Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

800 HP Aehra SUV, Elektrikli Bir Araçta Şimdiye Kadarki En Büyük Araba İç Ekranına Sahip

AA15TR9h.img?w=768&h=402&m=6

Elektrikli arabalar bir şekilde norm haline geldi. Her üretici elektrikli oluyor. Elektrikli SUV'lar, elektrikli sedanlar veya başka herhangi bir şey; hepsine sahipsiniz. Dikkate değer bir şey, içten yanmalı motorlu araç çağının çok çeşitli seçeneklere sahip olmasıdır. Corolla'lardan Bentley'lere herkesin ihtiyaçlarını karşılayacak çeşitlilik var.

Bununla birlikte, elektrikli araç dünyası henüz o kadar ileri gitmedi. Onlar elektrikli araçlar ve hepsi bu. Onları alıştığımızdan ayıran hiçbir şey yok. Her elektrikli araç üreticisinin daha fazla beygir gücü (veya kilovat) için yarıştığı bir dünyada, İtalyan üretici Aehra bize en lüks elektrikli araçları sağlamaya çalışıyor. Süper premium bir yapıya, şimdiye kadar yapılmış en büyük ekrana sahip bir iç mekana ve bahsetmeye bile gerek yok, 805 beygir gücüne sahip olacak Aehra SUV ile başlayarak.

Aehra SUV Geri Çekilebilir XXL Ekrana Sahip Olacak
Aehra SUV birinci sınıf bir iç mekana sahiptir. Bir EV'de görülen en büyük dokunmatik ekrana sahip, ön panelde bir yandan diğer yana uzanan ve iç mekan boyunca genişleyen ve Aehra tüm yumurtalarını tek bir sepete koyuyor: dijitalleşme. Ve evet, araba kullanıyorsanız gösterge panosuna geri çekilerek yalnızca dijital kokpit ve navigasyonla ilgili temel bilgileri gösteriyor. Buna ayrıca gösterge panelinin her bir köşesinde görüntülenen dikiz aynaları da dahildir. Aehra SUV'nin dış kısmında gerçekten herhangi bir fiziksel ayna bulunmadığından, sadece çok sayıda kamera var.

SUV'u durdurursanız, ana ekran genişler ve ev sineması tarzı büyük bir ekrana dönüşür. Aehra, bunun ekran için sayısız uygulamadan sadece biri olduğunu söylüyor. Ancak kabindeki tek ekran bu değil; ortada, klimayı ve eğlence sisteminin geri kalan çoklu işlevlerini kontrol eden başka bir ekran var. Aehra SUV'nin gelecekte tamamen otonom sürüşü mümkün kılacak en son ADAS teknolojisi ile donatıldığı da söyleniyor.

Bir sonraki ekran, Tesla modellerine ve çatal formlarına ürkütücü bir şekilde benzeyen direksiyon simidinin üst bölgesinde konumlanıyor. Bu son ekran, hız ve şarj durumu ile ilgili bilgileri görüntüler. Aehra SUV'da oturma yeri, uzun dingil mesafesi nedeniyle bol diz mesafesi olan dört veya beş koltuk olabilir.

Aehra SUV, Italdesign ve Eski Lamborghini Tasarımcısının Yarattığı

Aehra SUV'nin tasarımı, duygusal ve aerodinamik açıdan sofistike İtalyan tasarımıyla karakterize edilir. Bu amaçla eski Lamborghini, Audi ve Italdesign tasarımcısı Filippo Perini tasarım müdürü olarak işe alındı. Aehra, SUV ile otomobil endüstrisinde ilk kez 1975 AMC Pacer'da gerçekleştirilen ileri kabin tasarımı fikrini benimsiyor - "ileri taksi" terimi bile var olmadan çok önce. Ek olarak, Aehra modelleri çekici bir şekilde tasarlanmış bir iç mekana sahip olmalı ve böylece rakiplerin tekliflerini gölgede bırakmalıdır.

Aehra SUV yaklaşık 16 fit uzunluğunda ve 5 fit yüksekliğindedir. Akıcı hatlara ve elektrikli olarak yukarı doğru açılan dört kapıya sahip bir crossover modeli gösterdiler: öndeki iki makaslı kapı, arkadakiler martı kanadı kapı olarak uygulandı. B sütunu daha iyi gövde sertliği için tutulur. Ön ve arka ışık imzaları, yatay hizalamalı ince LED ışıklara dayanır. 10 fitlik uzun bir dingil mesafesi, son derece alçak bir ön uç, çok ileri ayarlanmış tipik ön yolcu kabini ve son derece kısa ön ve arka sarkıntılar. Aehra SUV, temelde İtalyan olan bir tasarıma sahiptir.

Serbest akışlı tasarım, her şeyden önce iyi aerodinamik ile temsil edilmelidir. 23 inç ön ve 24 inç arka hafif alaşım jantlar ve 285/35 lastikler sayesinde SUV daha kaslı bir görünüme sahip. Aktif bir ön ayırıcı ve aktif bir arka difüzör ile aerodinamik ek olarak iyileştirilirken, dış ayna kameraları minimum müdahalecidir.

Aehra SUV, Maksimum 816 BG ve 500 Mil Menzile Sahip Olacak

Tüm Aehra modellerinin temeli, en az 500 mil menzil ve etkileyici performans sunması gereken, geleceğe yönelik bir pil platformu teknolojisidir. Aehra SUV için özellikle 550 - 600 kW (748 - 816 hp) sunulan rakamlardır; Aehra geliştiricileri henüz belirli bir pil veya motor tedarikçisine karar vermediğinden, kesin çıktı henüz belirlenmedi.

Ayrıca otomobilin iki, üç hatta dört motora sahip olup olmayacağı da henüz kesin değil. Sistem performansı, tutarlı hafif yapısı sayesinde iki tonluk Aehra'yı yaklaşık 165 mil hıza çıkarmak için elbette yeterli.

Aehra, elektrikli tahrik teknolojisini dengeli, ultra hafif karbon fiber monokok bir şasiye yerleştirdi. Ancak Aehra, araçların üretimi için kendi sistemlerine güvenmiyor, bunların seçilmiş ortaklar tarafından üretilmesini istiyor. Muhtemelen, aracı Avrupa'da da üretecekler, ancak doğrudan İtalya'da üretmeyecekler. İtalyanlar, Aehra SUV için 160.000 ila 180.000 $ arasında bir fiyat koridoru diyorlar. Başlangıçta tüm Aehra modellerini Kuzey Amerika, Avrupa, Çin ve Körfez Ülkeleri pazarlarında piyasaya sürecekler.

Spesifikasyon sayfası her şey yolunda ve iyi görünüyor. Ancak beklentilerimize ve geliştiricilerin vaatlerine uygun olacak mı? Aehra SUV'un 2025'te ne zaman piyasaya sürüleceğini öğrenmemiz gerekecek.

Kaynak: HotCars

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

GAC'ın Aion Hyper GT'si Tesla Model 3'e Meydan Okumak İçin Başladı

GAC Motor'u hatırladınız mı? Bu yılın başlarında, Aion Hyper SSR adlı bir elektrikli süper otomobili tanıttılar ve iddia edilen performansı neredeyse Rimac Nevera gibi bir şeyle eşleşiyor, ancak Hırvat elektrikli hiper otomobilinin fiyatının çok altında. Çinli otomobil üreticisi şimdi daha yaygın bir kitleyi hedefliyor ve Aion Hyper GT ile Çin pazarında Tesla Model 3 gibilerine meydan okuyor.

AA15Von3.img?w=768&h=432&m=6

Bir Mercedes EQS'den Daha Kaygan ve Daha İyi Görünüyor
GAC Aion Hyper GT, yerine getirilmesi gereken pek çok cesur iddiaya sahip bir elektrikli spor sedan. Her şeyden önce, şık, fastback tasarımı sadece sportif görünmek için değil. Aynı zamanda 0,19 Cd sürtünme katsayısı ile şimdiye kadarki en aerodinamik seri üretim otomobil. Bu, 0.20 Cd'ye sahip Mercedes-Benz EQS'yi yener. Ayrıca, uzun dingil mesafesi ve kısa çıkıntılar, ön ve arka camla temiz bir şekilde birleşen cam tavan, gömme kapı kolları tarafından sağlanan daha sportif orantılarla birlikte geldiğinden, Stuttgart'ın ortaya koymayı başardığı sabun kalıbı görünümlü şeyden daha iyi görünüyor. , makas kapıların yanı sıra… bir sedanda. Neden? Çünkü neden olmasın?

GAC Aion Hyper GT'ye önden bir karakter kazandıran, daha iyi oranlar için yontulmuş ızgarasız ön fasyası için yalnızca bir pazarlama terimi olan "Rüzgar Bıçağı Izgarası"dır. "Elektrotlu Farlar" Tesla Model 3'ünkine benzer bir şekle sahiptir, ancak gündüz yanan ışık grafiği Tesla'nınkinden daha zarif görünür. Hepsinin üstesinden gelmek, 19 inçlik bir jant setinin yanı sıra 50 mil hızla açılan aktif bir arka spoyler.

Sportif Estetik, Güvende

GAC Aion Hyper GT ayrıca çok sayıda gelişmiş sürücü yardım teknolojisi ile donatılmıştır, ancak Çinli otomobil üreticisinin bunu nasıl uyguladığı oldukça ilginçtir. Volvo EX90, tavana monte edilmiş bir LiDar sensörüyle gelirken, GAC Aion Hyper GT'nin tavanında ve ön çamurluklarında aynı türde sensörler bulunur. Bu, aracı çevreleyen radar, kameralar ve kızılötesi sensörlerin üzerinde çalışır.

GAC Motor, Aion Hyper GT'nin herhangi bir iç fotoğrafını sağlamadı. İç mekanına bir göz atmamızı sağlayan dış fotoğraflara dayanarak, boyutu henüz belirlenmemiş büyük bir dokunmatik ekran, çanak koltuklar ve beyaz bir iç mekan bekleyebiliriz. GAC'nin bir sedana makaslı kapılar eklemeye karar vermesi, aksi takdirde araca girip çıkmanın kolay bir yolu olması gereken şeye karmaşıklık katması garip görünüyor.

GAC Aion Hyper GT, GAC'ın Aion markalı EV'lerine ayrılmış yeni AEP3.0 platformu tarafından destekleniyor ve arkaya monte tek motor veya dört tekerlekten çekişli çift motor düzeni olarak geliyor. Tek motor 335 beygir gücü ve 320 pound-feet tork üretiyor, bu da yaklaşık dört saniyelik 0-100 km/s hızlanma için yeterince iyi. GAC henüz pil boyutunu açıklamadı, ancak elektronik mimarisinin 480 kW'lık çok hızlı bir şarj oranını ve pil değiştirme teknolojisini desteklediğini doğruladılar - bu, şarj için daha hızlı bir çözüm olarak Çin'de popüler ve Tesla'nın yaptığı bir şey. da kısa bir süre düşündü.

GAC Aion Hyper GT hakkında daha fazla ayrıntı, fiyatlandırma ve tüm özelliklerle birlikte önümüzdeki aylarda açıklanacak. Çin medyasındaki söylentiler, bu elektrikli spor sedanın 300.000 Yen veya yaklaşık 43.491 $ başlangıç fiyatına sahip olacağını ve Çin'deki Tesla Model 3 ile aynı seviyeye geleceğini öne sürüyor. Aion Hyper GT'nin Çin dışında satılıp satılmayacağına dair şu ana kadar resmi bir bilgi yok.

Kaynak: TopSpeed

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Yeniden Yapılandırılmış Zeekr 001, 140 KWH Bataryaya, 1034 km Menzile Sahip

AA15UYTC.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Bu, bu tür bir araçta endüstrinin en büyük pil takımı olan tek bir şarjla 1.000 km'den fazladır.

Geely, tek bir şarjla 1.000 kilometreden (620 mil) fazla yol kat edebilen 140-kWh pil paketi ile Çin'de şu anda mevcut olan Zeekr 001 EV'nin güncellenmiş bir versiyonunu ortaya çıkardı. Resmi menzil rakamı biraz iyimser olsa da teoride güncellenmiş 001'i dünyanın en uzun menzilli BEV'si yapması gereken bu tip bir seri üretim otomobilde bildiğimiz en büyük batarya bu olmalı.

AA15V5UP.img?w=768&h=432&m=6

Belirtilen 1.032 km'lik (641 mil) menzilin, gerçek dünya menzilini gerçekten temsil etmeyen ve Avrupa'da kullanılan WLTP çevriminden daha az doğru olduğu bilinen Çin CLTC test döngüsüne göre hesaplandığını unutmayın. En büyük paket yalnızca 1.000 Zeekr 001'i donatacak, bu nedenle bir tür özel uzun menzilli sürüm, ancak araç aynı zamanda üretim kapağı olmayan ve 546 km (339 mil) sağlayan daha küçük 86 kW ve 100 kWh pillerle de mevcut. ve tek şarjla sırasıyla 741 km (460 mil).

AA15USYz.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Geely, Zeekr 001'i aslında 2021 yılının Nisan ayında tanıttı, bu nedenle, henüz yeni bir model olduğu için üreticinin aracın içinde veya dışında herhangi bir görsel değişiklik yapmamasına şaşırmadık. Bu güncellemeyle Polar Night Black, Extreme Blue ve Yu Guang Orange gibi yeni boya renkleri kullanıma sunuldu.

AA15UYU2.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

İçeride, 001 aynı büyük 14,7 inçlik merkezi ekrana, 8,8 inçlik bir dijital gösterge kümesinin yanı sıra arka yolcular için daha küçük bir 5,7 inçlik ekrana sahip. Isıtmalı ve soğutmalı elektrikli ön koltuklar, çeşitli renklerde Nappa deri döşeme, üç bölgeli klima kontrolü ve birinci sınıf Yamaha ses sistemi ile donanım çok cömerttir.

AA15VFKN.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Araç ayrıca uyarlanabilir havalı süspansiyon, LED matris farlar ve isteğe bağlı Z Spor paketi 22 inç dövme jantlar, Brembo kaliperler tarafından kavranan daha büyük frenler ve yükseltilmiş 18 yönlü ayarlanabilir spor koltuklar alıyor. Sırasıyla 268 beygir gücü veya 536 beygir gücü ile tek ve çift motor konfigürasyonları sunulur; ikincisi, durma durumundan 100 km/sa (62 mph) hıza 3,8 saniyede çıkabilir; en yüksek hız 200 km/sa (124 mph).

Geely geçen yıl Zeekr 001'i 2023'te Avrupa'ya getirmeyi planladığını ancak fiyatlandırmanın henüz açıklanmadığını söyledi. Çin'de 001'in fiyatı yaklaşık 43.500 dolardan başlıyor, ancak bu yıl Eski Kıta'ya ulaştığında muhtemelen biraz daha pahalı olacak.

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Sürücüsü baygın Tesla otopilot nedeniyle polislerini kovalamasına yol açtı

AA15VMFL.img?w=300&h=158&m=6

Tesla: Sıcak Takip

Bir Alman sürücü, iddiaya göre Tesla'sı Otopilot özelliği etkinken Autobahn otoyolunda giderken uyuyakaldıktan sonra ehliyetini kaybetti.

Bavyera polisi tarafından yapılan basın açıklamasına göre, memurlar sürücüsüz Tesla'yı durdurmaya çalıştı, ancak başarılı olamadı. Polis, aracın "öndeki devriye arabasıyla aynı mesafeyi koruduğunu" ve 70mph hıza ulaştığını belirtiyor.

45 yaşındaki sürücünün gözleri kapalı ve elleri direksiyon simidinden çekilerek yaslanmış bir pozisyonda görüldüğü bildirildi, bu da Otopilot'un tam kontrolü ele geçirmesine izin verdiğini ima ediyor.

Bu, şimdiden birçok çarpışmayla sonuçlanan tehlikeli bir trend olan Tesla'nın direksiyonunda insanların bilincini kaybetmesiyle ilgili son olay.

Rapor ayrıca, bir Tesla'yı sürücünün uyanık olduğuna inandırmanın ne kadar kolay olduğunu vurguluyor; bu, şirkete geçmişte pek çok eleştiri toplamış bir şey.

Halkı Tehlikeye Atma

Tesla, tartışmalı sürücü yardım yazılımı nedeniyle şimdiden yoğun bir inceleme altında. ABD'li düzenleyiciler, otomobil üreticisini Otopilot'u içeren bir dizi olayın yanı sıra müşterileri otomobillerin kendi kendilerine gidebileceklerini düşünmeleri konusunda yanıltarak soruşturuyorlar.

Neyse ki bu son olay felaketle sonuçlanmadı. Açıklamaya göre, sürücü 15 dakikalık kovalamacanın ardından uyandı ve sonunda kenara çekti.

Müfettişler, sürücünün biraz gözlerini kapatırken arabayı kendi kendine sürmesi için kandırmak için şaşırtıcı uzunluklara gittiğini buldu. "Ayak boşluğunda direksiyon simidi ağırlığı", "eliniz direksiyondaymış gibi davranarak aracın güvenlik sistemini kandırabilen" bir cihaz keşfettiler.

Basın açıklamasına göre uyuşturucu da bir rol oynamış olabilir.

Sürücü şimdi cezai suçlamalarla karşı karşıya ve ehliyeti askıya alındı - yaptığı suçlar düşünüldüğünde bu makul görünüyor.

Kaynak: Futurism

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Volkswagen, en son elektrikli otomobilini CES 2023'te tanıttı. İşte ID.7 sedan'a ilk bakışımız.

AA15WcpL.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Volkswagen, en son elektrikli otomobilini CES 2023'te tanıttı. İşte ID.7 sedan'a ilk bakışımız.

Volkswagen, en yeni elektrikli otomobili ID.7 sedan'ı CES 2023'te tanıttı.

ID.7, ABD, Çin ve Avrupa'da Tesla'nın modaya uygun Model 3'ü ile rekabet edecek.

VW, hava deliklerini otomatik olarak yönlendiren ve bir sürücü arabasına binmeden önce açılan yeni bir "akıllı" klima sistemini öne sürüyor.

AA15WyWT.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Volkswagen, Tesla'yı kendi oyununda yenme misyonunda. Ve Salı günü CES 2023'te en son elektrikli arabasını tanıttı: ID.7 sedan.

AA15WyWW.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

AA15Wniu.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpgAA15WpVU.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

AA15Wi4b.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

AA15W3df.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

AA15Wi4h.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Kaynak: Business Insider

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Hızlı Sürüş alışkanlığınız elektrikli aracın pilini çok çabuk öldürebilir

Top Gear şöhretinden Rory Reid ve Alex Kersten eski bir Nissan Leaf'i teste tabi tuttu.

Elektrikli bir araca sahip olmak, içten yanmalı motorlu bir araca sahip olmaktan biraz farklıdır, çünkü hedefinize giden yolda nerede ve ne kadar süreyle şarj etmeniz gerektiğine daha dikkat etmeniz gerekir. Ve bu olumsuz bir nokta değil - benzinli ve dizel arabaların da yakıt ikmali için durması gerekiyor - sadece biraz farklı.

Ancak, yanınızda ağır ayaklı bir sürücü varken, ayrıntılara verilen tüm bu özen çöpe gidiyor. CarThrottle şöhretinden Alex Kersten ve TopGear'da eski bir sunucu olan Rory Reid'e girin.

AutoTrader'ın YouTube kanalında yayınlanan bir videoda ikili, hızlı sürmenin bir elektrikli arabanın aküsünü bitirip bitirmeyeceğini öğrenmek istedi.

Buna ek olarak, deney sıcaklığın 26,6 derece (-3 santigrat derece) olduğu bir zamanda yapıldı, bu yüzden sanırım hepimiz bu sorunun cevabını biliyoruz, ancak videoda daha ilginç olan şey, eskinin ne kadar çabuk, önce- Nesil Nissan Leaf dışarı çıktı.

Rory Reid tarafından makul bir şekilde araba kullandığı önceki bir videoda, Leaf'in aküsünden 106 mil gitmeyi başardı, ancak şimdi, gaz pedalına sert bir şekilde basarak ve akü için idealden daha düşük bir sıcaklıkta, kimsenin tahmini.

İkisi, kameraların arkasındaki insanlarla birlikte bazı iddialara giriyor ve kimse arabanın 33 milden fazla gideceğini düşünmüyor gibi görünüyor.

Başlangıçta, aracın menzil ölçeri, akü doluyken eko modunda 42 mil gösteriyor. Arabanın 2012 yılında yapıldığını ve bu video çekildiğinde kilometre sayacının 73.671 mil gösterdiğini unutmayın. Araba yeniyken, 24 kWh pili, EPA tarafından tahmin edilen 120 km'lik bir menzil sunuyordu - bu, aracın pil kapasitesinin yüzde 42'sini kaybettiği anlamına geliyor.

Eski Leaf, oldukça hızlı bir şekilde saatte 150 mile çıkmayı başarıyor, ancak menzili büyük bir darbe alıyor: yolda sadece 3 mil sonra, menzil pil ölçerde 24 mile düştü. 16 mil sonra, menzil ölçer odadan çıktı ve 20 mil işaretine ulaştıklarında, araba yavaşlamaya başladı ve sonunda kilometre sayacı 21,6 mil okuyarak gücü tamamen kaybetti.

Makalenin üst kısmına yerleştirilmiş videoya bir göz atın ve aşağıdaki yorumlarda ne düşündüğünüzü bize bildirin. Hızlı sürerken EV'nizden ne tür bir menzil alıyorsunuz?

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla fiyat indirimi, müşterilerin tazminat (Fiyat Eşleşmesi) talep etmek için mağazalara hücum ettiğini görüyor

Elon Musk'ın Çin'deki Tesla fiyatlarını düşürme kumarı, öfkeli araç sahipleri hafta sonu yeni araçlarının ani değer kaybını protesto ederken kısmen geri tepmiş olabilir.

Yerel rakibi BYD'nin hararetini hisseden Tesla, müşterileri showroomlara geri çekmek ve tükenmiş sipariş defterini oluşturmak için Cuma günü iki ana model serisinin giriş noktasını düşürdü.

Hareket işe yaradı, ancak tamamen istenen nedenle değil.

Öfkeli Tesla müşterilerinden oluşan bir çetenin, ülke çapındaki birkaç Tesla showroom'unda daha eski, daha yüksek fiyatlarla yeni bir araba satın almak için bir tür tazminat talep ettiği bildirildi.

Hatta bir protesto en azından kısmen Tesla'nın en büyük rakibinin bir çalışanı tarafından organize edilmiş gibi görünüyor.

Çin sosyal medya sitesi Weibo'da kendisini "Wang Xingguang" olarak tanıtan bir adam, Shaanxi eyaleti, Xi'an'daki Tesla bayisinde düzenlenen bir protestoya katıldığını doğruladı. BYD'nin bir çalışanı olarak değil, kesinlikle kişisel olarak orada olduğunu iddia etti.

İnandırıcı olsun ya da olmasın, itirafı sadece Tesla topluluğunda daha fazla övünmeyi teşvik etti, çünkü karısı adına orada olduğunu açıkladı. Kendisi de bir Tesla müşterisi olarak, görünüşe göre Musk'ın arabalarını kendi kocasının işvereni tarafından yapılanlara tercih ediyordu.

Weibo'ya yaptığı paylaşımda, "Kişisel bir davranış olan ve çalıştığım şirketle hiçbir ilgisi olmayan ailemin haklarını ve çıkarlarını savunuyorum" dedi. “Araç sahibinin ailesinden biri olarak haklarımı koruyamaz mıyım?”

Eski otomobil üreticileri, daha az karlı EV modellerinin zararına, dikkatlerinin çoğunu ekmek ve tereyağlı içten yanmalı motor işine çevirmeye devam ederken, Çin'in BYD'si Tesla'nın en büyük tek rakibi olarak ortaya çıktı.

Araba üreticisi, uluslararası alanda General Motors, Ford veya Volkswagen gibi diğer ana rakipler kadar iyi tanınmıyor çünkü BYD, Çin dışında araç satmaya daha yeni başladı.

Tesla neden fiyatları düşürüyor?
Tesla'nın Ekim ayının sonundan bu yana yaptığı ikinci fiyat indirimi, Musk'ın inanılmaz büyüme hikayesinin üretim talebi aşmaya başlamasıyla su almaya başladığına dair devam eden korkular göz önüne alındığında yoğun bir tartışma konusu oldu.

Musk, araçlarının başlangıç fiyatını en son düşürdüğünde, teşvik edici etki yalnızca kısa bir süre sürmüştü.

Haftalık birim satışlar Kasım ayı sonunda üç katına çıkarak 16.000'e çıkarken, yeni yıla girerken sadece 4.338'e düştü.

Şu an için, yeni kesintiler dünyanın en büyük EV pazarında talebi biraz artırmış gibi görünüyor, ancak yalnızca belirli Model Y crossover'lar için.

Tek motorlu giriş versiyonu ve maksimum menzilli çift motorlu varyant için bekleme süreleri artık 2-5 haftaya kadar genişledi.

Diğer tüm Çin yapımı modeller, daha önce olduğu gibi aynı 1-4 haftalık bekleme sürelerine sahip olmaya devam etti. Geçmişte, Çinli müşteriler yeni Tesla araçlarını aylarca teslim almamış olabilirdi.

Tomurcuklanan fiyat savaşı haberleri, Cuma günü Çinli elektrikli araç üreticilerinin hisselerinin düşmesine neden oldu ve hatta kısa bir süre için Tesla hissesini iki yılın en düşük seviyesine çekti.

Boğalar, Tesla'nın yaklaşık %30'luk otomotiv brüt kar marjının, ona BYD dahil daha az kârlı rakiplerinden çok daha uzun süren bir fiyat savaşına dayanma gücü verdiğini savundu.

Örneğin, Cuma günü Weibo hesabına kesintilerin "sayısız mühendislik yeniliği" ile dengelenebilecekleri için marjları sulandırmayacağını gönderen Tesla yetkilisi Grace Tao'nun yorumlarına atıfta bulundular.

Kaynak: Fortune

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tüketici Raporları (Consumer Reports), güvenilirlik açısından 11 popüler elektrikli aracı nasıl sıralıyor?

AA167HHQ.img?w=768&h=385&m=6

KELLEY MAVİ KİTAP

Elektrikli araçlar, gazla çalışan arabalardan daha az hareketli parçaya sahiptir. Savunuculara göre bu mekanik basitlik, zamanla daha az parça arızasına ve daha güvenilir araçlara yol açmalıdır.

Argümanın arkasındaki mantık sağlamdır. Ancak Tüketici Raporlarına göre rakamlar henüz bunun doğru olduğunu kanıtlamıyor.

CR, verileriyle çoğu güvenilirlik çalışmasından farklı bir şekilde gelir.

Dergi, piyasadaki her arabayı test etmez. Bunun yerine, okuyucularından son 12 ay içinde yaşadıkları sorunları bildirmelerini ister, ardından 2000'den beri üretilen araçların sonuçlarını derler. Sonuç olarak, veri seti CR abonelerinin sahip olduğu araçlarla sınırlıdır.

Bu veri toplama yöntemi sonucu çarpıtır. Fiyat etkinliği açısından vakumları derecelendiren bir derginin abonesi, ortalama bir müşteriden farklı tercihlere sahip olabilir.

CR, 2022 verilerinin "bir kategori olarak EV'lerin diğer araçlardan daha sık sorun yaşadığını ortaya koyduğunu" söylüyor.

Sahipler, "geleneksel motora sahip olmayan araçlarda gerekli olan pil takımları, şarj etme, elektrikli tahrik motorları ve benzersiz ısıtma ve soğutma sistemleriyle ilgili sorunlar" bildirdi.

Dergi, trendi teknolojik olgunluğa bağlıyor. Benzinli arabalar, uzun yıllara dayanan tasarımlardan "ana bileşenleri taşımanın faydasını" söylüyor. Öte yandan, EV'ler öncelikle tamamen yeni platformlar üzerine kuruludur ve "en son kontroller, bilgi-eğlence sistemleri ve hatta elektrikle çalışan torpido gözü ve kapı kolları gibi yenilikleri sergileme eğilimindedir. Tüm bu yeni özellikler genellikle yeni sorunlar anlamına gelebilir.”

Bazıları diğerlerinden daha güvenilirdir

CR, Kia EV6 sahiplerinin diğer tüm EV sahiplerinden daha az sorun bildirdiğini söylüyor. Tesla Model 3 ikinci oldu, ancak dergi Tesla'nın sürücü destek sistemlerinin güvenilirliğini derecelendirmediğini belirtmekte dikkatli. Nissan Leaf podyumda bronz sırayı aldı.

Skorlar

CR, araç sahiplerine son takvim yılında araçlarında yaşadıkları sorunlar hakkında anket yapar. Daha sonra her araca 100 puanlık bir ölçekte bir güvenilirlik puanı atar ve daha yüksek puanlar daha fazla güvenilirliği temsil eder.

Model                                                          Güvenilirlik Puanı (100 üzerinden)
Kia EV6                                                                           84
Tesla Modeli 3                                                                58
Nissan Yaprağı                                                               53
Hyundai Ioniq 5                                                              41
Tesla Model Y                                                                38
Ford Mustang Mach-E                                                  35
Volkswagen ID.4                                                           32
Tesla Model S                                                               25
Chevrolet Cıvata EV                                                     17
Chevrolet Cıvata EUV                                                    5
Hyundai Kona Elektrik                                                   5

Kaynak: MatketWatch

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Çin'den Gelen Bu 1100 Beygir Gücündeki Elektrikli Off-Roader, Tesla Model X'in Yapamadığı Bir Şeyi Yapabilir

Çinli otomobil üreticisi BYD kısa süre önce tamamen elektrikli 1.110 beygir gücündeki YangWang U8 lüks SUV'yi duyurdu. İsim, özellikle ABD pazarında sunulursa kesinlikle biraz işe yarayabilirken, aracın kendisi bir teknoloji ve arazi yetenekleri canavarı gibi görünüyor.

AA16mw0N.img?w=768&h=432&m=6

BYD, dünyanın en büyük EV üreticisi olarak Tesla'yı şimdiden geride bıraktı ve bu şaşırtıcı derecede uygun fiyatlı teklifle skoru yükseltecek gibi görünüyor. Yang Wang U8, giderek kalabalıklaşan tam boyutlu SUV ve arazi sınıfında rekabet etmek için tasarlandı, ancak yığının tepesine tırmanmak için gerekenlere sahip mi?

U8'in Tanıdık Stili

YangWang U8, şüpheli bir şekilde bir Land Rover Defender'a benziyor, ancak eski bir deyişin dediği gibi: en iyisinden çal. BYD SUV'un Defender'a bu kadar benzemesi muhtemelen bir tesadüf değil çünkü aracın popülaritesi ve başarısı muhtemelen şirketin taklit etmeye çalıştığı şey.

Merdiven çerçeveli YangWang'ın tasarımında entegre LED farlar, aydınlatmalı ön ızgara ve bilimkurgudan ilham alan fütürist arka farlar gibi birkaç farklılık var. Aynı zamanda düz kapı kolları, sekizgen yedek lastik kapağı ve benzersiz çamurluk vurguları vardır.

İç mekanla ilgili herhangi bir detay yok ama lüks bir SUV, bu yüzden muhtemelen oldukça hoş olacak. Öte yandan, Tesla Model X lüks bir SUV ve oldukça sade bir iç mekana sahip. BYD'nin U8'i son teknoloji bir bilgi-eğlence sistemi de dahil olmak üzere birçok elektronik eşya ile stokladığı bildiriliyor.

YangWang U8 Bolca Güce Sahiptir

Dört tekerlekten çekişli SUV'nin dört motorlu aktarma organı, bu canavarı bir roket gibi itmek için fazlasıyla yeterli güç sağlıyor. Her motor, araç için toplam 1.110 beygir gücü üreten 295-322 beygir gücü üretir. Bu, U8'i 0-100 km/s hızdan üç saniyede çıkarmak için yeterli. Esasen bir ayakkabı kutusu kılığına girmiş bir süper otomobil.

Pininfarina Battista 0-60'ı iki saniyede, Porsche Taycan Turbo S 0-60'ı 2,6 saniyede ve Lotus Evija 0-60'ı üç saniyenin biraz altında yapıyor. YangWang U8, muhtemelen üç saniyenin altında bir süre ile orada ve aerodinamik tasarımı olmayan tam boyutlu bir SUV olduğu için muhtemelen çok daha ağır. U8, BYD'nin Blade piliyle birlikte gelir, ancak şu ana kadar kapasite ve menzil açıklanmadı. Bu aracın bir şarjla 300-400 mil menzile sahip olmaması şaşırtıcı olurdu ama bunu zaman gösterecek.

U8 Bir Off-Road Canavarıdır

Lamborghini kısa süre önce off-road Huracán Sterrato'yu duyurdu, ancak bu, engebeli çığır açmak için değil, çakıl veya kar gibi tutuşu düşük yüzeylerde sürüş için tasarlandı. 20 inç alaşım jantlar, dört tekerlekten çekiş ve gelişmiş tork vektörleme ile Yangwang U8, arazide kullanılmak üzere yapıldı.

"Yisifang" teknolojisi denen bir şeyle donatılan U8'in bazı harika yetenekleri var. Araç, bir tank dönüşünde ve hatta "yengeç yürüyüşünde" 360 derece dönerek kendisini yanlara doğru itebilir. Hiç kimse kaya tırmanışına lüks bir SUV binmez, ama bununla kesinlikle yapabilirler. Ek olarak BYD, U8'in patlak bir lastikle 75 mil hızla sorunsuz çalışabileceğini iddia ediyor.

Bir başka düzgün ama muhtemelen işe yaramaz özellik de aracın yüzüyor olmasıdır. Sızdırmaz gövde tasarımı sayesinde YangWang U8 su geçirmez ve yüzerdir. Eğer biri bu kadar istekli olsaydı, bu SUV Mississippi Nehri'nde yüzdürülebilirdi. BYD'nin bir dıştan takma motor seçeneği sunup sunmayacağına dair bir kelime yok.

Fiyat Noktası ve Kalite Kontrolü

BYD, YangWang U8 için henüz bir fiyat açıklamadı, ancak yaklaşık 145.000 $ olacağı söyleniyor. Bu, çok fazla görünebilir ve çoğu insanın bütçesini aşıyor, ancak bu fiyat etiketiyle ne kadar çok SUV geldiği düşünüldüğünde, aslında makul fiyatlı.

Karşılaştırıldığında, 2024 yılında piyasaya sürülmesi beklenen Mercedes G sınıfı EQG'nin başlangıç fiyatı 274.984 $ olacak. Her iki araç da benzer, ancak U8 görsel olarak biraz daha çekici, yani bir YangWang neredeyse yarı fiyatına alınabilir.

"Çin Malı" sözcükleri her zaman ürünün kalitesine olan güveni haksız çıkarmaz, ancak bunun nedeni çoğunlukla Walmart'ın raflarındaki kötü yapılmış, ucuz şeylerdir. Apple'ın iPhone'ları Çin'de üretiliyor ve iyiler. Ayrıca BYD, yüksek kaliteli EV'ler yapmakla ün kazandı.

Yang Wang U8 Kazanan Gibi Görünüyor

BYD, YangWang'ın ABD'de bulunup bulunmadığını doğrulamadı, ancak Çinli otomobil üreticisinin bir Amerikan bölümü var, bu yüzden umut var. Bu etkileyici SUV'u Amerika'ya getirirlerse, umarım şirket bir isim değişikliği düşünür. BYD, "Hayallerinizi İnşa Edin" anlamına gelir ve bu çok Batı kültürü dostu bir isimdir, ancak YangWang, Amerika'da birkaç kıkırdamadan fazlasını ortaya çıkaracaktır.

İsim ne olursa olsun, YangWang U8 kazanan gibi görünüyor. Rafine lüksü ve yeni nesil teknolojisiyle sağlam bir arazi canavarı. Nispeten düşük bir fiyata sunuluyor olması, aracı pazara hakim olmaya hazırlıyor. Özellikle BYD onu ABD'ye getirirse, orada insanlara Tesla'nın ne olduğunu unutturur.

Kaynak: TopSpeed

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Dünyanın en akıllı otomobil şirketi neden Elektrik araç üretiminde ayak sürüyor?

Kırk iki yıl önce, otomotiv dünyası tamamen çılgınca bir saplantının pençesindeydi. 18 aylık bir süre içinde, Amerika'nın "Üç Büyükleri" çok ucuz Ford Escort ve Plymouth Reliant K'dan lüks Cadillac Cimarron'a, Buick, Mercury, Oldsmobile'den aile boyu arabalara kadar bir düzineden fazla yeni modeli tanıttı. ve aradaki diğerleri. Tek bir ortak noktaları vardı ve bu önemli bir şeydi: 1959'da British Motor Corporation Mini tarafından tanıtılan ve 1973'te Honda Civic tarafından popüler hale getirilen enlemesine (yana doğru) monte edilmiş bir motor ile önden çekişli sürüş kombinasyonu.

AA16y6LU.img?w=550&h=185&m=6

Bu "FWD" yaylım ateşi, yerli üreticileri görkemli ve tamamen zorunlu önden çekişli gelecekte Honda, Nissan, Volkswagen ve diğer yabancı rakiplere katılmakta yavaş oldukları için azarlayan medya ve çeşitli hükümet görevlileri tarafından evrensel olarak övüldü. Bu eleştiriler başlangıçta sağlam temellere dayalı görünüyordu - Chevrolet'i 1980'de bir milyon önden çekişli Citation hatchback'i satmaktan alıkoyan tek şey, General Motors'un üç vardiyalı bir günde dördüncü vardiyayı bulamamasıydı.

Yine de FWD'ye bu görünüşte geciktirici geçiş, yarı yarıya çok aceleciydi. Citation ve kurumsal kardeşlerinin, sonunda federal hükümeti müdahil olmaya zorlayan ciddi yapı kalitesi ve güvenlik sorunlarını sakladıkları ortaya çıktı. Chrysler'in K-arabaları ve Ford'un Escort/Lynx ikizleri, ölümcül fren arızalarına eğilimli olmasalar da, düşük performans, güvenilirlik sorunları ve reklamlarda verilen vaatlerle nadiren eşleşen yakıt ekonomisi ile müşterileri yabancılaştırdı. Bu alıcılar Büyük Üç'ü sürüler halinde terk ettiler ve en başta satın almaları gereken önden çekişli araba için yerel Toyota bayilerine gittiler…

...sadece var olmadığını bulmak için. 1982'den önce Toyota yalnızca bir önden çekişli araba sattı: son derece çirkin Corolla Tercel. 13 fitin biraz altında olan ve çoğu modelde modası geçmeyen dört vitesli manuel şanzımanla eyerlenmiş olan Tercel, bir Civic veya Citation'ın yarının modern enine düzenine bile sahip değildi. Bunun yerine, motor geleneksel bir önden arkaya yönlendirmeye yerleştirildi ve tıpkı 60'ların sonundaki bir Oldsmobile Toronado gibi bir konik dişli sistemi aracılığıyla ön tekerlekleri döndürdü.

Ve o isim! Bir Corolla bile değildi - bir Corolla Tercel'di. Bunun bir nedeni vardı. Güvenilir araçlar konusunda itibar kazanmak için onlarca yıl çaba harcayan Toyota, değerli Corolla isim levhasını kanıtlanmamış olarak kabul ettiği bir teknoloji için riske atmak için hiçbir neden görmedi. Bu nedenle, ilk önden çekişli otomobilinin sonuna bir tür adlandırma önlemi olarak “Tercel” eklendi ve şirket, şirketin kalite ve uzun ömür standartlarını karşılayacak enine bir önden çekişli aktarma organı inşa etmeye çalışırken Toyota onu dikkatle izledi. Bu güç aktarma organını kullanan ilk Corolla, Detroit FWD çılgınlığının başlamasından neredeyse dört yıl sonra benzer ancak biraz daha büyük bir sedan olan "Camry" ile birlikte ortaya çıktı.

Bu, Toyota'nın yeni teknolojiyi benimsemeye ve hatta onu yaratmaya isteksiz olduğu anlamına gelmez - şimdi beşinci nesli olan Prius sedan'a bakın. Ancak şirket, teknolojiyi her zaman kendi içinde bir amaçtan çok amaca giden bir araç olarak görmüş ve her zaman bu teknolojinin gerçek dünyadaki müşteri ihtiyaçlarını karşılamasını beklemiştir. Örnek: Prius'un, özellikle taksi hizmetinde, geleneksel benzinle çalışan arabalardan daha güvenilir olduğu kanıtlanmışken, rakiplerin hibrit arabalarının, sempatik özel ellerde bile bakım kabusu olduğu kanıtlanmıştır.

O halde, Toyota'nın elektrikli araç ponpon kızlarının tam olarak öncüsü olmaması şaşırtıcı olmamalı. Aslında tam tersi. Kendi adını taşıyan firmanın CEO'su Akio Toyoda geçtiğimiz günlerde gazetecilere, EV'nin geleceği konusunda şüpheci olan otomobil üreticileri arasında "sessiz bir çoğunluğun" parçası olduğunu söyledi. Sessiz, yani, kamuoyu önünde böyle yorumlar yapacak kadar sağlam bir üne sahip olan Toyoda dışında.

Şüpheciliği sağlam temellere dayanmaktadır. Benzer konvansiyonel arabaların iki katına yakın işlem fiyatlarına rağmen, endüstrinin günümüzün benzinli araç üretimine yetecek kadar hammadde tedarik edemediği giderek daha açık hale geliyor. Medyanın bu açıklamalara tepkisi iç karartıcı bir şekilde tahmin edilebilir oldu: Yakın tarihli bir Wired makalesi, halihazırda benzinli arabaları menzil açısından eşleştirmekten aciz olan günümüzün EV'lerinin pil kapasitelerini %80'e kadar azaltabileceğini ve düşürmesi gerektiğini öne sürüyor. Dergi, "Amerika Birleşik Devletleri'nde", "seyahatlerin yüzde 5'inden daha azı 30 milden uzundur" diye homurdanıyor. Manhattan'da, belki.

Buna karşılık Vice, Rivian ve Ford'un yeni elektrikli kamyonlarının ortalama Avrupa banliyö arabasından daha fazla pil kullandığından şikayet etti. Şirketler “her elektrikli aracı, bir benzinli arabanın tüm rahatlığına veya daha fazlasına sahip, ancak çevresel maliyetleri olmayan bir tür tavizsiz makine olarak pazarlayacak. Bu, çevre için benzinli arabalardan daha iyi olan ancak bunun için iyi olmayan tüm EV'ler için kusurlu bir mesaj.

Okuyucu, kısa bir süre için, her zaman ulaşamayacağı bir yerde havuç bulunan bir arabayı sürükleyen meşhur bir at gibi hissederse affedilecektir. Benzinli arabanızdan kurtulmanız çevre için çok önemliydi - ancak bir Nissan Leaf'ten daha büyük bir şey satın aldıysanız, aslında hala kötü bir insansınız ve tüketiminizi hemen azaltmanız gerekiyor! Dişlerinizi sıkıp o Nissan Leaf'i satın aldığınızda, muhtemelen her yıl üretilen 81 milyon aracı Leafs ile değiştirmenin ne kadar mümkün olmadığını ve bir elektrikli scooter almanız gerektiğini duyacaksınız. O noktada, birisi size gezegende 8 milyar insanı elektrikli scooterlara bindirecek kadar yeterli kaynağın olmadığını sabırla açıklayacaktır. Vatandaş, bu tatil sezonunda anneannenizin evine yürümeyi düşündünüz mü? Daha da iyisi, evde kalın ve Netflix izleyin; Obama ailesi sizin için yeni bir dizi hazırladı!

Toyoda'nın gerekli olan dine yakın EV coşkusundan yoksun olması, geveze sınıflar arasında beklenen sonuçları üretti: Toyota'yı elektriğe "her şeyi dahil etmeye" zorlamak amacıyla birkaç dilekçe hazırlandı ve bunlardan biri ilk çıktığında 110.000 imza aldı. "değişimi güçlendirmek" için isimsiz bağışları kabul eden bir sivil toplum kuruluşu olan SumOfUs tarafından büyük bir tantanayla şirkete teslim edildi. Bu dilekçe telaşı kendi içinde oldukça anlamlıdır. Bir şirkete gerçekten onun çıkarlarına en uygun olan herhangi bir şeyi yapması için nadiren dilekçe verilmesi gerekir. Hissedarlar bunun için var.

Bunun klasik bir "Mahkum İkilemi" durumu olduğundan şüpheleniliyor. Her otomobil üreticisi EV'lerde "hepsi bir arada" olursa, ham madde eksikliği, düşük araç performansı veya basit tüketici tiksintisi nedeniyle EV balonu patladığında topluca başarısız olamayacak kadar büyük olacaklar. Bu noktada, onları bu stratejiye zorlayan hükümetlerden sağlıklı bir tazminat bekleyebilirler. Bununla birlikte, Toyota dışında herkes satın alırsa, o zaman 2035'te Toyota, showroomlarında eksiksiz bir yeni tasarlanmış benzinli ve dizel araç serisine sahip olacak, rakipleri ise 2025 serilerine sahipken, yok etmek zorunda kaldıkları alet ve üretim tesisleri ve/veya önceki on yıl boyunca yeniden tasarlayın. Honda (FWD yenilikçisi) veya GM'nin (hevesli FWD takipçisi) değil, Toyota'nın ABD'de en çok satan iki binek otomobili yaptığı, onların hafızalarından kaçmayacak.

En çok satan arabalardan bahsetmişken, bu ülkedeki en çok satan 10 araçtan sadece dördü önden çekişlidir. Beslenme çılgınlığından elli yıl sonra, FWD'nin ne bir merak ne de zorunlu bir özellik olduğu ortaya çıktı. Bunun yerine, otomotiv sorusuna verilebilecek tek olası yanıttır ve her zaman en iyisi değildir. Muhtemelen EV sonunda pazarda benzer bir yer alacaktır. Şu anda, bunu anlayacak zekaya ve buna göre plan yapma cesaretine sahip tek bir otomobil üreticisi var. Toyota'nın haklı olup olmadığını zaman gösterecek - ancak tarih, ona karşı bahse girmenin aptallık olacağını gösteriyor.

Kaynak: Washington Examiner

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Lightyear, güneş enerjisiyle çalışan EV'sinin üretimini üç ay geçmeden durdurdu

Elektrikli araç şirketi Lightyear, şirketin sadece üç ay önce (Electrek aracılığıyla) üretmeye başladığı 250.000 € (yaklaşık 270.000 ABD Doları) değerindeki güneş enerjisiyle çalışan arabası Lightyear 0'ın üretimini durdurduğunu duyurdu. Pazartesi günkü bir blog gönderisine göre gerileme, "stratejik yeniden yapılanmanın" bir parçası ve şirket bunun yerine, 40.000 doların altına mal olacağını ve 2025'in sonlarında üretime geçeceğini söylediği bir araba olan Lightyear 2'yi yapmaya odaklanacak.

AA16FclB.img?w=768&h=432&m=6

Şirket, çalışanlarının yanı sıra "yatırımcıları, müşterileri, tedarikçileri ve hükümeti" etkileyeceği için kararı hafife almadığını söylüyor. Ayrıca muhtemelen, Lightyear'ın 0'ı inşa etmek için sözleşme yaptığı (ve bu ayın başlarında arabayı yapmaktan sorumlu tesiste olası işten çıkarmaları açıklayan) şirketi Valmet Automotive üzerinde de bir etkisi olacaktır. Lightyear'ın neden üretimi durdurmaya karar verdiğine gelince, şirket belirsiz - son birkaç aydır birkaç zorlukla karşılaştığını ve hareketin "vizyonumuzu korumak" anlamına geldiğini söylüyor.

Lightyear ayrıca mahkemeden Lightyear 0 yapmaktan sorumlu şirket için "ödeme işlemlerinin askıya alınmasını" istediğini söylüyor; kurumsal yapısı bir holdingin yanı sıra başka bir organizasyonu da içermektedir.

2019'da tanıtılan Lightyear 0, amiral gemisi bir araç olacaktı (fiyatı açıkça belli olduğu için) ve teorik olarak beş metrekarelik paneller tarafından sağlanan yalnızca güneş enerjisiyle 44 mil menzile ulaşabiliyordu. Bu, EV'ler için tam olarak yaygın değil; Lightyear 0, güneş enerjisi yetenekleriyle üretime giren ilklerden biriydi, ancak şirketin gerçekte kaç tane ürettiği belli değil. Orijinal planı 946 üretmekti.

Bu yılki CES'te duyurulan Lightyear 2, tamamen farklı bir pazar için tasarlandı ve şirket "Lightyear 0'ın tüm yeniliklerini piyasa fiyatının çok altında devralacağını" söyledi. Pazartesi günkü duyuruya göre, crossover için halihazırda “filo sahiplerinden 20.000 ön sipariş” aldı. Basın açıklamasında CEO ve kurucu ortak Lex Hoefsloot'tan yapılan bir alıntıya göre, 0'ı geliştirmek, şirkete 2'yi yaparken kullanacağı "geçmiş yıllarda birçok değerli bilgi" verdi.

Bununla birlikte, muhtemelen yalnızca bir avuç inşa edilmiş olduğu göz önüne alındığında, 0'ın gerçekten kendini kanıtlayıp kanıtlamadığını söylemek zor olacaktır.

Lightyear, The Verge'in halihazırda üretilen Lightyear 0'lara ne olacağı veya yeniden yapılandırma planının işten çıkarmaları içerip içermediği hakkında yorum talebine hemen yanıt vermedi. Diğer bir soru işareti ise şirketin Lightyear 2'deki çalışmaları nasıl finanse etmeyi planladığı.

Artık neredeyse bin hiper pahalı araba satmamak, neredeyse kesinlikle planlarda bir değişiklik gerektirecektir. Şirket, "Lightyear 2'ye kadar ölçeklendirmek için önümüzdeki haftalarda bazı önemli yatırımları tamamlamayı" umduğunu söylüyor, ancak bu haberin bu planları etkileyip etkilemeyeceğini merak etmeliyim.

Kaynak: The Verge

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

En iyi Tesla alternatiflerinden biri, Elon Musk'ın tarafında daha da büyük bir diken haline geldi.

AA16Itf2.img?w=768&h=560&m=6

Elektrikli araç şirketi Polestar, 2024 için Polestar 2'yi yeniledi.

Sportif lüks sedan, Tesla'nın popüler Model 3'üne artık daha da çekici bir alternatif.

Temel 2024 Polestar 2, 300 mil menzile ve 299 beygir gücüne sahip.

Piyasadaki en iyi Tesla alternatiflerinden biri daha da çekici hale geldi.

Polestar Salı günü 2024 Polestar 2 sedan modelini tanıttı. Daha uzun menzil, gelişmiş performans ve güncellenmiş görünüm ile sportif elektrikli sedan, Tesla'nın popüler Model 3'üne daha da şiddetli bir rakip haline geldi.

AA16ICrO.img?w=768&h=576&m=6

Yenilenen Polestar 2, tek motorlu, arkadan çekişli versiyon için menzili tahmini 300 mile çıkaran yükseltilmiş bir pil paketi alıyor. Bu, önceki modelde 270 milden fazla. Sedan hala çift motorlu, dört tekerlekten çekişli bir varyantla geliyor ve şimdi 270 mil menzil için derecelendirildi (260'tan yükseldi). Yeni paket ayrıca 205 kilovat hızında eskisinden daha hızlı şarj edebiliyor. .

Temel, 44.000 $ Model 3, 272 mil menzil için derecelendirilirken, en uzun menzilli versiyon tam şarjla 338 mil alır.

AA16IvbF.img?w=768&h=432&m=6

Yeni, daha güçlü motorlar, tek motorlu Polestar 2'nin artık 299 beygir gücü (231'den) ürettiği ve 5,9 saniyede 100 km/s hıza ulaştığı anlamına geliyor. Polestar, dört tekerlekten çekişli versiyonun artık 421 beygir gücü ve 546 pound-feet tork ürettiğini ve 0-100 km/s hıza 4,3 saniye izin verdiğini söylüyor. Volvo ve Çinli otomobil grubu Geely'nin sahibi olduğu şirkete göre, aynı zamanda gücü "sürüş zevkini artıran" arka tekerleklere yönlendiriyor.

"Tek motorlu varyantlarda önden arkadan çekişe geçmek ve arkadan çekiş hissini artırmak için çift motorlu varyantta tork oranını yeniden ayarlamak, Polestar 2 sürüş deneyimini yepyeni bir seviyeye çıkarıyor. Polestar'ın şasi geliştirme başkanı Joakim Rydholm bir basın açıklamasında şunları söyledi:

AA16ICrP.img?w=768&h=576&m=6

Ve Polestar 2, daha önce isteğe bağlı olan kör nokta izleme, uyarlanabilir hız sabitleyici ve 360 derece kamera dahil olmak üzere artık çok daha fazla sürücüye yardımcı teknoloji ile standart olarak geliyor. Polestar, alıcıları Tesla'nın teknoloji dolu ve Otopilot özellikli arabalarından yakalamak istiyorsa, bu mantıklı bir seçimdir.

Yerleşik otomobil üreticileri elektrikli araçlar konusunda ciddileşirken ve giderek daha çekici teklifler sunarken Tesla, Polestar, Ford ve Hyundai gibi şirketlerin şiddetli rekabetiyle karşı karşıya. Nispi pazar payı azalmaya başladığından, yakın zamanda satışlarını artırmak için fiyatlarını düşürdü.

AA16IvbK.img?w=768&h=576&m=6

Polestar henüz fiyatlandırmayı yayınlamadı, ancak yeni Polestar 2'nin mevcut fiyatı olan 48.400 $'ın biraz üzerinde başlamasını bekliyoruz. Tesla Model 3 için büyük bir avantaj: 7.500 $'lık federal EV vergi kredisine hak kazanıyor. Polestar 2, Kuzey Amerika'da üretilmemiştir (montajı Çin'de yapılmıştır), bu nedenle uygun değildir.

Kaynak: Business Insider

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.