Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

Gönderi tarihi:

Eski kültürlerde yaşayan insanlar dünyada varolan her şeyin

kendine özgü bir dili ve dolayısı ile renklerin de kendine özgü bir

anlamı olduğunu düşünürlerdi. Daha sonra araştıranlar renklerin

kendimiz ve hayatımız hakkında gözle görülmeyen etkileri olduğunu

iddia ettiler.

Her renk genel olarak bir duyguyu, organı yansıtabilir. Renklerin

gizemli anlamları araştırıldığı zaman ruhsal ve duygusal yaşamımızla

ilgili çok şeyin farkına varıldığı ortaya çıkmıştır.

Ayrıca hayvanlar da eşlerini ya da yavrularını renklerinden

tanırlar. Örneğin anne kuş, yavrusunun besin ihtiyacını gagasının

rengi sayesinde anlar. Aynı şekilde yavru da annesini bu şekilde

tanır ve besinin geldiğini anlar.

Renklerin insanlar üzerindeki etkisi hiç de yabana atılır cinsten

değildir. Girdiğiniz bir lokantadan neden kalkmak istemediğiniz,

yolda yürürken neden birdenbire acıktığınız, neden bir markaya

özellikle güven duyduğunuz ya da neden bir kişi ile konuşmaya

kalktığınız zaman size kaçamak cevaplar verdiğine dikkat edip hiç

merak ettiniz mi?

Bütün bunların cevabı renklerin hayatımızdaki etkisi... Renkler

kendi dilleriyle karşınızdakine sizin karakterinizi sizden önce

anlatıyor.

Renklerin yadsınamaz etkisini fark eden batılı şirketler, bunu iş

hayatında sıklıkla kullanmaya başlamış ve çok da başarılı

olmuşlardır.

Hayatımızı şekillendiren, bizi kimi zaman neşeli, kimi zaman da

düşünceli yapan renkler ve marifetlerini sizler de heyecanla

öğrenmek isteyeceksiniz. İşte renklerin dili:

 

KIRMIZI

Bu renk canlılık ve dinamizmle ilgili bir renktir. Kırmızı renk

fiziksel olarak ataklığı canlılığı, duygusal bağlamda bir işi sonuna

kadar götüren azmi ve kararlılığı gösterir.

Mutluluğu temsil eder ve kişinin iştahını açar. Dünyadaki gıda

firmalarının (Coca Cola, Pizza Hut, MC Donald's, Burger King…)

hepsinin logosunun kırmızı olduğunu fark edeceksiniz.

Ne kadar parlak olursa olsun, ayrıca hiç bir renk kırmızı kadar

dikkat çekmez.

nsanların üzerinde canlandırıcı, kışkırtıcı ve heyecan verici bir

etki yaratır. Ancak uzun süre seyredildiğinde sinirlerde gerginlik

yapar. Özellikle hastane bahçelerinde, toplu halde kırmızı çiçeklere

yer vermek uygun olmaz. Tansiyonu yükseltir, kan akışını

hızlandırır. Aşkın ve arzunun rengidir. Kırmızı dolaşım sistemindeki

kan akımını hızlandırır. Çocuk eşyalarında bu tonun fazla

kullanılması, çocukların mutluluğunu temsil etmesindendir .

 

SARI

Sarı zeka, incelik ve pratiklikle ilgilidir. Toplumsal yaşamı ve

birlikte çalışmayı yansıtan bir anlamı vardır. Geçiciliğin ve

dikkati çekiciliğin ifadesidir. O yüzden taksiler sarıdır. Dikkat

çeksin ve geçici olduğu bilinsin diye. Araba kiralama şirketleri de

logolarında sarıyı kullanırlar. Ayrıca bu yüzden dünyada hiçbir

banka ambleminde sarıyı kullanmaz. Paranın geçici değil, kalıcı

olmasını isterler.

Mutluluğu ve geçiciliği temsil eder. Sarı güneşin rengi olduğu için

kişinin günlük hayatına hakim olan renktir. Özellikle açık sarı

kişiye huzur verir. Morali bozuk olan kişiler, sarı rengin hakim

olduğu ortamlarda kendilerini gevşemiş, hafiflemiş hissederler. Sarı

ayrıca hüzün ve özlemin rengidir. Sonbaharın tüm hüzünlü

güzelliğinde onun her rengini izlemek mümkündür.

 

YEŞİL

Yeşil ahenk, huzur, uyum ve anlayış ile ilgilendirilir. Güven

verir. O yüzden bankaların logolarında en çok tercih ettikleri iki

renkten biridir. Yatak odası için de rahatlatıcı bir renktir. Batıda

büyük otellerin mutfaklarında duvar renginin, aşçıların

yeniliklerini arttırmak için yeşile boyandığı söylenir. Yaratıcılığı

körükler, rahatlatıcı özelliği nedeniyle büyük lokanta ve

mutfaklarda kullanılır. Hastanelerde logo ve iç dizaynlarında yeşili

tercih eder.

Doğanın ve baharın rengidir, insanlar üzerindeki etkisi

tartışılmazdır. Yeşil alanlarda insanların daha az mide rahatsızlığı

çektiği saptanmıştır.

 

MAVİ

Mavi renk gökyüzünün ve geniş ufukların simgesidir. Sınırsızlığı

ve uzak bakışlılığı simgeler. İçinde sonsuz evrensel enerjilerin

potansiyelini taşır.

Kanın akışını yavaşlatır, sakin diye nitelenebilir. Huzuru temsil

eder ve sakinleştirir. Aynı şekilde tabiata ağırlıklı renk

olmasından dolayı, yeşil gibi insanı sakinleştirir. Huzur verir ve

kişinin gerginliğini azaltır.

Mavi rengin üzerimizdeki etkisi çok fazladır; sakinliğin ve

mutluluğun rengi diyebiliriz.

Özellikle açık mavi renkler kişinin iş ve ev ortamında sık olarak

kullanması gereken renktir.

Mavinin kan akışını hızlandırdığına inanıldığından, nazar boncuğu da

mavidir. Yeşil ve mavi ayrıca sağlamlığın ifadesidir.

 

ÇİVİT MAVİSİ - LACİVERT

Çivit mavisi açıklığı, netliği ve gözle görülemeyeni simgeler.

Sonsuzluğu, otoriteyi ve verimliliği temsil eder. İş adamlarının ve

firmaların sıkça tercih ettiği bir renktir. Özellikle önemli iş

görüşmelerinde tavsiye edilen bir renk tonudur. Lacivert giyen

kişiler kendilerini çok daha karizmatik ve inandırıcı hissederler.

Ayrıca bu yüzden dünyadaki firmaların bir çoğu logolarında lacivert

rengi kullanır. İnsanların üzerinde başarılı ve güçlü imajı bırakır.

 

MENEKŞE - MOR

Menekşe renginin ruhsal esenlik ve sonsuzluk ile ilgili olduğu

düşünülür. Eskiden beri ihtişam ve lüksün son basamağı olarak

düşünülür. Tarih, yüksek sınıfların, saray mensuplarının daima morla

bezendiklerini kaydeder. Nevrotik duyguları açığa çıkardığından,

bilinçaltı insanları korkuttuğu saptanmıştır.

 

SİYAH

Gücü ve tutkuyu temsil eder. Hırsın da bir ifadesidir. Makam

arabaları örnek. Batı'da yası, matemi anlatır, oysa Japonya'da siyah

mutluluktur. Siyah fonda kullanıldığında karamsarlığı çağrıştırsa

bile vazgeçemediğimiz romantik, gece rengidir.

Konsantrasyonu en çok getiren renktir. Einstein'in konsantre

olabilmek için perdeleri siyah, gün ışığı olmayan bir odaya girip ve

bu şekilde düşündüğü söylenir.

 

GRİ

Diplomatik ve ağır bir renktir. Hareketsizliği, yavaşlığı ve

ciddiyeti temsil eder.

 

KAHVERENGİ

Gerçekçiliğin, plan ve sistemin rengidir. İnsanlar üzerinde

canlılık hareketlilik etkisi bırakır. Yapılan bir deneyde, bir

müzede fon kahverengiye döndürüldüğünde ziyaretciler daha çok yeri

daha az zamanda gezmişler. Kahverengi toprağın rengidir, insanların

hareketlerini hızlandırıyor

Kahverengi ağırlıklı olan yerlerde uzun süre oturmak güçtür.

Hareketliliği arttırdığı için özellikle fast-food restaurantlarda bu

renk fazla kullanılır.

Dikkat ederseniz dünyadaki fast-food restaurantlarının hepsinin

sandalyeleri ve masaları kahverengi, duvar boyaları ise kahverengi-

şampanya-pembe karışımıdır. Hiçbir fast-foodcunun duvarını beyaz

göremezsiniz.

Büronuzda kahverengi mobilyalar kullanmayın. Kahverengi aynı

zamandı teklifsiz, rahat bir renk olarak kabul edilir.

Karşınızdakinin kendini resmiyetten uzak, daha rahat hissetmesini ve

açılmasını sağlar. Mesela, gazeteciler. Tüm ünlüleri rahatlıkla

konuşturmasıyla tanınan ünlü televizyoncu Larry King'i programında

her seferinde kahverengi kravatlar ve ceketlerle görürsünüz.

Kahverengi toprak rengidir ve diğer insanlar arasında kaybolur

gidersiniz. İş görüşmelerinizde, profesyonel toplantılarda sakın

kahverengi giymeyin.

 

 

Genç Gelişim Dergisi 2. Sayısından

Gönderi tarihi:

koyu yeşildir benim favori rengim. özellikle mor ve yeşili bir arada kullanmayı çok severim.

aslında renk cümbüşü her zamanhoşlandığım şeydir. lakin bir tercih söz konusysa o tabiki yeşil olur.

Gönderi tarihi:
siz bayanlar var yok kırmızı pembe.. ya hu siyah, lacivert mavi seven yok mu ya..

 

james mavi belki ama siyah' a gıcığım var ... -_- hele yanında beyaz varsa daha bi gıcık oluyo.. :lol::lol:

Gönderi tarihi:
james mavi belki ama siyah' a gıcığım var ... -_- hele yanında beyaz varsa daha bi gıcık oluyo.. :lol::lol:

 

 

sanki bir serzenişt seziyorum? siyah ve yanında sulusundan bir porisiyon beyaz :lol:

Gönderi tarihi:
peki öyle olsun. zıtlık felsefi olarak irdelendiğinde çok anlam içermekte.

lakin biz aristo mantığını kullanarak düz bir persfektiften bakalım bize yeter.

 

felsefi irdelemenizi ve aristo mantığı ile perspektif görüşünüzü merak ettim şinci....... ;) renklere birde o açılardan bakalım . :clover:

Gönderi tarihi:

SİYAH

 

Gücü ve tutkuyu temsil eder. Hırsın da bir ifadesidir. Makam

arabaları örnek. Batı'da yası, matemi anlatır, oysa Japonya'da siyah

mutluluktur. Siyah fonda kullanıldığında karamsarlığı çağrıştırsa

bile vazgeçemediğimiz romantik, gece rengidir.

Konsantrasyonu en çok getiren renktir. Einstein'in konsantre

olabilmek için perdeleri siyah, gün ışığı olmayan bir odaya girip ve

bu şekilde düşündüğü söylenir.

 

benim rengim asil rengim SİYAH

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.