Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

our

Φ Yeni Üyeler
  • İçerik Sayısı

    2
  • Katılım

  • Son Ziyaret

our - Başarıları

Acemi

Acemi (1/14)

  • İlk İleti
  • İçerik Başlatan
  • Birinci Hafta Tamamlandı
  • Bir Ay Sonra
  • Bir Yıl İçinde

Son Rozetler

0

İçerik İtibarınız

  1. Nazar etme ne olur, çok iste senin de olur Bu muhteşem yazı senlibenli.blogspot.com'dan alıntıdır. Parmağınızı bile kıpırdatmaya gerek kalmadan arzuladığınız her şeye mahzar olabilirisiniz… Hem de “Kırk dönüm bostan, yan gel yat Osman” tekniği ile! “The Secret” geçen yıl bu zamanlarda bir televizyon harekâtı olarak başlamış. Sır deyince, “Sır Kapısı”, “Sır Dünyası” adı altında Samanyolu ya da Kanal7 gibi tematik(!) kanallarda Reha Yeprem modelinin sunduğu duygu sömürüsü kıvamındaki ruhani versiyonlardan biri aklınıza gelmesin sakın ha… Hiç alakası yok, inanın bana… Orta yaşı biraz aşmış pek muhterem hanım kızımız Rhonda Byrne asırlardan beri dâhilerin, kâşiflerin, büyük düşünürlerin ve baba parası yemeyip de bileğinin hakkıyla kazanan bir kısım zenginlerin bildiği sırrı bir televizyon programında deşifre etmeye karar vermiş. Ne var ki çektiği dokümanter filmle yetinmeyip evrenin oluk oluk akıttığı güzellikten, bilgelikten, sağlıktan, mutluluktan nasibini alamayan fakir fukara takımının daha iyi idrak edebilmesi için bir de kaleme alıp kâğıda geçirivermiş. Vasat bir yaşam sürmekte olan Rhonda Byrne babasının ölümü ve sevgilisinin kendisini terk etmesi akabinde tarifsiz kederlere gark etmiş. Durumu ağır bir depresyona meyleden Rhonda’ya içinde Beethoven’den, Edison’a birçok dâhinin bildiği sırrı ifşa eden bir kitap armağan ederek yardım elini uzatan kızı olmuş. Bu kitap sayesinde Amerikan ahalisini isimlerinin önüne “lider, öğretmen, koç, rehber” gibi titriler ekleyerek fena halde uyutan üç beş kişiyle tanışma fırsatı da bulmuş. Tipler çok enteresan; bir zamanlar sokak çocuğuyken şimdi çok para kazanma konusunda fikir veren bir mesleki danışman, büyük şirketlere finansal yapılarını geliştirmek için çalışan bir butik şirket sahibi, kendisine kariyer öğretmeni değil “yaşam serüvencisi” diye hitap edilmesinden hoşlanan bir müteşebbis, birkaç best-seller kitap yazarı, “Zengin doğdunuz” adlı kitabı yazan ve şirketlere çekim yasasıyla refah dersleri veren modern bilge, başarılı bir borsa yatırımcısı, dünyalılara yardım etmek isteyen Abraham adında ruhani bir varlığın mesajlarını yaymaya çalışan ve zaman zaman saçmalıklarıyla kendini mehdi ilan eden eski Refah Partisi milletvekili Hasan Mezarcı tadı veren karı-koca, bir zamanlar sefalet içinde parklarda yaşayan şimdi dünyanın en iyi pazarlama uzmanı sayılan bir hipnoterapist, “Kazanmanın psikolojisi” adlı kitabın yazarı olan bir bireysel başarı danışmanı… İşte filmi de bu self marketing uzmanlarının neredeyse beni bile inandıracak söylevlerinden kolajlar yaparak çekmiş Rhonda. Amerika’nın bir nevi Hülya Avşar versiyonu sayılabilecek starı Oprah Winfrey'in yekten pompaladığı “The Secret” basit bir dille yazılmış. Aynı cümlenin sekiz kere tekrarlaması bununla da yetinmeyip bölüm sonlarına özet konması sebebiyle meramın anlaşılmaması kabil değil. Her şeyin bireyin zihninde olduğu fikri aslında akıl çelmiyor değil. “The Secret” sayesinde lotoyu tutturan, ölümcül hastalıklardan paçayı kurtaran, multimilyoner olan ve zayıflayanların hikâyeleri ise epey göz alıcı bir hava yaratıyor. “The Secret” içinde para, çok para değil, servet lafı tercih ediliyor... “Ev değil, malikâne isteyin.” imalarında bulunuluyor. “Ekmek aslanın ağzında, para kazanmak için çok çalışmalıyım.” şeklinde düşünenlere, “Hooop dur bakalım bir dakika; yanlış yoldasın” deniyor. Gıcır gıcır bir Ferrari’ye sahip olmak için yapmanız gerekenin çok kolay olduğu vurgulanıyor: “Hemen ellerinizin üzerine bakın. Ellerinizin üzerini dikkatle inceleyin; teninizin rengine, lekelere, damarlarınıza, varsa yüzüklere, tırnaklarınıza, tüm detaylara dikkatle bakın. Şimdi gözünüzü kapamadan önce, bu elleri, parmakları size ait bir Ferrari’nin direksiyonunu kavrarken görün." Haydi, görün bakalım, ne duruyorsunuz? Cemi cümlemize sonsuz refah, sağlık ve ruh eşi vadeden “The Secret” Afrika’daki aç çocuklara da şöyle sesleniyor olabilir mi?“Şimdi büyük seçim bir Big Mac düşünün. Yanında kızarmış patatesler ve buz gibi bir bardak coca cola…” Ne de olsa gözünüzün önüne getirebildiğiniz, zihninizde canlandırdığınız her şeye sahip olabilirmişsiniz, değil mi? Zihninizi korkak alıştırmayın siz de düşünün… “Angelina Jolie, yaşadığınız muhteşem gecenin sabahında yastığından hafifçe doğrularak dudağınıza minik bir öpücük konduruyor ve aşk dolu bakışlar fırlatarak size nefis bir kahvaltı hazırlamak için mutfağa yöneliyor… Kollarınızı başınızın arkasında kenetleyerek Tanrı’ya size sunduğu 50 milyon dolarlık servet, herkesin elde etmek isteyeceği bir kadın verdiği için şükrediyorsunuz.”
  2. Üç bin yıl önce Çinliler tarafından geliştirilen ve birçok kültür ve uygarlık tarafından büyük itibar gören el yazısı bilimi (grafoloji), bugün iş dünyasının hizmetinde. İş dünyasının bu yönteme en çok başvurduğu alan ise işe alımlar. El yazısı, kişinin karakterini, davranışlarını, eğilimlerini tahmin etmekte ve kişilik analizinde en etkili ve güvenilir yöntemlerden biri olarak addediliyor. Bu yöntem eleman seçme ve yerleştirme süreçleri, mülakatlar, ekip kurma çalışmaları ve kariyer planlaması gibi geniş bir alanda sık kullanılan bir yöntem olarak karşımıza çıkıyor. Sodexho gibi çokuluslu şirketlerden bazıları dünyanın her yerindeki ofislerinde işe alım süreçlerine el yazısından kişilik tahlil etme yöntemini dahil ediyor. El yazısının kişinin sosyo-ekonomik kökenini, yaşama biçimini, hayattaki duruşunu ve eğitimini yansıttığı Fransa gibi ülkelerde şirketler yüzde 80 oranında iş görüşmelerinde el yazısıdan kişilik tahlili yapıyor. İngiliz Grafoloji Enstitüsü’nde de eğitim ve seminerlere katılmış ve birçok başarılı çalışmaya imza atmış olan ünlü Psikolog Ahsen Balcı, Türkiye’de tanınmış grafologların başında geliyor. Psikolog Ahsen Balcı’ya göre el yazısı bir nevi ‘zihin yazısı’ demek. Bu konuda grafolojinin kullandığı evrensel bir metodoloji de var. Yani el yazısıyla kişinin karakterini okurken kullanılan göstergeler, ulustan ulusa, kişiden kişiye değişmiyor. Uzman bir grafolog, kişi hangi ulustan gelirse gelsin hangi lisanda yazarsa yazsın, o kişinin düşüncelerinin el yazısıyla kağıt üzerine yansıyan izdüşümlerini okuyabiliyor. Grafolojide en az 300 farklı el yazısı örneğinden yola çıkılarak inceleme yapılıyor. Fakat yine de değişmeyen ve temel olarak nitelendirilen belli bazı göstergeler var. İşte ünlü psikolog Ahsen Balcı’ya göre bunlardan bazıları: Eğim: + El yazısının sağa doğru eğimi, kişinin iletişim yeteneğinin göstergesi olarak yorumlanıyor. Örneğin kişi daha arkadaş canlısı, yönlendirici, sorumluluk sahibi, girişken olma eğilimi taşıyordur. Aynı zamanda satış yapmaya, kontrolü elinde tutmaya, sevilmeye, destekçi olmaya kadar uzayan birçok olasılığı barındırır. + Yazı sağa doğru eğildikçe kişinin kararlarında duygularının etkisinde kalma özelliği artar. + El yazısının genellikle dik oluşu kişilik bağımsızlığına işarettir. + Sola doğru eğilen el yazısı, duygusal olarak ihtiyatlılığı temsil eder. Bu el yazısının sahibi, öncelikle her detayı doğrulama ihtiyacı duyar. Başkalarının onu herhangi bir söz vermeye zorlamasından hoşlanmaz. Büyüklük: + Büyük el yazısıyla yazan kişiler daha çok dışadönük, dost tavırlı kimselerdir. El yazısının sahibi kişi yabancılara karşı daha mesafeli olmayı tercih etse de kendine güvenle hareket eder. + Küçük el yazısı mantığı temsil etmenin yanı sıra zıt düşülen kişilere karşı acımasız olmayı da ifade eder. Akademik ve zihinsel uğraşılardan hoşlanan kişilerde bu tip el yazısı görülür. + Eğer yazı hem küçük hem de zarif ise kişinin kendi dalga boyuna uygun olmayan kişilerle de iyi bir iletişim kurması olası değildir. Bu kişiler, sosyal olarak kabul görmüş kuralları yıkmak konusunda zorlanırlar. Baskı: + Koyu harflerle yazan kişiler verdikleri sözü yerine getirmek konusunda çok titizdirler. Ve etraflarındaki birçok olan biteni ciddiye alırlar. + Çok koyu harfler ise kişinin gerginliğinin, eleştiriye karşı sinirlerine fazla hakim olamayışın ve küçük imalardan bile alınganlık göstermenin ifadesi olarak yorumlanıyor. Bu kişiler önce tepki gösterir sonra soru sorarlar. Ve duygusal davranışlarını devam ettirirler. + Çok silik ve ince yazılar ise ortama ve insanlara olan hassasiyeti temsil ediyor. Ama yazı aynı zamanda kaba saba ve şekilsiz ise kişi duygusal derinliği bile devam ettiremiyordur ve sönük bir yaşam tarzı sürdürüyordur. L, t ve h harflerindeki sırlar: + Bu harflerin üst kısımlarının uzun olması hedef ve hırsın mevcudiyetini gösterir. Ancak üst tarafı fazla uzun l, t ve h’ler, kişinin başarması gerektiğini düşündüğü meselede gerçekdışı beklentiler içinde olabileceği anlamına gelir. + Bu harflerin üst tarafının oranlı bir şekilde kuyruklu olması kişinin herşey üzerine etraflı bir şekilde düşündüğünü ve hayalgücünü makul bir şekilde kullandığını gösterir. + Kıvrımın enli olması, yeni fikirler üretme ve bunların üzerine uzun uzadıya düşünme eğilimini ortaya koyar. + Üst kıvrımın tekrar harfe geri dönmesi, yazı sahibinin hayalgücünü kullanmaktan kaçındığını ve elindeki işi bitirebilmek minimum gerekliliklerle kendini sınırladığını gösterir. G, y, p harflerindeki sırlar: + Kuyruğun dik olması, sabırsızlık alametidir. + Kuyruğun basık bir şekilde yuvarlanması, saldırganlık ve yüzleşmekten uzak durma isteğini ortaya koyar. + Kuyruğun bastırılarak yazılmış tam bir kanca halini alması, enerji, para kazanma isteği ve tenselliğin göstergesidir. + Kuyruğun bastırmadan tam bir kanca şeklini alması güvenlik ihtiyacını gösterir. + Kelimeler arasındaki mesafe + Kelimeler arasındaki mesafenin fazla olması, “bana nefes alacak alan bırak” mesajını içerir. + Kelimeler arasındaki mesafenin daha az olması ise başkalarıyla birlikte olma isteğini ortaya koyar, ama böyle yazan insanlar zaman zaman gereksiz bir kalabalığa neden olabilirler ve dayatmacı bir kişilik sergileyebilirler. Satırlar arasındaki mesafe: + Satırların arasının açık olması, olaylara sakin ve geniş perspektiften bakma eğilimini ortaya koyar. + Satır aralarının dar olması, yazarın hareketi sevdiğini ve eylemin içinde olmaktan hoşlandığını gösterir. + Satır araları dar olup, harfler arasındaki bağlantı çok sıkı değilse, söz konusu el yazısının sahibi baskı altında sükunetini koruma disiplinine sahiptir. Sayfa kenarındaki boşluk: + Sayfanın sol tarafındaki boşluk, kişinin köklerini ve ailesini gösterir. + Sağ taraftaki boşluk, diğer insanları ve geleceği temsil eder. + Tepedeki boşluk hedef ve hırslardır. + Sayfanın dibindeki boşluk, enerji, içgüdü ve pratiklik anlamına gelir. + Sayfanın sol tarafındaki geniş bir boşluk bırakılması, hareketliliği sürdürme isteğini ortaya koyar. + Soldaki mesafenin az olması ise temkinlilik ve hazır olmadığı takdirde bir şeyleri yapmaya zorlanmaktan kaçınma isteğini belirtir. + Sağ taraftaki boşluğun az olması, sabırsızlık göstergesidir ve bir an önce işe başlayıp işi bitirme eğilimini yansıtır. Sağda geniş bir boşluk bırakılması ise bilinmeze karşı korkunun mevcudiyetini ortaya koyar.
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.