Φ ahirzaman Gönderi tarihi: 15 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 15 Mayıs , 2006 Teizmin aleyhinde kullanılan belki de en eski iddia, dünyadaki kötülüğün reel varlığından kaynaklanan iddiadır. "Eğer her şeye gücü yeten, her şeyi bilen ve mutlak anlamda iyilik sahibi olan bir Tanrı varsa, yeryüzündeki bu kadar kötülük nereden geldi " sorusu düşünce tarihinde yüzlerce kez sorulmuş ve cevaplandırılmaya çalışılmıştır. Kötülük, şu ya da bu yolla yaşayan her canlının hayatına girdiği için bu soru, düşünürler kadar sıradan insanları da yakından ilgilendirmektedir. David Hume, "Tabii Din Üzerine Dialog" adlı yazısında teizmin kötülük problemine ilişkin çelişkisini şu sözlerle dile getirmektedir: Tanrı kötülüğü Önlemek istiyor da gücü mü yetmiyor; o halde O güçsüzdür. Yoksa gücü yetiyor da Önlemek mi istemiyorsa, o halde O kötü niyetlidir. (alıntı) Bir çok ateist bu soruyu hala günümüzde dahi dile getirmektedirler.Bence bunun nedeni İslam dünyasını İslam bilgisini yeterince araştırmamalarının ve tanımamalarının sonucudur. Pekiya bu ateistler düşünmezmi ki dünyada olan sorunların kaynağı insandır ve insan iradesiyle önlene bilen şeylerdir. Örneğin:Allah(cc) ın insana vermiş olduğu cüzi irade insanı doğruyu ve yanlışı seçebilecek kadar yeterlidir. Onun için bir insan apartman yaparken gereğini yepsa depremden zarar görmesi engellenecektir. Sağlam olmayan inşatlerı yaparak zalimliği yapan insan değilmidir. Bir hayvana eziyet eden insanın hayvanı sevme onu koruma gibi davranışları seçecek kadar elbette iradesi vardır . BAkın Fahrikainat sulatanım(sas) Kötü yolda olan günahakr bir bayanın susuzluktan ölmek üzere olan bir köpeğe su vermesiyle Allah(cc)ın onun günahlarını affettiğini bildiriyor.Eğer zalim olsaydı merhameti seveni sevmezdi. Üstelik Hz.Muhammed(sas) bildirmiştir. Biri kedisini bir yere kapatmış onu ne sokağa salmış nede onun ihtiyacını gidermiştir ve o kedinin ölümüne sebep olmuştur.Bunun içinde cehennemliktir. Eğer Allah(cc) zalim olsaydı zalimlikte yana olurdu. Kötülükler insanın iradesiyle önlene bilir.Madem Allah(cc) ondan bu görevi istiyorbundan imtihansın diyor bu zalimliğin sorumlusu beşerdir. Leibniz'in "Theodiciee"si, insanlık tarihinde gergin ve bunalımlı dönemlerinde çok iyimser görünebilir. Fakat bu teodisenin ana iddiasının hala ayakta olduğunu kabul ediyorum. Hiç şüphesiz Tanrı, başka dünyalar da yaratabilirdi. Böyle bir imkan, bu dünyanın, "yaratılması mümkün olan dünyaların en iyisi olduğu" görüşünü savunmamıza engel olmaz. Eğer şu veya bu derecede kötülüğün bulunması, dünyanın "mümkün olan en iyi dünya" olduğu görüşüyle çatışmıyorsa ve hatta böyle bir dünya için belli oranda kötülüğün varlığı kaçınılmaz ise, bu takdirde "dünyada kötülük vardır" ve "dünya mutlak anlamda iyi olan bir yaratıcının yönetimi altındadır" iddiaları mantıken bir arada bulunabilir. Eğer dünyada kötülük var olduğu için kişinin Tanrı'nın varlığına olan inancı sarsılsaydı, başta Peygamber Eyüb olmak üzere Hz. İsa'nın ve Hz. Muhammed'in inançları sarsılırdı (alıntı) Yani arkadaşlar yaşamlarıyla en büyük zulmü gördüler ama genede ALLAH dediler çok şükür bunun farkında olanlarda var. Efendimizki islamı daha yaymadan bilmiyormuydu sanki bilmiyormuydu o onların kabul etmeyip zulmedeceklerini bilmiyormuydu Bilmiyormuydu canının yanacağını ama yine ALLAH dedi. Sanki o az mı taşlandı sanki o azmı dert çekti sanki o azmı üzüldü yetim olduğuna sanki o az mıüzüldü öksüz olduğuna ama yinede ALLAH DEDİ neden onu öldürmeye geldilerde o gene vaz geçmedi yine ALLAH dedi. Neden aç kaldı da yine ALLAH dedi. Neden Hamzayı vurdularda yine Allah dedi. NEDEN O ALEMLER SULTANI(sas) Allaha haşa zalim demedi. Neden HZ.eyüp en acı hastalık ları çektide yinede Allah dedi neden neden o da HZ:Muhammedin yolundan gitti ve küfre girmedi. Neden o da Allah(haşa) zalimdir demedi. Üstelik neden bütün hastalığına rağmen ibadetine devam etti ve neden ben hastalığıma şifa istemeye utanırım dedi Neden oda Efendimizin yolunu seçti. Neden oda başakaları gibi küfre girmedi ve musablar aliler ömerler sıddıklar neden ALLAH dedilerde haşa o zalimdir demediler. İşte iki misal daha işte iki sahabe daha işte iki sultan daha İşte bize misal olacak iki sultan birisidirki o Ebu akli(ra) -http://www.hemenpaylas.com/download/720450/Ebu___k__l.mp3.html- işte o neden ölüme giderken Allah dedi ve işte Hz.Hamzanın vefatinin sebebi Vahşi(ra) neden zalim olan benim dedi neden haşa Allah zalimdir demedi. Neden günahına kavrulup yandı.Neden Efendimizin hasretinde oldu neden o ALLAH dedi -http://www.hemenpaylas.com/download/720446/Muzikli_Iktibaslar-Vahsi.mp3.html- Alıntı
Φ yam_yam Gönderi tarihi: 15 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 15 Mayıs , 2006 Tüm bu sorular, iyi bir tanrı kavramının kurgulanamamasından kaynaklanıyor. Özellikle semavi dinlerin tanrısı için bunu söylemek zor olmasa gerek. Nedeni de, hem hayır ve şerrin tanrıdan geldiğine inanacaksın (bknz: İmanın şartları) , hem de kötülüklerin insana mahsus olduğunu iddia edeceksin. Böyle bir çelişki kabul edilebilir değildir. Eğer tanrı bir şeyi diler ve onu yapmaya kalkarsa, bunu insanın değiştirebilmesi mümkün olmasa gerek. Hele ki, Levh-i Mahfuz gibi her şeyin önceden tanrı katında bulunan bir kitapta yazılı olduğu iddia ediliyorsa. Hele ki tanrı, bütün iyilik ve kötülüklerin kendinden geldiğini iddia ediyor ise. İşte tüm bu sorular, tanrı kavramının iyi kurgulanamamasından kaynaklanıyor. Tanrı neden sonsuz merhamet sahibidir? Eğer sonsuz merhamet sahibi ise neden dünyada helak ediyor, neden cezalandırıyor? Tanrı nasıl sonsuz merhabet sahibi oluyor da, A’râf Sûresinin 136 . Ayetinde Bu yüzden onlardan intikam aldık. Âyetlerimizi yalanlamaları ve onları umursamamaları sebebiyle kendilerini denizde boğduk. Secde Sûresinin 22 . Ayetinde Kim, Rabbinin âyetleri kendisine hatırlatıldıktan sonra onlardan yüz çevirenden daha zalimdir? Şüphesiz ki biz suçlulardan intikam alıcıyız. bu intikam da neyin nesi? O zaman tanrı sonsuz merhamet sahibi değildir. Kendisini intikamcı olarak sonsuz merhametten kısıtlamıştır. İşte yanlış kurgulamadan bir örnek. İki zıt kavramın sonsuz derecede olması düşünülemez. Eğer sonsuz merhamet var ise, intikam olamaz. Eğer intikam var ise, sonsuz merhametli olduğunuzu iddia edemezsiniz. Ederseniz bu sorulara bir cevap bulmak zorunda kalırsınız ki, bu soruların da cevabı yoktur.... Alıntı
Φ ahirzaman Gönderi tarihi: 15 Mayıs , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 15 Mayıs , 2006 aaah aah bide anlamadan yorum yapmasan daha yolun başındasın yam yam bakalım ne zaman doğru dürüst bir yorum alacaz Alıntı
Φ yam_yam Gönderi tarihi: 15 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 15 Mayıs , 2006 aaah aah bide anlamadan yorum yapmasan daha yolun başındasın yam yam bakalım ne zaman doğru dürüst bir yorum alacaz Yorumumdaki yanlışları sebepleriyle birlikte gösterirseniz beni memnun edersiniz sayın ahirzaman... En azından nerede yanlış yaptığımı öğrenmiş olurum... Alıntı
Φ sedelina Gönderi tarihi: 15 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 15 Mayıs , 2006 Tüm bu sorular, iyi bir tanrı kavramının kurgulanamamasından kaynaklanıyor. Özellikle semavi dinlerin tanrısı için bunu söylemek zor olmasa gerek. Nedeni de, hem hayır ve şerrin tanrıdan geldiğine inanacaksın (bknz: İmanın şartları) , hem de kötülüklerin insana mahsus olduğunu iddia edeceksin. Böyle bir çelişki kabul edilebilir değildir. Eğer tanrı bir şeyi diler ve onu yapmaya kalkarsa, bunu insanın değiştirebilmesi mümkün olmasa gerek. Hele ki, Levh-i Mahfuz gibi her şeyin önceden tanrı katında bulunan bir kitapta yazılı olduğu iddia ediliyorsa. Hele ki tanrı, bütün iyilik ve kötülüklerin kendinden geldiğini iddia ediyor ise. İşte tüm bu sorular, tanrı kavramının iyi kurgulanamamasından kaynaklanıyor. Tanrı neden sonsuz merhamet sahibidir? Eğer sonsuz merhamet sahibi ise neden dünyada helak ediyor, neden cezalandırıyor? Tanrı nasıl sonsuz merhabet sahibi oluyor da, A’râf Sûresinin 136 . Ayetinde Bu yüzden onlardan intikam aldık. Âyetlerimizi yalanlamaları ve onları umursamamaları sebebiyle kendilerini denizde boğduk. Secde Sûresinin 22 . Ayetinde Kim, Rabbinin âyetleri kendisine hatırlatıldıktan sonra onlardan yüz çevirenden daha zalimdir? Şüphesiz ki biz suçlulardan intikam alıcıyız. bu intikam da neyin nesi? O zaman tanrı sonsuz merhamet sahibi değildir. Kendisini intikamcı olarak sonsuz merhametten kısıtlamıştır. İşte yanlış kurgulamadan bir örnek. İki zıt kavramın sonsuz derecede olması düşünülemez. Eğer sonsuz merhamet var ise, intikam olamaz. Eğer intikam var ise, sonsuz merhametli olduğunuzu iddia edemezsiniz. Ederseniz bu sorulara bir cevap bulmak zorunda kalırsınız ki, bu soruların da cevabı yoktur.... görmek ıstediğin gibi bakarsın her surenın başında besmele vardır.rahman ve rahım olan Allah ın adıyla diye başlar. ve bırçok kandıl vardır,bır damla gözyaşına herşeyı affeden bana bır adım gelene koşarım dıyor Allah,ve tevbeyı kabul eder,affedici yönu çok fazla olan bır yaratıcıdır Alıntı
Misafir taurusmutis Gönderi tarihi: 15 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 15 Mayıs , 2006 görmek ıstediğin gibi bakarsın her surenın başında besmele vardır.rahman ve rahım olan Allah ın adıyla diye başlar. ve bırçok kandıl vardır,bır damla gözyaşına herşeyı affeden bana bır adım gelene koşarım dıyor Allah,ve tevbeyı kabul eder,affedici yönu çok fazla olan bır yaratıcıdır Ne güzel yazıyorsun.Dört satır yazı,bir sürü anlam.Tabi anlamak isteyene,görmek isteyene.Ellerine,aklına sağlık.. Alıntı
Φ ahirzaman Gönderi tarihi: 16 Mayıs , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 16 Mayıs , 2006 Yam yam zıtlığıyla tabir olmayan tek şey Allah(cc)tır. Bak yam yam intikamdan bahsediyorsun hemde müslümanların yüce kurana göre yapılandan aynı derecede intikam alabilirsiniz ancak sabır edersiniz daha hayırlıdır şeklindeki ayeti araştırmıyorsun şüphesiz ki sen kuranı eline alırken hangi niyet le aldığını bilipte onlar adına üzüldüklerimdensin. Bak yam yam Kur'an kendini herkese açmaz senin bi camiye gidiyim de bakim demenle mübarek kardeşimin camiye ayak basması yada onun Yüce kelamı açıpta bemele çekmesi aynı şey değildir.Allahın gazabı da vardır merhemetide cennetide vardır cehennemide "cennet ucuz cehennem lüzümsuz değildir" Ancak o tövbe etmeyipte isyankar gidenler varya işte onlaradır azap ancak hakkiyle dönene elbet merhamet vardır.Bak yam yam rabbim senin yaptıklarınada senden daha yakın ve yaptıklarında bir hayır arar öyle ararki belki cennete girmene sebep olur belkide sana hidayet eder diye ama hidayet gelecekken gözünü kapatan elbette kaybendir. Sedelina kardeşim derin anlam deryalarıyla değinmiş bilmem bu sana ne kadar manidardır. İslamda kaynağı gönülden olan göz yaşını önemi çoktur.Öyleki ondan gayrı o pişmanlıktan gayrı çare yoktur. İnsanın o hali tadmasıyla bütün rahmet kapıları açılır. Zaten çok açıktırki eğer affetmek istemeseydi affetmeyi vermezdi Eğer vermek istemeseydi istemek vermezdi Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.