Misafir birce Gönderi tarihi: 26 Temmuz , 2009 Gönderi tarihi: 26 Temmuz , 2009 Bu başka birşey. Siyaset Bilimi'ne aykırı valla Neden bahsediyorum ? Seçmenlerin en ilkel eğilimleri, çıkarlarına uygun politikalar izleyen çıkarlarına uygun vaadlerde bulunan (inandıkları taktirde) partilere oy verme eğilimidir. Yani bir toprak ağasının "toprak reformu" vaadeden bir partiye oy vermesi ve desteklemesi olası değildir. Eğer Robert Owen, ya da Friedrich Engels gibi "özel" bir insan değilse bu ağa. Şimdi bir kamu işçisi için özelleştirme felakettir. Kadrolu bir kamu işçisi taa babasının dedesinin gençliğinde o kurumda veya genel olarak kamu kurumlarında çalışan işçilerin mücadele ederek elde ettiği haklara sahiptir. Özelleştirme ile, artık kamu işçisi olmayacak, işçilerin yarısı işşiz kalacak, kalanlar şimdi ki maaşının yarısı ve hatta üçte biri kadar maaşla, kamu işçisi iken sahip olduğu hakların bir iki tanesi hariç hepsini kaybederek çalışacaktır. Belki de, şirket tüm işçileri işten çıkarıp, taşeron çalışmaya başlayacaktır. . . Gerci tarım ile ilgili değil fakat.. Tekirdağ'ın Çerkezköy ilçesinde kurulu bulunan ve iki yıl önce Japonlar tarafından satın alınan SE Otomotiv Teknolojileri A.Ş'ye ait fabrika, işçilik maliyetlerinin yüksek olması nedeniyle kapatıldığı bildirildi. Türk Metal Sendikası Çerkezköy Şube Başkanı Murat Koçak, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Çerkezköy Organize Sanayi Bölgesinde Volkswagen Elektrik Sistemler A.Ş. adı ile kurulan ve 2007 yılında Japon Sumitomo Wbordnetze grubuna bağlı SE Otomotiv Teknolojileri A.Ş'ye satılan fabrikada çalışan 745 işçi ve idari personelin fabrikanın kapatılması nedeniyle işten çıkarıldığını söyledi. Fabrikanın, Volkswagen, Audi, Seat ve Skoda firmalarının bir çok araç tipleri için kablo takımı ürettiğini ifade eden Koçak, ''İşveren, hükümetle uzun süredir, işçi ve vergi ve SSK maliyetlerinin düşürülmesi için çalışıyordu. Fakat anlaşma olmayınca fabrika kapatıldı. Çalışan 745 işçi ve personelin çıkışları da Bölge Çalışma Müdürlüğüne bildirildi'' dedi. Sendika olarak fabrikanın kapatılmaması için üzerlerine düşen görevi yerine getirdiklerini, ancak başarılı olamadıklarını ifade eden Koçak, şöyle devam etti: ''Fabrika, işçi maliyetlerini ülkemizde yüksek olmasından dolayı kapatıldı. Bir işçinin işverene maliyeti 1150 avro, yani 2 bin 703 TL. Bu paranın 750 veya 1000 TL'si işçinin eline geçiyor. Maliyetlerin düşürülmesi için çalışıldı ancak başarılı olunamadı. Bir noktada bizimde yapacak bir şeyimiz kalmıyor. Fabrikanın kapatılması, Çerkezköy ve Türkiye için büyük bir kayıp. Hükümet tarafından desteklenseydi, kapanması söz konusu olmazdı. Fabrikanın kapanmasının tek nedeni dünyada yaşanan ekonomik kriz ve işçilik maliyetlerinin yüksek olması.'' Bu arada, Bölge Çalışma Müdürlüğüne 745 çalışanın çıkışını vereceğini bildiren SE Otomotiv Teknolojileri AŞ, ilk planda tazminatlarını ödediği 450 işçinin çıkışını verdi. Fabrika önünde toplanan işçiler, yaptıkları açıklamada, sendikaya ve iktidar partisine tepki gösterdi. 31.01.2009 Aynı yola cıkmıyormu.. Satılmadan öncesi bilmiyorlarmıydı.. bir tahmin yürütemiyorlarmıy dı.. Hem elden gitti.. hem de sonuclar orta da, değil mi.. Hersey elden gitikten sonra, yada alt üst olduktan sonra.. sonuclar gözle görülüyor diger misalerde de .. Ama biz böyle olacagini tahmin etmiyorduk, Kime Yarar ! Saygılar Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.