Φ Dayı Gönderi tarihi: 24 Temmuz , 2012 Gönderi tarihi: 24 Temmuz , 2012 Allah..İdraktır.. İnsan, düşünüp Fikreden İdrak sahibidir.. Paygamber,kendi İÇ dünyasından haber verendir.. Din,ceza ve mükafata dayalı sosyal yapının düzenleyicisidir.. Buyurun.. Alıntı
Φ omar123 Gönderi tarihi: 27 Temmuz , 2012 Gönderi tarihi: 27 Temmuz , 2012 Dayı soru var ? İbadetleri hangi sınıfa yerleştirebiliriz... Alıntı
Φ Dayı Gönderi tarihi: 27 Temmuz , 2012 Yazar Gönderi tarihi: 27 Temmuz , 2012 İbadetler yani ritüeller Din ile ilgilidir.. Belli bir idrak seviyesinden sonra pekte önem taşımazlar.. Alıntı
Φ dennise Gönderi tarihi: 28 Temmuz , 2012 Gönderi tarihi: 28 Temmuz , 2012 Allah..İdraktır.. Allah idrak edebilmeye imkan yaratmistir ; topraga kendisinden bir ruh ufleyerek yuce zatini ortaya koymustur İnsan, düşünüp Fikreden İdrak sahibidir.. elbette Paygamber,kendi İÇ dünyasından haber verendir.. icdunyasi ; sonsuz alemlerin Rabbinden bir yol uzerinedir ki ; DIS alemleri ilmen kusatmistir ... ic dunyasi = Allahin onu bi cesit kanal gibi kullanarak ondan yansimasi Din,ceza ve mükafata dayalı sosyal yapının düzenleyicisidir.. bekli de dogru ama yetersiz din insani anlatir ... mukafat ve ceza insanin karsi koyamayacagi seylerdir .. ozellikle de vijdan kisiyi ele gecirirken onlenemeyecek bir yargic iken ... din sosyal yapiyi duzeltse de insanin kendi benligini esas alir ... once mahrem Alıntı
Φ dennise Gönderi tarihi: 28 Temmuz , 2012 Gönderi tarihi: 28 Temmuz , 2012 İbadetler yani ritüeller Din ile ilgilidir.. Belli bir idrak seviyesinden sonra pekte önem taşımazlar.. Peygamber(SAV) bosuna ibadet etmedi o idrak seviyesinin her an kaybedilebilecegi bir ayette soyle haber verilmistir her nefs azar ; kendini mustagni gordugunden (Ayet) yani kendini yeterli goren herkes once gevser sonra da azar idrakta da bir yeterlilik hissi son derece tehlikelidir .. bir ayette ; bizi imana ermemizin ardindan sapkinlar kilma (Kuran) diye gecer .. imana ermek, idrakin en yogun yasandigi ve insani sonsuzca tatmin eden bir ruhsal hal olabilir .. ama Allah bunun bile garantisini vermemis ... Alıntı
Φ poyrazl Gönderi tarihi: 28 Temmuz , 2012 Gönderi tarihi: 28 Temmuz , 2012 "Din ve Tanrıyı yaratan insanlardır." 1 Alıntı
Φ FUZULİ Gönderi tarihi: 28 Temmuz , 2012 Gönderi tarihi: 28 Temmuz , 2012 "Din ve Tanrıyı yaratan insanlardır." İnsanı yaratan kimdir? Alıntı
Φ poyrazl Gönderi tarihi: 28 Temmuz , 2012 Gönderi tarihi: 28 Temmuz , 2012 maalesef...insanı yaratan yok işte... 1 Alıntı
Φ omar123 Gönderi tarihi: 28 Temmuz , 2012 Gönderi tarihi: 28 Temmuz , 2012 Daha önce bu konuyu çok tartışmıştık..En iyisi birbirimizi anlayarak cevap vermektir.. Şimdi poyraz dostumuz bir iddia attı ortaya.."Din ve Tanrıyı yaratan insanlardır." Poyraza soruyoruz ? Bunu ispatlayabilir misin ? Ben Tanrının insanı yarattığını ispatlayabilirim.. İspatsız olan herşey boştur Alıntı
Φ FUZULİ Gönderi tarihi: 28 Temmuz , 2012 Gönderi tarihi: 28 Temmuz , 2012 İbadetler yani ritüeller Din ile ilgilidir.. Belli bir idrak seviyesinden sonra pekte önem taşımazlar.. Hımmm, peki Dayı bahsettiğiniz idrak seviyesi hâliyle hâllenip hemdem olmak içün dinî ritüellere ihtiyaç yok mu dersiniz?Birle bir olmak içün Dayı mı olmak gerek, Dayı? Muhabbetle... Alıntı
Misafir meraba Gönderi tarihi: 29 Temmuz , 2012 Gönderi tarihi: 29 Temmuz , 2012 İnsanı yaratan kimdir? maalesef...insanı yaratan yok işte... Var var !... o insandan bir önceki canlı.. Şimdi poyraz dostumuz bir iddia attı ortaya.."Din ve Tanrıyı yaratan insanlardır." Poyraza soruyoruz ? Bunu ispatlayabilir misin ? Poyraz dostunun yerine ben ispatlayabilirmiyim? Kutsal kitapları ve içeriğindekilerini yazan insanlardır.. Alıntı
Φ poyrazl Gönderi tarihi: 29 Temmuz , 2012 Gönderi tarihi: 29 Temmuz , 2012 biz insanlar olmasa tanrı varmı yokmu zaten bilinmezdi. bu nedenle beynimizde yarattık ve inanıyoruz. belge ile ispatla diyorsan o yok henüz... Alıntı
Φ Dayı Gönderi tarihi: 29 Temmuz , 2012 Yazar Gönderi tarihi: 29 Temmuz , 2012 Evet..dayı olmak gerek.. Yapılan her tür ibadet İNSAN,ı anlamak için..KENDİN,i tanımak için..sonramı..ister yaparsın Muhammed gibi ister anlatırsın Ali gibi.. Hımmm, peki Dayı bahsettiğiniz idrak seviyesi hâliyle hâllenip hemdem olmak içün dinî ritüellere ihtiyaç yok mu dersiniz?Birle bir olmak içün Dayı mı olmak gerek, Dayı? Muhabbetle... Alıntı
Φ FUZULİ Gönderi tarihi: 29 Temmuz , 2012 Gönderi tarihi: 29 Temmuz , 2012 Evet..dayı olmak gerek.. Yapılan her tür ibadet İNSAN,ı anlamak için..KENDİN,i tanımak için..sonramı..ister yaparsın Muhammed gibi ister anlatırsın Ali gibi.. Hakikât budur diyorsunuz Dayı?Kimin dediği hâkikât hakiki kim bilebilir bunu, Dayı? Muhabbetle... Alıntı
Φ dennise Gönderi tarihi: 29 Temmuz , 2012 Gönderi tarihi: 29 Temmuz , 2012 biz insanlar olmasa tanrı varmı yokmu zaten bilinmezdi. bu nedenle beynimizde yarattık ve inanıyoruz. belge ile ispatla diyorsan o yok henüz... Allah insanin beynini yaratti ve o beyni hayati boyunca gelistirebilecegi bir program ile yaratti .. her ayet ve inanc kalibini insan kendi beyninde olusturur ; Kurani-Kerimi bile dedigin dogru ama Kuran surekli kaliplari kiran ve dusundukce dusunmeye tesvik eden tek beyin Programidir .. ewt beynimizde ayetlerin kaliplarini olusturuyoruz ve Allah bizim beynimizde sekillenmeye basliyor ... onu biz yarattik .. ama bunu Allah boyle bir yol uzerinde yaratmak istedi ... biz Allah degiliz ama Allahin dehasina hep arkada kalarak ulasmayi ve cezbedici aklin konforunu yasamayi seviyoruz ... Alıntı
Φ omar123 Gönderi tarihi: 29 Temmuz , 2012 Gönderi tarihi: 29 Temmuz , 2012 Poyraz dostunun yerine ben ispatlayabilirmiyim? Kutsal kitapları ve içeriğindekilerini yazan insanlardır.. Kaynak hangisi acaba Şu insan vücudunu birçok kez anlayacağınız şekilde açıklamama rağmen halada büyük şiddetle karşı çıkıyorsunuz..Sistem diyoruz,sistem nedir ? Sistemin olması için ne gerekir ? Bir Usta ve bir tasarı gerekir.. Beyini örnek vermişsiniz..Yüzlerce kez sorulan soruyu bir daha soruyorum..Bana bir tane kendiliğinden meydana gelmiş bir cihaz gösterin.Telefon insan yapımı ustası var,laptop insan yapımı ustası var,televizyon insan yapımı ustası var..Beyini yapanın ustalığını niye görmüyorsunuz ?Bir laptop veya herhangi bir başkası kendi teknolojisine göre tasarlanmış cihazlardır..Beyin ise ilahi teknolojiye örnektir. Beynin bir cihaz olmadığını bana kimse söyleyemez..Çok basit bir tanımdırki beyin bir cihazdır ve bu İNSAN bir makinedir. Dayı üstad çok güzel bir söz söylemişti başka başlıkta..Kendinize bakın,İNSANa bakın dedi.. Hala özünü bilmememize rağmen biliniyormuş,bulunmuşcasına ezberler üretiliyor..Sorgulayıcı insanlara sormak gerekir..Acaba evrim bilgilerinde atıyorum ot yazsa %100 benimseyecekmiydiniz yoksa red mi edicektiniz. İnsan bir başka tanım olarak Allah'a benzer..Benzesinki kendisine bakarak Rabbini tanısın.. Dinler insanlar içindir.Hayvanların zikretme olayı buyruğa uymadır..Hayvanları günümüzdee bile Tanrı kabul edilmesine rağmen bundan asırlar önce birisi dediki "Sizin gibi bir topluluktan başka birşey değildir" Pozitif bakmanız dileğiyle.. Alıntı
Φ omar123 Gönderi tarihi: 29 Temmuz , 2012 Gönderi tarihi: 29 Temmuz , 2012 Evet..dayı olmak gerek.. Yapılan her tür ibadet İNSAN,ı anlamak için..KENDİN,i tanımak için..sonramı..ister yaparsın Muhammed gibi ister anlatırsın Ali gibi.. Ben ibadetleri sürekli yaparım Dayı..Yapmayada özen gösteririm..Bana göre namaz bir meditasyondur..Allah ile iletişim gibidir..Bana kazandırdıkları var bu yüzden hep devam etmeliyimki daha çok verimini alayım..Senin düşüncenede saygım sonsuzdur.. Alıntı
Misafir meraba Gönderi tarihi: 30 Temmuz , 2012 Gönderi tarihi: 30 Temmuz , 2012 Yüzlerce kez sorulan soruyu bir daha soruyorum..Bana bir tane kendiliğinden meydana gelmiş bir cihaz gösterin. Yüzlerce kez soru sormasını bilen, yüzlerce kez cevabı anlamasını da bilmeli. Soruya IN cevaba OUT olmaz. Cevap şöyle idi; Evet "Kendiliğinden hiç bir şey meydana gelmez" tezi doğrudur. Ama madem bu tezi kullanacaksın, devem edeceksin. Bu tez, aklına gelen her şey için geçerlidir. Devam etmezsen bindiğin dalı(tezi) kesmiş olur düşersin.. Alıntı
Φ omar123 Gönderi tarihi: 30 Temmuz , 2012 Gönderi tarihi: 30 Temmuz , 2012 Cevap şöyle idi; Evet "Kendiliğinden hiç bir şey meydana gelmez" tezi doğrudur. Ama madem bu tezi kullanacaksın, devem edeceksin. Tabikide öyle..Ama kendiliğinden olma yada edindiğimiz bilgilerin hepsi Tanrı'nın nasıl algılandığına bağlıdır..Bu algılamayı birçok kez size aşılamaya çalıştım halada çalışacağım..Bir şey belirtmek gerekirse bu bir tezden çok daha öte bir kuram,teori haline çok net gelebilir..Hatta akıcılığı hep devam eder.. Alıntı
Misafir meraba Gönderi tarihi: 30 Temmuz , 2012 Gönderi tarihi: 30 Temmuz , 2012 Tabikide öyle..Ama kendiliğinden olma yada edindiğimiz bilgilerin hepsi Tanrı'nın nasıl algılandığına bağlıdır..Bu algılamayı birçok kez size aşılamaya çalıştım halada çalışacağım..Bir şey belirtmek gerekirse bu bir tezden çok daha öte bir kuram,teori haline çok net gelebilir..Hatta akıcılığı hep devam eder.. Benim söylediğimle senin cevabın başka şeyler. Söylediğim anlaşılmamış bile. Üstelik bilgi için hazırlanacak kuram ve teori için ilkeler nedir onu da bilmiyorsun. Anlamlarını da.. Bir de "çok net" diyorsun. "Gelebilir"le, "olabilir"le bilimsel tez mi olur. Zar mı atacağız? Omar, bundan böyle kavramların da anlamlarını, tanımlarını yazmazsan sana cevap vermeyeceğim. Misal olarak "ispat dışı her şey boş" dediğin halde söylediklerinin bir tanesinin bile ispatla ilgisini göremedim. Akıl yürütmeyi sen ispat sanıyorsun. İspatın tanımlamasını da yapman gerek. Neyse sana başarılar dilerim. Alıntı
Φ omar123 Gönderi tarihi: 30 Temmuz , 2012 Gönderi tarihi: 30 Temmuz , 2012 Akıl yürütmeyi sen ispat sanıyorsun. İspatın tanımlamasını da yapman gerek. Bu bir çeşit gözlemdir..Tıpkı evrim kuramı gibi,başka kuramlar gibi doğaya evrene bakıpta sonucuna varılacak bir gerçektir. Alıntı
Misafir meraba Gönderi tarihi: 30 Temmuz , 2012 Gönderi tarihi: 30 Temmuz , 2012 Bu bir çeşit gözlemdir..Tıpkı evrim kuramı gibi,başka kuramlar gibi doğaya evrene bakıpta sonucuna varılacak bir gerçektir. Hayır gözlem ispat değildir. Tartışmalarda hep ezberindeki bilgileri kullanıyorsun. Bilimsel bilgiyi bıraktık ansiklopedik bilgi bile alamıyoruz. Madem tartışacaksın; bundan böyle ne zaman bilimsel kavram kullanacaksan, önce onun tanımını yapmalısın ki, bilginle çelişip çelişmediğni hem sen hem biz anlamış olalım.. Diğer arkadaşlar tartışırken hiç olmazsa madde ile madde ötesini birbirine karıştırmıyorlar. Kavramları biliyorlar. Alıntı
Φ omar123 Gönderi tarihi: 30 Temmuz , 2012 Gönderi tarihi: 30 Temmuz , 2012 Hayır gözlem ispat değildir. Bilim=Bilim veya ilim,fiziki ve doğal evrenin yapısının ve davranışlarının birtakım yöntemler (deney, düşünce ve/veya gözlemler) aracılığıyla sistematik bir şekilde incelenmesini de kapsayan entelektüel ve pratik çalışmalar bütünü. Artık bilimin dışına çıktık galiba.. Alıntı
Misafir meraba Gönderi tarihi: 30 Temmuz , 2012 Gönderi tarihi: 30 Temmuz , 2012 Bilim=Bilim veya ilim,fiziki ve doğal evrenin yapısının ve davranışlarının birtakım yöntemler (deney, düşünce ve/veya gözlemler) aracılığıyla sistematik bir şekilde incelenmesini de kapsayan entelektüel ve pratik çalışmalar bütünü. Artık bilimin dışına çıktık galiba.. Tam da bilimin içine giriyoruz. Tanım yanlış. Düşünce bilim olurmu? Ben şimdi "van gölü canavarı" düşünüyorum veya yanlış gözlemliyorum bilim olurmu? Neyse tartışma için bilgilerini gözden geçir. Tavsiyem "kavramların akademik tanımları"na bak. Hoşça kal... Alıntı
Φ omar123 Gönderi tarihi: 30 Temmuz , 2012 Gönderi tarihi: 30 Temmuz , 2012 Nasıl gözlemliyorsun mesela.. Ben doğa ve evrene bakarak bir gözlem yapıyorum sen Van gölü canavarı veya spagetti tanrısına nasıl gözlem yapacaksınki Orada yazan düşünce bildiğin bir düşünce değil..Tıpkı birçok teoride olduğu gibi bilimsel bakışla mantık kurma..Bunun gibi çok var..Gözlemlemen için düşünmek gerekir bunuda unutmayalım Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.