Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

enes.34

Φ Üyeler
  • İçerik Sayısı

    172
  • Katılım

  • Son Ziyaret

enes.34 - Başarıları

Ortak

Ortak (7/14)

  • İlk İleti
  • Ortak Nadir
  • Birinci Hafta Tamamlandı
  • Bir Ay Sonra
  • Bir Yıl İçinde

Son Rozetler

0

İçerik İtibarınız

  1. Türkiyede 'şeriat' partisi varmı? veya 'hilafet' partisi varmı? kim diyor 'şeriat'ı veya 'hilafet'i getiricez diye. bakın kaba laiklerin ya da cumhuriyetçi oldugunu söyleyenlerin anlamak istemedigi şu ; Dine dayalı devletler gelir geçer ama din olgusu bakidir ve hep kalıcıdır, bu yok edilemez bir inançdır. onun için laik oldugunu iddia edenler ya da cumhuriyet fikrini savundugunu sananlar Dini dikkate almak zorunda. bakın inanmak demiyorum, bu çokda önemli degil şahsen ama dikkate almak zorundalar. hem cumhuriyet fikrinin halktan ayrı yazıldıgı, çizildigi konuşuldugu nerde görülmiş ki? selametler.
  2. kusura bakma böyle absürt bir soru beklemiyordum da ondan. din benim için tabu olsaydı 'dini konular' bölümünde iletilerim olmazdı. bana şu kilişe ''inancınızı onu tabulaştırarak mı yaşıyorsunuz'' gibi şeyler söylemeyin lütfen. sadece sizin gibi inanmıyorum bu kadar basit ve bunun tabu oldugunu nerden anladınız. bana akıl kullanılarak dini nasıl yaşayacagımı anlatırmısınız, inanın ögrenmek için soruyorum, belki yanlış düşünüyor olabilirm. hayal ettigim ülkenin dinle yönetilmesine dair yazdıklarımdan tek bir akıntı yapın, bende sizden özür dileyeyim. söyleyecek bir şeyi olmayanların ruh haline bürünmeyin lütfen. siz İslam ahlakından azda olsa bilgi sahibi olsaydınız, kişilerin söylediklerine bakardınız ve hiç tanımadıgınız insanlar hakkında bunu tek kaynak edinirdiniz. ama sizdeki tek tip anlayış ve yaşayış o kadar içselleşmişki her din diyeni aynı degerlendriyor ve insanların kalbinin içindekileri bildiginizi iddia ediyorsunuz. siz ve gibiler ne laik ne de seküler olabilirler ; tamamen hayata yansımanız duygusalıkdan başka bir şey degil ve çogu dindar insan sizden çok daha 'akılcıdır' özür dilerim. siz parmaga degil işaret ettigine bakın. eger daha düzeyli fikirler yazmak isterseniz buradayım. hadi selametle.
  3. yası ması yok arkadaş bu kesin, o kadar açık ki............................
  4. Ayetler o kadar açıkki herhangi bir yoruma gerek bile kalmıyor. Yerin haberlerini anlatmasından bahsediliyor. Amellerin karşılıgı insanlara gösteriliyor. her kim ne işlemişse, zerre iyilik ya da zerre kötülük gösterilecektir...işte sizin yaptıklarınız en ufak ayrıntısına kadar bunlardır denecektir. şimdi siz burdan kalkıp zerre miktarı günah işleyen cehenneme atılacak sonucunu nasıl çıkarıyorsunuz.Gayet açıkki burda ve benzeri mecazi ayetlerde durum degerlendirmesi yapılıyor. sizin parçacı alıntı yaptıgınız Bakara süresindeki ayetler bambaşka olay ve anlam üzerine bahsediyor. Hem o kadar kaynak eserden araştırma yapıp ( nette degil) işin özünü sunmaya çalışıyoruz sizin dediginize bakın ....alacagınız olsun..Kur'an gibi muhteşem bir kitapdan konuşucaksak ole rastgele konuşacak degiliz...sonra ne oluyor iyi bilirsizin siz.... Beş tefsir kitabı ve bir çok yardımcı kaynak ve dahi acizane ben.... hem siz yazılanları cevaplamayı unutmayın, tarafsız gibi (nasıl bişise) aynı şeyleri yazıp durmayın.....
  5. mantıklı olanı sormuyorum, sordugum ''insanın seçme yada reddetme'' konusunda özgür oldugunu kesin bir dille söylüyormusun yoksa söylemiyormusun....bırak dinleri bir kenara ....
  6. ne konturu ne gerillası ya..ne alaka hem nerden nereye... sadece entellektuel kaygılar, bu tip jargonların ülke havasına ait olmamasını isteyen bir temenni çünkü bu kavram/lar bize uyan kavramlar degil.. bu ve benzeri kavramların çagrıştırdıgı tip bu topraklarda pek bulunmaz.... eee neolacak bizi bizim kavramlarla anlamaya çalışmayınca olacagı bu
  7. şu an sen saf cebriye ekolü mensubu gibi konuştun. sen programlanmışsan o zaman İRADE yoksunuyum mu? demek istiyorsun ( ben iyice anlamak için tekrar tekrar soruyorum) önce buna bi karar verelim başından beri söylemek istedigim ama bir türlü anlaşılmayan/mı (acaba) ''insan fiillerinden sorumlumudur, yoksa sorumlu degil mi?'' önce buna cevap verin. çünkü siz varsayımınızda bir 'Yaratıcıya' inanıyorsunuz......
  8. Arabiyi bilip bilmedigim ancak sizin gibi anlamadıgım açısından dogru olabilir. işin dogrusu fazlada iltifat etmiyorum, tasavvufu ilk eserlerden anlamayı tercih ediyorum.. yok sadece Gazali için yazılanların basit kaçtıgını düşündügüm için yazmak geregi duydum. Gazali devrinin otoritesidir,etkileri çok büyük olmuştur ve kabul edilsin ya da edilmesin lakin iş o kadar da basit degil anlamında yazdım....
  9. sayın katakuta yazdıklarıma dair birşeyler yazınki anlayıp anlamadıgınızı bilelim, topu taça atmayın yakışmıyor size hani sordugun soru gayet basit bende alıntılanan ayetleri nasıl anlamamız gerektigini acizane ifade etmeye çalıştım gelişi güzel parçacı alıntılar yaparak desteklemeye çalıştıgınız ayetlerin en azından Bakara içindekilerin sizin niyetinizle alakalı degildir.
  10. İslam dışılıgı nerden çıkardınız. Yalnız Arabinin tasavvuf felsefesi çok kısır kalmıştır ve batini yorum agırlıklı bir algılayıştır. Arabiyi konuşuyoruz diger zatlar için yorum yapmadık Mevlana hariç saygılar
  11. 75. ŞİMDİ, onların tebliğ ettiğiniz şeye inanacaklarını bekliyor musunuz?Aksine, birçoğu Allah'ın kelâmını dinler ama onu anladıktan sonra bile bile çarpıtırlar. ....... Burada Müslümanlara hitap edilmektedir. İslam'ın ilk döneminde özellikle o zamanlar çok sayıda Yahudinin yaşadığı Medine'ye hicretten sonra Müslümanlar, Yahudilerin, tevhidî inançlarından dolayı Kur'an mesajına ilk koşacaklar arasında bulunacaklarını bekliyorlardı. Bu, hayal kırıklığı ile sonuçlanan bir beklenti oldu. Çünkü Yahudiler, kendi dinlerini sadece İsrailoğullarına adanmış bir çeşit ulusal miras olarak kabul ediyorlar ve yeni bir vahyin gereğine -veya olabilirliğine- inanmıyorlardı. 76.Nitekim, imana ermiş olanlarla buluştuklarında, "[sizin inandığınız gibi] inanıyoruz!" derler; ama birbirleriyle başbaşa kaldıklarında, "Rabbinizin kelâmını size karşı koz olarak kullansınlar diye mi Allah'ın size açıkladığı şeyleri onlara haber veriyorsunuz? Aklınızı başınıza toplamayacak mısınız?" derler. 77. Bilmezler mi ki Allah, açığa vurdukları şeylerden de, gizlediklerinden de haberdardır? 78. Onlar arasında ilahî kelâmın gerçek bilgisine sahip olmayan, kitap ile ilgisiz insanlar var; [ki bunlar] sadece birtakım kuruntular[a tâbi olurlar] ve zanna dayanırlar. ...... Burada söz konusu Tevrat'ın. 79. O halde, yazıklar olsun onlara ki, kendi elleriyle, ilahî kelâm[dan olduğunu iddia ettikleri hususlar]ı kaydettikten sonra, az bir kazanç elde etmek için, "Bu Allah'tandır!" derler. (Böyle diyerek) kendi elleriyle kaydettiklerinden ötürü yazıklar olsan onlara! Ve yine bütün o kazandıklarından ötürü yazıklar olsun böylelerine!..... Burada Kitâb-ı Mukaddes'in metnini tahrif etmekten ve böylece onların cahil izleyicilerini yanıltmaktan sorumlu tutulan alimler kasdedilmektedir. "Az kazanç", onların sözde "seçilmiş toplum" olarak kapıldıkları üstünlük duygusudur. 80. Ve onlar: "Ateş, bize birkaç günden fazla dokunmaz" derler. De ki [onlara]: "Allah'tan bir söz mü aldınız -çünkü Allah hiçbir zaman sözünden caymaz- yoksa asla bilemeyeceğiniz bir şeyi mi Allah'a isnad ediyorsunuz?"..... Yaygın Yahudi inancına göre, İsrailoğulları'ndan günahkarlar bile öteki dünyada sadece çok sınırlı bir ceza görecekler ve "seçilmiş toplum"a mensup olmaları sebebiyle cezaları çabucak kaldırılacaktır: Bu, Kur'an'ın reddettiği bir inançtır. 81. Evet! işte [böylesine] büyük bir kötülük işleyen ve [bunun] günahıyla çepeçevre kuşatılan kimseler var ya, işte böyleleridir içinde kalmak üzere ateşe mahkum olanlar! 82. İmana ermiş olup doğru ve yararlı işler yapanlara gelince, sürekli içinde kalmak üzere cenneti hak edenler de işte bunlardır. (BAKARA SÜRESİ)..... Ayetler de geçen yahudilerin her şart altında cennete gideceklerini sanmalarını, onların zannı oldugunu açık şekilde gösteriyor. Bu onların İslama tabi olmamaları karşısında hezeyanlarıdır... Ayetler baglamlarından koparılmamalıdır...degil mi ??? Zilal ne diyor, Karia ne diyor, Bakara ayetleri ne anlatıyor şimdi daha iyi bakmak lazım.....
  12. 1,2,3- Kâria! (Çarpacak kıyamet) Nedir o kâria? Kârianın ne olduğunu sen bilir misin? 4- O gün insanlar yayılmış pervaneler gibi olurlar. 5- Dağlar atılmış renkli yünler gibi olur. 6,7- O gün kimin tartıları ağır basarsa o, hoşnut olacağı bir hayat içindedir. 8,9- Kimin tartıları hafif gelirse, onun anası da (varacağı yer, sığınacağı durağı) hâviye (uçurum)dır. 10- O uçurumun ne olduğunu sen nereden bileceksin? 11-O, kızgın bir ateştir. İnsanların eylem ve davranışlarına taktir edilecek ceza veya mükafatta tam bir adaletin geçerli olcagı manasında mecazi bir anlatım mevcuddur bu ayetlerde. Ahiret sahneleri, kurtulan ve hüsrana ugrayacak insanların başına gelecek olayları dünya hayatındaki bazı vasıflarla anlatmıştır Kur'an, burdaki ayetlerin temsil ve takrip kabilinden söylendigi açıktır. İnsanlara hak ve adalete göre yaptıkları işlerin karşılıgı verilecegi üstü kapalı biçimde anlatılmıştır. Yoksa dagların atılmış yün gibi olması kimseyi korkutmaz düz mantık açısından degil mi?....aslında insanlara anlayacagı bir dille hakikatlerini sunuyor Kur'an.
  13. Zilzal 1- Yer o yaman sarsıntı ile sarsıldığı, 2- Yer, içindeki ağırlıkları çıkarıp dışarı attığı, 3- Ve insan: "Ona ne oluyor?" dediği zaman. 4,5- O gün yer, Rabbinin ona vahyetmesiyle haberlerini anlatacaktır. 6- O gün insanlar, amellerinin karşılığı kendilerine gösterilmek üzere bölük bölük çıkacaklardır. 7- Her kim zerre kadar hayır işlemişse onu görecektir. 8-Her kim, zerre kadar şer işlemişse onu görecektir Bu ayetlerde anlatılmak istenen insanın yaptıklarıyla yüz yüze görüşmesidir. İnsanlara sırf yaptıkları işlerin en ufak detayına kadar gösterilmesi ve yüzyüze gelmesi, çok dehşetli ve akıllara durgunluk verecek bir sahne.Çok hassas ince bir hesaba çekilme, dehşetengiz degil mi? ''gelin bakalım yaptıgınız amelleri görün bakalım '' denmesi, vicdanımızda bile bazı yaptıgımız şeylerden kaçmak isterken dünyada, nereye bu kaçış !!!! İnsan iyilik olsun kötülük olsun yaptıgı hiç bir işi küçük görmemelidir. '' Bu küçüktür hesap ve tartıya gelmez '' dememelidir. Vicdanı yaptıgı her ameli karşısında tir tir titremelidir.
  14. siz kesin her noktada aynı düşünüyrsunuz degil mi ?
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.