Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Hologramlar bilim kurgudan gerçeğe doğru hızla ilerliyor


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Hologramlar bilim kurgudan gerçeğe doğru hızla ilerliyor

İlk incelemede, Görünümlü Cam Fabrikası'nın en son ekranı diğerlerine çok benziyor. Ancak cihaz bir kez açıldığında, izleyiciler bu yanılgıya uzun süre bağlı kalmayacaklar.

AA11fAqf.img?w=768&h=432&m=6

Ekran, 100 milyon başlangıç noktasından saniyede 60 kez açılı ışık demetleri göndererek, daha önce yalnızca bilim kurguda bulunan türden büyük ölçekli üç boyutlu hologramlar yaratıyor.

Görünümlü Cam Fabrikası'nın kurucusu ve CEO'su Shawn Frayne, TechRadar Pro ile yaptığı konuşmada, etkinin insan gözünün bilgiyi alma ve hesaplama yönteminin bir ürünü olduğunu açıkladı.

“Şu anda içinde bulunduğumuz odalardaki her şey bir fotoğraf veya videodan daha gerçek hissettiriyor çünkü ışık yönlülükle parlıyor. Gözlerimiz ve beyinlerimiz 3B bilginin birçok farklı perspektifinde çalkalanıyor” dedi.

"Normal bir 2D monitör gibi tek bir perspektifi göstermek ve bir VR başlığı gibi iki farklı perspektifi göstermek yerine, teknolojimiz aynı anda yüzlerce farklı perspektifle parlıyor ve ışık ışınlarının gerçek dünyada sıçrama şeklini yeniden yaratıyor."

Görünümlü Cam Fabrikası, grup halinde görüntülenebilen holografik ekranlar alanında neredeyse tek başına duruyor; 64 inçlik yeni modelinin piyasadaki diğer modellerden 50 kat, laboratuvar ortamında test edilen eşdeğer sistemlerden 5 kat daha büyük olduğu söyleniyor.

Ancak, bir niş içinde bir niş içinde çalışmasına rağmen, teknolojinin ölçeklenebilirliğini göstererek şirket, medyanın tüketilme biçiminde nesiller boyu bir değişim yaratabileceğine inanıyor. Frayne, "Fikir, olayları yeni bir ışık altında göstermektir" dedi.

Daha büyük daha iyi

Haziran 2022'de tanıtılan yeni 65 inç, 8K holografik ekran, 16 ve 32 inç modellerin yanı sıra kişisel kullanım için resim çerçevesi boyutunda bir sistemi de piyasaya sunan Görünümlü Cam Fabrikası tarafından geliştirilen dördüncü ekran.

Bu son dönüm noktasına varış, Frayne'in çocukluğuna kadar uzanan uzun yıllara dayanan bir gelişimin ürünüdür. Marty McFly'nin hologram köpekbalığı tarafından saldırıya uğradığı Geleceğe Dönüş II'deki sahneyi izledikten sonra, sekiz yaşında “hologram rüyasına bağlandı” dedi.

Lisede lazer teknolojisiyle birkaç yıl uğraştıktan sonra Frayne, MIT'de holografi ve fizik okumaya devam etti ve daha sonra 2014'te Looking Glass Factory'yi kurdu.

“2010'ların başında, 2B'den 3B'ye geçiş için çok fazla enerji vardı. İnsanlar evdeki 3D yazıcılardan bahsediyordu ve Oculus ilk geliştirici kitini Kickstarter'da piyasaya sürdü," dedi Frayne.

“İnsanların nasıl daha gerçekçi yollarla bağlantı kurabileceği, yaratabileceği ve birbirleriyle iletişim kurabileceği konusunda 3D'nin bir sonraki adım olduğu inancına giden birçok yeni enerji vardı. Bunun için gerçekten heyecanlandım.”

Looking Glass tarafından piyasaya sürülen her ekran aynı teknolojiden güç alıyor olsa da, şirket, yaşam boyu insan hologramları üretebilen ilk en büyüğünün mümkün kıldığı fırsatlar konusunda özellikle heyecan duyuyor.

Frayne bize, 65 inçlik modelin mümkün kıldığı gösteri kalitesindeki gelişmenin, takımın kendisi için bile bir şok etkisi yarattığını söyledi.

"4x'lik nicel bir boyut sıçraması, 10-20x deneyim sıçramasına yol açtı" dedi. “Bence en büyük sebep, bir cihazdan çok başka bir dünyaya açılan bir pencere gibi hissetmeye başlaması. Bu, tam ölçekli karakterlere ve yaşamdan daha büyük ürünlere sahip olmaya başlayabileceğiniz anlamına gelir.”

Teknolojinin üst sınırlarına gelince, Looking Glass Factory, daha fazla ölçeklendirme için bolca yer olduğuna inanıyor. Birden fazla holografik ekranı bir araya getirmek zaten mümkün, ancak daha büyük tek birimler de olasılıklar dahilinde.

Yenilik, ancak bir fiyata

Hedef, nihayetinde tüm ortamlarda medyanın tüketilme şeklini değiştirmek olsa da, Görünümlü Cam sistemlerinin her oturma odasının temel unsuru haline gelmesi biraz zaman alacak.

Tam boyutlu ekranlar, ortalama bir tüketici için aşırı derecede pahalıdır (20.000 doların kuzeyindeki ikinci en büyük maliyet ve Frayne, en son fiyat bilgilerini paylaşmayı reddetti), bu da neredeyse yalnızca ticari bir bağlamda kullanıldığı anlamına gelir.

Görünümlü Cam Fabrikası müşteri tabanının en büyük bölümlerinden biri, çoğu ürünü kendi çalışanları tarafından tanıtılan ve şimdi yaratıcı sürecin bir parçası olarak ve çalışmalarını sergilemek için kullanan 3D tasarım şirketlerinden oluşuyor.

Frayne, "Daha küçük cihazlar, hologram dünyasının harika bir tadı" dedi. "Eğlenmek için hologramlar geliştiren birçok 3D yaratıcısı, sistemlerimizi en küçük boyutta satın alıyor, ancak çoğu, özünde 3D kullanan şirketlerde çalışıyor."

Geçen bir veya iki yıl içinde, 8 inçlik Görünümlü Cam Portre (400 dolara mal olan) ile uğraşan hobiler, yarattıklarını ofislerine aldıklarını ve bunun şirketler arasında daha büyük ölçekli ekranlar için talep oluşturduğunu söyledi.

Görünümlü Cam ürünlerinin dağıtılmasının diğer ana yolu, pazarlama ve etkinlikler bağlamındadır. Büyük markalar yıllardır 3D içerik geliştiriyorlar, hatta dahası, metaverse halkın bilincine girdiğinden beri ve şimdi onu sergilemenin daha iyi bir yolunu arıyorlar.

“Şimdiye kadar yapılmış her bina, şimdiye kadar tasarlanan her ayakkabı, şimdiye kadar modellenen her uzay gemisi 3D olarak yaratılıyor. Artık markalar, bu üç boyutlu deneyime hazırlanmak zorunda kalmadan bunu müşteriler ve ekip üyeleri için görselleştirebiliyor.”

“Bizimki, birden fazla kişinin kulaklık takmak zorunda kalmadan bir şeyi 3D olarak görmesini sağlayan piyasadaki tek ticari sistem, ki bu delice bir şey. Bundan yüz yıl sonra, bu ana tamamen anormal olarak bakacağız.”

Hologramı demokratikleştirmek

Frayne, Görünümlü Cam Fabrikası'nın holografiyi ana akıma ne kadar hızlı getirebileceğini tahmin etmek istemiyordu. "Tam olarak nereye ve ne zaman gider, tarih hikayeyi anlatacak" dedi.

Ancak şirket, teknolojinin yeterince olgunlaştığında kişisel, sosyal ve profesyonel yaşamın her köşesine yayılacağı konusunda kararlı.

Frayne, "Holografik ekranların ve hologramların 2D videolar, fotoğraflar ve uygulamalardan sonra bir sonraki medya biçimi olduğuna inanıyoruz" dedi. “Bu her yerde bulunan bir teknoloji olacak. Bu, evde ve ofiste olacakları ve gruplar halinde holografik olarak üç boyutlu eğlenceyi deneyimlemenin yolları olacağı anlamına geliyor.”

Pek çok yeni teknoloji veya platformdan farklı olarak bu bir tavuk yumurta sorunu değil; Halihazırda var olan ve hologram biçiminde sunulmayı bekleyen pek çok 3D medya var.

O halde, Görünümlü Cam Fabrikası için önümüzdeki birkaç yıl, Ar-Ge'ye daha fazla yatırım yapmak ve aynı zamanda mümkün olduğunca çok sayıda yeni insanın önüne hologramlar almakla ilgili olacak. Birinin ilk kez bir VR kulaklığı taktığı zamanki gibi, umut, holografiyi ilk elden ve yakından deneyimlemenin insanları birbirine bağlamak için yeterli olacağıdır.

Kaynak: TechRadar

research-4170441.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.