Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

rrpelit

Φ Yeni Üyeler
  • İçerik Sayısı

    1
  • Katılım

  • Son Ziyaret

rrpelit - Başarıları

Acemi

Acemi (1/14)

  • İlk İleti
  • Birinci Hafta Tamamlandı
  • Bir Ay Sonra
  • Bir Yıl İçinde

Son Rozetler

0

İçerik İtibarınız

  1. rrpelit

    ALLAH YOKTUR MU?

    Allah bizlerin duyu verilerine gore yoktur. Daha dogrusu bizlerin goreli yokluk tanimlamamiza gore yokluktadir diyebiliriz. Cunku zaman ve mekandan bagimsizlik demek yok olmak demektir. Ancak varlik surekli olduguna gore varligin kaynagi zamanin ve mekanin otesindedir demektir. O halde zaman da mekan da mutlak anlamda bir varliga gorelidir ki bu varlik zamanin ve mekanin otesindedir de diyebiliriz. Mutlak varlik mutlak yoklugu dislayacagindan -cunku ikisi bir arada bulunmaz- soz edebielcegimiz sey ancak mutlak varliktir. Islam da buna Vacib-ul Vucud denir ki varligin gerekliligidir ve mutlak varlik olarak Allah’i ifade eder. Herseyin baslangici herseyin kendisine donecegi kaynaktir.. Dedik ki Mutlak varlik bizim algimizin disinda oldugu icin bize gore yokluktadir veya yoktur. Ancak varligimiz mutlak varligin da bir kanitidir bunu yukarda gostermeye calistim. Bu durumda varligimiz mutlak varligin icindedir veya varligimiz mutlak varlik tarafindan kusatilmistir demektir. Kuran da buna tekabul eden Allah in sifat-ismi “MUHIT” tir. Bu durumda bizler izafi zaman ve mekanimizla aslinda zamansizlik ve mekansiilk tarfindan kusatilmis durumdayiz ancak bu zamansizlik ve mekansizlik mutlak yokluk degil bizim algimiza gore yokluktur ve gercekte bu zamansizlik ve mekansizlik mutlak varligin boyutunu ifade eder. Eger buraya kadar soylediklerimi anladiysaniz Allahin nasil olup da her zaman her yerde oldugunu aciklayabildiginizi goreceksiniz. Cunku bizlerin icinde bulundugumuz yokluk degil ancak zamansizlik ve mekansizliktir. Bizler zamani ve mekani algilarimizla tanimladigimiz icin de bu zamansizlik ve mekansizliga yokluk dedigimiz halde kendi varligimiz boyle bir yoklugun olmadiginin da kanitidir aslinda. Bu gun bilmin geldig seviye ile zamansizligin ve mekansizlgin evrenin disinda degil bizatihi kendi icinde de soz konusu olabilecegini gosteriyor. Atom alti uzaya indigimizde zaman kavramini degistigini gozlemliyoruz, mesela; bir elektronun uzerinde yasiyor olsaydik zaman ve mekan kavramimiz cok daha farkli olacakti. Su halde evren mesafe olarak degil ancak boytular olarak ic ice gecmis boyutlardan mutesekkildir ve bu boyutlar arasinda mesafe degil zaman ve mekan tanimi farki vardir. Mesela oldugunz yerde isik hizindan daha buyuk bir hizla titresim yapabilirseniz bir ust boyuta gecebilirsiniz bu gunku bildigimzi fizik kurallarina gore. Oysa dunyadan ne kadar uzaklasirsaniz uzaklasiniz maddesel yapinizi kordugunuz surece boyut degistirmeniz mumkun olmiyacaktir. Allah in her zaman ve her yerde olmasini bu boyutlarin zaman ve mekan olarak farkli ilkelerle duzenlenmis olmasi sebebiyle Allah in aslinda uzakta degil maddenin icine dogru da disina dogru da boyutlar halinde yeni evrenlerin olmasi seklinde acikliyorum. Boylece maddenin icine ve disina dogru surekli seyreklesen zaman ve mekan sonucta zamansizliga ve mekansizliga donusecek ve iste bu boyutta da Allah in zati soz konusu olacktir. Kisaca bizler zamansizligin ve mekansizligin icindeyiz ve zamansizlik ve mekansizlik tarafindan kusatilmis durumdayiz. Hinduism de yanlis olarak buna yokluk denir. Ve inanin da yok olmasi ve hiclige donusmesi nirvanaya ulasmaktir. Oysa Tasawwufta bizim yokluk dedigimiz aslinda mutlak varliktir cunku yok kavramimiz duyu verilerine dayalidir. Ve mutlak anlamda yokluk yoktur. Eger olsaydi bizler var olmazdik daha ilk basta. Iste ben bunlari dusunurken elime Mevlananin bir kitabi gecti. Orda soyle bir ifade gordum; “Gel benimle birlikte yoklukta var olanda var olan.” Eger ben yukarda acikladigim dusunceler icinde olmasaydim Mevlana’nin soylediklerine de “Adamacagiz Allah a asik olmus kendinden gecmis boyle mistik sozler sarfediyor” seklinde yaklasirdim. Oysa gercek hic te oyle degil. Mevlanan’in bu ifadesi oylesine mutlak bir ifade ki ben buna cok buyuk cabalar sonucunda ulastim. Oysa Mevlana o kadar basitce ve kuramsal fizigin dahi bilnmedigi bir zamanda oylesine anlamli bir aciklama yapiyor ki hayran kalmamak elde degil benim icin. Evet zamansizlik ve mekansizlik aciklanamaz bu dogrudur ancak Allah in zamansiz ve mekansiz oldugu ve VAR oldugu aciktir. Artik bunlar bilindikten sonra Allah her zaman her yerdedir ancak zamandan ve mekandan bagimsizdir ifadesini aciklamak mumkundur. “Herseyi Allah yarati ise Allahı kim yarattti?” Bu soru bes duyu organina yonelik bir sorudur ve tamamen zaman tanimimizla ilgilidir. Bizim zaman tanimimiz herseyin br baslangici olmasi gerektigini soyler ki bu ayni zamanda mekan ve varlik tanimiimzla da ilgilidir. Oysa zamansizligin oldugu bir boyutta baslangictan ve sondan soz etmek anlamsizdir. Yaratilmisalar yaratici tarafindan cesitli boyutlara serpilmis durumda gorunuyor. Yaratilmis olmak bir baslangici olmayi gerektirir zaten ama yaraticinin bir baslangica ihtiyaci olmasi icin yaratilanlarin yasalqrina tabii olmasi geerkmektedir ki bu zaten yaratma ve yaratilma eylemlerinin tanimlari ile celisir. Her seyi yaratan yarattigi ile ayni yaslara tabii oldugu zaman hersey bir kargasaya donusur. Yaratilmis olmak bir baslangic gerektirirken yaratilmamis olmak da baslangic olmadigini gerktirecektir. Baslangic yoksa bildigimzi zaman ve mekan kavramlari da yok demektir. Bir baska deyisle sebepler zinciri her boyut icin zaman ve mekan da degistirmektedir diyebiliriz. Mesela madde enerjiden meydana geldi ve maddenin zamani ve mekani enerjinin zamani ve mekanina gore daha asagi bir boyutta oldugu icin buboyuttakilere gore enerjinin oteindeki zaman ve mekan algilanamaz olacaktir. Enerji dedigim ise ishiktir elbette. Boylece isigin ozunu meydana getiren sey her ne ise bu defa isik bu oze gore farkli bir zamani ve mekani ifade edecek ve isigin boyutuna gore ozunun boyutu zamansiz olarak algilancaktir. Iste zaman ve mekan surekli olarak degistigi icin her “peki bu neyden yaratildi sorusunun sonunda zamansizliga ve mekansizliga yakasiiriz. Ilk sebep olan Allah’a geldigimizde ise zamansizlik ve mekansizlik oldugundan artik buboyutta sordugumuz sorunun anlami kalmiyacktir. O halde Allahı kim yaratti veya Allah nerde sozleri zamandan ve mekandan bagimsiz olan Allah icin soruldugunda sadece soruyu soranin Allah hakkinda hic bir sey bilmedigini itiraf etmesinden baska bir sey degildir.(Refik Recep Pelit)
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.