Gönderi tarihi: 6 Haziran , 2009 16 yıl bu konu forumda çokca tartışılmış. herkes de yorumunu fikrini ve bildiklerini beyan etmiş. herkes bir şeklide haklı olabilir. sorgulamak istediğim bunun hangi şartlarda olursa olsun doğruluğu ya da yanlışlığı değil. üzerinde uzun uzun konuşulan haklı! gerekçeler ya da karşı görüşleri yazmayacağım. kabaca özetlemek gerekirse; karşı olanlar; eşitlikten uzak, kadın erkek arasında ayrım yapılıyor. o zaman neden kadın da birden fazla evlenemiyor? vb kabul edenler; bazı şartlar dahilinde olursa islam buna müsade eder ancak keyfi bir durum söz konusu değildir. zaten eşler arasında adil olamayacakların birden fazla kadın almaması söyleniyor kuranda. benim merak ettiğim hem Hz Muhammed'in hayatından, hem 4 halifenin, hem de sahabelerin hayatlarına bakarak, birden fazla kadınla evlenme durumunun gerçekten zaruretten kaynaklandığını görebilir miyiz? yani savaş olurda erkeklerin sayısı azalır da kadınlar kocasız kalır da ortada kalır vs vs gibi durumlar karşısında mı birden fazla kadınla evlenmişler sadece ve sadece. halifeler siyasi evlilikler yapmamış mıdır? kabileler barışsın gücü artsın vb. bu durumda zarurete bağlı olduğu düşünülen bu şartlı hak kişilerin menfaatince kullanılmamış mıdır? en başta da söylediğim gibi, öğrenmek istediğim hangi durumlarda bunun meşru sayılacağı değil, islami buyrukların ilk muhattablarının uygulama şekli.
Gönderi tarihi: 6 Haziran , 2009 16 yıl yani savaş olurda erkeklerin sayısı azalır da kadınlar kocasız kalır da ortada kalır vs vs gibi durumlar karşısında mı birden fazla kadınla evlenmişler sadece ve sadece. Hayır. Sadece ve sadece, araplar bu konuda taviz veremezler de ondan. Zaafiyetten başka bir şey değildir. Bu aslında, sadece Arap kültürü ve ayrıca bunun dindeki etkisinin göstergesidir.
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.