolaylığının, gerçekten ihtiyacı olup olmadığını düşünmeden bir şeyler satın almayı çok kolaylaştırdığını paylaştı. "Online bağımlılığım kontrolden çıkmıştı; neredeyse her gün düşünmeden bir şeyler gezip satın alıyordum," dedi. Bu sürtünmeyi ortadan kaldırmak, her potansiyel satın alma işlemini satın almadan önce daha eleştirel bir şekilde değerlendirmesini sağladı. Bir ürünü gerçekten de maliyetini karşılayacak kadar kullanıp kullanmayacağını kendine sormak, birçok gereksiz dürtüsel satın almanın önüne geçti. Hife ayrıca, para harcama konusunda artık "ihtiyaç ve isteklerinin daha farkında" olduğunu vurguladı. Online alışkanlığından vazgeçmek, birçok kişinin dürtüsel alışveriş davranışlarını iyileştirerek tasarruf etmesine yardımcı olabilir. Online'dan Ayrılmak, Parayı Küçük İşletmelere Yönlendiriyor Her iki müşteri de Online'ı yaklaşık trilyon dolarlık değerlemesine daha fazla para yatırmak yerine, harcamalarını küçük ve yerel işletmeleri desteklemek için yönlendirebileceklerini fark etti. Hife, Online'dan ayrılmanın kendisini "şirketin küçük işletmeler üzerindeki olumsuz etkisinin daha fazla farkına varmasını" sağladığını paylaştı. Artık mümkün olduğunda yerel mağazalardan ve etik markalardan alışveriş yapmayı aktif olarak tercih ediyor. Charbonier ayrıca, Online'a alternatifler keşfetmenin onu Tampa'daki mahallesindeki küçük işletmeleri keşfetmeye yönelttiğini vurguladı. Bu mağazalara doğrudan yatırım yapabilmekten mutluluk duyduğunu belirtti. "Yerel alışveriş yapmak dostluklar ve bir topluluk duygusu yarattı," dedi. Sahip Olmanın Gururu Yenilendi Charbonier için paketler Online'dan her zaman o kadar kolay geliyordu ki, satın aldığı ürünlere pek değer vermiyordu. Ancak Online'ı ortadan kalkmasıyla birlikte, evine getirdiği eşyalara daha fazla değer verdiğini açıkladı. Hife ayrıca, Online'u bıraktıktan sonra kalite ve bütçe konusunda daha bilinçli hale geldiğini vurguladı. Evine daha az eşya girdikçe, eşyaları üzerinde yeni bir sahiplik duygusu kazandı. Kısacası, daha az eşyayla daha mutlu ve bunun için Online'ı bıraktığına minnettar. Hayatın Her Alanında Daha Bilinçli Harcama Charbonier, her şeyden önce, Online'ı bıraktıktan sonra aldığı en büyük dersin genel olarak "daha bilinçli harcama" yapmayı öğrenmek olduğunu söyledi. Hem o hem de Hife, pratik ödeme sürecinin, her alışverişi doğru düzgün değerlendirmeden düşüncesizce harcama yapmayı mümkün kıldığına inanıyor. Dürtüsel alışverişlerin zamanı geçti; artık her iki kadın da etraflarındakiler konusunda daha düşünceli. Bu kolay çıkış yolunu ortadan kaldırmak, Charbonier'in başka yerlerde harcadığı her kuruşa daha fazla değer vermesini gerektirdi. Ayrıca, yapmaya karar verdiği düşünceli alışverişlerden daha fazla memnuniyet duydu. Hem Charbonier hem de Hife, Online'dan ayrılmanın insanları hayatın her alanında daha bilinçli harcama yapanlar haline getirebileceğini gösteriyor. Bu, herkesin Online'dan ayrılması gerektiği anlamına mı geliyor? Bazıları için bu daha zor (hatta tamamen imkansız!), ancak bu örnekler, aniden vazgeçmeseniz bile, teslimat şirketinden alışveriş yaparken daha bilinçli olmak için değişiklikler yapabileceğinizi gösteriyor. Hife, "Geçiş yapmak benim açımdan gerçekten biraz zaman ve çaba gerektirdi, ama bunu yaptığım için gerçekten mutluyum," dedi. Kaynak: GoBankingRates
  8. ABD, Katar ve Mısır ile birlikte İsrail-Hamas arasında sağlanan ateşkesin garantörü olarak görülen Türkiye, barış anlaşmasının uygulanması için Gazze'de aktif rol oynamaya hazırlanıyor. Ankara'nın ilk somut adımı ise Filistin'e yapılan insani yardımlar için bir koordinatör atamak oldu.Habere Gitmek için Tıklayın
  9. Kimsenin Bahsetmediği Elektrikli Araç Teknolojisi ve Neden Akülerden Daha Önemli? Elektrikli araçlar, çevresel hedefler, yakıt maliyetleri ve teknolojiyle yönlendirilerek sektörü yeniden şekillendiriyor. Aküler ön plana çıkarken, Güç Dönüşüm Ünitesi (PCU) de pil ile motor arasındaki elektrik akışını kontrol ederek aynı derecede hayati önem taşıyor. Bir PCCU, invertörleri, konvertörleri ve şarj cihazlarını bir araya getirir. İnvertör, aküden gelen DC'yi motor için AC'ye dönüştürür; bu, çoğu elektrikli araç motoru AC ile çalıştığı için kritik öneme sahiptir. Yüksek verimli silisyum karbür (SiC) invertörler, yüksek voltaj ve sıcaklıklarda güvenilir bir şekilde çalışarak kayıpları azaltır ve menzili uzatır. PCU'lar ayrıca rejeneratif frenlemeyi de yöneterek yavaşlama sırasında kinetik enerjiyi yakalayıp aküde depolar, böylece verimliliği ve kullanım ömrünü artırır. Şarj sırasında PCU'lar, AC şebeke gücünü depolama için DC'ye dönüştürür ve hızlı şarj teknolojisindeki gelişmeler, hızlı güç iletimi ve kullanım kolaylığını artırır. Verimliliğin ötesinde, PCU'lar performansı da korur. Akıllı sistemler, voltajı ve akımı gerçek zamanlı olarak izleyerek hem güvenlik hem de otonom sürüş için olmazsa olmaz olan aşırı ısınma ve aşırı gerilimi önler. Geleceğe baktığımızda, kuantum güç dönüşümü ve yeni yüksek verimli malzemeler üzerine yapılan araştırmalar, PCU'ları daha da ileriye taşıyarak elektrikli araç performansını, sürdürülebilirliğini ve sürüş deneyimini iyileştirecektir. PCU inovasyonu, elektrikli araçları daha temiz, daha güvenli ve daha verimli hale getirerek ulaşımın geleceğini şekillendirmede merkezi bir rol oynamaktadır. Kaynak: AutoPost
  10. Bugün Melissa Vargas'ın doğum günü - Happy Birthday Melissa Vargas (Artık Türkçe öğrensen diyoruz)
  11. Sağlık Editörlerimize Göre Ruh Sağlığınızı Güçlendirmenin 7 Kolay Yolu Ruh sağlığınızı desteklemek önemlidir ve onu güçlendirmenin yollarını arıyor olabilirsiniz. Editörlerimizden ruh sağlıklarını en çok iyileştiren bir alışkanlığı seçmelerini istedik. İşte onlar için işe yarayan ve sizin için de işe yarayabilecek alışkanlıklar. 1. Mesajlara Hemen Yanıt Vermemek Tepkim sert, düşüncesizce veya ne söyleyeceğimi bilmediğim zamanlarda mesajlara hemen yanıt vermeyi bıraktım. İster işte ister özel hayatımda olsun, zor bir şeye yanıt vermek için biraz zaman ayırdığımda kendimi daha iyi ve daha nazik hissettiğimi öğrendim. 2. Yoga Yapmak Klasik ruh sağlığı tavsiyelerinden nefret ediyorum: "Yogayı dene." Sonra yogayı denedim. Vay canına, ben kötümser miydim? Yoga sadece vücudum için harika olmakla kalmıyor, aynı zamanda ruh sağlığım için de harikalar yaratıyor. Bazen kendimi o anda buluyorum ve farkına varmadan iki saat geçiyor. Zen'imi bulmak, bugüne kadar geliştirdiğim en iyi sağlık alışkanlıklarından biri oldu. 3. Sabah Yürüyüşü Sabah yürüyüşü yapmak bana kendime zaman ayırma fırsatı veriyor ki bu paha biçilmez. Sabahları dışarıda yürümek zihnimi temizliyor ve genellikle daha sakin hissetmemi sağlıyor. Sanırım bunun sebebi günün erken saatlerindeki sessizlik. Hatta havanın daha ferah koktuğunu hissediyorum (belki de yolda daha az araba olduğu için egzoz kokusu da azalıyor?). Sadece temiz hava almak bile beni anında mutlu ediyor. Sabah yürüyüşlerine çıkmayı çok meditatif buluyorum. 4. Öğle Yürüyüşü İş günü boyunca günlük bir (veya iki!) yürüyüşe zaman ayırmak beynimi ve bedenimi gerçekten tazelemeye yardımcı oldu. Gün boyunca 30-45 dakika ayırmaya çalışıyorum, ancak mahallede kısa bir 10 dakikalık gezinti bile faydalı bir "yenilenme" sağlıyor. Her saat başı bir mini mola vermeden önce başka bir işe dalmaya hazır bir şekilde geri dönüyorum. 5. Gün Boyunca Birden Fazla Kısa Yürüyüşe Çıkmak Gün boyunca dışarıda düzenli olarak kısa yürüyüşler yapmak. Bu mini yürüyüşler ruh halimi tamamen değiştirdi; temiz hava, hareket ve zihinsel mola (ister podcast dinlemek ister bir arkadaşımla sohbet etmek olsun) büyük fark yaratıyor. 6. Nefes Egzersizleri Yapmak Nefes egzersizleri, anksiyete için harika bir hayat kurtarıcı gibi geliyor. Ben kutu nefesi kullanıyorum; dört saniye nefes al, dört saniye tut, dört saniye nefes ver, dört saniye tut. Bu, vücudunuzu yavaşlatıyor ve fiziksel olarak sakinleştiriyor. Bir anksiyete nöbetinin arttığını hissedersem, kutuyu birkaç kez veya rahatlayana kadar tamamlıyorum. Gerçekten işe yarıyor. 7. Egzersiz Her şey olabilir; spor salonu, yoga, yürüyüş. Sadece vücudumu hareket ettirmek bile beni anksiyete sarmalından çıkarıp günün geri kalanında ruh halimi iyileştirebilir. Egzersiz sırasında ailemle veya arkadaşlarımla telefonda görüşebilirsem ekstra puan kazanırım. Hangi Alışkanlık Ruh Sağlığınıza Yardımcı Olabilir? Ruh sağlığınıza yardımcı olabilecek pek çok aktivite ve uygulama var. Önemli olan, sizin için en uygun olanı (veya olanları!) bulmak. Belki editörlerimizin alışkanlıklarından biri size uygun olabilir. Ya da belki dengeli beslenmek, bol su içmek, yeterince dinlenmek veya bağlantıda kalmak sizin için en faydalı olanı olabilir. Alışkanlık ne olursa olsun, stresle başa çıkmanıza ve ruh sağlığınızı iyileştirmenize yardımcı olabilir. Kaynak: Health
  12. Alperen Şengün yeni sezon fotoğraf çekiminde
  13. Yeni nesil kablosuz internet bağlantısı olarak nitelendirilen 5G teknolojisinin Türkiye'ye getirilmesi için ihale yapıldı. 5G ihalesinde 2 frekans bandında 11 paket için verilen en yüksek tekliflerin toplam tutarı 3 milyar 534 milyon dolar oldu. Habere Gitmek için Tıklayın
  14. İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen "tefecilik" ve "suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama" suçlarına ilişkin soruşturma kapsamında 7 kişi hakkında gözaltı kararı verildi. Şüphelilerden Cihan Ekşioğlu, Şaban Kayıkçı, Çağlar Şendil, Melike Yüksel ve Sinan Görkem Gökçe gözaltına alındı. Sezgin Baran Korkmaz ve Alpan Keskin'in yakalanmasına yönelik çalışmalar sürüyor. Habere Gitmek için Tıklayın
  15. Yeni nesil kablosuz internet bağlantısı olarak nitelendirilen 5G teknolojisinin Türkiye'ye getirilmesi için bugün ihale yapılacak. İhale hakkında neler biliniyor?Habere Gitmek için Tıklayın
  16. MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli'nin cemevlerinin ibadethane olarak tanınması gerektiğini söylemesi, ittifak ortağı Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP) tarafından dikkatle izleniyor. AKP Sözcüsü Ömer Çelik, "İttifak olarak tek bir görüş açıklarız" dese de iktidar partisi kulislerinde temkinli bir hava hakim. Ayşe Sayın'ın haberiHabere Gitmek için Tıklayın
  17. MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli'nin cemevlerinin ibadethane olarak tanınması gerektiğini söylemesi, ittifak ortağı Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP) tarafından dikkatle izleniyor. AKP Sözcüsü Ömer Çelik, "İttifak olarak tek bir görüş açıklarız" dese de iktidar partisi kulislerinde temkinli bir hava hakim. Ayşe Sayın'ın haberiHabere Gitmek için Tıklayın
  18. Başkan Trump, CIA'in Venezuela'da faaliyet göstermesine izin verdiğini açıklarken Nicolas Maduro'yu devirmesinin istenip istenmediği konusunda bilgi vermedi.Habere Gitmek için Tıklayın
  19. Başkan Trump, CIA'in Venezuela'da faaliyet göstermesine izin verdiğini açıklarken Nicolas Maduro'yu devirmesinin istenip istenmediği konusunda bilgi vermedi.Habere Gitmek için Tıklayın
  20. Gazze ateşkes anlaşmasının birinci aşamasının unsurlarından olan ölü rehinelerin tesliminin uzaması taraflar arasında gerginlik yaratıyor.Habere Gitmek için Tıklayın
  21. Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin ve Suriye lideri Ahmed Şara, Beşar Esad yönetiminin devrilmesinden bu yana ilk kez Moskova'da bir araya geldi. Görüşmede Suriye'deki Rus üslerinin akibetinin ele alınması ve Şara'nı Esad ailesinin iadesini istemesi bekleniyor.Habere Gitmek için Tıklayın
  22. Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin ve Suriye lideri Ahmed Şara, Beşar Esad yönetiminin devrilmesinden bu yana ilk kez Moskova'da bir araya geldi. Görüşmede Suriye'deki Rus üslerinin akibetinin ele alınması ve Şara'nı Esad ailesinin iadesini istemesi bekleniyor.Habere Gitmek için Tıklayın

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.