Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Allah'ın varoluş amacı ne?


Rastlantı

Önerilen İletiler

Allah nereden geldi? Nasıl varoldu? Eğer "Allah ezeli ve ebedidir o nasıl varoldu diye soramayız" derseniz, Allah'ın ezeli ve ebedi olmasının manası nedir? Nasıl oluyor da olabiliyor? Allahın varoluş anlamı nedir? Bir canlı karşısında durup düşünüyorsak, bu sorular hakkında da durup düşünmemiz gerekmez mi?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Cevaplar 132
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Allah nereden geldi? Nasıl varoldu? Eğer "Allah ezeli ve ebedidir o nasıl varoldu diye soramayız" derseniz, Allah'ın ezeli ve ebedi olmasının manası nedir? Nasıl oluyor da olabiliyor? Allahın varoluş anlamı nedir? Bir canlı karşısında durup düşünüyorsak, bu sorular hakkında da durup düşünmemiz gerekmez mi?

 

Algılarımız nasıl sınırlıysa, aklımızda öyle sınırlıdır..

Yani ezeliyet ve ebediyet kavramlarını bilemeyiz bence..

Birşeyin ezeli olması hafsalamızı aşıyor..

Ezeli olan birşeyin öncesi yokki amacı olsun..

Yada amac edinecek bir dönem yok..

Ben yokum var olmayı murad ediyorum ve bu muradım bir amaç uğruna..

Nasıl olacak buy iş..?

Mantık bu noktada alabora oldur arkadaşım..

Bunlar muhal şeylerdir..

 

 

 

Saygılar..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Madem öyle, insan aklı sınırlı ve bunları kavrayamıyor, ben de diyorum ki her olayın madde temeline dayanan nedenleri olduğunu biliyorum. Usavurum yöntemi ile her başlangıcın öncesinde madde temeline dayanan başka başlangıçların sonu olduğunu buluyorum. her başlangıcın bir öncekilerin sonu olduğunu bunun için ayrıca madde alemi dışında bir neden olmadığını kavrıyorum. Bilimin önünde bir engel olmasa da insanın bilgi birikimi her zaman sınırlı olacaktır. Ancak ne zaman bilinmeyen ile karşılaşsam cevabın madde dışında bir yerlerde mesala tanrıda olduğuna inanmak yerine yine madde içinde olduğuna inanmamın bir mahsuru var mı?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

.....''Allah bize tabiatın bütün sırlarını açıklamakla bizi muazzam bir sıkıntıya giriftar edebilirdi; o zaman miskinlik ve can sıkıntımızı gidermek için ne yapacagımızı bilemezdik'' ( Geothe ) Dogu görüşüne göre, soruları mantıksal sınırlarına dayandırdıgınızda bir paradoks elde ederiz.Bu paradoks da dünyanın, nihai olarak akılla anlaşılamayacagı anlamında mutlak paradoks içinde oldugunu gösterir..........evreni kim yarattı ? Allah. peki Allah'ı kim yarattı? gibi ..yada madde ezelidir. iyide ilk maddeyi kim yarattı ?? gibi ....varılacak nokta aklın bu gibi sorularda yetmeyecegi....bu ve bunu gibi felsefi yada dini soruların neticeleri itibariyle paradoksla sona erecegi iyi bilinen bir gerçektir...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Döngünün içine giresek işin içinden çıkamayız çünkü insan aklı sınırlıdır. Her insan kendi bilgi birikimi ve usavurum yöntemleri ile döngünün dışına çıkar ve cevabı bulur. Kimisi Tanrı der ve bu soruları tanrı için niçin sorulamayacağını bulur. Kimisi de usavurum ile başka bir kavrama ulaşır. Madenin devinimi der. değişmeyen tek şey devinim der. cevabı bulur, paradokstan çıkar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Döngünün içine giresek işin içinden çıkamayız çünkü insan aklı sınırlıdır. Her insan kendi bilgi birikimi ve usavurum yöntemleri ile döngünün dışına çıkar ve cevabı bulur. Kimisi Tanrı der ve bu soruları tanrı için niçin sorulamayacağını bulur. Kimisi de usavurum ile başka bir kavrama ulaşır. Madenin devinimi der. değişmeyen tek şey devinim der. cevabı bulur, paradokstan çıkar.

Maddenin hareketi, herşey sürekli hareket ve degişim halin de, o zaman bu maddenin ilk hareketini saglayan etken ne ? bu kendiliginden bir hareket midir?....

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Döngünün içine giresek işin içinden çıkamayız çünkü insan aklı sınırlıdır. Her insan kendi bilgi birikimi ve usavurum yöntemleri ile döngünün dışına çıkar ve cevabı bulur. Kimisi Tanrı der ve bu soruları tanrı için niçin sorulamayacağını bulur. Kimisi de usavurum ile başka bir kavrama ulaşır. Madenin devinimi der. değişmeyen tek şey devinim der. cevabı bulur, paradokstan çıkar.

 

Hayır arkadaşım parodokstan çıkamaz..

Bilgi kesin olmalıdır..

Usavurumla her zaman kesin bilgilere ulaşamazsın..

Mesela maddenin ilk haline asla ulaşamaz...

Yaratanın yaratığı zamana ve oradaki bilgiyede ulaşamaz..

Gerçi birde zamansızlık olayı var..

Allah için bir zaman tayin edilemez..

Arkadaşım.. herşey iç içe, aynı zamanda dış dışa, yada ne biliyim grift karışık karmaşık..

Akıl çaresiz, ister istemez bilinmeze teslim oluyor

Siz maddeye, biz yaratıcıya inanıyoruz..

 

 

Saygılar..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

aslan,

devinim, anlam olarak bütün hareketleri kapsıyor zaten. İnsan zekası sonlu büyüklükleri kapsadığı için bütün hareketleri ancak anlamsal olarak kavrar. İlk hareket dediğimiz zaman o hareketin de öncesine gitmemiz gerekir. Ancak felsefedeki niceliklerin niteliğe dönüşümü bizi başka bir kavrama götürür. Artık öncesini ve daha öncesini düşünüp kafa yormamıza gerek kalmaz. o kavram da devinim ve maddenin sürekliliği.

 

xlark tades

ben kendi adıma konuşuyorum zaten, benim fikrim en doğrudur kimse buna inanacak demiyorum. herkes kendi doğruları üzerine dünya görüşü oluşturur ve cevaplar bulur.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Madem öyle, insan aklı sınırlı ve bunları kavrayamıyor, ben de diyorum ki her olayın madde temeline dayanan nedenleri olduğunu biliyorum. Usavurum yöntemi ile her başlangıcın öncesinde madde temeline dayanan başka başlangıçların sonu olduğunu buluyorum. her başlangıcın bir öncekilerin sonu olduğunu bunun için ayrıca madde alemi dışında bir neden olmadığını kavrıyorum. Bilimin önünde bir engel olmasa da insanın bilgi birikimi her zaman sınırlı olacaktır. Ancak ne zaman bilinmeyen ile karşılaşsam cevabın madde dışında bir yerlerde mesala tanrıda olduğuna inanmak yerine yine madde içinde olduğuna inanmamın bir mahsuru var mı?

 

Allah a sadece buradan mı bakıyoruz?

 

Bak, şu bir gerçekki bu dünya muazzam bir düzene sahip(Yani tabiat bakımından) Haliyle insan bu düzenin bir kurucusu olduğunu düşünür. Ya kendi kendine tesadüfen olacak, Ya da bizim aklımızdan daha üstün bir akıl bunu düşünmüş yaratmış deriz. Başka bir ihtimal var mı? Ama bu noktadan sonra Allah ı kim yarattı demek bana çok mantıklı gelmiyor, çünkü Allah bizim algılmızın üstünde...üstünde ki bu dünya yı tasarlamış. İnsan vücudunu tasarlamış. Biz Allah ın yarattığı sınırlı varlıklarız. Bizim aklımız bu Dünyadaki olaylara çalışır. Ötesine ise iman etmek zorundayız. Yani Allah ben ezeli ve ebediyim diyor, biz bu durumda buna iman etmek durumundayız, çünkü bunu kanıtlayacak ya da ispatlayacak herhangi birşey olamaz..olamaz çünkü bizim algımızı aşar.

Ayrıca biz daha ilk adım olarak Allah ın varlığını tam olarak anladıkmı da Allah ı kim yarattı diye soruyoruz hemen. ilkokul çocuğunun lise kitabı okumaya çalışması gibi bişey olur bu. Önce ilk aşama olan Allah ı bulursak, Allah ın ebedi ve ezeli olduğunu kavrayabiliriz.

Anlatabilmişsem ne mutlu..

Saygılar

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Hayatının merkezi noktası Tanrı olan Simon Weil'e göre ''kişinin, hayatını hiçbirşeyi sorgulamadıgı kayıtsız bir iman içerisinde geçirmektense bir ateist olması daha iyidir'' der....Ona göre Tanrı, yoklugundan duyulan acıyı tatmadan anlaşılamazdı...........Bir hareketler bütünü, göreneklerin kutsanması, toplumsal bir alışkanlıktan başka bir şey olmayan bu tür kayıtsız bir din, bir inanç tamamıyla uyuşturucu türden bir inancın rahatlıgıdır.Böyle bir iman neye inanıldıgının bile bilinmedigi birşeydir, çünkü kendisini sorgulamamıştır bile..( geniş halk kitlesi inandık der geçer gider ) Degişiklik hareket hayatın bir gerçegidir.Bir şeyin aslına vakıf olmaya çalışmak da insan beyninin gerçegidir.İnsan dilinin anlam çerçevesinden, '' mutlak gerçegi '' anlaması beklenebilir mi??İnsan, sorar sorar gene sorar ve anlar ki sordukça, sordugunu ihata edemedigi gerçegine çarpar.Tekrar tekrar sorsada, sordukları yarım kalacaktır.'' Mutlak gerçegi '' aramak sonsuz ( mümkün degildir ) zaman alabilir.Daha çok ışıga ulaşayım derken, etraf daha bir koyuluga dönüşür.Bir bilgi diger bilgiyi öteler durur.....Peki insan sadece aklıyla mı hareket eder?.Gene sadece akıl mı bize onay ve red yolunu çizer??.....saygılar

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

bence inancsizlikta bu noktadan sonra dogar!Cunku herseyi kusursuz acikladigini sanan kuran bir konuyu es gecmistir kendi tanrisini!!!

Cok bildigini sananlar bu konu karsisinda susarlar!!!Yoktan hic birsey var olamaz eger olursa tanri nasil aciklanamaz!!!Tanriyi yaratan insanlardir....isin icine sonsuzluk kavramida girince iyicene karisiyor bence...

Niye???Diyen beyinler bunu sorgularken,kosulsuz grubu hemen icine sindirir!!!

Sanirim mucizeler masallar daha guzel!!!Uyku bakimindan...

 

Bize uyumakla itham eden arkadaşım, ölümünün hızla sana yaklaştığının farkında mısın acaba?

Ahireti görünce ne yapacaksın o zaman? Lades mi oynuyorsun?

Hiç düşünmüyor musun ya varsa diye? Yoksa olmadığını mı ispatladın?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

sanirim olum sizi korkutur beni degil!!!

 

Sağlığımız yerindeyse, vücudumuzda hiç bir ağrı sızı yoksa ne ölümden korkarız haşa ne Allahtan (her zaman korkarım Allahtan)

Çok şiddetli ağrılı hastalığa tutulduğunuzda burada olursanız ve yazmaya takatiniz kalırsa yazınız..

Birde banyodayken üzerinize derinize zarar vermeyecek ancak canı yakacak kadar sıcak su dökünüz ve bu esnada cenneti cehennemi düşününüz, yada kışın soğuk su ile duş alınız..

Bakın bunları muhalefet olsun diye yazmıyorum..

Bunları bir deneyin bakalım.. :)

 

Saygılar..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Materyaliz ve mekanizm aklın gerçegi ele alma yollarından biri ama tek yolu degil.Batı düşüncesi aklı putlaştırarak gerçegi sadece soyut akıl ilkeleriyle özdeşleştirmek istemektedir.Bu bakış açısının sonu materyalist bir dünya görüşüne ulaşmak istencidir..........Soyut akıl başlı başına birşey degildir,sadece en işe yarar aracımızdır....Dil ise iyi bir anahtardır, dünyayı işlememize yardım eder ama onun yerine geçmez veya onu varlıga çıkarmaz.Kendine verilenlerle işler dünyayı. Akıl algılayamadıgını, ihata edemedigini açıklama gücünü gösteremez.İhata edilemeyen inkar edilir, yok sayılır da degildir.Aklın ve dilin ulaşamadıgına başka araçlarla ulaşmak gerekmektedir.İnanmak herhangi bir şeye inanmak için sadece akıl yetmeyebilir....''' Felsefeciler önce toz kaldırır, sonra da göremediklerinden yakınırlar.'''.( George Berkeley )...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

sanirim olum sizi korkutur beni degil!!!

Inanmadigim seylerin ya varsasiyla hayatimi gecirmem,bunu yapan sizsiniz!!

Cok biliyorsan kanitla bakalim nasil dogmus yada nasil yoktan varolmus allahiniz!!!

 

Benim korkum ölümden değil Allah ın azabıdan.

 

Ayrıca bu lafınızı asla unutmayın! İleride nasıl olsa bu korku seni sarıp kuşatacak. O zaman da hatırlarsın umarım bu sözünü.

Rüyalarında gördüğün kabuslardan kat kat daha korkunç olacak..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

sayin kral amacim size muhalefet olmak degil ama aliskanlikmi ne desem ben hep canimi yakicak derecede ayarlarim suyu

bu bana dahada rahatlatici gelir!!!

ve dediklerini bagdasmiyor benimle cunku sicak su soguk su bunlar bu dunyada tattiklarimiz simdiye kadar olen biri gelip soledimi

anlattimi cehennemi cenneti

 

Senden onay beklemiyordumki zaten labohame..

Bence dayanılmaz sancılı hastalığa tutulan her insan, inansın yada inanmasın Allahtan yardım bekler..

Tabi bunu dillendirmez ve buralara hiç hiç yazmaz..

Bence dedim, sizcesini bilmem...

 

 

Saygılar..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 5 ay sonra...

ALLAH biri tarafından oluşturulmadı ki o zaten vardı varluş amacı derken çelişkidesin zaten ALLAH ezelidir ve ebedidir zaman kavramının olmadığınıda burdan anlayabilirsin çünkü herhengi bi zamanda olmadı yada bitmicek o tektir ve ebedi vardır

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

ALLAH biri tarafından oluşturulmadı ki o zaten vardı varluş amacı derken çelişkidesin zaten ALLAH ezelidir ve ebedidir zaman kavramının olmadığınıda burdan anlayabilirsin çünkü herhengi bi zamanda olmadı yada bitmicek o tektir ve ebedi vardır

 

Bu hayaline, delil olarak ne gösterebilirsin ?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

birincisi hayal değil

 

gerçek mi ? gerçek neye denir ? hiç araştırdın mı?

 

ikincisi kainatın yaşına ve düzenine bak derim al sana delil!!!

 

Kainat 15 milyar yaşındadır, ve bütün gezegenler bir uyum içerisindedir, demekki islam dini doğrudur !!!!

 

bu mu delil ?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

gerçek mi ? gerçek neye denir ? hiç araştırdın mı?

Kainat 15 milyar yaşındadır, ve bütün gezegenler bir uyum içerisindedir, demekki islam dini doğrudur !!!!

 

bu mu delil ?

 

önce alıntıladığınız yoruma bakalım:ALLAH biri tarafından oluşturulmadı ki o zaten vardı varluş amacı derken çelişkidesin zaten ALLAH ezelidir ve ebedidir zaman kavramının olmadığınıda burdan anlayabilirsin çünkü herhengi bi zamanda olmadı yada bitmicek o tektir ve ebedi vardır

 

şimdide cevaba bakaılm:kainatın 15 milyar yaşında olduğunu bilen siz ve bir tasarımcısı olduğunu bilen siz!! tasarımcının ezeli ve ebedi olduğunu bilmeyen siz !!bu nasıl bir çelişki!!!sizin madde madde diye sölediğiniz şey en güzel delil dir bunu göremiyormusunuz!!!15 miilyar yıldır varolan maddeye delil diyebiliyorsunuzda o kadar yıl önce bir tasarımcı tarafından varedlilen maddenin sahibini nasıl görmezden geliyorsunuz şaşıyorum!!!

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

badican

 

15 yıldır var olan made değil kainat, maddenin yoktan varolduğu ile ilgili bir delil yok !!! kaldıkı bunların hepsi bir teoridir, yani gerçekliği kanıtlanmamıştır. Benim için önemli olan gerçeğin ne olduğunu bilmek, yani kanıtlanmış olmasıdır.

 

kainatın 15 milyar yaşında olduğunu bilen siz ve bir tasarımcısı olduğunu bilen siz!! tasarımcının ezeli ve ebedi olduğunu bilmeyen siz !!

 

Kainatın kaç yaşında ve tasarımcısı olup olmadığını bilmiyoruz, sadece öyle düşünüyoruz, yanlış düşünüyor olabiliriz, çünkü destekleyen bir kanıt yok

 

Tasarımcının ezeli ve ebedi olduğunu bilmek için önce tasarımcının olup olmadığını bilmek lazım, daha tasarımcının olup olmadığını bilmeden ezeli olduğunu nerden bileceğiz

 

15 miilyar yıldır varolan maddeye delil diyebiliyorsunuzda o kadar yıl önce bir tasarımcı tarafından varedlilen maddenin sahibini nasıl görmezden geliyorsunuz şaşıyorum!!!

 

 

Madde deneylenebiliyor, dolayısıyla ezeli olup olmadığı konusunda yada her türlü araştırmada gözlemleyebiliyoruz bu nedenle bir fikir sahibi olabiliyoruz.

 

Ama tasarımcı için aynı şeyi söyleyemeyiz, çünkü madde ötesi varlıkları (olduğuna dair en ufak bir kanıtl bile yok) insanlar gözlemleyemezler, anlayamazlar bilemezler, çünkü hiçbir şekilde deneyleyemeyiz. Bunun dışındaki düşünceler ise hayallerden oluşur.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

badican

 

15 yıldır var olan made değil kainat, maddenin yoktan varolduğu ile ilgili bir delil yok !!! kaldıkı bunların hepsi bir teoridir, yani gerçekliği kanıtlanmamıştır. Benim için önemli olan gerçeğin ne olduğunu bilmek, yani kanıtlanmış olmasıdır.

Kainatın kaç yaşında ve tasarımcısı olup olmadığını bilmiyoruz, sadece öyle düşünüyoruz, yanlış düşünüyor olabiliriz, çünkü destekleyen bir kanıt yok

Tasarımcının ezeli ve ebedi olduğunu bilmek için önce tasarımcının olup olmadığını bilmek lazım, daha tasarımcının olup olmadığını bilmeden ezeli olduğunu nerden bileceğiz

 

bir eser varsa sanatkar vardır. bir harf varsa katib vardır. kainat varsa onun da sanakarı yaratıcısı vardır.

yaratıcıyı inkar etmek zordur. eseri inkar edin yartıcıya gerek kalmaz. yok eser var diyorsanız onu ortaya koyan birini gösterin...

Madde deneylenebiliyor, dolayısıyla ezeli olup olmadığı konusunda yada her türlü araştırmada gözlemleyebiliyoruz bu nedenle bir fikir sahibi olabiliyoruz.

 

 

Ama tasarımcı için aynı şeyi söyleyemeyiz, çünkü madde ötesi varlıkları (olduğuna dair en ufak bir kanıtl bile yok) insanlar gözlemleyemezler, anlayamazlar bilemezler, çünkü hiçbir şekilde deneyleyemeyiz. Bunun dışındaki düşünceler ise hayallerden oluşur.

 

madde denen şey varolan şeylerdir. sınırları vardır. zamana mekana bağlı şeylerdir. onun iin zaman ve mekana bağlı ola şeyin başlangıcı vardır. ve yaratılmıştır. öncesini bilemez, yaratıcı olamaz o zaman, öncesi diye bir şey olan.. yani tersten gidersek yaratıcı olmak için öncesi olmamak, yaratılmış olmamak,madde olmamak gerekir.sınırları olmamak gerekir.haliyle sonu da olmamak gerekir.

zamana bağlı olan zamandan bağımsızlığı düşünemez. hiç görmemiş biri görmek nasıldır bilemez.anlayamaz.

doğuştan kör olan biri (hiç görmek nedir bilmeyen biri yani) yanındaki kişiler uzaktan biri geldiğinde ahmet geliyor dediğnde mesela . şaşırır . ahmetingeliidğni sesini duymadan bilemiyor. çünkü görmek nasıl birşey anlayamıyor. ve dahi hiç kimse de o kişiye görmeyi anlatamaz. çünkü anlatmak için bir şeye benzetemez.

 

aynen bunu gibi de insan zamansızlığı anlayamaz. çünkü zamana bağlıdır.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

bir eser varsa sanatkar vardır. bir harf varsa katib vardır. kainat varsa onun da sanakarı yaratıcısı vardır.

yaratıcıyı inkar etmek zordur. eseri inkar edin yartıcıya gerek kalmaz. yok eser var diyorsanız onu ortaya koyan birini gösterin...

 

Çok haklısınız. göstermeye gerek bile yok. görüyoruz ki madde var, öyleyse bir sahibi olmak zorunda bunun. madde bu kadar şahaneyken öyle kendi kendisine var oldu diyemeyiz. mutlaka Allah var. Yüce Rabbim herşeyi bir nedene bağlı olarak yaratmış , her şeyin nedenide Allah'tır...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

bir eser varsa sanatkar vardır. bir harf varsa katib vardır. kainat varsa onun da sanakarı yaratıcısı vardır.

yaratıcıyı inkar etmek zordur. eseri inkar edin yartıcıya gerek kalmaz. yok eser var diyorsanız onu ortaya koyan birini gösterin...

 

bir şey varsa, yaratıcısıda mutlaka vardır diyorusun

 

 

yaratıcı varsa , o nasıl var olmuş ?

 

Allah'ın yaratıcısı yoktur diyeceksin, hep vardır zaten diyeceksin

 

ne oldu bir harfin katibi vardırı , ne oldu eser varsa sanatkarı vardırı ?

 

ne güzel örnek veriyorsun şu varsa şusu vardır bu varsa busu vardır, ama verdiğin örneği neden birdenbire kendin yanlışlıyorsun ?

 

aynen bunu gibi de insan zamansızlığı anlayamaz. çünkü zamana bağlıdır.

 

zamansızlık diye bir kavram yoktur, birşeyin olması eylemi zaten bir zamana süreye işaret eder.

 

zamana bağlı olan zamandan bağımsızlığı düşünemez.

 

Sen nasıl düşünüyorsun ?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

bir şey varsa, yaratıcısıda mutlaka vardır diyorusun

yaratıcı varsa , o nasıl var olmuş ?

 

Allah'ın yaratıcısı yoktur diyeceksin, hep vardır zaten diyeceksin

 

ne oldu bir harfin katibi vardırı , ne oldu eser varsa sanatkarı vardırı ?

 

ne güzel örnek veriyorsun şu varsa şusu vardır bu varsa busu vardır, ama verdiğin örneği neden birdenbire kendin yanlışlıyorsun ?

 

sayın tarafsız beni anlamak istemiyorsun galiba

var olmak madde itibariyle var olmak. yani yaratılmış olmak yaratılan şeyler ilah olamaz demiştim izahını yapmıştım. bunda teselsülle gidemezsin çünkü. teselsüle başladığında haşa 1. allah 2. allah 3. allah diye sıraya koyman gerekecek. peki biri diğerini yaratıyorsa nasıl ilah olacak demek ki ilah birdir. birden çok ilah olamaz.

ezeliyet meselesi...

 

yaratıcının varlığı bizim varlığımız gibi değil.

vacib-ül vücüd olmak meselesi yani.. varlığının gerekli olması demek bu da. biraz çevirmeye kalkarsak.

 

 

zamansızlık diye bir kavram yoktur, birşeyin olması eylemi zaten bir zamana süreye işaret eder.

Sen nasıl düşünüyorsun ?

ben düşünemiyorum ki. sadece körler nasıl görmek diye birşey var onu biliyorlar ama nasıl olduğıun bilmiyorlar hissedemiyorlar. aynen öyle ben de hissedemiyorum. yeterince açıktır herhalde.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.