Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Hyundai hidrojene büyük önem gösteriyor: Vision 2040 planını duyurdu


Önerilen İletiler

  • Admin

Hyundai hidrojene büyük önem gösteriyor: Vision 2040 planını duyurdu

Hyundai Motor Group, Hydrogen Vision 2040 yol haritasını, yeni nesil yakıt hücresi teknolojilerini ve bazı kullanıma hazır hidrojenle çalışan konseptlerini açıklayarak geleceğin sıfır emisyonlu yakıtı olarak hidrojene büyük bir bahis koydu. Ticari uygulamaları başlamak için en iyi yer olarak gören HMG, 2028 yılına kadar tüm ticari araç modellerine yakıt hücresi teknolojisi uygulayan ilk otomobil üreticisi olmayı planladığını da duyurdu.

AAOb3KZ.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

AAOb16v.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Hidrojen Vizyonu 2040

Hydrogen Vision 2040, görünüşte basit bir plandır. Hyundai Motor Group, toplumu sıfır emisyonlu bir geleceğe taşımak için hidrojeni en iyi ve en esnek yenilenebilir yakıt kaynağı olarak görüyor ve 2040 yılına kadar hidrojeni "Herkes, Her Şey ve Her Yer" için yaygınlaştırmayı planlıyor. Bu, yeni hidrojen yakıt hücresi teknolojileri anlamına geliyor. hidrojen üretimi ve altyapısında daha ağır bir el ve yeni bir hidrojen bazlı ürün dalgası.

Bu ürünlerden bazıları binek otomobiller olacak, ancak Hyundai bugünlerde kendisini bir mobilite şirketi ve ikinci olarak bir otomobil üreticisi olarak görüyor, bu nedenle ticari kamyon ve taşımacılık, acil servisler, evler ve ticari binalar ve robotik alanlarında yeni uygulamaları da keşfedecek. Plan ayrıca, daha büyük yenilenebilir enerji üretimi ve depolama ekosisteminin bir parçası olarak hidrojenin geliştirilmesini de içeriyor.

Üçüncü nesil yakıt hücresi sistemi

Hidrojen gücü için yeni keşfedilen coşkusunu güçlendiren, HMG'nin yeni duyurulan üçüncü nesil yakıt hücresi yığını teknolojisidir. Hâlâ geliştirme aşamasında olan yeni yığınların, Hyundai'nin mevcut Nexo tabanlı yakıt hücresi teknolojisinin yerini alacakları 2023 yılına kadar gelmesi bekleniyor.

Yeni yakıt hücresi iki şekilde sunulacak: 100 kilowatt'lık bir ünite, Nexo SUV'nin 95 kW'lık yığınından %30 daha küçüktür, bu da onu daha geniş bir araç türü yelpazesi için daha uygun hale getirirken, aynı zamanda dışında yeni uygulamalar için daha fazla esneklik sunar. araba. Ayrıca, Nexo'nunkine benzer, ancak ticari araç uygulamaları için iki kat daha fazla güç çıkışı sunan 200 kW'lık bir versiyon da olacak.

AAOaLzZ.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Bu yeni yakıt hücreleri, 500.000 kilometreye varan tahmini hizmet ömrü hedefiyle (ikinci nesil için yaklaşık 160.000 km'ye kadar) eskisinden daha dayanıklı olmalıdır. Hyundai ayrıca, üçüncü nesil teknolojinin nihayetinde mevcut nesil yakıt hücresi teknolojisinden yaklaşık %50 daha ucuza mal olmasını bekliyor; bu, büyüyen bir ölçek ekonomisiyle birlikte, pilli elektrikle karşılaştırılabilir fiyatta yakıt hücreli elektrikli araçlar sunma hedefine doğru büyük bir adımdır. 2030'a kadar.

Belki de üçüncü nesil sistemin en iyi numarası modülerliğidir. Hyundai'nin "büyük gemiler veya BT şirketleri için acil durum güç sistemleri için ideal" olacağını düşündüğü bir megawatt (1.000 kW) çıkış sunan Güç Ünitesi Modülleri oluşturmak için birden fazla ünite istiflenebilir. Ayrıca, yığın yüksekliğini 10 inç'in hemen altına düşüren ve otobüslerin, tramvayların veya diğer düşük profilli uygulamaların zeminin altına veya tavanına kuruluma izin veren yeni bir "tam düz" sistem konfigürasyonu da var.

Yeni yakıt hücresi ön plandayken, Hyundai'nin planının bir sonraki aşaması, uygulamayı içeren tüm yeni HMG ticari araçlarının (otobüsler, ağır hizmet kamyonları ve amaca yönelik ticari araçlar) hedefiyle ticari filosunun elektrifikasyonudur. Hyundai Motors ve Kia Ar-Ge Bölümü Başkanı Albert Biermann, bunun otomobil üreticisinin içten yanmalı ticari motorlarını kullanımdan kaldırdığı ve 2028 hedefinin ötesinde sunmaya devam edeceği anlamına gelmediğini açıkladı. Bununla birlikte, ileriye dönük tüm yeni model tanıtımları ve teknoloji geliştirme, hidrojen veya pil elektrik teknolojisinin uygulanmasını içerecektir.

Ağır hizmet hidrojeni

Hyundai, halihazırda bir çift 95 kW Nexo yakıt hücresi grubuyla çalışan Xcient Fuel Cell ağır hizmet kamyonunu seri olarak üretiyor. 2023'e yaklaştıkça üçüncü nesil yığınlara geçiş hakkında muhtemelen daha fazla şey duyacağız. Hyundai ayrıca 2024'te gelmesi gereken benzer temellere dayalı bir yarı çekici kamyon üzerinde çalışıyor. Bize daha fazlasını beklememiz söylendi. 2028 hedefine ulaşan küresel pazarlar için takip edilecek yeni hidrojenle çalışan (ve akülü elektrikli) ticari araçlar.

AAOaUxj.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Bize ne bekleyeceğimiz konusunda bir fikir vermek için Hyundai, her biri hidrojen yakıt hücresi teknolojisi için yeni hizmet uygulamalarına erken bir bakış sunan H Hareketli İstasyon konseptini ve Kurtarma Hidrojen Jeneratör Aracını sergiledi.

H Hareketli İstasyon, hidrojen araçları için yakıt ikmali tesisleri ve şantiyeler veya kırsal alanlar gibi sınırlı altyapıya sahip alanlarda çalışan sistemler ile donatılmış ağır hizmet aracıdır. Yakıt hücreli araçlar için bir yakıt kamyonu olarak düşünün. RHGV benzer bir konsepttir ancak akülü EV'ler için şarj ekipmanı ile donatılmıştır. Hyundai'nin HTWO yakıt hücreli elektrik jeneratörü ile güçlendirilmiş, uzak, arazi alanlarında ve hatta evlere güç sağlayan elektrikli otomobiller ve SUV'ler için hızlı şarj desteği için hem tek fazlı 220V güç hem de 3 fazlı 380V eşzamanlı güç kaynaklarına sahiptir. Acil durum kesintileri durumunda işletmeler veya veri merkezleri.

Belki de en radikal hidrojenle çalışan konsept, Hyundai'nin otonom Trailer Drone konseptinin temelini oluşturan bir yakıt hücresi tahrik sistemi tarafından desteklenen kablolu bir şasi olan Fuel Cell e-Bogie'dir. HMG ayrıca, Goyang'da düzenlenen bir Hidrojen Köyü sergisinin parçası olarak, çevre dostu trenler ve tramvaylar, elektrikli hava araçları ve RHGV konseptinin bel kemiği olan yeni nesil HTWO hidrojen güç dönüşüm jeneratörünün bağımsız bir versiyonunun ön izlemesini yaptı. , Kore 8 - 11 Eylül.

Hyundai ayrıca, otomobil üreticisinin binek otomobil yakıt hücresi teknolojisinin 670 beygir gücünde hidrojen eklentili hibrit performans vitrini olan Vision FK konseptini de piyasaya sürdü.

AAOaLzY.img?h=722&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Hyundai'nin büyük hidrojen bahsi

Teknoloji denklemin sadece yarısıdır. Diğer yarısı ise altyapı. Burada Amerika'da, hidrojen altyapısının yavaş ve sınırlı bir şekilde kullanıma sunulması, yakıt hücreli binek otomobillerin yaygın olarak benimsenmesi için bir engel olmuştur. Burada, evde şarj edebileceğiniz akülü EV'ler, çoğu çevre dostu otomobil tutkununun tercihi. Asyalı otomobil üreticileri, hidrojen üretimi, depolaması ve altyapısının daha umut verici olduğu kendi iç pazarlarında benimseme konusunda daha kolay bir zaman geçirdiler. Burada hala fetih potansiyeli var, ancak en azından yakın gelecekteki yolcu için FCEV muhtemelen Devletlerin dışında içeride olduğundan daha büyük bir rol oynayacak.

Bu arada, Hyundai'nin yakıt hücreli ticari araçlara yaptığı ilk yatırım çok daha güvenli bir bahis. Hidrojen altyapısını nakliye alanları, otobüs depoları, limanlar ve dağıtım merkezleri için mevcut altyapıya entegre etmek daha kolaydır. Karbon emisyonlarını azaltmak ve ölçek ekonomisi ile donanım maliyetlerini düşürmek için endüstriyel uygulamalarda daha fazla potansiyel var. Hyundai ayrıca, yanmalı araçlarla karşılaştırılabilir doldurma süresi, menzil ve hizmet ömrünün, yakıt hücresi teknolojisini ticari ve uzun yol kamyon uygulamaları için akülü elektrikli kamyonlardan daha ideal hale getirdiğini düşünüyor.

Kaynak: ROADSHOW

bottle-2399308.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.