Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Uçan Otomobil ve Taksiler Hakkında Her Şey - Haberler


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin bu başlık sabitledi
  • Admin

Bu yeni hava taksileri sizi pilotsuz gökyüzüne fırlatabilir

AATmB7z.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Geçen haftaki Transformative Vertical Flight 2022 konferansında başlangıç Kittyhawk, Heaviside 2'nin en son prototipini sergiledi.

Heaviside 2, bir yolcuyu bir saatten daha kısa sürede 60 ila 100 mil taşımak için tasarlanmış tek yolculu bir EVTOL -- elektrikli dikey kalkış ve iniş -- makinesidir. Alışılmadık tasarımı sekiz pervane kullanır: ikisi daha küçük ön kanatlarda ve altısı bir çift daha büyük, merkezi olarak monte edilmiş öne eğik kanatta. Pervaneler, kalkış ve iniş için kanatların arka kenarından aşağı doğru dönebilir.

Google'ın kurucu ortağı Larry Page tarafından finanse edilen Kittyhawk uçuş operasyonları direktörü Chuck Taylor, hedefin "mevcut bir Uber yolculuğunun sırasına göre mil başına maliyeti" olan bir uçak geliştirmek olduğunu söyledi.

Heaviside 2 ve konferansta sergilenen diğer uçaklar, geleneksel sabit kanatlı uçakların gerektirdiği uzun pistler olmadan uçakların kalkış ve iniş yapmasını sağlayan en son VTOL teknolojisini içeriyor. İyileştirmeler arasında daha temiz, daha sessiz elektrikli tasarımlar ve pilot ihtiyacını azaltabilecek hatta ortadan kaldırabilecek otonom navigasyon teknolojisi yer alıyor.

AATmusm.img?w=768&h=548&m=6

AATmyD0.img?w=768&h=548&m=6

AATmB7J.img?w=768&h=548&m=6

AATmFri.img?w=768&h=548&m=6

AATmyDc.img?w=768&h=548&m=6

AATmDiO.img?w=768&h=548&m=6

AATmusE.img?w=768&h=548&m=6

AATmusJ.img?w=768&h=548&m=6

AATmusO.img?w=768&h=548&m=6

AATmrAC.img?w=768&h=548&m=6

AATmDjb.img?w=768&h=548&m=6

AATmrAI.img?w=768&h=548&m=6

AATmusW.img?w=768&h=548&m=6

AATmpp2.img?w=768&h=548&m=6

AATmrAM.img?w=768&h=548&m=6

Hem yeni başlayanlardan hem de yerleşik havacılık devlerinden gelen yeni tasarımlar, uçak tasarımında bir rönesansı teşvik edebilir ve uçak üreticileri düzenleyicileri bunları imzalamaya ikna edebilirse kullanabilir. Şirketlerin ayrıca, insan pilotu olmayan bir araca tırmanma konusunda şüpheci olabilecek ve çatıların ve alışveriş merkezlerinin minyatür havaalanlarına dönüşmesi konusunda gürültü ve huzursuzluk konusunda endişe duyan halkı da ikna etmesi gerekecek.

Taylor, daha önceki yıllarda ulaşımı kökten değiştiren geleneksel arabalara ve uçaklara yaptıkları gibi, nihayetinde insanların da geleceğine inanıyor.

VTOL uçağı konsepti yüzyıllardır var. 500 yıldan fazla bir süre önce, Leonardo da Vinci bir "hava vidası" içeren bir tasarım çizdi. Konferanstaki sürpriz gösterilerden biri, İtalyan dehasının tasarımına dayanan bir quadcopter drone idi.

VTOL'ler, pratik helikopterler tasarlanana kadar kullanıma girmedi. Boeing V-22 Osprey tilt-rotor uçağı, Harrier "Jump Jet" ve yakın tarihli Lockheed Martin F-35B Lightning II savaş uçağı da dahil olmak üzere birkaç uçak bu konsepti kullanmaya çalıştı. Ancak bu şakaları denemenin karmaşıklıkları ve karmaşık tasarımları başarıyı sınırladı.

Bununla birlikte, modern dronlar, fikre yeni bir soluk getirmeye yardımcı oldu. Hobiler ve profesyoneller tarafından işletilen dronlar, hava sahası düzenleyicilerini hava trafik kontrolünü yeniden düşünmeye sevk ediyor. Kittyhawk'ın yanı sıra Archer Aviation ve NFT gibi bir dizi girişimin yöneticileri şimdi yeni fikirlerin zamanının geldiğine inanıyor.

Bir dizi yeni tasarım ortaya çıkıyor. Gösterideki diğerlerinin yanı sıra:

Elroy Air'in Chaparral'ı. Gösteride piyasaya sürülen bu VTOL'de seyahat etmeyeceksiniz, ancak çevrimiçi olarak sipariş ettiğiniz her şey olabilir. Yakıtla çalışan bir hibrit elektrikli model olan bu VTOL, 300 mile kadar mesafeler için 300 pound'a kadar yükleri taşımak üzere tasarlanmıştır ve her yere aynı gün nakliyeyi sağlamak için lojistiği hızlandırır. İcra Kurulu Başkanı David Merrill'e göre, uçak insansız ama uzaktan kumandalı pilotlar tarafından işletiliyor.

Transcend Air'in Vy 400'ü. Kalkış ve iniş için dört pervaneyi yukarı doğru çeviren eğilebilir kanatları var. Test pilotu Peter, fuardaki bir prototipin lityum iyon pillerle çalışan elektrik motorları kullandığını, ancak 2024 operasyonları için planlanan tam ölçekli modelin insanları şehirden şehre 18.000 fit ila 20.000 fit yükseklikte taşımak için geleneksel jet yakıtı kullanacağını söyledi. Vollheim. Şirketin şu ana kadar 500 siparişi olduğunu söyledi.

Jaunt Air Mobility'nin Jaunt Yolculuğu. EVTOL, sabit kanatlı bir uçağın kanatlarını, uçak hareket halindeyken yavaşça dönebilen bir helikopterin rotorlarıyla birleştirir. Kıdemli mühendis Jeff Lewis'e göre, 2026'dan itibaren 175 mil / saat maksimum hızda 80 ila 120 mil arasında dört yolcu taşımak üzere tasarlandı.

Airbus'ın Vahana'sı. Havacılık devinin sekiz pervaneli EVTOL test aracı, o zamandan beri, 50 mil menzile ve yaklaşık 80 mil / saat azami hıza sahip dört yolculu CityAirbus NextGen projesi tarafından değiştirildi.

Tier 1 Engineering'in elektrikli helikopteri. Güney Kaliforniya havacılık şirketi, düzenleyici onayı kolaylaştırmak için onaylanmış bir Robinson Helikopter R44 Raven II tasarımını değiştirdi ve geleneksel güç aktarma organını büyük bir pil ve %20 daha sessiz olan elektrik motoruyla değiştirdi. Şirket kurucusu Glen Dromgoole, şirketin turlar, charter uçuşlar ve eğitim için bu süreyi bir saate çıkarmayı ummasına rağmen, 40 dakika uçabiliyor.

Kaynak: CNeT

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bu Uçan Arabanın Gökyüzüne Çıkması Resmi Olarak Onaylandı

Onlarca yıldır bize uçan araba sözü verildi, ancak dört tekerlekli araçlarımız hala yerde mahsur kaldı. Ancak bir Slovak şirketi, tüm bunları çok yakında değiştirmeyi umuyor. Klein Vision'ın "AirCar"ına yakın zamanda Slovak Ulaştırma Otoritesi tarafından bir Uçuşa Elverişlilik Sertifikası verildi; bu, kendi ülkesinde uçmak için resmi onaya sahip olduğu anlamına geliyor.

AirCar geliştirme ekibinin mucidi ve başkanı ve ayrıca aracın test pilotu Stefan Klein bir basın açıklamasında, "AirCar sertifikası, çok verimli uçan arabaların seri üretiminin kapısını açıyor" dedi. "Bu, orta mesafeli seyahatleri sonsuza kadar değiştirme yeteneğimizin resmi ve nihai teyididir."

Orta menzilli uçan araçlar, çoğunlukla eVTOL'ler (elektrikle çalışan dikey kalkış ve inişin kısaltması) biçiminde, onlarca yıldır geliştirilmektedir. Teknoloji çoğunlukla askeri Ar-Ge ile sınırlandırılmış olsa da, son zamanlarda birçok şirket, tek bir şarjla düzinelerce hatta yüzlerce kilometre uzaktaki insanları feribotla taşıyan, hava taksileri olarak hareket edebilen eVTOLS'un ticari versiyonlarını geliştirmeye çalışıyor.

AATwCtt.img?w=768&h=435&m=6

Ancak AirCar, bilimkurgu yazarlarının uzun zamandır hayalini kurduğu uçan arabaya çok daha yakın. 2017'den beri geliştirilmekte olan otomobil ve uçak arasında kimerik bir melez. Kelimenin tam anlamıyla—ön kısım ince bir coupe gibi görünürken, arka kısım geri çekilebilir kuyruklara sahip ve iki kişilik küçük bir uçağın arka ucuna benziyor. Standart bir araç gibi dört tekerlek üzerinde yolda dolaşabiliyor, ancak kanatlarını açıp arkadaki pervaneyi kullanarak havaya uçuyor.

Klein Vision'a göre AirCar, 186 mil seyir hızı ve maksimum 18.000 fit irtifa ile tek bir yolculukta 600 mil uçabiliyor. İçten yanmalı bir motor üzerinde çalışır, yani herhangi bir sıradan benzin pompasında yakıt ikmali yapılabilir. (Ancak, tam olarak çevre için bir kazanç değil.)

AATwt9f.img?w=768&h=432&m=6

Şirket, AirCar'ın diğer versiyonlarını (dört koltuklu ve suda bir tekne gibi sörf yapabilen amfibi bir versiyon dahil) geliştirmek ve test etmek için çalışıyor. Ancak şu anda, geçen Haziran ayındaki ilk şehirlerarası uçuşunun ardından uçuş için onaylanan iki koltuklu versiyon.

Klein Vision, yaklaşık bir yıl içinde uçuş için onaylanmış ve ticari üretime hazır yükseltilmiş bir modele sahip olmayı umuyor. Her şey yolunda giderse, Slovakyalıların gökyüzüne bakıp bir AirCar'ın etrafta dolaştığını görmeleri yakında olağan hale gelebilir.

Kaynak: The Dealy Beast

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
  • 1 ay sonra...
  • 2 ay sonra...
  • Admin

Mayman Aerospace Speeder, Geleceğin Uçan ATV'sidir

AAYebiZ.img?w=768&h=576&m=6

Mayman Aerospace, Iron Man'de göreceğiniz türden bir başlangıç şirketidir. Varlığın resmi adı JetPack Aviation'dır ve muhtemelen bilmeden yarattıklarını görmüşsünüzdür. Kendini “çok lisanslı havacı ve seri girişimci” ilan eden David Mayman tarafından 2016 yılında kurulan şirket, biyografisinde Mayman'ın ekibinin dünyanın ilk Federal Havacılık İdaresi (FAA) sertifikalı jetpack'i ürettiğini ve bu jetpack'in dünya çapında ünlü bir şekilde uçtuğunu belirtiyor. 2015'te Mayman'ın bizzat yaptığı Özgürlük Heykeli. Çılgın fikirler, ama çılgınlığı gerçekleştiriyorlar. Bu, şirketinin iki ABD askeri sözleşmesi kazanmasına ve Birleşik Devletler Hava Kuvvetleri ile çalışma teklifinde finalist bir yer almasına yardımcı oldu.

AAYeoqg.img?w=768&h=237&m=6

Mayman, Speeder'ı için birden fazla kullanımın ön izlemesini yapıyor.

Mayman, Speeder Hava Hizmet Aracını Mayıs 2021'de piyasaya sürdü. Bir yıl sonra Mayman, P2 Speeder'ı piyasaya sürmek için Draper Venture Network CEO Zirvesi'ne gitti. Uçan ATV konsepti, tamamen göklere çıkmış çılgınlığın ön izlemesini yapıyor. Türbinler ve sekiz motorla çalışan araç, “net sıfır karbon yakıtı” ile çalışıyor. Speeder bir tankla 150 mil gidebilir, 600 ila 1.000 pound kaldırma kapasitesine sahiptir ve 445 pound ağırlığındadır. Otonom veya “tamamen stabilize” konfigürasyonların yanı sıra 200 ila 400 mph modellerinde mevcut olacak. Pilot yönlendirme de mevcuttur.

AAYelHW.img?w=768&h=489&m=6

Ufukta yeni bir ATV türü olabilir.

Kullanımının basit olduğu, minimum bakım gerektirdiği, depolama için alan açısından verimli olduğu, çalıştırma maliyetinin düşük olduğu ve hem kentsel hem de kırsal ortamlar için hazır olduğu varsayılmaktadır. Bunları göz önünde bulundururken biraz göreliliğe ihtiyaç duyulabileceğini umuyoruz, özel bir jetle karşılaştırıldığında, Speeder elbette verimli ve ucuz olabilir. Mayman, "Sormak zorunda kalırsanız..." kategorisine girdiğini düşündüğümüz Speeder için uygun bir fiyattan bahsetmiyor.

AAYeoqM.img?w=768&h=510&m=6

Bu, tam ölçekli Mayman P2 Speeder prototipidir.

Mayman'ın gösterdiği P2 prototipi, şirketin inşa etmeyi planladığı şeyin tam ölçekli bir temsiliydi. Powersports Business'a göre, şirketi Speeder'ın uçuş sertifikasına sahip olması için FAA ile zaten çalışıyor. Mayman, ön testlerini uzaktan kumanda veya tam drone durumu ile yapacak. Bu yılın sonuna kadar insanlı testler yapmayı umuyor.

Mayman'ın web sitesi ve Yapılandırma Kılavuzu, Speeder'ın kullanılabileceği çeşitli yolları gösterir. Bu tür kavramlardan bazıları yangınla mücadele, EMS ve ilk müdahale ekipleri, medevac VTOL ve polis/askeri uygulamalardır.

AAYelIg.img?w=768&h=373&m=6

Bu türbin tahrikli dörtlü kum tepelerinin üzerinde ne kadar eğlenceli olacağını hayal edin.

Bize gelince, ilgi alanlarımız tamamen eğlence amaçlıdır. Speeder'ı Arizona'daki Lake Powell'ın kanyonlarından geçirmek ne kadar çılgınca olurdu? Daha da iyisi, Glamis'teki kum tepelerinden kaçmak baş döndürücü bir eğlence olurdu ve dişlerinizdeki kum tanesi olmadan da yapılabilirdi. Oldsmobile Tepesi'ndeki kum yürüyüşleri için vadideki en iyi manzaraya sahip olacaksınız. Ömrümüz boyunca böyle uçan bir aracı uygun fiyata göremeyebiliriz ama yine de hayal edebiliriz.

Kaynak: ATV Rider

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
  • Admin

Uçan Arabalar Beklediğimizden Erken mi Geliyor?

1970'lerde ve 1980'lerde film senaristleri geleceğin nasıl görüneceğini düşünürken, genellikle uçan arabalar resimdeydi. Şu anda 2022'deyiz ve henüz yerel bayilerde satılan uçan arabaları görmedik. Ancak bu, uçan arabaların olmadığı anlamına gelmez. Tracxn'e göre, ABD'deki en az 36 girişim, uçan arabaları gerçeğe dönüştürmek için şimdiden çalışıyor.

AAYQ3g7.img?w=768&h=431&m=6

Bunun ötesinde, Slovakya'da bir uçan araba kısa süre önce kalkış için temizlendi ve arkasındaki şirket, önümüzdeki 12 ay içinde (CNN aracılığıyla) ticari olarak piyasaya sürmeyi planlıyor. Unutulmamalıdır ki Uber, Joby Aviation ile ortaklık kurdu ve trafik sıkışıklığından kurtulmak için bir elektrikli uçan taksi araçları filosu oluşturmak için 75 milyon dolar yatırım yaptı. Bu duyurularla birlikte, uçan arabaların artık bir zamanlar olduğu gibi boş bir hayal olup olmadığını merak etmek gerekiyor. Uçan arabalara daha önce beklediğimizden daha yakın mıyız?

Uçan Arabalar Henüz NHTSA ve FAA Tarafından Onaylanmadı

AAYPWiZ.img?w=768&h=431&m=6

Bir otomobilin uçan otomobil olarak kabul edilebilmesi için, bir otomobilin ve bir uçağın tüm güvenlik gereksinimlerini karşılaması gerekir - bu, Federal Havacılık İdaresi (FAA) ve Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) tarafından onaylanması gerektiği anlamına gelir. Bu sürecin karmaşık ve zaman alıcı olabileceğini söylemek yeterli. Örneğin, Terrafugia Geçişi'ne uçuşa elverişlilik sertifikası 2021'de FAA tarafından verildi – bu, ilk uçuşunu (AOPA aracılığıyla) yaptıktan 12 yıl sonra gerçekleşti.

NHTSA, halka açık yollardaki tüm araçların Federal Motorlu Araç Güvenlik Standartlarını karşılamasını şart koşuyor. Sorun şu ki, uçan bir araba yapıyorsanız ve NHTSA'nın gerektirdiği her şeyi dahil ederseniz, arabanızda çok fazla hava sürtünmesi olabilir, bu da onu yavaşlatabilir ve uçuş riski oluşturabilir. Uçan araba üreticisi için pahalı olabileceğinden bahsetmiyorum bile. Bu nedenle Terrafugia Transition, lastik seçimi, gelişmiş hava yastıkları, elektronik stabilite kontrol sistemleri ve geleneksel lamine güvenlik camı için bir muafiyet istedi [PDF]. NHTSA, muafiyetleri 2011'de onayladı, ancak bunlar yalnızca üç yıl süren geçici olanlardı. Muafiyetler sona erdikten sonra, Terrafugia Geçişine henüz NHTSA'dan başka bir uzatma veya tam onay verilmemiştir.

Benzer şekilde, AeroMobil (uçan arabalar üreten Slovak şirketi), Avrupa Havacılık Güvenliği Ajansı (EASA) tarafından onaylanmadan önce 30 yıldan fazla bir süre bir prototip üzerinde çalıştı. Avrupa'da onaylanmasına rağmen, AeroMobil henüz FAA ve NHTSA (Aviation Today aracılığıyla) tarafından onaylanmamıştır.

eVTOL'ler Daha Kullanışlı

AAYQ7KV.img?w=768&h=431&m=6

Yeni bir uçan araç tasarımı, NHTSA düzenlemelerini atlayabilir ve yalnızca FAA'nın onayını gerektirebilir. Ayrıca kalkış veya iniş için bir piste ihtiyaç duymazlar. Bunun nedeni, hemen hemen her yerden kalkış ve iniş için rotor kullanmalarıdır. Teknik olarak, "uçan arabalar" olarak adlandırılmazlar, daha ziyade elektrikli dikey kalkış ve iniş uçakları (eVTOL) olarak bilinirler. Elektrik motorlarına güvendikleri için sıfır karbon emisyonu ile sessizdirler.

Şu anda, Japon şirketi Suzuki'nin 2023'te uçan taksilerini piyasaya sürmesi planlanıyor ve Uber çok geride değil. Volocopter gibi diğer önemli oyuncular, 2024 yılına kadar (Tech Wire aracılığıyla) ticari hava taksilerinde yolcu taşımayı planlarken, Vertical Aerospace Group'un aynı yıl Virgin Atlantic, American Airlines ve Avolon Holdings'e yaklaşık 1.000 eVTOLS teslim etmesi bekleniyor.

Her şey plana göre giderse, eVTOL'ler yakın gelecekte kendi kendini sürecek - otonom araçların öncülerinden biri olan Sebastian Thrun'a sorun.

FAA, Uçan Arabalar İçin Pilot Sertifikalarını Gözden Geçirdi

Uçan bir arabaya binmek istiyorsanız, geleneksel bir helikopter veya uçak pilotu ehliyetinden daha fazlasına ihtiyacınız olabilir. Flying tarafından bildirildiği üzere, FAA, eVTOL'ler için pilot eğitim düzenlemelerini değiştiriyor. Amaç, "güçlendirilmiş kaldırmalı uçak" kategorisi altında eVTOL'ler için pilotları sertifikalandırmak için özel bir sınıf çerçevesi oluşturmaktır - bu, eVTOLS'nin daha önce "hafif uçak" olarak kategorize edilmesinden bu yana düzenlemelerde bir değişikliktir.

FAA'nın yeni düzenlemelerinin gelecekte uçan araba endüstrisini nasıl değiştireceği belli değil, ancak General Aviation Manufacturer's Association (GAMA) tarafından eleştiriliyor. Reuters'e konuşan GAMA CEO'su ve Başkanı Pete Bunce, bu yeni düzenlemelerin "güvenliğe zararlı" olacağını ve FAA'nın iş yükünü "önemli ölçüde" artıracağını ve bunun "pek çok nedenden ötürü kötü bir politika" olduğunu da sözlerine ekledi.

Bir de uçan arabalar için altyapı sorunu var. McKinsey'e göre, çoğu şehrin ilk önce, kalkış ve iniş için alan da dahil olmak üzere uçan arabalar ve eVTOL'ler için pahalı altyapılar inşa etmesi gerekecek. Ne zaman olacak? Kesin olarak bilmiyoruz. Bununla birlikte, birkaç uçan arabanın başarıyla test edildiğini ve 2023 gibi erken bir tarihte halka sunulabileceğini biliyoruz.

Kaynak: SlashGear

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 ay sonra...
  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Uçan robot taksiler, büyük şehirlerdeki trafik sorunlarını düşündüğünüzden daha kısa sürede hafifletebilir

Ortalama bir işe gidip gelen Amerikalı, her yıl toplamda 10 tam günden fazla olan toplu taşımada 250 saatten fazla zaman harcıyor. Bu sayı yalnızca Los Angeles, Chicago veya New York City gibi yoğun trafik yoğunluğu olan bölgelerde yaşayan taşıtlar için artıyor.

AA13ubwM.img?w=768&h=432&m=6

Büyük şehirlerde trafiği azaltmak için geleneksel strateji genellikle köprüler, tüneller ve yollar gibi ek altyapıların inşasını içerir. Ancak on yıldan fazla bir süredir, Mountain View, California'da bulunan ve şimdi Wisk olarak adlandırılan bir havacılık şirketi, taşıtların trafiğin üzerinden uçup gidecekleri yere hızlı, öngörülebilir ve uygun maliyetli bir şekilde ulaşmalarını sağlamayı amaçlayan insansız bir hava taksisi geliştiriyor. tavır.

Bu hava taksilerine “Elektrikli Dikey Kalkış ve İniş” araçları veya kısaca eVTOL denilmektedir. Wisk'in "Cora" lakaplı eVTOL'u, Silikon Vadisi'nde geliştirilen türünün tek aracı değil. Alan, ürünlerini piyasaya sürmeye çalışan yeni başlayanlarla doymuş hale geldi. Ancak Wisk, uzaydaki ilk şirketlerden biri ve özel sektöre ait oldukları için, kamu hissedarlarının baskısı olmadan uçaklarını geliştirebilme avantajına sahipler.

Wisk CEO'su Gary Gysin, "Özel bir şirket olduğumuz ve halka açık şirket baskılarıyla karşı karşıya olmadığımız için çok heyecanlıyım" diyor. “Bu yepyeni bir pazar ve yepyeni bir teknoloji. Bugün sıfır müşteri var. Bu alandaki diğer bazı kişilerin aksine hizmete giriş tarihini ilan etmiyoruz. Bunu yapmıyoruz çünkü birincisi, güvenli bir uçak geliştireceğiz ve ikincisi, FAA gibi düzenleyici otorite, ne zaman uçacağınıza karar veren onlar. Biz karar vermiyoruz. Davamızı sunmak için elimizden gelenin en iyisini yapıyoruz ama günün sonunda onlar karar veriyor.”

Şirket, Boeing ve Kitty Hawk Corporation arasındaki ortak girişimin ardından 2019'da resmi olarak Wisk olmasına rağmen, Wisk ekibi on yıldan fazla bir süredir sıkı bir şekilde çalışıyor ve kaydedilmiş herhangi bir arıza olayı olmadan 1.600'den fazla başarılı test uçuşunu tamamladı. Bu ayın başlarında Wisk, altıncı nesil Cora'yı dünyaya tanıttı. Bu altıncı nesil uçak, otonom, yolcu taşıyan bir eVTOL hava taksisinin FAA sertifikası için ilk adayı temsil ediyor.

Altıncı nesil Cora, 2500 ila 4000 fit arasında seyir irtifasına sahip dört yolculu, tamamen elektrikli bir araçtır. 90 mil menzile ve yaklaşık 120 knot (138mph) seyir hızına sahiptir. Bu özelliklere ulaşmak için on yıldan ve altı nesilden fazla uçak geçmesine rağmen, Gysin onları tek bir şeye ikincil görüyor: güvenlik.

“Uçak için önceliğimiz her şeyden önce güvenliktir. Kusursuz bir sicili uçurabilmektir. Bu konforu kendi kendine uçan bir bakış açısıyla inşa etmek, insanların uçağımıza rahatça binmesi. Bu yüzden güvenlik, yaptığımız her şey olmalıdır. Nothing Else Matters. Uçağın ne kadar büyük olduğu, ne kadar hızlı uçtuğumuz, ne kadar zamandan tasarruf ettiğimiz önemli değil. Güvenli değilse bunların hiçbiri önemli değil. Ve bu yüzden yol gösterici ilke budur."

Ancak ikincil bir hedef olarak Gysin ve ekibi, halka herkesin karşılayabileceği bir hizmet sunabilmeyi umuyor.

“Bunun bizim için en önemli kısmı, bir üniversite öğrencisinin veya işgücüne yeni giren birinin bunu günlük bir ulaşım şekli olarak kabul edebilmesi için bunu fiyatlandırabilmektir. Hedefimiz UberX benzeri fiyatlandırmadır. Sonunda yolcu mili başına üç dolara ulaşacağız. Bunun premium bir helikopter hizmeti olmasını istemiyoruz. Bunun herkesin alabileceği uygun fiyatlı bir hizmet olmasını çok istiyoruz.”

Wisk'in aşırı rekabetçi fiyatlandırma özlemleri, büyük ölçüde yapay olarak akıllı navigasyon sistemlerine borçludur. Wisk'e göre, ticari hava yolculuğunun yaklaşık yüzde 93'ü tamamen otomatik. Wisk, yolculuklarının yüzde 100'ünü tamamen otomatik hale getirmeyi hedefliyor.

Wisk ayrıca, otomatik sistemlerinin insan pilotlu navigasyondan daha güvenli olacağını iddia ediyor. Kokpitte pilot olmamasına rağmen, sorunsuz çalışmayı sağlamak ve bir sorun çıkması durumunda insan pilotun devralmasına izin veren bir emniyet ve güvenlik seviyesi eklemek için tüm uçuşları izleyen pilotlar olacaktır.

Cora tamamen elektriklidir. Tamamen elektrikli bir araca sahip olmak, daha az bakıma ve uçakta daha az hareketli parçaya sahip oldukları anlamına gelir. Bu, yakıt ve yedek parçalardan tasarruf etmelerini sağlayacak ve hava yolculuğu endüstrisinde iklim dostu bir alternatifi temsil edecek.

Hizmete girdikten beş yıl sonra planımız gökyüzünde birkaç bin uçağa sahip olmak, 40 milyon insanı, 1,7 milyon uçuşu taşıyoruz. Dünya çapında 20 farklı şehirde olacağız ve genişlemeye devam edeceğiz” diyor Gysin. “Bunun için vizyonumuz insanlara gerçekten zamanı geri vermek.”

Ancak FAA, gelişen eVTOL endüstrisine uyum sağlamak için yeni bir düzenleyici çerçeve geliştirmekle boğuştuğundan, piyasaya çıkmak hala zorlu bir mücadeledir. Bu yılın başlarında FAA, çoğu küçük uçakla aynı kuralları kullanarak eVTOL'leri sertifikalandırmak yerine, onları "özel sınıf" hükümleri altında sertifikalandırmaya karar verdi.

FAA'nın uçak sertifikasyonu genel müdürü Lirio Liu, geçen ay San Francisco'daki Revolution Aero konferansında değişiklikten bahsetti. Liu, "Bu çerçeveler, benzersiz yönlere ve gördüğümüz yeni tasarımlara uyarlanmış projeye özel düzenleyici gereksinimleri geliştirmek için teknik politika uzmanlarına sahip olmamızı sağlayacak." Dedi. “Bu esneklikler, özel koşullar veya özel sınıf dediğimiz benzersiz uçuşa elverişlilik kriterleri şeklinde olabilir.”

FAA, katı düzenleyici politikalarını sürdürürken aynı zamanda endüstri yeniliğine aşırı derecede zarar vermemek için dengeleyici bir eylem gerçekleştiriyor. Liu, "Tüm bu yeniliklerin ortasında, FAA'nın yeni ve özgün tasarımları ve güvenliği artıran teknolojileri ulusal hava sahası sistemine güvenli bir şekilde sertifikalandırma ve entegre etme konusunda kanıtlanmış bir sicili var" dedi ve ayrıca FAA'nın bir risk almayı planladığını açıkladı. - Bu uçakların daha erken göklere çıkabilmeleri için yetkilendirilmesine dayalı aşamalı yaklaşım.

Liu, "Uçağın havada uçmasını sağladığımızda, bu operasyonlardan öğrendiğimiz ve gelecekteki politikamızı iyileştirmeye başlamamıza yardımcı olmak için onayladığımız derslerden yararlanabiliyoruz" dedi. "Bunu yaparak, inovasyonun sektörü ileriye taşımasını sağlarken düzenleyici odağımızı daha iyi hedefleyebildik." Wisk ve diğer rakiplerin tümü, eVTOL'lerini piyasaya sürmeden önce FAA'nın nihai onayını bekliyor. Wisk bunun ne zaman olacağına dair bir zaman çizelgesi vermek istemezken, bazı uzmanlar bunları üç yıldan daha kısa bir süre içinde gökyüzünde görebileceğimize inanıyor.

Kaynak: The Hill

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Xpeng VTOL Uçan Elektrikli Arabanın İlk Uçuşunu Başarıyla Tamamlamasını İzleyin

XPeng'in X2 Uçan Arabasının Dubai'de İlk Halka Açık Uçuşunu İzleyin

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Çinli Tesla rakibi Xpeng, şimdiye kadar gördüğümüz 'uçan araba'nın en gerçek yorumunu yaptı - ilk yolculuğunu izleyin

AA13F8Fx.img?w=768&h=350&m=6

Tesla ile rekabet eden Çinli bir elektrikli araç üreticisi olan Xpeng, yeni bir uçan araba prototipini tanıttı.
X3, üzerinde dört rotor bulunan ve sürüş ile uçma arasında geçiş yapmasını sağlayan bir otomobil.
Aracın ilk yolculuğunun bir videosu, aracın bir garajdan çıktığını ve havalandığını gösteriyor.
Bu bir dron! Bu bir araba! Her ikiside?

Tesla'ya rakip olan Çinli elektrikli araç üreticisi Xpeng, Ekim ayı sonlarında dahili olarak X3 adlı yeni bir uçan araba prototipini tanıttı. X3'ün dikey kalkış ve iniş (VTOL) aracının bir garajdan çıktığını ve gökyüzüne çıktığını gösteren ilk yolculuğunun bir videosunu paylaştı.

Klipte, X3 havalanıyor, ileri uçuyor, biraz havada duruyor ve fırlatma rampasına geri dönmeden önce yerinde dönüyor.

Yeni başlayanlardan gelen çoğu "uçan araba" fikri, uçuşta ağır, arabada hafiftir. Genellikle tekerlekleri olmayan kişisel uçaklardır. Ancak X3, daha çok, çatısına bağlı dev bir drone'a sahip, yolda giden bir arabaya benziyor.

Şirket bir basın açıklamasında, "Hem hava uçuşu hem de karayolu sürüşü için tasarlanan uçan araba, sürüş ve uçuş arasında sorunsuz bir konuşma için şık bir rotor katlanır sistemine sahiptir." Dedi.

Xpeng, X3'ü "yeni bir dizi kısa mesafeli mobilite ihtiyacını karşılamak için trafik sıkışıklığı, engeller ve nehirlerin üzerinden uçmak" üzere tasarladı. Şirketin uçan araba bölümü Aeroht, 2013 yılında kuruldu.

Birçok start-up ve yerleşik havacılık firması, bir gün kentsel ortamlarda hava taksileri olarak hizmet edebilecek veya havayolları için kısa uçuşları tamamlayabilecek VTOL'ler üzerinde çalışıyor. Eylül ayında United Airlines, Embraer'dan 200 VTOL sipariş etti.

Ancak, VTOL'ler şehirlerde dolaşmanın uygun bir yolu haline gelmeden önce firmalar teknolojik ve düzenleyici engelleri aşmak zorunda kalacaklar. Uçan arabaları gerçeğe dönüştürmek, bazı girişimler için beklenenden daha zor ve zaman alıcıdır. 2020'de Uber, hava taksi bölümünü bir startup olan Joby Aviation'a sattı. Google destekli hava taksisi girişimi Kittyhawk Ekim ayında kapandı.

Kaynak: Business Insider

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 ay sonra...
  • 3 hafta sonra...
  • 3 ay sonra...
  • 1 ay sonra...
  • 4 hafta sonra...
  • 1 ay sonra...
  • Admin

Subaru Hava Hareketliliği Konsepti ile Göklere Uzanıyor

Subaru, Japonya Hareketlilik Fuarı'nda çok sayıda konsepti tanıttı ancak belki de en beklenmedik olanı 'Subaru Hava Hareketlilik Konsepti'dir. Uçan araba konsepti normalde otomotiv şirketlerinin yarattığı bir şey değil, ancak son yıllarda farklı otomobil üreticilerinin bu fikirde çok daha fazla potansiyel görmesiyle bu durum değişti. Subaru'nun konsepti hakkında çok fazla ayrıntı yok ancak şirket mobiliteyi yeni boyutlara taşıyor gibi görünüyor.

Şirket, "hava yolculuğunda devrim" getirecek uçan araba konseptlerine olan ilginin arttığını söylüyor. Zamanın bu noktasında uçabilecek ya da uçamayacak olan araç, elektrikli aktarma organları geliştirme ve otomasyondaki mümkün olanı genişleten ilerlemelerin bir ürünüdür. Şirket, havacılık ve otomotiv mühendislerinin şu anda geleceğe yönelik konsepte sahip uçuş gösterileri üzerinde çalıştığını söylüyor.

Araç aslında altı fanı ve araba benzeri bir kokpit alanı olan devasa bir drone. Tek belirgin Subaru tasarım ipuçları, C şeklindeki farlar ve arka lambalar ile Subaru yazıları ve amblemleridir. Dürüst olmak gerekirse, aydınlatma biraz uyumsuz ve geçen yıl tanıtılan STi E-RA konseptinden geliyor gibi görünüyor.

Diğer tüm dronelar gibi elektrikli olacağını biliyoruz ancak bunun ötesinde ne kadar menzile sahip olması gerektiği veya potansiyel olarak ne kadar hızlı uçabileceği hakkında hiçbir fikrimiz yok. Yakın zamanda tanıtılan Airspeeder Mk4 gibi benzer elektrikli dikey kalkış ve iniş (eVTOL) uçakları, inanılmaz bir güce ve 225 mph'ye kadar hızlara sahip. Bu bir yarış aracı olarak üretiliyor, dolayısıyla bir tüketici ürününün neler yapabileceği konusunda beklentileri kontrol altında tutmak en iyisi.

Airspeeder ayrıca tamamen elektrikli bir güç aktarma organı kullanmıyor, bunun yerine hidrojenle çalışan elektrikli olanı tercih ediyor. Bunun hızlı yakıt ikmali yapma ve ağırlıktan tasarruf etme ihtiyacından kaynaklandığını düşünüyoruz ve Subaru'nun da bu teknolojiyi değerlendirip değerlendirmeyeceğini görmek ilginç olacak. Subaru, en azından kamuya açık olarak, hidrojen teknolojisiyle pek ilgilenmedi, ancak azınlık sahiplerinden biri olan Toyota'da bu durum vardı.

Şirket, ister hidrojen yakıt hücresi ister hidrojen yanması olsun, motor sporlarında ve tüketici uygulamalarında hidrojen benzeri çılgınlığı test ediyor. Hidrojen yakıt hücresiyle çalışan Mirai de yıllardır Kaliforniya'da satışa sunuluyor ve 2022'de önemli bir güncellemeden geçiyor.

Toyota'nın bu teknoloji konusunda dünyadaki diğer tüm otomobil üreticilerinden daha fazla deneyimi var; bu nedenle, iki şirketin zaten BRZ/GR86 ve Solterra/bZ4X gibi araçlarda teknolojiyi paylaştığı göz önüne alındığında, bu bilginin bir kısmının Subaru'ya ulaşması her zaman mümkün.

Kaynak: CarBuzz

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Araba hızında uçabilen yeni jetpack Jetson ONE gelecek yıl satışa çıkıyor ve ön siparişleri şimdiden 300 adete ulaştı.

Jetson ONE adlı yeni jetpack ürünü bu hafta Amerika Birleşik Devletleri'ndeki ilk uçuşunu gerçekleştirdi ve arkasındaki şirket, müşterilere teslimatlara 2024 yılında başlamayı beklediğini söylüyor.

Müzisyen will.i.am'in de aralarında bulunduğu yatırımcılardan 15 milyon dolar toplayan İtalya merkezli şirket, perakende satış fiyatı 98.000 dolar olacak Jetson ONE için şimdiden 300 ön sipariş verildiğini söylüyor.

jetson-one.png&w=1200&q=75

Jetson ONE'ın saatte 63 mil azami uçuş hızına ve 1.500 feet yüksekliğe ulaşabileceği bildiriliyor. Her biri kendi batarya paketine sahip olan ve sekiz pervaneye bağlı sekiz elektrik motoruyla çalıştırılıyor. Toplamda bu, yeniden şarj edilmeden önce yaklaşık 20 dakikalık uçuş süresi oluşturmak için yeterlidir.

En önemlisi, tasarımcıları her şeyi 200 poundun altında tutmayı başardılar ve onu "ultra hafif" bir uçak olarak sınıflandırdılar; bu da onun Federal Havacılık İdaresi kapsamında gelecek olan diğer uçan araba türleri ile aynı katı düzenlemelere tabi olmadığı anlamına geliyor. markete.

Bu, amatör uçak ve helikopter pilotlarının tabi olduğu önemli test ve sertifikaların aksine, Jetson ONE müşterilerinin yeni oyuncaklarını herhangi bir lisans, sertifika veya test olmadan kullanabilecekleri anlamına geliyor.

Jetson_and_Astro_hero_shot.jpg&w=1920&q=

CEO Stéphan D'haene, Axios'a bir Jetson ONE uçurmayı öğrenmenin "yaklaşık beş saat" sürdüğünü, bundan sonra yeni vaftiz edilen pilotun "uçuş bilgisayarı karmaşık işleri hallederken" yönlendirmek için "sezgisel kumanda kolu kontrollerini" kullanacağını söyledi.

Marc_T_in_Jetson_with_Astro_low_res.jpg&

Ürün aynı zamanda bir şeylerin ters gitmesi durumunda “balistik paraşüt” ile birlikte geliyor.

D'haene, "Jetson'daki misyonumuz, uçuşu demokratikleştirmek ve gökyüzünü herkesin kullanımına sunmaktır" dedi.

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

New York City'nin ilk elektrikli hava taksi uçuşu

Elektrikli hava taksileri, 2025 yılına kadar yolcuları JFK Havaalanı'ndan Manhattan şehir merkezine, yaklaşık yedi dakika süren sessiz, emisyonsuz yolculuklarla taşıyabilir. Üretici Joby Aviation, iki yıl içinde ticari yolcu hizmetine başlamayı umdukları için yeni uçakların "oyunun kurallarını değiştireceğini" vaat ediyor. Syakir Jasnee bildiriyor.

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

İZLE: XPeng Aeroht Uçan Araba Bir Ton Yükle Sağlam İnebiliyor

Şirket daha önce yaptığı açıklamada, aracın tüm pervanelerinin ölmesi durumunda paraşüt teknolojisinin yerden yaklaşık 50 metre yükseklikte devreye gireceğini ve aracın 5,2 m/s gibi düşük bir hızla güvenli bir şekilde yere inmesini sağlayacağını belirtmişti.

Neden Önemlidir: Aeroht, elektrikli X2 uçan arabanın ilk uçuşunu Ekim 2022'de Skydive Dubai'de 150'den fazla katılımcının katılımıyla tamamladı. X2, kapalı gözyaşı benzeri kokpite ve hafif karbon fiber yapıya sahip, iki koltuklu bir uçan arabadır.

Hem manuel hem de otonom sürüş modları sunması, onu gezi ve tıbbi ulaşım gibi şehir içi uygulamalara uygun hale getiriyor.

XPeng Başkanı He Xiaopeng daha önce X2 uçan arabanın 2024 yılına kadar seri üretimine ve müşteriye teslimatına ilişkin planlarını açıklamıştı.

Kaynak: Benzinga

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Fütüristik Uçan Araba: Doroni Aerospace H1'e Bir Bakış

Elektrikli dikey kalkış ve iniş (eVTOL) uçakları alanı hızla büyüyor ve dünya çapında birçok şirket halihazırda geliştirmenin uçuş testi aşamasına ulaşmış durumda. Bu yılın başlarında Doroni Aerospace, Florida hangarında H1 uçağının prototipinin mürettebatlı testlerini başarıyla gerçekleştirdi.

Doroni Aerospace H1 nedir?

654f1c7d6eae8b8becbfd1c2_doroni-img-p-50

H1, iki araçlık bir garaja sığacak ve yol kullanımını tamamen atlayacak şekilde tasarlanmış iki koltuklu bir uçaktır. H1'in, drone teknolojisinden etkilenen temiz sayfa tasarımıyla en geç 2025 yılında teslimatlara başlaması planlanıyor. Başlangıç fiyatı 300.000 ila 400.000 ABD Doları arasında olan uçağın, batarya teknolojisi geliştikçe 100 mil (161 km) menzile ulaşma hedefiyle 60 mil (100 km) menzile sahip olacağı tahmin ediliyor.

Özel havacılık hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? Bunun gibi daha fazla makaleyi burada bulabilirsiniz.

Maksimum hızı 140 mil/saat (225 km/saat) ve seyir hızı ise 100 mil/saat (160 km/saat) olacak. Doroni Aerospace'e göre piller 20 dakikadan kısa sürede %20'den %80'e kadar şarj edilebiliyor ve bu da uçağın 500 lbs (227kg) yük taşımasına olanak sağlıyor. Şirket, 643 kiloluk tam ölçekli bir prototip olan X8 prototipi eVTOL ile halihazırda 50'den fazla test uçuşu gerçekleştirdi. Doroni Aerospace CEO'su ve Kurucusu Doron Merdinger, gelişimin bir sonraki aşamasına geçmenin heyecanını dile getirdi:

"Ekibimizin, kişisel 2 koltuklu eVTOL'un ABD'deki ilk insanlı test uçuşunu tamamlamadaki olağanüstü başarısından kesinlikle heyecan duyuyorum. Sanki bir hava yastığının üzerinde süzülüyormuşum gibi, eşi benzeri olmayan bir özgürlük ve heyecan seviyesi deneyimliyordum. .

"Bu bizim için sadece bir başlangıç ve bu inanılmaz araçları dünyaya sunma konusundaki beklentimi kontrol edemiyorum. Geliştirdiğimiz teknoloji, havacılık endüstrisindeki hiçbir şeye gerçekten benzemiyor ve kişisel ulaşımda bizim kullandığımız yöntemlerle devrim yaratmaya hazırlanıyor. Daha önce sadece hayal edebiliyordum."

Doroni Aerospace, üretiminin ilk yılında H1'in 22 örneğini üretmeyi ve üretimin beşinci yılında bu sayının 700 adedin üzerine çıkmasını bekliyor.

Güvenlik ön planda

Uçak, acil durum hava yastıkları da dahil olmak üzere çeşitli güvenlik özelliklerini içerecek şekilde tasarlanmıştır. On adet bağımsız tahrik sistemi ilave bir yedeklilik katmanı sunarken, patentli kanallı pervaneleri kazara yaralanmaları önleyecek şekilde tasarlanmıştır. Uçuş sırasında acil bir durumda, uçağa, bugün Cirrus jetlerinde mevcut olana benzer şekilde, tam bir gövde paraşüt sistemi takılmaktadır.

Doroni, H1'in Federal Havacılık İdaresi tarafından Hafif Spor Uçağı olarak sertifikalandırılmasını bekliyor, bu da pilot lisansına gerek kalmayacağı anlamına geliyor. Potansiyel operatörlerin yalnızca sürücü ehliyetine ve 15 saatlik eğitim ve 5 saatlik solo uçuştan oluşan bir eğitim programına ihtiyacı olacak. Sonunda üretici, yapay zekayı kullanarak otonom uçuş sistemlerini entegre etmeyi umuyor.

Doroni Havacılık nedir?

Pompano Beach merkezli şirket 2016 yılında Doron Merdinger tarafından kuruldu. LinkedIn profiline göre Merdinger daha önce Judaica gümüşçülük şirketi Hazorfim'in CEO'su ve sofra takımı ve mücevher koleksiyonu Merdinger House of Design'ın kurucusu olarak görev yapıyordu.

Son zamanlarda Simple Flying podcast'ini duydunuz mu?

Doroni, hava taksileri veya araç paylaşımlı eVTOL'ler yerine kişisel mobilite pazarını ele geçirmeye odaklanarak kendisini diğer gelecek vaat eden eVTOL'lerden farklılaştırmayı amaçlıyor. İlk modeller acil servisler, kolluk kuvvetleri ve kişisel eğlence amaçlı kullanımları içerir.

Şirkete göre 270'in üzerinde ön sipariş var ve bir finansman kampanyası şimdiden 4,9 milyon doların üzerinde para topladı.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 ay sonra...
  • Admin başlığı şöyle değiştirdi Uçan Otomobil ve Taksiler Hakkında Her Şey - Haberler
  • Admin

Hava Taksileri Şehir İçi Yolculukları Hız ve Verimlilikle Dönüştürecek

Çin'in öncülüğünde Fransa, İtalya, Güney Kore, BAE ve Orta Amerika dahil olmak üzere dünyanın çeşitli yerlerinde hava taksilerinin kullanılmaya başlanması, ulaşımın evriminde önemli bir dönüm noktasına işaret ediyor. Bu tanıtım, genellikle elektrikli dikey kalkış ve iniş (eVTOL) uçakları olarak adlandırılan, büyük ölçekli yolcu dronlarını kullanan yeni bir ulaşım modunu tanıtmayı amaçlayan, gelişmekte olan küresel bir hareket olan Gelişmiş Hava Hareketliliğinin (AAM) gelişini müjdeliyor.

Biraz hantal terminolojiye rağmen, temeldeki konsept hem sessiz hem de sürdürülebilir: insanların ve eşyaların hızlı ve güvenli hareketini kolaylaştırmak, geleneksel araba yolculuğunu geride bırakarak geleneksel helikopterlere göre daha az gürültü ve karbon emisyonu yaymak.
F.A.A. asistanı Paul Fontaine, "Bunlar sahneye çıkacak ve bizim işimiz diğerlerinden önde olmaya çalışmak" dedi. Hava taşımacılığı sisteminin modernizasyonunu denetleyen yönetici.

Hava taksisi kullanımına yönelik ilk girişim henüz başlangıç aşamasında olsa da sektör analistleri, 2026 yılına kadar yaklaşık altı modelin ticari sertifika alacağını ve önümüzdeki on yıl içinde ana akım kentsel ulaşım sistemlerine yaygın entegrasyon sağlanacağını öngörüyor.

Embry-Riddle Havacılık Üniversitesi'nde profesör ve hibrit bir hava aracı olan VerdeGo Aero'nun kurucu ortağı Pat Anderson, "Birçok yeni uçak teknolojisiyle çok yeni bir şey ortaya çıkarırsınız ve bunun için çabalarsınız" dedi. taksi şirketi. "Bu araçlarda çok ama çok şeyi aynı anda öne çıkarmaya çalışıyoruz."

Esas olarak eğlence amaçlı kullanılan tek yolculu elektrikli uçaklardan ve mevcut ticari havayolu operasyonlarını güçlendirmesi planlanan bölgesel eVTOL'lerden farklı olan bu çok yolculu hava taksileri, kentsel ortamlar için özel olarak üretilmiştir.

"Bugün arabalarda sahip olduğumuza benzer şekilde, bunun da tüm toplumumuz için standart bir ulaşım aracı olacağını düşünüyoruz. Ve 2030, '40, '45 zaman diliminde eVTOL kullanmanın bizim için normal hale geleceğini düşünüyoruz. Lilium-Air Mobility Company'nin kurucu ortağı ve CEO'su Daniel Wiegand, "Bugün araba kullanıyoruz" dedi.

Bu araçlar New York, Londra ve Paris gibi büyük şehir merkezlerinde her yerde bulunabilen demirbaşlar haline gelmeye hazırlanıyor ve aynı zamanda Sao Paulo, Mumbai ve Kahire gibi genişleyen mega şehirlerdeki trafik sıkışıklığının hafifletilmesinde de önemli bir rol oynuyor. Ancak AAM'nin genel hedefi salt erişilebilirliğin ötesine geçerek daha geniş bir demografik grup için havacılıkla ilgili faydaların sıklığını artırmayı hedefliyor.

Hava taksilerinin, büyük havaalanlarına güvenmek yerine ABD'deki binlerce yerel havaalanını kullanmayı amaçlayan Küçük Havaalanı Ulaşım Sistemi (SATS) konseptiyle çalışması bekleniyor. Ancak yetkililer hâlâ küçük uçaklar için büyük uçaklarla birlikte çalışabilecek ve maliyet avantajı sağlayacak daha güvenli ve daha uygun fiyatlı rotalar geliştirmeye çalışıyor.

Hava yolculuğu, küresel nüfusun yaklaşık yüzde 80'i için büyük ölçüde erişilemez bir deneyim olmaya devam ederken, hava taksilerinin ortaya çıkışı bu manzarayı çarpıcı biçimde yeniden şekillendirmeyi vaat ediyor.

Hava taksileri kavramı büyük umutlar vaat ediyor olsa da, bunların yaygın bir gerçeklik haline gelmesinden önce hâlâ çözülmesi gereken bazı zorluklar var. Bunlara düzenleyici çerçeveler, altyapı geliştirme, güvenlik önlemleri, gürültüyle ilgili endişeler ve halkın kabulü dahildir.

Kaynak: Market Realist

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.