Misafir birce Gönderi tarihi: 18 Ocak , 2009 Gönderi tarihi: 18 Ocak , 2009 İşte 2 aşamalı 6 sınavlı yeni ÖSS YÖK, 195 dakikalık tek sınavı kaldırıyor. 2010'daki yeni sistemle iki ayrı sınav, ikinci sınavda da 4 ayrı test ve 1 yabancı dil sınavı olacak. Testler iki haftaya yayılacak, fakülteler 'testine göre' öğrenci alacak. 2010 yılında ÖSS'de yapılacak köklü değişiklikler konusunda önerilen sistemin ayrıntıları netleşmeye başladı. Yeni sistemde öğrencilerin kaderini 195 dakikalık tek sınav belirlemeyecek. Öğrenciler temel sınavın yanında 2 haftaya yayılan 4 farklı dersin testleriyle karşılaşacak, çözdükleri testlere göre bölümlere yerleşecek.Önceki gün YÖK Genel Kurulu'nda ele alınan sistemde öğrenciler, nisan ve haziran aylarında olmak üzere iki aşamalı sınava girecek. Nisan ayında temel bilgilerin yer aldığı sınavda belirlenecek barajı geçenler haziran ayındaki sınavlara girecek. YÖK'ün önündeki yeni sistem şöyle: * Nisandaki sınavda öğrencilere basit düzeyde Matematik, Türkçe, Fizik, Kimya, Biyoloji, Tarih, Coğrafya, Felsefe, Psikoloji soruları yöneltilecek. * Haziranda 2 haftaya yayılan 4 farklı ders testi öğrencilere uygulanacak. Bu testler; 'Matematik', 'Edebiyat', 'Fen' ve 'Sosyal' testlerinden oluşacak. * Matematik okumak isteyenlerin sadece bu teste girmesi yetecek. Fakülteler hangi testlere göre öğrenci alacağını açıklayacak. * Moleküler Biyoloji ve Genetik okumak isteyen bir öğrenci 'Matematik' ve 'Fen' testini çözecek. Fen testi içinde yer alan 'Biyoloji' sorularının standart sapmaları da farklı hesaplanacağından 'Biyoloji' sorularının önemi artacak. * Yabancı Dil bölümlerinde okumak isteyenler 2 haftalık sınavın haricinde 3'üncü hafta ayrı bir Yabancı Dil Sınavı'na girecek. * Meslek lisesi öğrencileri de genel lise öğrencileri ile aynı şartlarda sınava girecek. 2 yıllık Meslek Yüksek Okulları'na sınavsız geçiş hakkı kaldırılacağından meslek liseliler 'Temel' düzeydeki sınavın ardından puanlarına göre 2 yıllık fakültelere de yönelebilecek. * 4 yıllığa gitmek isteyen meslek lisesi öğrencilerinin önü de kapanmayacak. Meslek liseliler, 4 teste girerek mezun oldukları alan dışında istedikleri bölümlere yerleşebilecek. Örneğin, bir teknik lise makine, motor gibi bölüm öğrencisi, 2 yıllık okumak isterse sadece 'Temel' düzey sınavına girip üniversiteye yerleşebilecek. 4 yıllık bölüme gitmek isterse 2'nci aşama sınava girecek. Hangi bölümü okumak istiyorsa o bölümle ilgili belirlenen testi çözecek. İsterse 4 testi de çözüp bölüm hakkını artıracak. İmam hatip lisesi öğrencileri de istedikleri bölüme istedikleri testi alarak gitme hakkına sahip olacak. 28 Şubat öncesi dönemde imam hatip öğrencilerinin de arasında olduğu meslek lisesi öğrencileri istedikleri alanlarda tercih yapabiliyordu. 2010'a yetişir ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ünal Yarımağan: Sınavlar, iki haftaya yayılacak. İlkine girenler, taban puanı geçtiklerinde 2. sınava da girme hakkı kazanacak. Öğrenci, 'Ben Matematik ve Edebiyat testlerini yanıtlayacağım' diyebilecek. Bir başka öğrenci de 'Ben bütün testlerde şansımı deneyeceğim' deme hakkına sahip olacak. Ama mantıklı olan Fen bölümü mezunu bir öğrencinin Fen testini yanıtlamasıdır. Sözel bölüm mezunu öğrenci, 'Ben Fen testini çözeceğim' derse o konuyu daha önce öğrenmediği için sıkıntı yaşayabilir. Ayrıca bu sistemde ortaöğretim başarı puanının sınav puanlarına belli bir şekilde eklenmesi gerekir ki o konu konuşulmadı, o ayrı bir boyutudur. Fakültelerin ihtiyaçlarına göre çok sayıda puan türü tanımlayabiliriz. Birisi mesela Fen testi içinde yer alan Kimya puanına daha ağırlık verir, biri Fizik sorularına. Kabul edilirse sistemi 2010'a yetiştiririz. Alıntı
Misafir Yakisikli Gönderi tarihi: 24 Ocak , 2009 Gönderi tarihi: 24 Ocak , 2009 Birakin 195 dakikalik yeni YOK sinav testini, turkiyedeki egitim sistemi kendi basina bir yanlistir daha kafadan kaybetmekte.. Ben henuz boyle bir sistemle ogrencilerin universiteye girdigini gormedim.. Bizim herseyimiz nedense cok alafranga bir sisteme dayatiliyor genclerimize okuyun meslek sahibi olun deniliyor ama onune binbir turlu zorluk cikarmaktan geri kalmiyoruz.. ilk okul orta okul lise vs.. Genelde bizim egitim sistemimiz ezbere dayali bir sistem buda ister istemez ogrencileri kopya cekmelerine neden olmakta ogrenciler sosyal ve aktif olacaklari yerde daha bir ezberci ve pasiflige, hemen hemen omurlerini kitaplar ve sinavlari dusunmekte.. Avrupada 8ci sinifa giden bir ogrenci oyun oynamayi ve sosyal aktivitelerini gelistirirken Turkiyedekiler anadolu liselerine nasil gireriz diye ter dokmekteler avrupadakiler disarida oyun oynarken turkiyedekiler sinavlara ne tur kopya cekeceklerini dusunmektedirler ) Madem sinav sistemini degistirmeyi dusunuyorlardilar neden baska modeller secmediler ?? mesela avrupada bir cok ulkede lisedeki ders ortalama sistemiyle universiteye girilmekte bazi bolumler disinda Turkiyede boyle uyguluyabilirlerdi.. Ama bizimkiler her nedense herseyi yokusa surmeye cok meraklilar hadi hayirlisi olsun bakalim Saygilar Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.