Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Demiryolları - Hızlı Tren - Raylı Sistemler Hakkında Bütün Haberler


Önerilen İletiler

  • 2 ay sonra...
  • 5 hafta sonra...
  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Çinli araştırmacılar, maglev testinde arabanın yerden 35 mm süzülmesini sağladı

AA11LFX9.img?w=648&h=341&m=6

Kendi kendini süren arabaları unutun, Orta Krallık'ta artık yüzen arabalar var
Devlet destekli medya, hafta sonu yaptığı açıklamada, Çinli araştırmacıların Çin'in doğusundaki Jiangsu eyaletindeki bir otoyolda yerden 35 milimetre yükseklikte 2,8 tonluk bir arabayı havaya kaldırdığını söyledi.

Bu başarı, kalıcı bir mıknatıs dizilimi ile kullanıma hazır bir arabayı modifiye ederek ve 7.8 km'lik yola karşılık gelen bir iletken ray kurarak, böylece manyetik levitasyon veya "maglev" teknolojisi elde ederek gerçekleştirildi.

Medya kuruluşlarına göre, toplamda sekiz araba sonunda test edildi ve 143mph (230 kph) hıza ulaştı.

Chengdu'nun Güneybatı Jiaotong Üniversitesi'nden araştırmacılar, enerji tasarrufu sağlayan bir önlem olarak gelecekte arabaların nasıl maglevlerle donatılabileceğini inceliyorlar.

Temmuz ayında Çin, saatte 373 mil (600 km/s) hızla hareket eden bir maglev hızlı treni piyasaya sürdü. Dünyanın en hızlı treni olarak kabul ediliyor, ancak mevcut ray ağlarının eksikliği, onu çok fazla kullanmaktan alıkoyuyor.

Böyle bir hizmet Çin'de ticari olarak çalışır - Şanghay maglev treni, havaalanından şehre 268 mil (431 km / saat) seyir hızında gider.

Geçen ay Çin, 800 metrelik bir maglev deneme hattının inşaatını tamamladığını, ancak yalnızca 50mph (80kph) hıza ulaşabildiğini söyledi. Red Rail, rayın aracın üzerinde konumlandırılmış haldeyken trenin yerden 30 fit yukarıda durduğunu görür. ®

Kaynak: The Register

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

TGV (Fransız) geleceğin yüksek hızlı trenlerini görücüye çıkarıyor

Avrupa yüksek hızlı tren yolculuğunun geleceğine hoş geldiniz.

Fransız demiryolu şirketi SNCF ve tren üreticisi Alstom, daha uzun, daha aerodinamik bir buruna sahip, Fransız kırsalında hızla ilerlemek için mükemmel olan yeni nesil yüksek hızlı çift katlı tren olan ilk tamamlanmış TGV M'yi tanıttı.

Alstom, yeni treni "geleceğin TGV'si" olarak adlandırdı. TGV, yüksek hızlı tren anlamına gelen Train à Grand Vitesse anlamına gelir.

Bu gösterişli yeni tasarımın prömiyeri 2024'te Paris demiryolu ağında ve önümüzdeki 10 yıl içinde ülke genelinde yapılacak.

Daha büyük ve daha iyi

TGV, dünyanın en ünlü yüksek hızlı tren markalarından biridir ve 1980'lerin başından beri Avrupa demiryolu seyahatinin temel unsuru olmuştur.

2018'de, TGV'yi kontrol eden devlete ait Fransız demiryolu şirketi SNCF, 2,7 milyar avro (yaklaşık 2,7 milyar dolar) maliyetle 100 TGV M treni (Avelia Horizon trenleri olarak da bilinir) sipariş etti. Ağustos 2022'de 15 tren daha sipariş edildi.

Trenlerin çoğu Fransa'da çalışacak, ancak Alstom 15'in rayları uluslararası olarak kullanacağını söyledi.

TGV M, önceki nesil TGV trenleriyle aynı maksimum hızda çalışacak - saatte 350 kilometre (yaklaşık 220 mil).

Alstom sözcüsü Philippe Molitor, CNN Travel'a verdiği demeçte, "2022'de daha hızlı gitmek istemiyoruz" dedi ve hedefin daha az enerji tüketirken daha fazla insanı ağırlayan yüksek hızlı trenler olduğunu açıkladı.

AA11RwIc.img?w=768&h=432&m=6

Fransa'nın batısındaki La Rochelle'deki Alstom fabrikasında görücüye çıkan yeni TGV M treni, yeni nesil Avrupa yüksek hızlı tren seyahati olarak faturalandırılıyor. - Xavier Leoty/AFP/Getty Images
TGV M trenleri, öncekilerden sadece 40,5 santimetre (15,9 inç) daha uzun burunlara sahip değil, her yönden daha büyükler. Daha geniş vagon içleri, mevcut maksimum 634 koltukla karşılaştırıldığında 740'a kadar koltuk barındırabilir.

TGV Ms ayrıca, üreticinin Alstom'un “benzeri görülmemiş modülerlik” dediği, yani trenin iç konfigürasyonunun kolayca ayarlanabileceği bir şeye sahip. Bir vagon ikinci sınıftan birinci sınıfa ve tekrar geri dönüştürülebilir veya büyük boy bagaj veya bisikletler için alan sağlayacak şekilde uyarlanabilir. Ayrıca, daha uzun yolculuklarda çeşitlilik ve esneklik sunmak için yolculara ayrılmış sosyal alanlar da olacak.

Alstom'a göre tasarım, tren bileşenlerinin %97'sinin artık geri dönüştürülebilir olmasıyla TGV'nin mevcut enerji verimliliğini ve karbon ayak izini iyileştiriyor.

Aynı zamanda daha iyi erişilebilirliğe sahiptir - tekerlekli sandalye kullanıcılarının bağımsız olarak trene binmesine izin veren bir kaldırma platformu ve görme engelli yolculara yardımcı olmak için yerleşik bir ses sistemi olacaktır.

TGV'nin aydınlatması dışarıdaki doğal ışığa bağlı olarak uyum sağlarken, daha büyük pencereler görüşten en iyi şekilde yararlanacak.

Alstom, yaptığı açıklamada, "sensörleri sürekli olarak binlerce veriyi ileten, bakım ve kullanılabilirliği optimize etmek için trenin her açıdan gerçek zamanlı olarak incelenmesini sağlayan bir tren seti" tanımlıyor.

TGV M'nin fütüristik unsurları, Fransa'nın demiryolu ağında bazı altyapı değişikliklerini gerektirecek - örneğin, yeni trenin daha uzun burnu tarafından gizlenmemeleri için bazı istasyon dur levhalarının taşınması gerekecek.

Tasarımdan gerçeğe

Alstom, tren sürücülerinin tasarım sürecine, özellikle de sürücü kabininin iç kısmına aktif olarak dahil olduğunu söylüyor.

Şirket, "Sanal gerçeklik gözlükleri kullanılarak, yüz sürücüye üç alan tasarımı seçeneğiyle sanal bir taksi turu verildi" diyor.

Tamamlanan ilk trenin açıklanmasıyla, bir sonraki adım Alstom'un "uzun bir test dönemi" olarak tanımladığı aşamadır - ilk test aşaması 2022'nin sonunda Çek Cumhuriyeti'nde başlayacaktır.

Kaynak: CNN

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.