Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

İyi ve Kötü İnsanlar


delifırtına

Önerilen İletiler

Biliyorum, çoğunuz iyi insanlarsınız. Bu yüzden hep kötüler kazanıyor zaten. Birçok kötü, hatta alçak tanıdım. Çoğu neşeli insanlardı. Hiçbirinde çekingen bir ruh haline rastlamadım. Kötüler

atak, iyiler pısırıktır, etrafınıza bakın, en heyecan verici, en eğlenceli insanlar hep sahtekârlardır. Hepsi paldır küldür konuşan, ağız dolusu gülen insanlardır. Çünkü sahtekâr, sempatik olmak zorundadır. İyinin böyle bir mecburiyeti yoktur. İyi, sıkıcıdır. Kadınlar iyiler e değil, güvenilmez erkeklere aşık olur bu yüzden.

Zaten aşk, denen altüst oluşla ancak bir üçkâğıtçı başa çıkabilir. Aşkın tadını çıkaramaz iyiler. Onlar sarılıp sessiz bir uzanmayı aşk zanneder. Tek düzedirler. Yavaştırlar. Kadınlar da dertlerini onlarla paylaşır ama gidip bir güvenilmezle sevişirler. Tutku kötülerin işidir. Sessiz ve efendi bir insan cümlesiyle tanımlanan bir iyilik kolaydır. Sahtekârlık daha zordur, maharet ister. Zeki, hızlı ve atak olmalıdır.

Enerjiktir. (Tabii kötü kötüler konumuz dışındadır. Yani hem, salak hem kötü olmaya çalışanlar için düşünmeye, yazmaya değmez.) üçkâğıtçı... Sahtekârın en sempatik, en başarılı şekli. İyi bir hatiptir o. İnandırıcıdır. Konuştuğu zaman etrafındaki tüm iyi ve dürüst insanlar ağzının içinde kaybolur. Hem çok iyi fıkra anlatır hem hüznün tüm renklerinden haberdardır. Kahkahasında pirzola tadı, hüznünde bazen ölümün sesi vardır.

Adam başarılıdır. Yeteneklidir. İyilik kolaydır. Kötülük maharet ister. İyi olmak için, kimseye kötülük yapmamak yeterlidir. Ama kötü olmak için daha çok çalışmalısınız! İyi, kötü karsısında güvensiz, enerjisiz, çaresizdir.

Filmlerde bile iyi, kötüleşmeden kötünün hakkından gelemez. Yeminini bozar ve kavgaya girer. Oysa kavga kötünün mesleğidir asıl. Biz iyi seyirciler perdedeki iyi adamımız kan döktükçe rahatlarız. Ve iyi kötüyü yendi diye seviniriz. Oysa artık hepimiz kötüyüzdür filmin sonunda. Hatta biz kötü den daha çok insan öldürmüşüzdür.

Bir iyi için en zor olan, kötüye Sen kötüsün demektir. Çünkü iyi, utangaçtır. Hırsıza hırsız diyemez. Kötünün yerine utanır, sahtekârın yerine yüzü kızarır, hırsızın yerine yerin dibine geçer... Bu sırada kötüler, sahtekârlar, hırsızlar deli gibi eğlenmektedir. Çünkü onların yerine utanan, sıkılan, yerin dibine geçen birçok iyi insan vardır. Şeytan bile bazen yorulur kötülük yapmaktan. Ama hayatlarını salt kötülük yapmaya adayanlar asla durmazlar; bunu çok iyi biliyorum. Güzel kıyafetleri, briyantinli saçları, resmi arabaları, siyah gözlükleri ve korumaları vardır. Ama ruhları şeytandır. Kötünün en büyük avantajı iyideki kahrolası utanma duygusudur. Bu duygu iyiyi öylesine zayıf düşürür ki ağzını açıp bir kelime söyleyemez. Halbuki öylesine kararlı çıkmıştır ki kötünün karşısına. Her şeyi açık açık söyleyecektir. Başına gelecekleri göze almıştır!.. Ama olmaz. Yapamaz.

Çünkü iyiler korkaktır.

Çünkü iyiler herkese acır, en çok da kendilerine.

Susmak,

acımak,

utanmak,

korkmak...

Farkında mısınız ey iyi insanlar, ne kadar sıkıcı şeylerle uğraşıyorsunuz! Kötüler kazanınca da şaşırıyorsunuz! Tarih boyunca iyiler kazanmasalar da, bir şekilde ayakta kalmayı başardılar. İyinin yazgısıydı bu. Şeytan her zaman saldıracak, yere yıkmaya çalışacak, akılları karıştıracak ve iktidarına devam etmeye çabalayacaktı. Babalarımız iyi insanlardı ve bize de iyi olmamızı öğütlediler. Biz de iyi insanlarız. Ve çocuklarımıza aynı şeyi öğütlüyoruz. Hepimiz kötülerin yanında çalışıyoruz.

Haydi iyi insanlar!

Haydi sessiz, efendi, sıkıcı, korkak, utangaç ve iyi insanlar! Çalışın!

Kötülerin size ihtiyacı var!

 

Yılmaz Erdoğan

___________________

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...
Biliyorum, çoğunuz iyi insanlarsınız. Bu yüzden hep kötüler kazanıyor zaten.

....

...

..

.

Haydi iyi insanlar!

Haydi sessiz, efendi, sıkıcı, korkak, utangaç ve iyi insanlar! Çalışın!

Kötülerin size ihtiyacı var!

Çok güzel ve doğru bir yazı...

 

Tebrikler Sayın Delü Furtuna...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

GOETHE..den FAuts. u okuyabilir iyi insanlar.........

 

 

iyilik yok olmaya başlıyor snki....

 

sahip çıkmalı..lütfen sahip çıkalım

 

 

saygılar :clover:

 

Ya Sayın ErdalAktas...

 

Şu yazı tarzınız beni öldürüyor yaa...

O kadar özeniyorum ki aslında kısa ve öz yazmaya ama uzatmadan edemiyorum...

 

Ya hu üç cümle ile anlatılabilir mi kardeşim bir şey yaa...

Ben niye yapamıyorum yaa...

 

Bak yine kaç cümle oldu...

Uyuz oluyorum...

 

Neyse;

İyilik bence de ölmeye başladı...

 

Saygılarımla...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
Ya Sayın ErdalAktas...

 

Şu yazı tarzınız beni öldürüyor yaa...

O kadar özeniyorum ki aslında kısa ve öz yazmaya ama uzatmadan edemiyorum...

 

Ya hu üç cümle ile anlatılabilir mi kardeşim bir şey yaa...

Ben niye yapamıyorum yaa...

 

Bak yine kaç cümle oldu...

Uyuz oluyorum...

 

Neyse;

İyilik bence de ölmeye başladı...

 

Saygılarımla...

 

 

Sayın 'Tengeriin boşig' saygılar size... :clover:

 

anlatabilmek...uzun veya kısa olması ne kadar önemli...

 

yeterki dilimiz aynı olsun.....anlayalım birbirimizi...

 

tesekkür ederim..

 

saygılar.. :clover:

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...
  • 5 yıl sonra...

Beşer’in uydurduğu, hayatımızda bir sürü karmaşa ve cevapsız sorulara sebep olan, basit ama olabildiğince karmaşıklaştırılmış iki olgu üzerinde duracağız; iyi ve kötü. Felsefe’nin kendisine kılavuz olarak seçtiği bu olgular, temeldeki bütün duygularımız ile etkileşimli.

Uydurmak, temelinde özün’ün ne olduğunun idrakinden uzaklaşmış olmanın yarattığı, duygu karmaşalarından kaynaklanıyor. Bu uydurma işini nereden çıkarttığımıza bakalım:

Özünden uzaklaşan beşer-birim, gökyüzüne değercesine uzun, yeşil yaprakları olan kavak ağaçları ile çepeçevre sarılmış orman’ın içinden yürüyerek köyüne doğru yol alıyor. Köye gitmesi için yaklaşık bir saatlik bir yolu kalmışken aniden bir yağmur bastırıyor. Üstüne gelen damlalar o kadar iri ki dolu mu, yağmur mu olduğu konusunda bir an tereddüde düşüyor. 10 sn içerisinde kuru yerini bırakmayan sağanak yağmur içindeki isyan duygularını kamçılıyor ve yağan yağmura lanet okuyor. Yağmur o anda onun için başına gelebilecek en kötü şeydi. Kötüydü yağmur çok kötü. Bastığı yerler küçük birer göle dönüşüvermişti, ayaklarının içi su dolmuş, her yeri çamur içinde kalmıştı. 10 dk kadar yürüdükten sonra yağmur ormanın zemininde küçük bataklıklar oluşturacak kadar yoğunlaşmıştı. Ayağı çamura battıkça her şey daha da kötü oluyordu. Yürümeye devam ederken aklına susuzluktan kurumak üzere olan buğday tarlası geldi, birden yüzünde huzur, mutluluk emareleri görülmeye başladı, yağmur gözünde iyi’ydi artık. Büyüyecek başaklarını düşünüp, hasat zamanında edeceği kar gözlerinin önüne geldikçe yağmur daha da iyi oluyordu. Artık köye çok az kalmıştı. Yağmur, sanki hiç yağmamış gibi birden kesilmişti. Yürüyen adımları hızlanmış, koşar adıma dönüşmüştü. Artık bütün gücü ile başak tarlasına doğru koşuyordu. Tarlaya vardığında toprağa bir damla su gelmediğini ve artık başaklarının susuzluktan boyunlarını iyice büktüklerine şahit oldu. Tarlaya yağmur yağmamıştı. Artık yağmur yeniden dünyadaki en kötü şeydi, lanetlerin en hası yağmur için dudaklarından dökülüyordu.

Baktığımız yere göre değişen iyi ve kötü algısı kesin kötü ve kesin iyiler içinde geçerlidir. Herkes için iyi olan bir şey düşünün, mesela çocuk, iyidir, güzeldir. Ama çocuk büyüyüp anne ve ya babayı kestiğinde hala iyi diyecek miyiz? Aynı çocuk birden kötü oldu. Değerlendirdiğimiz boyuta göre değişti. Yine çocuk üzerinden devam edecek olursak, bir yaşındaki çocuğunu acımadan boğan bir adam çok kötü değil mi, ama bilseniz ki o çocuk büyüyecek ve dünyanın başına bela olacak, bir sürü masumu katledecek bir diktatör kesilecek, bir bebeğin ölümü 10 milyon insan’ın hayatını kurtarsa, baba yine de kötü mü?

Kötülerin hepsi ortadan kalksa, ortaya kalacak olan koca bir kargaşa olur, çünkü kötü addettiğimiz birçok olay çeşitli etkiler ile iyi bildiğimiz birçok oluşu var ediyor. Zaten kime göre kötü, beşerin kendine göre uydurduğu kendi kötüsü.

Kötü diye bir şey yok. Kötü dediğimizde zihninizde iyi’nin karşıtı gibi bir düşünce beliriyorsa iyi diye de bir şey yok. İyi, her şeyin olması gerektiği gibi olduğu, manaya gelmeli. İşte sihirli cümle, her şeyin olması gerektiği gibi olması. İyi ve kötüyü tartışmaya ve konuşmaya gerek yok. Çünkü onlar birim’lerin kendi varlıkları ile uydurdukları unsurlar. Ona göre kötü sana göre iyi olabilir, yani sanal bir olgu. Baktığımız zaman bir sebebi vardır demek önemli. Çünkü sonsuzluk ile kabul ettiğimiz evrenin, hangi ücra köşesinde ne var ve o bizi nasıl etkiliyor bilemiyoruz.

Kendi varlığımız yani “ben” den çıkan iyi ve kötü olgusu bizi kandırıyor. Aslında evren senkron bir makine gibi. Büyük bir geminin makine dairesinde eli yüzü pislik yağa bulanmış işçide, geminin kaptan köşk’ünde bulunan kaptan’da geminin gitmesi için çalışıyor. Yaptıkları işler ile yapılan değerlendirme çok sığ kalacaktır. Özünde vazifesinin ne olduğunu idrak edebildiğimiz hiçbir şey kötü gelemez. İdrak edemeyebiliriz, ancak idrak edemememiz onun kötü olduğu manasına gelmez. Anlayamadığımız kötü değildir. Anlayamıyorsan yorumlamadan seyr etmeye çalışmak yapabileceğimiz en güzel şey olacaktır.

Kaynak : http://www.nerdenbileceksin.com/iyi-ve-kotu/

Ahmet Serhat UĞURLU

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

 

Kötü diye bir şey yok. Kötü dediğimizde zihninizde iyi’nin karşıtı gibi bir düşünce beliriyorsa iyi diye de bir şey yok. İyi, her şeyin olması gerektiği gibi olduğu, manaya gelmeli. İşte sihirli cümle, her şeyin olması gerektiği gibi olması. İyi ve kötüyü tartışmaya ve konuşmaya gerek yok. Çünkü onlar birim’lerin kendi varlıkları ile uydurdukları unsurlar. Ona göre kötü sana göre iyi olabilir, yani sanal bir olgu. Baktığımız zaman bir sebebi vardır demek önemli. Çünkü sonsuzluk ile kabul ettiğimiz evrenin, hangi ücra köşesinde ne var ve o bizi nasıl etkiliyor bilemiyoruz.

Kendi varlığımız yani “ben” den çıkan iyi ve kötü olgusu bizi kandırıyor. Aslında evren senkron bir makine gibi. Büyük bir geminin makine dairesinde eli yüzü pislik yağa bulanmış işçide, geminin kaptan köşk’ünde bulunan kaptan’da geminin gitmesi için çalışıyor. Yaptıkları işler ile yapılan değerlendirme çok sığ kalacaktır. Özünde vazifesinin ne olduğunu idrak edebildiğimiz hiçbir şey kötü gelemez. İdrak edemeyebiliriz, ancak idrak edemememiz onun kötü olduğu manasına gelmez. Anlayamadığımız kötü değildir. Anlayamıyorsan yorumlamadan seyr etmeye çalışmak yapabileceğimiz en güzel şey olacaktır.

 

 

 

Kötü diye ya da kötü insan diye bir şey yok ise Hocalı Katliamı'nda Ermeni doktor Zori Balayan'ın 13 yaşındaki çocukların derilerini yüzüp, kaç saatte öleceklerini ölçmesini ve benzer vahşetlerin, kötülük ve kötü yok ise ne olduğunu bana açıklayabilir misiniz?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kötü diye ya da kötü insan diye bir şey yok ise Hocalı Katliamı'nda Ermeni doktor Zori Balayan'ın 13 yaşındaki çocukların derilerini yüzüp, kaç saatte öleceklerini ölçmesini ve benzer vahşetlerin, kötülük ve kötü yok ise ne olduğunu bana açıklayabilir misiniz?

 

Bakmayın o iyi/kötü yok diyenlere. Evrensel hukukta bir canlıya acı çektirmek kötüdür, suçtur.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bakmayın o iyi/kötü yok diyenlere. Evrensel hukukta bir canlıya acı çektirmek kötüdür, suçtur.

Evrensel hukukta suç olması kötüleri engelleyebiliyor mu? Engelleyemiyor bu durumda kötü insanları bu kadar kötülük yaparken rahatsız olmamaya iten güç nedir? Genler mi?Koşullar mı? Yoksa başka bir sebep mi?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Evrensel hukukta suç olması kötüleri engelleyebiliyor mu?

 

Tam olarak engellemez elbette.

 

Bir olgunun karşıtının bir anda yok olması demek yaşamın durması, yok olması demektir. Doğanın hareketliliği karşıtların çatışması ile devam etmektedir.

 

Engelleyemiyor bu durumda kötü insanları bu kadar kötülük yaparken rahatsız olmamaya iten güç nedir? Genler mi?Koşullar mı? Yoksa başka bir sebep mi?

 

İnsan Egosu. smile.png

 

İnsanlar egolarını yenip birlikte, bir arada üretip ve paylaşmaları için bir takım sosyal kurallar koymuşlardır. Ancak bu kurallar belli bir gurubun çıkarına değil, tüm insanlığın yararına olmalıdır.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Insanoglu fenomeni dahil, fenomenin iyisi/kotusu olmaz. Iyi/kotu sadece beynin soyutlamasinin goruntuye dusunceye davranisa konu ve kavrama kendi degerleri ile deger bicmesidir.

 

Evrensel olarak etik ve estetik temelde olgular yoktur. Sadece ...e gore temelinde insanoglu icin ve adina en yararlisi ve zararsizi vardir. Bu da genelde bilimsel ve bilissel bakis acisinin gozlemi ve verileridir. Yalnizne mutlaktir ne tektir ne kisisel duygu ve aklin inanc ve ideolojisini tasir.

 

Bu temelde de insan haklari evrensel hukuk hak ve ozgurluklerin tum insanoglunu kapsamasi gerekir. Yani bir cikar taraf yan ya da belirlenmis bir etik yoktur.

 

O yuzden bir kisinin bir seye ya da degere uygulamaya inanca v.s. karsi cikisi bu temeldedir. Yarar bilimsel bilissel hak v e ozgurluk temelinde.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Insanoglu fenomeni dahil, fenomenin iyisi/kotusu olmaz. Iyi/kotu sadece beynin soyutlamasinin goruntuye dusunceye davranisa konu ve kavrama kendi degerleri ile deger bicmesidir.

 

Evrensel olarak etik ve estetik temelde olgular yoktur. Sadece ...e gore temelinde insanoglu icin ve adina en yararlisi ve zararsizi vardir. Bu da genelde bilimsel ve bilissel bakis acisinin gozlemi ve verileridir. Yalnizne mutlaktir ne tektir ne kisisel duygu ve aklin inanc ve ideolojisini tasir.

 

Bu temelde de insan haklari evrensel hukuk hak ve ozgurluklerin tum insanoglunu kapsamasi gerekir. Yani bir cikar taraf yan ya da belirlenmis bir etik yoktur.

 

O yuzden bir kisinin bir seye ya da degere uygulamaya inanca v.s. karsi cikisi bu temeldedir. Yarar bilimsel bilissel hak v e ozgurluk temelinde.

 

 

10. mesajımdaki sorumun cevabını bu açıklamalarınız doğrultusunda değerlendirebilir misiniz?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kötü diye ya da kötü insan diye bir şey yok ise Hocalı Katliamı'nda Ermeni doktor Zori Balayan'ın 13 yaşındaki çocukların derilerini yüzüp, kaç saatte öleceklerini ölçmesini ve benzer vahşetlerin, kötülük ve kötü yok ise ne olduğunu bana açıklayabilir misiniz?

Bunlar bahsettigin sahsin fenomenal yapisi degil; onun dusuncesidir.

 

Burada olan insanogluna zarar verme, yasam hak ve ozgurluklerini ellerinden alma, adina bir insanlik sucu vardir. Tum insanlikdisi dusunce ve davranislar hak ve ozgurluk ihlali ve insanlik sucudur.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bunlar bahsettigin sahsin fenomenal yapisi degil; onun dusuncesidir.

 

Burada olan insanogluna zarar verme, yasam hak ve ozgurluklerini ellerinden alma, adina bir insanlik sucu vardir. Tum insanlikdisi dusunce ve davranislar hak ve ozgurluk ihlali ve insanlik sucudur.

İnsanlık suçu olduğunu biliyorum bu tür davranışları sergileyen insanların nereden güç aldıklarını anlamaya çalışıyorum. Bu konuda bir görüşünüz var mı? Kötülüğün kaynağı nedir? sadece düşünce midir?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

İnsanlık suçu olduğunu biliyorum bu tür davranışları sergileyen insanların nereden güç aldıklarını anlamaya çalışıyorum. Bu konuda bir görüşünüz var mı? Kötülüğün kaynağı nedir? sadece düşünce midir?

Insanoglunun dogumdan sonra aldigi her turlu egosal ve akilci cikarci degerler ve vicdan olgusunun yoklugu. Aksine inanilmis ve sorgulanmaz temel degerler veriler ve tabular ile hareket.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Insanoglunun dogumdan sonra aldigi her turlu egosal ve akilci cikarci degerler ve vicdan olgusunun yoklugu. Aksine inanilmis ve sorgulanmaz temel degerler veriler ve tabular ile hareket.

Doğumdan sonra aldığı derken genlerin kötü insan olmada hiç etkisi yok mudur? Bazı çocuklar küçük yaştan kötülüğe meyilli olur. Koşullar çok iyi de olsa sürekli sorun çıkarttırlar. Çok küçük yaşta iyi ve kötüyü zor ayıran bu çocuklar genleri sebebi ile kötülüğe meyilli olabilirler mi? Genler etken ise bu kişi kötü sayılabiir mi?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Doğumdan sonra aldığı derken genlerin kötü insan olmada hiç etkisi yok mudur? Bazı çocuklar küçük yaştan kötülüğe meyilli olur. Koşullar çok iyi de olsa sürekli sorun çıkarttırlar. Çok küçük yaşta iyi ve kötüyü zor ayıran bu çocuklar genleri sebebi ile kötülüğe meyilli olabilirler mi? Genler etken ise bu kişi kötü sayılabiir mi?

Genlerde kavram yoktur. Iyilik kotuluk anlam ve icerik dusunce ve davranis olarak yasamdan ogrenilir.

 

Bunun aksi dusunce "bu kisi dogustan kotu/iyi" ayrimciligidir ve pesin hukum vermek ve kisiyi bu degerlere teslim etmektir.

 

Bunun en guzel ornegi diyelim bir kotuluk yapan bir kisi daha sonra bilinclenip o kotulugu yapmayabilir. Dolayisi ile kimseyi dogustan sabitleyemez ve mahkum edemeyiz.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Genlerde kavram yoktur. Iyilik kotuluk anlam ve icerik dusunce ve davranis olarak yasamdan ogrenilir.

 

Bunun aksi dusunce "bu kisi dogustan kotu/iyi" ayrimciligidir ve pesin hukum vermek ve kisiyi bu degerlere teslim etmektir.

 

Bunun en guzel ornegi diyelim bir kotuluk yapan bir kisi daha sonra bilinclenip o kotulugu yapmayabilir. Dolayisi ile kimseyi dogustan sabitleyemez ve mahkum edemeyiz.

Sabitlemiyorum fakat bazı genlerin suça eğilimi arttırdığını cnn turk-suç ve ceza programında dinlemiştim. Bazı katiller genlerinin mahkumu olabiliyor.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sabitlemiyorum fakat bazı genlerin suça eğilimi arttırdığını cnn turk-suç ve ceza programında dinlemiştim. Bazı katiller genlerinin mahkumu olabiliyor.

 

Evet efendim, bu genler Anti Sosyal Kişilik bozukluğuna yol açan normale göre eksik / hasarlı  genlerdir.  Bu bozukluğun toplumda görülme sıklığı % 0,6-1,4 arasıdır.

 

Yalnız, Hocalı katliamındaki Doktor bu sınıfın dışındadır. Zira, ASKB görülen hastalarda topluma uyum bozukluğu ve sabırsızlık bulunduğundan eğitim durumları da düşük olur.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bunlar bahsettigin sahsin fenomenal yapisi degil; onun dusuncesidir.

 

Burada olan insanogluna zarar verme, yasam hak ve ozgurluklerini ellerinden alma, adina bir insanlik sucu vardir. Tum insanlikdisi dusunce ve davranislar hak ve ozgurluk ihlali ve insanlik sucudur.

 

Ben ve cell arkadaşımız, bu senin dediğin "insanlık dışı düşünce, davranışlar, hak ve özgürlük ihlali" vs. gibi kavramları, diğer bir kavram olan iyi/kötü ile tanımlıyoruz. Bu yanlış mıdır?

 

Yalnız belirteyim iyi ve kötü elbette ...e göredir. Ama ben yukarda bilhassa kötüyü yalnızca tüm insana verilen acı konusunda değerlendirmiştim. Evrensel hukuk ta zaten "kötü" için insana verilen zararı referans almaktadır.

 

Bu bilgim için Canraşit arkadaşımızın da görüşünü almak isterdim.

 

Evet efendim, bu genler Anti Sosyal Kişilik bozukluğuna yol açan normale göre eksik / hasarlı  genlerdir.  Bu bozukluğun toplumda görülme sıklığı % 0,6-1,4 arasıdır.

 

Yalnız, Hocalı katliamındaki Doktor bu sınıfın dışındadır. Zira, ASKB görülen hastalarda topluma uyum bozukluğu ve sabırsızlık bulunduğundan eğitim durumları da düşük olur.

 

Aşağıdaki "kötü" nün sorumluluğunu çevreye, topluma, eğitime yükledik diyelim, yukardaki cümledeki kötüye sebep olan gen anormaliklerin sorumluluğunu doğaya mı yükleyeceğiz? Veya ne'ye?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Aşağıdaki "kötü" nün sorumluluğunu çevreye, topluma, eğitime yükledik diyelim, yukardaki cümledeki kötüye sebep olan gen anormaliklerin sorumluluğunu doğaya mı yükleyeceğiz? Veya ne'ye?

 

Öncelikle sorumlu aramak doğru mudur ? Yani, zarar da, haksızlık da doğanın gerçeği. İnsan bunu kabullenmedikçe, hak, adalet aramaya devam ettikçe hep bir sorumlu arama derdi ister istemez devam ediyor. Oysa ki, bir vahşi hayvanın bize verdiği zarar nedeniyle tutup onu cezalandırmaya kalmak çocukçadır.

 

Diğer taraftan, toplumlaşma olgusu da doğanın ve toplum bireylerinin verebileceği zararlardan korunma ve yarar üretme amaçlı belirdiğinden hak ve adalet kavramları önem kazanıyor. Yani; sorumlu aramanın kaynağı toplumsallaşma.

 

Dolayısıyla, toplumsal düzenin devamı ve yarar üretimi için sorumlu aramak kaçınılmaz ama hesap sorulamayacak olana ( doğa veya Tanrı  ) sorumluluk yüklemek de anlamsız. Çünkü, sorumluluk ister rehabilitasyonla topluma kazandırma amaçlı olsun ister sırf ceza vermek amaçlı  olsun bir cezai yaptırım gerektirir ki, toplum düzeni devam etsin.

 

Bu durumda da, ASKB olan bir insanı ne rehabilite edebiliriz ne de ona caydırma amacıyla ceza verebiliriz.

 

Netice itibariyle, ne doğaya ne Tanrıya ne de o insana bir sorumluluk yüklenemez.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Insanoglunun dogumdan sonra aldigi her turlu egosal ve akilci cikarci degerler ve vicdan olgusunun yoklugu. Aksine inanilmis ve sorgulanmaz temel degerler veriler ve tabular ile hareket.

 

Burada vicdan olgusunun yokluğu değil de, vicdani düzeyin düşüklüğü ve vicdanın bilincine varamamışlık söz konusudur.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.