Gönderi tarihi: 26 Kasım , 2009 15 yıl MEHMET AKTUĞ Yeni kuşak bestecilerimizden Aktuğ, çağdaş müzik tekniklerinin Türkiye ye aktarılmasında payı bulunan bir kazanımdır. Müziğe kemanla başlayan ve 11 yaşındayken İzmir de Hazar Alapınar dan dersler alan besteci, 1970 yılında İzmir Devlet Konservatuarı na girmiş, altı yıl keman öğrenimi yaptıktan sonra Muammer Sun un öğrencisi olarak kompozisyon bölümünü bitirmiştir. 1980 de Almanya da kompozisyon öğrenimini sürdüren Aktuğ, Düsseldorf Devlet Müzik Yüksek Okulu nda Prof. Günther Becker le kompozisyon çalışmış, bu okulu 1987 yılında bitirerek yurda geri dönmüştür. 1987 den günümüze İzmir Devlet Konservatuarı nda solfej, armoni, form bilgisi, çalgı bilim, ve müzik tarihi dersleri veren bestecimiz, çağdaş müzik tekniklerini kullandığı yapıtlarla dikkati çekmiştir. Mehmet Aktuğ, 1989 da Başlıksız , 1990 da Araba Gözleri , 1991 de Fine Esilio adlı yapıtlarıyla TRT yi temsilen Paris teki International Rostrum of Composer buluşmasına ülkemiz adına katılmıştır. Onun bu yapıtları, daha sonra klasik müzik yayınlarına önem veren dünyanın çeşitli radyo istasyonlarında özellikle Yeni Müziğe ilişkin programlarda yayınlanmıştır. Aktuğ un tüm yapıtları seslendirilmiştir. Orkestra yapıtları MOMENT ve FİNE ESİLİO , İzmir Devlet Senfoni Orkestrası nın konserinde dünya prömiyeri olarak yorumlanmıştır. Yapıtlarının hakları besteciye aittir. Geniş bilgi için kendisine başvurulabilir. BAŞLICA YAPITLARI · Tetrakord, flüt, obua, korno ve fa.got için, 1982; ilk seslendirme: Düsseldorf, 1983. · Gün ve Yaşam, keman ve piyano için, 1983; ilk seslendirme: F. Fischer ve C. Hörr, Düsseldorf, 1984. · Dümteke, flüt, klarnet, fa.got, trombon, piyano, keman, kontrbas ve iki vurmalı çalgı için, 1984; ilk seslendirme: Ensemble Neue Musik, şef: M.A. Schlingenspien, Düsseldorf, 1985. · Başlıksız, teyp için müzik 1986; ilk gerçekleştirme: Yamaha DX 7, besteci tarafından, Düsseldorf 1986, ton ve mix: C. Murster; grafik: R. Thelen. · Araba Gözleri, raslamsal beşil, tenor, saksofon, akordion, keman, viyola, viyolonsel için, 1986; ilk seslendirme: Düsseldorf, 1986. · Bir Asya Fantezisi, (bir sergi için oda müziği), flüt, gitar, vibrafon ve vurmalı çalgılar için, 1987; ilk seslendirme: Düsseldorf, 1987. · Moment, orkestra için senfonik bölüm, 1989; ilk seslendirme: Ender Sakpınar yönetimindeki İzmir Devlet Senfoni Orkestrası, 1989. · Son Sürgün, (fine Esilio), viyolonsel ve orkestra için senfonik bölüm, 1991; ilk seslendirme: Ender Sakpınar yönetimindeki İzmir Devlet Senfoni Orkestrası, Solist: Hakkı Öztürk, 1991. · Dümtektekdümtek, flüt, obua, klarnet, basklarnet, fa.got, piyano, keman, viyola, viyolonsel ve vurmalı çalgılar için, 1992; ilk seslendirme: Kamuran İnce yönetimindeki Michigan Orkestrası, 1992. Çağdaş Türk Bestecileri
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.