
SorrowOcean
Φ Yeni Üyeler-
İçerik Sayısı
9 -
Katılım
-
Son Ziyaret
SorrowOcean - Başarıları
-
Kuran'da Miras Paylaştırmada Matematiksel Hata.
SorrowOcean şurada cevap verdi: TAKLAMAKAN başlık Dini Konular - Din - Dinler
******** Anlatım olarak zaten Ölenin eşi hayattaysa anlamı açık ayan beyan.- 671 cevap
-
- Kuranda Miras Paylaşımı
- Matematiksel Hata
-
(ve 2 diğerleri)
Yapıştırılan Etiketler:
-
Kuran'da Miras Paylaştırmada Matematiksel Hata.
SorrowOcean şurada cevap verdi: TAKLAMAKAN başlık Dini Konular - Din - Dinler
Aylar sonra girdiğimde gördüm ki hala bu konuda takılı kalmışsınız. Tüme varım tekniğini bilmiyorsanız incelmenizi öneirim. İfadeler çok açıktır. Mantık bilgisine sahip herhangi bir kimseye ayetleri gösterseniz size direk bu ayetlerde uygulanan tekniğin tüme varım olduğunu söyleyecektir. Bu konuda ki tezin çökmüştür. Lütfen yeni konularla geliniz. Aylar önce verdiğim yöntem net şekilde doğrudur. Ayetler zaten 2 aşamadır. 11. ve 12. ayetlerin birisinde erkek kadın temel alınmış diğerinde eş temel alınmıştır. Bu çelişki değil bütünlemedir. eş olduğu durumda 11. ayeti direk devreye sokmak kör cahillik yada kötü niyettir. İşin içine eş olduğu durumda 12. ayetten başlanacağı açıktır.- 671 cevap
-
- Kuranda Miras Paylaşımı
- Matematiksel Hata
-
(ve 2 diğerleri)
Yapıştırılan Etiketler:
-
Kuran'da Miras Paylaştırmada Matematiksel Hata.
SorrowOcean şurada cevap verdi: TAKLAMAKAN başlık Dini Konular - Din - Dinler
Arapça bilen birisi değilim ama dilbilim ve çeviri teknikleri konusunda bilgi sahibiyim (yabancı dil öğretmeniyim) bu yüzden 8 farklı mealden farklı çevirileri okuyarak hataya düşmemek için birbirinden farklı çevirilmiş küçük kısımları özenle dikkate aldım. Malum sorunun kafa karıştırmasının nedeni yukarıda açıklamaya çalıştığım durumdur. Uygulamaya gelince, olay ilk kez ömer döneminde sorun olarak ortaya çıkmış; eğer peygamber döneminde böyle bir sorun olsaydı zaten şu andaki yanlış uygulama yapılıyor olmayacaktı. Arap uygulamalarının peygamberden sonra git gide bozulduğu ve kimi zaman Kuran'a çelişen uygulamaların süregelir şekilde İslama enjekte edildiğini üzülerek inceledim bunca zamandır. Ömerin ortaya çıkardığı avliye ve reddiye yönteminin uygulanması belki ayette bahsedilen sınırların dışına çıkılmadığı için uygulanabilir olsa da, Kuran'da aslında azıcık düşününce ve tüme varım mantığıyla ayetin biçimlendirdiğini farkedince kolaylıkla anlaşılacak çözümün es geçildiğini görüyor ve üzülüyorum. Ama malesef araplar İslama senelerce en büyük zulümü yapmış bir millet oldukları için çok da garip karşılamıyorum yanlış uygulamayı. Kuran'da herhangi bir çelişki yoktur. Ama İslam'a (bilerek yada bilmeyerek) sokulmuş (malesef) bir çok yanlış vardır. Cahiliye döneminde ki araplar Kuran'ı değiştirmeye cesaret edemeselerde uygulamalarda Kuran'dan uzaklaşan bir çok hataya imza atmıştır.- 671 cevap
-
- Kuranda Miras Paylaşımı
- Matematiksel Hata
-
(ve 2 diğerleri)
Yapıştırılan Etiketler:
-
Kuran'da Miras Paylaştırmada Matematiksel Hata.
SorrowOcean şurada cevap verdi: TAKLAMAKAN başlık Dini Konular - Din - Dinler
Hala cevabınızda bile aynı mantık çelişkisi yaratmaya kalmaktan kaçınmamanıza rağmen yanlisiniz çıkmıştır. Ayetlerde mirasın dağıtımına ilgin verilen sıralama tüme varımdır. Önce en basit durumu koyup sonra ayrıntıyı açıklamayı seçmiştir. Sizin sorunuz neden tüme varım kullanılmış tümden gelim kullanılmamış anlamına geliyor. İkisi de geçerli yöntemlerdir. Bu mantıkla tümden gelim uygulansaydı bu kez de neden tüme varım uyghulanmamış diyecektiniz muhtemelen. Dikkat eden herkes ayetteki değişkenlerin değiştikçe eski oranların geçerliliğini yitirdiğini görecektir. Siz x varyasyonundaki oranlarla y varyasyonundaki oranları toplayıp çıkarmaya çalışıyorsunuz. Matematik ve mantık bilen herkes tuzak sorudaki hatayı farketmiştir sanırım artık.- 671 cevap
-
- Kuranda Miras Paylaşımı
- Matematiksel Hata
-
(ve 2 diğerleri)
Yapıştırılan Etiketler:
-
Kuran'da Miras Paylaştırmada Matematiksel Hata.
SorrowOcean şurada cevap verdi: TAKLAMAKAN başlık Dini Konular - Din - Dinler
Sizin baştan beri örnekle yaptığınız ayrı değişkenlerin bulunduğu durumları tek bir önermede birleştirmek. Ayetleri tekrar tekrar okuyunuz. EŞ olan durum ayet 11 de yoktur. bu da sizi 12. ayetteki eş değişkenliyle başlamaya mecbur kılar. Matematikten azıcık anlayan bile bunu hemen farkedebilecektir tekrar okursa- 671 cevap
-
- Kuranda Miras Paylaşımı
- Matematiksel Hata
-
(ve 2 diğerleri)
Yapıştırılan Etiketler:
-
Kuran'da Miras Paylaştırmada Matematiksel Hata.
SorrowOcean şurada cevap verdi: TAKLAMAKAN başlık Dini Konular - Din - Dinler
Mantıksal hataya sürüklemeniz iflas etmiştir. Şimdiye kadar bunca yazan kişinin bunu es geçmesi oldukça kurnaz bir yöntem izlediğinizi göstermektedir. Ayetleri iyi okursanız hiç bir kural çiğnenmemiştir. ancak değişkenlerden biri olan eş değişkenin yer almadığı kuralı eş değişkenin yer aldığı kuralın yarısıyla birleştirip kalan yarısını görmezden gelerek bak hatalı diyorsunuz. Bilerek yada bilmeyerek matematiksel hatayı siz yapıyorsunuz bu durumda. Ayetleri tekrar okuyunuz yukarıdaki açıklamalara göre hiç bir maddedeki hak çiğnenmemiştir. Bana sakın EŞ değişkeninin yer almadığı 11. ayeti göstermeyin çünkü verdiğiniz örnekte mirasçılardan birisi EŞ tir. O zaman EŞ değişkenin yer aldığı maddeyi öncelik almak zorundasınız bu matemaiksel olarak da şarttır. Tavşan ve kapblumbağa paradoksunu ayetlere uygulamaya kalkmışsınız. İlk önermenizi kabul eden herkes tuzağa düşüyor ama ilk önermeniz yanlış. Yukarıdada anlattığım gibi farklı değişkenlerin yer aldığı kuralları kafanıza göre birleştirip bak işte seninde gördüğün gibi hatalı dedirtiyorsunuz (Bilmeyenler için Kaplumbağa ve tavşan paradoksu: Tavşan kapplumbağadan x mesafe kadar geride koşuya başlar ve kaplumbağadan 2 kat daha hızlıdır ama asla kaplumbağayı yakalayamaz. çünkü tavşanın kaplumbağıyı geçmesi için aradaki x mesafeyi kapaması lazımdır değil mi diye sorar. Buna verilecek evet yanıtı çıkmazın içine düşmenizi sağlar. ardından şu gelir çünkü: peki tavşan x mesafeyi alana kadar kaplumbağada onun yarısı kadar mesafe almaz mı? yani x/2 kadar. üste evet cevabını verdiyseniz burada da evet demek zorunda kalırsınız. peki mesafe x/2 ye düştü ama tavşanın hala yakalaması için x/2 mesafeyi alması gerekiyor değil mi denir. ama kaplumbağada bu arada x/4 kadar mesafe alacaktır. x/8 , x/16 .....x/10000000000000000.... devam eder gider. Tavşan asla kaplumbağayı yakalayamaz. Kabul etmek zorunda kalırsınız çünkü ilk tuzağa düşmüşsünüzdür kurtuluşunuz yoktur. Oysa Kaplumbağa tavşan ve hız değişkenleri dışında 4. değişken olan zamanı atlamışsınızdır. Eksik değişkenle mantık tuzağına düşersiniz.)- 671 cevap
-
- Kuranda Miras Paylaşımı
- Matematiksel Hata
-
(ve 2 diğerleri)
Yapıştırılan Etiketler:
-
Kuran'da Miras Paylaştırmada Matematiksel Hata.
SorrowOcean şurada cevap verdi: TAKLAMAKAN başlık Dini Konular - Din - Dinler
Biraz dikkatli okuyan, ayetlerin açılımındaki tümden gelim yöntemini kavrayan herkes durumu kavrayacaktır. Ateist arkadaşlar EŞ olan bir durumu Eş olmayan bir durumdaki oranlarla karıştırarak mantık hatasına düşürmektedir. Eş olan bir durumda ilk önce eş durumunda bahsedilen karı yada kocanın payını veren ayet uygulanmalıdır. Olay çok açık aslında- 671 cevap
-
- Kuranda Miras Paylaşımı
- Matematiksel Hata
-
(ve 2 diğerleri)
Yapıştırılan Etiketler:
-
Kuran'da Miras Paylaştırmada Matematiksel Hata.
SorrowOcean şurada cevap verdi: TAKLAMAKAN başlık Dini Konular - Din - Dinler
3kız çocuk +ana baba+ eş olan bir tabloda eşin dahil edildiği tek durum 12. ayet olduğuna göre 12 ayetten başlayarak dağılımı yaparız 12.ayet durum 1.4 e göre kadın 1/8 i alır geriye 7/8 kalır eşin hakkını verdiğimize göre geriye ana baba ve çocuklu durum kalır 11.ayetin durum 2.1ine göre kalan 7/8in 1/6sını anne (yani 7/8*1/6=7/48) yine 1/6 sını baba alır (7/48) kalan da çocuklar için yine aynı ayetteki hususla paylaştırılır matematiksel olarak verilen örneğe uygulamak gerekirse: 1000tl lik miras ilk önce varyasyonda eş bulunduğu için 12. ayete göre 1/8 i eşe verilir. Kalan 7/8 in 1/6 sı anneye 1/6 sı babaya verilir. kalan kısımda çocuklara verilir. EŞ=125tl alır (1/8) ANNE=(1000-125)/6=145.8333 BABA=(1000-125)/6=145.8333 KIZ KARDEŞLERİN HERBİRİ=(1000-416.666)/3=194.444666 alacaktır- 671 cevap
-
- Kuranda Miras Paylaşımı
- Matematiksel Hata
-
(ve 2 diğerleri)
Yapıştırılan Etiketler:
-
Kuran'da Miras Paylaştırmada Matematiksel Hata.
SorrowOcean şurada cevap verdi: TAKLAMAKAN başlık Dini Konular - Din - Dinler
Elmayla armutu toplayıp araya mantıksal hata zincirini yutturup sonra a bakın temel matematik işlemi bile hatalı diyen zihniyet lütfen okuyunuz: 11.AYET a) Allah size, çocuklarınız (ın alacağı miras) hakkında, erkeğe iki dişinin payı kadarını emreder. (Dikkat edelim bu temel kural) (Çocuklar sadece) ikiden fazla kız iseler, (ölenin geriye) bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer kız bir ise (mirasın) yarısı onundur. (Yeni durum geldi bir önceki ilk oranlar yitirdi) c)Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığı maldan, ana babasından her birinin altıda bir hissesi vardır. (Yeni durum olarak anne baba eklendi oranlar yine değişti) d)Eğer çocuğu yok da (yalnız) ana babası ona varis oluyorsa, anasına üçte bir düşer. (Farklı bir varyasyon ortaya kondu eski oranlar yine geçerliliğini yitirdi) e)Eğer kardeşleri varsa anasının hissesi altıda birdir. (Bu paylaştırma, ölenin) yapacağı vasiyetten ya da borcundan sonradır. Babalarınız ve oğullarınızdan, hangisinin size daha faydalı olduğunu bilemezsiniz. Bunlar, Allah tarafından farz kılınmıştır. Şüphesiz Allah hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir. 12. Eğer çocukları yoksa, karılarınızın geriye bıraktıklarının yarısı sizindir. Eğer çocukları varsa, bıraktıklarının dörtte biri sizindir. (Bu paylaştırma, ölen karılarınızın) yaptıkları vasiyetlerin yerine getirilmesi, yahut borçlarının ödenmesinden sonradır. Eğer sizin çocuğunuz yoksa, bıraktığınızın dörtte biri onlarındır. Eğer çocuğunuz varsa bıraktığınızın sekizde biri onlarındır. (Yine bu paylaştırma) yaptığınız vasiyetin yerine getirilmesinden, yahut borçlarınızın ödenmesinden sonradır. Eğer kendisine varis olunan bir erkek veya bir kadının evladı ve babası olmaz ve bir erkek veya bir kız kardeşi bulunursa ona altıda bir düşer. Eğer (kardeşler) birden fazla olurlarsa, üçte birde ortaktırlar. (Bu paylaştırma varislere) zarar vermeksizin yapılan vasiyetin yerine getirilmesinden, yahut borcun ödenmesinden sonra yapılır. (Bütün bunlar) Allah’ın emridir. Allah hakkıyla bilendir, halimdir (hemen cezalandırmaz, mühlet verir.) 176 - Senden fetva istiyorlar. De ki: “Allah size “kelâle” (babasız ve çocuksuz kimse)nin mirası hakkında hükmünü açıklıyor: Çocuğu olmayan bir kişi ölür de kız kardeşi bulunursa bıraktığı malın yarısı onundur. Eğer kız kardeşi ölür ve çocuğu da bulunmazsa, erkek kardeş ona varis olur. Eğer kız kardeşler iki iseler, (erkek kardeşin) bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer kardeşler erkekli kızlı iseler o zaman, (bir) erkeğe, iki kızın hissesi kadar (pay) vardır. Sapmayasınız diye Allah size (hükmünü) açıklıyor. Allah her şeyi hakkıyla bilendir. Dikkatli irdelersek 11. Ayette 3 durum vardır ve bu dört durumdan şu şekilde bahsedilir: DURUM 1= MİRASÇI OLARAK ANA-BABA YOK , KARDEŞ YOK, EŞ YOK, ÇOCUK VAR 1.1- Kız çocuk sayısı 2 veya daha az 2/3 erkek çocuk(lar) 1/3 kız çocuk(lar) 1.2- Kız çocuk sayısı 3 veya daha fazla 2/3 kız çocuklar (buradan herkes kalan 1/3ün erkek çocuklara kaldığını çıkarım yapabilir bahsedilmemiş olsa da) 1/3 erkek çcouk(lar) 1.3- Kız çocuk sayısı sadece 1 1/2 kız çocuk (kalan 1/2nin erkek çocuklara kalacağını da hemen anlıyoruz bahsedilmemiş olsa da) 1/2 erkek çocuk(lar) 1.4- Tek çocuk Hiç bahsedilmemiş olsa da bu durumda mirasın tamamının tek çocuğa kalacağını çıkarmak için ilim bilmeye gerek yok sanırım. BU NOKTAYA KADAR TEK MİRASÇI ÇOCUKLARDI DİKKATLİ OLALIM BU ORANLAR SADECE ÇOCUKLAR MİRASÇI İKEN GEÇERLİYDİ ŞİMDİDEN İTİBAREN YENİ MİRASÇILAR EKLENECEK VE BURAYA ATIF YAPILAN YERLER DIŞINDA BU ORANLARI KULLANMA ŞANSIMIZ KALMAYACAK YENİ MİRASÇILARLA BİRLİKTE (Bu nokta çok önemli çünkü ateist arkadaşların sorularına yedirdikleri mantık hatası burada başlıyor tuzağa düşüp atlarsanız aynı tavşanın asla kaplumbağayı yakalayamadığı mantık çıkmazının içine düşüverirsiniz) DURUM 2= MİRASÇI OLARAK ANA-BABA VAR , ÇOCUK VAR , KARDEŞ YOK , EŞ YOK 2.1- Mirasçı olarak ana baba ve çocuklar 1/6 anne 1/6 baba (BUNDAN SONRASINA DİKKAT) kalan 4/6 Çocuklar (4/6 çocuklar arasında dağıtılırken "Allah size, çocuklarınız (ın alacağı miras) hakkında, erkeğe iki dişinin payı kadarını emreder." ayeti gereğince erkek çocuklara 4/6 .2/3= 4/9 kız çocuklara 4/6.1/3=2/9 kalır. Zaten bu noktada tuzağa düşmediğiniz anda bundan sonrasında verilen örneklerin hepsi hak ile ve matematiksel olarak sorunsuz çözümlüdür) 2.2- Mirasçı olarak sadece anne baba 1/3 anne (2/3 baba olacağı aşikardır zaten burada ilk ayete gönderme vardır. kadına 1 erkeğe 2 pay ilkesini vurgular) BURADAN SONRA 3. MİRASÇI TÜRÜ OLAN KARDEŞLER DAHİL EDİLDİ YİNE DAHA ÖNCEKİ ORANLAR (TEMEL ORAN OLAN KADINA 1 ERKEĞE 2 ORANI DIŞINDA) DEVRE DIŞI KALMIŞTIR. DURUM3= MİRASÇI OLARAK ANA-BABA VAR, KARDEŞLER VAR, ÇOCUK YOK, EŞ YOK 3.1-Mirasçı olarak Anna baba ve kardeşler 1/6 Anne (yukarıdaki iki ayettede işletilen erkeğe kadının 2 katı gereğince babaya 2/6 düşeceği ve kalan 3/6 nın kardeşler arasında yine kadın ve erkek paylarına uygun şekilde dağılacağı açıktır) Buradan itibaren dikkat edelim yeni ayet olan 12. Ayette temel unsur EŞLERDİR. DİĞER ORANLAMA EŞLERİN DURUMUNA GÖRE DAĞILIM GÖSTERMEKTEDİR. DİKKAT EDİLİRSE AYETLER HEP ÖNCE EN AZ MİRASÇI OLAN TEMEL DURUMU AÇIKLAYIP SONRA DAHA ÇOK MİRASÇININ OLDUĞU VARYASYONLARA DOĞRU AÇIMLANMIŞTIR. BURADAKİ VARYASYONLARDA VERİLEN TEMEL BİR ORANLA (EŞLERİN PAYI) DAHA ÖNCEDEN VERİLEN BAŞKA BİR ORANI BİRLEŞTİRMEK ELMAYLA ARMUTU TOPLAMAK FARKLI VARYASYONLAR İÇİN VERİLEN ORANLARI BİRBİRİNE KARIŞTIRARAK MANTIK AÇMAZLARINA SÜRÜKLEMEK ANLAMINA GELEN YA KÖTÜ NİYETLE YADA BİLGİSİZLİKTEN KAYNAKLANAN HATALARDIR. Şunuda belirtmeliyim ki avliye ile yapılan hesaplamaların hak olduğunu düşünmüyorum. Ateist arkadaşlar en azından bu noktada faydalı bir iş yapmışlardır. Senelerdir uygulanan yanlış dağıtımı ortaya çıkarmışlardır. Gerçi bir arkadaşında değindiği gibi Allah bu yapılacak yanlışında bilgisine sahiptir ve bu sınırları aşmayın diyerek bunun dışındaki uygulamalarında (yani avliyeninde) kabul edilebilir olduğunu vurgulamıştır. DURUM1=MİRASÇI OLARAK EŞ VAR 1.1-Ölen Kadın, Eş var, Çocuk Yok, Anne Baba var ½ Erkek eşin (Kalan1/2 için anne baba durumuna göre 11. Ayetteki uygun varyasyon uygulanacaktır. Anna baba yoksa tamamı eşe kalacaktır) 1.2-Ölen kadın, Eş var, Çocuk var, Anne baba var ¼ erkek eşin (Kalan3/4 çocuk anne baba arasında 11. Ayetteki uygun varyasyon uygulanarak dağıtılır.) 1.3-Ölen erkek, Eş var, çocuk yok, anne baba var ¼ kadın eşin (Kalan3/4 anne baba arasında 11. Ayetteki uygun versiyon uygulanarak dağıtılacaktır) 1.4-Ölen erkek, eş var, çocuk var, ana baba var 1/8 eş (kalan 7/8 çocuk ve anne baba arasında 11. Ayetin uygun varyasyonu uygulanarak dağıtılır) 1.5-Ölen erkek eş, çocuk yok, ana baba yok, kardeş var 1/6 tek kardeş (5/6 eş) 1.6-Ölen erkek, çocuk yok, ana baba yok, kardeşler var 1/3 kardeşler (2/3 eş) 176. Ayetde sadece kardeşin bulunduğu durumu net olarak açıklıyor. Burada dikkat edeceğimiz Kuran’da net olarak verilen oranlardır. Yukarıdaki açıklamam dikkatle incelendiğinde tamamen hak olarak belirtilen oranların temel alındığı varyasyonların dikkatle incelendiği görülecektir. Kuran’da matematik hatası yoktur. İnsanlarda anlayış hatası ve mantık hatası vardır.- 671 cevap
-
- Kuranda Miras Paylaşımı
- Matematiksel Hata
-
(ve 2 diğerleri)
Yapıştırılan Etiketler: