Φ Ulyanov Gönderi tarihi: 14 Şubat , 2006 Gönderi tarihi: 14 Şubat , 2006 Simdi santo ile fikirlerimizin cok uyusmadıgını kendisi ve bazı dostlarımız biliyor bunun dısında kendisine dair bazen istemeden de olsa kırıcı olmus olabilirim bu ikimiz arasındaki bir mesele ama burada santo sonuna kadar haklıdır. Burada ekim devriminin ve iran devriminin devlete karsı devleti ortadan kaldırmaya donuk bir eylem oldugu yazılmıs ve devletin kurumlardan olustugu belirtilmis vs vs. Burada da ki temel hata devlet kurumunun kavranısına ilgilidir. Bu devrimlerde devletin siyasal kimligi sınıfsal kimligi degismis kimi kurumları ortadan kaldırmıs olsa bile devlet mekanizması kendisini korumustur. Ortadan kalkan devletin kendisi değildir. Soz konusu olan baska bir sınıf tarafından fethedilen iktidar ve sınıfsal yada siyasal karekteri degisen bir devlettir. Ayrıca giriste verilen devlet tanımı karsılasılabilecek en absurd devlet tanımlarından biridir diye dusunuyorum. Alıntı
Φ bozan Gönderi tarihi: 15 Şubat , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 15 Şubat , 2006 Rabi ve Nihaye... Devlet kelimesinin kökkenindeki türeme anlayışı insanların daha öndekilerin durumlarını kendilerince izahtan başka bir şeyi ifade etmeyebilir, lakin Anlam her zaman ve şartta yalnızca kenid içerisinde bulunduğu doğruyu da ifade etmeyebilir, Lakin şimdi hiç kimse kalkıp da neden o da ben değil diye soramaz. Soramazdan daha ziyade bu soruya gerçekçi, hakiki bir yanıt alamz zira ne o ne de bu bu dünyada bile olmayabilirdi. Şimdi bunun bile bir baht olduğu kabul olunursa ya da bir ihtimal bu vaziyette Bahta malik olmaklığın derecesini de bahtta görerek manayı köklendirmek çok da yanlış olmasa gerek.. Ve Yine Bozan şöyle ilave ediyor, Rus devrimi Rusyada bir sülalenin ortadan kaldırılması ve yerine yeni adamların gelmesini daha ziyade ifade eder. Zira devrimin ardından Rus umum siyasetinde her hangi bir değişiklik vuku bulmamaıştır. Kendi menfaat-i alileri için kısa bir zaman Dış ulusları kendilerinin birer nesnmesi görme alışkanlığından vazgeçmiş bile olsalar 2. harbin hemen akabinde Türk Cumhuri idaresinden Talebi arzda bulunmuşlardır. Bundan da ziyade Ruslar hiçbir zaman kendi kapıları olarak gördükleri Sedd-i Çin etrafını bırakmamışlardır. Buralarda yaşayan milletleri de kendi Halklarında ezgi yapmışlardır. Rus devrimi sadece bir çar devrimidir. İrana daha sonra bakacağız. Bozan Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.