Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

nurbanu_01

Φ Üyeler
  • İçerik Sayısı

    14
  • Katılım

  • Son Ziyaret

nurbanu_01 - Başarıları

Çaylak

Çaylak (2/14)

  • İlk İleti
  • Ortak Nadir
  • Birinci Hafta Tamamlandı
  • Bir Ay Sonra
  • Bir Yıl İçinde

Son Rozetler

0

İçerik İtibarınız

  1. Öğretmen kazanamayınca cehenneme demiyor. ama kaldın diyor. .Ben çok uzun olduğu için hepsini okuyamadım cevapların.Amaç kafadaki soruya cevap bulmaktı.Bulunduysanız da ne mutlu
  2. Bu sorunun net cevabını bulabilmek için dünyaya geliş sebeplerimizi sorgulamak gerekir ilk olarak.Şöyleki: Dünyada her şey büyük bir değişim içindedir.Sürekli bir değişmeyi her an yaşıyoruz.Ancak, her yenilik ve değişimde kendine göre bir güzellik taşıyor.Mevsimle gelen değişiklikler, insanın vücut ve ruh açısından değişimleri, her an devam ediyor.İşte bu her anı güzel değişimler, sadece bir anlık seyir için değildir.Eğer olsaydı, bu kadar güzel esere yazık olurdu.Niçin?Bir ressam düşününüz.En güzel ve harika eserini sadece bir sergide gösterdikten sonra, onu bozup, dağıtıp çöpe atar mı?Elbette, aklı başında bir sanatçı, bu değerli eserini, çok daha güzel bir mekanda, büyük bir müzede çok daha uzun süreli olarak, sanatseverlerin ziyaretine açmak ister.Ancak, kısa süreli sergileri bile, daha uzun devam edecek hatıralara dönüştüre bilmek için, filme alıyorlar, fotoğraflıyorlar.Demek ki, insanlar, eserlerini, "gelip geçici" vaziyetlerden kurtarıp,"kalıcı" yapmak için uğraşıyorlar. İşte, aynen misaldeki gibi, Cenab-ı Hakk da, buradaki emsalsiz güzelliklerin hatıralarını muhafaza eder ve onları, çok daha muazzam bir sergide, ebediyyen yaşatmak üzere korur.(Başka bir çok dünyaya geliş amacımız var ancak konuyu cevaplamak adına uzatmayalım) Bu yüzden benim hiç yaşamım olmasaydı demek.Anlatılanlara, yani dünyaya geliş amacınıza ters düşer.Peki yaşam olsaydı da sınav olmasaydı?Güzellik sahibi güzelliklerini gösteriyor ve yarattıklarını önemsiyor diye sınav olması şart mı?Allah bizleri önemsiyorsa, bizi seviyorsa(nasıl ki sanatkar sanatını önemser ve severse) neden sınav yapıyor da, cennet cehennem diye ayırıyor?Bu konuyla ilgili buna benzer soruları soran öğretmen ilkokul öğrencisinden şu cevabı alır."Öğretmenim!Siz de, ilk öğretimde uygulanan sınav sistemini hazırlayan kişilerde bizi sevdiği halde, neden sınav yapıyorsunuz?" Allah'ın bizi dünya ya gönderiş amacını ve sınava sokmasını ayrı ayrı inceledik.Allah bizleri önemser.Allah bizim itirazlarımızı ne derecede önemser?O öyle adaletlidir ki biz insanlar onun yarattıklarına itiraz edecek şey bulamayız.Bir kimse kalkıp diyebilir ki şuan İslamı seçmiş bir ailede doğan bir çocukla Hristiyanlığı seçmiş bir ailede doğan çocuk bir mi?Hristiyan aileden olan çocuk bu duruma itiraz etmez mi?Ancak şu bir gerçektir ki bizlerin hayır sandığı işte şer, şer sandığı işte hayır olabilir.Yine aynı kimse Hristiyan ailelerin çocukları çoğunlukla Hristiyan olarak, Müslüman ailelerin çocukları da çoğunlukla Müslüman olarak ölüyor.Bu konuda itiraz edemez mi?Burada Hristiyanlığın hakim olduğu bir ortamda bulunmasına rağmen belli bir yaştan sonra yaradılış, kader, yaşam sorularını araştırarak İslam'a giden bir kişi yine o derece mükafat görür. Şimdi asıl soruya gelecek olursak yani Allah'ım ben sınav olmak istemiyorum.Neden beni sınava sokuyorsun? sorusunun cevabına...Güzellik sahibi güzelliğini gösterdi bizi bu dünyaya gönderdi.Öğretmen bizi sınav yapıyor.Çünkü güzel yerlerde olmamızı istiyor.Peki daha güzel yerlere gelebilmek için mevki, derece, bir üste geçmesi gerekir.Bunu yaparken de kendi sınav da gösterir.Dalgasız denize herkes kaptan olur.Fırtınalı günde kendini gösterecektir ve iyi yerlerde olacaktır.Padişah ve hizmetkarları hikayesini duymuşsunuzdur.Orada nasıl ki hizmetkarlar kendilerine verilenlerle cenneti veya cehennemi seçtiler.Yani kendi sınavlarını kendi sonuçlarını kendileri hazırladılar.Padişah ve Hizmetkarları hikayesini okursanız ve yaradılışın amacını, Allah'ın bizi sınav yapması konusundaki ilkokul öğrencisinin söylediklerini düşünürsek kendi cevabımızı bulmuş oluruz diye düşünüyorum. Selamün Aleyküm
  3. Allah HER yaratttıgını önemser.. Şöyle ki siz bahsedilen bir örneği hep o yönde düşünüyosunuz.. burda ama verilen örnekte öğretmenle Allahı birebir kıyas etmek değil zatenn.. sadece neden sınav oluyoruzzz.... kısmına cevappp..ama bu forumda şunu anlamış oldum ki tartışmayla bir sonuca varamıyoruz..yine görüşler sabit kalıyor..kader konusunda sorusu olanlara Vehbi Vakkasoğlunun Kaderin Şifresi adlı kitabını okumalarını tavsiye ediyorumm.. hikmetleriyle ve delilleriyle çok güzel bir şekilde anlatmış Muhabbetle..
  4. "SİZ KENDİ İÇİNİZDE OLANI DEĞİŞTİRMEDİKÇE , ALLAH SİZİN HAKKINIZDA OLAN HÜKMÜ DEĞİŞTİRMEZ ." ( RA'D :11 - ENFAL .53 ) olacak dogrusu.. eğer sizin dediğiniz şekilde olsaydı bu ayet.. evet gerçektende sizin yorumladıgınız gibi bir sonuç çıkardı ortaya.. ama burda kendi içinizde olanı derken kalpten..kalpteki imandan bahsetmektedir.. yani bahsedilen kader konusuyla pek alakası yok.
  5. adem ile havva olayı ve bir sürü sebeplerden dolayı.. bizim bile şuan bilemeyeceğimiz sebeplerden dolayı allah bizi sınav yapıyor.ben sadece bir örnek verdim.. Allah bizi önemser.. ve o adaletlidir.. bana bir kimsenin itiraz etme olasılıgında allah böle böle yapıyor ve haklı oldugu halde itiraz kabul etmiyor diyebilirmisiniz?yani insanın itiraz etmesi için itiraz etmesine sebep bir şey olması lazım.. hee..siz daha önce allah bir çocugu müslüman olmayan bir aile içinde yaratsa, çevreside islama karşı olsa.. o çocugunda itiraz etme hakkı yok mu?..diye bir şey söylemiştiniz.. tam olarak böyle demediniz ama bunu kastettiniz sanırım.. bakın bundan dolayı itiraz etme hakkınız yoktur. çünkü bizler biliriz ki hayır sanılan işde şer, şer sanılan işte de hayır olabilir.ayrıca böle kötü koşullara ragmen islamı seçen bir kimse yine buna katlandıgı zorluk derecesine göre mükafat görecektir öte tarafta."Allah bize neden sınava girmeden önce sormadı" diye itiraz edemezmiydik.. burda itiraz edecek bir şey yoktur.sonuçta öğretmenlerde öğrencilerini önemser.ancak sınav yaparlar.. bunun sebebinide sizin verdiğiniz örnekle bile açıklamak mümkündür.(adem-havva olayı.. şeytanın karşı gelmesi ve kıyamet kopana kadar insanları kötülüğe götürmesi)
  6. Yazıyı birde böyle ikisini birden okuyun..Fuzuli isimli üye siz itiraz etme konusu sormuştunuz bende cevap verdim.. lütfen "sadece" bu konu üzerinde varsa sorunuz onları tartışalımm.. mantık konusunun nasıl başladıgını fln konuyu dagıttı.. ya da şöyle yapalım.. bu önerme size saçma geldiyse ve amaç hakikati bilmek değilde görüşünü savunmaksa hiç tartışmayalım.. öğretmeniniz öyle bir öğretmenki.. öyle bilgilii.. öyle mükemmel bir öğretmenkii sizi görür görmez geçer mi geçmez mi bilir.. başarılı olur mu olmaz mı bilir.. cinsten bir öğretmen (allahta bizim kaderimizi bildiği için..direk cennete veya cehenneme gönderir.. diyebilir.. o şekilde karşılaştıralım..) öğretmenimiz başladıgı bizi geçirip geçirmemeye.. salih sen geçtinn.. ahmet sen kaldın.. (sen geçtin dediklerinin gerçekten başarılı bir öğrenci oldgunu sınav mınav yapmadan geçiriyor.. başarısız oldugunu bildiği öğrenciyi de bırakıyor.. aynı bizim kafamızda allah bizim kaderimizi biliyorsa direk cennete cehenneme göndersin dememiz gibi) ve ahmet itiraz ediyor.. hayır öğretmenim.. ben başarılı bir öğrenciydimm.. ama siz bana başarısız diyorsunuz.. bunu bildiğinizi söylüyorsunuz.. ben nasıl buna inanayım.. bunu yaşamadann.. başarısız olup olmadıgımı görmeden inanmamm.. ve öğretmen bu uygulamayı kaldırıp sınav yapıyor herkese.. ahmet kalıyor.. salih geçiyor..(yani burdan çıkaracagımız.. diyelim ki ben dünyada yaşamadan "imtihan" olmadan cehenneme gönderilseyim.. nerden bileyimm.. ben bunu yaşamadaım.. belki yaşasaydım cennete gidecektim derimm.. yaşamadan inanmam derim.. buna itiraz ederim.. salih için bir problem yoktur.. o zaten cennete gitmiştir.. ama ahmet cehenneme gittiği için itiraz eder.. yaşamadan inanmam der.. belki cennetlik olacaktım..der..bunu ihtimalli konuşmuyorum.. kendinizde böle bir durumda aynen bunları söylerdiniz)..Allah'ın bizi bu dünyaya göndermesinin daha milyonlarca sebebi olabilir..(mantığa uyan bir örnek verdim.) Allah yarattıklarına değer verir.. onun için itirazdan kasıt bizi önemsediği noktasıdır.. yani şöyle ki o öğretmen bunu bilerek yani ben sınav yapmassam, ahmeti sınıfta bırakırsam, ahmet bu duruma itiraz eder.. ben bunu yaşamadan bilemem der..onun için ahmete 'itiraz etme hakkı' olmadan adaletli davrandığınıda göstererk sınav yapıyor.. ahmete bunu gösteriyor.. ve ahmetin itiraz etme hakkı olmuyor.. bizlerde şuanda bir sınavın içindeyiz.. ve allah bize bak sen böle böle yaptın dediğinde :evet..ben bunu yaşadım..dersin ve itiraz etme hakkın olmaz.. aynı zamanda allahın adaletinide ap açık görmüş olursunuz..
  7. insan düşünmeye başladıkça ailesinin, bulundugu çevrenin inanışını sorgulamaya başlar.. acaba dogrumu yanlış mı diye.. ayrıca mantık konusunu kendi kendinize yazılarınızla açıklarken bir sonraki kelimelerinizde nasıl oluyorda tersini idda eden cümleler kuruyorsunuz anlamak zor..mantıgın direk beyinde bulunmayan yavaş yavaş beyinde bi yere sahip oldugunu anlatıyorsunuz.. sonrada bak benim dediğim gibi yani dercesine savunuyorsunuz.. gerçekten sizi anlamıyorummm.. ayrıca altını çizmek isterim tekrar tekrar.. sadece mantık üzerinden açıklanmalı demiyorummmm.. ama mantıkla açıklanırsa öğretilere de uymuş olurki bu da şeytanın sizinle oynamasında ki payı azaltırrr.. siz mantıgın nasıl birşey oldugunu benle tartışmaktan vazgeçin.. çünkü gerçekten hiçbirşey anlamıyoruz birbirimizi. siz ilk verilen örneği düşünün ve karşılaştırın gerçek hayatla.. yok eğer örnek hiçde gerçekçi deil diyosanız da yapacak bir şeyim yok.. çünkü burdan anlıyorum ki bu konu birdenn mantık kavramının taştışma konusuna dönüştü.. bir başka sorunuzda da asıl konudan çok kenar köşe cümlelere kayacak aklınız.. belkide eksik bi nokta oldu gibilerinden bakılmasındandır.."öncelikle bir şeye iman ederler, daha sonra o şeye inanırlar" demişsiniz.. ama ben şunuda çok iyi biliyorumki inanmadan iman etmek gerçek bir iman değil.. sadece ortama ayak uydurmaktır..
  8. ayrıca kavrayıp kavrayamamk derken verdiğim örnekten bahsetmiyorum.. konuştugumuz konudan bahsediyorum..(direk cennete veya cehenneme neden gitmiyoruz?neden yaşatıyo bize Allah?)
  9. o zil çaldıgında yemeğin geleceği hayvana doguştan verilen bir özellik deil.. öğretilerek verilen bir özellik.. bunu ilk yaptıgınızda anlamaz.. ama sürekli tekrarlarsanız anlar.. ve kandırıldıgını düşünmez..bu da doğuştan olmadıgının ispatı. yani cevap kendi yazdıklarınızda birazda..ayrıca ben inamak, "sadece" bilgi ve mantıkla olur demiyorum.. bilgi ve mantık dogrultusunda açıklanırsa, kafada soru kalmaz. "inanmadıgınız şeye iman etmezsiniz" edersende neye göre iman ettiğini bilmessin.. bu mantık dışı bir şey değil.. açıkcası bu zamana kadar ilk defa biri bana bunun mantıksız oldugunu söylüyor.. Ve Sayın Fuzuli isimli üye: benim en son yazdıgıma deilde.. yorumunuzdan sonra yazdıgım yani 1. sayfada bulunan yoruma odaklanırsanız, başta sordugunuz sorunun cevabını bulmuş olursunuz.Eğer okuduysanız ve yinede cevap bulamadıysanız takıldıgınız noktayı belirtmeniz ve o konu üzerinde durmamız daha iyi olucaktır.
  10. yani olay benim mantıgıma uydu seninkine uymadı meselesi değil.. olayı kavrayıp kavrayamamakta biraz
  11. "Eğer sınav yapılmadan gelecek itirazı Allah önemsiyor ve bu durumun dahilinde bildiği her şeyi bizim de yaşayarak görmemizi istiyor sınavı bu önerme üzerine bina ediyorsa yani itiraz etme hakkımız bu noktada öne çıkıyorsa sadece bu konuda mı itiraz etme hakkımız vardır?" Allah'ın bizi bu dünyaya göndermesinin daha milyonlarca sebebi olabilir..(mantığa uyan bir örnek verdim.) Allah yarattıklarına değer verir.. onun için itirazdan kasıt bizi önemsediği noktasıdır.. yani şöyle ki o öğretmen bunu bilerek yani ben sınav yapmassam, ahmeti sınıfta bırakırsam, ahmet bu duruma itiraz eder.. ben bunu yaşamadan bilemem der..onun için ahmete 'itiraz etme hakkı' olmadan adaletli davrandığınıda göstererk sınav yapıyor.. ahmete bunu gösteriyor.. ve ahmetin itiraz etme hakkı olmuyor.. bizlerde şuanda bir sınavın içindeyiz.. ve allah bize bak sen böle böle yaptın dediğinde :evet..ben bunu yaşadım..dersin ve itiraz etme hakkın olmaz.. aynı zamanda allahın adaletinide ap açık görmüş olursunuz.. anlatabildim umarım..
  12. evet kadere iman deniliyorr.. ama insan mantıgına, aklına uymayan şeye inanmaz..inanmadıgınıza iman etmezsiniz. bu baglılık inanç olmaz.. nasıl ki kadere iman edilmesi istendiği halde, karşınızdaki kişi aklına ve mantıgına uymadıgı için iman etmiyorsa.. bizlerinde mantıgına uymasa bizlerde iman etmeyiz.. ayrıca her hangi bir konu üzerine yürütülen mantık, doğuştan gelen bir şey değildir.. olaylar üzerine düşünmekle mantık bulunur. onun için "Bir şey inanılabilecek halde olsaydı iman edilmesi istenilmezdi" diye birşey söyleyemezsiniz.. çünkü inanılabilecek şeyler insanın bilgisiyle, mantıgıyla paraleldir.. tekrar söylüyorum ki kader konusunu mantıga uyan verdiğim ilk örnekte kavradıysanız..inanılabilecek bir şey oldugunu göstermişsinizdir...mantıga uyan şeyleri kabu etmemek gibi komik bi düşünceniz yoksa tabi..
  13. benim yazdıklarımı okuyup sonra kader meselesi ve allhın varlıgı vs. gibilerin mantıga uyup uymadıgını tekrar düşünün..!!
  14. herşeyin bir başlangıcı var demiş bir arkadaş ve kürşat beyde allahında mı demiş.. şöyle açıklamak mümkündür.. bize öğretilen bilgilerde herşeyin bir başlangıcı var.. herşey başka bir şeyden dogar.. herşey sebep sonuc ilişkisine baglıdır.. bi defterin yapımasını saglayan ustadır..ustayı ve ustanın kullandıgı malzemeyi yaratan allahtır.. allahı yaratan kimdir peki? derler hep.. bu mantıga uymaz derler.. herşey bir sebeb sonuca baglıysa.. hani? usta oldugu için defter oldu.. agaç oldugu için usta defter yaptı.. allah agacı yarattıgı için usta defter yaptı.. peki allah?.. işte bu öğretilere karşı geliyor değilmi.. Amaa... yine öğretilenlerden yola çıkarak.. siz 4 ayaklı bir oturak düşününn..oturagın iki arka ayagı yok..ama oturak devrilmemiş.. çünkü onu tutan başka bir oturak var.. ve bu oturagında iki arka ayagı yok..ama bu oturakta ayakta çünkü onuda tutan ve iki arka ayagı olmayan başka bir oturak var.. vee bu böyle devam ediyo.. gözünüzde canlandırın bunuu.. aynı şekilde devam ediyolar.. hep birinin iki ayagı yok ve hep biri digerini tutuyor.. siz ilk gördüğünüz iki ayagı kırık olan oturagın önündesiniz.. şöyle bir kafanızı kaldırıyorsunuz.. o kadar çok arka ayagı kırık olan ve birbirine dayanan oturak varki.. göremiyorsunuz en baştakini.. ve bu noktaya dikkat.. her oturugın iki ayagı kırık hepsi birbirini tutuyo.. ama bunlar ayaktalar.. demekki.. bu oturakların sonunda senin göremediğin 4 ayagıda olan bir oturak var.. kii bunlar ona dayanarak ayakta duruyorlar.. sen durdugun noktadan o 4 ayaklı oturagı göremiyorsun.. ama bunun sonunda 4 ayaklı bir oturak oldugunu mantıken kabul ediyorsun.. işte bizelere öğretilen bilgi ile allahın başlangıcının olmadıgının kanıtı.. allah o 4 ayak oturaktır.. bizler yani insanlar, hayvanlar, bitkiler ve dogadaki heer şey ise iki ayagı olmayan ve birbirine baglı olan oturaklar. ayrıca kader konusu: allahın varlıgını yukardaki delille kabul eden biri kader sorgusuna düşer.. kaderr.. kader.. kader.. heryerde herşeyede heryazıda.. her türküde geçen kader.. ne ki acaba.. kaderi allah koyar.. derler.. derimizi allah koymuş.. o haldeee.. biz neden imtihan oluyoruz..allah bizleri seviyormu..bizim iyiliğimizi istiyormu.. neden allah bizi direk cennete almıyorda biz imtihan ediyor.. bunu da şöyle açıklayabiliriz.. bir öğretmeniniz var.. sizi çok seviyorr.. hepinizin çok iyi olmasını istiyor.. çok iyi yerlere gelmenizi istiyor.. madem hepinizin iyiliğini istiyor.. hepinizin sınıfınızı geçmenizi istiyor.. o halde neden sizi yazılı yapıyor..?? bunu düşünün arkadaşlarr.. aynı zamanda öğretmeniniz öyle bir öğretmenki.. öyle bilgilii.. öyle mükemmel bir öğretmenkii sizi görür görmez geçer mi geçmez mi bilir.. başarılı olur mu olmaz mı bilir.. cinsten bir öğretmen (allahta bizim kaderimizi bildiği için..direk cennete veya cehenneme gönderir.. diyebilir.. o şekilde karşılaştıralım..) öğretmenimiz başladıgı bizi geçirip geçirmemeye.. salih sen geçtinn.. ahmet sen kaldın.. (sen geçtin dediklerinin gerçekten başarılı bir öğrenci oldgunu sınav mınav yapmadan geçiriyor.. başarısız oldugunu bildiği öğrenciyi de bırakıyor.. aynı bizim kafamızda allah bizim kaderimizi biliyorsa direk cennete cehenneme göndersin dememiz gibi) ve ahmet itiraz ediyor.. hayır öğretmenim.. ben başarılı bir öğrenciydimm.. ama siz bana başarısız diyorsunuz.. bunu bildiğinizi söylüyorsunuz.. ben nasıl buna inanayım.. bunu yaşamadann.. başarısız olup olmadıgımı görmeden inanmamm.. ve öğretmen bu uygulamayı kaldırıp sınav yapıyor herkese.. ahmet kalıyor.. salih geçiyor..(yani burdan çıkaracagımız.. diyelim ki ben dünyada yaşamadan "imtihan" olmadan cehenneme gönderilseyim.. nerden bileyimm.. ben bunu yaşamadaım.. belki yaşasaydım cennete gidecektim derimm.. yaşamadan inanmam derim.. buna itiraz ederim.. salih için bir problem yoktur.. o zaten cennete gitmiştir.. ama ahmet cehenneme gittiği için itiraz eder.. yaşamadan inanmam der.. belki cennetlik olacaktım..der..bunu ihtimalli konuşmuyorum.. kendinizde böle bir durumda aynen bunları söylerdiniz).. şimdi iyice düşününn..
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.