Φ muki Gönderi tarihi: 12 Ocak , 2007 Gönderi tarihi: 12 Ocak , 2007 Melekler, Yüce Allah’ın nurdan yarattığı varlıklardır. Melekler, Yüce Allah’ın ibadet, taat, zikir, şükür ve özel görevler için yarattığı kıymetli, şerefli, temiz, sevimli varlıklardır. Meleklerin yerde, gökte, Arşta her yerde görevleri vardır. Gözle, görülmezler, gayb aleminde bulunurlar. Birçok şekle girebilirler. Dünya gıdalarından yemez ve içmezler. Onların gıdaları Allah’ın nuru, feyzi, zikri ve sevgisidir. Erkeklik ve dişilik özellikleri yoktur. Doğum yoluyla çoğalmazlar. Yüce Allah, dilediği zaman dilediği kadar melek yaratır. Sayılarını Yüce Allah bilir. Melekler hiç kötü iş yapmazlar, kötü işe meyletmezler. Meleklerde insandaki gibi nefis, şehvet, kötü arzu, meyil ve ihtiyaç yoktur. Onlar devamlı Yüce Allah’ı tesbih eder/yüceltir, hamd eder/över ve emrini gözetirler. En büyükleri dört tanedir. Onlar şunlardır: 1. Cebrail : Vahiy meleğidir. Allah’ın emrini peygamberlere getirir. Meleklerin en büyüğü ve reisidir. 2. Mikâil : Tabiat olayları ve rızık taksimiyle görevlidir. 3. İsrafil : Kıyamet kopacağı zaman sûr ismindeki alete üfürüp büyük ve dehşetli haberi duyurmakla görevlidir. 4. Azrail : Allah’ın emriyle can almakla görevlidir. Erkelik dişilik unsurlari 43/19: Rahman'ın kulları olan melekleri dişiler saydılar. Onların yaratılışına tanık mıydılar ki? 53/27: Işte ahirete inanmayanlar, meleklere dişi isim takıp duruyorlar. Bazı inançsızlar, melekleri " Allah'ın kızları " zannederek onlara dişi isim takıyorlardı. Yaratılışlarına tanık mıydılar ki? Oysa meleklerin; maddi varlıklara mahsus yemek, içmek, uyumak ve erkeklik-dişilik gibi unsurları bulunmamaktadır. Sonsuz surat 35/1: ... Melekler ikişer, üçer, dörder kanatlı elçiler yapan Allah'tır. 70/4: Melekler ve Ruh (Hz. Cebrail), oraya miktarı 50 bin yıl olan bir günde yükselirler. Melekler sonsuz süratli varlıklardır. Kanatlı olmaktan maksat, onların müthiş süratlerinden ve kudretlerindendir. " Oraya miktarı 50 bin yıl olan bir günde yükselirler " ayeti meleklerin akıl almaz süratlerini ifade etmektedir. Evrenin sonsuz mesafelerine, ancak melekî bir hız ile erişebileceği de anlaşılmaktadır. Peki, madem erkek degil disi degil, biri bana neden tum meleklerin erkek isimli oldugunu soyleyebilir mi acaba? Ve de "50 bin yil olan bir gunde" ifadesi neyi kastediyor? Alıntı
Misafir aslan34 Gönderi tarihi: 12 Ocak , 2007 Gönderi tarihi: 12 Ocak , 2007 Allah (cc) dünyaya sorup meleklerin ismini öylemi koymuş demek istiyorsun. mesela 'melek' kavramı da hep bayanlara için kullanılıyor. zamana yogunlaşmak istemiyorum. evrende türlü türlü zaman var Allah'ın bundan nasıl bir zaman kast ettigini ise gene Kendi bilir. zaman yaratılmış bir dünyada açık bir gerçeklige sahiptir, bunun dışında bir anlam ifade etmez. Alıntı
Φ yam_yam Gönderi tarihi: 13 Ocak , 2007 Gönderi tarihi: 13 Ocak , 2007 Şu Mikail'in görevini biraz açar mısınız? Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 13 Ocak , 2007 Gönderi tarihi: 13 Ocak , 2007 Şu Mikail'in görevini biraz açar mısınız? Mikail yağmur yağdırıyor, kar yağdırıyor, bulutları oluşturuyor, rüzgar estiriyor, falan filan. Ama kafirler, yağmur bombası falan gibi fesat şeyler yaparak Mikail'in iradesine müdahale etmişlerdir. O kafierler cehennemde sonsuza dek bu fesatlarından dolayı cezalandırılacaklardır. Saygılar. Alıntı
Misafir aslan34 Gönderi tarihi: 13 Ocak , 2007 Gönderi tarihi: 13 Ocak , 2007 Mikail yağmur yağdırıyor, kar yağdırıyor, bulutları oluşturuyor, rüzgar estiriyor, falan filan. Ama kafirler, yağmur bombası falan gibi fesat şeyler yaparak Mikail'in iradesine müdahale etmişlerdir. O kafierler cehennemde sonsuza dek bu fesatlarından dolayı cezalandırılacaklardır. Saygılar. İzmite göndersinler bombaları, adamlar dogru dürüst su kullanamaz oldu kaç aydır. saygılar Alıntı
Φ Shatin Gönderi tarihi: 13 Ocak , 2007 Gönderi tarihi: 13 Ocak , 2007 Melekler, Yüce Allah’ın nurdan yarattığı varlıklardır. Melekler, Yüce Allah’ın ibadet, taat, zikir, şükür ve özel görevler için yarattığı kıymetli, şerefli, temiz, sevimli varlıklardır. Melekler hiç kötü iş yapmazlar, kötü işe meyletmezler. Meleklerde insandaki gibi nefis, şehvet, kötü arzu, meyil ve ihtiyaç yoktur. Onlar devamlı Yüce Allah’ı tesbih eder/yüceltir, hamd eder/över ve emrini gözetirler. En büyükleri dört tanedir. Onlar şunlardır: Peki İblis (Şeytan) bu tanımların hangisinde yer alıyor? İblis kötü işe meyletmiştir ve yapmıştır (insanlara göre de yapmaya devam ediyordur) İbliste nefis şehvet olmasaydı ademe secde etmez miydi? İblis'in insanları yoldan çıkarmak günah işletmek gibi kötü arzuları yok mudur? İblis Allah'ı hala tesbih edip yüceltiyor mu yoksa ona karşı bireyler mi yetiştirmeye çalışıyor? Bu arada en büyükleri değil en tanınmışları onlar. Alıntı
Φ muki Gönderi tarihi: 14 Ocak , 2007 Yazar Gönderi tarihi: 14 Ocak , 2007 Allah (cc) dünyaya sorup meleklerin ismini öylemi koymuş demek istiyorsun. Soruya soru ile mi cevap verilir. Bilseydim sormazdim. Saygilar Alıntı
Misafir aslan34 Gönderi tarihi: 14 Ocak , 2007 Gönderi tarihi: 14 Ocak , 2007 Soruya soru ile mi cevap verilir. Bilseydim sormazdim. Saygilar genel anlamda bayanlara da melek ismini takıyorlar. dört büyük melegin adlarının erkeklere takılmasını ise me'lek kavramı içinde bulunan ''kuvvet''e yorulabilir. Alıntı
Φ yam_yam Gönderi tarihi: 25 Ocak , 2007 Gönderi tarihi: 25 Ocak , 2007 Peki İblis (Şeytan) bu tanımların hangisinde yer alıyor? İblis kötü işe meyletmiştir ve yapmıştır (insanlara göre de yapmaya devam ediyordur) İbliste nefis şehvet olmasaydı ademe secde etmez miydi? İblis'in insanları yoldan çıkarmak günah işletmek gibi kötü arzuları yok mudur? İblis Allah'ı hala tesbih edip yüceltiyor mu yoksa ona karşı bireyler mi yetiştirmeye çalışıyor? Bu arada en büyükleri değil en tanınmışları onlar. Şeytan melek kategorisinde yer almıyor. Kur'an'da da Şeytan'ın cinlerden olduğu söyleniyor. Ama ne hikmetse Allah meleklere Adem için secde etmesini istediğinde şeytan (melek olmadığı halde) bunu üzerine alınıyor. Bu çelişkiyi kapatmak için de şeytanın çok çok çok ibadet ederek "meleklerin başı" rütbesini elde ettiğinden falan dem vuruluyor. Ama o zaman da şöyle bir soru çıkıyor ortaya, madem şeytan çok çok çok ibadet edecek kadar tanrıyı seviyordu da, ne halt etmeye tanrıya karşı çıkıyor (üstelik sonunun ne olacağını bildiği halde) ? Mitolojiyi her zaman sevmişimdir. İçerisinde muhakkak eğlenceli bir şeyler bulabilirsiniz Alıntı
Φ enes.34 Gönderi tarihi: 25 Ocak , 2007 Gönderi tarihi: 25 Ocak , 2007 Ama ne hikmetse Allah meleklere Adem için secde etmesini istediğinde şeytan (melek olmadığı halde) bunu üzerine alınıyor. Bu çelişkiyi kapatmak için de şeytanın çok çok çok ibadet ederek "meleklerin başı" rütbesini elde ettiğinden falan dem vuruluyor. Ama o zaman da şöyle bir soru çıkıyor ortaya, madem şeytan çok çok çok ibadet edecek kadar tanrıyı seviyordu da, ne halt etmeye tanrıya karşı çıkıyor (üstelik sonunun ne olacağını bildiği halde) ? Allah'ın hükmü, iblis'in bilgisi ile çatışıyor. İblis'i isyana götüren sebep, Allah'ın hükmüne ragmen kendi bilgisini tercih etmesidir. (aslında ırkçı bir bakış açısından bakmıştı olaya) İblis yaratıcısını inkar etmiyor, ne mümkün. İblis secde etmekten dolayı degil, Adem'e secde etmekten kaçındıgı için şeytanlaşmıştır. Secde edici olmasaydı '' Ben secde edicilerden degilim..'' derdi. Şayet Allah'a secde edilmesi emredilseydi iblis muhakkak secde edenlerle secde ederdi. Sorunun özü iblisin secdeden kaçınması da degildir, aslı sorun yaratılanın Yaratıcısının hükmüne karşı çıkmasıdır. Söz konusu bir karıncada olsaydı iblis Rabbine boyun egmek zorundaydı. Emredilen hüküm her ne olursa olsun Allah'ın hükmüdür. Bütün bu hakikat dairesinde olanlara ragmen iblisin ikinci ölümcül yanlışı, hatayı kendisinde degilde başkasında aramasıdır. Suçlu olarak Adem'i görmüş, tevbe edecegi yerde Adem'e şiddetli bir şekilde düşman olmuştur. İşin traji komik tarafı ise şeytanın aleyhillane dogru yolda bulunmasıdır. Şeytan aslında dosdogru yolda ama yolculuk maksadıyla degil..... bu kıssayıda ibretlik bir gözle okumalıyız...her sorunun cevabı olsaydı zaten, bizim olmamızda saçma olurdu...bilinmeyenlere bilinenlerden ulaşmak lazıdır vesselam.... Alıntı
Misafir özedönüş Gönderi tarihi: 8 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 8 Şubat , 2007 Benim anladığım kadarıyla melekler evrendeki bilinc gücüdür.Evrende herşeyde bir bilinç vardır ama biz hissetmiyoruz diye düşünüyorum.Melek kavramızaten düşüncegücü anlamındadır.Şeytan yorumlamaları ile melek yorumlamaları ayrı başlıklara ee alınırsa daha sistemli olur derim Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.