Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Demiryolları - Hızlı Tren - Raylı Sistemler Hakkında Bütün Haberler


Önerilen İletiler

  • 2 ay sonra...
  • 5 hafta sonra...
  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Çinli araştırmacılar, maglev testinde arabanın yerden 35 mm süzülmesini sağladı

AA11LFX9.img?w=648&h=341&m=6

Kendi kendini süren arabaları unutun, Orta Krallık'ta artık yüzen arabalar var
Devlet destekli medya, hafta sonu yaptığı açıklamada, Çinli araştırmacıların Çin'in doğusundaki Jiangsu eyaletindeki bir otoyolda yerden 35 milimetre yükseklikte 2,8 tonluk bir arabayı havaya kaldırdığını söyledi.

Bu başarı, kalıcı bir mıknatıs dizilimi ile kullanıma hazır bir arabayı modifiye ederek ve 7.8 km'lik yola karşılık gelen bir iletken ray kurarak, böylece manyetik levitasyon veya "maglev" teknolojisi elde ederek gerçekleştirildi.

Medya kuruluşlarına göre, toplamda sekiz araba sonunda test edildi ve 143mph (230 kph) hıza ulaştı.

Chengdu'nun Güneybatı Jiaotong Üniversitesi'nden araştırmacılar, enerji tasarrufu sağlayan bir önlem olarak gelecekte arabaların nasıl maglevlerle donatılabileceğini inceliyorlar.

Temmuz ayında Çin, saatte 373 mil (600 km/s) hızla hareket eden bir maglev hızlı treni piyasaya sürdü. Dünyanın en hızlı treni olarak kabul ediliyor, ancak mevcut ray ağlarının eksikliği, onu çok fazla kullanmaktan alıkoyuyor.

Böyle bir hizmet Çin'de ticari olarak çalışır - Şanghay maglev treni, havaalanından şehre 268 mil (431 km / saat) seyir hızında gider.

Geçen ay Çin, 800 metrelik bir maglev deneme hattının inşaatını tamamladığını, ancak yalnızca 50mph (80kph) hıza ulaşabildiğini söyledi. Red Rail, rayın aracın üzerinde konumlandırılmış haldeyken trenin yerden 30 fit yukarıda durduğunu görür. ®

Kaynak: The Register

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

TGV (Fransız) geleceğin yüksek hızlı trenlerini görücüye çıkarıyor

Avrupa yüksek hızlı tren yolculuğunun geleceğine hoş geldiniz.

Fransız demiryolu şirketi SNCF ve tren üreticisi Alstom, daha uzun, daha aerodinamik bir buruna sahip, Fransız kırsalında hızla ilerlemek için mükemmel olan yeni nesil yüksek hızlı çift katlı tren olan ilk tamamlanmış TGV M'yi tanıttı.

Alstom, yeni treni "geleceğin TGV'si" olarak adlandırdı. TGV, yüksek hızlı tren anlamına gelen Train à Grand Vitesse anlamına gelir.

Bu gösterişli yeni tasarımın prömiyeri 2024'te Paris demiryolu ağında ve önümüzdeki 10 yıl içinde ülke genelinde yapılacak.

Daha büyük ve daha iyi

TGV, dünyanın en ünlü yüksek hızlı tren markalarından biridir ve 1980'lerin başından beri Avrupa demiryolu seyahatinin temel unsuru olmuştur.

2018'de, TGV'yi kontrol eden devlete ait Fransız demiryolu şirketi SNCF, 2,7 milyar avro (yaklaşık 2,7 milyar dolar) maliyetle 100 TGV M treni (Avelia Horizon trenleri olarak da bilinir) sipariş etti. Ağustos 2022'de 15 tren daha sipariş edildi.

Trenlerin çoğu Fransa'da çalışacak, ancak Alstom 15'in rayları uluslararası olarak kullanacağını söyledi.

TGV M, önceki nesil TGV trenleriyle aynı maksimum hızda çalışacak - saatte 350 kilometre (yaklaşık 220 mil).

Alstom sözcüsü Philippe Molitor, CNN Travel'a verdiği demeçte, "2022'de daha hızlı gitmek istemiyoruz" dedi ve hedefin daha az enerji tüketirken daha fazla insanı ağırlayan yüksek hızlı trenler olduğunu açıkladı.

AA11RwIc.img?w=768&h=432&m=6

Fransa'nın batısındaki La Rochelle'deki Alstom fabrikasında görücüye çıkan yeni TGV M treni, yeni nesil Avrupa yüksek hızlı tren seyahati olarak faturalandırılıyor. - Xavier Leoty/AFP/Getty Images
TGV M trenleri, öncekilerden sadece 40,5 santimetre (15,9 inç) daha uzun burunlara sahip değil, her yönden daha büyükler. Daha geniş vagon içleri, mevcut maksimum 634 koltukla karşılaştırıldığında 740'a kadar koltuk barındırabilir.

TGV Ms ayrıca, üreticinin Alstom'un “benzeri görülmemiş modülerlik” dediği, yani trenin iç konfigürasyonunun kolayca ayarlanabileceği bir şeye sahip. Bir vagon ikinci sınıftan birinci sınıfa ve tekrar geri dönüştürülebilir veya büyük boy bagaj veya bisikletler için alan sağlayacak şekilde uyarlanabilir. Ayrıca, daha uzun yolculuklarda çeşitlilik ve esneklik sunmak için yolculara ayrılmış sosyal alanlar da olacak.

Alstom'a göre tasarım, tren bileşenlerinin %97'sinin artık geri dönüştürülebilir olmasıyla TGV'nin mevcut enerji verimliliğini ve karbon ayak izini iyileştiriyor.

Aynı zamanda daha iyi erişilebilirliğe sahiptir - tekerlekli sandalye kullanıcılarının bağımsız olarak trene binmesine izin veren bir kaldırma platformu ve görme engelli yolculara yardımcı olmak için yerleşik bir ses sistemi olacaktır.

TGV'nin aydınlatması dışarıdaki doğal ışığa bağlı olarak uyum sağlarken, daha büyük pencereler görüşten en iyi şekilde yararlanacak.

Alstom, yaptığı açıklamada, "sensörleri sürekli olarak binlerce veriyi ileten, bakım ve kullanılabilirliği optimize etmek için trenin her açıdan gerçek zamanlı olarak incelenmesini sağlayan bir tren seti" tanımlıyor.

TGV M'nin fütüristik unsurları, Fransa'nın demiryolu ağında bazı altyapı değişikliklerini gerektirecek - örneğin, yeni trenin daha uzun burnu tarafından gizlenmemeleri için bazı istasyon dur levhalarının taşınması gerekecek.

Tasarımdan gerçeğe

Alstom, tren sürücülerinin tasarım sürecine, özellikle de sürücü kabininin iç kısmına aktif olarak dahil olduğunu söylüyor.

Şirket, "Sanal gerçeklik gözlükleri kullanılarak, yüz sürücüye üç alan tasarımı seçeneğiyle sanal bir taksi turu verildi" diyor.

Tamamlanan ilk trenin açıklanmasıyla, bir sonraki adım Alstom'un "uzun bir test dönemi" olarak tanımladığı aşamadır - ilk test aşaması 2022'nin sonunda Çek Cumhuriyeti'nde başlayacaktır.

Kaynak: CNN

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
  • 4 hafta sonra...
  • Admin

İsviçre, en uzun yolcu treni için dünya rekoru kırdı - ve bu elektrikli

Gerçek hayattaki 'Snowpiercer', İsviçre'deki trenlerin 175. yıl dönümünü kutluyor.

AA13Aouo.img?w=768&h=576&m=6

Toplu taşıma, toplumu fosil yakıtlardan uzaklaştırmanın hayati bir yönüdür ve muhtemelen yakında ABD'de İsviçre'nin en son mühendislik başarısına yaklaşan hiçbir şeye rastlamayacak olsak da, bu hala sağlam bir istek. CNN'nin hafta sonu bildirdiği gibi, ülkenin demiryolu endüstrisi, ülkenin ilk tren sisteminin 175. yıldönümünü kutlamak için dünyanın en uzun yolcu trenini inşa etmek için güçlerini birleştirdi. Ve yaklaşık iki kilometre (kabaca 1,2 mil) uzunluğundaki yaklaşık 3.300 ton ağırlığındaki 100 araba ile yakın zamanda kimsenin İsviçre rekorunu kırması pek olası değil. Aşağıdaki gerçek hayattaki Snowpiercer videosunu izleyin:

İsviçre'nin lokomotif yeniliklerini kutlamak için (deyim yerindeyse) bu kadar ileri gittiğini görmek şaşırtıcı değil. Dağlık İsviçre manzarası, nesiller boyu yaratıcı ulaşım çözümlerini teşvik ederek dünyanın trene en bağımlı ülkelerinden biri haline geldi. Ortalama olarak, İsviçre vatandaşları trenle yılda yaklaşık 2.450 kilometre seyahat ediyor - bu, toplam geçişlerinin tahmini dörtte biri. CNN'ye göre, "2021'de İsviçre Federal Demiryolları (SBB), 804 istasyonlu 3.265 kilometre uzunluğundaki bir ağda günde 880.000 yolcu ve 185.000 ton yük taşıyan 11.260 tren işletti."

Hafta sonu gezisinin teçhizatı, UNESCO Dünya Mirası alanı olan doğu İsviçre'nin Albula Hattı'nı içeren 22 tünelden ve 48 köprüden geçen konvoya güç sağlamak için 25 yeni "Oğlak" elektrikli trenini içeriyordu. Sadece 15 mil uzunluğunda olmasına rağmen, Albula Hattı'nın dar virajları ve dik yokuşları treni sadece 35 km/s ile sınırladı ve bu da mesafeyi kat etmek için bir saatlik bir gezintiye neden oldu. Hızı kontrol etmek için elektrikli otomobillerde sıklıkla görülene benzer bir rejeneratif fren sistemi kullanıldı. Sistem, akımı havai elektrik hatlarına geri besler, ancak yedekte bulunan tren vagonlarının sayısı göz önüne alındığında, devreye aşırı yüklenmemek için özel yazılımın değiştirilmesi gerekiyordu.

Ne yazık ki, bu kadar büyük bir yolcu treninin Amerikan kırsalında dolaştığını görmemiz pek olası değil, ancak İsviçre projesi kesinlikle bize hayran kalacak ve en azından taklit etmeye çalışacak bir şey veriyor.

Kaynak: Popular Science

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...
  • 6 ay sonra...
  • 4 hafta sonra...
  • Admin

Çin'in yeni yüksek hızlı treni dünyanın en hızlısı olarak yeni bir rekor kırdı - ve bir uçaktan daha hızlı gidebilir

Rail-3-10Jan2022.jpg

Bir trenin sizi gideceğiniz yere uçmak kadar hızlı ulaştırması pek sık rastlanan bir durum değildir, ancak Çin'in yeni yüksek hızlı maglev treni bunu başarabilir.

Yakın zamanda yapılan bir test sürüşünde tren, saatte 281 mil gibi rekor hızlara çıkarak dünyanın en hızlı treni oldu.

Tamamlandığında, mühendisler maglev'in saatte 621 mile ulaşacağını umuyorlar (ortalama 545 mil ile 574 mil arasında seyreden ticari uçuşlardan çok daha hızlı).

Maglev, ince havada etkili bir şekilde süzülmek için "manyetik kaldırma" kullanır, trenlerin daha yüksek hızlarda seyahat etmesine izin verirken sürtünmeyi ve gürültü kirliliğini ortadan kaldırır.

Bunu, düşük vakumlu bir boru hattında süper iletken mıknatıslar kullanarak yapar. Süper iletken mıknatıslar, manyetik alanı güçlendiren aşırı sıcaklıklara kadar soğutulmuş elektromıknatıslardır.

Trendeki süper iletken mıknatıslar, treni hem havaya kaldırmak hem de ileri itmek için boru hattının duvarlarındaki metalle etkileşime girerek tren ile ray arasında bir hava yastığı oluşturur.

Çin'in Şanghay'da Pudong Havalimanı'nı şehir merkezindeki Longyang Road istasyonuna bağlayan bir maglev treni zaten çalışıyor. 19 millik yolculuk yaklaşık yedi dakika sürer.

Çin, büyük şehirler ve kırsal alanlar arasında seyahati kolaylaştırmak için maglev teknolojisini ülke genelindeki demiryollarında genişletmeyi planlıyor.


Bu hedef, ülkenin 2021 ile 2025 yılları arasındaki on dördüncü beş yıllık planına dahil edilen Çin Demiryolu 450 Teknoloji İnovasyon Projesi'nin bir parçasıdır.

CR450 projesi, ülke genelinde daha fazla bağlanabilirlik sağlayarak, Çin'in geniş nüfusu için seyahat sürelerini ve maliyetlerini en aza indirecek ve aynı zamanda ulaşımdan kaynaklanan hava kirliliği emisyonlarını azaltacaktır.

Şu anda, Çin'deki ulaşım emisyonları artıyor. 2005-2020 yılları arasında binek otomobil sayısı 12 kat artarak 19 milyondan 239 milyona ulaştı.

2018'de ülke, dünyadaki ulaşımla ilgili hava kirliliği emisyonlarının %11'inden sorumluydu (yalnızca ABD'den sonra ikinci).

Çin'in ulaşım sektörünün karbondan arındırılması, ülkenin karbon emisyonlarının 2030'a kadar zirveye ulaşma ve 2060'a kadar karbon nötr bir ülke olma planlarında önemli bir rol oynayacak.

Maglev trenleri herhangi bir doğrudan emisyon üretmez ve manzarayı bölmemek gibi ek bir faydası vardır. Otoyollar ve geleneksel tren raylarının aksine, hayvanlar maglev demiryollarının altından güvenle geçebilir.

Çin'in süper hızlı maglev treni, üç ila 10 yıl içinde faaliyete geçebilir.

Kaynak: The Cool Doen

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
  • Admin

Kaza, dünyanın en uzun demiryolu tünelini aylarca kapattı

Dünyanın en uzun demiryolu tüneli, İsviçre'de onarımı aylar sürecek bir hasara neden olan bir raydan çıkmanın ardından yolcu hizmetlerine kapatıldı.

İsviçreli yetkililer, Gotthard Üssü Tüneli'nin ne zaman yeniden açılacağına ilişkin "hiçbir belirti" olmadığını söyledi.

52536442.jpg?1090470

10 Ağustos'taki raydan çıkma olayından bir hafta sonra on altı vagon raydan çıktı ve hala içeride mahsur kaldı.

2016 yılında açılan Gotthard demiryolu bağlantısının yapımı 20 yıl sürdü ve maliyeti 12 milyar dolardan (8,2 milyar sterlin) fazlaydı.

Ulusal İsviçre demiryolu işletmecisi SBB CEO'su Vincent Ducrot Çarşamba günü yaptığı açıklamada Gotthard'ın dünyanın en güvenli tünellerinden biri olduğunu söyledi.

Böyle bir kazanın olabileceği gerçeği bizi çok etkiledi” dedi. Şans eseri herhangi bir yaralanma olmadı ancak önemli maddi hasar meydana geldi” dedi.

İsviçre Ulaşım Güvenliği Araştırma Kurulu (STSB) ve Ticino Kantonu savcılığı tarafından bir soruşturma yürütülüyor.

Demiryolu operatörü SBB, toplamda yaklaşık 8 km'lik (4,9 mil) ray ve 20.000 beton traversin değiştirilmesi gerektiğini söyledi.

SBB, tünelin bir tarafının etkilenmediğini ve 23 Ağustos'tan itibaren yük taşımacılığı için "prensipte" faaliyete geçmesi gerektiğini, ancak güvenlik nedeniyle yolcu trenlerinin etkilenmeyen tarafı kullanamayacağını söyledi.

19296052_7.png

SBB yaptığı açıklamada, "Deraydan bu yana tünel yolcu ve yük trafiğine kapatıldı ve trenlerin yönünün değiştirilmesi gerekiyor.

"Şu anda tünelin ne kadar süre kapalı kalacağına dair bir gösterge yok.

"Trenleri panorama rotası üzerinden yönlendirmek, yolcular için daha uzun yolculuk süreleri anlamına geliyor."

Rota Alpleri kesiyor ve kuzey ve güney Avrupa arasında yüksek hızlı bir bağlantı sağlıyor.

Gotthard, yolcu taşımanın yanı sıra, özellikle Almanya ve İtalya arasında önemli bir kargo geçididir.

Geçen yıl Alpler'deki demiryolu yük trafiğinin üçte ikisinden fazlası tünelden geçiyor.

Yolculuk süreleri artık en az 60 dakika daha uzun sürecek ve uluslararası seyahat eden yolcuların Chiasso'da tren değiştirmesi gerekecek.

SBB, yalnızca Cenova ve Venedik'e gidip gelen trenlerin doğrudan çalışacağını söyledi.

Kaynak: BBC

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...
  • Admin

Çin, Tayvan Boğazı yakınlarında ilk denizaşırı hızlı tren hattını hizmete açıyor

03190013.jpg

PEKİN (Reuters) - Devlet medyasında Perşembe günü çıkan haberlere göre, Çin, birkaç körfez boyunca seyahat edecek ve Tayvan Boğazı yakınındaki güneydoğudaki Fujian eyaletinin kıyısı boyunca seyredecek ilk yüksek hızlı demiryolu hattını hizmete soktu.

Xinhua'nın haberine göre, Perşembe sabahı doğu Çin'in Fujian eyaletinin başkenti Fuzhou'dan bir hızlı tren hareket ederek 277 kilometrelik (172 mil) Fuzhou-Xiamen-Zhangzhou demiryolunun açılışını yaptı.

Devlet medyası, Çin Devlet Demiryolları Grubu Co Ltd'ye atıfta bulunarak, bu hattın Çin'in üç sahil körfezi boyunca köprüler üzerinden seyahat edecek ve saatte 350 km (218 mil/saat) azami hıza ulaşacak hızlı trenlere sahip ilk denizaşırı hızlı hattı olduğunu söyledi. demiryolu operatörü.

Fuzhou ile ekonomik bir merkez ve popüler bir turizm merkezi olan Xiamen arasındaki seyahat süresi bir saatin altında olacak.

Çin Demiryolu Siyuan Araştırma ve Tasarım Grubu Co Ltd, demiryolu projesini tasarladı. 2022 yılı itibarıyla Çin'de 42.000 km'lik faal yüksek hızlı demiryolu bulunuyordu ve düzenli olarak saatte 350 km hızla çalışan yüksek hızlı demiryolunun uzunluğu Haziran 2022 itibarıyla 3.200 km'ye yaklaştı.

Çin yakın zamanda Fujian'ı eyaletin karşısında yer alan Tayvan ile entegre bir kalkınma bölgesine dönüştürme planının ayrıntılarını duyurdu.

Çin, bağlantının yatırım fırsatlarını artıracağını ve seyahati kolaylaştıracağını umuyor.

Çinli bir hükümet yetkilisi, devlet medyasına göre Fujian'da "eyaletini Tayvan'a bağlayan yüksek hızlı bir ulaşım geçidinin inşasını teknik olarak mümkün kılacak" çok boyutlu entegre bir ulaşım ağının inşa edildiğini söyledi.

Ayrı bir gelişmede, bu haftanın başlarında Çin, Hubei eyaletinin başkenti Wuhan'da ilk ticari asma monoray hattını tanıttı.

China Daily'nin haberine göre, 10,5 km (6,5 mil) yol kat eden monoray tamamen otomatik ve yalnızca acil durumlarda insan müdahalesine ihtiyaç duyuyor.

Kaynak: Reuters

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Adam, Çin yüksek hızlı trenindeki inanılmaz deneyimini paylaşıyor: 'Amerika çok geride'

Çin'deki yüksek hızlı tren hizmeti, dünyadaki en verimli ve çevreye en az zarar veren toplu taşıma altyapıları arasında yer alıyor. Saatte 200 milin üzerinde hızlarla seyahat eden Çin trenleri, (giderek daha fazla temiz enerji kaynaklarından elde edilen) elektrikle çalışırken ülkenin her yerine yolcu taşıyor.

Bu kadar yüksek hızlarda yolcular inişli çıkışlı bir yolculuk bekleyebilirler ancak görünen o ki durum böyle değil.

Ren China (@renziqiang) adlı "Yerel Pekinli" içerik yaratıcısının yakın tarihli bir TikTok videosu, bu trenlerden birinde yolculuğun ne kadar sorunsuz olduğunu gösteriyor.

Ren ilk olarak trenin saatte 255 mil hızla raylardan aşağıya doğru ilerlediğini gösteriyor. Daha sonra bir su şişesini alıp pencere pervazlarından birinin üzerinde ters çevirerek dengeliyor. Şişe zorlukla hareket ediyor.

Her ne kadar bir tür salon numarası gibi görünse de, inanılmaz derecede yumuşak yolculuk aslında trenlerin yapımında kullanılan “maglev” veya manyetik kaldırma teknolojisinin bir sonucudur.

Çin'in yüksek hızlı trenlerine binen diğer TikTok kullanıcıları da bu duruma dikkat çekti. Ayrıca bu içerik yaratıcıları trenlerin konforundan, uygun fiyatlarından ve düzenli seferlerinden de bahsettiler.

Hükümetlerarası İklim Değişikliği Paneli'nin raporuna göre uçaktan elektrikli tren yolculuğuna geçiş, kirli enerjiye olan bağımlılığımızı azaltmanın ve gezegenimizin devam eden aşırı ısınmasını durdurmanın en etkili yöntemlerinden biri olacak.
Elbette bunu yapmak, Çin'de olduğu gibi hükümetimizin önemli bir taahhüdünü gerektirecektir. Şu ana kadar Amerika Birleşik Devletleri'nde geliştirilmekte olan tek yüksek hızlı demiryolu, Florida ve Kaliforniya'da özel mülkiyete ait birkaç bireysel hattır; Çin'in övündüğü geniş, birbirine bağlı ağdan çok uzaktır. Daha da inanılmaz olanı, neredeyse tüm ağın son 15 yıl içinde inşa edilmiş olmasıdır.

Ren'in videosunu izleyen Kuzey Amerikalı izleyiciler, kendi ülkelerinde de benzer bir hizmetin özlemini çekiyordu.

“Amerika yüksek hızlı demiryolunda çok geride!” bir yorumcu yazdı.

Bir başkası, "ABD'de karşılayamayacağımız araba ödemeleri, pahalı yakıt, pahalı araba sigortası ve geçiş ücretleri var" diye yazdı. “Tanrım bize yardım et.”

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 ay sonra...
  • Admin

İspanyol Hükümeti, dünyanın ilk hidrojen-elektrikli yüksek hızlı demiryolu teknolojisi için milyonları onayladı ve dizel trenleri yenilemeye hazırlanıyor

Hydrogen Insight'ın haberine göre İspanyol hükümeti, saatte 155 milin üzerine çıkabilen dünyanın ilk hidrojen-elektrikli yüksek hızlı treninin geliştirilmesine izin verdi ve projenin finansmanına yardımcı olmak için multimilyon dolarlık bir hibe teklif etti.

Hydrogen Insight'a göre İspanya, ülkede yaklaşık 2.000 mil yüksek hızlı demiryoluna sahip ve bu, dünyanın en büyük ikinci yüksek hızlı demiryolu sistemi. Çoğu, trenlere güç sağlamak için havai elektrik hatlarına sahip yüksek hızlı demiryoludur, ancak havai enerji hatları olmayan demiryolu bölümleri için trenler, gezegene ve insan sağlığına zararlı çok sayıda kirletici madde salan dizel jeneratörlere bağımlıdır.

Bu proje, havai hatların bulunmadığı bölgelerdeki trenlere güç sağlamak için yanmalı motorların hidrojen yakıt hücreleri ve bataryalarla değiştirilmesini amaçlıyor.
Plan, Talgo 250 trenini hidrojen yakıt hücreleri ve pillerle donatmak. Talgo 250'de şu anda havai hatların olmadığı yerlerde trene güç sağlayan dizel jeneratörler içeren iki vagon bulunuyor. Bu proje, bu arabalardan birini hidrojen yakıt hücreleri ve pilleri içeren bir araba ile değiştirecek.

Tren, hem yüksek hızlı hem de geleneksel raylarda ilerlemesine olanak sağlayacak bir otomatik ray açıklığı değişimiyle donatılacak. Trenin saatte 255 kilometreye kadar hızlarda çalışabilmesi bekleniyor ancak Hydrogen Insight, trene ve hidrojen gücünün raylarda nasıl ve nerede kullanılacağına dair tüm ayrıntılara sahip değildi.

Aynı kaynaktan, 2023'ün başlarında İrlanda'da açıklanan benzer planların ardından Irish Rail'in ve hidrojen konusundaki deneyiminin profilini çıkaran başka bir makaleye göre, kullanım hala "deneysel" ancak "boşluğu kapatabilir."

İspanyol hükümeti tarafından sağlanan finansman aynı zamanda iki hidrojen yakıt ikmal istasyonunun geliştirilmesine de aktarılacak.

Hidrojen, geleneksel enerji kaynaklarından daha temizdir çünkü yakıldığında, geleneksel enerji kaynakları yakıldığında ortaya çıkan zararlı kirleticilerin aksine, esas olarak su buharı açığa çıkarır.

Hidrojen, sudaki hidrojen moleküllerini oksijen moleküllerinden ayıran bir elektrolizör kullanılarak üretilir.

Bu proje, PV Magazine'e göre İspanyol hükümetinin daha temiz enerji kaynaklarına yönelmek için yüz milyonlarca dolar harcadığı birçok programdan sadece biri.

Trenin ne zaman hizmete gireceği konusunda ne yazık ki henüz bir bilgi yok.

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tasarımcı, gelecekteki yüksek hızlı treninin yeni nesil iç kabin görüntüsünü paylaştı: 'Bu yenilikçi tasarımları görmek harika'

Kaliforniya Yüksek Hızlı Demiryolu projesi, tamamlandığı takdirde Amerika Birleşik Devletleri'nin ilk kapsamlı yüksek hızlı demiryolu ağı olabilir. Devlet yetkililerinin mevcut tahminleri, yolculara açılabileceği en erken tarihin 2030 olduğunu gösteriyor.

Ancak trenlerin içlerinin nasıl görünebileceğini görmek için o kadar da beklememize gerek yok. Kaliforniya Yüksek Hızlı Tren Otoritesi geçtiğimiz günlerde, geleceğin trenlerini tasarlamak üzere sözleşme imzalayan Neomind Design Studio'dan Jérôme Chabot'un bazı arabaların gerçek boyutlu maketlerini gösterdiği bir video yayınladı.

Trenlerde özellikle Chabot'un "bir tür oyun alanı" olarak tanımladığı bir "aile alanı" bulunacak. Aile alanının bir tarafının cankurtaran kulesi, dalgalar ve sörf tahtalarıyla tamamlanan Pasifik Okyanusu motifiyle nasıl tasarlandığını göstermeye devam etti. Diğer taraf ise dağları ve milli parkları çağrıştıracak şekilde dekore edilmiş ve "tırmanma döşemeleri" ile tamamlanmıştır.

Chabot ayrıca, koltuklar daha geniş ve daha fazla diz mesafesine sahip olduğundan "çok yüksek yoğunluklu bir oturma konsepti... havayoluna benzer, ancak daha iyi" olarak tanımladığı "eko-esnek koltuk"u da açıkladı. Trenlerde aynı zamanda Chabot'un "alışılmışın dışında bir fikir" olarak tanımladığı bir "koza koltuk" da bulunacak. Bunlar mahremiyet perdeleriyle tamamlanmış bireysel bölmelere benzer.

Her ne kadar Kaliforniyalılar yüksek hızlı demiryolu sistemlerini 1980'lerden bu yana bekleseler de, bunun gibi tanıtım videolarıyla ve rayın bazı bölümlerinin Google Earth haritalarından görülebilmesiyle nihayet meyvelerini verebileceğine dair işaretler var.

Diğer uzun mesafe taşımacılığı türleriyle karşılaştırıldığında yüksek hızlı tren, yolcu başına gezegeni aşırı ısıtan gazlar açısından çevreye çok daha dosttur.

Dünyanın en sağlam ve kapsamlı yüksek hızlı demiryolu ağı şu anda Çin'e ait. Umarız Kaliforniya Yüksek Hızlı Tren ağı, Amerika Birleşik Devletleri'nin yetişme sürecini başlatmasının sadece başlangıcıdır.

Bir yorumcu, "Bu yenilikçi tasarımların, şu anda ABD'de tren veya uçakta mevcut olmayan bir düzeyde hizmet sunabilmesi için CAHSR için düşünüldüğünü görmek harika" diye yazdı.

"Rahat ve yeni oturma düzenlemeleri sağlamak için bu kadar çaba harcamanız çok hoş. Bence bunun gibi şeyler, insanları yalnızca trende yaşayabileceğiniz hoş deneyimler konusunda heyecanlandırmanın harika bir yolu” diye yazdı bir başkası.

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.