Bütün Eylemler
- Bugün
-
En Son Voleybol Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
Güneş, Vargas, ve Şahin'in dans yarışması
-
Volvo XC40 Recharge : Elektrikli SUV
- Adam Volvo C40 Recharge Elektrikli Arabayla 2000 KM / 1200 Mil yapmış ve sonucu paylaşmış
Adam Volvo C40 Recharge Elektrikli Arabayla 2000 KM / 1200 Mil yapmış ve sonucu paylaşmış Transcript - Çeviri Tamam. Piyasadaki birçok elektrikli araca kıyasla çok da fazla otoyol menzili olmayan ve çok hızlı şarj olmayan bir elektrikli araçla 1.000 milden fazla yol yapmanın nasıl bir şey olabileceğini hiç merak ettiniz mi? Bu, 2023 model bir Volvo C40 ve bu tahminin cömert tarafında yaklaşık 350 km otoyol menzili var. Peki soru şu: Bunun maliyeti ne kadar olacak? Bu, küçük bir crossover SUV'de 30 mil/galon yakıt tüketen bir benzinli araçla seyahat etmeme kıyasla yolculuğuma ne kadar ekstra zaman katacak? Sanırım bu muhtemelen iyi bir tahmin. Ve bu yolculuğun bir elektrikli araçta ne kadar ekstra zahmete, varsa, neden olacağını ve ardından ne kadar ek maliyete mal olacağını karşılaştırmaya çalışacağız. Çünkü evde şarj etmiyorsanız, bu arada, ben bu şeyi %100'e kadar doldurdum. Ayrılırken şarjda kalmak için. Evde kilovatsaat başına yaklaşık 11 sent gibi cüzi bir fiyata gece boyunca şarj ettim. Ve bunun yarısı zaten güneş enerjisiyle şarj edildi. Yani muhtemelen bu şeyi gece boyunca doldurmak için 5 dolardan az harcadım. Ancak bu, yolculuk yaparken maliyet hesaplaması açısından önemli ölçüde değişecek çünkü yolda elektrikli araç kullanma deneyiminiz varsa ve DC hızlı şarjına güvenmek zorundaysanız bu ucuz değil. Aslında, genellikle benzinden biraz daha pahalı, hatta belki çok daha pahalı. Yani, her durağın bana ne kadara mal olduğunu bulacağız ve sonunda hepsini toplayacağım. Ve bu yolculukta DC hızlı şarjına ne kadar para harcadığımı göreceğiz ve ardından toplam millere göre benzine ne kadar harcayacağımı hesaplayacağız. Şimdi, bunun nasıl gittiğini görelim. Google Haritalar'ın yapacağı şeylerden biri, bu araç Google entegrasyonuna sahip olduğundan, yeniden hesaplama yapıp size elektrikli araç şarj istasyonlarına kadar alternatif rotalar sunması ve rotada bu değişiklikleri yapmanıza olanak tanıması ve bunları otomatik olarak size sunması ki bu oldukça güzel. Aslında birkaç dakika önce bana alternatif bir duraklama programı seçersem birkaç dakika kazandırabileceğini söyledi. Yani, enerjimin tahmin ettiği kadar hızlı azalmadığını fark etti. Bu yüzden de buna göre ayarlama yaptı. Yaklaşık 2 saat 45 dakika sonra, yani 2 saat 33 dakika sonra duracağımı tahmin ediyor. Ve vardığımızda yaklaşık %13 şarjım olması gerektiğini tahmin ediyor. Bu iyi bir şey çünkü vardığımda şarj durumu ne kadar düşükse, şarj hızım o kadar hızlı olur ve bu da şarj cihazında oturarak geçirdiğim süreyi azaltır. Ve oradayken tamamen doldurmayacağım. Bunu sonuna kadar eklemeyeceğim çünkü bu saçma olurdu. Yani, şarj oranı %80'in üzerine çıktığında önemli ölçüde düştüğü için, şarj eğrisini aşmak denen bir şey yapacağız. Yani, bir sonraki şarj istasyonuna, yani gerçekçi ve rahat bir şarj seviyesiyle ulaşmak için ihtiyacımız olan kadar şarj edeceğiz, böylece şarj etmek için harcayacağım zamanı en aza indireceğim. Ama bu, bu yolculukta öğreneceğimiz şeyin bir parçası. Bu gerçekten ne kadar rahatsız edici? Birazdan tekrar kontrol edin. Tamam. İlk planlanan şarj durağıma 1 saat kala. Mesanem tam olarak dayanamadı. Bu yüzden, yolculuğun ikinci saatinde hızlı bir tuvalet molası ve büyük bir kahve içmek için buraya geldim. Sanırım kahve, 1 saat 5 dakika sonraki bir sonraki şarj durağını kullanabilmemi sağlayacak, böylece bunu tuvalet molası olarak da kullanabilirim. Tamam, saat 10:10. İlk şarj durağıma ulaştım, otoyoldan yaklaşık 3/4 mil uzaklıktaydı ve bir Walmart'taydı. Electrify America şarj cihazlarına benziyor. Ve bana, "Şey, şu anda %16 şarj durumundayım ve %71'e kadar şarj etmemi söylüyor." diyor. Yani, bu şarj durağının yaklaşık 25 dakika olması gerektiği için, şarj olurken burada küçük bir kahvaltı yapma şansım var. Ve biz az önce %71'e ulaştık. Şu anki saat 10:44. Bu, 25 dakikadan biraz daha fazla zamandı. Aslında bu 34 dakikaydı ve bu süreye şarj cihazlarını değiştirmem de dahildi. Ama, bırak da fişi çekeyim ve yola geri dönelim. Tamam, Google Haritalar şimdi bana bir sonraki şarj durağıma bir saat 52 dakikalık sürüş veya 119 mil yolum olduğunu ve yaklaşık %12 şarj durumunda olmam gerektiğini söylüyor. Tam da istediğimiz gibi. Bakalım gerçek olacak mı, olmayacak mı? Yolculuğun yaklaşık yarısına geldik. Az önce ikinci şarj durağında durduk. Orası, birkaç Tesla şarj cihazının bulunduğu, hızlı bir kafe ve market. İki tane açık. Ben bir tane bulabildim. Umarım sorun yaşamam. Sizi burada ters çevirirsem, hatırlarsanız Google bana yaklaşık %11 şarj durumunda varacağımı söylüyordu. Aslında %17 şarj durumundayım. Bunun nedeni, Batı Virginia ve Pensilvanya'ya girerken, belirlenen hız sınırlarının Ohio'dakinden çok daha düşük olmasıydı. Bu nedenle, hızımı düşürmek enerji tüketimimi iyileştirdi ve %11 yerine %17 ile sonuçlandı. Şimdi, Google'a göre en az %78'e kadar şarj etmem gerekiyor. Ve burada ne kadar süre olduğunu sanmıyorum demiyor, ancak bir sonraki varış noktama birkaç saat daha kalırsam yaklaşık %12 ile varmalıyım. Öyleyse, şarj etmeye başlayalım ve nasıl yaptığımızı görelim. İlginç bir şekilde, bu Tesla'larda kilovatsaat başına maliyet, aboneliğim olmamasına rağmen, Electrify America'lardan biraz daha ucuz. Kilovatsaat başına neredeyse 10 sent daha az. Yani, bu harika. Ve güvenilirler, bu yüzden şikayet etmiyorlar. Tamam, şarj 12:40'ta başladı. Ve tuvalet molası zamanı. Pekala, 110 derece ve hedefimiz olan %78'e ulaştık. Bu bizi en az %10'luk bir şarjla bir sonraki şarj istasyonuna götürmeli. Görünüşe göre Google şarjımızın %85 olmasını istiyor. Sanırım bu yaklaşık 35 dakika sürecek. Sonra, burada biraz daha uzun kalırsak, bir daha durmamıza gerek kalmayacak gibi görünüyor. Yani harika. Pekâlâ. Şimdi, bu üçüncü şarj durağında, yolculuğumuzun bu ayağındaki son durağımız olacak gibi görünüyor, I76 Pennsylvania Turnpike'den çıkarken, McKenni İstasyonu adında bir yer var, temelde bu Tesla Süper Şarj istasyonuna bağlı. Size göstereyim. Küçük bir dondurma dükkanı ve çiftçi pazarı gibi görünüyor. Ve ne yazık ki, umumi tuvaletleri de yok gibi görünüyor. Yani, burada umumi tuvalete gitmek istiyorsanız, yolun karşısındaki gişeye gitmeniz gerektiğini söyleyen bir tabela var, ki bu da yaklaşık 250 metre uzaklıkta. Dürüst olmak gerekirse, yürüyüşten pek rahatsız değilim. Kalkıp bacaklarımı uzatmam gerekiyordu. Ancak yağmur yağsaydı, muhtemelen biraz sinirlenirdim. Şimdi, orada park yeri var, yani sanırım oraya arabayla gidebilirdim ama burada dondurmacıya pek gitmiyorum, en azından şu anki diyet protokolümde. Yani, eğer mümkünse bu şarj istasyonunu atlamanızı öneririm, tabii dondurmacıda durmayı gerçekten sevmiyorsanız. Ama bunu bir kenara bırakırsak, burası şu ana kadar en sevmediğim şarj istasyonu. Pekala. Şimdi, bu Google Haritalar EV rota planlamasında hoşuma giden bir şey, bana tam burada, altta, son varış noktama 2 saat 21 dakika kaldığını göstermesi. 143 mil / 230 km. Ve şu anda, mevcut şarj durumunda 143 mil sürseydim / 230 km, %-8 olurdum ki bu da açıkça şu anki şarj durumuyla oraya ulaşamayacağım anlamına geliyor; buraya bakarsanız şu anda %54. Yani, burada sadece yaklaşık 11 dakikadır bulunuyoruz. Buradaki haritaya bakarsanız, pil menzilinizin sonu, varış noktamın, görebileceğiniz gibi, şu beyaz gölgeli alanda bir yere düşecektir. Yani, beyaz gölgeli alan, burada şarj olurken şarj kazanmaya devam ettikçe sağa doğru hareket etmeye devam edecek. Yani oldukça harika. Bu aslında çok faydalı bir bilgi. Tamam, neredeyse 35 dakikalık işarete geldik. Şu anda %84'teyiz. Hedef %85'ti ama şu anda %9'dayız ve konuşmayı bıraktığımda %85'te olacağımızdan oldukça eminim. Yani, biraz daha uzun sürdü çünkü %80'in üzerinde şarj durumundayız, bu da şarj oranımızın oldukça düşük bir seviye olan 36 kW'a düştüğü anlamına geliyor. Yani, varış şarj durumum konusunda bu tahminler oldukça muhafazakar olduğu için sanırım artık sorun yok. Bu yüzden, fişi çekip yola devam edeceğiz ve yaklaşık 2 saat 20 dakika sonra varış noktamıza varmamız gerekiyor. Evet. Sadece bir şeye dikkat çekmek istiyorum. Otoyolda hız 70 mil/saat olarak ölçüldü ve ben 75 mil - 120 km /saat olarak sabitledim. Sadece bunun güvenli bir marj olduğunu hissettim. Ve oradaki varış şarj durumum başlangıçta %11'di. Sonra %10'a düştü. Sonra %9'a düştü. Bu yüzden hızımı 70 mil - 120 km/saate düşürdüm ve şimdi %9'dan tekrar %10'a çıktık. Yani, ben sadece o sayıyı takip ediyordum çünkü %10 civarında tutmak istiyordum. Ve eğer bir yüzde puanı daha düşerse, tek yapmam gereken hızımı saatte 8 kilometre düşürmek ve hiç şüphem yok ki az önce %9'a düştü. Yani, hızımı saatte 8 kilometre düşüreceğim ve sonra onu takip edeceğim ve muhtemelen %10'a geri çıkacağını düşünüyorum. Ama eğer çok yakın seyrediyorsanız, menzilinizi yönetmenin veya ince ayar yapmanın kolay bir yolu, otoyoldaysanız hızınızı düşürmektir. Ve bu, size biraz daha fazla güvenlik payı sağlamalıdır. Birazdan tekrar kontrol edeceğim. İşlerin gerçekten böyle yürüyüp yürümediğine bakacağız. Ama şimdiye kadar işler böyle yürüdü. Tamam. Ve gördüğünüz gibi, sadece hızımı düşürerek, şimdi %11'e geri çıktık. Tamam. Vardım. Saat 6:06. Yani, yoğun saatlerdeki son trafiği de dahil ederseniz, tam 11 saat sürdü. Şimdi, gerçek ayrıntıları birazdan özetleyeceğim, ancak size bazı temel bilgiler vermek gerekirse, beş mola verdim. Bunlardan üçü şarj molalarıydı ve bunlardan ikisi sadece gerekli biyofrenlerdi. Yani, dönüş yolculuğunu yapacağız ve sonra sonuna kadar kalacağız çünkü bir EV'de bunu yapmanın gerçekte ne kadar daha fazla maliyet çıkardığını bulmak için bazı hesaplamalar yapacağız. Tamam, bir dakikaya görüşürüz. İki gün sonra. Tamam, dönüş yolculuğuma başlamak üzereyim. Birkaç gün sonra. Yolculuğun bu kısmındaki büyük fark, dönüş yolunda sadece %31 şarj durumuyla başlamam ki bu muhtemelen bu arabada yaklaşık 105 kilometrelik bir menzile denk geliyor. Yani Google bana geçen sefer dört şarj durağı tahmin ederken bu sefer beş şarj durağı söylüyor. Aslında sadece üç durak sürdü. Yani, bu sefer beş duraklamanın tamamlanıp tamamlanmayacağına bakacağız ve bu yolculuğun toplam uzunluğunu bulup bunu Google'ın durup şarj etmenize gerek olmayan normal bir rota tahminiyle karşılaştıracağız. Tamam, yola çıkayım ve her şeyin nasıl sonuçlanacağını görelim. Tamam, ilk şarj durağındayız ve bir Waw Wa benzin istasyonunda ve marketteyiz. Bu yüzden, fırsattan istifade tuvalet molası verip biraz kahvaltı yapacağım. Şey, seni ters çeviriyorum. Açıkçası, %100 şarjla başlasaydım normalde duracağımdan daha erken durmamız gerekecekti, ama bu bana en az %61'e kadar şarj etmem gerektiğini söylüyor ki bu çok uzun sürmemeli çünkü sadece %15 civarında bir şarjla başlıyorum. Yani, evet, yaklaşık 20 dakika burada kalmalıyım ve sonra bir sonraki durağa doğru yola çıkacağım. Bakalım sonuç böyle mi olacak. Birkaç dakika sonra tekrar kontrol edeceğim. Tamam, 19 dakika sonra. İstediğimiz %61 şarj durumuna geldik. Ve bu durakta, dürüst olmak gerekirse, arabamın şarj olmasını beklemek zorunda kalmadım çünkü tuvalet molasından ve biraz kahvaltı yaptıktan sonra, arabamın deposunu tamamen doldurmadan önce bitirmek için kahvaltımı bir güzel yiyip bitirmek zorunda kaldım. Ve aslında, şu anda zaten %62'deyim. Yani, evet. Şimdi, oradaki ekrana bir bakalım. Bir sonraki durak olan Electrify America'ya varmamızın üzerinden bir saat 22 dakika geçtiğini görebilirsiniz. Vardığımızda yaklaşık %13 doluluk oranına ulaşmış olacağız. Şu anda %62, hatta %63'teyiz. Bu yüzden bu aletin fişini çekip yola geri dönmem gerekiyor. Tamam, saat sabah 11:00. İkinci şarj istasyonundayız ve yavaş yavaş hızlanıyor. Aslında burada biraz sıkışık olacağımı düşünmüştüm. Menzil veya benzeri bir şey konusunda endişelendiğimden değil, otoyol çıkışından yaklaşık yarım mil uzaklıktaki bu şarj istasyonunda sadece dört tane Electrify America şarj fişi var ve ben geldiğimde dördü de doluydu. Bu yüzden, yakınlarda kullanabileceğim bir B Planı olup olmadığını görmek için kenara çektim. Arabamı park ettiğim anda, park yerlerinden biri açıldı ve geri geri girip şarj edebildim. Şu anda şarj ediyorum, en yüksek şarj hızında değil, yaklaşık 130 kilovata. Ve yaklaşık %60'a kadar şarj etmem ve yaklaşık 18 dakika ayarlamam gerekiyor. Bu şarj cihazı biraz daha yavaş olabilir, bu yüzden yaklaşık 20 dakika sürebilir. Büyük bir sorun olmamalı. Ve yoluma geri dönmeliyim. Yani, evet, bu hala oldukça iyi çalışıyor. Tamam, saat 11:18 ve bu, burada sadece 18 dakikadır olduğumuz anlamına geliyor. Hedef şarj seviyemiz olan %60'a ulaştık. Bu yüzden, devam edip bağlantıyı keseceğim ve buradan çıkacağım. Bir sonraki şarj istasyonunda görüşürüz. Tamam, üçüncü şarj durağına ulaştık. Ve bu biraz daha uzun olacak. Bunun, sanırım Google'ın söylediğine göre, yaklaşık 30 dakika kadar süreceğini söyledi. Yani bunda, %80'den %83'e kadar şarj ediyoruz ki bu, %83'ü geçmesi alışılmadık bir durum. Ve gördüğünüz gibi, içeri girdiğimde sanırım %14'tü. Yani şimdi temelde tam şarj alıyoruz. Yaklaşık 150 kW. Bir tuvalet molası vermenin, sonra mesajlarıma bakmanın ve belki de e-postalarıma bakmanın zamanı geldi. Tamam. Size burada neyle uğraştığımı göstermek istedim. İlk başta bir durakta beklemek zorunda kalacağımı düşünmem dışında aslında çok şanslıydım. Bu sefer beklemek zorunda kalmadım ama gördüğünüz gibi, dolular ve aslında bekleyen bir vagon var. Yani, demek istediğim, sonunda bu beni yakalayacak ve açık yerlerin olmadığı bir yere gideceğim. Ama şunu söyleyeceğim ki, oldukça dolu olsa bile, içeri girdiğimde, genellikle bir iki dakika içinde, birileri çıkıyor. Yani, evet, bunun büyük bir rahatsızlığa dönüşüp dönüşmeyeceğini göreceğiz, ama şimdilik, sanırım şanslıydım. Bir sorun yaşamadım. Yani, evet, değeri ne olursa olsun. Tamam, 109 derece ve aslında şarj durumundan birkaç yüzde puanı erken çıkıyorum çünkü yanımdaki adam, küçük bir römork çektiği için Ford F-150 Lightning'ini manevra ettirmeye çalışıyordu. Ve eğer yerimi boşaltırsam, manevra yapmak için daha fazla alan olur. Yani, iki saat 10 dakika daha sürecek olan bir sonraki istasyonuma vardığımda hedef yüzdem %10. Ve genellikle tahmin edilenden %2 ila %4 daha fazla şarj aldığımı fark ettim. Yani bu şarjda epey bir güvenlik marjım var. Yani birkaç dakika erken çıkmak hiç sorun olmadı. Neyse, hala harika çalışıyor. Tamam, saat 311 ve dördüncü şarj durağımızdayız ve yine bir sayfa var, ama bu sefer Tesla. Electrify America yerine şarj cihazları. İlginç olan şu ki, Google buraya geldiğimde şarj durumumu çok hafife almış gibi hissediyorum. Sanırım %12 civarında olacağımı söylemişti. Hatırlayacağınız gibi, o şarj seansını birkaç dakika kısaltmıştım ki bu hiçbir fark yaratmamalıydı. Ama %12 veya hatta %14 şarj durumuyla gelmek yerine, neredeyse %24 şarj durumuyla geldim. Şu anda buradayız. Şu anda maksimum 152 kilowatt hızda şarj ediyoruz ve %28 gösteriyor. Google ise bana en az %87'ye kadar şarj etmemi söylüyor ki bu ideal değil. Biliyorsunuz, %80'in çok üzerinde şarj ediyorum. Yani, tüm bunları yapmayabilirim. Ama burada, %12 ile varacağımı söylüyor. İnanabileceğimden bile emin değilim. Yani, göreceğiz. Biliyorsunuz, 144 milde, %87'ye yakın bir şarj etmem gerektiğini sanmıyorum. Bu yüzden, bunu erken keseceğimi ve hala %10'luk küçük güvenlik marjımın içinde kalıp kalamayacağıma bakacağımı düşünüyorum. Yani Google %12 tahmin ediyor gibi görünüyor ve bu tahminde çok muhafazakar çünkü her %12 dediğinde genellikle en az %15 veya %16 ile varıyorum ve geçen sefer dediğim gibi aslında %24 ile vardım. Belki dağlardan inerken biraz yokuş aşağı inme vardı ve bu da ekstra verimliliğe katkıda bulundu. Ama çok fazla olduğunu sanmıyorum. Öyle gözükmüyordu ama neyse, sanırım içeri girip bir şeyler içmenin ve tuvaleti kullanmanın zamanı geldi. Yani, bu durakların her biri tuvalet molasıyla ilişkilendirildi. Yani, arabamın şarj olmasını pek beklemedim, sadece sonuncusunda normalde tuvalet molası için bekleyeceğimden yaklaşık 15 dakika fazla beklemek zorunda kaldım. Ve bu sefer de normalde beklediğimden 15 veya 20 dakika fazla bekleyeceğim, ama göreceğiz. Tamam, sonra tekrar görüşürüz. Tamam, saat 03:41, yani tam 30 dakika ve son konuşmamdan sonra %80 şarj durumundayız. %87'ye kadar çıkmamaya karar verdim. Bunun yerine, burada durmaya karar verdim ve bir sonraki Ayana istasyonuna gidebilirim ve daha önce bir Iona şarj istasyonuna gitmedim. Bu yüzden onlara şarj istasyonları diyorlar ve internette gördüklerime göre oldukça ilginç olmalılar. Eğer görmediyseniz, bakmak isteyebilirsiniz. YouTube'da arayabilir ve ne hakkında olduklarını görebilirsiniz. I O N A. Ve sanırım gidip bunu deneyimlemeye çalışacağım. Bakalım ne hakkında olduğunu görebilecek miyim. İki saatten biraz daha kısa bir süre sonra görüşürüz. Tamam, yetiştim. Saat 5:38. Şarj cihazını nasıl çalıştıracağımı anlamaya çalışarak yaklaşık 3 dakika geçirdim. Ve aslında gayet iyi çalışıyor. Talimatlar oldukça açık olmasına rağmen, hangi sırayla şarj edilmesi gerektiğini anlamakta biraz zorlandım. Ama neyse, bir düğmeye basmam gerekenden önce bastım. Neyse, şimdi şarj oluyor. 151-152 kW'ın tamamını alıyoruz. Ve durun bir de ters çevireyim. Bana en az %68'e kadar şarj etmemi söylüyor. Sanırım bunu yapmayacağım çünkü 2 saat 4 dakika sonra %12'de şarja ulaşacağımı söylüyor. Bu da muhtemelen %18 civarında bir şarjla ulaşacağım anlamına geliyor. Sanırım %60'ta duracağım. Bakalım nasıl olacak. Aslında bu deneyeceğim bir şey olacak. Şu anda %32'deyiz, bu benim ulaşmak istediğimden biraz daha yüksek bir şarj durumu, ama bu çoğunlukla benim hatam çünkü bu belirli şarj istasyonuna gelebilmek için rotayı değiştirmekte ısrarcıydım. Ve size gördüklerimin kısa bir turunu göstereyim. Oldukça havalı. Bu bir Iona Şarj İstasyonu. Gördüğünüz gibi, bir nevi yenilenmiş bir benzin istasyonu. Ve küçük bir şeyleri var, sanırım bu henüz tamamen tamamlanmadı ama burada atıştırmalıklar için küçük bir şey ve biraz uzanabileceğiniz küçük bir bekleme alanı var. Oh, içeri giremiyorsunuz. Nasıl gireceğinizden emin değilim. Bu şey kilitli. Yani, bir şekilde erişim sağlamaları gerekiyor ama görünüşe göre henüz sağlanmamış. Bu biraz can sıkıcı. Buraya girebilmek için ne yapacağımızdan pek emin değilim. Yani, burada tuvaletleri bile kullanamıyorum, bu gerçekten sinir bozucu. Yani, çok kötü çünkü yukarı baktığınızda, bunun kapalı bir şarj alanı olduğunu görebilirsiniz. Ve muhtemelen ziyaret ettiğim 20 şarj istasyonundan sadece biri gerçekten kapalı. Yani, sizi güneşten korumak için gerçekten güzel. Yağmur yağıyorsa şarj ederken arabanızı serin tutuyor. Sizi yağmurdan koruyor. Ama bu şarj ünitesine girmenin bir yolu yok. Bu yüzden, belki biraz okuyup, bunu açabileceğim başka bir yol olup olmadığına bakarım. Belki dağıtıcıdan yapabileceğim bir şey vardır. Ama evet, size dağıtıcıyı göstereyim. Dağıtıcı derken, şarj ünitesini kastediyorum. Yani, burada CCS olduğunu görebilirsiniz. Ve biraz daha aşağı inersek, Knack var ve orada Knack var. CCS, CCS ve CCS var. Yani, hala çoğunlukla CCS, ama ikisi Knacks. Ve tabii ki, arabam Tesla ile şarj edilebildiği için, bilirsiniz, bunun için bir adaptörüm var. Önemli değil. Yani, fiyat aslında oldukça iyi. Kilowatt saat başına 42 sent. Bu muhtemelen tüm bu seyahat boyunca ödediğim en ucuz fiyat olurdu. Yine de hesaplamam gerekiyor, ama yine de muhtemelen benzinden biraz daha pahalı olacak. Sir, Electrify America'da ödediğim kilowatt saat başına 56 veya 57 sentten daha pahalı. Binaya erişimin olmaması dışında oldukça iyi çünkü artık tuvalet molası verecek yerim yok. Tamam. Bu yüzden, Iona web sitesini ziyaret ettim ve temelde bir Iona şarj istasyonundaki dinlenme alanına nasıl erişeceğimi Google'da aradım. Aktif olarak şarj ediyor olmanız ve bir QR kodunu taratmanız gerekiyor ve sanırım hangi durakta olduğunuzu ve tüm bu tür şeyleri girmeniz gerekiyor ve sonra belki başka şeyler de yapıyor. Şimdi, ne yazık ki bu belirli konumda, belki de bu gerçekten çok yeni, ancak tezgahların hiçbirinde QR kodu yok. Bir anket için var, onu kesinlikle kullanacağım. Şey, ama salona veya tuvaletlere erişim için QR kodu yok. Neyse ki, sadece 100 metre uzaktalar, bundan daha az bir mesafede bir Waffle House var. Yani, en azından eve giderken durmak zorunda değilim. Yani, şu anda şarj durumum %66. Sadece film çektiğim için falan biraz daha fazla şarj ettim. Yani, evet. Sadece içeri nasıl gireceğimi anlamaya çalışıyordum, ama nafile. Ama şimdi bağlantıyı keseceğim. Eve gitmek için yeterli şarjım olmalı ve sonra bu işi bitireceğiz. Tamam, saat 19:54. Yani, sabah 8:41'de çıktım. Hızlı hesaplamayı buradan yapın. Sanırım yolculuğun ilk etabından yaklaşık 13 dakika daha uzun sürüyor. Aslında bu beni çok şaşırtıyor çünkü beş kez durup şarj ettim. Philadelphia'ya giderken ilk etapta beş mola verdim, ancak bunlardan sadece üçü şarj molasıydı. İkisi ise sadece basit tuvalet molalarıydı. Şimdi, şarj maliyeti ve bu yolculukta kat ettiğim tüm millerin karşılaştırmalı benzin maliyeti de dahil olmak üzere bu bilgilerin geri kalanını derleyeceğim ve tüm bunları inceleyip neler çıkarabileceğimize bakacağız. Yani, birkaç saniye içinde görüşürüz. Tamam, birkaç gün geçti. Beynim o uzun yolculuktan sonra kendine geldi. Ve evet, beş şarj durağıyla gidiş yolculuğu, üç şarj durağıyla gidiş yolculuğuna kıyasla yaklaşık 47 dakika daha uzundu. Ve bunu düşündüğünüzde çok daha mantıklı geliyor. Şimdi, gerçek şarj süresi veya şarjda harcanan zaman açısından, eğer benzinli bir araba kullanıyor olsaydım ve, bilirsiniz, gerekli sayıda tuvalet molası veriyor olsaydım ama dönüşte arabayı şarj etmekle uğraşmak zorunda olmasaydım. Dediğim gibi, benzinli bir araba kullanıyor olsaydım yaklaşık 30 dakika, belki en fazla 45 dakika daha fazla olurdu. Ve 11 veya 12 saatlik bir yolculuk boyunca, bunu kişisel olarak mantıksız bulmuyorum. Ama sonra, tabii ki, dönüş yolculuğunda, çok daha düşük bir şarj seviyesiyle başladığım için, arkadaşımın evinde gece boyunca arabamı tamamen şarj etme fırsatım olmadı. Bu, normalde sadece yaklaşık 45 dakikalık ekstra şarj süresini gerçekten yaklaşık bir buçuk saate çıkardı. Ve bu yüzden, eğer arabanızı bir otelde veya arkadaşınızın evinde gece boyunca ikinci seviye şarjla tamamen şarj etme imkanınız varsa, bunun 12 saatlik bir yolculuk için bile çok daha iyi bir anlaşma olduğunu söyleyebilirim. Şimdi, gerçek şarj maliyetleri açısından, bunu konuşalım çünkü bu biraz ilginç. Bu yolculukta toplam 1.246 mil sürdüm ve DC hızlı şarj için 19.251 dolar harcadım. Yani, bu bana mil başına yaklaşık 15 dolara mal oldu. Ve eğer benzinli bir araba kullanıyor olsaydım ve burada bazı varsayımlarda bulunsaydım, özellikle benim durumumda Pennsylvania Otoyolu'nda olduğum için, yolculukta benzinin ortalama galon başına 349 dolar olacağını varsayıyorum. Ve galon başına 28 metre olduğunu varsayarsam, ki bunun bunun gibi daha küçük bir crossover SUV için oldukça adil olduğunu düşünüyorum, bu da yaklaşık 155,31 dolarlık veya mil başına yaklaşık 12 sentlik bir benzin maliyetine eşdeğer olurdu. Yani yaptığım bu varsayımlara göre, benzin için mil başına 12 sent, DC hızlı şarj için ise mil başına ortalama 15 sent. Yani bu durumda, bunu bir elektrikli arabayla yapmak bana benzinli bir arabayla yapsaydım ödeyeceğim maliyete kıyasla yaklaşık %24 daha fazla veya toplamda 37,20 dolar daha fazlaya mal oldu. Yani yolculukta bir elektrikli arabayla bunu yapmanın biraz yakıt primi var. Şimdi tüm bunları söyledikten sonra, yıllık maliyetlerden bahsedelim. Yani diyelim ki bu yolculuğu yılda iki kez yapıyorum ve sonra belki de arada sırada biraz DC hızlı şarjı yapıyorum ki bu oldukça gerçekçi. Yani, diyelim ki elektrikli aracımla yılda 18.000 mil / 30 bin km yapıyorum. Ve bu 18.000 milin / 30 bin km 3.000 mili / 5 bin km yolculuk milleri / km'resi. Yani, bu kalan millerin, yani kalan 15.000 milin / 25 bin km aslında arabamı evde şarj ederek yapıldığı anlamına geliyor, orada çok daha ucuz. Ve eğer gerçekten elektrikli araç lehine olmayan bazı varsayımlarda bulunursam, elektrik masraflarımın kilovatsaat başına 15 sent olduğunu varsayarsam, ki aslında gece şarj edersem kilovatsaat başına 11 ila 12 sent gibi bir şey olur. Ve eğer bu özel arabada, otoyolda ortalama verimliliğin kilovatsaat başına yaklaşık 3 mil olduğunu varsayarsam, ki yine, genellikle bundan çok daha iyi yapıyorum. Yani, ama bu tahminde muhafazakar olmaya çalışıyorum. Bu, yıllık 18.000 mil / 30 bin km yapan ve buna 3.000 yol mili / 5 bin yol km'resi de dahil olan bir EV için, EV'mi şarj etmek için toplamda yaklaşık 1.300 dolar harcayacağım anlamına geliyor. Bu, çok daha ucuz olan evde şarj etme ve gördüğümüz gibi en az %24 daha pahalı olan DC hızlı şarjın birleşimidir. Şimdi benzer bir varsayım kümesinde, yine galon başına 28 mil / 45 km olduğunu varsayarak bir benzinli araba için ve benzine daha da fazla avantaj sağlamak için mevcut benzin fiyatının galon başına yaklaşık 3,15 dolar olduğunu varsayalım. Aynı koşullar altında aynı miller kümesi için benzine 2,25 dolar harcamış olurdum. Bu durumda, EV aslında benzinli bir arabaya göre %36 daha az yakıt ücreti primiyle çıkıyor. Ve bu, bu durumda yaklaşık 725 dolarlık tasarrufa denk geliyor. Ve bu, yağ değişimleri konusunda endişelenmemenizin yanı sıra, ki bu muhtemelen şunu da ekleyecektir, bilmiyorum, yağ değişimi yapıyorsanız, diyelim ki her 5.000 milde / 8 Bin km bir, bu yılda üç yağ değişimi demektir. Yani 150 doların cömertçe ne kadar olduğuna bakıyorsunuz. Şey, ve sonra frenler gibi şeyler. Fren balatalarımı her 30 ila 50.000 milde / 50 Bin ila 80 bin km bir değiştirmek konusunda gerçekten endişelenmeme gerek yok çünkü bu fren balataları, çünkü rejeneratif frenleme kullanıyorum, bunlar muhtemelen arabadan daha uzun süre dayanacaktır. Yani, biliyorsunuz, tekrar ediyorum, bir EV alıp almamanız umurumda değil. Bir EV sizin için uygun değilse, harika. Sadece EV sahipliğinin maliyeti ve bir EV ile yaşamanın nasıl bir şey olduğu hakkındaki yanlış anlamaları gidermeye çalışıyorum. Aslında burada yapmaya çalıştığım tek şey bu. Yani tekrar söylüyorum, bir elektrikli araçla ilgilenip ilgilenmemeniz benim için hiçbir fark yaratmıyor. Şahsen, asla geri dönmeyeceğim. Aslında, şu anda sahip olduğum tek benzinli araba olan Honda Pilot'um var. Yeni ödedim ve muhtemelen satacağım çünkü elektrikli araçlarla yaptığım birkaç yolculuktan sonra artık benzine ihtiyacım olmadığı sonucuna vardım. Birçok insanın düşündüğü veya belki de benim düşündüğüm kadar rahatsız edici değil. Şarj altyapısı şu anki ideal olmayan durumunda bile gayet yapılabilir. Her ay daha da iyiye gidiyor. Hatta Walmart gibi büyük markalar her yıl binlerce yeni şarj cihazı getiriyor. Böylece şarj seçenekleri daha bol ve daha rekabetçi hale gelecek, çünkü arz ve talep basitleşecek ve DC hızlı şarj için maliyetler daha da düşecek. Ve bu hesaplama, bundan sonra elektrikli araç sahipliği için giderek daha da avantajlı hale gelmeye devam edecek. Her neyse, umarım bu bilgileri bir şekilde faydalı bulmuşsunuzdur. Eğer bulduysanız, lütfen benim için beğen butonuna tıklamayı düşünün. Çok minnettar olurum. Umarım bir sonrakinde bana katılmayı düşünürsünüz. O zamana kadar, iyi eğlenceler.- En Son Voleybol Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
Kadınlar Voleybol 2025 Avrupa Şampiyonası Neden Yapılmıyor 2025 Kadınlar Avrupa Voleybol Şampiyonası için henüz bir şampiyona düzenlenmemiştir; çünkü şampiyonanın 2025 yılına kadar gerçekleşmesi planlanmamıştır ve düzenlenmemiştir. Türkiye, 2023 turnuvasını kazanarak son şampiyondur. İşte bazı önemli noktalar: Bir sonraki Kadınlar Avrupa Voleybol Şampiyonası 2025 yılına kadar ertelenmiştir. Son turnuva 2023 yılında gerçekleşmiş ve Türkiye şampiyonluğu kazanmıştır. 2025 yılında FIVB Kadınlar Voleybol Dünya Şampiyonası ve 2025 Kadınlar U16 Avrupa Voleybol Şampiyonası gibi başka kadın voleybol turnuvaları da düzenlenecektir.- ABD Başkanı Trump, Fed Yönetim Kurulu Üyesi Lisa Cook'u görevden aldı
ABD Başkanı Donald Trump, Pazartesi günü yaptığı açıklamada, ABD Merkez Bankası (Fed) Yönetim Kurulu Üyesi Lisa Cook'u görevden aldığını duyurdu.Habere Gitmek için Tıklayın- Rusya, Batı dışındaki dünyayı sessizce nasıl kazanmaya çalışıyor?
Rusya, kendisini Batı saldırganlığının mağduru ve Küresel Güney’in savunucusu olarak sunarak izolasyonunu kırmaya çalışıyor. Uzmanlara göre Kremlin’in dezenformasyon faaliyetleri liberal demokrasilerin zayıflıklarını istismar ediyor ve Ukrayna’daki saldırganlığı normalleştirme riski taşıyor. Batı’nın medya alanında geri çekilmesi ise RT gibi aktörlere alan açarak Rusya’ya avantaj sağlıyor.Habere Gitmek için Tıklayın- Yiyeceklerin ilaçlarla etkileşimleri hakkında neler biliniyor?
Bazı yiyecekler ilaçların etkisini güçlendirip tehlikeli sonuçlara yol açarken, bazıları ise tedaviyi zayıflatabiliyor. Greyfurt, nar suyu ya da zerdeçal gibi masum görünen besinler, ciddi yan etkilere neden olabilecek ilaç etkileşimlerine girebiliyor. Uzmanlar, hastaların ilaç kullanırken beslenme alışkanlıklarına dikkat etmeleri gerektiğini vurguluyor.Habere Gitmek için Tıklayın- Zeynep Sönmez, Amerika Açık'ta ikinci tura yükseldi
Türk milli tenisçi Zeynep Sönmez, Amerika Açık Grand Slam Tenis Turnuvası ilk turunda ABD'li rakibi Katie Volynets'i 2-0 mağlup ederek bir üst tura çıktıHabere Gitmek için Tıklayın- En Son Voleybol Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
Son 16'da muhtemel rakiplerimizin maçları Çek Cumhuriyeti Arjantin- En Son Voleybol Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
İspanya maçımızda en çok sayı yapan oyuncumuz Yaprak Erkekti: 15 Sayı Bulgaristan maçımızda en çok sayı yapan oyuncumuz Melissa Vargas'tı: 20 Sayı- En Son Turizm Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
- Seyahat Edenlerin Bagajlarına Ayakkabı Koymaktan Neden Kaçınmaları Gerekir?
Seyahat Edenlerin Bagajlarına Ayakkabı Koymaktan Neden Kaçınmaları Gerekir? Ve Bunları Yerine Koymak İçin Yerden Tasarruf Sağlayan Nokta Ayakkabılar genellikle bagajınızdaki en ağır eşyalardan biridir. Hacimleri ve genellikle garip şekilleri, valizinizi olabildiğince verimli bir şekilde yerleştirmeyi gerçek bir zorluk haline getirebilir. Değerli alanınızı işgal edip çantanızı ağırlaştırmakla kalmaz, aynı zamanda yanlarına koruma olmadan yerleştirildiğinde kıyafetlerinizi de kirletebilirler. Bir sonraki uçuşunuzda, fazladan ayakkabılarınızı bagajınıza sıkıştırmak yerine, değerli alanı boşaltabilecek bir alternatif deneyin: Ayakkabıları sırt çantanızın dışına klipsleyin. Bu paketleme ipucu, uçuş görevlileri tarafından onaylanmıştır ve bir Reddit kullanıcısı "bunu her zaman gördüğünü ve umursamadığını" belirtmiştir. Tek olası sorunun, sallanan ayakkabıların diğer yolculara çarpma olasılığı olduğunu da eklemiştir. Bu sorunu çözmek için, ayakkabıların plastik bir poşetle kapatıldığından emin olun veya uçağa binerken klipslerini açıp tutun. Bu kolay strateji, kayıtlı bagajınızın içinin temiz ve seyahatiniz için faydalı diğer eşyalarla dolu olmasını sağlar. Ayakkabılarınızı Bagajınızın Dışında Tutmanın Diğer Yolları Ayakkabılarınızı sırt çantanıza takmak zaten hızlı ve kolay bir bagaj ipucu, ancak bunun ideal olmadığını düşünüyorsanız, başka seçenekler de mevcut. TikTok seyahat fenomenleri, son zamanlarda havalimanında bir duty free çantası alıp ayakkabılarınızı koymak için kullanmayı popüler hale getirdi. Bu, tesadüfen Reddit'teki bir uçuş görevlisi tarafından da onaylandı ve "[sanki] havalimanından bir şeyler almışsınız gibi görünüyor ve görevliler bu çantalarla neredeyse hiç ilgilenmiyor" açıklamasında bulundu. Aslında küçük bir eşya satın alıp, uçağa binmeden önce ayakkabılarınızı birlikte gelen duty free çantasına yerleştirmek kadar basit. Bir diğer güvenli alternatif ise, her iki yanında file cepleri olan bir sırt çantası seçmek. Eğer bir su şişesini alabilecek kadar esneklerse, büyük olasılıkla her cebe bir ayakkabı sığabilir. Hangi paketleme yöntemini seçerseniz seçin, faydası aynı olacaktır. Varış noktanızda bagajınızdaki eşyaları açtığınızda önemli ölçüde daha fazla alana ve temiz kıyafetlere sahip olacaksınız. Kaynak: Islands- Ekonomik Olarak Tasarruf Sağlayan Düşünceler ve Durumlar Buraya
Altı Haneli Kazanıyorum, Ancak Bu 4 "Az Tüketim" Hilesi Bana Aylık Yüzlerce Lira Tasarruf Sağlıyor Altı haneli bir maaş kazanmak, lüks bir hayat yaşamak anlamına gelir, değil mi? Elbette, markette kredi kartınızı endişesizce kullanmanın lüksünün tadını çıkarırsınız. Öyleyse neden gurme makarna ve peynire para harcamayasınız ki? Tam olarak değil. Gerçek şu ki, akıllı altı haneli kazançlar, çok para harcamaktan çok uzaktır. Birçoğu, TikToker McKenzie Mack gibi, büyük tasarruf sağlamak için minimum düzeyde yaşamayı teşvik eden "az tüketim" trendini benimsedi. Mack, elindekileri yeniden kullanarak ve gereksiz alışverişlerden kaçınarak az tüketimi bir servet oluşturma stratejisine dönüştürdü. Bu ipuçlarını kendi hayatınızda uygulamanın beklediğinizden daha kolay olduğunu görebilirsiniz. İşte bunları nasıl deneyebileceğiniz. Pasif gelir elde etmek zor olmak zorunda değil. Bu hafta başlayabilirsiniz. Tekrar Kullanılabilir Ürünlere Yönelin Mack, market poşetlerini yeniden kullanmanın büyük bir hayranı. Bu, mağazadan kendi çantalarınızı almak zorunda kalmanız nedeniyle binlerce kuruş harcamaktan sizi kurtarmakla kalmıyor, aynı zamanda herhangi bir alışverişinizde ne kadar taşıyabileceğinizi ve dolayısıyla ne kadar satın alabileceğinizi de dikkatlice düşünmenizi sağlıyor. Ayrıca, rulo rulo satın alma masrafından kurtaran yeniden kullanılabilir "kağıt havlular"ı da öneriyor. Bunları büyük online perakendecilerde bulabilirsiniz ve çamaşır ve kurutma makinenize kolayca takabilirsiniz. Hatta bazıları şık tasarımlarla gelir ve evinize renk ve zarafet katar. Amazon'dan Alışveriş Yapmayın Mack'in bir diğer tüyosu da bazılarının benimsemesi biraz zor olabilir: Para biriktirmek için Amazon'u tamamen atlamak. Mantığı mı? İki günde ihtiyacı olan hiçbir şey yok. Ayrıca, "ucuz ve kullanışlı olanın bir başkası için bir bedeli var" diyor. Bu fikir size aşırı geliyorsa, kendi Amazon alışveriş geçmişinize bir göz atın. Bu ürünlerden kaçı gerçekten gerekliydi? Kaçı dijital sepetinize eklemek çok kolay ve cazip olduğu için sadece anlık satın alımlardı? İndirimlerden Fazla Alışveriş Yapmayın Bu kulağa mantıksız gelebilir, ama Mack'e kulak verin. Bir ürün için tam fiyat ödemeye razı değilse, muhtemelen ona ihtiyacı olmadığını savunuyor; bu da aslında sadece indirimde olduğu için satın almaya meyilli olduğu anlamına geliyor. Bu kuralın tek istisnası, zaten kullandığı ve sevdiği ürünler veya para biriktirdiği ürünler. Büyük Perakendecilerden Kaçının Mack, büyük perakende zincirleriyle sıklıkla ilişkilendirilen ek ücretlerden ve kâr paylarından, doğrudan markalardan ve üreticilerden satın alarak kaçınıyor. "Bu, alışverişlerim konusunda daha bilinçli olmamı sağlıyor," diye açıklıyor. "Artık aynı anda 10 farklı markadan alışveriş yapmama gerek yok. Doğrudan satın almak, markanın cebine daha fazla kâr marjı katabilir ve genellikle müşteri olarak size ek indirimler sunarlar." Aşırı tüketim, kendinizi mahrum bırakmakla ilgili değildir; genel finansal hedeflerinizi destekleyen daha akıllı ve daha bilinçli seçimler yapmakla ilgilidir. İster tek bir tüyoyu ister dört tüyoyu birden benimseyin, küçük değişiklikler zamanla büyük tasarruflar sağlayabilir. Neden denemiyorsunuz? Kaynak: GoBankingRates- Ekonomik Olarak Tasarruf Sağlayan Düşünceler ve Durumlar Buraya
Ekonomik Olarak Tasarruf Sağlayan Düşünceler ve Durumlar Buraya- En Son Güvenlik - Virüs - Security - Gizlilik Haberleri
- Google: Çin Bağlantılı Hackerlar Güneydoğu Asya Diplomatlarını Vurdu
Google: Çin Bağlantılı Hackerlar Güneydoğu Asya Diplomatlarını Vurdu Google'a göre, Güneydoğu Asya'daki diplomatlar bu yılın başlarında, muhtemelen Çin'in stratejik çıkarlarıyla uyumlu operasyonları desteklemek amacıyla yürütülen bir siber casusluk kampanyasının hedefi oldu. Google Tehdit İstihbarat Grubu Pazartesi günü teknik kanıtlara dayanarak, sosyal mühendislik ve zararsız yazılım güncellemeleri kisvesi altında kötü amaçlı yazılımlar kullanan saldırıların Çin bağlantılı UNC6384 grubuna atfedildiğini açıkladı. "UNC" terimi, başka bir grupla bağlantılı ancak henüz başka bir grup altında kategorize edilmemiş bilgisayar korsanlığı faaliyetleri için kullanılıyor. Google'da kıdemli güvenlik mühendisi olan Patrick Whitsell'e göre, yaklaşık iki düzine kurban kötü amaçlı yazılım indirdi. Google, etkilenen diplomatların uyruğunu belirtmese de, Whitsell Bloomberg News'e verdiği bir röportajda saldırganın "Çin bağlantılı" olduğundan emin olduğunu söyledi. Whitsell, bu kişilerin hükümet içinden veya dışarıdan yükleniciler olabileceğini de sözlerine ekledi. Google'ın Mart ayındaki bulgularını ayrıntılarıyla anlatan rapor, ABD ile Çin arasındaki siber güvenlik gerilimini artırıyor. Microsoft Corp. geçen ay, Çin devlet destekli bilgisayar korsanlarının küresel çapta kurumlara sızmak için yazılımındaki açıklardan yararlandığı konusunda uyarıda bulunurken, Pekin hükümeti bu ay ABD casuslarının Microsoft'un başka bir güvenlik açığı aracılığıyla Çinli askeri şirketlere siber saldırılar düzenlediğini iddia etti. Çin ayrıca yakın zamanda Nvidia Corp.'un Çin için tasarlanan H20 yapay zeka çiplerinin güvenliğini sorguladı. Çin Dışişleri Bakanlığı, yorum talebine yanıt vermedi. Google, bilgisayar korsanlarının hedeflerin Wi-Fi ağlarına sızdığını ve ardından bu erişimi, diplomatları Adobe Inc. eklenti yazılımı kılığında kötü amaçlı yazılım indirmeleri için kandırmak amacıyla kullandıklarını söyledi. Whitsell, SOGU.SEC adlı kötü amaçlı yazılımın daha sonra tespit edilmemek için cihazın belleğine yüklendiğini açıkladı. Whitsell, "Diplomatların günlük işleri için kullandıkları dizüstü bilgisayarlarında oldukça hassas belgeler olduğunu varsayıyorum. Ve evet, o cihaza girdiğinizde bu belgelere ulaşabilirsiniz," dedi ve ne kadar verinin gönderildiğini veya kaybolduğunu göremediğini ekledi. Kaynak: Bloomberg- En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri
- Herkesin Hakkında Konuştuğu Elektrikli Araç Pil Çalışması mı? Evet, Tamamen Yanlış Anladınız
Herkesin Hakkında Konuştuğu Elektrikli Araç Pil Çalışması mı? Evet, Tamamen Yanlış Anladınız Yakın tarihli bir bilimsel çalışma, "dinamik deşarj"ın pil ömrüne faydalı olduğunu ortaya koydu. Bu sonuçlar, bazıları tarafından hızlı sürüşün pil ömrünü uzattığı şeklinde yanlış yorumlandı. Aviloo'daki pil uzmanları, sportif sürüşün pilin daha hızlı bozulmasına neden olacağını söylüyor. Yeni bir araştırma, özellikle ömrünü en üst düzeye çıkarmak isteyenler için elektrikli araç pilinin en iyi nasıl kullanılacağı konusunda hararetli bir tartışmayı alevlendirdi. Değiştirme maliyetleri hala yüksek olduğundan, araç sahiplerinin uzun vadeli sağlık için nazik sürüşün mü yoksa tempolu kullanımın mı daha iyi olduğu konusunda net cevaplar istemesi şaşırtıcı değil. Elektrikli araç pillerinin fiyatları düşmüş olsa bile, değiştirilmesi hala çok pahalı, bu nedenle uzun mesafeli bir araç sahibi olmayı planlayan herkesin dikkatli bir şekilde sürüş ve şarj ederek pillerine iyi bakmak istemesi doğal. Ancak Nature adlı bilimsel dergide yayınlanan yeni bir çalışma, bazı kişilerin düzenli olarak doğru pedala basmanın ve bir elektrikli aracın performansının keyfini çıkarmanın pil ömrünü uzatabileceğine inanmasına yol açtı. "Dinamik döngü, pil ömrünü uzatıyor" başlıklı çalışma, laboratuvar koşullarında sabit akım döngüsüyle elde edilen deşarj profillerini, gerçek dünyadaki elektrikli araç kullanımından elde edilen dinamik şarj ve deşarj profilleriyle karşılaştırdı. Çalışma, sözde daha nazik sabit akım testlerine tabi tutulan pillerin, daha gerçekçi olanlara göre daha hızlı eskidiğini ortaya koydu. Bilimi Yorumlamak Ancak, günlük Big Mac ve birayla 120 yaşına kadar yaşayacağınızı duymuş gibi hissederek, elektrikli aracınızla otoyolda çılgınca koşmaya başlamadan önce, Aviloo'daki pil teşhis uzmanlarının bu konudaki görüşlerini dinlemeye değer. Aviloo'nun 402 özdeş elektrikli araç üzerinde yaptığı saha testleri, coşkulu / hızlı sürüşün pil ömrünü azaltmasının kesin olduğunu ortaya koydu, diyor Auto Motor und Sport. Bunun nedeni, sert sürüşün enerji tüketimini artırması ve bunun daha fazla şarj döngüsü, daha fazla pil stresi ve daha hızlı yaşlanma anlamına gelmesidir. Aviloo'dan Nikolaus Mayerhofer, AMS'ye verdiği demeçte, "Verimli bir şekilde araç kullanırsanız, yaşam döngüsünde yaklaşık yüzde on enerji tasarrufu sağlarsınız," dedi. "Bu, ekonomik sürüşle 100.000 km'nin (62.000 mil), agresif bir sürüş tarzıyla 110.000 km'lik (68.000 mil) akü yüküne kabaca denk geldiği anlamına gelir." Araç Sahipleri İçin Pratik Tavsiyeler Aviloo, dinamik şarj çalışmasının yazarlarının yanıldığını iddia etmiyor, sadece diğer kişilerin sonuçlarını yanlış yorumladığını söylüyor. Elektrikli araçlarının pil ömrünü en üst düzeye çıkarmak isteyen herkese verdiği tavsiye değişmedi: verimli bir şekilde araç kullanın ve gerçekten gerekli olmadıkça hızlı şarj etmeyin, %80'in üzerinde şarj etmeyin veya aracınızı uzun süreler boyunca bol miktarda enerjiyle bırakmayın. Ancak tüm bunlar çok fazla iş veya sıkıcı geliyorsa, her şey bitmiş değil. Almanya'da yapılan son bir araştırmada, neredeyse her zaman tam şarjlı olmasına ve sıklıkla tam şarjlı olarak park halinde bırakılmasına rağmen, bir VW ID.3'ün dört yıl ve 172.000 km'lik yol sonunda menzilinden sadece 8 mil (13 km) kaybettiği görüldü. Kaynak: Carscoops- Dün
- En Son Basketbol Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
As if they had never left, yet with an even deeper longing. Lütfen ayakkabı bağcıklarınızı bağlayın, başlıyoruz! https://twitter.com/FBBasketbol/status/1959970834006593863 Yeni transferimiz Brandon Boston Jr. takımımızla ilk antrenmanına çıktı! Yeni sezonun ilk antrenmanının sonunda oyuncularımız kendileri için organizasyonumuz tarafından hazırlanan baklava ve hediyelerle buluştu! https://x.com/FBBasketbol/status/1960013109525180649 Fenerbahçe Beko Erkek Basketbol Takımımızın Genel Menajeri Derya Yannier, yeni sezona dair açıklamalar yaptı. https://x.com/FBBasketbol/status/1960028553061581134 Yeni sezonun ilk idmanından kameramıza yansıyanlar!- En Son Basketbol Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
YENİ SEZON ÖNCESİ İLK ANTRENMAN! Erkek Basketbol Takımımızın yeni sezon öncesi ilk antrenmanı canlı yayınla ekranlarınıza geliyor!- En Son Voleybol Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
Voleybol Kadın A Milli Takım Baş Antrenörü Daniele Santarelli: 'Biz rekorların takımıyız' dedi A Milli Kadın Voleybol Takımı Başantrenörü Daniele Santarelli, bugün oynana ve 3-0 kazandıkları Bulgaristan mücadelesinin ardından açıklamalarda bulundu. A Milli Kadın Voleybol Takımı Başantrenörü Daniele Santarelli, Tayland'da düzenlenen Dünya Kadınlar Voleybol Şampiyonası'nın ikinci maçında 3-0 kazandıkları Bulgaristan mücadelesinde başından sonuna kadar iyi bir tutum sergilediklerini söyledi. Santarelli, maçın ardından basın mensupların yaptığı açıklamada, Bulgaristan maçının önemli olduğunu oyunculara anlattığını belirterek "Bence baştan itibaren iyi bir tutum sergiledik. Ancak üçüncü sette olanlar uzun süre aklımda kalacak. Oyunculara, 'biz rekorların takımıyız' dedim. Çünkü bazen gerçekten inanılmaz şeyler yapabiliyoruz" ifadesini kullandı. Grup aşamasının son maçında Kanada ile karşılaşacaklarına dikkati çeken Santarelli, "Kanada iyi takım. Bazı oyuncuları olmasa da iyi takım. Giovanni Guidetti ve ekibi çok çalışıyor. Bugün bir maçı inanılmaz çevirdiler. Bize karşı kesinlikle ellerinden gelenin en iyisini yapmak isteyecekler. Bu her iki takım için de iyi bir hedef maçı. Kanada'ya odaklanmalıyız çünkü grubumuzu birinci bitirmek istiyoruz" değerlendirmesini yaptı. GİZEM ÖRGE: "DEFANSTA DİRENÇLİ BİR OYUN SERGİLEDİLER" Milli libero Gizem Örge de Bulgaristan'ı mücadelelerinden dolayı tebrik ederek, şu ifadeleri kullandı: "Defansta dirençli oyun sergilediler. Biz de oyunda çok sabırlıydık, bunu beğendim. Rallilerde çok fazla defans yapmalarına rağmen sabırlı voleybol oynadık. Üçüncü sette hepimiz düştük ama kenardan gelen arkadaşlar çok iyi iş çıkardı. İyi bir takım çalışmasıydı. Modumuz iyi, yolumuz açık. Kanada maçı var sırada. Liderlik maçı. Burada her maç önemli. Yolumuza kayıpsız devam edip, lider olmak istiyoruz." Kaynak: TVF- En Son Fenerbahçe Haberleri
Edson Alvarez: Taraftarımızın desteği beni bu kulüp için daha çok savaşmaya itiyor Fenerbahçemizin yeni transferlerinden Edson Alvarez, Fenerbahçe Televizyonu’nun konuğu oldu. Meksikalı millî oyuncunun açıklamaları şu şekilde: HARİKA TARAFTARLARIMIZ VAR. İLK GÜNDEN BERİ BANA ÇOK FAZLA SEVGİ GÖSTERDİLER İlk olarak duygu ve düşüncelerini paylaşan Edson Alvarez, “Büyük bir kulübe geldiğiniz zaman harika bir taraftar kitlesinin olmasını bekliyorsunuz. Ben de bunu bekleyerek buraya gelmiştim ve tam da beklediğim gibi bir şey gördüm. Harika taraftarlarımız var. İlk günden beri bana çok fazla sevgi gösterdiler ki bir futbolcu olarak bu da benim için çok önemli çünkü bu sevgiyi hissettiğim zaman sahada elimden gelenin en iyisini yapmam kolaylaşıyor. Şehirle ilgili de konuşabilirim. Şehir gerçekten inanılmaz bir şehir. Çok güzel. Hava da harika. Takım arkadaşlarımla tanıştım, hepsi çok iyi insanlar. Dolayısıyla her şey çok pozitif.” dedi. HERKES FENERBAHÇE’NİN BÜYÜKLÜĞÜNÜ BİLİYOR Edson Alvarez, transfer sürecinde fikir alışverişinde bulunup bulunmadığı yönündeki soruya şu şekilde yanıt verdi: “Tabii ki buraya gelmeden önce bu kulübün ne kadar büyük bir kulüp olduğunu biliyordum. Bu sadece Meksika’da bilinen bir şey değil. Zaten herkes Fenerbahçe’nin büyüklüğünü biliyor. Gelmeden önce bazı eski takım arkadaşlarımla konuştum; Dusan Tadic ile Ajax’ta beraber oynamıştık. Kendisinden birazcık daha bilgi aldım, özellikle şehir olarak da nasıl bir şehir olduğunu sordum çünkü ailem için de yaşayacağımız şehir çok önemli. Sadece güzel şeyler söyledi, bu da buraya gelme konusunda beni daha da istekli yaptı.” TARAFTARIMIZIN DESTEĞİ BENİ BU KULÜP İÇİN DAHA ÇOK SAVAŞMAYA İTİYOR Kocaelispor maçını tribünden takip eden yeni transferimiz, stadımızdaki atmosferi şu sözleriyle anlattı: “Atmosfer tam da beklediğim gibiydi. Buraya gelmeden önce herkes bana taraftarlarımızın inanılmaz olduğunu söylemişti. 90 dakika boyunca takımı desteklediğini anlattılar. Ben de buna tribünden izlediğim ilk maçta şahit oldum. Her an maçın içindeler, sürekli takımı destekliyorlar. Ben de bir Latin futbolcu olarak bundan çok keyif alıyorum. Bu sebep beni bu kulüp ve taraftarlar için daha çok savaşmaya itiyor.” BÖYLE BİR ATMOSFER GÖRMEK BENİ DE EVİMDE HİSSETTİRDİ Stadımızdaki atmosferin ailesi üzerinde de ciddi etki bıraktığını ifade eden Alvarez, “Eşim de gördüğü atmosferden çok etkilendi. Aslında bu tarz atmosferler Meksika’da, Latin Amerika’da yaygın bir şeydir. Böyle bir atmosfer görmek beni de evimde hissettirdi ve bir an önce sahaya çıkma isteği uyandırdı.” ifadelerini kullandı. BİR AN ÖNCE OYNAMAK İÇİN ÇOK HEYECANLIYIM. KUPALAR KAZANMAK İSTİYORUZ Takıma katılmak için duyduğu sabırsızlığı ise Alvarez, “Benfica maçında oynayamayacağım ama tüm kalbimle takım arkadaşlarımı destekleyeceğim. Takımımızı izledim, çok büyük ve iyi oyuncularımız var. Bir an önce oynamak için çok heyecanlıyım. Kupalar kazanmak istiyoruz, hedeflerimiz bu yönde. Umarım taraftarlarımıza mutluluk verebiliriz.” sözleriyle dile getirdi. TARAFTARLARIMIZ İÇİN SAHADA SAVAŞACAĞIM Son olarak taraftarlarımıza mesajını ileten Edson Alvarez, “Taraftarlarımıza saha içerisinde nasıl bir oyuncu olduğumu oyunumla göstermek istiyorum. Benden şunu bekleyebilirler, sahada her zaman özverili ve sorumluluk alan bir futbolcu olacağım. Sorumluluğumun büyük olduğunun farkındayım ama bu takım için her şeyimi vereceğim. Ben ve ailem ilk günden itibaren taraftarlarımızın gösterdiği sevgiyi hissettik. Bu beni daha da motive ediyor. Taraftarlarımız için sahada savaşacağım.” ifadelerine değindi. Kaynak: Fenerbahçe- En Son Beslenme Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
- Uzmanlar, Bu 5 Besinin Artrit Belirtilerine İyi Geleceğini Söylüyor
Uzmanlar, Bu 5 Besinin Artrit Belirtilerine İyi Geleceğini Söylüyor Artrit, yalnızca yaşlıları etkileyen bir hastalık değildir. PG County Artrit ve Ağrı Derneği'nden romatolog Dr. Donald E. Thomas, Jr., FACP, FACR, RhMSUS, "Artrit, kemiğin diğer kemiğe bağlandığı eklemlerde oluşan hasar veya iltihaplanmadır," diyor. "100'den fazla türü vardır ve her yaştan insan etkilenebilir." Hatta ABD'de bir numaralı sakatlık nedeni olduğunu da ekliyor. Araştırmalar, iltihabın tüm artrit türlerinde rol oynadığını ortaya koymuştur. Artriti önleyebilecek belirli bir yiyecek veya tek bir besin maddesi olmasa da, iltihap giderici besinler içeren dengeli bir beslenme faydalı olabilir. Bu arada, Dr. Thomas, yüksek oranda işlenmiş gıdalar, yüksek yağlı gıdalar ve kırmızı et ağırlıklı bir beslenmenin, belirli artrit türleri de dahil olmak üzere otoimmün hastalıklarla bağlantılı olabileceğini söylüyor. Aşağıda uzmanlar, artrite yardımcı olabilecek (veya potansiyel olarak kötüleştirebilecek) yiyecekler ve rahatsızlığı önlemeye veya semptomlarını hafifletmeye yardımcı olabilecek diğer yaşam tarzı faktörleri hakkında daha fazla bilgi veriyor. Ancak öncelikle, herhangi bir artrit türü veya semptomlarıyla uğraşıyorsanız, kişiselleştirilmiş tavsiyeler için daima sağlık uzmanınıza danışın. Artrit vücuda ne yapar? Birçok artrit türü olmasına rağmen, en yaygın olanı osteoartrittir (OA). Dr. Thomas, "İnsanlar sabahları veya oturduktan sonra kendilerini sert hissederler, ancak dışarı çıktıktan sonra kendilerini daha iyi hissederler," diyor. "Ayrıca ağrı, 'çıtırtı' veya çatlama hissi ve eklem şişmesi de olabilir." Yıllarca süren kullanımdan sonra eklemlerde ortaya çıktığı için genellikle "aşınma ve yıpranma" artriti olarak adlandırılır. Yaşlı insanlarda yaygın olsa da, özellikle spor, kaza veya fiziksel olarak zorlayıcı işlerden kaynaklanan yaralanmalar geçirmiş genç insanlar da etkilenebilir. Gut, en yaygın iltihaplı artrit türüdür ve genellikle ayak parmaklarında, ayak bileklerinde veya dizlerde ani ve şiddetli eklem ağrısı ataklarına neden olur. Romatoid artrit (RA), en sık görülen ikinci iltihaplı artrit türüdür. RA'da bağışıklık sistemi, vücut hücrelerini istilacı sanır ve eklemlerin düzgün hareket etmesine yardımcı olan bir sıvı üreten sinovyuma veya eklem zarına saldıran iltihaplı kimyasallar salgılar. Dr. Thomas, diğer otoimmün iltihaplı artrit türlerinin psoriatik artrit, sistemik lupus eritematozus (SLE) ve skleroderma olduğunu söylüyor. Artrit hastalığına hangi besinler iyi gelir? Ne yazık ki, bu çok basit değil. Augusta Üniversitesi Georgia Tıp Fakültesi Romatoloji Bölümü'nde tıp profesörü olan Dr. Elena Schiopu, "Artriti önlemede veya iyileştirmede özellikle faydalı olan besinlerin bir listesi yok" diyor. "Bilimsel yayınların çoğu, belirli yiyeceklerin artrit üzerindeki gerçek etkisini değerlendiren doğrulanmış ölçümlerden yoksundur; bunun başlıca nedeni, basit hatırlamaya dayalı anketler dışında insan tüketimini takip etmenin zor olmasıdır." Bununla birlikte, artriti önleyen veya yöneten sihirli bir besin maddesi tanımlanmamış olsa da, anti-inflamatuar özelliklere sahip besinler açısından zengin diyetler faydalı olabilir. Dr. Thomas, "Bu besinlerin herhangi birinin işe yaradığını kanıtlayacak iyi randomize kontrollü çalışmalarımız yok, ancak Akdeniz diyeti gibi diyetlerin RA gibi hastalıklara yakalanma riskini azaltabileceğine dair bazı sağlam tıbbi kanıtlar mevcut," diyor. Artriti önlemeye veya yönetmeye yardımcı olabilecek 5 besin Bazı araştırmalar, aşağıdakiler gibi anti-inflamatuar özelliklere sahip besinlerin faydalı olabileceğini bulmuştur. Sızma zeytinyağı Araştırmalar, yüksek kaliteli sızma zeytinyağının düzenli olarak kullanılmasının eklem iltihabını ve ağrısını azaltabileceğini bulmuştur. Cooper Üniversitesi Sağlık Hizmetleri'nden M.S., R.D., CSOWM'den Sandra Vasquez, İspanya'da yapılan küçük bir çalışmada, ibuprofene benzer etki gösterebilen doğal bir bileşik olan oleokantal açısından zengin zeytinyağı test edildiğini söylüyor (ancak daha fazla araştırmaya ihtiyaç var). "Bu EVOO'yu bir ay boyunca her gün tüketen katılımcılar, iltihap belirteçlerinde önemli düşüşler ve antioksidan durumlarında iyileşmeler gösterdi." Ayrıca, Vasquez'e göre ayrı bir laboratuvar araştırması, oleokantalın iltihap ve eklem ağrısından sorumlu enzimleri bloke ederek kıkırdak hücrelerini koruyabildiğini ve zararlı moleküllerin üretimini azaltabildiğini ortaya koydu. Yağlı balıklar Vasquez, somon ve sardalya gibi balıklarda bulunan Omega-3 yağ asitlerinin iltihap giderici özelliklere sahip olduğunu söylüyor. Ton balığı, ringa balığı, hamsi, deniz tarağı ve diğer soğuk su balıkları da düşünülmesi gereken diğer yağlı balıklar arasında yer alıyor. Balık sevmiyorsanız, doktorunuzla bir omega-3 yağ asidi takviyesi hakkında konuşun. Vasquez, 10 randomize klinik çalışmanın eski bir incelemesinde, takviyelerin RA hastalarının ağrısını hafifletmeye yardımcı olabileceğini bulduğunu, ancak daha fazla araştırmaya ihtiyaç olduğunu söylüyor. Ayrıca, Dr. Thomas, 2024 yılında 21.000'den fazla kişiyi iki yıl boyunca takip eden bir çalışmanın, omega-3 takviyesinin özellikle aile öyküsü olanlarda otoimmün hastalık geliştirme riskini azalttığını gösterdiğini söylüyor. Yoğurt Yoğurdun bağırsak sağlığını iyileştirmeye yardımcı olabileceğine dair kanıtlar mevcut ve son yıllarda genel sağlık üzerindeki rolü nedeniyle giderek daha fazla ilgi görüyor. Nutrients dergisinde yayınlanan bir çalışma ise yoğurt tüketiminin daha düşük kronik iltihap seviyeleriyle bağlantılı olduğunu buldu. Dr. Thomas, "Canlı kültürlü yoğurtlar arayın ve aynı zamanda omega-3'lerinizi artırmak için yaklaşık altı ceviz ekleyin," diyor. Orman Meyveleri Akdeniz diyetinin temelini oluşturan sebze ve meyvelerden zengin diyetler, her beslenme planına harika bir katkı sağlar. Kentucky Üniversitesi Özel Eczacılık ve İnfüzyon Hizmetleri'nde klinik eczacı olan Wendy Ramey, "Orman meyveleri gibi besinler, iltihapla savaşan güçlü fitokimyasallar içerir," diyor. "Orman meyveleri, iltihap önleyici bir beslenmeyi desteklemek için onlara parlak kırmızı ve koyu mor renklerini veren polifenoller içerir." Zencefil Zencefil, iltihap önleyici ve antioksidan özelliklerine katkıda bulunan gingerol ve shogaol gibi biyoaktif bileşikler içerir. Dr. Thomas, iltihap önleyici bir diyete dahil edilmesinin faydalı olabileceğine dair iyi kanıtlar olduğunu söylüyor. Artritle Mücadelede Kaçınılması Gereken Yiyecekler Ayrıca, artritle mücadele söz konusu olduğunda insanların kaçınması gereken bazı yiyecekleri gösteren araştırmalar da mevcut. Dr. Schiopu, "Sayıları hâlâ az olsa da, giderek daha fazla yayın, Batılı beslenmede oldukça yaygın olan aşırı işlenmiş gıdaların, yalnızca obeziteyle bağlantılı diyabet gibi metabolik bozukluklarda değil, aynı zamanda Alzheimer, demans ve RA gibi iltihaplı artrit gibi nörolojik rahatsızlıklarda da rolünü fark etmeye başlıyor," diyor. Örneğin, Dr. Thomas, standart Amerikan beslenmesinde yaygın olarak tüketilen birçok yiyeceğin RA riskinin artmasıyla bağlantılı olabileceğini gösteren çalışmalar olduğunu söylüyor. Bu yiyecekler arasında kırmızı etler, işlenmiş etler, doymuş yağ oranı yüksek yiyecekler, tuz ve şeker oranı yüksek yiyecekler ve lif oranı düşük yiyecekler yer alıyor. Artriti tedavisine yardımcı olabilecek diğer yaşam tarzı faktörleri Kişiselleştirilmiş bir tedavi planı için sağlık uzmanınızla görüşmeniz gerekirken, artriti önlemenize veya yönetmenize yardımcı olabilecek bazı yaşam tarzı faktörleri şunlardır: Yeterli uyku ve egzersiz: Dr. Thomas, bir çalışmanın sağlıklı uyku ve egzersiz düzenlerinin RA riskini azalttığını gösterdiğini söylüyor. Diğer araştırmalar ise beş saatten az uyumanın artrit riskini artırdığını ortaya koyuyor. Stres yönetimi: Travma sonrası stres bozukluğu (TSSB) dahil olmak üzere her türlü kronik stres, RA ve SLE gibi iltihaplı artrit türlerinin riskini artırabilir. Dr. Thomas, "Stresten kaçınamazsınız, bu yüzden farkındalık teknikleri veya nefes egzersizleri gibi yöntemlerle onu nasıl daha iyi yöneteceğinizi öğrenin," diyor. İyi diş sağlığı uygulamak: Dr. Thomas, "Ağızdaki mikrobiyom, bağışıklık sistemiyle etkileşime girerek RA gibi diğer hastalıkların riskini artırabilir," diyor. Sonuç olarak Sizi artritten veya semptomlarından koruyacak tek bir besin olmasa da, vücuttaki iltihabı yönetmeye yardımcı olabilecek birçok yol vardır. Bunlara iltihap önleyici gıdaların tüketimini artırmak ve yeterli uyku ve egzersiz yapmak, stresi yönetmek ve iyi diş sağlığına sahip olmak gibi sağlıklı alışkanlıklar edinmek de dahildir.- En Son Bilgisayar Haberleri
Önemli Bilgiler
Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.
- Adam Volvo C40 Recharge Elektrikli Arabayla 2000 KM / 1200 Mil yapmış ve sonucu paylaşmış
Navigation
Configure browser push notifications
Chrome (Android)
- Tap the lock icon next to the address bar.
- Tap Permissions → Notifications.
- Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
- Click the padlock icon in the address bar.
- Select Site settings.
- Find Notifications and adjust your preference.
Safari (iOS 16.4+)
- Ensure the site is installed via Add to Home Screen.
- Open Settings App → Notifications.
- Find your app name and adjust your preference.
Safari (macOS)
- Go to Safari → Preferences.
- Click the Websites tab.
- Select Notifications in the sidebar.
- Find this website and adjust your preference.
Edge (Android)
- Tap the lock icon next to the address bar.
- Tap Permissions.
- Find Notifications and adjust your preference.
Edge (Desktop)
- Click the padlock icon in the address bar.
- Click Permissions for this site.
- Find Notifications and adjust your preference.
Firefox (Android)
- Go to Settings → Site permissions.
- Tap Notifications.
- Find this site in the list and adjust your preference.
Firefox (Desktop)
- Open Firefox Settings.
- Search for Notifications.
- Find this site in the list and adjust your preference.