Misafir birce Gönderi tarihi: 2 Kasım , 2007 Gönderi tarihi: 2 Kasım , 2007 Dünyanın En Uzun Köprüleri ( Uzunluk, köprünün birleştiği iki nokta arasındaki toplam mesafe ) Pontchartrain Gölü No 2 Yeri: Metairie - Lewisburg, Louisana, ABD Türü: öngerilimi beton Bittiği Yıl: 1969 Uzunluğu: 38.422 m Pontchartrain Gölü No 1 Yeri: Metairie-Lewisburg, Louisiana, ABD Türü: öngerilimli beton Bittiği Yıl: 1956 Uzunluğu: 38.352 m Chesapeake Körfezi Yeri: Virginia, ABD. Türü: çelik sehpalı Bittiği Yıl: 1964 Uzunluğu: 28.324 m Kral Fahd Yeri: Bahreyn - Suudi Arabistan Türü: öngerilimli beton Bittiği Yıl: 1986 Uzunluğu: 24.950 m Sunshine Skyway Yeri: Tampa Koyu, Florida, ABD Türü: çelik ve beton konsol Bittigi Yıl: 1987 Uzunluğu: 24.500 m Başkan Costa e Silva Yeri: Rio de Janeriro- Niteroi, Brezilya Türü: tablalı celik kutu Bittiği Yıl 1974 Uzunluğu: 13.900 m Pinang Yeri: Pinang Adasi-Perai, Malezya Türü celik askili beton kutu Bitti[/size]ği Yıl 1985 Uzunluğu: 13.800 m Chesapeake Körfezi / 1 Yeri: Virginia, ABD Türü: çelik, sehpalı Bittiği Yıl: 1952 Uzunluğu: 12.900 m Chesapeake Körfezi / 2 Yeri: Virginia, ABD Türü: celik, sehpalı Bittiği Yıl: 1972 Uzunluğu: 12.900 m Seto Yeri: Kocima, Honşu-Sakaide, Şikoku, Japonya Türü: çelik askılı ve paayandalı köprüler Bittiği Yıl: 1988 Uzunluğu: 12.230 m San Mateo-Hayward Yeri: San Francisco Körfezi, California, ABD Türü: beton sehpalı Bittiği Yıl: 1967 Uzunluğu: 11.270 m Yedi Mil Yeri: Knight' s Key-Pacet Key, Florida, ABD Türü: ( bu bilgiler bulunamamısdır ) Bittiği Yıl: 1912 Uzunluğu: 11.270 m Huang Irmağı Yeri: Henan - Shandong, CHC Türü: ( bu bilgiler bulunamamışdır ) Bittiği Yıl: 1986 Uzunluğu: 10.340 m . . . Alıntı
Misafir birce Gönderi tarihi: 3 Kasım , 2007 Gönderi tarihi: 3 Kasım , 2007 Zarate - Brazo Largo Yeri: Parana Irmagi, Arajantin Türü: tablalı celik kutu Bittigi Yıl: 1976 Uzunluğu: 10.000 m Tappan Zee Yeri: Hudson Irmagi, New York, ABD Türü: çelik konsol Bittiği Yıl: 1956 Uzunluğu: 9.700 m Dünyanın En Geniş Acıklıklı Köprüleri ( Acıklık: Köprünün birbirini izleyen iki ayağı arasındaki mesafe ) Celik Asma Köprüler Akaşi Boğazı Yeri: Kobe, Honsu - Avaci Adası Bittiği Yıl: 1998 Açıklığı: 1.990 m Humber Yeri: Humberside, Hull, Ingiltere Bittiği Yıl: 1981 Açıklığı: 1.410 m Verrazan Narrows Yeri: New York kenti, ABD Bittiği Yıl: 1964 Açıklığı: 1.298 m Golden Gate Yeri: San Francisco, ABD Bittiği Yıl: 1937 Acıklığı: 1.280 m Mackinac Yeri: Mackinac Boğazı, Michigan, ABD Bittiği Yıl: 1957 Açıklığı: 1.158 m Minami Bisan - Seto Yeri: Sakaide, Sikoku, Japonya Bittiği Yıl: 1988 Açıklığı: 1.100 m Fatih Sultan Mehmet Yeri: Istanbul, Türkiye Bittiği Yıl: 1988 Açıklığı: 1.090 m Boğaziçi Yeri: Boğaz ici Bittigi Yil: 1973 Açıklığı: 1.074 m George Washington Yeri: New York kenti, ABD Bittiği Yıl: 1931 Açıklığı: 1.067 m 25 Nisan ( Salazar ) Yeri: Lizbon, Portekiz Bittiği Yıl: 1966 Açıklığı: 1.013 m Forth Yeri: Queensterr, Iskocya Bittiğı Yıl: 1964 Acıklığı: 1.006 m Severn Yeri: Beachley, Gloucestershire, Ingiltere Bittiği Yıl: 1966 Açıklığı: 988 m . . . Alıntı
Misafir birce Gönderi tarihi: 3 Kasım , 2007 Gönderi tarihi: 3 Kasım , 2007 Konsol Köprüler Quebec Yeri: Quebec, Kanada Bittiği Yil: 1917 Açıklıgı: 549 Forth Yeri: Queensferry, Iskocya Bittiği Yıl: 1890 Açıklıgı: 2 göz, 2 x 521 m Nako Yeri: Osaka - Amagasaki, Japonya Bittiği Yıl: 1974 Açıklığı: 510 m Komodor Jöhn Yeri: Portland, Oregon, ABD Bittiği Yıl: 1974 Acıklığı: 501 m Celik Kemer Köprüler New Irmağı Boğazı Yeri: Fayette ili, Batı Virginia, ABD Bittiği Yıl: 1977 Açıklığı: 518 m Bayonne ( Kill Van Kull ) Yeri: Bayonne, New Jersey, New York, ABD Bittiği Yıl: 1931 Açıklığı: 504 m Sidney limanı Yeri: Sidney, Avustralya Bittiği Yıl: 1932 Açıklıği: 503 m Fremont Yeri: Portland, Oregon, ABD Bittiği Yıl: 1973 Açıklığı: 383 m Çelik Kablo Gergili Köprüler Alex Fraser Yeri: Annacis Adasi-Delta, Vancouver, Kanada Bittiği Yıl: 1986 Açıklığı: 465 m Yokohama Yeri: Kalküta, Hindistan Bittiği Yıl: 1985 Acıklığı: 460 m Hugli Irmağı Yeri: Kalküta, Hindistan Bittiği Yıl: 1987 Açıklığı: 457 m Dao Khanong Yeri: Chao Phraya Irmagi, Tayland Bittiği Yıl: 1987 Açıklığı: 450 m Betonarme Kemer Köprüler Krk I Yeri: Zagreb yakinlari, Hirvatistan Bittiği Yıl: 1980 Acıklığı: 390 m Gladesville Yeri: Sidney, Avustralya Bittiği Yıl: 1964 Acıklığı: 305 m Amizade Yeri: Porto, Portekiz Bittiği Yıl: 1963 Açıklığı: 207 m Çelik Makaslı Köprüler Astoria Yeri: Columbia Irmagi, Oregon, ABD Bittiği Yıl: 1966 Acıklığı: 376 m Francis Scott Key Yeri: Baltimore, ABD Bittiği Yıl: 1977 Acıklığı: 366 m Osima Yeri: Yanai kenti - Osima, Japonya Bittiği Yıl: 1976 Açıklıgı: 325 m Kuronseto Yeri: Akune kenti - Nagasima, Japonya Bittiği Yıl 1974 Açıklığı: 300 m . . . Alıntı
Misafir birce Gönderi tarihi: 3 Kasım , 2007 Gönderi tarihi: 3 Kasım , 2007 Öngerilimi Beton Köprüler Carios Fernadez Casado Yeri: Barrios de Luna, Ispanya Bittiği Yıl: 1983 Açıklığı: 440 m Sunshine Skyway Yeri: Tampa Koyu, Florida, ABD Bittiği Yıl: 1987 Açıklığı: 367 m Parana Yeri: Parana Irmagi, Posadas, Arjantin - Encarnacion, Paraguay Bittiği Yıl: 1987 Acıklığı: 330 m Brotonne Yeri: Sen Irmagı, Rouen yakınları, Fransa Bittiği Yıl: 1977 Acıklığı: 320 m Pasco - Kenewick Yeri: Columbia Irmağı, Washington, ABD Bittiği Yıl: 1987 Acıklığı: 299 m Kuf Irmağı El - Beyda, Libya Yeri: El - Beyda, Libya Bittigi Yıl: 1971 Acıklıgı: 282 m Tiel Yeri: Waal Irmagi, Hollanda Bittiği Yıl: 1974 Açıklığı: 267 m Tablalı Celik Kutu Köprüler Başkan Costa e Silva Yeri: Rio de Janeiro - Niteroi, Brezilya Bittiği Yıl 1974 Acıklığı: 300 m Sava I Yeri Belgrad, Yugoslavya Bittiği Yıl: 1956 Açıklığı: 261 m Zoo Yeri: Köln, Almanya Bittiği Yıl: 1966 Acıkıği: 259 m Sava II Yeri: Belgrad, Yugoslavya Bittiği Yıl: 1970 Açıklığı: 250 m . . . Alıntı
Misafir birce Gönderi tarihi: 3 Kasım , 2007 Gönderi tarihi: 3 Kasım , 2007 Öngerilimli Beton Konsol Köprüler Brisbane Yeri: Queensland, Avustralya Bittiği Yıl: 1987 Açıkligı: 265 m Koror - Babelthuap Yeri: Pasifik Adaları Bittiği Yıl: 1977 Açıklığı: 241 m Hamana Yeri: Sizuoka, Japonya Bittigi Yıl: 1976 Acıklığı: 240 m Hirosima Yeri: Yamaguci, Japonya Bittiği Yıl: 1975 Açıkliğı: 236 m Kalkar Köprüler Arthur Kill Yeri: Elizabeth, New Jersey, ABD Bittiği Yıl: 1959 Açıklığı: 170 m Cod Burnu Kanalı Yeri: Cod Burnu, Massachusetts, ABD Bittiği Yıl: 1935 Açıklığı: 166 m Delair Yeri: Delair, New Jersey, ABD Bittiği Yil: 1960 Açıklığı: 165 m Elbe Yeri: Hamburg, Almanya Bittiği Yıl: 1973 Açıklığı: 106 m Döner Köprüler El -Firdan Yeri: Süveys Kanalı, Mısır Bittiği Yıl: 1965 Açıklığı: 168 m Mississippi Yeri: Fort Madison, lowa, ABD Bittiği Yıl: 1927 Açıklığı: 160 m Willamette Yeri: Portland, Oregon ABD Bittiği Yıl: 1908 Açıklığı: 159 m Missouri Yeri: East Omaha Nebraska ABD Bittiği Yıl: 1893 Açıklıği: 158 m Basarnalı Köprüler South Capitol Sokagı Yeri: Washington, D.C, ABD Bittiği Yıl: 1949 Acıklığı: 118 m Sault Sainte Marie Yeri: Michigan - Ontario, ABD / Kanada Bittiği Yıl: 1941 Acıklığı: 102 m Erie Caddesi Yeri: Lorrain, Ohio, ABD Bittiği Yıl: 1940 Açıklığı: 101 m Tennessee Yeri: Chattanooga, Tennessee, ABD Bittiği Yıl: 1917 Açıkliğı: 94 m Kaynak: AnaBritannica Ansiklopedisinden Bridges of The World - Puentes del Mundo - Ponts Monde Alıntı
Misafir birce Gönderi tarihi: 7 Kasım , 2007 Gönderi tarihi: 7 Kasım , 2007 Edirne'de en eskisi 1420 yılında yapılan Tunca Nehri üzerinde ki Gazimihal Köprüsüdür. Gazimihal Köprüsü, 6 kemerli köprü, Tunca Nehri üzerinde inşa edilen ilk köprü olma özelliğini de taşıyor. ~~~ Tunca Köprüsü 1608-1613 yılları arasında inşa edilmiştir. Mimarı, Sultan Ahmet Camisi'ni de inşa eden Mehmet Ağa'dır ve o yıllarda Edirne'de yaşayan Mimar Hacı Şaban'ın da yapımına önemli katkılarda bulunduğu söylenir. Edirne'nin güzel köprülerindendir. Asıl adı Defterdar Ekmekçizade Ahmet Paşa köprüsüdür. Halk arasında Tunca Köprüsü olarak anılır. Yapımında "Nehri altın ve gümüşle doldurmacasına para harcandığı" söylenir. Mimari yorumcular on gözü olan köprü için "Eşi Bulunmaz" nitelemesini yaparlar. Üzerindeki parke granit taşlar Sultan Reşat'ın Edirne'yi ziyareti sırasında konulmuş orjinal taşlardır. Kaynak: Edirne Tarihi. ~~~ Tunca Köprüsü, Ekmekçizade Ahmet Paşa tarafindan yaptırılmiş olup, 11 ayak üstüne, 10 kemerli olup, yarısı ve yazıtlı köşkü su taşkınları nedeniyle yıkılmış, betonarme olarak yeniden yapılmıştır. Meriç Köprüsü ise 1842 de Abdülmecit tarafından inşasına başlanmış, 1847 de tamamlanmış 263 metre uzunluğunda 7 metre genişliğinde, 13 ayak üstünde 12 sivri kemerli ortasında mermerden yazıtlı köşkü bulunan, muhteşem abidelerdir. Bu köprünün yakininda Yıldırım ve Sefersah isimli iki kücük köprü daha bulunuyor. Kent merkezinden Karaağac' a giden yolda bulunan Tunca Köprüsü, Edirne nin en görkemli ve uzun köprüsü olan Meric Köprüsü, yöreye ismini veren Uzunköprü, görmeye deger yerler arasında bulunuyor. Alıntı
Misafir birce Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2008 Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2008 Boğaziçi Köprüsü'nün yapılış hikayesi ...20 Şubat 1970'de temeli atılan ve Cumhuriyet'in 50. yıldönümü olan 30 Ekim 1973'de büyük bir törenle açılan Boğaziçi Köprüsü'nün kare kare yapılış hikayesi... ...20 Şubat 1970: Beylerbeyi'ndeki temel atma töreni ...Mart 1970'de Ortaköy ayaklarının kazısı başladı. Hemen ardından da Beylerbeyi ayaklarının kazısı başladı. 4 Ağustos 1971'de Kule montajı yapıldı. ...Kule Montajı: 17 Ağustos 1971 ...Ortaköy kulesinin inşaatı ...Mayıs 1971'de Ortaköy çelik kulelerinin montajına başlandı. Beylerbeyi kulelerinin montajına ise Temmuz 197'de başlandı. Ocak 1972'de iki çelik kule de yükseldi. Dikey kulelerinin birbirleriyle yatay olarak bağlanması. Ocak 1972'de kuleler tamamlanınca Ortaköy'den Beylerbeyi'ne kadar denizin yüzeyine, birbirine paralel 2 adet kulavuz halat serildi ve bunlar kulelerden aynı anda çekilerek ilk birleşim sağlandı. ...Taşıyıcı çelik halatların çekilmesi... Alıntı
Misafir birce Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2008 Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2008 ...Beylerbeyi Kulesi ...21 Şubat 1972'de kılavuz halatlar çekildi... ...Kuleler... ....Kulelerden birinin içi... ...Tabliyelerin orta kesimden başlayan montajı... ...Montaj devam ediyor... ...Son tabliye denizden montaja getirilirken... 26 Mart 1973'de son tabliye de monajlandı. Ardından 60 adet tabliye birbirine kaynaklandı. Böylece ilk kez yürüyerek Asya'dan Avrupa'ya geçildi... ...26 Mart 1973'de son tabliyenin montajı tamamlanmak üzere... Alıntı
Misafir birce Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2008 Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2008 ...Nisan 1973'de kauçuk alaşımlı çift kat asfaltın dökümüne başlyandı. 1 Haziran 1973'de asfalt döküm işlemi sona erdi... ....Kulelerin altındaki geçiş noktalarına, köprüdeki genleşmeye uyum sağlaması amacıyla dönen levhalar monte edildi. ...Şubat 1973'de Ortaköy ve Beylerbeyi üzerinden geçen yaklaşım viyadüklerinin inşasına başlandı. Mayıs 1973'de bitirildi... ...Ortaköy yaklaşım viyadüğünün inşaatı... ...Yaklaşım viyadüğünün inşaası ...8 Haziran 1973'de ilk defa araçla geçiş tecrübesi yapıldı... 15 Mart 1974'de Çevreyolu'nun önemli geçişlerinden olan Haliç Köprüsü'nün iki yakası birleştirildi ve yaya olarak geçildi. 10 Eylül 1974'de de Haliç Köprüsü açıldı. ...İnşaatın son aşamaları... Alıntı
Misafir birce Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2008 Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2008 ...30 Ekim 1973'de açılış için mobil şeref tribünü araçları gidiyor... ...Köprü Cumhuriyetin 50. yıldönümü olan 30 Ekim 1973'de törenle açıldı... ...Açılış sabahı ...Tören alanında yayaların yürüyüşü başladı: 30 Ekim 1973'de ...Yoğun yaya geçişi nedeniyle köprü salıncak gibi sallanmaya başlayınca çökme tehlikesi doğabileceği düşüncesiyle derhal yaya geçişlerine son verildi... ...İlk 24 saat içinden 28 bin 126 motorlu araç köprüden geçti. Bu rakam 402 araba vapurunun taşıyacağı araç adedine eşitti. Köprü 440 milyon liraya maloldu... ...Köprüden yayalara geçiş, 1 lira geçiş ücreti karşılığında 2 Mayıs 1974'de verildi. Köprünün taşıyıcı ayaklarının her birinde yayaları yukarıya taşıyan dev asansörler mevcuttu. Ancak köprüden aşağıya atlayanların sayısının artması yüzünden birkaç yıl sonra yayalara yasak geldi ve günümüze kadar köprü yaya geçişlerine kapatıldı. Alıntı
Misafir birce Gönderi tarihi: 6 Mayıs , 2008 Gönderi tarihi: 6 Mayıs , 2008 Dünyanın en büyük deniz üstü köprüsü Çin’in finans ve ticaret merkezi Şanghay’ı sanayi ve liman şehri Ningbo’ya bağlayan 36 kilometre uzunluğundaki köprü 11.8 milyar yüene... (1.7 milyar ABD Doları) mal oldu. Şinhua haber ajansının bildirdiğine göre, böylece iki şehir arasındaki ulaşım süresi 4 saatten iki buçuk saate indi. 32 kilometresi deniz üstünde bulunan ve Hangcou körfezini geçen köprünün yapımına Kasım 2003’te başlanmıştı. Dünyanın dördüncü büyük ekonomisi durumundaki Çin’in ekonomik büyümesinde Yangzte Nehri Deltası’nın büyük payı bulunuyor. Şanghay şehriyle Zhejiang ve Jiangsu eyaletlerini kapsayan yaklaşık 100 bin kilometrekarelik bölgede 72.4 milyon kişi yaşıyor. Alıntı
Misafir birce Gönderi tarihi: 22 Haziran , 2008 Gönderi tarihi: 22 Haziran , 2008 Boğaz'a yapılacak 3. köprü Hem trenli hem arabalı 3. köprü Boğaz'a yapılacak 3. köprüden araçların yanı sıra hızlı trenlerin de geçmesi düşünülüyor. İstanbul'a yapılması planlanan 3'üncü köprüden araçların yanı sıra hızlı trenlerin de geçmesi düşünülüyor. Şimdilik iki seçenek var.... İstanbul'a inşa edilecek 3'üncü köprünün yeri konusunda tartışmalar sürerken, sürpriz bir gelişme yaşandı. Ulaştırma Bakanlığı, köprü inşa modelinde köklü değişiklik yapan önemli bir karar aldı. Türkiye'de, bundan sonra köprüler, trenlerin (raylı sistem) geçişine de uygun olarak inşa edilecek. Bu karar doğrultusunda İstanbul Boğazı'na inşa edilmesi gündemde olan 3'üncü köprü, karayolu taşıtları ile hızlı trenin geçişine elverişli biçimde tasarlanacak. 3'üncü köprü inşasında 2 seçenek üzerinde duruluyor: Köprü 2 katlı olacak; üst kattan arabalar, alt kattan hızlı tren geçecek. Ya da, tek katlı olarak yapılacak, 2 yanı arabalara ayrılacak, ortasından hızlı tren seferleri yapılacak. Ulaştırma Bakanlığı'nın maliyet nedeniyle tek katlı modele yakın durduğu belirtiliyor. 28 Mayıs 2008 ~~~ ...3. Köprü Doğayı Mahvedecek Mimar ve kent bilimci Prof. Dr. Ahmet Vefik Alp, 3. köprünün İstanbul Boğazı`nın kuzeyine yapılması ve otoyolların yeşil alan ve suları barındıran bu bölgeden geçirilmesinin, "İstanbul`un sonu olabileceğini" ileri sürdü. Prof. Dr. Alp yaptığı yazılı açıklamada, İstanbul`un çevresel ve transit trafiğini kent dışına taşıyacak bir "periferik (çevresel) sürat geçişi yapılması" görüşünü dile getirerek şunları kaydetti: "Ancak 3. köprünün boğazın kuzeyine yapılması ve bunun uzantıları otoyolların İstanbul`un kuzeyinden geçirilmesi, son yeşil ve suyumuzu barındıran kuzey bölgesinin yapılaşması, İstanbul`un sonu olabilir. Nitekim, bu filmi daha önce görmüştük. E-5`in (D-100) kuzeyinden transit sürat yolu olarak geçirilen TEM ve Fatih Sultan Mehmet (FSM) Köprüsü, kısa sürede tampon tampona gidilen bir şehiriçi caddeye dönüştü. E-5 ile TEM arasında kalan 2.500 hektar yeşil alan birkaç örnek dışında ucube ve kaçak yapılarla doldu. Bundan ders almalıyız." Meslek odaları ve uzmanların, "kuzeyden geçecek yeni bir otoyol ve boğaz köprüsünün yeşile, oksijen ve su kaynaklarına ciddi biçimde zarar vereceğine, Şile, Beykoz, Ömerli, Belgrad, Çatalca, Kemerburgaz ormanları için tehdit oluşturacağına" dikkat çektiklerini anımsatan Ahmet Vefik Alp, "5.000 hektara kadar ormanlık alanın tahrip olacağını belirtiyorlar. İstanbul`un içme suyu rezervlerinden Terkos gölüne deniz suyunun karışabileceğini ifade ediyorlar" dedi. Otoyol ve köprünün, güneyde yapılması durumunda bunun çevresel bir transit sürat geçişi olamayacağına, kuzeyden geçmesi durumunda da doğayı bitireceğini iddia eden Prof. Dr. Alp, şunları ifade etti: `Bugün için şu gerçeği kaydetmek isterim: Kuzeyden otoyol ve köprü İstanbul`u bir `ekümenopolis` yapabilir, hem de çölleşmiş bir `ekümenopolis`. Herkesin anlayacağı dilden söylersek, ekümenopolis `nüfusu 30 milyonlara dayanmış, yaşanması bir ızdırap, bir çile olan, hormonlanmış, hastalanmış, ölümü bekleyen` kentlere deniyor. Çocuklarımıza ekümenopolis İstanbul miras bırakmayalım." Alıntı
Misafir birce Gönderi tarihi: 4 Ekim , 2008 Gönderi tarihi: 4 Ekim , 2008 ...63 sene evvel bombalanan 324 yıllık Osmanlı yâdigârı Konjic Köprüsü'nü Türkiye tamir ettirdi ANKARA -AA- Osmanlı Padişahı Sultan 4. Mehmet'in fermanı ile 1682 yılında inşaa edilen ve 2. Dünya Savaşı sırasında bombalanarak hasar gören Konjic Köprüsü, Türkiye tarafından restore ettiriliyor. Başbakanlık Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığından (TİKA) alınan bilgiye göre, köprü, 3 Mart 1945'de Alman piyadelerinin geri çekilmesi sırasındaki bombardıman sonucu büyük hasar gördü. Karayolları Genel Müdürlüğünün, TİKA ile imzalanan protokol çerçevesinde kontrolörlük görevini yürüttüğü restorasyon çalışmalarının, bölgedeki mevsim şartlarının uygun olması durumunda bu ay tamamlanması planlanıyor. Restorasyon projeleri ve teknik raporu, Karayolları Genel Müdürlüğü Köprüler Dairesi Başkanlığı Tarihi Köprüler Şubesi Müdürlüğü tarafından hazırlanan 86,2 metre uzunluğunda, 5,35 metre genişliğindeki 6 kemerden oluşan köprünün, kemerlerinin restorasyon işlemi tamamlandı. Temel, tempan duvar, selyaran, kitabe köşkü ve üst yapı çalışmaları halen süren köprüde,onarım çalışmaları tamamlandıktan sonra çevre dü zenlemesi ve aydınlatma çalışmaları yapılacak. Bugüne kadar yaklaşık 860 bin avro harcanan restorasyon çalışmaları, toplam 1 milyon 475 bin avroya mal olacak. Alıntı
Misafir birce Gönderi tarihi: 4 Mart , 2009 Gönderi tarihi: 4 Mart , 2009 Köprüyü kaç dakikada geçti ? Metrobüs hattı Avcılar'dan Kadıköy'e uzandı. Peki hattın özellikleri neler ? Metrobüsün üçüncü hattı Avrupa yakasi ile Asya'yı birleştirdi, 11 kilometrelik yolun 24 dakika sürmesi planlanıyor. Metrobüs Boğaziçi Köprüsü üzerinde normal trafikte seyredecek ve köprüyü 7 dakikada geçecek. İstanbul'da Avcılar-Zincirlikuyu metrobüs hattından sonra Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme hattı da bugün hizmete girdi. Açılışıını Başbakan Tayyip Erdoğan'ın yaptığı Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme hattında 7 istasyon bulunuyor ve yeni hatla günde ortalama 300 bin yolcu taşınması hedefleniyor. Metrobüs Zincirlikuyu-Söğütlüleşme arasını 24 dakikada alacak. Metrobüs 11 kilometre olan yeni hatta Boğaziçi Köprüsü geçişinde normal trafik içinde seyredecek ve köprüyü ortalama 7 dakikada geçecek. Zincirlikuyu - Söğütlüçeşme metrobüs hattı 90 milyon TL'ye mal olurken, hat için 7 alt geçit, 5 köprü, 3 adet viyadük inşa edildi. 20 kilometre metrobüs halatlı bariyer, 20 kilometre çelik bariyer yapıldı. YENİ METROBÜSLER 230 YOLCU KAPASİTELİ Yeni hatla birlikte daha önce alınan ve her birinin yapımı 8 ay süren 10 metrobüs aracı da hizmete girecek. Saatte 60 kilometre hız yapabilen metrobüsler, 230 yolcu kapasiteli olacak. Çevre dostu metrobüsler 3 otobüse bedel hizmet verecek, personel, işletme ve yakıtta tasarruf sağlayacak. Akıllı teknoloji desteğiyle çalışan ve uçaklarda yön bulmayı sağlayan "Flight Directory" benzeri bir bilgisayarla önceden belirlenmiş sanal yörüngede hareket eden metrobüsün, güzergah üzerine çakılan mıknatıslı çubuklarla kendini sürekli denetleme özelliği bulunuyor. BİR ARAÇ SAATTE TEK YÖNDE 15 BİN YOLCU TAŞIYACAK Saatte tek yönde 15 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip metrobüslerde 4 ayrı güvenlik kamerası bulunuyor. Araçların tüm tekerlekleri yengeç hareketi gibi yan olarak yanaşma özelliğine sahip. Bu özellik, araçların duraklara sıfır olarak yanaşmasını ve engelli vatandaşların araçları sorunsuz şekilde kullanmasını sağlıyor. BİR GÜNDE 540 BİN KİŞİ SEYAHAT EDİYOR Metrobüs, Avcılar - Zincirlikuyu hattında günde ortalama 510 - 540 bin yolcu taşıyor. Metrobüsün birinci etabı Avcılar - Topkapı hattı Eylül 2007 tarihinde hizmete açıldı. Güzergah uzunluğu yaklaşık 19 kilometre, istasyon sayısı 14 olan bu hat, yaklaşık 156 milyon TL'ye mal oldu. Bu maliyet, metrobüs hattı, yan yollar yapılması, D-100 Karayolu'nun düzenlenmesi, ek köprülerin yapılması, kavşakların düzenlenmesi, yaya üst geçitlerinin yapılması, aydınlatma, peyzaj, altyapı tesislerinin yapılması ve durakların yapılmasını içeriyor. Metrobüsün ikinci etabı olan Topkapı - Zincirlikuyu arası da 8 Eylül 2008'de hizmete girdi. 10.3 kilometre olan hatta 11 adet istasyon yer alırken, ikinci etap da 120 milyon TL'ye mal oldu. Alıntı
Misafir birce Gönderi tarihi: 24 Mart , 2009 Gönderi tarihi: 24 Mart , 2009 Köprü ve otoyollardan iki yeni köprü parası Özelleştirmeleri gündemde bulunan boğaziçi ve işletmedeki paralı otoyollardan son 8 yılda elde edilen toplam gelir 2,8 milyar TL olarak gerçekleşti. Karayolları Genel Müdürlüğünce yayımlanan 2001-2008 yılları köprü ve otoyol gelir verilerine göre, söz konusu dönemde elde edilen gelirin 1,8 milyar TL'lik bölümü otoyollardan sağlandı. Son sekiz yılda boğaziçi köprülerinden geçiş yapan araçlardan ise 1 milyar TL gelir elde edildi. İstatistiklere göre, söz konusu dönemde köprü ve otoyollardan çift yönlü olarak toplam 2 milyar aracın geçiş yaptığı bildirildi. -1,5 MİLYAR TL'YE YENİ KÖPRÜ- Boğaziçine yeni bir köprünün yapımının gündemde olduğu bu günlerde ilgili kuruluşlarca yapılan hesaplamalara göre yeni bir köprünün çevre ve bağlantı yollarla birlikte yaklaşık 1,5 milyar TL'ye mal olması planlanıyor. Son yıllarda geçiş kolaylığı sağladığı gerekçesi ile Kartlı Geçiş Sistemi (KGS) ve Otomatik Geçiş Sistemlerinin (OGS) kullanıldığı köprü ve otoyollardan ayda yaklaşık 45 milyon TL'lik gelir elde ediliyor. Geçen yıl toplamında köprü ve otoyollardan yaklaşık 500 milyon TL'lik gelir elde edilmişti. Köprü ve otoyolların 2009 yılı toplam gelirinin ise 500 milyon TL'yi aşması planlanıyor. Alıntı
Misafir birce Gönderi tarihi: 18 Haziran , 2009 Gönderi tarihi: 18 Haziran , 2009 ...63 sene evvel bombalanan 324 yıllık Osmanlı yâdigârı Konjic Köprüsü'nü Türkiye tamir ettirdi ANKARA -AA- Osmanlı Padişahı Sultan 4. Mehmet'in fermanı ile 1682 yılında inşaa edilen ve 2. Dünya Savaşı sırasında bombalanarak hasar gören Konjic Köprüsü, Türkiye tarafından restore ettiriliyor. . . . ...Mehter Marşı Bosna'da yankılandı Bosna’da İkinci Dünya Savaşı sırasında yıkılan Konjiç Köprüsü Türkiye tarafından restore ettirildi. Köprü düzenlenen bir törenle tekrar Neretva'nın iki yakasını bir araya getirdi. Türkiye'den kalabalık bir heyet açılış için Saray Bosna'da hazır bulundu. Ellerinde Türk ve Boşnak bayrakları olan binlerce Bosnalı, Türkçe ve Boşnakça şarkılar söylerken Mehter Takımı’nın konseri büyük ilgi gördü. Sembolik olarak köprüden geçen mehter takımı Boşnaklar tarafından uzun süre ayakta alkışlandı. Osmanlı orduların geçiş güzergahında olan köprü, Sultan 4. Mehmet tarafından 1682'de inşa ettirilmişti. Konjiç Köprüsü İkinci Dünya Savaşı'nda yerle bir olmuştu. Alıntı
Misafir birce Gönderi tarihi: 30 Haziran , 2009 Gönderi tarihi: 30 Haziran , 2009 3'üncü köprü güzergâhını belirledik" Yıldırım "6 alternatif vardı. Seçimi yaptık" dedi. Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları yetkilileri "Beykoz-Tarabya veya Beykoz-Sarıyer olabilir" dedi Ulaştırma Bakanlığı, 6 milyar dolarlık 'İzmit Körfez Geçişi ve Gebze- İzmir Otoyol' ihalesinin ardından Türkiye gündemine bomba gibi düşecek yeni mega proje için kolları sıvadı. Ulaştırma Bakanlığı, İstanbul'a inşa edilecek üçüncü köprünün merakla beklenen güzergahını belirledi. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, SABAH'a yaptığı açıklamada, İstanbul'a inşa edilecek köprünün güzergâhıyla ilgili 6 seçenek üzerinde yapılan çalışmanın tamamlandığını söyledi. Yıldırım, güzergâhın zamanı geldiğinde açıklanacağını vurgulayarak, "Daha önce 6 alternatif vardı. Seçimi yaptık. Bu aşamada tek söyleyebileceğim, yeni köprünün Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri'nin daha kuzeyinde olacağıdır" dedi. İHALE BU YIL Üçüncü köprünün "İzmit Körfez Geçişi ve Gebze-İzmir Otoyol" projesinde uygulanan yap-işlet-devret (YİD) modeliyle gerçekleştirileceğini belirten Yıldırım, bundan sonraki tüm ulaştırma projelerinde de YİD modelini uygulayacaklarını söyledi. Üçüncü köprü için bu yıl içinde ihaleye çıkabilecekleri mesajını veren Yıldırım, güzergâhı açıklamaktan özenle kaçındı. Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü üst düzey yönetiminin nabzını tutan SABAH, yeni köprü için öne çıkan iki güzergâhı şöyle saptadı: Beykoz-Tarabya: Bu güzergâh, yeni köprü için en uygun nokta olarak kabul ediliyor. Bu hattın seçilme olasılığı yüzde 90 olarak gösteriliyor. Beykoz-Sarıyer: Bu güzergah, Beykoz-Tarabya'nın ardından ikinci en güçlü aday güzergâh olarak gösteriliyor. Hayırlısı olsun diyelim.. Alıntı
Misafir birce Gönderi tarihi: 2 Temmuz , 2009 Gönderi tarihi: 2 Temmuz , 2009 En büyük ihale onaylandı... İstanbul-İzmir arasını 3.5 saate indirecek İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyol Projesi ihalesi onaylandı. Cumhuriyet tarihinin en büyük ihalesi olan İstanbul-İzmir arasını 6.5 saatten 3.5 saate indirecek İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyol Projesi ihalesi onaylandı. İhaleyi kazanan konsorsiyumun üyesi Nurol’un Başkanı Çarmıklı, "Proje kriz döneminde ekonomiye katkı sağlayacak. Herkes kazanacak" dedi... Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyol Projesi ihalesi için 22 yıl 4 ay ile en düşük yapım ve işletme süresini veren Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi- Yüksel- Göçay ortak girişim grubunun teklifini onayladı. Cumhuriyet tarihinin en büyük ihalesi olan proje ile İstanbul-İzmir arası 6.5 saatten 3.5 saate inecek. Projenin tanıtımı dün Bakan Yıldırım ve konsorsiyum üyeleri ile birlikte yapıldı. SIRA 3’ÜNCÜ KÖPRÜDE Bakan Yıldırım, projenin ihalesini gerçekleştirerek krize karşı ilk testi geçtiklerini, bundan sonra ikinci testin İstanbul’a yapılacak üçüncü köprü olduğunu söyledi. Yıldırım, "Dünya’nın ikinci en büyük asma köprüsü bu proje içerisinde yapılacak. İzmit’e bir gerdanlık olarak geçirilecek" dedi. Projenin yap-işlet-devret (YİD) modeliyle yapıldığı için devletin kasasından bir kuruş çıkmayacağını ifade eden Yıldırım, 400 milyon liraya kadar olan kamulaştırma bedelinin de yüklenici firmaların karşılayacağını bildirdi. YİD ÇOK İYİ MODEL İhaleyi 22 yıl 4 ay olarak verdikleri teklif ile kazanan konsorsiyumun üyesi Nurol Holding’in Başkanı Nurettin Çarmıklı ise ihalenin kriz döneminde ekonomiye büyük bir katkı sağlayacağını, bir an önce inşaatını tamamlayıp işletmeye açmayı hedeflediklerini kaydetti. Çarmıklı, YİD modeli konusunda ilk etapta bazı sıkıntılarla karşılaştıklarını da belirterek, "Yüklenici için de devlet için de iyi bir model olduğunu düşünüyorum. Kriz döneminde hükümet olarak bir yatırım yapılamıyor. Dış kredi geliyor. Bu modelde ise hem devlet hem de firmalar kazanıyor. Maliyet olarak şu an bir şey söyleyemeyiz. Ama 6 milyar dolar olarak hesaplıyoruz" diye konuştu. 35 DOLAR ÜCRET DÜŞEBİLİR Otoyol geçiş ücretlerinin 35 dolar olarak belirlenmesi yönündeki eleştirilere de cevap veren Yıldırım, Türkiye’deki otoyol ücretlerinin dünyaya kıyasla düşük olduğunu kaydetti. Yıldırım, "Her hizmetin bir bedeli var. Ama biz sosyal devlet anlayışı ile vatandaşa alternatif de sunuyoruz. İzmit Körfezi geçişi köprüsünü kullanmak istemeyenler, feribotla ya da mevcut yolu kullanarak seyahat edebilirler. Ayrıca buradaki köprü ücreti 35 dolar, tavan ücretidir. Eğer işletmeci trafik çekmek için bu ücreti daha aşağıya çekebilecektir" dedi. 6 MİLYON DOLAR HARCANARAK 7 YILDA TAMAMLANACAK İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu, Gebze’den başlayacak ve Körfez’i köprüyle geçerek Orhangazi’ye bağlanacak. Bursa üzerinden devam edecek otoyol, Balıkesir’den geçerek İzmir’e uzanacak. 870 MİLYON LİRALIK TASARRUF Proje mevcut devlet otoyolunu yaklaşık 140 kilometre kısaltarak, 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresini 3,5-4 saate indirecek. Böylece yılda 870 milyon TL tasarruf sağlanacak. "İşletmenin açıldığı yıl" için belirlenen tavan geçiş ücretleri, "2008 yılı" bazlı hesaplanacak. Buna göre, otomobiller için İzmit Körfez Geçişi ücreti KDV hariç 35 dolar olarak belirlendi. Bursa-Balıkesir- İzmir Otoyolu’ndan geçiş ise kilometrede 0,050 dolar olacak. ASMA KÖPRÜ 3 KM UZUNLUĞUNDA Proje tamamlandığında, İzmit Körfezi’ne yapılacak 3 kilometre (km) uzunluğundaki asma köprü, dünyanın en uzun açıklıklı ikinci asma köprüsü olacak. n Yüksek Planlama Kurulu’nun onayından sonra başlayacak olan projenin 7 yılda tamamlanması planlanıyor. Alıntı
Misafir birce Gönderi tarihi: 12 Temmuz , 2009 Gönderi tarihi: 12 Temmuz , 2009 Ünlü isimler 3. köprünün adını koydu İstanbul'da yapılacak 3. köprünün ihalesi eylülde gerçekleştirilecek. Adının ne olacağı ise tartışılmaya devam ediyor. Yazarların sanatçıların ve ünlülerin 3. köprüye isim önerileri: İstanbul'da yapılacak üçüncü köprünün ihalesi eylül ayındagerçekleştirilecek. Ancak yeni köprünün yeri ve bağlantı yollarının geçeceği güzergâh ile ilgili spekülasyonlar, aylar öncesindenbaşladı ve her geçen gün artarak devam ediyor. Bizim konumuz üçüncü köprünün nereye yapılacağı değil, adının ne olacağı. Gerçi "Doğmayan çocuğa don biçilmez" demiş atalarımız; ancak köprünün yapılacağı kesin. Bu nedenle biz şimdiden adını koyalım istedik. Yazarlara, tarihçilere, sanatçılara "Üçüncü köprünün adının ne olmasını istersiniz ?" diye sorduk ve ilginç cevaplar aldık... İstanbul'da yapılacak ve Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayacak üçüncü köprünün ihalesi ekim ayında gerçekleştirilecek. Ancak yeni köprünün yeri ve bağlantı yollarının geçeceği güzergah ile ilgili spekülasyonlar, aylar öncesinden başladı ve her geçen gün artarak devam ediyor. Yetkililer ise köprünün yeri ve yol güzergahları ile ilgili ortaya atılan planları, iddiaları reddediyor. Bizim konumuz üçüncü köprünün nereye yapılacağı değil, adının ne olacağı... Gerçi "Doğmayan çocuğa don biçilmez" şeklinde bir atasözümüz var; ancak köprünün yapılacağı kesin. Bu nedenle de biz şimdiden adını koyalım istedik. Ve yazarlara, tarihçilere, sanatçılara "Üçüncü köprünün adının ne olmasını istersiniz?" seklinde bir soru yönelttik. İlginç cevaplar aldık... Sizce üçüncü köprünün adı ne olmalı ? Mimar Sinan köprüsü Selçuklu köprüsü Cumhuriyet köprüsü Avrasya köprüsü Turgut Özal köprüsü Mimar Hakan Kıran 3. köprünün yapılmasına razı değil. Bu sebeple çok çocuklu ailelerin, artık bundan sonra olmasın diye son çocuğuna "Yeter" adını vermesinden mülhem 3. köprüye de bu adın verilmesini öneriyor. Ahmet Özal, tüm itirazlara rağmen 2. köprüyü yaptıran babasının, Turgut Özal'ın isminin verilmesi gerektiğini düşünüyor. Özal, halkın da bunu istediğini söylüyor. Hatta İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin 'vapurları halka seçtirmesi' gibi 3. köprünün adının da halka sorularak verilmesi istiyor. İnternette yaptırılacak ankette Turgut Özal isminin birinci geleceğini iddia ediyor. Ünlü tarihçi Prof. Dr. İlber Ortaylı, üçüncü köprüye karşı; ancak ihtiyaçlar göz önünde bulundurulunca bunun kaçınılmaz olduğunu söylüyor. Ortaylı, köprüye Mimar Sinan ismini yakıştırıyor. Aktör Ediz Hun da Ortaylı ile aynı görüşte. İstanbul'a yakışacak bir isim seçilmesi gerektiğini vurguluyor ve gönlünden Mimar Sinan geçiyor. Hun, bu adı bir vefa göstergesi olarak görüyor. Boğaza köprü yapma fikri ilk II. Abdülhamit'ten çıkmıştı. Hatta projeleri hazırlatmış fakat yapım aşamasına gelindiğinde tahttan indirilmişti. II. Abdülhamit'in torunu şehzade Orhan Osmanoğlu 3. köprü için Selçuklu'ya dair bir isim konulmasını öneriyor. Bu tür yapılara Cumhuriyeti ve Osmanlı'yı anımsatan isimler verildiğini ama Selçuklu'nun unutulduğunu söylüyor. Onun gönlünden geçen isim; II. Abdülhamit. Ancak bu önerisinin siyasi anlaşılacağını düşündüğü için söylemekten imtina ediyor. Gazeteci Leyla Umar, üçüncü köprü yapılmasına karşı. Yapılırsa da adının Atatürk olmasından yana. Tarihçi Prof. Dr. Feridun Emecan ise üçüncü köprüye Cumhuriyet adını yakıştırıyor. Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet'ten sonra Cumhuriyet isminin uygun düşeceğini söylüyor. Emecan, Atatürk adının yaygın kullanıldığını, zaten Unkapanı köprüsünün resmiyette Atatürk Köprüsü olarak geçtiği, dolayısıyla Boğaz Köprüsü'ne bu adın verilmesinin uygun olmayacağı görüşünde. İskender Pala herkesten farklı önerilerde bulunuyor: Kıtabend (kıtaları birbirine bağlayan), Dersaadet (saadetin kapısı, saadet yolu), Tezhibiye (süs, ziynet), Mihrimah (güneş ve ay). Yazar Selim İleri'nin ilginç bir isim önerisi var: Abdülhak Şinasi Hisar. "Abdülhak Şinasi Hisar, İstanbul'u en güzel, en içli kaleme getirendi. Ama ne yazık ki milyonlarca İstanbullu Abdülhak Şinasi'nin adını bile bilmiyor. Hiç değilse bir fırsat olur, "Bu da kimmiş ?" diye sorulur. Yolu Abdülhak Şinasi'yle açmışken, sonra, tabiî, bir umut; onuncu köprüye de belki Selim İleri köprüsü denir." diyor. AK Parti İstanbul Milletvekili Prof. Dr. Edibe Sözen'in üçüncü köprüye isim önerisi Avrasya oluyor. CHP'li İstanbul milletvekilleri ise üçüncü köprüye karşı çıktıklarını dolayısıyla bir isim önerisinde bulunmayacaklarını söylüyor. Beşir Ayvazoğlu ise her ne isim verilirse verilsin köprüye halk arasında "3. köprü" denileceğini söylüyor. "Yeter" adını vermesinden mülhem 3. köprüye de bu adın verilmesini öneriyor. Alıntı
Misafir birce Gönderi tarihi: 19 Temmuz , 2009 Gönderi tarihi: 19 Temmuz , 2009 3 KÖPRÜ YETMEZ ! Modern dünya, acılar yaşayarak, yanlışlar yaparak doğruları öğrendi. Biz ise, elimiz bin defa yanmasına karşın, ateşi hala elimizle tutmaya devam ediyoruz. Çünkü; acılardan zevk alıyoruz. Marazi bir durum, ama gerçek bu ve acı. Üçüncü köprü tantanası da, böyle bir ders almamışlığın, bilime kulak tıkamışlığın freni boşalmış halidir. Şehir planlamacıları diyor ki, üçüncü köprü, İstanbul’un trafiğine derman olmaz, yarayı daha da derinleştirir. Birinci köprü yapılırken, bir süre sonra ikinci köprünün zorunlu hale geleceği söylenmişti ve gerçekleşti. Çünkü, o köprünün etrafına yerleşti insanlar, kent genişledi. Üçüncü köprüde de aynısı olacak. Şimdi, kentin kuzeyinde yer kapatanlar, köprü yapıldıktan sonra buraları binalarla dolduracaklar. Cepler dolacak ama, İstanbul’un trafik çilesi bitmeyecek. kentin içini yollarla donatmadıkça (buna olanak yok), üç değil, 13 köprü yapsanız İstanbul’un trafiğine çare olmaz. ’’Peki ne yapmalı’’ sorusunun, yanıtı belli: kenti boyuna, enine metroyla donatacaksınız. Boğaz tüp geçidi akıllı bir yoldur, araçlar, köprülerden en az 10 kat daha hızlı geçecek denizin altından. Herşey gün gibi açıkken hala, ’’köprü köprü’’ diye ısrarın ne anlamı var, kime ne yararı var ? İstanbul’un trafik sorununa ilaç olmayacak, ama birilerinin cebi dolacak. Değer mi ? Kadir Çelik Alıntı
Misafir birce Gönderi tarihi: 16 Ağustos , 2009 Gönderi tarihi: 16 Ağustos , 2009 Köprülerin güvenlik sistemi yenileniyor Geçiş ücretleri ile önemli bir gelir kalemi haline gelen İstanbul boğaziçi köprülerinde elektronik güvenlik sistemleri yenilenecek. 1 Eylül'de başlatılacak çalışmalar yıl sonunda tamamlanacak. Karayolları 17. Bölge Müdürlüğünce programa alınan revizyon projesi ile İstanbul boğaziçi köprüleri elektronik güvenlik sistemlerinin revizyonu ile mevcut sistemlerin bakım ve onarımı ihalesi bu ay yapılacak. Karayolları 17. Bölge Müdürlüğünce hazırlanan ihale şartnamesine göre, revizyon ve onarım programı, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, kuleleri, yol ve deniz seviyesi,ankrajlar, gişe sahaları, polis korumave karayoları hizmet binaları alanlarında gerçekleştirilecek. -36 KAMERA İLE GÖZETİM- Yenileme ve onarım programı kapsamında, boğaziçi köprülerinde halen hizmet veren kamera ve elektronik sistemlerinin revizyonununyanı sıra mevcut sistemin bakım onarımının malzeme dahil hizmet alımı dayapılacak. Bu çalışmalar kapsamında, 36 kamera, zoom lensleri, pan tiltüniteleri, 2 kumanda odası, 8 ankraj, 4 TDr odası bulunuyor. 17 Ağustos 2009 tarihinde yapılacak olan elektronikgüvenlik sistemleri ihalesine, idare tarafından belirlenen kriterlere uygun firmalar katılabilecek. İstanbul boğaziçi köprülerinde 1 Eylül 2009 ile 31 Aralık2009 tarihleri arasında gerçekleştirilecek işler için açılacak ihaleye, oto yolücret toplama, otoyol tünel, asma köprüler, havaalanları, bankalar, alış veriş merkezleri, ticaret merkezleri veya resmi güvenlik birimlerinin elektronik güvenlik sistemlerinin tesisi veya bakım onarımlarını yapmış olan firmalar katılabilecek. Alıntı
Misafir birce Gönderi tarihi: 15 Aralık , 2009 Gönderi tarihi: 15 Aralık , 2009 İstanbul Metrosunun Haliç geçişi için yapılacak köprünün çelik kazıkları, önümüzdeki hafta çakılmaya başlayacak. İstanbul Büyükşehir Belediyesinden yapılan açıklamaya göre, İstanbul Metrosunun en önemli geçiş güzergahlarından Haliç metro geçiş köprüsü inşaatında kullanılmak üzere Portekiz'de imal ettirilen ve “Normed” isimli gemiyle Haliç'e getirilen platform ve 13 parçadan oluşan çelik boru kazıklar, suya indirilmeye başlandı. Köprünün su içinde ayaklarını oluşturacak çelik kazıklar, Beyoğlu yakası sahiline yüzdürülerek muhafazaya alındı. Çalışmaların akşam saatlerinde tamamlanması planlanıyor. İstanbul Metrosu, inşa edilen köprüyle Unkapanı'na ulaşacak ve oradan kazısı tamamlanmış tünelle Şehzadebaşı, Aksaray istikametinden Yenikapı'ya ulaşarak burada Marmaray ile entegre olacak ve böylece Kartal-Kadıköy hattına da bağlanacak. Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.