Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

Gönderi tarihi:

merhaba fuzuli

 

İslam'ın inanmayanları baskıyla,zorla inandırın inanmazlarsa katledin dediğini nerden duydun ya da kim böyle öğretti sizlere.İslam nerde ırza geçmeyi,terör estirmeyi masum insanları hunharca öldürmeyi caiz görüp bu şakilde bir anlayış öne sürmekte

 

Nisa 84 Artık Allah yolunda öldür. Sen, kendinden başkası (sebebiyle) sorumlu tutulmazsın. Müminleri de teşvik et. Umulur ki Allah kafirlerin gücünü kırar (güçleriyle size zarar vermelerini önler). Allah'ın gücü daha çetin ve cezası daha şiddetlidir

 

 

Enfal 65 Ey Peygamber! Müminleri katliama teşvik et. Eğer sizden sabırlı yirmi kişi bulunursa, iki yüze (kafire) galip gelirler. Eğer sizden yüz kişi olursa, kafir olanlardan bin kişiye galip gelirler. Çünkü onlar anlamayan bir topluluktur.

 

Bakara 244 Allah yolunda öldürün ve bilin ki Allah, her şeyi işitir ve bilir.

 

 

Tevbe 111 Allah müminlerden, mallarını ve canlarını, kendilerine (verilecek) cennet karşılığında katliam yapmak üzere satın almıştır. , öldürürler, ölürler. (Bu), Tevrat'ta, İncil'de ve Kur'an'da Allah üzerine hak bir vaaddir. Allah'tan daha çok sözünü yerine getiren kim vardır! O halde O'nunla yapmış olduğunuz bu alış verişinizden dolayı sevinin. İşte bu, (gerçekten) büyük kazançtır.

 

Tevbe 29- Kendilerine kitap verilenlerden oldukları halde Allah'a, ve ahiret gününe inanmayan, Allah'ın ve Resulünün haram kıldığını haram tanımayan ve hak dini din edinmeyen kimselere alçalmış oldukları halde elden cizye verecekleri hale gelinceye kadar öldürün.

 

siyah puntolu kısımlarda ayetlerin arapça orijinalinde KTL fiiili geçmektedir. ve anlamı ise öldürmek katliam yapmaktır. mealciler bunun farkında olduğu için ku kavramı savaş diye çevirerek bir nevi yumuşatmaya çalışmışlardır.Gerçi savaş ta aynı kapıya çıkmakla beraber, savunma dırımlarından savaşı bir nevi savunmak mümkündür.

 

Oysaki verdiğim ayetlerde ise apaçık ,müslüman olmayanarın öldürülmesi cennet karşılığında teşvik edilmektedir.

 

Diğer bir husus ise savaş kavramı arapçada; harb,tir. Dileyenler sözlüklere bakabilir

Gönderi tarihi:

Bakara 244.Allah yolunda savaşın ve bilin ki, şüphesiz Allah işitendir, bilendir.

 

Nisa 84.Artık sen Allah yolunda savaş, kendinden başkasıyla yükümlü tutulmayacaksın. Mü'minleri hazırlayıp-teşvik et. Umulur ki Allah, küfredenlerin ağır-baskılarını geri püskürtür. Allah, 'kahredici baskısıyla' daha zorlu, acı sonuçlandırmasıyla da daha zorludur.

Allah mü’minlerden mallarını ve canlarını,

kendilerine (verilecek) cennet karşılığında satın almıştır.

Çünkü onlar Allah yolunda savaşırlar, öldürürler ve ölürler.

Bu Tevratta, İncilde ve Kur’an’da Allah üzerine hak bir vaaddir.

Allah’tan daha çok sözünü yerine getiren kim vardır!

O halde o’nunla yapmış olduğunuz bu alışverişinizden dolayı sevinin,

işte bu gerçekten büyük bir kazançtır.”

(Tevbe: 111)

Allah ile bu alışverişi yapanlar, tevbe edenler, sırf Allah’a kulluk edenler, hem hamd edenler, Allah yolunda geziye çıkanlar, rükua varanlar, secde edenler, iyiliği emrederek kötülükten sakındıranlar Allah’ın koyduğu sınırları gözetenlerdi. Mü’minleri müjdele.” (Tevbe: 112)

 

Kendilerine kitap verilenlerden oldukları halde, Allah’a da, âhiret gününe de iman etmeyen, Allah’ın ve Resulünün haram kıldığını haram tanımayan, hak dinini din olarak benimsemeyen kimselerle zelil bir vaziyette tam bir itaatle, cizye verinceye kadar savaşın. (Tevbe 29)

 

Bunlarla savaşmak için, evvela onların saldırmaları şarttır. Hz. Peygamber (a.s.) müşrik araplarla ancak İslâmı imha etmek için silaha sarıldıklarında harbetti. Hıristiyanlar da ancak Müslümanları ortadan kaldırmak için, İslâm devletine karşı kuvvet hazırlayıp hücum ettikleri zaman, onlara karşı hazırlandı ve karşı tarafın saldırmaya hazır olmamasını fırsat bilerek baskın yapmadı. Aksine, harbetmeden geri döndü.

Cihadın gayesi gayri müslimleri kuvvet kullanarak İslâma sokmak değil, İslâma karşı çıkan kuvvet kalmamasını sağlamaktır. Cizye, İslâm devletinin, gayri müslim vatandaşlarından aldığı cüz’î bir vergidir. Müslümanların verdiği zekât nisbetinden fazla değildir. Devletin sunduğu hizmetler karşılığı olarak alınır.

 

Cihad Nedir ?

________________________________________

Çalışmak, uğraşmak, çabalamak, gayret sarfetmek. İslâm’ın yükselmesi, korunması ve yayılması için her türlü çalışmada bulunmak, uğraşmak, gayret sarfetmek ve bu yolda sıcak ve soğuk savaşa girmektir. Daha açık bir ifade ile Allah (c.c.) tarafından kullarına verilmiş olan bedenî, malî ve zihnî kuvvetleri Allah yolunda kullanmak, o yolda feda etmektir. İnsanın maddî-manevî bütün varlığını Allah yolunda ortaya koyarak Hakk’ın düşmanlarını ortadan kaldırmak için savaşması “cihad”dır.

İslâm’da cihad farzdır. Allah Teâlâ bu konuda şöyle buyuruyor: “Hoşunuza gitmese de düşmanla savaşmak üzerinize farz kılındı” (el-Bakara, 2/216). “Herhangi bir fitne kalmayıncaya ve din yalnız Allah’ın oluncaya kadar onlarla çarpışın ” (el-Bakara, 2/193). “Allah’a ve ahiret gününe inanmayan kişilerle savaşınız” (et-Tevbe, 9/29); “Sizinle toptan savaştıkları gibi siz de müşriklerle savaşınız. ” (et-Tevbe, 9/36). Hz. Peygamber (s.a.s.)’de “Cihad kıyamete kadar devam edecek bir farzdır” (Ebû Davûd, el-Cihad, 33) buyurmuştur.

Yalnız, bu farz bazı hallerde farz-ı ayın; bazı hallerde ise farz-ı kifayedir. Müslümanlar içinden sadece bir grup cihadın gayesini gerçekleştirebiliyor, müslümanların yurt, mal, ırz, namus ve haysiyetlerini düşmanlara karşı koruyabiliyorsa o taktirde cihad farz-ı kifaye olmuş olur ve diğer müslümanların üzerinden sorumluluk kalkar. Şayet fert fert gücü yeten her müslümanın düşmana karşı koyma gereği varsa o zaman farz-ı ayın olur; herkesin bizzat cihâd etmesi icab eder.

Cihâdın gayesi, yeryüzünden fitneyi kaldırmak ve hakkı yüceltmektir. İslâm’da savaş, intikam, öldürme yağma, baskı ve zulüm yapmak için değil: bunları ortadan kaldırmak için yapılır. Müslüman olmayanları zorla İslâm’a sokmak yoktur. Cihad’dan maksat, insanları baskılardan kurtarmak, İslâm’ın yüce gerçeklerini onlara duyurmak ve kendi rızalarıyla müslüman olabilecekleri ortamları hazırlamaktır.

İslâm’ın gayesi toprak ele geçirmek değildir. O yalnız bir bölge ve kıta ile yetinmez. İslâm bütün dünyanın saadet ve refahını düşünür. Bütün insanlığa, kendisinin beşeri sistemlerden ve diğer dinlerden daha üstün âlemşumül bir din olduğunu göstermek ister. Bu yüce maksadı gerçekleştirmek için müslümanların bütün güçlerini seferber eder. İşte bu bitmeyen cehd ve uğraşmaya, büyük bir enerji ile çalışma işine ve meşrû bütün yollara başvurma gayretine cihad denir. Yeryüzünde zorbalar, batılın ve fitnenin devamını isteyenler, şirk ve müşrikler ile küfür sistemleri var oldukça, onların yeryüzünde yayacakları kötülüklerine karşı bir emniyet olan cihad da devam edecektir. Bu bakımdan cihadın İslâm’da önemli bir yeri vardır. Hz. Peygamber’e, hangi amelin daha faziletli olduğu sorulduğunda, “İman ve Allah yolunda cihad’dır.” (Tecrîd-î Sarîh Tercümesi, VII, 445), buyurarak cihadın imandan hemen sonra geldiğine, imanın cihadla varlığını sürdüreceğine işaret etmişlerdir. Ayrıca Allah yolunda savaşanları, gazilik ve şehitlik rütbesine erenleri öven ve onlar için büyük nimetler ve dereceler bulunduğunu haber veren birçok ayet ve hadis vardır.

Müslümanlar savaşı istemezler. Ama savaş vukû bulunca sabır ve metanetle savaşırlar.

 

Sayın Doçent öldürmekle katliam yapmak arasındaki eylem ve anlayış farkını biliyorsunuzdur.Yukarda sizinde zikrettiğiniz ayetlerde katliam yapın kelimesi geçmiyor ama öldürün deniyor doğrudur.Peki bu öldürün emri hangi manayı hangi durumları içermektedir?Bu noktada ''Cihat''la ilgili alıntı yaptığım yazıda şartları, hususiyeti belirtilmiştir.Bu ayetlerdeki öldürün emri bulunulan durumlardan,şartlardan bağımsız olarak kuralsız öldürme fiili değildir.Heleki katliam gibi bir eylem kesinlikle değildir ve HZ. Peygamber dönemindeki savaşlarda da belirli şartlar dahilinde savaşlar yapılmıştır.Bedir,Uhud ve Hendek savaşlarına bakabilirsiniz uygulaması nasıldır ve Paygamberin müşriklere karşı tutumu nasıldır katlişam mı yapılmıştır?

 

Sayın Doçent Allah yolunda ölmek ve öldürmek vurgulanmıştır evet.Ama bu vurgulama ne kuralsız ne de katliam şeklindedir.

 

MUHABBETLE...

Gönderi tarihi:
Sayın Bilimselci söylediğinize kendiniz inanıyor musunuz?

 

Doğruluğuna inanmadığımı elbette söylemem. Kim söylerki?

 

Burda sosyoloji tartışması mı yapıyoruz Allah aşkına bu cümlelere bilimsellik havası katıp doğruluğunu sağlamaya çalışmışsınız?

 

Toplumu ilgilendiren konuların tümü sosyal bilimlerin alanıdır. Helede bunlar ahlak adına topluma dayatılan hükümlerse..

 

En son söyleyeceğinizi en başta söyleyip kestirip atıyorsunuz zaten gerisine ne hacet.

 

İnsanların vakitleri önemlidir. Eveleyip gevelemeye ne hacet. Tartışmalarda mümkün olduğunca az ve özlüğü seçerim.(aforizma)

Benim bilimsel ilkemdir.

 

Bilgi paylaşımını yaptığınız kişiyi kişileri en başta soyut işlerle uğraşmaktan dolayı değersizmiş gibi yaftalıyorsunuz bilimi sadece siz yaparmışsınız sizin tekelinizde sizin şirketin işiymiş gibi kendi bildiklerinizi tek doğruymuş gibi zikrediyorsunuz.

 

Yaftalamak, guruplaştırmak(zengin/fakir, köle/efendi, müslüman/kafir) inançların getirisi. Aksine bütün insanlar değerlidir, kardeştir düşüncesindeyim. Yeterki savundukları insan yararına olsun.

 

Dinle ilgili konuşurken bilimin konuşabileceği yerlere kadar konuşursanız size yakışanı yapmış olursunuz yanılıyor muyum?Sizi gören sizi duyan bilim sürekli din hakkında yeni yasalar ortaya koyuyor dinin yalanını ispat ediyor zanneder.Zandan da öteye geçmiyor nihayetinde...

 

Yukarda söylenilenlerin zaten anlamı yok. Zira din bilinmeyenlerin(algılanamayan) bilgileri, bilim ise, algılanan, deneylenebilenlerin bilgileridir. Bilimin insan ve doğa hakkında yasaları vardır. Dinleri muhatap almaz.

 

Fuzuli, tartışmalar ne kadar az kişisellik taşırsa o kadar değerli oluyor biliyormusun?

Gönderi tarihi:
Doğruluğuna inanmadığımı elbette söylemem. Kim söylerki?

 

 

 

Toplumu ilgilendiren konuların tümü sosyal bilimlerin alanıdır. Helede bunlar ahlak adına topluma dayatılan hükümlerse..

 

 

 

İnsanların vakitleri önemlidir. Eveleyip gevelemeye ne hacet. Tartışmalarda mümkün olduğunca az ve özlüğü seçerim.(aforizma)

Benim bilimsel ilkemdir.

 

 

 

Yaftalamak, guruplaştırmak(zengin/fakir, köle/efendi, müslüman/kafir) inançların getirisi. Aksine bütün insanlar değerlidir, kardeştir düşüncesindeyim. Yeterki savundukları insan yararına olsun.

 

 

 

Yukarda söylenilenlerin zaten anlamı yok. Zira din bilinmeyenlerin(algılanamayan) bilgileri, bilim ise, algılanan, deneylenebilenlerin bilgileridir. Bilimin insan ve doğa hakkında yasaları vardır. Dinleri muhatap almaz.

 

Fuzuli, tartışmalar ne kadar az kişisellik taşırsa o kadar değerli oluyor biliyormusun?

 

Maalesef Sayın Bilimselci, düsturum olmasada bu şekildeki bir yaklaşım tarzı, etkileniyor insan bulunduğu ortamdan muhattabı olduğu insandan ve insanlardan.Uyarın için teşekkürler dogru bir tesbit.

 

MUHABBETLE...

Gönderi tarihi:
Yukarda söylenilenlerin zaten anlamı yok. Zira din bilinmeyenlerin(algılanamayan) bilgileri, bilim ise, algılanan, deneylenebilenlerin bilgileridir. Bilimin insan ve doğa hakkında yasaları vardır. Dinleri muhatap almaz.

 

Bilimin dini muhatap almıyor olması bilimin tercih ettiği bir durum değildir siz de biliyorsunuz.Tersinden bakarsak bilimin incemek isteyip te inceleyemediği bir alandaki acziyetini gösterir bu gerçek.Bilimin muhatap almıyor olması bilimin lehine değil aleyhine bir durumdur.Din bilimin incelemek zorunda olduğu kadar etkili bir konudur.

 

MUHABBETLE...

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.