Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Etkileyiciler tam olarak nasıl para kazanıyor? Ve ne kadar Kazanıyor? Size Ne Kadar Doğru Söylüyor?


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Etkileyiciler tam olarak nasıl para kazanıyor? Ve ne kadar Kazanıyor? Size Ne Kadar Doğru Söylüyor?

Alıntı

İngilizcesi influencers olan etkileyiciler tam olarak ne yaparlar. Açıkçası insanları kendi gördüklerine göre etkilemeye çalışırlar.

Geçen yaz, Lynette Adkins, Amazon'da kurumsal bir kariyere başlayan yeni bir üniversite mezunuydu ve onun finansal özgürlüğe giden bileti olacağını düşündü - orta sınıf ailesinde büyürken ulaşılmaz görünen türden.

Sadece bir yıl dayanabildi.

Bugün 23 yaşındaki Adkins, kendi kendini yetiştirmiş bir içerik yaratıcısı olarak Amazon Web Services pazarlama bulut ürünleriyle kazandığının iki katını kazanıyor. Kalabalık bir influencer pazarında, diğer pek az kişinin yaptığı gibi kamerayı kendi üzerine çevirerek bir niş oluşturuyor: tam olarak nasıl iyi para kazanılacağını ve çevrimiçi takipten sürdürülebilir bir kariyer nasıl elde edileceğini detaylandırıyor.

Adkins, Temmuz ayında ana para kazanma platformu olan YouTube'da yayınlanan bir videoda, “İnsanların ne kazandığı hakkında bu tür bilgileri hiç görmedim…

Haziran ayında Adkins, 9'dan 5'e kadar olan işinden çok YouTube videolarından ve marka sponsorluklarından daha fazlasını kazandığını görünce Amazon'dan ayrıldı ve tüm süreci herkesin görebileceği şekilde belgeledi.

Videoda ağlayan Adkins, "Bu işten kazandığım kadar para kazanamamaktan korkuyorum" dedi, "işimi bıraktım (ve her şeyi filme aldım)." Bir sonraki YouTube gönderisi ilk oldu. şimdi imzası olan bütçeleme videoları - ve belki de üniversitedeki koşuşturmacasının yeni kariyerine dönüştüğü an.

İçinde Adkins, Amazon işinin neden parlaklığını kaybettiğini açıklamak için kazancını dolara indiriyor. Haziran ayındaki 14.023 dolarlık gelirinden sadece 5.300 doları e-ticaret devinden geldi. Geri kalanını YouTube, Instagram ve diğer çevrimiçi çalışmalar aracılığıyla kazandı.

Rastgele YouTube ünlülerinin günleri geride kaldı - ev yapımı videosu kendiliğinden viral hale gelen ve onu bir an spot ışığına çeken bir genç. Birçok etkileyici, hayatlarını veya becerilerini çevrimiçi olarak paylaşarak geçimini sağlamak için stratejik olarak yola çıktı. İçerik oluşturucular, ABD'de en hızlı büyüyen küçük işletme türüdür.

Bu dijital çalışmanın şımarık ya da tembel işinin ehlinin özel alanı olduğu yanılgısı da - çoğunlukla - gitti.

San Antonio'da büyüyen ve 15 yaşında emlakçı olan babasının mali yükünü hafifletmek için çalışmaya başlayan Adkins, “Şu anda iş ve para etrafında öğrenerek büyüdüğüm birçok şeyi unutmaya çalışıyorum” dedi. ajan ve bir sigorta şirketinde çalışan annesi.

Adkins'in içeriği aynı zamanda Gen-Z tarafından üretilen sosyal medyadan geçen hoşnutsuzluk temalarına da değiniyor. Şirket kültürünü kınayan iki videosu bu yılın başlarında viral oldu, biri "Baş karakter oldum ve hayatımı değiştirdi", diğeri ise "Hayalimdeki bir işim yok."

Adkins, izleyicileri öz değerlerini işlerinden ayırmaya teşvik ediyor. Daha sonraki bir röportajda, "Bu şirketler işinizde veya işinizde sizi evinizde gibi hissettirmeye çalışacak" dedi. "Bu sadece bir gelir kaynağı. Benim için her şey bundan ibaret."

Mesajı izleyicileri için eve ulaştı. Dört ayda 70.000 YouTube abonesi kazandı.

'Bakış açısı'
Adkins, izleyicilerle tatmin edici olmayan beyaz yakalı işleri hakkında bağlantı kurduktan sonra onlara bir çıkış yolu sunuyor. Etkileyici olmaya giden bir yol haritası olan bütçeleme videoları, hızla büyüyen bir kitleyi hızla harekete geçirdi.

USC Annenberg İletişim ve Gazetecilik Okulu'nda dijital etkileşim üzerine çalışan profesör Robert Kozinets, “İçerik oluşturma işinde olmak için daha iyi bir zaman olduğunu sanmıyorum çünkü talep hala artıyor” dedi.

Kozinets'in araştırmasına göre, etkileyici pazarlama endüstrisi bu yıl ABD'de yaklaşık 12 milyar doları yönetecek.

LinkedIn'de, The Times için şirket tarafından yapılan bir analize göre, bu yılın Temmuz ayına kadar 'etkileyici' veya 'marka ortaklıkları' kelimeleriyle roller için iş ilanlarının payı geçen yılın aynı dönemine göre %52 arttı.

Şirkete göre, YouTube'da en az altı rakamlı gelir elde eden ABD'li içerik oluşturucu kanallarının sayısı Aralık 2020 itibariyle yıllık %35'ten fazla arttı.

Bir videonun aldığı her bin görüntüleme başına belirli bir miktarda reklam geliri ödeyen YouTube'un İş Ortağı Programı, içerik oluşturuculara, sanatçılara ve medya şirketlerine 30 milyar dolardan fazla para harcadı.

Brillstein Entertainment Partners'ın yetenek yöneticisi Seth Jacobs, "İnan ya da inanma, işin kolay kısmı para kazanmak," dedi. "Zor kısım, bir bakış açısına sahip insanları bulmaktır."

Adkins'in destekçileri, özellikle paylaştığı kişisel bilgilerin miktarına hayran kaldıklarını söylüyor.

Haziran kazanç videosunda, o ay 14.023 dolarlık eve dönüş ücretinin 8.723 dolarının yaratıcı çalışmalarından geldiğini açıklıyor: yaklaşık 4.700 dolar sponsorluklardan, 3.599 doları YouTube reklam gelirinden, 263 doları bağlı kuruluş pazarlamasından ve 63 doları TikTok'tan.

Videodaki bir yorumda, "Sadece şunu söylemek istiyorum, bana ilham veriyorsunuz ve sizin gibi, kendi sesleriyle ve insanların konuşmadığı veya yeterince konuşmadığı şeylerden memnun olan insanlara ihtiyacımız var" , yaklaşık 500 arasında.

Bir diğeri: “Şeffaflığı kesinlikle SEVİYORUM! Pek çok insan bu bilgiyi bir 'sır' olarak tutuyor ama bu bana çok ilham veriyor ve bana çok yardımcı oluyor çünkü ben de benzer hedeflere sahibim ve en iyi onun içinden geçerek öğreniyorum."

Diğerleri, iş ve öz değerle ilgili nüanslı konuşmalarına çekilir.

Adkins'ten ilham alan bir video hazırlayan birkaç yaratıcıdan biri olan Katherine Berry, videoları "biraz radikal, çünkü bunun hakkında konuşan pek çok genç profesyonel görmüyorsunuz" olarak nitelendirdi.

Berry, YouTube videoları yapmanın yanı sıra, son zamanlarda çalışma saatleri etrafında daha sıkı sınırlar belirleyene kadar, günde 12 saat içerdiğini söylediği bir iş olan teknoloji satışlarında çalışıyor.

AAOJPfj.img?h=1400&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Adkins'in içeriği de öne çıkıyor çünkü yaratıcı ekonomi kendi iç işleyişinde yaratıcılar için bile nispeten belirsiz kalıyor. Marka anlaşmaları özneldir ve yeni başlayanlar için çevrimiçi para kazanmanın ilk günlerinde gezinmek zor olabilir.

Platformu içerik oluşturucuların sponsorlu gönderilerden ve birlikte çalıştıkları şirketleri gözden geçirmelerine olanak tanıyan bir şirket olan FYPM'nin CEO'su Lindsey Lee Lugrin, "Temelde bir kara kutu gibi" dedi.

Daha sonraki bir e-postada, Adkins'in içeriğini görmemiş olan Lugrin, etkilemenin nasıl yapılır konusunun yapısını bozmak, çevrimiçi ortamda giderek daha fazla trend olmaya başladı, ancak "damgalanmış / tabu bir konu (özellikle kadınlar için)" olmaya devam ediyor. "Dolayısıyla, diğer içerik oluşturucuları yükseltmek ve daha yüksek oranlarda pazarlık yapmalarına yardımcı olmak için nüfuzunu kullanan herkes benim kitabımda bir kahramandır."

Adkins, para konusunda bilgili olduğunun izini gençlik yıllarına, ebeveynlerinin 2008'deki durgunlukla mücadelesini izlerken, geçimini sağlamak için çalışmaya başladığı zamana kadar takip ediyor.

Sınıf arkadaşlarının çoğu varlıklı ailelerden geliyordu - sinema biletleri ve alışveriş merkezi gezileri vardı. “Buna ayak uydurmak, çalışmak zorunda olduğum anlamına geliyordu” dedi.

Lisedeyken, Adkins, çoğunlukla makyaj dersleri veren güzellik kişilikleri tarafından düzenli olarak YouTube videoları izlemeye başladı. Ancak güzellik alanı, özellikle genç, beyaz kadınlara ayrılmış gibiydi.

Birkaç yıl sonra, 2016 civarında YouTube'da bir değişiklik fark etmeye başladı. Belirli bir konuyu kapsayan videolar yerine, akışını daha fazla "yaşam tarzı içeriği" dolduruyordu.

İçerik oluşturucular günlük hayatlarının daha fazlasını çevrimiçi olarak göstermeye başladılar: Bir dumanlı göz eğitimi, oturma odasını nasıl dekore ettiği ve o hafta ne yediği hakkında bir video yayınlanabilir. Şimdi, bir kişinin çok yönlü kişiliği, içeriğine yansıtılabilir ve yansıtılmalıdır.

Bu onun için daha uygun görünüyordu.

Ocak 2018'de Adkins ilk videosunu çekti: Doğal saçlarını uzatan Siyah kadınlar için bir eğitim. İşini bitirirken YouTube'u çoğunlukla yaratıcı bir çıkış noktası ve diğer işlerin yanı sıra başka bir gelir kaynağı olarak gördü.

Öğrenci arkadaşlarına daire kiralamak için emlak ruhsatı aldı ve vale ve çağrı merkezinde çalıştı.

O yıl, Adkins üniversite hayatı, cilt ve saç bakımı ve yurtdışında eğitim hakkında videolar çekti. Kendini genellikle bir pencere pervazına astığı iPhone'u ile çekerdi. Daha sonra erkek arkadaşı Instagram hesabı için onun fotoğraflarını çekecekti.

'Emek hayali kurmuyorum'
Adkins, üniversiteden mezun olduktan sonra Austin'deki Amazon Web Services'de Siyah üniversite öğrencileri için bir ağ oluşturma etkinliği aracılığıyla aldığı iyi ücretli rolü kabul etti. İşten hoşlanmadığını, ancak buna ihtiyacı olduğunu ve sadece birkaç ay içinde kurumsal yoldan şüphe etmeye başladığını söyledi.

Adkins, “koşuşturma kültürü” ile ilgili sorularının sınıfta başladığını söyledi. İş kurslarında, bir girişimci değil, bir çalışan olmak için eğitim aldığını hissetti.

Eckhart Tolle okumaya başladı. Siyah tarihi ve Amerika'nın sistemik eşitsizlikleri hakkında daha fazla şey öğrendi.

“Bu ülkede bu kadar çok eşitsizliğin olmasının nedeni, yeterli kaynak olmaması değil” dedi. “Çünkü yeterli kaynak var, ancak en tepedeki insanlar, %1 gibi, dünya kaynaklarının çoğunluğunu kendilerine ayırmış durumda. İşte bu yüzden her şeye sahip olabileceğimizi anlamaya başladım, ancak değişim olması gerekiyor.”

George Floyd'un öldürülmesi işine bir dizi etik soru ekledi - AWS'nin bulut bilişim platformlarının polis departmanları da dahil olmak üzere devlet kurumlarına satılmasına yardımcı oldu. “Bu, kendime gerçekten sorduğum bir andı, aslında ne yapıyorum?” dedi.

Sıkıntıyı ve belirsizliği YouTube kanalına aktardı ve günlük işini geride bırakmak mali açıdan uygun olana kadar takipçi sayısını artırmaya odaklanmaya karar verdi.

Kendine bir tripod satın aldı, çekebildiği her yerde çekim yaptı ve bu genellikle garajındaydı. İlk büyük kamera satın alımını bu yılın Mart ayında, özellikle vlogger'lara pazarlanan 750 dolarlık Sony ZV-1'i yaptı.

O ay, canlı çalışma kültürünü reddetmeyle ilgili iki videosu havaya uçtu. Adkins'in şu anda TikTok'ta 105.000'den fazla YouTube abonesi, 22.000 Instagram takipçisi ve 101.000 takipçisi var - bu onu yükselişte sözde bir mikro etkileyici, oldukça büyük ve ilgili bir takipçisi olan ancak büyük bir marka kişiliği veya hane adı olmayan biri yapıyor. .

Bu günlerde Adkins, içeriğini moda ve güzellikten çok maneviyat ve tezahür üzerine odaklayarak, hayatınızın kontrolünü ele geçiriyor ve kapitalizmin eşitsizliklerini kabul ediyor.

İkincisi, düzinelerce başka içerik oluşturucunun benzer videolarda kendi rekabetçi işlerden ayrılma veya bakış açılarını değiştirme hikayeleriyle kullandığı “İş hayalim yok” viral sloganını popüler hale getirdi. Hareketin kökenleri, bir yazar tarafından bir Twitter gönderisine kadar uzanabilir, ancak bu ifadenin kullanımı, Adkins'in videosundan sonra YouTube'da arttı. (Adkins onu icat ettiğini iddia etmez.)

Daha fazla video yayınladığı aylarda, kanalının her yerde daha fazla ilgi gördüğünü fark ediyor (Adkins, algoritmaların sık paylaşımları ödüllendirdiğini söyledi). Bir ay sponsorlukları azalıyorsa, sonraki ay daha fazla reklam geliri için daha fazla video hazırlayacak veya daha fazla marka anlaşması yapacak.

“Her bir gelir kaynağını nasıl kontrol edebileceğimi ve birini veya diğerini nasıl artırabileceğimi biliyorum” dedi.

Adkins'in hikayesinin kendine özgü özellikleri onun üzerinde kaybolmadı. Kurumsal işini bırakmasını sağlayan şey, internette onu küçümsemesi hakkında konuşmaktı. Ve yeni kariyeriyle birlikte, hâlâ kapitalizmle kapitalizmle savaştığını hemen kabul edecek.

Yine de dünyaya koydukları üzerinde daha fazla kontrole sahip olduğunu hissettiğini ve bu konuda iyi hissettiğini söyledi. "Kendimi özgür bıraktım," dedi, "ama yapmak istediğim daha çok şey var."

Kaynak: The Los Angeles Times

 

qualification-76737.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.