Zıplanacak içerik

Featured Replies

Gönderi tarihi:

Cebrciler Herseyin Allah'in zorlamasi Ile Yapildigini savunan Sapkin Bir Gruptur Onlara Göre İnsanin Hür Bir İradesi yoktur Ve Allah Herseyi Insana Zorla Yaptiriyor... Simdi Bu Görüsteki Yanlisklari Tasavuf İlmiyle Acikliyalim

 

SIRRI KADER Ve LEVH-I MAHFUZ

 

Ey Aziz ! Malum Olsunki, Cenabi- Vacib-ül-vücut ezelidir

 

"Ben Gizli Bir Hazine İdim,Bilinmeyi ve Taninmayi Sevdim.

Bilinmem Ve Taninmam İçin de, Mahlûkati Yarattim.

Beni Tanisinlar Ve Bilsinler diye, Kendimi Onlara Sevdirdim."

 

Kutsal kelimeleriyle kendisini bildirmek için,yüksek iradeleri mahlûkatin halk ve icadi ile ilgili olup,Zâti-akadesinin GIZLİ HAZINE olmasi sırrını; insana,insan kaderinin gerektirdigi veçhile bildirmeyi murad eyledi. Zirâ,zâtinin aslini ve cevherini bilmek, yine zâtina mahsustur.Mahlûkun bilmesi ise, ya ef'al ile veya sifat ile olabilir. O halde, bütün kâinat vücuda gelmeden önce nasil,ve ne suretle ve ne zaman olacagini bilmis ve yüksek iradeleri LEVH-İ MAHFUZ'a yazilmistir.Hanefii Mezhebinin Kurucusu Imâm-ı-â-zam Ebu-Hanife (R.a) FIKH-I EKBER'inde söyle buyurmaktadir:

 

"Dünyada ve âhirette hiç birsey yokturki,Hak sübhanehu ve Teâlâ Hazretlerinin iradesiyle,bilmesiyle hükmü ile,belirli miktari ile,belirli zaman ve mekâni ile,belirli vasiflari ile ve onun takdiri ile olmasin. O seyin vucut bulmasindan önce Levh-i Mahfuz'a yazilmiştir. Fakat,Hak sübhanehu ve Teâlâ Levh-i'a (HÜKUM TARİKİYLE "DEGIL"), vasif tarikiyle yazilmistir."

 

Bu takdirde, Cenab-i Mevlâ Hak celle ve âlâ (KÜN) hitabi ile emir buyurmus ve bütün esya vucuda gelmistir.

" Bir seyin olmasini istedigi zaman onun emri OL demekten ibaretir , O Sey , Hemen Oluverir" (yasin :82)

 

ayeti kerimesi uyarinca ,bütün mevcudat âsikâr oldu. Cünkü,mantik,hikmet,mâyyat,aka'id,hakayik ve tasavufilimlerinde A'YAN-I SÂBITE tâbir olunan lafzın manasının bir pldugu ehline malumdur. O halde, herseyin mahiyetti ve hakikati ve â'yan-ı-sabitesi ezelde, Hak Teala'nin ilmi kadiminde ne hal,ne sifat ve hassa üzerinde bulunmus ise, simdiki halde her biri kendi sifatiyle zuhura gelmistir. Zira,ilim maluma tabidir. O Malûm,ne hal üzere ise ,ILMULLAH ona o sekilde taalluk etmistir. Bu Takdirde, Cenabı-Hallâk-i-âlem ezelde bütün esyayi şöyle bildi ki :

 

---- Şu Kulum , Şu Vakitte ,Şu İşi İşleyecektir ve Ben Âzim-üş-şân onu Halk Edecegim. Şu Kulumda , Şu Vakitte Şu İşi Terk Edecektir Ve Ben Âzim-üş-şân halketmeyecegim..

Bu Usul Üzere ,Bütün Esya ILMULLAH'ta ne sekilde ve ne hal ile bulundu ise,kısaca o sekilde ve VASIF yoluyla hükmolunmus ve bu hükme de KAZA adi verilmistir. Sonrada vakit ve zamani gelince herseyin,tafsilâtiyla hak ve şehadet âlemine zuhur etmesine kadar isimlendirilmistir. Sözün Kisasi,Ahli Sünnet itikadında olanin ,itikadini bilmesi farz oldugundan , bu kadarcik bir aciklamaya ihtiyac duyulmustur.Çünkü itikatta BİD'AT küfürdür. Mû'tezille tayfasi derler ki, bütün şerler kuldandir. zira Cenab-ı-Hak şerri taktir eylemez ve dilemez . Eger ,şer kaza eylese ve kul da işlese ,sonra o kula azap eylese,zulüm olmak iktiza eder. Cenab-i-Hak Zulmden münezahtir. Bu Sebebple ,kendilerine adalet ehli derler. Biz, Ehl-i-sünnet onlara karsilik olarak deriz ki , "KUL DILEDINI YAPABILMEKTE IRADE VE IHTIYAR SAHIBIDIRVE BUNA DA GUCU YETER,BINAENALEYH,KAZA,O KULU ISYANA ZORLAMAZ.ZIRA,(KAZA),(KADI)NİNSIFATIDIR.O SIFAT,KULU O IŞIN IŞLENMESINE FIILDE DE DILEDIGINI YAPA BILECEK GUCTEDIR.O ZAMAN (KAZA) ILE (MUKDI) HÂSIL OLUR.O HALDE,(KAZA) HAKK'IN ,(MUKDİ KULUN SIFATIDIR.BUNA GORE,SEVAP VEYA CEZA (MUKDI)NIN YANI KULUN UZERINE DUSER. Kaldiki SIRRI-KADER bahsinde ,bir coklari ,dalâlete düsmekte, kit ve kisir akillari ile konusarak Ummet-i Muhamed'in de delalaete düsmesine sebebp olmaktadirlar. Bu Konuda süphsi olanlar, "AKAID KITAPLARINI OKUMALI,OKUYAMANLARDA ISI ERBABINDAN SORUP SUPHELERINI GIDERMELIDIR" ki bunu bilmek tüm ümmeti merhumeye farz-i ayn-dır. Cunkü ilm-i-haldir ve iymanin sartlarındandir.

 

VE BIL- KADERI HAYRIHI VE SERIHI MIN ALLAHI TEALA

(kader,hayır ve ser Allahu Teâla'dandir)

sözünde:

 

Onlarin kaplerinde süphe ve nifak hastaligi vardir. Allah Teâlâ,onlarin hastaliklarini artirir (bakara :10)

 

âyeti kerimesi uyarinca ,kalplerinde hastalik oldugundan ,itikatlarina bozukluk gelmekte:

------- Hayir ve şer Haktan olduguna göre ,ibadete ne luzum var? diyerek geri dönmektedir.. Bununla Berabar

 

Sizide,ellerinizle yontuklarinizi da Allahu Teâlâ halk etmistir ( es-saffat:96)

 

âyeti kerimesinde ( MÂ) lâfzinin ,hayra ve şerre de şümulü bulunduğundan. (HAYIR) ın ve (ŞER) in Hâliki Haktir. Fakat :

 

Allahu Teâlâ hayri diler, şerri çirkin bulur ve ona istemeyerek razi olur.

 

mefhumuna göre (HAYIR) i razi oldugu halde ve (ŞER) ri razi olmadigi halde halkeder ki ,bu bütün ehl-i sünnet indinde sâbit ve teslim olunmustur ve büün Ehlullah da bu husuta ittifak etmislerdir.

Gönderi tarihi:
  • Yazar

Not : Bu Konu www.ihgg.tr.cx adresinden alinmistir emege saygi ;)

Gönderi tarihi:

Teşeküler arkadaşım okunması gereken hatta şart olan bir yazı...

Kader konusunu anlayamayan yada yanlış anlayanlar okusunlar..

Dinimize göre kader nedir, kasıtlı olarak çarptırılmış kader nedir..?

Fark görülecektir..

 

Saygılar..

Gönderi tarihi:
  • Yazar

Yararim dokunduysa ne Mutlu Bana Kardesim :) ama lütfen bu yaziyi herkesin okumasini saglayin bazi ............. gercegi anlasin

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.